abonnement Unibet Coolblue
pi_187621371
quote:
10s.gif Op woensdag 26 juni 2019 09:46 schreef Slayage het volgende:

[..]

als de huidige lijn ten koste van de vergaarde macht zou gaan? zeker. hij heeft een enorme dreun gekregen met de laatste gemeente verkiezingen. bijna alle grote steden verloren. als hij zijn politiek niet betert zie ik hem niet herkozen worden in 2023. zelfs zijn harde kern begint zich tegen hem te keren. iets wat we voor het eerst zien gebeuren.
Zelfs Slayage hoopte op een winst voor Imamoglu.
pi_187623062
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2019 19:57 schreef polderturk het volgende:

[..]

Zelfs Slayage hoopte op een winst voor Imamoglu.
Slayage en 700.000 andere akp ers in Istanbul. Als protest stem en een signaal naar erdo dat er toch echt grenzen zijn aan loyaliteit.

Was zo'n nabespreking van de verkiezing en gaf zo'n birecteur van een onderzoeksbureau aan dat voor het eerst mensen in deze getalen over ideologische grenzen hebben gestemd van rechts naar links. Best bijzonder wat we hebben gezien zondag. Erdo en co. Moeten zich echt achter de oren krabben.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_188784138
ik had altijd verwacht dat de AKP uitelkaar zou vallen wanneer erdogan het veld zou ruimen, maar het ziet ernaar uit dat het veel eerder gaat gebeuren, eigelijk is het ontbindingsproces van de akp al een tijdje aan de gang, maar werd het wel heel duidelijk waarneembaar met de laatste gemeenteraadsverkiezingen.

quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 11:00 schreef zarGon het volgende:

[..]

Dat zou mooi zijn, zeg.

Bron: AKP van Erdogan wil oud-premier Davutoglu uit de partij zetten (NU.nl)
eigenlijk waren er in 2016 twee coups. die van de gulenisten, maar eerder een interne coup uit de akp tegen davutoglu slechts maanden nadat hij het premierschap op zich had genomen.

https://www.middleeasteye(...)years-political-life

overigens zijn babacan en gul ook bezig om hun eigen partij op te zetten. al jaren wordt er intern bediscussieerd om erdogan actief politiek af te vallen via een andere partij. alleen was men aan het wachten op het juiste moment, de laatste gemeenteraadsverkiezingen hebben vele akp stemmers laten zien dat zij bereid zijn om over te stappen naar de oppositie. het momentum is er nu
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 4 september 2019 @ 14:10:27 #29
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_188785792
Iedere gevallen AKP-bobo zn eigen partij. Dat gaat vast zoden aan de dijk zetten.
pi_188786582
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 14:10 schreef Hexagon het volgende:
Iedere gevallen AKP-bobo zn eigen partij. Dat gaat vast zoden aan de dijk zetten.
in de peilingen zie je dat babacan het iig beter doet dan davutoglu. daarnaast kan je uit de houding van erdogan ook lezen dat hij dit ziet als een groot gevaar. tijd zal het leren wat ervan terecht zal komen.

laatst las ik ergens dat vwb nieuwe partijen in nederland de LPF de norm is en de PVV de uitzondering. of de nieuwe partijen de LPF weg zullen volgen of de PVV weg zal moeten blijken.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 4 september 2019 @ 15:06:30 #31
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_188786624
quote:
10s.gif Op woensdag 4 september 2019 15:03 schreef Slayage het volgende:

[..]

in de peilingen zie je dat babacan het iig beter doet dan davutoglu. daarnaast kan je uit de houding van erdogan ook lezen dat hij dit ziet als een groot gevaar. tijd zal het leren wat ervan terecht zal komen.

laatst las ik ergens dat vwb nieuwe partijen in nederland de LPF de norm is en de PVV de uitzondering. of de nieuwe partijen de LPF weg zullen volgen of de PVV weg zal moeten blijken.
Nouja op de CHP en MHP na komen er toch geregeld nieuwe partijen in Turkije en gaan anderen naar de schroothoop?
pi_188786682
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 15:06 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Nouja op de CHP en MHP na komen er toch geregeld nieuwe partijen in Turkije en gaan anderen naar de schroothoop?
enige "nieuwe" partij is een afsplitsing van de MHP. de rest zit er al decennia.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
  woensdag 4 september 2019 @ 15:14:38 #33
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_188786743
quote:
10s.gif Op woensdag 4 september 2019 15:10 schreef Slayage het volgende:

[..]

enige "nieuwe" partij is een afsplitsing van de MHP. de rest zit er al decennia.
De AKP bestaat pas sinds 2001, dat is vergeleken bij NL best kort. En ook de HDP bestaat nog niet heel lang.

En allerlei partijen voor 2002 zijn intussen naar het partijenkerkhof.
pi_188786806
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 15:14 schreef Hexagon het volgende:

[..]

De AKP bestaat pas sinds 2001, dat is vergeleken bij NL best kort. En ook de HDP bestaat nog niet heel lang.

En allerlei partijen voor 2002 zijn intussen naar het partijenkerkhof.
AKP kan je zien als de "nieuwste" partij idd, omdat het helemaal uit het "niets" is ontsprongen. de HDP is de zoveelste incarnatie van de koerdisch nationalistische partij. die kan je niet zien als nieuw.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_188786980
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 14:10 schreef Hexagon het volgende:
Iedere gevallen AKP-bobo zn eigen partij. Dat gaat vast zoden aan de dijk zetten.
Dat is een beetje kort door de bocht.

De AKP was op zich een partij die OK was, totdat Erdogan meer macht naar zichzelf trok. Het begon al voor de Gezi-protesten, maar je kunt zeggen dat de Gezi-protesten het kantelmoment was voor de AKP. Sindsdien is het écht niet meer de AKP die het ooit was.

En daar is dus wel vraag naar, de AKP-light, zoals ik dat noem. Wel de pluspunten van de AKP (de hervormingen), maar niet de minpunten (Erdo).

Ik zie zo'n afsplitsing dus als een middel om de afbrokkelende macht van AKP echt kapot te maken; de enige manier om AKP tot een verval te brengen (van binnenuit). De oppositie is gewoon lam, de CHP en de MHP hebben leiders die weinig voor elkaar krijgen en er is ook weinig wil vanuit die partijen om te veranderen.

Het is ook geen wonder dat alle anti-Erdoïsten inmiddels uit de partij zijn. Een partij met Gül, Davutoğlu, Arınç, Babacan en Çelik zie ik best wel wat stemmen krijgen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-09-2019 15:36:07 ]
pi_188787011
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 15:14 schreef Hexagon het volgende:

[..]

De AKP bestaat pas sinds 2001, dat is vergeleken bij NL best kort.
NL heeft geen kiesdrempel, Turkije wel (hele hoge zelfs; 10%).

Het is makkelijker om af te splitsen en een nieuw iets te beginnen dan een bestaand iets aantrekkelijker te maken.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 04-09-2019 15:35:00 ]
  woensdag 4 september 2019 @ 15:39:13 #37
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_188787066
quote:
1s.gif Op woensdag 4 september 2019 15:32 schreef zarGon het volgende:

[..]

Dat is een beetje kort door de bocht.

De AKP was op zich een partij die OK was, totdat Erdogan meer macht naar zichzelf trok. Het begon al voor de Gezi-protesten, maar je kunt zeggen dat de Gezi-protesten het kantelmoment was voor de AKP. Sindsdien is het écht niet meer de AKP die het ooit was.

En daar is dus wel vraag naar, de AKP-light, zoals ik dat noem. Wel de pluspunten van de AKP (de hervormingen), maar niet de minpunten (Erdo).

Ik zie zo'n afsplitsing dus als een middel om de afbrokkelende macht van AKP echt kapot te maken; de enige manier om AKP tot een verval te brengen (van binnenuit). De oppositie is gewoon lam, de CHP en de MHP hebben leiders die weinig voor elkaar krijgen en er is ook weinig wil vanuit die partijen om te veranderen.

Het is ook geen wonder dat alle anti-Erdoïsten inmiddels uit de partij zijn. Een partij met Gül, Davutoğlu, Arınç, Babacan en Çelik zie ik best wel wat stemmen krijgen.
Ja maar door allemaal een eigen partijtje op de gaan richten gaat dat ook niet veel uitrichten met die kiesdrempel.
pi_188787137
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 15:39 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ja maar door allemaal een eigen partijtje op de gaan richten gaat dat ook niet veel uitrichten met die kiesdrempel.
Ook daar is een oplossing voor bedacht: allianties. :').

Zie Engelse Wiki: https://en.wikipedia.org/(...)y_election#Alliances.
pi_188787144
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 15:45 schreef zarGon het volgende:

[..]

Ook daar is een oplossing voor bedacht: allianties. :').

Zie Engelse Wiki: https://en.wikipedia.org/(...)y_election#Alliances.
Op deze manier heeft IYI (afsplitsing van MHP) met 9,96% van de stemmen (net onder kiesdrempel van 10%) alsnog zetels gewonnen.
  woensdag 4 september 2019 @ 15:58:40 #40
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_188787295
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 15:45 schreef zarGon het volgende:

[..]

Ook daar is een oplossing voor bedacht: allianties. :').

Zie Engelse Wiki: https://en.wikipedia.org/(...)y_election#Alliances.
Ok dat wist ik niet
pi_188792761
Als MHP AKP na de coup geen volledige steun zou hebben gegeven, dan zou Erdogan nu al geschiedenis zijn geweest. Ondanks alle interne en externe aanvallen is de samenwerking tussen deze twee partijen goed en staan ze ijzersterk. Meerderheid van het volk heeft voor AKP en MHP gekozen. Ze kunnen de grote steden hebben verloren maar alsnog beschikken ze over de meerderheid van de gemeentes in die steden. Dus vormen zij nog altijd de meerderheid in de gemeenteraden met hun raadsleden. Dat is erg belangrijk wanneer er bijvoorbeeld stemmingen moet plaatsvinden om bepaalde zaken door te voeren.

Turkije heeft met het referendum van 2017 het akkoord gegeven aan het nieuwe presidentieel systeem. De conservatieven en nationalisten vormen nog altijd de meerderheid dus kan mid-links (CHP) vergeten om nog ooit aan de macht te komen. De tijd van westerse invloed op de Turkse politiek is voorbij.

Davutoglu en Babacan vormen geen gevaar. Vooral Davutoglu heeft geen schijn van kans vanwege zijn idiote buitenlandse politiek die Turkije een paar jaar geleden aan de rand van chaos heeft gebracht(Syrie/Rusland conflict etc.).
pi_188817147
quote:
New Istanbul mayor highlights $24 million overspending on car rentals
Main opposition Republican People’s Party (CHP) Istanbul mayor Ekrem İmamoğlu has displayed hundreds of cars rented under the previous Justice and Development Party (AKP) administration to draw attention to wasteful spending by the ruling party.

The Istanbul Metropolitan Municipality (IBB)’s inflated budget and the vast amounts it has transferred to charitable foundations under AKP leadership have been widely discussed by critics following this year’s local elections in March.

IBB signed a contract worth over 138 million liras ($24.3 million) for 2,432 rental cars in 2019, nationalist opposition daily Sözcü said on Thursday, adding that the municipality had signed a 102-million-lira ($18 million) deal in 2018.

Both tenders were won by Platform Turizm, a company described by Turkish press outlets as being government-linked.

Opposition mayors have made a point of highlighting overspending since gaining key municipalities including Istanbul and Ankara from the AKP in this year’s local elections.

In August İmamoğlu announced that he had cut some $60 million of funding to foundations linked to the AKP. Ankara’s new CHP mayor, Mansur Yavaş, announced in July that his administration had registered a budget surplus after inheriting billions of liras in debt when it took over the municipality in April.

"This is just a small start," the Istanbul provincial head of the CHP, Canan Kaftancıoğlu said on Twitter, adding that the CHP mayor would continue to prioritise the public over business interests.
Ik kwam ergens tegen dat vanwege dit verhaal de AKP plannen heeft om İmamoğlu af te zetten maar dat lijkt me niet reëel toch?
  vrijdag 6 september 2019 @ 17:00:58 #43
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_188817175
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 september 2019 16:59 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Ik kwam ergens tegen dat vanwege dit verhaal de AKP plannen heeft om İmamoğlu af te zetten maar dat lijkt me niet reëel toch?
Erdogan was toch zo barmhartig @Slayage?
pi_188817192
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 17:00 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Erdogan was toch zo barmhartig @:Slayage?
Ey, het zou zomaar fictie kunnen zijn hé, vandaar mijn vraag.
pi_188817210
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 21:55 schreef Werkperd het volgende:
Als MHP AKP na de coup geen volledige steun zou hebben gegeven, dan zou Erdogan nu al geschiedenis zijn geweest. Ondanks alle interne en externe aanvallen is de samenwerking tussen deze twee partijen goed en staan ze ijzersterk. Meerderheid van het volk heeft voor AKP en MHP gekozen. Ze kunnen de grote steden hebben verloren maar alsnog beschikken ze over de meerderheid van de gemeentes in die steden. Dus vormen zij nog altijd de meerderheid in de gemeenteraden met hun raadsleden. Dat is erg belangrijk wanneer er bijvoorbeeld stemmingen moet plaatsvinden om bepaalde zaken door te voeren.

Turkije heeft met het referendum van 2017 het akkoord gegeven aan het nieuwe presidentieel systeem. De conservatieven en nationalisten vormen nog altijd de meerderheid dus kan mid-links (CHP) vergeten om nog ooit aan de macht te komen. De tijd van westerse invloed op de Turkse politiek is voorbij.

Davutoglu en Babacan vormen geen gevaar. Vooral Davutoglu heeft geen schijn van kans vanwege zijn idiote buitenlandse politiek die Turkije een paar jaar geleden aan de rand van chaos heeft gebracht(Syrie/Rusland conflict etc.).
Vooral veel hoop wat ik lees.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_188817434
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 17:00 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Erdogan was toch zo barmhartig @:Slayage?
even om het helder te hebben voor je, maar ik probeer trollen online te mijden. ik weet niet wanneer je de beslissing hebt genomen, maar op een gegeven heb jij je kennelijk besloten om de trol uit te hangen tegenover mij. im not buying. mijn advies aan jou, get a life :')
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_188817596
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 september 2019 16:59 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Ik kwam ergens tegen dat vanwege dit verhaal de AKP plannen heeft om İmamoğlu af te zetten maar dat lijkt me niet reëel toch?
turkije is een land dat teert op paranoia en de wildste verhalen, dus sowieso met heel veel dingen uit turkije met een korrel zout nemen.

daarnaast met de voorlaatste gemeenteraadsverkiezingen toen de verkiezingsuitslag door dubieuze claims weren gecancelled en erdo en co. een herverkiezing uitschreven kregen ze de deksel op de neus, een verschil van pak em beetje 50.000 stemmen werd een verschil van 700.000 stemmen. de voornaamste reden dat het verschil zo veel groter werd was doordat de stemmer de indruk kreeg dat er onrecht had plaatsgevonden en imamoglu onterecht het burgemeesterschap werd ontnomen. zelfs tussen 6% en 7% van de AKP stemmers die een paar weken ervoor op de AKP kandidaat hadden gestemd zijn overgestapt naar de oppositie.

wat denk je dat er zal gebeuren als hij weer van zijn ambt wordt ontzet?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_188817668
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 21:55 schreef Werkperd het volgende:

Davutoglu en Babacan vormen geen gevaar. Vooral Davutoglu heeft geen schijn van kans vanwege zijn idiote buitenlandse politiek die Turkije een paar jaar geleden aan de rand van chaos heeft gebracht(Syrie/Rusland conflict etc.).
davutoglu en babacan gaan erdogan het laatste duwtje geven, om president/regering af te zijn. het verschil tussen het akp en mhp blok enerzijds en oppositie anderzijds is zo miniem dat elke procent een immense verschil kan maken.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_188817819
quote:
10s.gif Op vrijdag 6 september 2019 17:23 schreef Slayage het volgende:

[..]

turkije is een land dat teert op paranoia en de wildste verhalen, dus sowieso met heel veel dingen uit turkije met een korrel zout nemen.

daarnaast met de voorlaatste gemeenteraadsverkiezingen toen de verkiezingsuitslag door dubieuze claims weren gecancelled en erdo en co. een herverkiezing uitschreven kregen ze de deksel op de neus, een verschil van pak em beetje 50.000 stemmen werd een verschil van 700.000 stemmen. de voornaamste reden dat het verschil zo veel groter werd was doordat de stemmer de indruk kreeg dat er onrecht had plaatsgevonden en imamoglu onterecht het burgemeesterschap werd ontnomen. zelfs tussen 6% en 7% van de AKP stemmers die een paar weken ervoor op de AKP kandidaat hadden gestemd zijn overgestapt naar de oppositie.

wat denk je dat er zal gebeuren als hij weer van zijn ambt wordt ontzet?
Ja daarom lijkt het me niet reëel :+ maar ik volg Turkije niet zo dichtbij dus mogelijk dat er wat speelt ofzo.
pi_188817947
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2019 17:34 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Ja daarom lijkt het me niet reëel :+ maar ik volg Turkije niet zo dichtbij dus mogelijk dat er wat speelt ofzo.
er zijn recentelijk drie burgemeesters ontzet uit hun ambt in het oosten van het land van de koerdische HDP, die een paar maanden terug waren verkozen. dit zal de reden zijn voor de speculaties, maar erdo zou dit niet durven in het westen van het land.
hakend op dat artikel waar je naar verwijst, corruptie is uiteraard een groot probleem in turkije, helaas is dat een cultureel dingetje, zelfs de oppositie van de CHP die recentelijk die mooie electorale scores hebben behaald, maken zich direct schuldig aan het zelfverrijkingsproces, in izmir was zon casus uitgebreid in de media besproken, zo zijn er bv ondertussen in istanbul ook 1000en mensen ontslagen. daar moeten natuurlijk oppositie stemmers voor in de plaats komen. thats how the turks roll
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')