Ga ik checken!quote:Op donderdag 20 juni 2019 12:31 schreef Droopie het volgende:
Kan het kloppen dat als je een auto leased via je werkgever en tijdens het lease contract ontslag neem, je werkgever de kosten van het ontbinden met de leasemaatschappij aan jou kan doorbelasten?
Een medewerker waarvan de arbeidsovereenkomst op eigen verzoek wordt beëindigd, voordat het leascontract is geëindigd, zal een eventuele overschrijding van het normleasebedrag (deeltijd), vermeerderd met het gelden de BTW tarief, in rekening overden gebracht, over de resterende looptijd. Het in rekening brengen is niet van toepassing als de arbeidsovereenkomst door de werkgever wordt opgezegd.quote:Op donderdag 20 juni 2019 12:31 schreef Droopie het volgende:
Kan het kloppen dat als je een auto leased via je werkgever en tijdens het lease contract ontslag neem, je werkgever de kosten van het ontbinden met de leasemaatschappij aan jou kan doorbelasten?
Zo te lezen gaat dit alleen over een eventuele eigen bijdrage die je afspreekt. Die zal dan ineens voldaan moeten worden bij het ontbinden van het contract.quote:Op donderdag 20 juni 2019 12:50 schreef Seven. het volgende:
[..]
Een medewerker waarvan de arbeidsovereenkomst op eigen verzoek wordt beëindigd, voordat het leascontract is geëindigd, zal een eventuele overschrijding van het normleasebedrag (deeltijd), vermeerderd met het gelden de BTW tarief, in rekening overden gebracht, over de resterende looptijd. Het in rekening brengen is niet van toepassing als de arbeidsovereenkomst door de werkgever wordt opgezegd.
Hmmm, geen idee wat dat doet met mijn huidige auto! Want dat is geen contract dat ik zelf ben aangegaan natuurlijk, deze heb ik overgenomen van een andere collega.
Laat die fucking auto maar zitten dan, ik rag deze nog lekker af zodat ik rond kan blijven kijken.
Zal ik dat eens navragen bij HR?quote:Op donderdag 20 juni 2019 12:53 schreef DjMark het volgende:
[..]
Zo te lezen gaat dit alleen over een eventuele eigen bijdrage die je afspreekt. Die zal dan ineens voldaan moeten worden bij het ontbinden van het contract.
En dus niet het leasebedrag zelf.
Ik ben eerder te bescheiden. Een kandidaat van mijn kaliber gaat ze gewoon 5000 euro bruto kosten. Ik ben pas klaar met mijn werkgever als ik een aanbieding accepteer van een andere werkgever. Tot die tijd ga ik gewoon gemotiveerd verder met mijn werk.quote:Op donderdag 20 juni 2019 12:58 schreef Tieten het volgende:
Je bent nogal vol van jezelf, zo klinkt het.
Misschien ben je wel de beste, maar je uit het op de verkeerde manier.
Verder ben je duidelijk klaar met je werkgever, gewoon ergens anders heen gaan en niet miepen.
Iedereen is vervangbaar, dus je werkgever komt er wel weer bovenop, maar je daar maar niet druk om.
Nou, je zou natuurlijk ook een auto uit kunnen zoeken die je ook op 90% van je maximale budget zou kunnen blijven rijden. Wel gierig dat op je functieniveau het leasebedrag naar rato van een FTE wordt berekendquote:Op donderdag 20 juni 2019 11:52 schreef Seven. het volgende:
[..]
Dat is het niet natuurlijk. Mijn hypotheek staat alleen op mijn naam en de hoogte is gebaseerd op mijn aanvangssalaris en daar zit ik nu iets van 400 euro boven. Dus dat is het probleem niet. Maar als ik nu een duurdere auto ga rijden en ik ga 90% werken in verband met gezinsuitbreiding, dan heb ik vervolgens recht op 90% van de categorie. Oftewel, de auto moet dan weer ingeleverd worden. Door nu af te spreken dat ik recht heb op categorie 4, maar een auto uit te zoeken in categorie 3 kan ik dat voorkomen. Want alsnog kom ik zelfs in categorie 1 met een nieuwe auto duurder uit (V40 heeft 14% bijtelling, dat zou hoe dan ook naar 22% gaan tenzij ik een electrische auto ga rijden).
Officiëel MT-lid, dus. Of de rest ervan weet is niet relevant. Als MT-lid 'gewoon' eisen waar je recht op hebt conform het lease-reglement.quote:Op donderdag 20 juni 2019 12:03 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik neem al 1,5 jaar deel aan de management meetings, het eerste jaar als soort van junior lid. En sinds een paar maanden is afgesproken dat ik officieel lid ben van het MT van onze divisie. Maar het is niet aangekondigd op intranet. Ondertussen heb ik als junior MT lid nog een project afgehandeld die bij een vice-president nog goed op het CV zou staan, en de resultaten gepresenteerd aan de gehele Europese board die voornamelijk bestaat uit Japanse expats. Dat zegt wel wat over de senioriteit die ik als junior-MT lid al had. Mijn leidinggevende destijds zat zelf ook in dat MT. Nu rapporteer ik zelf aan de VP die dit MT leidt. Ook opvallend: vrijwel al mijn directe collega's zien hun verantwoordelijkheden gestript worden, ik ben samen met de nieuwe VP de enige die er meer verantwoordelijkheid bij krijgt.
De kinderwens: ik vind deze werkgever wel geschikt om werk en privé te combineren. Ik blijf bijna fulltime werken want ik ben de kostwinner. Die stabiliteit is me in combinatie met kinderen heel wat waard. Zonder kinderen interesseert het me werkelijk geen fluit.
Ik zit in april 2020 net onder 5k bruto. Ik ben geen geldwolf, ik ben ook heel tevreden over mijn functie en de mogelijkheden die ik hier heb.
Ik denk eigenlijk dat ik gewoon moet bespreken dat ik een auto in categorie 4 uit mag kiezen. En als daarvoor nodig is dat mijn functietitel aangepast wordt naar Operations Director, then so be it. Inhoudelijk is de functie daar wel naar.
Ik herken je situatie. Lang in dezelfde gezeten bij m'n vorige werkgever. Maar het ook te veel naar m'n zin hebben om te vertrekken.quote:Op donderdag 20 juni 2019 13:03 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik ben eerder te bescheiden. Een kandidaat van mijn kaliber gaat ze gewoon 5000 euro bruto kosten. Ik ben pas klaar met mijn werkgever als ik een aanbieding accepteer van een andere werkgever. Tot die tijd ga ik gewoon gemotiveerd verder met mijn werk.
Welke 'te dure cat3 auto'? Ik heb bij aanvang 2 maanden rondgereden in een cat2 auto. Daarna veel blijer geworden van een cat1 auto, de V40.quote:Op donderdag 20 juni 2019 13:20 schreef Tieten het volgende:
In het begin miepen over die te dure cat3 auto. Had die nou maar direct geaccepteerd, dan zat je nu al in cat5 en was je zelf vp.
Snap ik. Op dat punt zit ik nu dus nog niet, maar ik kan wel heel makkelijk knopen doorhakken, gelukkig. Oftewel, bij een heel goed bod ben ik direct weg en dan praat ik er niet eens meer over met mijn werkgever. Met een redelijk bod, wil ik best praten met mijn werkgever over de ruimte die zij nog hebben.quote:Op donderdag 20 juni 2019 13:29 schreef avotar het volgende:
[..]
Ik herken je situatie. Lang in dezelfde gezeten bij m'n vorige werkgever. Maar het ook te veel naar m'n zin hebben om te vertrekken.
Uiteindelijk moest ik wel, omdat ik na veel gesprekken en ook tegemoetkomingen vanuit de werkgever tot de conclusie moest komen dat de relatie dermate verpest was dat ik nooit meer echt tevreden zou zijn.
Ja! Ik ben benieuwd. Zolang ik niet bereid ben om op te stappen, gaat er niets veranderen.quote:Op donderdag 20 juni 2019 15:23 schreef monsterd. het volgende:
Ik heb het gevoel dat je je eigen besluit al hebt genomen omdat je redenen zoekt om je werkgever te overtuigen van je argumentatie. Je kunt inderdaad 2 dingen:
- volg je besluit en wees bereid ander werk te zoeken
- stop met overtuigen en vraag je leidinggevende het besluit tot loonsverhoging na te komen. Je hoeft niet meer te argumenteren, want het besluit is eerder toch toegezegd? Blijven overtuigen van een redenering geeft een valse indruk van een keuze en mogelijkheid het niet te doen.
Ik denk overigens dat je het prima zelf inschat en beide opties bereid bent te nemen.
