Heb ik met de chutney ook geprobeerd.. maar hij was war aan de hete kant geloof ikquote:Op vrijdag 21 juni 2019 21:22 schreef SgtPorkbeans het volgende:
Pepertjes![]()
![]()
Kun je er geen hot sauce van maken? Blijft het langer houdbaar en kun je het weggeven in leuke flesjes.
Misschien moet ik zelf ook maar een keer iets gaan kweken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb alleen één probleem. Ze hadden allemaal een mooi papieren naamplaatje toen ik ze in de netpotjes had staan. Echter een keer met water geven zijn al die papiertjes verwelkt. Dus er was niet meer te lezen wat wat isNu is dat straks aan de pepers natuurlijk wel te zien maar jammer vind ik het wel.
Volgend jaar maar eens bij de intratuin van die goede naamplaatjes kopen
Voor nu heb ik er een hele hoop op potgrond staan. Ze staan nu buiten. Ik heb 2 groeitenten (150x150x200 & 60x60x120) staan waar ze in de eerste maanden (ik plant altijd in januari) staan. Nu staan ze sindskort volle dagen buiten. Met die hevige buien en intense zon is het nog wel een beetje oppassen. Ze zijn door de beschermde omgeving in de groeitenten niet veel gewend. Er staat wel een ventilator om ze wat stevig te maken.
Verder heb ik ook een deepwater culture bak staan. Daarin zitten momenteel 2 planten welke ik voed met GHE (General Hydroponics Europe). Die planten groeien echt als kool. Ik zoek alleen nog een goede manier om ze stevig vast te zetten daar de wortels zich natuurlijk niet in de aarde vestigen.
Ik zal binnenkort eens wat foto's posten van mijn peperplanten
Ik hoop dat er meer peperliefhebbers op fok zitten die hun verhalen willen delen.
Hier ook op zaterdagquote:Op zaterdag 22 juni 2019 08:31 schreef Lucky_Strike het volgende:
Ik ga zo de plantjes weer voeding geven. Elk weekend krijgen ze een plonsje tomatenvoeding.
Het zal iets anders van samenstelling zijn. Maar ik gooi het bij courgette, komkommer, augurk, aubergine, tomaat, aardbei en peper. Ik maak een paar grote gieters. Ik vind het te veel gedoe om het apart te maken voor elke soort.quote:Op zaterdag 22 juni 2019 09:26 schreef Uhmmpie het volgende:
[..]
Hier ook op zaterdag
Geen tomatenvoeding maar chilifocus.
Zelfde idee uiteindelijk
Snap ikquote:Op zaterdag 22 juni 2019 09:29 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Het zal iets anders van samenstelling zijn. Maar ik gooi het bij courgette, komkommer, augurk, aubergine, tomaat, aardbei en peper. Ik maak een paar grote gieters. Ik vind het te veel gedoe om het apart te maken voor elke soort.
Dat idee begon ik ook te krijgenquote:Op zondag 23 juni 2019 18:40 schreef mascara-klodder het volgende:
Goed topic
Ben nu van plan om ook pepers te laten groeien.
@:Uhmmpie , als je nog wat pepers kwijt wilt....ik hou me aanbevolen
Op de één of andere manier heb ik het idee dat je in de buurt woont
Een dubbelequote:Op zondag 23 juni 2019 19:44 schreef Uhmmpie het volgende:
Ik keek naar mijn white ghost met daarin exact 1 peper van denk 1-1,5cm gister.
En ik denk... he niet gegroeid... dat is gek.
Keek ik nog een keertje...
[ afbeelding ]
Niet dit specifieke recept maar ik maak al mijn kruidenmixen zelf. Ik vind het ideaal. Afgelopen weekend maakte ik een Jamaicaanse jerkmix. Heerlijk.quote:Op dinsdag 25 juni 2019 09:05 schreef Uhmmpie het volgende:
Iemand dit weleens geprobeerd?
https://www.chilipeppermadness.com/recipes/homemade-curry-powder/
Ah leuk luckyquote:Op dinsdag 25 juni 2019 09:26 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Niet dit specifieke recept maar ik maak al mijn kruidenmixen zelf. Ik vind het ideaal. Afgelopen weekend maakte ik een Jamaicaanse jerkmix. Heerlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |