abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 21 juni 2019 @ 13:52:27 #101
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_187535769
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 13:49 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Erg slordig van onze journalist inderdaad.
Journalist?
  vrijdag 21 juni 2019 @ 13:53:37 #102
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_187535787
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 13:30 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Als ze Sunweb bashen neem ik de woorden van Australiaantjes heel serieus.
Traksel is het ook met je eens.

https://www.indeleiderstr(...)zo-snel-mogelijk-weg
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 21 juni 2019 @ 14:04:38 #103
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_187535945
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 07:56 schreef AllesKaputt het volgende:
Ach gut toch...

Kan iemand die rennertjes een beetje in de gaten houden? Ik zie sekteleider Iwan er wel voor aan om een collectief-zelfmoord-protocol in werking te stellen.
dit is toch ook een beetje bizar, in het begin van het seizoen roepen dat de Tour alles op Tom gaat. Stel hij had de Giro uitgereden en tot het laatst moeten strijden, dan had je nooit de garantie dat hij topfit de Tour had gehaald. Dus het was sowieso al een enorme gok.
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  vrijdag 21 juni 2019 @ 14:08:12 #104
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_187535982
Wow Treksel met een pittige mening, toe maar.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  vrijdag 21 juni 2019 @ 14:13:36 #105
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_187536044
Sunweb is lachwekkend. Waarom alles op het geel zetten met een kopman die daarvoor nog even de Giro probeert te winnen.
Antifa
  vrijdag 21 juni 2019 @ 14:31:01 #106
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_187536219
quote:
7s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 12:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:

[..]

Kijk je een beetje uit met weddenschappen, maat?
Ik heb enkel nog van jou verloren. :D
pi_187536558
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 13:48 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Lees je de topics wel waarin je post?
Nee snobeend, wij journalisten willen alleen maar zenden.
Het beste adres voor al uw primeurs!
  Moderator vrijdag 21 juni 2019 @ 15:10:59 #108
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_187536759
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 14:59 schreef Scorpion_17 het volgende:

[..]

Nee snobeend, wij journalisten willen alleen maar zenden.
:').
pi_187536824
Zouden ze ook elk jaar tegen Tom Stamsnijder hebben gezegd dat hij geen persoonlijke ambities moest hebben? Wellicht heeft hij dat dan iets te letterlijk genomen, HAHAHA!
  Moderator vrijdag 21 juni 2019 @ 15:49:36 #110
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_187537151
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 13:53 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]

Traksel is het ook met je eens.

https://www.indeleiderstr(...)zo-snel-mogelijk-weg
Bobbie is ook alleen maar boos omdat ze aan ONZE Tom komen. Valt Tom niet op zijn knie dan blijft hij ook braaf achter dominee Spekenbrink aanlopen.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_187538446
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 09:28 schreef DecoAoreste het volgende:
Toch ben ik van mening dat Sunweb op papier een prima klimploeg kan opstellen. Het enige probleem is dat ze steeds allemaal op hun bek gaan.

Ze moesten in de winter maar eens samen op judoles gaan ofzo.
Masterclass van De Vlaeminck
pi_187539225
D'r is momenteel toch niemand sneller dan Greenways _O_ als hij niet valt tussen nu en Brussel gaat hij de eerste Nederlander in t geel worden sinds Breukink w/
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_187540144
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 18:37 schreef TLC het volgende:
D'r is momenteel toch niemand sneller dan Greenways _O_ als hij niet valt tussen nu en Brussel gaat hij de eerste Nederlander in t geel worden sinds Breukink w/
Genottelijke jinx. w/
Jack does it in real time...
  vrijdag 21 juni 2019 @ 23:57:39 #114
246304 tdrone
vallende blokjes
pi_187544880
Wat doe ik hier?
  Moderator zaterdag 22 juni 2019 @ 09:08:05 #115
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_187547494
Laat het maar beginnen! _O_
pi_187548680
Mart over Sunweb:
''En: is dit alles geen kapitaalvernietiging geweest? En dat bij een ploeg waar werkelijk alles, tot op de bodem, uitgezocht en georganiseerd wordt, waar renners die hun zadel een millimeter hoger willen zetten, dat dienen aan te vragen bij de leiding of is het tegenwoordig al De Grote Leider? De behandeling van De Knie deed niet echt heel professioneel aan. To say the least!''

Hele Column:

quote:
Als we de wonderbare zondagverlieswedstrijd van Kiki Bertens weggezet hebben in onze bovenkamer tussen de voorraad 'hoogst merkwaardig'. Als we onze OranjeLeeuwinnen de heerlijk zoete zegen meegeven en lekker laten ronddarren in Frankrijk (en bij de Blokker natuurlijk), als we ons aller Maarten van der Weijden zijn rust en niet te stoppen eerzucht gunnen daar in Friesland en als we van de actie 'kiezelsteen' van alles vinden en als we de beslissing van Tom Dumoulin heel makkelijk en goed kunnen billijken, dan hebben we toch wel zo'n beetje de wekelijkse headlines uit Sportland gehad.

Of niet? Kijken we op van kinderlijk blije voetbaldieren die als analisten, kenners en pseudo-kenners de Afrika Cup dienen te begeleiden, of die uit hun bol gaan bij het commentaar geven bij de nachtelijke wedstrijden tussen bijvoorbeeld Colombia en Qatar bij de Copa Americana (ja, met Japan en Qatar als gasten). Neen, daar kijken we dus niet van op. We laten die lieden.

Kwijt door blessures
Net zomin (toch nog snaaks even noemen) als het vreemd was dat de Toronto Raptors de NBA-titel wonnen door de Golden State Warriors te kloppen. Had u wel meegekregen dat de Warriors sterspeler Kevin Durant verloren aan een ernstige beenblessure en dat, op het moment suprême, de meedogenloze schutter Klay Thompson met een gescheurde knieband op het veld achterbleef. Ik doe niets af aan de vreugde en blijheid van 'We the North', Toronto dus, maar is er ooit een finale van een echt belangrijk sporttoernooi geweest waarin een der ploegen zoveel slagkracht, scoredrift, routine en klasse kwijtraakte door blessures. Neen.

Ik ben blijven steken bij Tom Dumoulin. Ook hij was onderdeel van een hype. Kon hijzelf niets aan doen, maar feit was wel dat we met de van ons Hollanders bekende nonchalance hem als eindwinnaar van de Giro d'Italia hadden gezien. Volgens (weer) de kenners moest hij nog wel even afrekenen met Primoz Roglic, maar dat was een fait divers, toch?

Onze collectieve benadering van de Dumoulin-case ("Hij gaat de Giro winnen") lag in het verlengde van het gemak waarmee we Ajax de beker met de heel grote oren zagen binnenhalen, waarmee we Max Verstappen tot Superheld mochten kronen en ja, ook waarmee we die OranjeLeeuwinnen begeleiden op weg naar de vrouwenvoetbalhemel en waarmee Bertens de numero uno van het vrouwentennis zou worden.

Merkwaardig overigens dat we de mannen handballers vergaten en de wedstrijdenreeks van de volleybalsters en hockeysters maar als een pluisje van onze mouw afveegden.

De Giro hengel je niet zomaar binnen
Terug naar Dumoulin. Ik hoorde zijn bronsgroene stem bij Han Kock van de NOS. Hij klonk somber, maar toch ook als realist. Wat hij, bij mijn weten, altijd ook geweest is. Dat de hitfabriek van Sunweb wellicht iets doorschoot in dezen... Waarom dachten wij met zijn allen eigenlijk dat de Limburger, 28 jaar nu al, en thans tot volledig wasdom gekomen, zo maar eventjes de Giro ging binnen hengelen? Ik heb me daar gaande het verloop van de Giro steeds over verbaasd. Is of was het wishful thinking of eigenlijk lukrake domheid?

Even een snelle test: weet u nog wie de Giro dit jaar won? En wie stonden er met hem op het podium? Voor de lieve vrede: Carapaz, Nibali, Roglic. Dat bedoel ik dus. Dumoulin is een goede renner, wellicht een zeer goede renner. De Giro winnen zoals hij twee jaar geleden deed, getuigde van doorzettingsvermogen en aanpassing. Zijn twee tweede plaatsen in Giro en Tour van verleden jaar behoren in de rij van buitengewone prestaties.

Dumoulin had pech in deze Giro. Na zijn tegenvallende proloog... Wacht even. Ik herinner me van die dag twee korte interviewtjes. Een nadat hij net over de finish was gekomen en redelijk tevreden was over zijn rijden en eentje nadat al zijn concurrenten minus Adam Yates ook binnen waren en hij zich ineens realiseerde dat hij niet zo heel feestelijk had gereden.

Dat viel me toen op. Hij viel in een etappe waar wel meer gevallen werd. Hij had de pech op het verkeerde moment op de verkeerde plaats in het peloton te rijden en boem…een beetje bloed en een norse trek om de mond toen hij afgestapt was. Even later trok hij de remmen volledig dicht en verloor de gemiddelde Nederlander ieder interesse in de Giro en liepen de kijkcijfers bij Eurosport terug, zoals ze overal teruggelopen zouden zijn.

Le Grand Départ
Velen vonden er helemaal niets meer aan. Die Giro kon ons gestolen worden. Wij zouden wel wachten op Le Grand Départ in Bruxelles/Brussel van de Tour. Die Fransen hadden weliswaar maar een heel klein tijdritparkoersje ergens gevonden, maar ach... Een goede Dumoulin moest toch in staat zijn bij de top vijf mee te doen en je wist maar nooit. Wij zouden een top-Julimaand gaan beleven. Oranje boven.

Wat kwam was een tikje chaos. Dumoulin zou eerst in eigen land en streek gaan rijden, neen, toch niet, hij moest wedstrijdkilometers-onder-druk maken in de Dauphiné, o neen toch niet, hij voelde zijn knie nog en ja, hij stapte daar toch maar op en weer af. Zijn tijdrit in Frankrijk was immers ook niet al te florissant verlopen. Of?

Wij, met ons allen: "Dat is heel verstandig Tom." Eerst maar die knie eens goed gaan verzorgen. Totdat het verhaal van een plastic dingetje of een kiezelsteen tot ons doordrong. Na de val in de Giro moet dat 'dingetje' zichzelf een heerlijke bestemming hebben gevonden in de knie van Dumoulin.

Met als gevolg dat de hele boel opspeelde, dat het pijn bleef doen, dat Toms humeur behoorlijk daalde... Maar wacht, hij zou naar La Plagne rijden... Hoogtestage en daar zou alles goedkomen... O neen, toch weer niet. Hij had zelfs last van zijn knie als hij stil zat en in de auto op weg naar het trainingskamp waar de ultieme voorbereiding voor de Tour zou plaatsvinden, nam hij een kloek, moedig en terecht besluit: kappen die handel, geen Tour. De Vuelta leek hem wel wat.

Behoorlijke slordigheid
Wat ik me afvroeg? Hebben de behandelende artsen hem na De Val in De Giro wel efkes goed schoongemaakt? Hoe kon dat dingetje in de knie blijven wonen? Een zo te denken behoorlijke slordigheid.

En: is dit alles geen kapitaalvernietiging geweest? En dat bij een ploeg waar werkelijk alles, tot op de bodem, uitgezocht en georganiseerd wordt, waar renners die hun zadel een millimeter hoger willen zetten, dat dienen aan te vragen bij de leiding of is het tegenwoordig al De Grote Leider? De behandeling van De Knie deed niet echt heel professioneel aan. To say the least!

Ja, we voelen nu allen met hem mee en knikken om het hardst: hij had volkomen gelijk de Tour af te zeggen. Hij was er gewoon nog niet klaar voor, dat zagen we eigenlijk toch allemaal wel? Sport volgen is zo'n heerlijke bezigheid. Je kunt het simpel doen via uitslagen of via verhalen en je niets aantrekken van louter die uitslagen. Verhalen zijn altijd beter.

Het verhaal Dumoulin vanaf de start van de Giro tot en met deze week is een horrorscenario voor mensen die wel doordacht en professioneel met topsport bezig zijn. Dat kiezelsteentje was de spreekwoordelijke zandkorrel in de benzinetoevoer. Ja, zulke zaken komen voor. Het kan iedereen overkomen, maar als het een Finse hordeloper was geweest of een Australische fast-bowler dan hadden we niet eens gereageerd, dan had dat ons volkomen koud gelaten. Foutje bedankt, zoiets dus. Of zelfs dat niet eens. Jobstijdingen die dichtbij ons in de buurt plaatsvinden raken ons immers het hardst.

Kom maar op met die Vuelta, zeg ik. Sowieso een prima ronde. Maar in hemelsnaam: denk niet dat die Dumoulin die ronde wel 'even' gaat winnen. Aan topsport doen en topsport volgen vragen vooral ook om realiteitszin.
https://www.nporadio1.nl/(...)2-een-kiezelsteentje
leven zoals het leven is
  Moderator zaterdag 22 juni 2019 @ 11:20:17 #117
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_187548806
Toch wel een soort droom die uitkomt, het complete journaille dat Sunweb richting de afgrond schrijft.

De Grote Leider _O-
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_187549442
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 11:20 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Toch wel een soort droom die uitkomt, het complete journaille dat Sunweb richting de afgrond schrijft.

De Grote Leider _O-
Ach, het hele journaille is gewoon Nederlands, net als de fans. Staat vooraan te schreeuwen als het goed gaat. Verwacht meteen meerdere dominante zeges na één goede prestatie en keert zich meteen vloekend en tierend af als het fout gaat "altijd al geweten dat ze/hij er niks van kan. Wordt nooit wat."
"Und Niemals Vergessen - Eisern Union!"
pi_187550221
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 juni 2019 12:20 schreef Sabata het volgende:

[..]

Ach, het hele journaille is gewoon Nederlands, net als de fans. Staat vooraan te schreeuwen als het goed gaat. Verwacht meteen meerdere dominante zeges na één goede prestatie en keert zich meteen vloekend en tierend af als het fout gaat "altijd al geweten dat ze/hij er niks van kan. Wordt nooit wat."
Kritiek op het aankoopbeleid en strakke niet flexibele regime is er natuurlijk al wat langer.
pi_187562709
Bakelants, Tusveld, Bol of Curvers gaat de plaats van Dumoulin overnemen. Er lijkt niet echt een protocol te zijn gevolgd bij het aanduiden van deze opties.

Bij Cofidis zijn Je. Herrada, Laporte, Edet en Perez de eerste vier namen.
pi_187569778
Sommige mensen, zoals Rellende_Rotscholier, Koffieplanter en El-Stinho, dachten dat de knie een act was.

Dat was wel even lachen.
  zondag 23 juni 2019 @ 22:51:17 #122
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_187572484
Gaviria vanwege DE KNIE.
Put these foolish ambitions to rest.
  zondag 23 juni 2019 @ 23:19:11 #123
220624 Chiappucci
Il Diavolo
pi_187573182
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2019 22:51 schreef Koffieplanter het volgende:
Gaviria vanwege DE KNIE.
Ook een act.
  zondag 23 juni 2019 @ 23:47:06 #124
454292 Koffieplanter
Straight Cash Homie
pi_187573737
quote:
0s.gif Op zondag 23 juni 2019 23:19 schreef Chiappucci het volgende:

[..]

Ook een act.
Ik bemerk een lichte vorm van ziedendheid.
Put these foolish ambitions to rest.
pi_187578267
Arkea (6/8): Barguil, Bouet, Delaplace, Gesbert, Greipel, Vachon.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')