Als ik je takenpakket en ervaring lees kan ik mij wel een redelijk beeld vormen van het soort bedrijf en je capaciteiten. En dan vind ik 5K bruto voor Nederland eigenlijk zeer aan de lage kant, ook met een bonus van 10% en een degelijke auto.quote:Op donderdag 20 juni 2019 13:03 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik ben eerder te bescheiden. Een kandidaat van mijn kaliber gaat ze gewoon 5000 euro bruto kosten. Ik ben pas klaar met mijn werkgever als ik een aanbieding accepteer van een andere werkgever. Tot die tijd ga ik gewoon gemotiveerd verder met mijn werk.
Er is een kans dat ik mezelf wel te hoog inschat natuurlijk. Ik ben ook niet iemand die zichzelf verkoopt in een sollicitatie. Maar ik ben wel oprecht en zodra ik vertel wat ik inhoudelijk doe:quote:Op donderdag 20 juni 2019 18:12 schreef Tja... het volgende:
[..]
Als ik je takenpakket en ervaring lees kan ik mij wel een redelijk beeld vormen van het soort bedrijf en je capaciteiten. En dan vind ik 5K bruto voor Nederland eigenlijk zeer aan de lage kant, ook met een bonus van 10% en een degelijke auto.
Naar mijn mening zijn er twee mogelijkheden: of je schat jezelf en je werk veel te hoog in, wat ik eigenlijk niet denk, of je schat je marktwaarde veel te laag in. Dat laatste lijkt me plausibeler.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik weet het niet 100% zeker natuurlijk, maar ik denk dat een andere werkgever dit beter op waarde schat..Resistance is futile.
Prima opgelost. Vanaf dit punt kan het alleen nog maar beter worden.quote:Op donderdag 20 juni 2019 18:23 schreef Seven. het volgende:
Update, ik hang net op met mijn leidinggevende. Welgemeende excuses voor de vertraging, hij heeft het uitgezocht en het blijkt dat het proces ergens in zijn inbox is misgelopen. Hij kreeg een mail over mijn beoordeling en hij dacht dat het varkentje gewassen was met het antwoord daarop. Dit is de eerste keer dat hij dit proces zelf moet volgen, dus hij wist niet dat hij de formulieren ook mee moest sturen.
Uiteindelijk is de deadline voor de aankomende salarisronde al verstreken dus eind juli krijg ik m'n bonus en de 5% verhoging met terugwerkende kracht.
Ik heb wel begrip voor mijn manager, human error en dat ik daardoor 4 maanden moet wachten is hooguit heel vervelend en onprofessioneel, maar ik ben de moeilijkste niet en ik kan daar best over heen stappen.
Ik heb ondertussen de autoregeling nagekeken. Het MT valt niet in categorie 4 maar in categorie 5, en ik ga inzetten op categorie 5, bevestigd op papier.
Dus de bonus en groeiplan komt wel goed maar ondertussen is pandora's doos wel geopend. Ik besloot in het moment dat het eind van een lange dag via skype niet het juiste moment is voor een discussie over de auto. Volgende week zie ik hem in Zweden en dan laat ik hem de autoregeling gewoon zien, met uitleg dat ik mezelf op basis van senioriteit inschaal op MT niveau. En ik blijf lekker solliciteren .
Dat lees ik juist niet in de berichten van Seven. Mijn indruk is dat ze het naar haar zin heeft op haar werk, maar dat het haar ook dwars zit dat haar bijdrage niet op waarde wordt geschat. In essentie gaat het niet om een auto of om de hoogte van het salaris, maar om waardering.quote:Op donderdag 20 juni 2019 12:58 schreef Tieten het volgende:
Verder ben je duidelijk klaar met je werkgever, gewoon ergens anders heen gaan en niet miepen.
Iedereen is vervangbaar, dus je werkgever komt er wel weer bovenop, maar je daar maar niet druk om.
Jawel hoor, en ik ga het sowieso niet hard spelen. Het advies van Claudia ga ik ws opvolgen. En dan laat ik zien waarom ik me ondergewaardeerd voel door de autoregeling erbij te pakken, en waarom ik vind dat ik in categorie 5 hoor.quote:Op donderdag 20 juni 2019 23:57 schreef Peter het volgende:
F2F je verhaal doen zal vast helpen. Of wordt openheid niet gewaardeerd?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |