abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  Moderator / FP / PTA's redder in nood dinsdag 25 juni 2019 @ 01:13:10 #1
88754 crew  Sounddragon
Broem broem
pi_187590813
registreer om deze reclame te verbergen
Morgen gaat het na jaren voorbereiding van start:

Na zes jaar voorbereiding begint Boyan Slat eindelijk aan grote schoonmaak oceanen

Zaterdag is het eindelijk zover. Na zes jaar begint de grote schoonmaak van de de oceanen met de plasticvanger die gelanceerd werd door de toen 18-jarige Nederlandse Boyan Slat.

[knip, lang VK artikel]

Ben wel benieuwd. Ben zelf geen groot natuurfanaat of wereldredder, maar dit vind ik al vanaf het begin een mooi, interessant project. Of het werkt? Ik hoop het. Er zijn veel medestanders, en natuurlijk de nodige tegenstanders die wijzen naar eventuele schade die aangericht zou worden aan natuur en dierenwereld of simpelweg naar de nutteloosheid van het hele project.

Persoonlijk vind ik het, zonder alle technische ins en outs te kennen (en dus de voor- en nadelen af kunnen wegende), wel een te prijzen project. Go Save the World, Boyan! ^O^ w/ *O*

PS: ik kan me ook een (Duitse?) architect herinneren die een aantal jaren terug het idee had om van de grote plastic soup op de oceanen drijvende steden te maken. Zou wel bizar zijn als dat ooit nog eens gebeurd.
Torque makes life easy.
Team Jean
  dinsdag 25 juni 2019 @ 01:33:22 #2
469979 Also-von-Oder
Last man standing.
pi_187590934
Het grootste probleem met dit project is dat dit het van het momentum moet hebben. Gaat het een keer mis, lopen investeerders nog niet direct weg... maar bij een tweede tegenvaller verliezen veel mensen hun interesse.
En dat terwijl bijna elke uitvinding er vele malen langer over doet voor het gepresenteerd wordt.
Dus zet hem op Boyan! ^O^
pi_187591003
Het werkt niet want er zijn blijkbaar wereldredders die in staat zijn om parasols in het water te gooien vanwege de warmte.

NWS / Grote grazer Oostvaardersplassen hoeft geen parasol
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')