abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 27 juni 2019 @ 14:10:50 #76
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_187631329
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 14:04 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

De ene autist is de andere niet. Voor die andere 100 was dit misschien de betere oplossing.
Voor Tim wellicht ook, 2 uur eerder vrij kan hij misschien ook niet handelen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 27 juni 2019 @ 14:46:01 #77
267651 Klaploper
Wetenschappelijk onderzoeker
pi_187631733
Had ze haar kindt maar niet als autist moeten opvoeden
Ik vecht met zwervers voor mijn plezier. Binnenkort ook op YouTube!
  donderdag 27 juni 2019 @ 14:49:05 #78
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_187631766
Hele school moet zich weer aanpassen aan een figuur. Laat dat jong lekker thuis dan boeiend.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_187632256
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 13:35 schreef Moonah het volgende:

[..]

Ik werk op een school voor speciaal onderwijs met ook heel veel kinderen met autisme.
En wij hadden ook een tropenrooster. Kinderen konden opgehaald worden om 12.30 (taxi's kunnen dat idd niet). Kinderen die op school bleven deden mee aan een watergevecht, of speelden lekker in de klas bij een ventilator.

Groot nadeel van dergelijke berichten vind ik dat de uitzondering (Tim in dit geval) tot 'de autist' wordt verheven en dat de telegraaf dat maar al te graag verspreidt. Immers sensatie.

Erg lullig voor het beeld dat zo ontstaat over autisten in het algemeen.
Zo gaat dat. Een artikel uit de krant waarvan de schrijver er een sappig verhaal van maakt, en men gaat ervan uit dat autisme erfelijk is, de ouders hun kinderen niet goed opvoeden etc etc. terwijl er diverse vormen zijn.

Dat heb je ook met de discussie over een lbo en zelfs mbo dat dit voor idioten bestemd is.

En dan maar klagen dat het onderwijs niet deugt. Maar mensen die hun kind met alle geweld minimaal op de havo plaatsen zijn schijnbaar de ouders die weten hoe het moet. :) En dan moet zich het onderwijs maar aanpassen. Over autisme gesproken :)
pi_187632321
Geen idee hoe zwaar dat autisme is, als je naar de havo gaat, maar is zelfstandigheid niet belangrijk? Dat je dus zelf naar school kunt fietsen? Of moet mams straks ook een taxi regelen als Tim naar het werk gaat?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_187632360
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 15:31 schreef Lyrebird het volgende:
Geen idee hoe zwaar dat autisme is, als je naar de havo gaat, maar is zelfstandigheid niet belangrijk? Dat je dus zelf naar school kunt fietsen? Of moet mams straks ook een taxi regelen als Tim naar het werk gaat?
Dat is natuurlijk de vraag. Hoe zwaar is die vorm van autisme. Totaal onbekend bij dit artikel. Maar het overgrote deel kan prima zelfstandig zijn. Kost wat meer tijd, energie en geduld. Maar uiteindelijk draaien ook deze personen prima mee in de maatschappij.
pi_187632483
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 14:02 schreef Mutsaers__78 het volgende:

[..]

Vast wel, maar bij autisten is het ook zeer lastig om dan het rooster aan te passen. Beter is het dan voor andere maatregelen te kiezen. Extra water, ventilatoren plaatsen, uitdelen van ijsjes, etc.
Hoezo is dat lastig? Duidelijkheid is belangrijker dan elke dag strak hetzelfde rooster. Dit tropenrooster is bekend, dat wordt medegedeeld en er komt een oplossing voor. Het idee dat altijd alles hetzelfde moet is nogal hardnekkig.

quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 13:35 schreef Moonah het volgende:

[..]
Groot nadeel van dergelijke berichten vind ik dat de uitzondering (Tim in dit geval) tot 'de autist' wordt verheven en dat de telegraaf dat maar al te graag verspreidt. Immers sensatie.

Gezien de omschrijving van de school geloof ik niet dat Tim de uitzondering is;

quote:
Scholengemeenschap De Brouwerij is er speciaal voor leerlingen met psychiatrische problemen en/of gedragsproblemen. Bij ons krijgt elke leerling een kans, een tweede en een derde als dat nodig is. We kennen de problematiek waarmee onze leerlingen te maken krijgen en hebben we oog voor hun onderwijsbehoeften.
Dit riekt meer naar een 'autism mum' die de aandacht op zoekt, niet zozeer dat die Tim ergens moeite mee zou hebben of dat de school er geen rekening mee houdt.

[ Bericht 21% gewijzigd door Ceased2Be op 27-06-2019 15:50:10 ]
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_187632566
Tja, erg vervelend, maar zoals al gezegd zijn er genoeg oplossingen:

- Huiswerk maken in die 2 uren
- Ander vervoer regelen (e.g. betaalde taxi)
- Vader neemt een paar uurtjes vrij
- Kind gaat met iemand anders mee
- Een combi van bovenstaande
- ...

Natuurlijk is het niet ideaal, maar het is ook geen drama en het is slechts voor een zeer korte tijd. Je kind te veel beschermen lijkt me ook niet gezond, het is ook goed om soms in situaties te komen die lastig zijn voor het kind (en schijnbaar voor moeder).
  donderdag 27 juni 2019 @ 15:58:18 #84
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_187632635
Autisme is maar een verzamel naam, het heet niet voor niks een autistisch spectrum stoornis. Kun je echt niet zomaar conclusies uittrekken.

Taxi zal we veel te duur zijn. Het is ongeveer 20 km.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_187633453
2 uur wachten is ook wel wat. Dan zit ik al een tweede bak cappucino.
  donderdag 27 juni 2019 @ 17:13:16 #86
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_187633533
Vanavond bij SBS?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  donderdag 27 juni 2019 @ 19:54:13 #87
406944 SugeLucky
Heeft een snoeiharde ripple
pi_187636406
Zo! Wel 3 dagen 2 hele uren op die warme school wachten.

Tim zal in zijn leven nog weleens meer een verandering meemaken.
Als zijn moeder dat maar aan kan...
  donderdag 27 juni 2019 @ 19:55:46 #88
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_187636435
Opdonderen met je speciale eisen. De wereld draait niet om jou of jouw kutkind.
pi_187636458
Je kan dus niet zelf je kind wat eerder ophalen? of je kind goed duidelijk maken dat het nu even niet anders is? als je kind van 15 daar oprecht niet mee om kan gaan, begrijp ik niet wat die nog op een reguliere school doet. Gepast/speciaal onderwijs is dan noodzaak
pi_187636535
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 19:56 schreef theunderdog het volgende:
Je kan dus niet zelf je kind wat eerder ophalen? of je kind goed duidelijk maken dat het nu even niet anders is? als je kind van 15 daar oprecht niet mee om kan gaan, begrijp ik niet wat die nog op een reguliere school doet. Gepast/speciaal onderwijs is dan noodzaak
Daar zit hij dus al: http://www.sgmbrouwerij.nl/
pi_187636656
Deze autist kan prima wachten

pi_187637067
quote:
6s.gif Op donderdag 27 juni 2019 10:31 schreef Frutsel het volgende:
Titel klopt niet, ik mis 4 mmmm's in de titel :{
:D
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_187637783
Chronisch ziek. Wat zou dat kunnen zijn - laat me raden.

Een chronische burn-out?
pi_187638087
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 15:51 schreef MrBadGuy het volgende:
Tja, erg vervelend, maar zoals al gezegd zijn er genoeg oplossingen:

- Huiswerk maken in die 2 uren
- Ander vervoer regelen (e.g. betaalde taxi)
- Vader neemt een paar uurtjes vrij
- Kind gaat met iemand anders mee
- Een combi van bovenstaande
- ...

Natuurlijk is het niet ideaal, maar het is ook geen drama en het is slechts voor een zeer korte tijd. Je kind te veel beschermen lijkt me ook niet gezond, het is ook goed om soms in situaties te komen die lastig zijn voor het kind (en schijnbaar voor moeder).
Autisme komt in vele vormen.

Ik ken een autistisch jongetje (van 13) die een dorp verder op een speciale school zit.

Ander vervoer (taxi of met iemand anders meerijden) is daar echt geen optie, die gaat compleet door het lint.
Misschien niet direct, maar dan later op dag alsnog thuis.

Zo te lezen is hier zoals gewoonlijk weinig ervaring maar niettemin veel mening.
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_187638173
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 21:13 schreef Sometimes het volgende:

[..]

Autisme komt in vele vormen.

Ik ken een autistisch jongetje (van 13) die een dorp verder op een speciale school zit.

Ander vervoer (taxi of met iemand anders meerijden) is daar echt geen optie, die gaat compleet door het lint.
Misschien niet direct, maar dan later op dag alsnog thuis.

Zo te lezen is hier zoals gewoonlijk weinig ervaring maar niettemin veel mening.
Zie #69. Maar jij weet het uiteraard allemaal veel beter, wan jij kent een jongetje in het dorp.
pi_187638247
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 21:18 schreef Chia het volgende:

[..]

Zie #69. Maar jij weet het uiteraard allemaal veel beter, wan jij kent een jongetje in het dorp.
Mijn verhaal bestaat uit N=1.

De rest weet exact waar ze het over hebben? Knap!
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_187639011
En die moeder kon voor deze uitzonderlijke situatie niet voor één keer iemand regelen die die jongen uit school haalt? Desnoods bestel je een taxi..

Maar nee, die jongen wordt onmiddellijk thuis gehouden. Onmiddellijk gaat moeder in de slachtofferrol en moet de pers eraan te pas komen. Iets zegt mij dat die chronische ziekte van deze moeder niet lichamelijk, maar psychisch van aard is. Mensen met allerhande onbegrepen lichamelijke klachten kenmerken zich bijzonder vaak door negatieve houding, negatieve emoties en negatief gedrag.
pi_187639158
'Omdat de man van Van den Akker werkt en zijzelf chronisch ziek thuiszit'

Chronisch ziek, daar ga ik niet over oordelen. Maar bij welke baan kan je niet een paar dagen wat eerder weg (of desnoods, tussendoor heen en weer rijden) om je autistische zoon van school te halen?
pi_187639268
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 22:05 schreef Elfletterig het volgende:
En die moeder kon voor deze uitzonderlijke situatie niet voor één keer iemand regelen die die jongen uit school haalt? Desnoods bestel je een taxi..

Maar nee, die jongen wordt onmiddellijk thuis gehouden. Onmiddellijk gaat moeder in de slachtofferrol en moet de pers eraan te pas komen. Iets zegt mij dat die chronische ziekte van deze moeder niet lichamelijk, maar psychisch van aard is. Mensen met allerhande onbegrepen lichamelijke klachten kenmerken zich bijzonder vaak door negatieve houding, negatieve emoties en negatief gedrag.
chronisch lui
pi_187639332
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 22:18 schreef totalvamp het volgende:

[..]

chronisch lui
Niet noodzakelijkerwijs. Je moet het zoeken in de werking van het limbisch systeem (deel van de hersenen) en genoemde combinatie van houding, gedrag en emoties.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')