abonnement Unibet Coolblue
pi_187563400


Alweer een nieuw deel *O*

Het topic waar alle gereedschap liefhebbers aan hun trekken komen. Weg met die crisis, hier met dat gereedschap.

:9~

En hier gaan we vrolijk verder ! ^O^
  zondag 23 juni 2019 @ 15:59:44 #2
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_187565424
Ik moet wel zeggen dat een slijptol op accu echt fabeltastisch geweldig fijn is _O_ . Zelfde voor een accu repricozaag. Wat heb ik die twee veel in mijn handen gehad afgelopen week O+
  Moderator zondag 23 juni 2019 @ 16:23:55 #3
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_187565788
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2019 15:59 schreef bleiblei het volgende:
Ik moet wel zeggen dat een slijptol op accu echt fabeltastisch geweldig fijn is _O_ . Zelfde voor een accu repricozaag. Wat heb ik die twee veel in mijn handen gehad afgelopen week O+
^O^

Wij hebben er op het werk ook één, ideaal gewoon *O*
Scheelt een heleboel verlengsnoeren uitrollen ;)
pi_187588040
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2019 15:59 schreef bleiblei het volgende:
Ik moet wel zeggen dat een slijptol op accu echt fabeltastisch geweldig fijn is _O_ . Zelfde voor een accu repricozaag. Wat heb ik die twee veel in mijn handen gehad afgelopen week O+
Fijn hè!!

Ik moet alleen wel tegen mezelf zeggen elke keer als ik m gebruik 'andwrs had je nu voor deze 2 seconde slijpen een verlengsnoer moeten uitrollen' je bent snel vergeten hoe kut t anders was. :P
pi_187589214
Vandaag nieuwe lijmklemmen van de Lidl aangeschaft. Ze voelen heel degelijk aan, alleen heb ik nog mijn twijfels over de kracht van het klemmen zelf. Kon de klem nog wel bewegen toen ik hem snel even aan een test onderworp. Van de week even echt uit proberen.
  woensdag 26 juni 2019 @ 18:29:51 #6
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_187619815
Mijn aldikärcher heeft de geest gegeven, vermoed dat ie van de winter bevroren is.
Nu een hoge druk reiniger van Bosch gekocht.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_187659806
Heren (en dames), ik zie hier allerlei fantastisch gereedschap langskomen en soms vergezeld van scherpe prijzen. Over een aantal weken start ik met een nieuw klusproject en gezien goed gereedschap het halve werk is ben ik stevig aan het oriënteren. MN op 10.8v schroevendraaier (vergezeld van de slag-variant) en een cirkelzaag met rail op accu. Kan de collectie later uitbreiden.
Tips waar dit goed aan te schaffen is? Ik zie regelmatig de term "Duitsland" langskomen?
  Moderator zaterdag 29 juni 2019 @ 09:07:12 #8
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_187659876
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 08:53 schreef maansrekiurbeg987 het volgende:
Heren (en dames), ik zie hier allerlei fantastisch gereedschap langskomen en soms vergezeld van scherpe prijzen. Over een aantal weken start ik met een nieuw klusproject en gezien goed gereedschap het halve werk is ben ik stevig aan het oriënteren. MN op 10.8v schroevendraaier (vergezeld van de slag-variant) en een cirkelzaag met rail op accu. Kan de collectie later uitbreiden.
Tips waar dit goed aan te schaffen is? Ik zie regelmatig de term "Duitsland" langskomen?
Eigenlijk had je vraag hier gemoeten
K&W / Het grote aanschaf-van-gereedschap-tips-topic! deel 22

Maar goed, het wil inderdaad wel eens de nodige euro's schelen. Ligt ook aan het merk.

Idealo.de en eBay.de zijn handig om de beste prijs te vinden.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_187674375
Afgelopen weken druk geweest met klussen en dat heeft een bosch professional decoupeerzaag gst-90 be opgeleverd. Nooit geweten dat een decoupeerzaag zo fijn kon zijn! De verving een Parkside decoupeerzaag die overigens prima werk geleverd had voor zijn overlijden (een strook staal van 160 cm, 4 mm dik afzagen). Maar Parkside en bosch professional is wel een wereld van verschil, alsof je een twingo met een rolls royce vergelijkt.

Tevens een bosch pof-1200 ae bovenfrees gekocht met frees setje... Nog niet gebruikt maar sta te popelen :)

En een bosch pts 10 zaagtafel met tafel is nu onderweg. Hier word ik zo gelukkig van!

Waarschijnlijk een van de meest goedkope edoch nuttige en veelgebruikte tools die ik gekocht heb is een nieuwe goede verstekbak en een goede kapzaag.

Vraagje: hoe doen jullie dat? Zoeken jullie een nieuwe tool voor je project of een nieuw project voor een nieuwe tool :)
pi_187675091
Mooie aankoop. En aangaande je vraag: een beetje van beide :+ sommige tools heb ik voor de heb :7
pi_187675881
Ik kan gereedschap niet aan mezelf verantwoorden als ik weet dat ik t niet ga gebruiken, dus ik zoek gereedschap voor de klus, niet anders. :P
  zondag 30 juni 2019 @ 11:22:10 #12
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_187677026
Nou... waarom ik goedkoop gereedschap dus haat. De parkside muurfrees is binnen 3 meter sleuven frezen met een hoop gevonk in de motorbehuizing met een verbrand plasticlucht overleden :( .

Aan de muren ligt het niet, want dat is vrij zacht baksteen. Kutzooi wel want nu moet ik met de slijptol verder :{ .
pi_187677730
Makita accu trimmer DUR181

Fijn apparaat, gebruikte hiervoor een groene Bosch met snoer waarbij je vaker de draad weer uit de spoel aan het vissen was dan aan het trimmen.
De hoogte verstelling is ook wel prettig met mijn lengte, en tot eind juli een gratis 18V 5Ah accu te bestellen. :7
pi_187677809
quote:
1s.gif Op zondag 30 juni 2019 11:22 schreef bleiblei het volgende:
Nou... waarom ik goedkoop gereedschap dus haat. De parkside muurfrees is binnen 3 meter sleuven frezen met een hoop gevonk in de motorbehuizing met een verbrand plasticlucht overleden :( .

Aan de muren ligt het niet, want dat is vrij zacht baksteen. Kutzooi wel want nu moet ik met de slijptol verder :{ .
Kan ook goed gaan, de Einhell muurfrees heeft hier flink wat meters door betonblokken gemaakt.
Had op het eind wel wat 'overtuiging' nodig om weer aan te springen en wil nu idd helemaal niet meer opstarten, maar heeft zijn taak toch keurig volbracht.
pi_187677845
quote:
1s.gif Op zondag 30 juni 2019 11:22 schreef bleiblei het volgende:
Nou... waarom ik goedkoop gereedschap dus haat. De parkside muurfrees is binnen 3 meter sleuven frezen met een hoop gevonk in de motorbehuizing met een verbrand plasticlucht overleden :( .

Aan de muren ligt het niet, want dat is vrij zacht baksteen. Kutzooi wel want nu moet ik met de slijptol verder :{ .
Dat is wel echt kut ja, ik heb een goedkope gude en die houd het prima...

Ik zag laatst een filmpje van een vent die met wat pvc ennducttape een stofafzuiging op z'n slijptol knutselde, misschien is dat wat?
  Moderator zondag 30 juni 2019 @ 13:49:58 #16
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_187679416
quote:
1s.gif Op zondag 30 juni 2019 11:22 schreef bleiblei het volgende:
Nou... waarom ik goedkoop gereedschap dus haat. De parkside muurfrees is binnen 3 meter sleuven frezen met een hoop gevonk in de motorbehuizing met een verbrand plasticlucht overleden :( .

Aan de muren ligt het niet, want dat is vrij zacht baksteen. Kutzooi wel want nu moet ik met de slijptol verder :{ .
Ik zou in de bouwmarkt even kijken naar een goedkope Ferm, daar heb ik de hele verbouwing meegedaan en dat ging uitstekend. Sleuven frezen met een slijptol is eigenlijk niet wat alleen al vanwege alle stof. En je krijgt ze nooit mooi strak dat je er zo een leiding in vast kunt spijkeren of kunt klemmen met kunststof keggen.

pi_187718134
Iemand interesse in deze set?



Voor mij gunstig om nieuw te halen, dacht misschien kan ik er hier iemand blij mee maken. Even een pb sturen bij interesse.
  dinsdag 2 juli 2019 @ 18:38:36 #18
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_187718483
DM verzonden :s)
pi_187718603
@bleiblei ik vouch voor wat @Vonkenboer zegt. Dikke 500m al geslepen met de ferm.
  dinsdag 2 juli 2019 @ 18:53:56 #20
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_187718802
Mja, ik wacht eerst ff op antwoord van de Lidl :P .
pi_187719138


Geldt dit ook als gereedschap? Het is voor zakelijk gebruik :D
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_187719209
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 18:44 schreef FranticDJ het volgende:
@:bleiblei ik vouch voor wat @:vonkenboer zegt. Dikke 500m al geslepen met de ferm.
Mijn gude heeft ook al heel wat meters gemaakt.
Ik heb de gude gehaald omdat ik niet wilde dat ik met ferm bij klanten aan kwam :+ Gude kennen ze niet haha
pi_187719260
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 19:16 schreef Makrolon het volgende:

[..]

Mijn gude heeft ook al heel wat meters gemaakt.
Ik heb de gude gehaald omdat ik niet wilde dat ik met ferm bij klanten aan kwam :+ Gude kennen ze niet haha
Zwarte spuitbus/tape doet wonderen ;)
  dinsdag 2 juli 2019 @ 19:34:18 #24
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_187719549
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 18:53 schreef bleiblei het volgende:
Mja, ik wacht eerst ff op antwoord van de Lidl :P .
Lijkt me ook, dit is wel echt bizar natuurlijk -O-
pi_187748418
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 juli 2019 19:16 schreef Makrolon het volgende:

[..]

Mijn gude heeft ook al heel wat meters gemaakt.
Ik heb de gude gehaald omdat ik niet wilde dat ik met ferm bij klanten aan kwam :+ Gude kennen ze niet haha
Hier ook een 2e hands Gude die ook mijn verbouwing prima heeft doorstaan. :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')