abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_187541544
Stiekem zou @Lucky_Strike het topic maken maar eh.. ik kan dat natuurlijk ook best zelf.

Ik heb zelf een heel voorraadje aan pepers door het huis heen groeien...

Gezocht medeliefhebbers :)

En ook gezocht: hulp bij het verwerken zodat ik ze nog eens leuk kan weggeven.. want dit krijg ik nooit op :)

Op mijn vensterbank nu:
Biquino Red - braziliaans pepertje in de vorm van een eendebek. Hence the name.
Niet enorm heef ook trouwens.

White ghost pepper - gekozen omdat hij inderdaad op een wit spookje lijkt.
Waarschijnlijk iets te heet voor mij :)

Bolivian rainbow peppers - genoemd naar het feit dat de pepers een aantal keer van kleur veranderen voor ze uiteindelijk rood eindigen.
Regelmatig door bezoek aangezien voor sierpeper... maar hoe sierlijk ook; ze smaken flink pittig.
Heb er vorig jaar peper-paprika chutney van gemaakt waar de vlammetjes van uit je oren komen. Superlekker om op je vlees te smeren als marinade of gewoon door je pastasaus.
Dit jaar is de planning een nieuwe voorraad ui/knof/peper poeder te maken.
Dit poeder was de aanstichter van hernieuwde peper-interesse in mijn huis...
en inmiddels ook de oorzaak van de voedseldroger hier in huis die inmiddels voor alles is gebruikt. Behalve pepers dus. Die drogen voorlopig prima op de vensterbank _O-

Cajennepeper - don’t we know them all :)

Medusa - vernoemt naar medusa omdat de pepertjes omhoog groeien en dus ergens lijken op medusa met haar slangenhoofd.
Gekocht omdat ik ze zo onwijs leuk vond.
Ongeveer net zo pittig als een paprika... dus blije dochter... toch nog iets dat ze zo van de plamg kan eten :)

Mijn bolivian rainbow in volle bloei :)
Op de foto lijkt het nog mee te vallen... maar grootste deel van de plant is paars.
Vorig jaar zo’n 125 pepertjes van 2 planten... durf nog geen voorspellingen te doen over dit jaar maar de tijd deed de plant goed want er zit nog veel meer bloesem in dan vorig jaar.
  vrijdag 21 juni 2019 @ 21:22:32 #2
402566 SgtPorkbeans
Emmenaren olé olé
pi_187541834
Pepertjes _O_ :~
Kun je er geen hot sauce van maken? Blijft het langer houdbaar en kun je het weggeven in leuke flesjes. O+
Misschien moet ik zelf ook maar een keer iets gaan kweken. :@
Jij woont hier ver vandaan, zeggen ze elders in het land
Dan zeg ik, insgelijks, u ook, a'j ‘t zien van dizze kant.
pi_187542117
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 21:22 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Pepertjes _O_ :~
Kun je er geen hot sauce van maken? Blijft het langer houdbaar en kun je het weggeven in leuke flesjes. O+
Misschien moet ik zelf ook maar een keer iets gaan kweken. :@
Heb ik met de chutney ook geprobeerd.. maar hij was war aan de hete kant geloof ik :)

Maar het is wel heel leuk om te doen :)
pi_187542469
Pepertopic O+

Ik heb paprika, cayenne en jalapeno groeien. Ik wil jalapeno inmaken, gehakte cayenne invriezen en sambal maken. En ik hoop zo'n grote oogst te hebben dat ik creatiever kan zijn en ook bijvoorbeeld harissa kan maken.

@onlogisch
Spoilers!
  Moderator vrijdag 21 juni 2019 @ 22:20:29 #5
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_187542644
Jaaaaaaaaaaa *O*

*Peper liefhebber meldt*

Ik heb dus een heel rijtje groeien

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb alleen één probleem. Ze hadden allemaal een mooi papieren naamplaatje toen ik ze in de netpotjes had staan. Echter een keer met water geven zijn al die papiertjes verwelkt. Dus er was niet meer te lezen wat wat is :') Nu is dat straks aan de pepers natuurlijk wel te zien maar jammer vind ik het wel.

Volgend jaar maar eens bij de intratuin van die goede naamplaatjes kopen :D

Voor nu heb ik er een hele hoop op potgrond staan. Ze staan nu buiten. Ik heb 2 groeitenten (150x150x200 & 60x60x120) staan waar ze in de eerste maanden (ik plant altijd in januari) staan. Nu staan ze sindskort volle dagen buiten. Met die hevige buien en intense zon is het nog wel een beetje oppassen. Ze zijn door de beschermde omgeving in de groeitenten niet veel gewend. Er staat wel een ventilator om ze wat stevig te maken.

Verder heb ik ook een deepwater culture bak staan. Daarin zitten momenteel 2 planten welke ik voed met GHE (General Hydroponics Europe). Die planten groeien echt als kool. Ik zoek alleen nog een goede manier om ze stevig vast te zetten daar de wortels zich natuurlijk niet in de aarde vestigen.

Ik zal binnenkort eens wat foto's posten van mijn peperplanten :)
Ik hoop dat er meer peperliefhebbers op fok zitten die hun verhalen willen delen.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_187542871
Sta op het punt om naar bed te gaan, maar ik wil dit topic vast een O+ geven!

Zelf kweken zit er in mijn huis helaas niet in, er is niet eens voldoende licht om een nep plantje in leven te houden, maar heerlijk om dit topic te volgen en alle peper-recepten zijn *O*

En nu ga ik dromen van pepers :)
pi_187547180
@onlogisch ik heb papieren blaadjes onder de pot liggen en bedachr me vandeweek hetzelfde _O-
Deel van mn potten kun je beschrijven met krijt..
maar “white ghost pepper” past nooit in dat kleine vakje :)
En nog geen krijtjes tegen gekomen ook :)

@realAIVD lekker gedroomd? :D
Ik ben dat met mijn balkon.. maar biinnen pp de vensterbank doen ze het eigenlijk hartstikke goed.
pi_187547294
Ik ga zo de plantjes weer voeding geven. Elk weekend krijgen ze een plonsje tomatenvoeding.
Spoilers!
pi_187547620
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 08:31 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ga zo de plantjes weer voeding geven. Elk weekend krijgen ze een plonsje tomatenvoeding.
Hier ook op zaterdag :)

Geen tomatenvoeding maar chilifocus.
Zelfde idee uiteindelijk
pi_187547642
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 09:26 schreef Uhmmpie het volgende:

[..]

Hier ook op zaterdag :)

Geen tomatenvoeding maar chilifocus.
Zelfde idee uiteindelijk
Het zal iets anders van samenstelling zijn. Maar ik gooi het bij courgette, komkommer, augurk, aubergine, tomaat, aardbei en peper. Ik maak een paar grote gieters. Ik vind het te veel gedoe om het apart te maken voor elke soort.
Spoilers!
pi_187547685
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 09:29 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Het zal iets anders van samenstelling zijn. Maar ik gooi het bij courgette, komkommer, augurk, aubergine, tomaat, aardbei en peper. Ik maak een paar grote gieters. Ik vind het te veel gedoe om het apart te maken voor elke soort.
Snap ik :)

Hier kreeg de tomaat vorig jaar ook chilifocus :)
pi_187554081
Vier pepersoorten hier, alles in de kas.
Hungarian hot wax, Marconi purple, Trinidad perfume en True Jamaican scotch bonnet. Die laatste groeien echt voor geen meter, ik weet niet of dat nog wat wordt. Maar het schijnt daarbij te horen.

Ik dacht dat ik meer had gezaaid, dus was best verbaasd dat het er maar vier waren, maar had misschien meer paprika dan ik dacht. Eén soort kwam niet op (die van L_S o|O ;) ). Oh en binnen heb ik 3 verschillende zaadjes in 1 grote pot, gewoon voor de leuk. Daar lijkt de Trinidad perfume wel bijna bloemen te krijgen.

Oh en ik voed dit jaar voor het eerst niet bij. De kas heeft een laag van 5 cm oid compost, kijken wat dat doet. De tomaten lijken er geen last van te hebben.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_187562730
Komende dagen zullen de pepers wel van smullen.. ben benieuwd hoe de plantjes er eind vandeweek uit zien.
pi_187567805
Goed topic ^O^
Ben nu van plan om ook pepers te laten groeien.

@Uhmmpie , als je nog wat pepers kwijt wilt....ik hou me aanbevolen ;)

Op de één of andere manier heb ik het idee dat je in de buurt woont :D

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 23-06-2019 18:42:17 ]
pi_187568291
@Uhmmpie
Ik doe graag mee! Ik ben gek op verse pepertjes.
Heb je ook zaadjes?
Ik wil wel het e.e.a. van je kopen.

Wat bedoel je met verwerken?
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
  Moderator zondag 23 juni 2019 @ 19:30:36 #16
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_187568715
Een goede dag vandaag voor mijn peperplantjes. De eerste vruchten (Aji Pineapple) beginnen te kleuren *O* . Helaas zijn het wel planten waar weinig vruchten aan zitten. Ik heb ze slecht verzorgd vermoed ik. Ik heb planten waar veel meer vruchten aan gaan komen, gelukkig.

Met de komende dagen in het vooruitzicht zal het groeiproces gestaag vorderen :)
4045
onlogisch
pi_187568976
Ik keek naar mijn white ghost met daarin exact 1 peper van denk 1-1,5cm gister.
En ik denk... he niet gegroeid... dat is gek.

Keek ik nog een keertje...
pi_187569174
quote:
1s.gif Op zondag 23 juni 2019 18:40 schreef mascara-klodder het volgende:
Goed topic ^O^
Ben nu van plan om ook pepers te laten groeien.

@:Uhmmpie , als je nog wat pepers kwijt wilt....ik hou me aanbevolen ;)

Op de één of andere manier heb ik het idee dat je in de buurt woont :D
Dat idee begon ik ook te krijgen :)
  zondag 23 juni 2019 @ 20:24:16 #19
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_187569588
quote:
1s.gif Op zondag 23 juni 2019 19:44 schreef Uhmmpie het volgende:
Ik keek naar mijn white ghost met daarin exact 1 peper van denk 1-1,5cm gister.
En ik denk... he niet gegroeid... dat is gek.

Keek ik nog een keertje...
[ afbeelding ]
Een dubbele :o
Spoilers!
  dinsdag 25 juni 2019 @ 09:22:21 #21
485395 Hahahaha..alweer.wachtwoo
Dom is het nieuwe slim
pi_187592646
Ik volg dit omdat wij via moestuinruil vaak ook pepers ontvangen :Y)

Feeling hot hot hot *O* *O*
  dinsdag 25 juni 2019 @ 09:26:49 #22
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_187592680
quote:
Niet dit specifieke recept maar ik maak al mijn kruidenmixen zelf. Ik vind het ideaal. Afgelopen weekend maakte ik een Jamaicaanse jerkmix. Heerlijk.
Spoilers!
  Moderator dinsdag 25 juni 2019 @ 10:15:41 #23
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_187593339
Gisteren mijn eerste Aji Pineapple geprobeerd. Smaakte goed. Helaas heeft deze plant wat weinig vruchten -O-
4045
onlogisch
pi_187595146
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 juni 2019 09:26 schreef Lucky_Strike het volgende:

[..]

Niet dit specifieke recept maar ik maak al mijn kruidenmixen zelf. Ik vind het ideaal. Afgelopen weekend maakte ik een Jamaicaanse jerkmix. Heerlijk.
Ah leuk lucky

Dat moet met mn voedseldroger ook kunnen.
Alvast knoflook en paprika startklaar liggen.
Eens zien wat ik precies aan kruidenmixen wil hebben.. dit is wel de juiste tijd er voor.
  Moderator woensdag 26 juni 2019 @ 12:48:36 #25
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_187615177
4045
onlogisch
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')