abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_187615460
quote:
Die gast is niet de slimste thuis denk ik :)
pi_187707768
Ik ging weekendje weg.. en omdat het afgelopen weekend nogal heet zou worden en ik dus niet elke dag water kon geven... planren van de vensterbank gehaald en op de grond, uit de zon gezet.
Natuurlijk werd het alsnog een constante 27 graden in huis... dus dar vaarden de pepertjes wel op.

De cajenne groeide flink, de white ghost had een heel stel nieuwe pepers ineens. Mijn regenboogpepers denken dat de regenboog paars is denk ik.. want vol met paarse bloemen en verse (en dus paarse) pepers.
De medusa was lekker doorgegroeid...

Happy me dus.

Maar bij het terugzetten... zag ik dat de red biquino die ik al een stuk uit de zon had gehaald... het eigenlijk prima leek te bevallen zonder directe zon. Die had ik niet zo verwacht eigenlijk. Plant wilde niet enorm lekker... groeide niet heel erg door, leek last te hebben van de warmte en bloemetjes had ik al helemaal nog niet gespot.

Tot vandaag dus <3

Nu maar op de eetkamertafel gezet dus 🙄
  zondag 7 juli 2019 @ 17:02:41 #28
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_187797106
Het gaat goed met mijn pepertjes :) De pepers buiten hebben allemaal bloemen en/of pepers. In de kas staan nog 8 plantjes die nog in de groei zijn.

Ik kwam gisteren op de Rotterdamse Oogstmarkt een prachtig habaneroplantje tegen voor slechts 2,50. Morgen zal ik hem een grotere pot geven. Er zitten al bloemen en twee beginnende pepers in.
Spoilers!
pi_187802640
Leuk LS!

Had daar ook wel heen gewild maar was het vergeten.
En visite ook.. maar die had evt wel meegekund als ik er aan had gedacht :)

Kwam toevallig in mn fb-memories tegen van de peperoogst van vorig jaar.
Toen had ik dus deze tijd van het jaar.. 10 pepers in mn hand.
Zijn meerjarige pepers dus dit jaar zaten de pepers er al een stuk vroeger in....
(Hij hoefde tenslotte niet eerst een hele plant te groeien...) en heb ik 65 gedroogde pepertjes in mn vensterbank liggen.

Klinkt meer dan het is hoor... ze zijn zo klein dat ze met gemak op een gebaksbordje passen :)
pi_187841607
Hmm begin me toch af te vragen of de ghost peppers wel echt ghost peppers zijn.

Ze groeien namelijk stug omhoog waar ik zou verwachten dat ghost peppers omlaag groeien.

Nu groter... is de stand wel nog precies hetzelfde.
  Moderator woensdag 17 juli 2019 @ 08:09:58 #31
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_187962642
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2019 08:40 schreef Uhmmpie het volgende:
Hmm begin me toch af te vragen of de ghost peppers wel echt ghost peppers zijn.

Ze groeien namelijk stug omhoog waar ik zou verwachten dat ghost peppers omlaag groeien.
[ afbeelding ]
Nu groter... is de stand wel nog precies hetzelfde.
We zijn inmiddels een week verder. Hoe zien ze er nu uit? :)
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  Moderator woensdag 17 juli 2019 @ 08:10:37 #32
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_187962648
*Note to self*

Vanavond echt even foto's maken :')
4045
onlogisch
pi_187963844
quote:
6s.gif Op woensdag 17 juli 2019 08:10 schreef onlogisch het volgende:
*Note to self*

Goede reminder... :)

Ze lijken trouwens nog steeds niet op ghostpeppers.
Ik maak vanavond even foto’s weer.
pi_188005072
Medusa - begint al een kleurtje te krijgen ook

De toch-niet-ghost-peppers.

De braziliaanse eendensnaveltjes

En de regenboogpepertjes
pi_188025181
Leuk zeg die pepertjes kweken. Ik eet ze ook graag en kweek graag kruiden. Ook maar eens met pepertjes aan de gang. Thanx for the inspiration! :)
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
  Spellchecker zaterdag 20 juli 2019 @ 18:22:09 #36
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_188027154
Ik heb ze weleens ingevroren. Altijd handig als je ineens een (stukje) peper in wil verwerken.
pi_188027865
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juli 2019 18:22 schreef maily het volgende:
Ik heb ze weleens ingevroren. Altijd handig als je ineens een (stukje) peper in wil verwerken.
Op het moment kan ik gewoon plukken wat ik nodig heb :)

Het overschot ligt in de vensterbank te drogen.
  zondag 21 juli 2019 @ 10:22:16 #38
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_188036077
quote:
6s.gif Op woensdag 17 juli 2019 08:10 schreef onlogisch het volgende:
*Note to self*

Spoilers!
  Moderator zondag 21 juli 2019 @ 11:01:03 #39
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_188036419
quote:
1s.gif Op zondag 21 juli 2019 10:22 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

:@

Doordat ik zo enthousiast was met water geven verwelkte de papiertjes met de tekst erop welke pepers het zijn :')

Ik vermoed dat dit Aji Pineapple of Madame Jeanette is. Niet zo'n grote plant, ook niet heel veel vruchten (ik denk zo'n 15) momenteel. Nog wel wat bloemetjes her & der.

Hieronder zie je grote pepers qua omvang. Ik denk dat dit de Antep Aci Dolma is. Verder niet zo´n hete peper heb ik me laten vertellen. Ik ben wel benieuwd naar de smaak. Ik heb ´m nog nooit op.

Wat deze hieronder is, geen idee. Maar het is wel mijn paradepaardje momenteel. Ik schat dat er zo'n 40/45 vruchten aanhangen met nog aardig wat bloemen. Maar even afwachten wat het gaat worden :D

Verder heb ik nog zo'n 10 andere planten staan. Maar daar zitten geen vruchten aan. Wel een hoop bloemetjes dus ik wacht geduldig af :)
4045
onlogisch
pi_188036959
Ziet er goed uit @onlogisch

Ben wel heel benieuwd naar die antep aci dolman.. ziet er spannend uit.
Soort van pittige paprika?
Kan die in de vensterbank? Misschien wil ik dat vilgend jaar wel proberen dan.

En die onderste doet het wel echt heel goed ja.

Hier vooral heel veel pepers aan de bolivian rainbow.. rest minder spectaculair.
Maar die staan nu voor het 2e jaar en geven zeker 2x zoveel pepers als vorig jaar denk ik.
pi_188038024
Ik ben verschillende keren in Brazilië geweest en bij een hoop restaurants staat altijd een flesje olie op tafel met Biquino Red erin. Niet idioot scherp maar ontzettend smaakvol en ik herinner me vooral de bloemige geur die de olie had. Geweldig. Dat mis ik hier in Nederland wel.
Goede pepers hebben smaak en geur. Niet alleen pit.
pi_188039678
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2019 13:18 schreef Fofo het volgende:
Ik ben verschillende keren in Brazilië geweest en bij een hoop restaurants staat altijd een flesje olie op tafel met Biquino Red erin. Niet idioot scherp maar ontzettend smaakvol en ik herinner me vooral de bloemige geur die de olie had. Geweldig. Dat mis ik hier in Nederland wel.
Goede pepers hebben smaak en geur. Niet alleen pit.
Die groeien hier op mijn eetkamertafel.
Maar moet zeggen dat er 6 stuks in de plant zitten en dat dat komt uit 6 bloemtjes.
Het is niet echt de meest vruchtbare plant ooit :)

Ben wel benieuwd hoe dat zit met die olie... klinkt lekker namelijk.

Grootste grap vond ik overigens dat ie pas echt lekker ging groeien en bloemen kreeg toen ik hem uit de zon haalde. Dat verwacht je niet met een braziliaanse peper.
Maar op de eetkamertafel uit de directe zon doet ie het een stuk beter nu.
Misschien volgend jaar nieuwe poging en dan uit de directe zon beginnen ook :)
  Moderator zondag 21 juli 2019 @ 19:01:34 #43
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_188043300
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2019 11:48 schreef Uhmmpie het volgende:
Ziet er goed uit @:onlogisch

Ben wel heel benieuwd naar die antep aci dolman.. ziet er spannend uit.
Soort van pittige paprika?
Kan die in de vensterbank? Misschien wil ik dat vilgend jaar wel proberen dan.

En die onderste doet het wel echt heel goed ja.

Hier vooral heel veel pepers aan de bolivian rainbow.. rest minder spectaculair.
Maar die staan nu voor het 2e jaar en geven zeker 2x zoveel pepers als vorig jaar denk ik.
Thanks @Uhmmpie :)

Ja geen idee wat ik ervan moet verwachten. Als ie rijp is en ik 'm gegeten heb geef ik wel een review :D

Maar denk dat we idd aan een pittige paprika moeten denken. We gaan het zien. Het worden in ieder geval knoerten van pepers :D

Goed om te horen dat je bolivian rainbow het zo leuk doet! Sommige al klaar op geharvest te worden?
4045
onlogisch
pi_188046848
quote:
6s.gif Op zondag 21 juli 2019 11:01 schreef onlogisch het volgende:

[..]

:@

Doordat ik zo enthousiast was met water geven verwelkte de papiertjes met de tekst erop welke pepers het zijn :')

Ik vermoed dat dit Aji Pineapple of Madame Jeanette is. Niet zo'n grote plant, ook niet heel veel vruchten (ik denk zo'n 15) momenteel. Nog wel wat bloemetjes her & der.

[ afbeelding ]

Hieronder zie je grote pepers qua omvang. Ik denk dat dit de Antep Aci Dolma is. Verder niet zo´n hete peper heb ik me laten vertellen. Ik ben wel benieuwd naar de smaak. Ik heb ´m nog nooit op.

[ afbeelding ]

Wat deze hieronder is, geen idee. Maar het is wel mijn paradepaardje momenteel. Ik schat dat er zo'n 40/45 vruchten aanhangen met nog aardig wat bloemen. Maar even afwachten wat het gaat worden :D

[ afbeelding ]

Verder heb ik nog zo'n 10 andere planten staan. Maar daar zitten geen vruchten aan. Wel een hoop bloemetjes dus ik wacht geduldig af :)
Die eerste is volgens mij een lemon drop...
pi_188049370
quote:
0s.gif Op zondag 21 juli 2019 19:01 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Thanks @:Uhmmpie :)

Ja geen idee wat ik ervan moet verwachten. Als ie rijp is en ik 'm gegeten heb geef ik wel een review :D

Maar denk dat we idd aan een pittige paprika moeten denken. We gaan het zien. Het worden in ieder geval knoerten van pepers :D

Goed om te horen dat je bolivian rainbow het zo leuk doet! Sommige al klaar op geharvest te worden?
Ik heb een stuk of 60-70 zongedroogde pepers op de vensterbank liggen ja.
En beide planten nog vol zitten.. dus vandaar mijn vermoeden mbt ruimere oogst vergeleken met vorig jaar.
pi_188110981
Ik heb gisteren de eerste jalapenos en cayennepepers kunnen oogsten.

Spoilers!
pi_188113351
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2019 13:00 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik heb gisteren de eerste jalapenos en cayennepepers kunnen oogsten.

[ afbeelding ]
Leuke oogst :)
pi_188167623
Gisteren tof filmpje gemaakt van dochterlief die een peper van de plant eet.

Extra veel lol omdat het een niet-hete peper was met de looks van een kleine chilipeper.

En oom een grote cajennepeper geoogst...
in mn week vakanrie is de cajenneplant al zn blaadjes verloren met dank aan de warmte.
Maar de pepers zelf zijn goed gegroeid :)
  zondag 28 juli 2019 @ 22:57:28 #49
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_188180932
Ik heb hier 4 paarse Hot Chocolate Habanero pepertjes staan , 2 maanden terug gezaaid maar heb hier 's middags te weinig zon denk ik want echt groot zijn ze niet en bloemen zitten er ook nog niet aan helaas.

Had ook nog wat last van bladluis maar da's inmiddels verholpen met wat groene zeep en spiritus.

Ik hoop dat er nog pepers aan komen en anders volgens jaar iets eerder beginnen, ik heb nog 4 van die zaden.
pi_188183579
quote:
0s.gif Op zondag 28 juli 2019 22:57 schreef SiGNe het volgende:
Ik heb hier 4 paarse Hot Chocolate Habanero pepertjes staan , 2 maanden terug gezaaid maar heb hier 's middags te weinig zon denk ik want echt groot zijn ze niet en bloemen zitten er ook nog niet aan helaas.

Had ook nog wat last van bladluis maar da's inmiddels verholpen met wat groene zeep en spiritus.

Ik hoop dat er nog pepers aan komen en anders volgens jaar iets eerder beginnen, ik heb nog 4 van die zaden.
Hm had dat hier met mijn red biquino
Tot ik hem paar dagen juist uit de zon haalde.. toen had ik ineens bloemetjes.
Braziliaanse peper dus je zou denken dat ie wel wat zon kan hebben toch.

Al met al groeien er nu 5 pepertjes aan.
Geen enorm succes dus.

[ Bericht 4% gewijzigd door Uhmmpie op 30-07-2019 07:44:24 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')