ik had de koffiemolen leeggemaakt en alleen aan de wanden zaten nog restjes. Daarna heb ik poedersuiker gemaakt voor op de tompoucen en die hoefde niet meer gekleurd te worden. Dus ja dat werkt meer als goed.quote:Op vrijdag 8 mei 2020 19:45 schreef Uhmmpie het volgende:
Werkt dat bietenpoeder? Neem aan van wel?
Dochterlief wil zo graag gekleurde rijst maken
Niet, dit is een conseertopic, Een droger is een van van de manieren.quote:Op vrijdag 8 mei 2020 21:03 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Rabarbersiroop? Hoe doe je dat in de droger?
Zat ik later ook te denken. morgen komt de rabarber bij de boodschappenquote:Op vrijdag 8 mei 2020 23:01 schreef Oceanonix het volgende:
[..]
ik had de koffiemolen leeggemaakt en alleen aan de wanden zaten nog restjes. Daarna heb ik poedersuiker gemaakt voor op de tompoucen en die hoefde niet meer gekleurd te worden. Dus ja dat werkt meer als goed.
[..]
Niet, dit is een conseertopic, Een droger is een van van de manieren.
Siroop maken is ook een manier.
Het kookwater inkoken begreep ik van internet en dat kan in de yoghurt maar mss ook aanlengen met waterquote:Op zaterdag 9 mei 2020 07:54 schreef Uhmmpie het volgende:
Maar rabarber siroop?
Hoe doe je dat?
En belangrijker.. wat doe je ermee?
Hmm klinkt als een optiequote:Op zaterdag 9 mei 2020 09:55 schreef Oceanonix het volgende:
Rabarber in een klein laagje water koken, suiker erbij en laten inkoken. De boel door een zeef doen.
De siroop drinken wij als aanmaaklimonade.
Hmm ik DENK het niet eigenlijk.quote:Op vrijdag 14 augustus 2020 12:10 schreef Lucky_Strike het volgende:
Vraagje voor de mensen met een voedseldroger: krijg je smaakoverdracht als je verschillende dingen tegelijk droogt? Nee toch? Ik heb vandaag de tweede batch courgette aan staan en voor morgen alvast courgette en watermeloen gesneden.
Oh ja, goeie van dat druppen.quote:Op vrijdag 14 augustus 2020 12:14 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Hmm ik DENK het niet eigenlijk.
Alhoewel misschien wel als het eh.. drupt.
Maar dat kun je dan oplossen door de watermeloen in het begin onderop te leggen
Ik wissel zelden van rooster. Paar weken geleden voor het eerst gedaan, alle roosters zaten vol met sinaasappel en de ondersten droogden toch wat sneller (waren ook dunnere plakjes).quote:Op vrijdag 14 augustus 2020 12:16 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Oh ja, goeie van dat druppen.
In hoeverre moet je de roosters nou wisselen tijdens het drogen?
Ligt denk ik ook aan je droger.quote:Op vrijdag 14 augustus 2020 12:16 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Oh ja, goeie van dat druppen.
In hoeverre moet je de roosters nou wisselen tijdens het drogen?
Ik had vorig jaar pruimenjam uit eigen tuin gemaakt, maar dit jaar hingen er maar een paar pruimen aan de boom dus dat wordt 'm niet.quote:Op zondag 23 augustus 2020 16:55 schreef Oceanonix het volgende:
De inmaak is hier in volle gang. Ik heb de ketchup van Jamie Oliver gemaakt. Nu staat de tomaten-courgettesaus in potten af te koelen.
Zuurkool staat te pruttelen.
De komende dagen ga ik nog piccalilly maken en kool drogen. Waar zijn jullie mee bezig?
Aha, misschien is dat bij ons ook de reden dan.quote:Op zondag 23 augustus 2020 17:02 schreef Oceanonix het volgende:
Aan onze pruim zit helemaal niets, het gevolg van een late vorst. Jammer maar gelukkig ben ik geen teler.
Wat doe je met gedroogde kool? We hebben net 5 kilo kool geraspt. Voornamelijk voor zuurkool en wat atjar.quote:Op zondag 23 augustus 2020 16:55 schreef Oceanonix het volgende:
De inmaak is hier in volle gang. Ik heb de ketchup van Jamie Oliver gemaakt. Nu staat de tomaten-courgettesaus in potten af te koelen.
Zuurkool staat te pruttelen.
De komende dagen ga ik nog piccalilly maken en kool drogen. Waar zijn jullie mee bezig?
Dit kwam ik tegenquote:Op zondag 23 augustus 2020 21:47 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Wat doe je met gedroogde kool? We hebben net 5 kilo kool geraspt. Voornamelijk voor zuurkool en wat atjar.
Ik zoek nog een leuk ketchuprecept, ik zal die van Jamie eens bekijken.
Komende week ga ik ook voor tomaatblokjes en gezeefde tomaat.
Ik gebruik de voedseldroger dagelijks. Vandaag voor peper en aardbei. Van de pepers maak ik vlokken. Ik heb ook al hele en fijngehakte pepers in de vriezer. Als ik meer pepers verzamel maak ik denk ik een hot sauce.
Ik word wel een beetje gek van de courgette. De vriezer is vol met blokjes en soep. Ik heb ook al gedroogd. Misschien toch maar een pastasaus ofzo maken. Ik ben niet zo van de chutneys enzo helaas.
nog niet eerder gedaan maar ik lees dat het dan gebruikt kan worden als soepgroenten.quote:Op zondag 23 augustus 2020 21:47 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Wat doe je met gedroogde kool? We hebben net 5 kilo kool geraspt. Voornamelijk voor zuurkool en wat atjar.
Gestoofde peertjes doneren mag altijdquote:Op donderdag 27 augustus 2020 20:36 schreef Zilverberk het volgende:
Hoi
Ik ben nieuw in deze reeks. Ik ben bezig mij door de (vroege) stoofperenoogst heen te werken. Het knelt nogal op de potjes waar het in moet, blijkt.
Rauw bewaren bleek de vorige jaren lastig, veel rot. Koken in invriezen kost veel ruimte. Daarom nu koken en in potjes bewaren.
Dat doe ik ook volop, maar de ontvangers hebben tot nu toe de potjes nog niet teruggegeven.quote:Op donderdag 27 augustus 2020 22:48 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Gestoofde peertjes doneren mag altijd
Ongestoofde ook wel trouwens.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |