abonnement Unibet Coolblue
pi_187518405
Kan het kloppen dat als je een auto leased via je werkgever en tijdens het lease contract ontslag neem, je werkgever de kosten van het ontbinden met de leasemaatschappij aan jou kan doorbelasten?
Hell To The Liars
  donderdag 20 juni 2019 @ 12:33:32 #52
277627 Seven.
We are Borg.
pi_187518429
LOL, binnen mijn leasebudget valt wel een Dacia Dokker :+

_O-

Resistance is futile.
  donderdag 20 juni 2019 @ 12:33:46 #53
277627 Seven.
We are Borg.
pi_187518430
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 12:31 schreef Droopie het volgende:
Kan het kloppen dat als je een auto leased via je werkgever en tijdens het lease contract ontslag neem, je werkgever de kosten van het ontbinden met de leasemaatschappij aan jou kan doorbelasten?
Ga ik checken!
Resistance is futile.
  donderdag 20 juni 2019 @ 12:50:15 #54
277627 Seven.
We are Borg.
pi_187518557
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 12:31 schreef Droopie het volgende:
Kan het kloppen dat als je een auto leased via je werkgever en tijdens het lease contract ontslag neem, je werkgever de kosten van het ontbinden met de leasemaatschappij aan jou kan doorbelasten?
Een medewerker waarvan de arbeidsovereenkomst op eigen verzoek wordt beëindigd, voordat het leascontract is geëindigd, zal een eventuele overschrijding van het normleasebedrag (deeltijd), vermeerderd met het gelden de BTW tarief, in rekening overden gebracht, over de resterende looptijd. Het in rekening brengen is niet van toepassing als de arbeidsovereenkomst door de werkgever wordt opgezegd.

Hmmm, geen idee wat dat doet met mijn huidige auto! Want dat is geen contract dat ik zelf ben aangegaan natuurlijk, deze heb ik overgenomen van een andere collega.

Laat die fucking auto maar zitten dan, ik rag deze nog lekker af zodat ik rond kan blijven kijken.
Resistance is futile.
pi_187518589
quote:
11s.gif Op donderdag 20 juni 2019 12:50 schreef Seven. het volgende:

[..]

Een medewerker waarvan de arbeidsovereenkomst op eigen verzoek wordt beëindigd, voordat het leascontract is geëindigd, zal een eventuele overschrijding van het normleasebedrag (deeltijd), vermeerderd met het gelden de BTW tarief, in rekening overden gebracht, over de resterende looptijd. Het in rekening brengen is niet van toepassing als de arbeidsovereenkomst door de werkgever wordt opgezegd.

Hmmm, geen idee wat dat doet met mijn huidige auto! Want dat is geen contract dat ik zelf ben aangegaan natuurlijk, deze heb ik overgenomen van een andere collega.

Laat die fucking auto maar zitten dan, ik rag deze nog lekker af zodat ik rond kan blijven kijken.
Zo te lezen gaat dit alleen over een eventuele eigen bijdrage die je afspreekt. Die zal dan ineens voldaan moeten worden bij het ontbinden van het contract.
En dus niet het leasebedrag zelf.
  donderdag 20 juni 2019 @ 12:54:18 #56
277627 Seven.
We are Borg.
pi_187518598
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 12:53 schreef DjMark het volgende:

[..]

Zo te lezen gaat dit alleen over een eventuele eigen bijdrage die je afspreekt. Die zal dan ineens voldaan moeten worden bij het ontbinden van het contract.
En dus niet het leasebedrag zelf.
Zal ik dat eens navragen bij HR? :7
Resistance is futile.
  donderdag 20 juni 2019 @ 12:58:21 #57
427747 Tieten
Krijg nou...
pi_187518630
Je bent nogal vol van jezelf, zo klinkt het.
Misschien ben je wel de beste, maar je uit het op de verkeerde manier.

Verder ben je duidelijk klaar met je werkgever, gewoon ergens anders heen gaan en niet miepen.
Iedereen is vervangbaar, dus je werkgever komt er wel weer bovenop, maar je daar maar niet druk om.
  donderdag 20 juni 2019 @ 13:03:39 #58
277627 Seven.
We are Borg.
pi_187518688
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 12:58 schreef Tieten het volgende:
Je bent nogal vol van jezelf, zo klinkt het.
Misschien ben je wel de beste, maar je uit het op de verkeerde manier.

Verder ben je duidelijk klaar met je werkgever, gewoon ergens anders heen gaan en niet miepen.
Iedereen is vervangbaar, dus je werkgever komt er wel weer bovenop, maar je daar maar niet druk om.
Ik ben eerder te bescheiden. Een kandidaat van mijn kaliber gaat ze gewoon 5000 euro bruto kosten. Ik ben pas klaar met mijn werkgever als ik een aanbieding accepteer van een andere werkgever. Tot die tijd ga ik gewoon gemotiveerd verder met mijn werk.
Resistance is futile.
pi_187518732
quote:
7s.gif Op donderdag 20 juni 2019 11:52 schreef Seven. het volgende:

[..]

Dat is het niet natuurlijk. Mijn hypotheek staat alleen op mijn naam en de hoogte is gebaseerd op mijn aanvangssalaris en daar zit ik nu iets van 400 euro boven. Dus dat is het probleem niet. Maar als ik nu een duurdere auto ga rijden en ik ga 90% werken in verband met gezinsuitbreiding, dan heb ik vervolgens recht op 90% van de categorie. Oftewel, de auto moet dan weer ingeleverd worden. Door nu af te spreken dat ik recht heb op categorie 4, maar een auto uit te zoeken in categorie 3 kan ik dat voorkomen. Want alsnog kom ik zelfs in categorie 1 met een nieuwe auto duurder uit (V40 heeft 14% bijtelling, dat zou hoe dan ook naar 22% gaan tenzij ik een electrische auto ga rijden).
Nou, je zou natuurlijk ook een auto uit kunnen zoeken die je ook op 90% van je maximale budget zou kunnen blijven rijden. Wel gierig dat op je functieniveau het leasebedrag naar rato van een FTE wordt berekend :')

quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 12:03 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik neem al 1,5 jaar deel aan de management meetings, het eerste jaar als soort van junior lid. En sinds een paar maanden is afgesproken dat ik officieel lid ben van het MT van onze divisie. Maar het is niet aangekondigd op intranet. Ondertussen heb ik als junior MT lid nog een project afgehandeld die bij een vice-president nog goed op het CV zou staan, en de resultaten gepresenteerd aan de gehele Europese board die voornamelijk bestaat uit Japanse expats. Dat zegt wel wat over de senioriteit die ik als junior-MT lid al had. Mijn leidinggevende destijds zat zelf ook in dat MT. Nu rapporteer ik zelf aan de VP die dit MT leidt. Ook opvallend: vrijwel al mijn directe collega's zien hun verantwoordelijkheden gestript worden, ik ben samen met de nieuwe VP de enige die er meer verantwoordelijkheid bij krijgt.

De kinderwens: ik vind deze werkgever wel geschikt om werk en privé te combineren. Ik blijf bijna fulltime werken want ik ben de kostwinner. Die stabiliteit is me in combinatie met kinderen heel wat waard. Zonder kinderen interesseert het me werkelijk geen fluit.

Ik zit in april 2020 net onder 5k bruto. Ik ben geen geldwolf, ik ben ook heel tevreden over mijn functie en de mogelijkheden die ik hier heb.

Ik denk eigenlijk dat ik gewoon moet bespreken dat ik een auto in categorie 4 uit mag kiezen. En als daarvoor nodig is dat mijn functietitel aangepast wordt naar Operations Director, then so be it. Inhoudelijk is de functie daar wel naar.
Officiëel MT-lid, dus. Of de rest ervan weet is niet relevant. Als MT-lid 'gewoon' eisen waar je recht op hebt conform het lease-reglement.

Je kent zelf het beste de cijfers, maar ik maak op basis van de info in je OP een andere berekening en daarmee zou je in okt. 2020 op 4,5k uitkomen. Het verschil tussen nu 5-5,5k of over een jaar 4,5k leek mij groot.

Dat deze werkgever geschikt is voor het combineren van werk en privé is natuurlijk fijn en bekend. Maar je kunt een volgende er ook op uitzoeken natuurlijk :)

[ Bericht 11% gewijzigd door baskick op 20-06-2019 13:15:26 ]
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  donderdag 20 juni 2019 @ 13:20:37 #60
427747 Tieten
Krijg nou...
pi_187518923
In het begin miepen over die te dure cat3 auto. Had die nou maar direct geaccepteerd, dan zat je nu al in cat5 en was je zelf vp.
  donderdag 20 juni 2019 @ 13:29:41 #61
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_187519047
quote:
2s.gif Op donderdag 20 juni 2019 13:03 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik ben eerder te bescheiden. Een kandidaat van mijn kaliber gaat ze gewoon 5000 euro bruto kosten. Ik ben pas klaar met mijn werkgever als ik een aanbieding accepteer van een andere werkgever. Tot die tijd ga ik gewoon gemotiveerd verder met mijn werk.
Ik herken je situatie. Lang in dezelfde gezeten bij m'n vorige werkgever. Maar het ook te veel naar m'n zin hebben om te vertrekken.

Uiteindelijk moest ik wel, omdat ik na veel gesprekken en ook tegemoetkomingen vanuit de werkgever tot de conclusie moest komen dat de relatie dermate verpest was dat ik nooit meer echt tevreden zou zijn.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  donderdag 20 juni 2019 @ 14:21:30 #62
277627 Seven.
We are Borg.
pi_187519630
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 13:20 schreef Tieten het volgende:
In het begin miepen over die te dure cat3 auto. Had die nou maar direct geaccepteerd, dan zat je nu al in cat5 en was je zelf vp.
Welke 'te dure cat3 auto'? Ik heb bij aanvang 2 maanden rondgereden in een cat2 auto. Daarna veel blijer geworden van een cat1 auto, de V40.

En die stap maak ik over een jaar of 5 misschien wel. Vooralsnog heb ik daar geen interesse in en er ontbreekt nog het nodige aan ervaring. Ik heb genoeg te doen op het niveau waar ik nu functioneer.
Resistance is futile.
  donderdag 20 juni 2019 @ 14:23:11 #63
277627 Seven.
We are Borg.
pi_187519661
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 13:29 schreef avotar het volgende:

[..]

Ik herken je situatie. Lang in dezelfde gezeten bij m'n vorige werkgever. Maar het ook te veel naar m'n zin hebben om te vertrekken.

Uiteindelijk moest ik wel, omdat ik na veel gesprekken en ook tegemoetkomingen vanuit de werkgever tot de conclusie moest komen dat de relatie dermate verpest was dat ik nooit meer echt tevreden zou zijn.
Snap ik. Op dat punt zit ik nu dus nog niet, maar ik kan wel heel makkelijk knopen doorhakken, gelukkig. Oftewel, bij een heel goed bod ben ik direct weg en dan praat ik er niet eens meer over met mijn werkgever. Met een redelijk bod, wil ik best praten met mijn werkgever over de ruimte die zij nog hebben.

Ben je nu nóg tevredener of zou je wel terug willen naar je vorige werkgever?
Resistance is futile.
  donderdag 20 juni 2019 @ 15:23:08 #64
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_187520478
Ik heb het gevoel dat je je eigen besluit al hebt genomen omdat je redenen zoekt om je werkgever te overtuigen van je argumentatie. Je kunt inderdaad 2 dingen:

- volg je besluit en wees bereid ander werk te zoeken
- stop met overtuigen en vraag je leidinggevende het besluit tot loonsverhoging na te komen. Je hoeft niet meer te argumenteren, want het besluit is eerder toch toegezegd? Blijven overtuigen van een redenering geeft een valse indruk van een keuze en mogelijkheid het niet te doen.

Ik denk overigens dat je het prima zelf inschat en beide opties bereid bent te nemen.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  donderdag 20 juni 2019 @ 18:09:06 #65
277627 Seven.
We are Borg.
pi_187522741
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 15:23 schreef monsterd. het volgende:
Ik heb het gevoel dat je je eigen besluit al hebt genomen omdat je redenen zoekt om je werkgever te overtuigen van je argumentatie. Je kunt inderdaad 2 dingen:

- volg je besluit en wees bereid ander werk te zoeken
- stop met overtuigen en vraag je leidinggevende het besluit tot loonsverhoging na te komen. Je hoeft niet meer te argumenteren, want het besluit is eerder toch toegezegd? Blijven overtuigen van een redenering geeft een valse indruk van een keuze en mogelijkheid het niet te doen.

Ik denk overigens dat je het prima zelf inschat en beide opties bereid bent te nemen.
Ja! Ik ben benieuwd. Zolang ik niet bereid ben om op te stappen, gaat er niets veranderen.
Resistance is futile.
pi_187522800
quote:
2s.gif Op donderdag 20 juni 2019 13:03 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik ben eerder te bescheiden. Een kandidaat van mijn kaliber gaat ze gewoon 5000 euro bruto kosten. Ik ben pas klaar met mijn werkgever als ik een aanbieding accepteer van een andere werkgever. Tot die tijd ga ik gewoon gemotiveerd verder met mijn werk.
Als ik je takenpakket en ervaring lees kan ik mij wel een redelijk beeld vormen van het soort bedrijf en je capaciteiten. En dan vind ik 5K bruto voor Nederland eigenlijk zeer aan de lage kant, ook met een bonus van 10% en een degelijke auto.

Naar mijn mening zijn er twee mogelijkheden: of je schat jezelf en je werk veel te hoog in, wat ik eigenlijk niet denk, of je schat je marktwaarde veel te laag in. Dat laatste lijkt me plausibeler.
  donderdag 20 juni 2019 @ 18:23:11 #67
277627 Seven.
We are Borg.
pi_187522955
Update, ik hang net op met mijn leidinggevende. Welgemeende excuses voor de vertraging, hij heeft het uitgezocht en het blijkt dat het proces ergens in zijn inbox is misgelopen. Hij kreeg een mail over mijn beoordeling en hij dacht dat het varkentje gewassen was met het antwoord daarop. Dit is de eerste keer dat hij dit proces zelf moet volgen, dus hij wist niet dat hij de formulieren ook mee moest sturen.

Uiteindelijk is de deadline voor de aankomende salarisronde al verstreken dus eind juli krijg ik m'n bonus en de 5% verhoging met terugwerkende kracht.

Ik heb wel begrip voor mijn manager, human error en dat ik daardoor 4 maanden moet wachten is hooguit heel vervelend en onprofessioneel, maar ik ben de moeilijkste niet en ik kan daar best over heen stappen.

Ik heb ondertussen de autoregeling nagekeken. Het MT valt niet in categorie 4 maar in categorie 5, en ik ga inzetten op categorie 5, bevestigd op papier.

Dus de bonus en groeiplan komt wel goed maar ondertussen is pandora's doos wel geopend. Ik besloot in het moment dat het eind van een lange dag via skype niet het juiste moment is voor een discussie over de auto. Volgende week zie ik hem in Zweden en dan laat ik hem de autoregeling gewoon zien, met uitleg dat ik mezelf op basis van senioriteit inschaal op MT niveau. En ik blijf lekker solliciteren ^O^ .
Resistance is futile.
  donderdag 20 juni 2019 @ 18:38:36 #68
277627 Seven.
We are Borg.
pi_187523281
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 18:12 schreef Tja... het volgende:

[..]

Als ik je takenpakket en ervaring lees kan ik mij wel een redelijk beeld vormen van het soort bedrijf en je capaciteiten. En dan vind ik 5K bruto voor Nederland eigenlijk zeer aan de lage kant, ook met een bonus van 10% en een degelijke auto.

Naar mijn mening zijn er twee mogelijkheden: of je schat jezelf en je werk veel te hoog in, wat ik eigenlijk niet denk, of je schat je marktwaarde veel te laag in. Dat laatste lijkt me plausibeler.
Er is een kans dat ik mezelf wel te hoog inschat natuurlijk. Ik ben ook niet iemand die zichzelf verkoopt in een sollicitatie. Maar ik ben wel oprecht en zodra ik vertel wat ik inhoudelijk doe:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik weet het niet 100% zeker natuurlijk, maar ik denk dat een andere werkgever dit beter op waarde schat..
Resistance is futile.
pi_187523336
Mooizo. F2F zijn dat soort dingen vaak net wat makkelijker te regelen. Maar dat gezegd hebbende: een leidinggevende is een leidinggevende maar als je VP bent - landelijk, regionaal of wereldwijd - moet je er gewoon voor zorgen dat je managers met dit soort zaken ergens terecht kunnen als je andere prioriteiten hebt. In zowat elke moderne HR tool kun je dit soort zaken ook delegeren.
  donderdag 20 juni 2019 @ 20:41:54 #70
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_187526541
quote:
2s.gif Op donderdag 20 juni 2019 18:23 schreef Seven. het volgende:
Update, ik hang net op met mijn leidinggevende. Welgemeende excuses voor de vertraging, hij heeft het uitgezocht en het blijkt dat het proces ergens in zijn inbox is misgelopen. Hij kreeg een mail over mijn beoordeling en hij dacht dat het varkentje gewassen was met het antwoord daarop. Dit is de eerste keer dat hij dit proces zelf moet volgen, dus hij wist niet dat hij de formulieren ook mee moest sturen.

Uiteindelijk is de deadline voor de aankomende salarisronde al verstreken dus eind juli krijg ik m'n bonus en de 5% verhoging met terugwerkende kracht.

Ik heb wel begrip voor mijn manager, human error en dat ik daardoor 4 maanden moet wachten is hooguit heel vervelend en onprofessioneel, maar ik ben de moeilijkste niet en ik kan daar best over heen stappen.

Ik heb ondertussen de autoregeling nagekeken. Het MT valt niet in categorie 4 maar in categorie 5, en ik ga inzetten op categorie 5, bevestigd op papier.

Dus de bonus en groeiplan komt wel goed maar ondertussen is pandora's doos wel geopend. Ik besloot in het moment dat het eind van een lange dag via skype niet het juiste moment is voor een discussie over de auto. Volgende week zie ik hem in Zweden en dan laat ik hem de autoregeling gewoon zien, met uitleg dat ik mezelf op basis van senioriteit inschaal op MT niveau. En ik blijf lekker solliciteren ^O^ .
Prima opgelost. Vanaf dit punt kan het alleen nog maar beter worden. ;)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_187528730
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 12:58 schreef Tieten het volgende:

Verder ben je duidelijk klaar met je werkgever, gewoon ergens anders heen gaan en niet miepen.
Iedereen is vervangbaar, dus je werkgever komt er wel weer bovenop, maar je daar maar niet druk om.
Dat lees ik juist niet in de berichten van Seven. Mijn indruk is dat ze het naar haar zin heeft op haar werk, maar dat het haar ook dwars zit dat haar bijdrage niet op waarde wordt geschat. In essentie gaat het niet om een auto of om de hoogte van het salaris, maar om waardering.

Ik geef zelf verdomd weinig om geld en om auto's. Ik verdien veel minder dan jij, Seven, ik kan niet goed onderhandelen en ga bovendien conflicten liever uit de weg. Wat voor mij het belangrijkst is, is dat ik het naar m'n zin heb op mijn werk, dat ik met leuke mensen samenwerk, dat ik ontwikkelmogelijkheden heb en genoeg tijd overhoud om door te brengen met de mensen van wie ik het meest houd. Ik ben met mijn vorige baan gestopt omdat mijn gezinsleven te sterk in de knel kwam.

Ik ben me er erg van bewust dat dat me een typische vrouw maakt en ik neem daar niet helemaal genoegen mee. Zo heb ik geleerd om onderhandelingen over mijn werk wel degelijk aan te gaan. Maar ik doe dat op mijn eigen manier. Ik kan het niet hard spelen, want zo voel ik me niet van binnen. In jouw geval zou ik precies zeggen wat ik voel: ik heb het naar m'n zin, ik zie mijn toekomst bij dit bedrijf en ik voel me loyaal, maar ik voel me óók niet op waarde geschat en het valt me zwaar dat ik voortdurend moet knokken om die waardering te krijgen. De reactie die je dan krijgt is denk ik veelzeggend.

Op deze manier heb ik steeds best veel gedaan gekregen in mijn werk omdat men het waardeerde dat ik open kaart speelde en trouw bleef aan wie ik was. Maar ik heb ook ooit het punt bereikt waarop ik iets voor mij essentieels niet gedaan kreeg en toen ben ik wel gaan solliciteren en heb ik ontslag genomen op het moment dat ik wist dat ik een andere baan had. Mijn geduld was op.

Hoe dan ook, ik heb het gevoel dat je niet klaar bent bij dit bedrijf. Als dat zo is, dan zou ik nog één keer de schouders eronder zetten en onderhandelen. Ik geloof niet dat de perfecte werkgever bestaat en ik heb allang door dat vrijwel niets vanzelf gaat en je in in vrijwel alle aspecten van je leven voortdurend voor jezelf op moet komen. Dat kost veel energie en het is stom en vaak oneerlijk. Ik heb mezelf heel zielig gevonden omdat niets me ooit is aan komen waaien. Maar that's life. Dat je het én naar je zin hebt én je je wens tot gezinsuitbreiding op korte termijn kunt vervullen, wegen denk ik zwaar.

Tegelijkertijd: als je de uitkomst van de onderhandelingen niet kunt verkroppen, dan wordt het moeilijk om te blijven. Je zult dan waarschijnlijk op den duur vanzelf gaan merken dat je ongelukkig wordt, bijvoorbeeld doordat je lijf gaat protesteren. En in die situatie wil je helemaal niet zitten als je net een baby hebt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Vis een optie? donderdag 20 juni 2019 @ 23:40:35 #72
70532 loveli
N
pi_187529717
Is het grootste probleem niet dat je een (conflictmijdende) vrouw bent en niet zo'n goede onderhandelaar? Je maakte je bijna 2 maanden druk om wat een administratieve fout bleek te zijn ipv het niet nakomen van een afspraak (waar je achteraf toch niet zo blij mee bent).

Zolang je het zelf niet goed aanpakt en duidelijk aangeeft, is er vanuit het bedrijf geen noodzaak om je beter te belonen. Ik herken het bij mezelf en veel andere vrouwen dat we er moeite mee hebben om zowel in waardering als in geld beloond te worden. Veel mannen hebben daar dan weer totaal geen problemen mee.
crap in = crap out
pi_187529921
F2F je verhaal doen zal vast helpen. Of wordt openheid niet gewaardeerd?
dag
  vrijdag 21 juni 2019 @ 00:16:19 #74
277627 Seven.
We are Borg.
pi_187530129
Bedankt voor al jullie wijze woorden :) .

Ik geloof ook niet in de perfecte werkgever. Dat je er altijd zelf moeite voor moet doen is confronterend.. natuurlijk ga ik ook soortgelijke problemen ondervinden in mijn volgende baan. Ik ga gewoon met een open-mind rondkijken om te zien wat ik nou echt waard ben. Wie weet waar ik tegenaan loop! Dit is bepaald niet de enige inhoudelijke uitdaging out there. Ik heb vandaag op 6 vacatures gereageerd die me echt interessant lijken. En ik ga in gesprek met mijn werkgever. Alleen al het feit dat ik actie onderneem, zorgt ervoor dat ik een beter gevoel heb bij mijn werk.

Waar ik absoluut niet bang voor ben is die negatieve spiraal als blijf waar ik zit. De dip in motivatie is altijd van tijdelijke aard, doorgaans doemt het op in perioden van hectiek en verandering zoals nu. Stel dat het wel aanhoudt, dan ben ik snel vertrokken. Ik ben om de dooie dood niet bang om buiten m'n comfort zone te gaan.

En het klopt wel, ik hou niet van conflicten en negatieve situaties. Het moge duidelijk zijn dat onderhandelen niet één van m'n sterke punten is :+ .
Resistance is futile.
  vrijdag 21 juni 2019 @ 00:21:31 #75
277627 Seven.
We are Borg.
pi_187530175
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 23:57 schreef Peter het volgende:
F2F je verhaal doen zal vast helpen. Of wordt openheid niet gewaardeerd?
Jawel hoor, en ik ga het sowieso niet hard spelen. Het advies van Claudia ga ik ws opvolgen. En dan laat ik zien waarom ik me ondergewaardeerd voel door de autoregeling erbij te pakken, en waarom ik vind dat ik in categorie 5 hoor.
Resistance is futile.
pi_187530224
Nou, ik vind het geen schande dat je niet van conflicten houdt, hoor. Ik zou graag iets meer hebben van de zakelijke, compromisloze kant die ik bij veel mannen hier meen te zien. Maar m'n collega's waarderen me om m'n zachte, verbindende kant. Daarom ben ik juist binnengehaald in een door mannen gedomineerde bedrijfstak. Hoe leuk ik die mannen ook vind, ze maken het elkaar en hun klanten vaak behoorlijk lastig.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Vis een optie? vrijdag 21 juni 2019 @ 08:09:43 #77
70532 loveli
N
pi_187531587
Cursus/training onderhandelen doen? Komt altijd van pas. Ergens niet goed in zijn betekent niet dat je er niet goed in hoeft te blijven.
crap in = crap out
  Vis een optie? vrijdag 21 juni 2019 @ 09:08:06 #78
70532 loveli
N
pi_187532082
Karikatuur topic, maar wel een beetje hetzelfde probleem.

R&P / Hoe ga ik met deze situatie om?
crap in = crap out
  vrijdag 21 juni 2019 @ 09:08:13 #79
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_187532084
quote:
7s.gif Op donderdag 20 juni 2019 14:23 schreef Seven. het volgende:

[..]

Snap ik. Op dat punt zit ik nu dus nog niet, maar ik kan wel heel makkelijk knopen doorhakken, gelukkig. Oftewel, bij een heel goed bod ben ik direct weg en dan praat ik er niet eens meer over met mijn werkgever. Met een redelijk bod, wil ik best praten met mijn werkgever over de ruimte die zij nog hebben.

Ben je nu nóg tevredener of zou je wel terug willen naar je vorige werkgever?
`
Geen haar op m'n hoofd die nog terug wil.

Ik wil nog wel een kanttekening maken met je quest voor een grote auto.
Ik vermoed dat je hier behoorlijk wat status aan verbindt en hem ongetwijfeld ook privé wil gaan rijden. Reken op je gemak ook even de bijtelling uit voordat je een auto van 50k+ besteld.
Je hebt je mond vol van het stichten van een gezin, maar een leasewagen is iets waar je, afhankelijk van je woon-werk afstand, toch 3 tot 4 jaar aan vast zit.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  vrijdag 21 juni 2019 @ 09:22:29 #80
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_187532249
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 09:08 schreef avotar het volgende:

[..]

`
Geen haar op m'n hoofd die nog terug wil.

Ik wil nog wel een kanttekening maken met je quest voor een grote auto.
Ik vermoed dat je hier behoorlijk wat status aan verbindt en hem ongetwijfeld ook privé wil gaan rijden. Reken op je gemak ook even de bijtelling uit voordat je een auto van 50k+ besteld.
Je hebt je mond vol van het stichten van een gezin, maar een leasewagen is iets waar je, afhankelijk van je woon-werk afstand, toch 3 tot 4 jaar aan vast zit.
Ze wil een Tesla. Die kosten niet zoveul in de bijtelling
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  vrijdag 21 juni 2019 @ 09:28:41 #81
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_187532313
quote:
15s.gif Op donderdag 20 juni 2019 12:15 schreef Seven. het volgende:

[..]

Vervelend voor je. Je werkt er nu nog steeds?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  vrijdag 21 juni 2019 @ 09:38:20 #82
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_187532429
TS, het klinkt nu alsof je gaat vragen of zij ook vinden of je bij het MT hoort. Dat geeft hen ruimte. Ik zou het eerder als voldongen feit brengen. Er is iets bij HR fout gegaan, jij hoort bij het MT. Punt. Denk als man. Het gaat om feiten, niet om misschien alsjeblieft compromis pretty please als het hun gerieft.

En als ze dat toegeven door je de auto die je wilt te geven, kan je misschien eens je functie en status aan laten passen. Dat lijkt me best nuttig.
Spoilers!
  Vis een optie? vrijdag 21 juni 2019 @ 10:00:29 #83
70532 loveli
N
pi_187532679
Zoek naar een win-win, niet naar een compromis waar iedereen (jij) net niet blij mee is. Hou er ook rekening mee dat de begroting voor dit jaar al vaststaat en dat als er geen post voor is begroot, een verandering mogelijk niet voor 1 januari in kan gaan (bv. leaseauto).

En jij hebt al heel lang last van dit probleem, maar je leidinggevende gaat er vanuit dat het met de gemaakte afspraken is opgelost. Op die manier ontstaat er bij jou frustratie en de baas slaapt als een roosje.
crap in = crap out
pi_187532722
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 10:00 schreef loveli het volgende:
Hou er ook rekening mee dat de begroting voor dit jaar al vaststaat en dat als er geen post voor is begroot, een verandering mogelijk niet voor 1 januari in kan gaan (bv. leaseauto).
Dat vind ik dan weer geen overtuigende argumentatie. Als je zo weinig flexibiliteit hebt als werkgever, dan is er iets ernstig mis. Dit is gewoon wat een baas zegt om te proberen om uit te komen onder structureel hogere uitgaven aan een werknemer. Pas als je gaat steigeren blijkt er van alles mogelijk te zijn.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Vis een optie? vrijdag 21 juni 2019 @ 10:52:17 #85
70532 loveli
N
pi_187533318
Steigeren en afdwingen kan ook voor een win-lose situatie zorgen. TS lijkt redenen te hebben om een goede relatie met werkgever te houden zodat ze in de toekomst een goede balans houdt tussen werken en leven. Dan kun je beter mikken op een win-win resultaat, want als de ene partij ten koste van de andere partij een voordeel haalt, kweekt dat frustratie. Kijk maar naar de frustratie van TS over haar beloning. Als het doel is om een langdurige goede werkrelatie te houden, dan moet je het de andere partij ook gunnen om niet te verliezen/geen gezichtsverlies te lijden. Creatief onderhandelen en zoeken naar de mogelijkheid waar beide partijen baat bij hebben.

Nu ben ik er niet bang voor dat TS zich te rigide opstelt, maar wel dat ze uit emotie onderhandelt. De partij met het koelste hoofd neemt de verstandigste besluiten.

Mijn opmerking over een cursus onderhandelen is serieus. Ik zie dat daar voor TS veel winst te halen is.

[ Bericht 0% gewijzigd door loveli op 21-06-2019 12:19:45 ]
crap in = crap out
  vrijdag 21 juni 2019 @ 10:55:12 #86
23452 HMS
Have Mine, Sucker
pi_187533361
Bij meeste bedrijven is het zo dat je met een leaseauto doet tot het einde van het leasecontract. Dat je tussentijds omhoog gaat in functie, zorgt er niet voor dat je leaseauto wordt aangepast. Bij het uitzoeken van een nieuwe leaseauto, dan pas wordt het aangepast en kan je een nieuwe auto in de juiste hogere klasse krijgen. Dus ik zou niet teveel over die auto zeuren.

Salaris en bonus, dat moet gewoon kloppen. En CAO, dat is ge@#$$ want dan moeten ze je gewoon anders inschalen. Er staat nooit in een CAO dat iemand niet zomaar anders kan worden ingeschaald als zijn functie drastisch is gewijzigd.
"The thrill ot the chase is so diminished when one's prey has little legs"
pi_187533487
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 10:00 schreef loveli het volgende:
Hou er ook rekening mee dat de begroting voor dit jaar al vaststaat en dat als er geen post voor is begroot, een verandering mogelijk niet voor 1 januari in kan gaan (bv. leaseauto).
Tja, eeeh, dat vind ik dan slecht bestuur, aangezien ze haar wel in februari bombarderen tot van alles en nog wat, maar daar geen geld voor kunnen vrijmaken. En Seven. vangt al die klappen op. Dàt wil ze vertikken.

Dus een streep trekken:
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 09:38 schreef Lucky_Strike het volgende:
TS, het klinkt nu alsof je gaat vragen of zij ook vinden of je bij het MT hoort. Dat geeft hen ruimte. Ik zou het eerder als voldongen feit brengen. Er is iets bij HR fout gegaan, jij hoort bij het MT. Punt. Denk als man. Het gaat om feiten, niet om misschien alsjeblieft compromis pretty please als het hun gerieft.

En als ze dat toegeven door je de auto die je wilt te geven, kan je misschien eens je functie en status aan laten passen. Dat lijkt me best nuttig.
Zakelijk blijven, afspraken maken. En als ze daar moeilijk over doen, dan weet je wat je te doen staat.
Somebody that I used to know
  vrijdag 21 juni 2019 @ 11:02:20 #88
427747 Tieten
Krijg nou...
pi_187533494
7, je schreef zelf dat je C4 een cat3 auto was.
  Vis een optie? vrijdag 21 juni 2019 @ 11:04:09 #89
70532 loveli
N
pi_187533522
Leasecontract loopt af in oktober, dus dit moment is wel goed om het daarover te hebben.
crap in = crap out
  vrijdag 21 juni 2019 @ 11:07:03 #90
427747 Tieten
Krijg nou...
pi_187533566
Een Tesla staat in een maand op de stoep.
De E-Niro of Polestar 2 eind 2020 als je geluk hebt.

V40 -> Polestar 2 moet het wel worden toch? ^O^
  Vis een optie? vrijdag 21 juni 2019 @ 11:10:10 #91
70532 loveli
N
pi_187533620
Als je een goede arbeidsrelatie wilt houden, moet je het de andere partij gunnen om zonder gezichtsverlies een deal te sluiten. Dus als er stomme administratieve redenen zijn waarom iets niet kan, zoek dat naar de win-win. Op je strepen staan en afdwingen geeft korte termijn winst, een goede deal waarin je de andere partij iets gunt zorgt ook voor een goede relatie op lange termijn.

Kijk eens een paar afleveringen "van onschatbare waarde" terug. Je ziet mensen die domme beslissingen nemen uit emotie of trots en uiteindelijk met een slechtere (of geen) deal vertrekken, omdat ze vanuit emotie handelen.
En dat zijn onderhandelingen waar het niet erg is om winst te maken ten koste van de ander, omdat die mensen elkaar niet later nog nodig hebben.
crap in = crap out
pi_187533825
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 11:10 schreef loveli het volgende:
Je ziet mensen die domme beslissingen nemen uit emotie of trots en uiteindelijk met een slechtere (of geen) deal vertrekken, omdat ze vanuit emotie handelen.
En dat zijn onderhandelingen waar het niet erg is om winst te maken ten koste van de ander, omdat die mensen elkaar niet later nog nodig hebben.
Niks mis met beslissingen maken op basis van emotie en/of trots. Althans niet als je de consequenties daarvan gewoon accepteert. :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Vis een optie? vrijdag 21 juni 2019 @ 11:27:30 #93
70532 loveli
N
pi_187533941
Zolang je in de emotie je verstand niet verliest.
crap in = crap out
pi_187535544
Als je echt zo gekwalificeerd ben, waarom zit je dan niet allang ergens anders? Banen zat in de logistiek op elk niveau, maar dat zal je prima weten. Je laat met je sollen en laat je nog meenemen in de maandenlange rompslomp ook. Hoe reageert de werkgever naar jou als je afspraken niet nakomt?
Staar je niet blind op geld en een auto... als je geld wilt verdienen om genaaid te worden moet je naar de Wallen.
pi_187535594
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 11:10 schreef loveli het volgende:
Als je een goede arbeidsrelatie wilt houden, moet je het de andere partij gunnen om zonder gezichtsverlies een deal te sluiten. Dus als er stomme administratieve redenen zijn waarom iets niet kan, zoek dat naar de win-win. Op je strepen staan en afdwingen geeft korte termijn winst, een goede deal waarin je de andere partij iets gunt zorgt ook voor een goede relatie op lange termijn.

Kijk eens een paar afleveringen "van onschatbare waarde" terug. Je ziet mensen die domme beslissingen nemen uit emotie of trots en uiteindelijk met een slechtere (of geen) deal vertrekken, omdat ze vanuit emotie handelen.
En dat zijn onderhandelingen waar het niet erg is om winst te maken ten koste van de ander, omdat die mensen elkaar niet later nog nodig hebben.
Het gaat al mis in je 1e zin, een goede arbeidsrelatie wilt houden? Dat is tweeledig en 1 partij draagt daar duidelijk zijn steentje niet aan bij. Kan je wel op zoek gaan naar de beste oplossing, maar die zogenaamde relatie is daar niet mee opgelost. Er is hier niks te gunnen, ik denk dat je pocht met een docu bij de verkeerde situatie.
  Vis een optie? vrijdag 21 juni 2019 @ 14:47:44 #96
70532 loveli
N
pi_187536412
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 13:38 schreef lighted het volgende:

[..]

Het gaat al mis in je 1e zin, een goede arbeidsrelatie wilt houden? Dat is tweeledig en 1 partij draagt daar duidelijk zijn steentje niet aan bij. Kan je wel op zoek gaan naar de beste oplossing, maar die zogenaamde relatie is daar niet mee opgelost. Er is hier niks te gunnen, ik denk dat je pocht met een docu bij de verkeerde situatie.
TS heeft op basis van uitblijven van afgesproken loonsverhoging eenzijdig verkeerde conclisies getrokken:
quote:
April 2019: alleen de jaarlijkse indexatie wordt uitbetaald. Geen bonus, geen 5%.

Mei 2019: geen bonus, geen 5%..

Juni 2019: gevraagd aan m'n leidinggevende hoe het staat met groeiplan en bonus?! Ik wacht geduldig op antwoord.
quote:
Nadelen:
Blijven jengelen om geld/auto's of accepteren dat dit het is. Ik vind dit zo waanzinnig slecht. Harde afspraken op papier, maar niet tijdig nakomen. Gezinsuitbreiding in één klap op losse schroeven, minimaal een jaar na beginnen uitstellen.
In april bleef de lonsverhoging uit, anderhalve maand gewacht voor ze iets aan haar leidinggevende vroeg. Intussen wel frustratie omdat door het uitblijven van de loonsverhoging gezinsuitbreiding op losse schroeven kwam.

Reactie van leidinggevende:
quote:
Update, ik hang net op met mijn leidinggevende. Welgemeende excuses voor de vertraging, hij heeft het uitgezocht en het blijkt dat het proces ergens in zijn inbox is misgelopen. Hij kreeg een mail over mijn beoordeling en hij dacht dat het varkentje gewassen was met het antwoord daarop. Dit is de eerste keer dat hij dit proces zelf moet volgen, dus hij wist niet dat hij de formulieren ook mee moest sturen.
Misverstand opgelost.

quote:
Uiteindelijk is de deadline voor de aankomende salarisronde al verstreken dus eind juli krijg ik m'n bonus en de 5% verhoging met terugwerkende kracht.

Ik heb wel begrip voor mijn manager, human error en dat ik daardoor 4 maanden moet wachten is hooguit heel vervelend en onprofessioneel, maar ik ben de moeilijkste niet en ik kan daar best over heen stappen.
En TS moet geen 4 maanden wachten op de verhoging, maar 3. Tenzij ze de maand april op 1 april uitbetaald krijgt. En dat waren 1 of 2 maanden geweest als ze het direct in april had aangegeven.

Ik zeg niet dat ik het zelf beter doe (takes one to know one), ik wijs alleen aan waar TS verkeerde conclusies heeft getrokken en waar ze te lang met een probleem heeft gezeten waarvan ze als enige op de hoogte was. En dat zorgt (deels onterecht) voor het gevoel van verstoring van de relatie.

Het is niet mijn bedoeling om TS aan te vallen, wel om zaken in perspectief te plaatsen. Als niemand van de onvrede weet, gaat niemand actie ondernemen en zit TS zich als enige op te vreten omdat niemand iets doet.
crap in = crap out
pi_187536473
Recht hebben is niet recht krijgen.

Persoonlijk vind ik de focus op die luxere auto wat overtrokken en bij voorbaat geen reden om van baan te wisselen. Nakoming van het groeiplan is imo fors belangrijker.

En:

quote:
15s.gif [b]Op donderdag 20 juni 2019 00:30
dat kan allemaal bij andere werkgevers ook
Een aanname waarvan je echt wel weet dat de kans groot is dat je met de koude kermis thuis gaat komen. En dan? Je weet welke keuzes je hebt. De boel escaleren, bespreken of toch accepteren.

Wat mij betreft is je worst case scenario twee werkgevers uit elkaar gaan spelen. Je geeft aan een loyaal persoon te zijn en met een dergelijke stunt vergooi je w.m.b. je loyaliteit linea recta de prullenbak in. Dit gaat je belachelijk veel energie kosten, met het risico op een enorme backfire. Maar goed, dat ben ik.
  vrijdag 21 juni 2019 @ 18:29:42 #98
277627 Seven.
We are Borg.
pi_187539105
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 10:55 schreef HMS het volgende:
Bij meeste bedrijven is het zo dat je met een leaseauto doet tot het einde van het leasecontract. Dat je tussentijds omhoog gaat in functie, zorgt er niet voor dat je leaseauto wordt aangepast. Bij het uitzoeken van een nieuwe leaseauto, dan pas wordt het aangepast en kan je een nieuwe auto in de juiste hogere klasse krijgen. Dus ik zou niet teveel over die auto zeuren.
De lease loopt in oktober af, dus vandaar dat ik er nu over begin te 'zeuren' .
Resistance is futile.
  vrijdag 21 juni 2019 @ 18:44:30 #99
277627 Seven.
We are Borg.
pi_187539325
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 09:28 schreef nils7 het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fingers crossed voor je, post je nog een update als je je ontslag indient?
Resistance is futile.
  vrijdag 21 juni 2019 @ 18:46:48 #100
277627 Seven.
We are Borg.
pi_187539350
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juni 2019 09:38 schreef Lucky_Strike het volgende:
TS, het klinkt nu alsof je gaat vragen of zij ook vinden of je bij het MT hoort. Dat geeft hen ruimte. Ik zou het eerder als voldongen feit brengen. Er is iets bij HR fout gegaan, jij hoort bij het MT. Punt. Denk als man. Het gaat om feiten, niet om misschien alsjeblieft compromis pretty please als het hun gerieft.

En als ze dat toegeven door je de auto die je wilt te geven, kan je misschien eens je functie en status aan laten passen. Dat lijkt me best nuttig.
Goed punt. ^O^
'Ik hoor bij het MT, en dus heb ik recht op categorie 5. Maar HR zegt categorie 3.'
Resistance is futile.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')