We zullen de schade moeten inventariseren, maar als er echt mensen dood zijn gegaan komen ze er niet weer mee weg zoals in 2012. Je kan best een storing hebben, maar als deze 5-6 uur duurt is er iets goed mis met je back-up beleid en nood-infrastructuur. Als arrogante (koninklijke) partij binnen de telefoniewereld dwarrelen ze in dure maatpakken door de samenleving, maar ze moeten zich diep schamen.quote:Op maandag 24 juni 2019 21:31 schreef RedFever007 het volgende:
[..]
Natuurlijk niet manals je dat denkt heb je er echt niets van begrepen
Ja je zal een wip aan het maken zijn zeg. Ben je ook mooi klaar als alles opeens gaat tetterenquote:Op maandag 24 juni 2019 21:34 schreef Schuifpui het volgende:
Werk lekker dat NL-Alert. Deze maand al 10 (!) berichten gehad.
• De 1e van de maand de test
• Een of andere brand in Vlaardingen toen ik op werk zat, terwijl ik er vanaf de 14e verdieping in de richting van de brand kijkend niets kon zien.
• Toen ik onderweg was in de auto ergens in Brabant
• Vandaag 7x.
Kan je lekker serieus nemen die teringherrie elke keer.
Klik op de linktwitter:Olafvandijk twitterde op maandag 24-06-2019 om 18:09:45Interview bij #RTLNieuws met woordvoerder #KPN zegt alles 😉 #112storing #kpnstoring #storing https://t.co/21JWNNkfEA reageer retweet
Dit gaat niet om een MKB die een service host man. Dit gaat om het beschikbaar stellen van het 112 nummer. Als KPN het zelf niet kan managen zorg er dan voor dat ze binnen vijf minuten kunnen switchen naar Ziggo/Vodafone of T-Mobile. Bovendien, dit was KPN al in 2012 overkomen.quote:Op maandag 24 juni 2019 21:35 schreef MatthijsDJ het volgende:
Wat ik altijd zo grappig vind is dat journalisten, hoogleraren (ad.nl) en it'ers zonder ervaring gaan roepen dat dit mag gebeuren en de standaard oplossingen zoals redundantie gaan geven.
Echter in de praktijk kom je minimaal één keer in je carrière een issue tegen die je totaal niet had voorzien..
Ik ben iig gestopt met het roepen: "Zou bij mij niet gebeuren" toen wij zo'n issue hadden waardoor switchen naar de DR omgeving ook geen nut had. (Achteraf denk je wel.. hoe de f*ck hebben we dat gemist).
ironisch welquote:Op maandag 24 juni 2019 21:40 schreef ACT-F het volgende:
Klik op de linktwitter:Olafvandijk twitterde op maandag 24-06-2019 om 18:09:45Interview bij #RTLNieuws met woordvoerder #KPN zegt alles 😉 #112storing #kpnstoring #storing https://t.co/21JWNNkfEA reageer retweet
Ik werk dan niet voor een MKB die een service hostquote:Op maandag 24 juni 2019 21:46 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Dit gaat niet om een MKB die een service host man. Dit gaat om het beschikbaar stellen van het 112 nummer. Als KPN het zelf niet kan managen zorg er dan voor dat ze binnen vijf minuten kunnen switchen naar Ziggo/Vodafone of T-Mobile. Bovendien, dit was KPN al in 2012 overkomen.
En wie liet dat boytje zonder toezicht zijn gang gaan?quote:Op maandag 24 juni 2019 21:58 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Ik werk dan niet voor een MKB die een service host.
Feit blijft we hebben nog geen idee wat er nou precies gebeurd is, en om nu al te roepen: "Mag niet, kan niet, zal mij nooit gebeuren" is erg kort door de bocht.
Kijk als straks blijkt dat er geen DR procedure is etc.. Dan mag men dat gaan roepen.
Maar voor hetzelfde geld was er wel een DR, maar bleek net van de week een infraboy iets gewijzigd te hebben waardoor je DR "Fuck it!" zegt.
Yup, verbaas je niet maar blijf je verwonderen. Op (te)veel op plaatsen gewerkt van hoe is het mogelijk, hoe kan dat nou, bij ons niet (toch wel), ja maar.....dat kan niet, er zijn terroristen om de schuld af te leiden.quote:Op maandag 24 juni 2019 21:35 schreef MatthijsDJ het volgende:
Wat ik altijd zo grappig vind is dat journalisten, hoogleraren (ad.nl) en it'ers zonder ervaring gaan roepen dat dit mag gebeuren en de standaard oplossingen zoals redundantie gaan geven.
Echter in de praktijk kom je minimaal één keer in je carrière een issue tegen die je totaal niet had voorzien..
Ik ben iig gestopt met het roepen: "Zou bij mij niet gebeuren" toen wij zo'n issue hadden waardoor switchen naar de DR omgeving ook geen nut had. (Achteraf denk je wel.. hoe de f*ck hebben we dat gemist).
Dan ben maar blij dat je geen hartinfarct gehad hebt in die tijd.quote:Op maandag 24 juni 2019 22:05 schreef Zipportal het volgende:
Schijnbaar krijgen mensen op dit moment NLAlert berichten dat de storing is opgelost. Sinds het begin 0 berichten gehad.
Kut geluid ja.quote:Op maandag 24 juni 2019 22:06 schreef john2406 het volgende:
[..]
Dan ben maar blij dat je geen hartinfarct gehad hebt in die tijd.
Ach viel wel mee, dacht alleen opeens wat ben ik belangrijk, dat ding gaat anders nooit en nu 6 toestellen.quote:
Change process met nette approval procedure maar boytje maakt foutje of niemand erkende de impact totdat er een dr was. Het is ook maar een voorbeeld dat losjes gebaseerd is op een eigen ervaring (gelukkig kwam issue naar boven tijdens een dr test..).quote:Op maandag 24 juni 2019 22:01 schreef john2406 het volgende:
[..]
En wie liet dat boytje zonder toezicht zijn gang gaan?
De oorzaak doet er niet echt toe, je kan wel heel wijs gaan lopen lullen, maar nee, dit kan en mag niet.quote:Op maandag 24 juni 2019 21:58 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Ik werk dan niet voor een MKB die een service host.
Feit blijft we hebben nog geen idee wat er nou precies gebeurd is, en om nu al te roepen: "Mag niet, kan niet, zal mij nooit gebeuren" is erg kort door de bocht.
Kijk als straks blijkt dat er geen DR procedure is etc.. Dan mag men dat gaan roepen.
Maar voor hetzelfde geld was er wel een DR, maar bleek net van de week een infraboy iets gewijzigd te hebben waardoor je DR "Fuck it!" zegt.
Oh dat klopt hoor, maar ik vind juist het komen met standaard oplossingen en roepen dat het jouw nooit zou gebeuren enorm wijs lukken.quote:Op maandag 24 juni 2019 22:10 schreef Antonov89 het volgende:
[..]
De oorzaak doet er niet echt toe, je kan wel heel wijs gaan lopen lullen, maar nee, dit kan en mag niet.
Het gaat niet alleen om het IT systeem, de afhandeling is natuurlijk behoorlijk ruk.quote:Op maandag 24 juni 2019 22:16 schreef MatthijsDJ het volgende:
[..]
Oh dat klopt hoor, maar ik vind juist het komen met standaard oplossingen en roepen dat het jouw nooit zou gebeuren enorm wijs lukken.
IT'ers die dat roepen hebben of verdomd weinig praktijk ervarin, doen geen fuck of liegen gewoon keihard.
Dat was echt knullig ja, al zou de paniek op zo'n moment ook niet mee hebben geholpen. Maar juist in zulke situaties moet je je communicatie soms echt door 4 of 6 ogen laten checken.quote:Op maandag 24 juni 2019 22:19 schreef Antonov89 het volgende:
[..]
Het gaat niet alleen om het IT systeem, de afhandeling is natuurlijk behoorlijk ruk.
Verkeerde telefoonnummers die doorgegeven worden, elke regio doet zelf maar wat, slechte communicatie, NL-alert wat echt voor geen meter werkt.
Dat het nummer an sich een storing heeft prima, maar er lag overduidelijk een heel slecht protocol klaar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |