abonnement Unibet Coolblue
  Moderator / Miss SHO woensdag 3 juli 2019 @ 08:59:57 #151
22592 crew  Ole
pi_187727425
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 08:54 schreef praadje het volgende:
Goedemorgen schatjes :W :* Zo met de auto naar het keuringsstation. Hoop niet dat de rij lang is en ik weer 2 uur moet aanschuiven. En hopen dat mijn auto'tje goedgekeurd wordt.
succes!
Heb vrij vandaag *O* eind van de middag personeelsfeestje. Zie wel Of ik zin heb
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_187729998
Afgekeurd :( Dimlicht staat niet goed afgesteld. Van de week even naar de garage en dan terug voor de herkeuring. Stofhoes is versleten maar daar is hij niet op afgekeurd dus daar kan ik nog even mee wachten.

@WcPot , @Snowsquall , @Tassendief of iemand anders. 1 van jullie die in vrouwentaal kan uitleggen wat de stofhoes eigenlijk is? Het is de stofhoes van de overbrenging (aandrijfas?)
pi_187730264
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 12:39 schreef praadje het volgende:
Afgekeurd :( Dimlicht staat niet goed afgesteld. Van de week even naar de garage en dan terug voor de herkeuring. Stofhoes is versleten maar daar is hij niet op afgekeurd dus daar kan ik nog even mee wachten.

@:WcPot , @:Snowsquall , @:Tassendief of iemand anders. 1 van jullie die in vrouwentaal kan uitleggen wat de stofhoes eigenlijk is? Het is de stofhoes van de overbrenging (aandrijfas?)
Bedoelen ze niet de hoes van de homokinetische koppeling? Dat is het stuk wat tussen de aandrijfas en je voorwiel zit (er vanuitgaande dat je een voorwielaandrijver heb). Dit gedeelde moet kunnen bewegen (anders kan je niet sturen) en daar zit smeermiddel omheen. De hoes daarom voorkomt dat het smeermiddel wegloopt (anders is die koppeling binnen no-time stuk).
pi_187730364
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2019 12:58 schreef JayHovah het volgende:

[..]

Bedoelen ze niet de hoes van de homokinetische koppeling? Dat is het stuk wat tussen de aandrijfas en je voorwiel zit (er vanuitgaande dat je een voorwielaandrijver heb). Dit gedeelde moet kunnen bewegen (anders kan je niet sturen) en daar zit smeermiddel omheen. De hoes daarom voorkomt dat het smeermiddel wegloopt (anders is die koppeling binnen no-time stuk).
Thanks, ik denk inderdaad dat ze dat bedoelen. Ik ben van Belgie en hier noemen ze dat volgens de papieren "overbrenging" stofhoes versleten. Duur grapje of valt het mee?
pi_187730393
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 13:07 schreef praadje het volgende:

[..]

Thanks, ik denk inderdaad dat ze dat bedoelen. Ik ben van Belgie en hier noemen ze dat volgens de papieren "overbrenging" stofhoes versleten. Duur grapje of valt het mee?
Ik denk dat je rond de 300 euro moet rekenen voor het vervangen van de koppeling. Hangt er ook vanaf wat voor auto je heb. Het kan natuurlijk zijn dat je een Hummer rijdt...
pi_187730430
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2019 13:09 schreef JayHovah het volgende:

[..]

Ik denk dat je rond de 300 euro moet rekenen voor het vervangen van de koppeling. Hangt er ook vanaf wat voor auto je heb. Het kan natuurlijk zijn dat je een Hummer rijdt...
Haha nee een VW Polo. Maar het is tot nu toe een aandachtspuntje dus hij hoeft pas volgend jaar voor de nieuwe keuring gemaakt te zijn. Alleen het dimlicht afstellen moet binnen 14 dagen gebeuren. Al met al valt het me reuze mee voor een auto van 15 jaar waar ik al 10 jaar plezier van heb. Dankje voor het meedenken. ^O^
pi_187731116
Ik snap alleen niet dat ze niet je koplamp afstellen, in Nederland doen ze dit normaal gewoon bij de keuring..
Maar ja, dat probleem heb ik niet meer want ik heb xenon-verlichting en die hebben automatische hoogteverstelling.
pi_187731796
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2019 13:58 schreef JayHovah het volgende:
Ik snap alleen niet dat ze niet je koplamp afstellen, in Nederland doen ze dit normaal gewoon bij de keuring..
Maar ja, dat probleem heb ik niet meer want ik heb xenon-verlichting en die hebben automatische hoogteverstelling.
Oh maar dat komt omdat je hier niet naar de garage gaat voor je keuring maar naar een keuringsstation. Dus die checkt en stelt de gebreken vast. Verder doen ze niets.
pi_187733257
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 14:56 schreef praadje het volgende:

[..]

Oh maar dat komt omdat je hier niet naar de garage gaat voor je keuring maar naar een keuringsstation. Dus die checkt en stelt de gebreken vast. Verder doen ze niets.
Kan je jouw auto dan niet meteen bij de garage laten keuren of mogen die dat niet doen? Of daar eerst langsgaan voor een APK-check of reparatie advies?
pi_187733979
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2019 17:02 schreef JayHovah het volgende:

[..]

Kan je jouw auto dan niet meteen bij de garage laten keuren of mogen die dat niet doen? Of daar eerst langsgaan voor een APK-check of reparatie advies?
Nee, de garages zijn niet bevoegd om te keuren. Je kunt inderdaad eerst langs gaan bij een garage en een check laten doen maar ja, dan ben je geld kwijt aan de garage en aan het keuringsstation. (Keuren is 45 euro). Ik doe meestal een keuring en dan bij de garage een kleine beurt en gelijk het gebrek oplossen.
Het gebrek wat verplicht direct moet worden opgelost moet binnen 14 dagen weer gecheckt worden bij het keuringsstation en dan heb je nog "de aandachtspuntjes" daar heb je een jaar de tijd voor. De herkeuring is 15 euro en daar heb je een speciale rij voor dus ben je meestal snel klaar..

Tot zover het keuren The Belgian Way :o
pi_187734935
Dankjewel praatje voor je info!
Enne...avond! :W
pi_187735357
quote:
1s.gif Op woensdag 3 juli 2019 18:48 schreef JayHovah het volgende:
Dankjewel praatje voor je info!
Enne...avond! :W
Avond :W :*
  † In Memoriam † woensdag 3 juli 2019 @ 19:08:54 #163
137787 Snowsquall
Noord Brabant
pi_187735382
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 12:39 schreef praadje het volgende:
Afgekeurd :( Dimlicht staat niet goed afgesteld. Van de week even naar de garage en dan terug voor de herkeuring. Stofhoes is versleten maar daar is hij niet op afgekeurd dus daar kan ik nog even mee wachten.

@:WcPot , @:Snowsquall , @:Tassendief of iemand anders. 1 van jullie die in vrouwentaal kan uitleggen wat de stofhoes eigenlijk is? Het is de stofhoes van de overbrenging (aandrijfas?)
JayHovah heeft het al verteld--> hoes vd aandrijfas, er zit waarschijnlijk een scheurtje erin en dan wordt het vet eruit geslingerd(as draait snel rond) waardoor je homokineet(nee, heeft niks met sexuele voorkeur te maken :P ) kapot loopt. Voordat ie kapot gaat hoor je nog een knoepend geluid als je het stuur helemaal naar links of rechts draait als je optrekt.

Als de as nog geen geluid maakt en er nog wat vet in zit dan hoeft alleen de hoes vervangen te worden. hoes zelf kost E 15,- tot wel E 80,- Ik denk dat het een uurtje werk is alles bij elkaar.
Zie hier ook wat uitleg:

Avond :W
Ik kan het je wel uitleggen maar het niet voor je begrijpen........
pi_187735401
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 19:08 schreef Snowsquall het volgende:

[..]

JayHovah heeft het al verteld--> hoes vd aandrijfas, er zit waarschijnlijk een scheurtje erin en dan wordt het vet eruit geslingerd(as draait snel rond) waardoor je homokineet(nee, heeft niks met sexuele voorkeur te maken :P ) kapot loopt. Voordat ie kapot gaat hoor je nog een knoepend geluid als je het stuur helemaal naar links of rechts draait als je optrekt.

Als de as nog geen geluid maakt en er nog wat vet in zit dan hoeft alleen de hoes vervangen te worden. hoes zelf kost E 15,- tot wel E 80,- Ik denk dat het een uurtje werk is alles bij elkaar.
Zie hier ook wat uileg:

Avond :W
Ohhh thanks voor de aanvulling Snowtje en goedenavond schatje :W O+
  † In Memoriam † woensdag 3 juli 2019 @ 19:12:59 #165
137787 Snowsquall
Noord Brabant
pi_187735456
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 19:10 schreef praadje het volgende:

[..]

Ohhh thanks voor de aanvulling Snowtje en goedenavond schatje :W O+
:* Bij de Yaris van mn zus kostte het E 150,- incl bij de Toyota dealer.... 1 hoes dan he.

Je hebt 2 aandrijfassen( L + R ) en iedere aandrijfas heeft 2 homokinetische koppelingen, dus per as 2 stofhoezen die kapot kunnen( De 'binnenste' =kant vd versnell. bak en de 'buitenste' = kant vh wiel )
Ik kan het je wel uitleggen maar het niet voor je begrijpen........
pi_187735494
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 19:12 schreef Snowsquall het volgende:

[..]

:* Bij de Yaris van mn zus kostte het E 150,- incl bij de Toyota dealer.
Dat valt mee dan. Ga het toch maar laten doen binnenkort ook al hoeft het niet gelijk.
  † In Memoriam † woensdag 3 juli 2019 @ 19:17:42 #167
137787 Snowsquall
Noord Brabant
pi_187735539
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 19:15 schreef praadje het volgende:

[..]

Dat valt mee dan. Ga het toch maar laten doen binnenkort ook al hoeft het niet gelijk.
Hoe langer je wacht hoe eerder de kans dat je de as moet vervangen.....(nieuw een paar honderd euro en gebruikt een aantal tientjes )
Ik kan het je wel uitleggen maar het niet voor je begrijpen........
pi_187735557
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 19:17 schreef Snowsquall het volgende:

[..]

Hoe langer je wacht hoe eerder de kans dat je de as moet vervangen.....(nieuw een paar honderd euro en gebruikt een aantal tientjes )
Oeps, niet te lang meer wachten dus. Moet toch naar de garage om de koplamp af te laten stellen.
pi_187735690
Avond :W
26-08-2016 never forget de zesde meet met Studiotje. O+
pi_187735726
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 19:24 schreef WcPot het volgende:
Avond :W
Avond Potje :W O+
pi_187735741
Vanavond de Noodcentrale *O*
pi_187735811
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 19:27 schreef praadje het volgende:

[..]

Avond Potje :W O+
Lekker onhandig daar bij jullie in België dat het niet bij één bedrijf kan en mag.
26-08-2016 never forget de zesde meet met Studiotje. O+
pi_187735940
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 19:31 schreef WcPot het volgende:

[..]

Lekker onhandig daar bij jullie in België dat het niet bij één bedrijf kan en mag.
Yep, maar het went. Elk gewest heeft 2 a 3 keuringsstation. Dus Vlaanderen 2, Wallonie 3, Brussel 3. Bij mij zit hij gelukkig in de buurt maar je kunt je voorstellen dat het soms aansluiten is. Al kun je ook op afspraak (andere rij) maar de meesten rijden er op goed geluk naar toe. Vrachtwagens hebben ook een aparte rij en voor de herkeuring is er ook een aparte rij. Maar als je dus voor de routinekeuring gaat kan het soms wel drie uur duren voordat je aan de beurt bent en er staan aan beide zijden betonnen blokken dus je kunt er ook niet meer uit _O- Vorig jaar dus drie uur gewacht, nu een kleine drie kwartier.
pi_187736052
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 19:39 schreef praadje het volgende:

[..]

Yep, maar het went. Elk gewest heeft 2 a 3 keuringsstation. Dus Vlaanderen 2, Wallonie 3, Brussel 3. Bij mij zit hij gelukkig in de buurt maar je kunt je voorstellen dat het soms aansluiten is. Al kun je ook op afspraak (andere rij) maar de meesten rijden er op goed geluk naar toe. Vrachtwagens hebben ook een aparte rij en voor de herkeuring is er ook een aparte rij. Maar als je dus voor de routinekeuring gaat kan het soms wel drie uur duren voordat je aan de beurt bent en er staan aan beide zijden betonnen blokken dus je kunt er ook niet meer uit _O- Vorig jaar dus drie uur gewacht, nu een kleine drie kwartier.
En op afspraak kan niet?
26-08-2016 never forget de zesde meet met Studiotje. O+
pi_187736160
quote:
0s.gif Op woensdag 3 juli 2019 19:45 schreef WcPot het volgende:

[..]

En op afspraak kan niet?
Jawel maar vaak denk je, goh ik rij gelijk even door naar de keuring als je je kaartje hebt ontvangen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')