Die gast is niet de slimste thuis denk ikquote:
We zijn inmiddels een week verder. Hoe zien ze er nu uit?quote:Op woensdag 10 juli 2019 08:40 schreef Uhmmpie het volgende:
Hmm begin me toch af te vragen of de ghost peppers wel echt ghost peppers zijn.
Ze groeien namelijk stug omhoog waar ik zou verwachten dat ghost peppers omlaag groeien.
[ afbeelding ]
Nu groter... is de stand wel nog precies hetzelfde.
Goede reminder...quote:Op woensdag 17 juli 2019 08:10 schreef onlogisch het volgende:
*Note to self*
Vanavond echt even foto's maken
Op het moment kan ik gewoon plukken wat ik nodig hebquote:Op zaterdag 20 juli 2019 18:22 schreef maily het volgende:
Ik heb ze weleens ingevroren. Altijd handig als je ineens een (stukje) peper in wil verwerken.
quote:Op woensdag 17 juli 2019 08:10 schreef onlogisch het volgende:
*Note to self*
Vanavond echt even foto's maken
quote:
Die groeien hier op mijn eetkamertafel.quote:Op zondag 21 juli 2019 13:18 schreef Fofo het volgende:
Ik ben verschillende keren in Brazilië geweest en bij een hoop restaurants staat altijd een flesje olie op tafel met Biquino Red erin. Niet idioot scherp maar ontzettend smaakvol en ik herinner me vooral de bloemige geur die de olie had. Geweldig. Dat mis ik hier in Nederland wel.
Goede pepers hebben smaak en geur. Niet alleen pit.
Thanks @Uhmmpiequote:Op zondag 21 juli 2019 11:48 schreef Uhmmpie het volgende:
Ziet er goed uit @:onlogisch
Ben wel heel benieuwd naar die antep aci dolman.. ziet er spannend uit.
Soort van pittige paprika?
Kan die in de vensterbank? Misschien wil ik dat vilgend jaar wel proberen dan.
En die onderste doet het wel echt heel goed ja.
Hier vooral heel veel pepers aan de bolivian rainbow.. rest minder spectaculair.
Maar die staan nu voor het 2e jaar en geven zeker 2x zoveel pepers als vorig jaar denk ik.
Die eerste is volgens mij een lemon drop...quote:Op zondag 21 juli 2019 11:01 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Doordat ik zo enthousiast was met water geven verwelkte de papiertjes met de tekst erop welke pepers het zijn
Ik vermoed dat dit Aji Pineapple of Madame Jeanette is. Niet zo'n grote plant, ook niet heel veel vruchten (ik denk zo'n 15) momenteel. Nog wel wat bloemetjes her & der.
[ afbeelding ]
Hieronder zie je grote pepers qua omvang. Ik denk dat dit de Antep Aci Dolma is. Verder niet zo´n hete peper heb ik me laten vertellen. Ik ben wel benieuwd naar de smaak. Ik heb ´m nog nooit op.
[ afbeelding ]
Wat deze hieronder is, geen idee. Maar het is wel mijn paradepaardje momenteel. Ik schat dat er zo'n 40/45 vruchten aanhangen met nog aardig wat bloemen. Maar even afwachten wat het gaat worden
[ afbeelding ]
Verder heb ik nog zo'n 10 andere planten staan. Maar daar zitten geen vruchten aan. Wel een hoop bloemetjes dus ik wacht geduldig af
Ik heb een stuk of 60-70 zongedroogde pepers op de vensterbank liggen ja.quote:Op zondag 21 juli 2019 19:01 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Thanks @:Uhmmpie
Ja geen idee wat ik ervan moet verwachten. Als ie rijp is en ik 'm gegeten heb geef ik wel een review
Maar denk dat we idd aan een pittige paprika moeten denken. We gaan het zien. Het worden in ieder geval knoerten van pepers
Goed om te horen dat je bolivian rainbow het zo leuk doet! Sommige al klaar op geharvest te worden?
Leuke oogstquote:Op donderdag 25 juli 2019 13:00 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb gisteren de eerste jalapenos en cayennepepers kunnen oogsten.
[ afbeelding ]
Hm had dat hier met mijn red biquinoquote:Op zondag 28 juli 2019 22:57 schreef SiGNe het volgende:
Ik heb hier 4 paarse Hot Chocolate Habanero pepertjes staan , 2 maanden terug gezaaid maar heb hier 's middags te weinig zon denk ik want echt groot zijn ze niet en bloemen zitten er ook nog niet aan helaas.
Had ook nog wat last van bladluis maar da's inmiddels verholpen met wat groene zeep en spiritus.
Ik hoop dat er nog pepers aan komen en anders volgens jaar iets eerder beginnen, ik heb nog 4 van die zaden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |