Misschien moet je je horizon eens verbreden en andere mensen leren kennen.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 16:00 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Deden vrouwen maar eens wat in het huishouden. Ik ken meer mannen die en 40 uur werken en het huis schoon houden dan andersom. Vrouwen zijn wat dat betreft luie wezens.
Het punt dat jij maakt, is dat mannen nog zieliger zijn dan vrouwen toch?quote:Op dinsdag 18 juni 2019 16:04 schreef soeverein het volgende:
[..]
Ik geef niks toe aan jou want je bent niet in staat een punt te maken. Jij komt met een enorme stroman en weigert keer op keer op het punt dat ik maak in te gaan. Je loopt dus gewoon te trollen.
Ik ken zat mensen uit alle lagen van de Nederlandse ja en ook Thaise bevolking (lang verhaal).quote:Op dinsdag 18 juni 2019 16:06 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Misschien moet je je horizon eens verbreden en andere mensen leren kennen.
Je kan naar al die percentages kijken tot je een ons weegt, maar dat betekent niet zo veel. Het is geen bewijs dat de lagere vrouwen participatie door discriminatie komt.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 16:01 schreef Schroevendraaier het volgende:
[..]
Wat betreft de 50/35% heb je een punt. Even gecheckt wat betreft de 73%, dat lijkt ongeveer te kloppen inderdaad. 2016: 28% vrouw bijgekomen op de TU:
https://www.brainport.nl/(...)tudenten-groeit-door
Echter, tegen de tijd dat deze meiden HGL (hoogleraarschap) kunnen krijgen, gaan vele jaren overheen. Gemiddeld genomen wordt je universitair docent op de 37e, HGL rond de 47e. Rond 1991 was 11,6% vrouw van de studenten. Verder is landelijk gezien een dalende trend wat betreft vrouwelijke PhD'ers, HGLs, etc.
https://www.cursor.tue.nl(...)voorrang-aan-de-tue/
Dus eigenlijk zijn 15,16 en 29% best "positieve" getallen voor de TU/e zelf. In "" omdat het veel beter kan inderdaad, maar de trend is gelukkig gunstig, het heeft alleen veel tijd nodig. Het probleem wat betreft lage aantal vrouwelijke PhD'ers enzo lijkt niet zozeer aan de TU gebonden te zijn.
Ik kan zo 1-2-3 niet de man/vrouw verhouding vinden op de TU/e over de jaren heen, al ben ik hier ook erg benieuwd naar.
Maargoed, dit is puur om te kijken hoe de trend is wat betreft meiden die voor techniek kiezen. Ik snap ook wel dat de meerderheid van de TU/e-wetenschappers niet van de TU/e zelf komen, dat is iets te simpel. Je wordt immers gepusht om (inter)nationaal rond te gaan kijken.
Naar mijn mening lijkt het probleem van 2 zaken te komen:
- Landelijk gemiddeld weinig vrouwen die de wetenschap ingaan. Nouja, beter gezegd: teveel vrouwen die vanuit de wetenschapwereld vertrekken.
- Weinig meiden die kiezen voor een beta richting, al lijkt het (weliswaar langzaam) hierin beter te gaan.
Dit is wel het grote probleem wat velen weigeren te zien. Vrouwen zijn bezig met een inhaalslag, er zijn nog niet genoeg studentes die een technische opleiding doen, hoe kunnen er dan vrouwen met technische ervaring en kennis aangesteld worden in de top. Dat ze eerst eens zorgen voor meer aanwas van vrouwen op technische opleidingen, dan zal over 20/30/40 jaar dit zichzelf gecorrigeerd hebben.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 15:52 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Bron? Vrouwelijke wetenschappers kunnen volgens mij direct bij de TU/e beginnen. Maar waarom zouden ze dat doen, als ze ook op Princeton, Harvard of Yale aan de slag kunnen?
Men vist in hetzelfde kleine vijvertje naar vrouwelijk talent.
De virtue signallers op de TU/e denken dat ze helemaal het mannetje zijn met deze actie, maar ze overschatten zichzelf een beetje.
Het punt dat ik maak is dat het dom is naar 1 variabel te kijken zoals geslacht als het om "positieve" discriminatie gaat.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 16:06 schreef galatea het volgende:
[..]
Het punt dat jij maakt, is dat mannen nog zieliger zijn dan vrouwen toch?
Dit ja. En dan ook nog eens spugen op die veteranen omdat ze er problemen mee hebben dat ze niet meer welkom zijn.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 16:11 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Dit is wel het grote probleem wat velen weigeren te zien. Vrouwen zijn bezig met een inhaalslag, er zijn nog niet genoeg studentes die een technische opleiding doen, hoe kunnen er dan vrouwen met technische ervaring en kennis aangesteld worden in de top. Dat ze eerst eens zorgen voor meer aanwas van vrouwen op technische opleidingen, dan zal over 20/30/40 jaar dit zichzelf gecorrigeerd hebben.
Alsof je nu begint te zeuren dat er niet genoeg vrouwelijke WW2 veteranen zijn, waarna mannelijke veteranen niet meer welkom zijn bij herdenkingen en we vooral vrouwen moeten verwelkomen die een keer een worst gesmokkeld hebben voor een joods gezin.
Dat is een deel van het probleem, maar zoals ik al eerder vertelde op mijn technische faculteit waar al jaren de man / vrouw verhouding fifty fifty is. Is het percentage vrouwelijke hoogleraren nog steeds minder dan 10 procent. En dat klopt dus niet helemaal. Scholen zouden wel beta beroepen meer mogen stimuleren bij meisjes.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 16:11 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Dit is wel het grote probleem wat velen weigeren te zien. Vrouwen zijn bezig met een inhaalslag, er zijn nog niet genoeg studentes die een technische opleiding doen, hoe kunnen er dan vrouwen met technische ervaring en kennis aangesteld worden in de top. Dat ze eerst eens zorgen voor meer aanwas van vrouwen op technische opleidingen, dan zal over 20/30/40 jaar dit zichzelf gecorrigeerd hebben.
Alsof je nu begint te zeuren dat er niet genoeg vrouwelijke WW2 veteranen zijn, waarna mannelijke veteranen niet meer welkom zijn bij herdenkingen en we vooral vrouwen moeten verwelkomen die een keer een worst gesmokkeld hebben voor een joods gezin.
Waar lees je dat ik hiermee wil aantonen dat het door discriminatie komt? Eerder het tegenovergestelde.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 16:09 schreef Broomer het volgende:
[..]
Je kan naar al die percentages kijken tot je een ons weegt, maar dat betekent niet zo veel. Het is geen bewijs dat de lagere vrouwen participatie door discriminatie komt.
Wat moet je doen om hoogleraar te worden? Wat voor hoepels moet je door springen?quote:Op dinsdag 18 juni 2019 16:14 schreef galatea het volgende:
[..]
Dat is een deel van het probleem, maar zoals ik al eerder vertelde op mijn technische faculteit waar al jaren de man / vrouw verhouding fifty fifty is. Is het percentage vrouwelijke hoogleraren nog steeds minder dan 10 procent. En dat klopt dus niet helemaal. Scholen zouden wel beta beroepen meer mogen stimuleren bij meisjes.
Maar je gooit het nu allemaal op een hoop en trekt het heel breed. Je kunt niet aan alle variabelen tegelijkertijd werken.Vrouwen worden nog vaak achtergesteld op mannen. Dat er in individuele gevallen verschillende dingen spelen, doet niets af aan het feit dat er blijkbaar nog steeds heel veel mensen zijn die menen dat vrouwen niet mogen gaan werken. In dit topic gaat het om sollicitaties bij de TuE. Daar lijkt het erop dat vrouwen worden achtergesteld. Dan probeert men daar iets aan te doen. That's all.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 16:13 schreef soeverein het volgende:
[..]
Het punt dat ik maak is dat het dom is naar 1 variabel te kijken zoals geslacht als het om "positieve" discriminatie gaat.
Vervolgens probeer jij aan te tonen dat alle vrouwen achtergesteld zijn tenopzichte van alle mannen. Dat ontkracht ik.
Op beide punten weiger je in te gaan.
Dat komt omdat de hoogleraren populatie over generaties gaat. Eer we meer vrouwelijke hoogleraren gaan zien zijn we weer een 30 jaar verder als er sinds kort een 50/50 verdeling is. Ik verbaas me dat mensen menen dat genderongelijk binnen een paar jaar kan zijn opgelost. Dit is een proces van generaties en dat weet de politiek ook heel goed, maar dat verkoopt natuurlijk niet zo lekker aangezien kotertermijn beleidsprogramma maar rond de vier jaar lopen.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 16:14 schreef galatea het volgende:
[..]
Dat is een deel van het probleem, maar zoals ik al eerder vertelde op mijn technische faculteit waar al jaren de man / vrouw verhouding fifty fifty is. Is het percentage vrouwelijke hoogleraren nog steeds minder dan 10 procent. En dat klopt dus niet helemaal. Scholen zouden wel beta beroepen meer mogen stimuleren bij meisjes.
Zoals eerder gezegd, is het doel niet 50/50 maar wel om de vooroordelen rondom vrouwen weg te nemen. Er zijn zat vrouwen die dat wel allemaal willen doen maar toch niet worden aangenomen.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 16:19 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Wat moet je doen om hoogleraar te worden? Wat voor hoepels moet je door springen?
Wat nou als vrouwen minder bereid zijn om tot dezelfde extremen te gaan ALS mannen... niet door discriminatie maar door andere interesses en vaardigheden?
Wat ben je dan aan het doen als je het alsnog naar 50/50 loopt te janken?
Je hebt het over duizenden jaren cultuur, waarbij er een klassieke man/vrouw verhouding was, die de laatste 10/20 jaar aan het veranderen is en opeens moet de inhaalslag direct gemaakt worden waarbij de verhouding 50/50 is. Dat gaat nooit lukken, ook al drammen ze het er weer op de bekende wijze doorheen. Ik kan je niet vertellen waarom er maar 10% vrouwelijke hoogleraren zijn, ik heb de CV's niet ingezien, ik weet niets over hun ervaring, kennis of vakgebied. Ik weet alleen dat er wederom teveel gedramd wordt om iets te corrigeren binnen enkele jaren wat het gevolg is van duizenden jaren man/vrouw verhouding.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 16:14 schreef galatea het volgende:
[..]
Moet je niet nu al lager beginnen om over 30 jaar meer vrouwelijke hoogleraren te hebben? Die worden toch niet over 30 jaar ineens vanuit het niets hoogleraar?quote:Op dinsdag 18 juni 2019 16:21 schreef Ambystoma_mexicanum het volgende:
[..]
Dat komt omdat de hoogleraren populatie over generaties gaat. Eer we meer vrouwelijke hoogleraren gaan zien zijn we weer een 30 jaar verder als er sinds kort een 50/50 verdeling is. Ik verbaas me dat mensen menen dat genderongelijk binnen een paar jaar kan zijn opgelost. Dit is een proces van generaties en dat weet de politiek ook heel goed, maar dat verkoopt natuurlijk niet zo lekker aangezien kotertermijn beleidsprogramma maar rond de vier jaar lopen.
De weg naar hoogleraar is lang en zwaar, voor man en vrouw. Je moet dat tijd geven, wil je meer dames in de top, en je moet de cultuur zo veranderen, dat het aantrekkelijk wordt om hoogleraar te worden.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 16:14 schreef galatea het volgende:
[..]
Daar heb je geen bewijs voor.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 16:22 schreef galatea het volgende:
[..]
Zoals eerder gezegd, is het doel niet 50/50 maar wel om de vooroordelen rondom vrouwen weg te nemen. Er zijn zat vrouwen die dat wel allemaal willen doen maar toch niet worden aangenomen.
Vrouwen doen ook heel zwaar werk in de schoonmaak en de zorg. Dat gaat trouwens ook over fysieke verschillen die er zeker zijn. Maar nogmaals de hersenen van mannen en vrouwen verschillen niet. Waarom is het slecht om deze goede verandering er doorheen te drammen. Als dat is wat we willen?quote:Op dinsdag 18 juni 2019 16:22 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Je hebt het over duizenden jaren cultuur, waarbij er een klassieke man/vrouw verhouding was, die de laatste 10/20 jaar aan het veranderen is en opeens moet de inhaalslag direct gemaakt worden waarbij de verhouding 50/50 is. Dat gaat nooit lukken, ook al drammen ze het er weer op de bekende wijze doorheen. Ik kan je niet vertellen waarom er maar 10% vrouwelijke hoogleraren zijn, ik heb de CV's niet ingezien, ik weet niets over hun ervaring, kennis of vakgebied. Ik weet alleen dat er wederom teveel gedramd wordt om iets te corrigeren binnen enkele jaren wat het gevolg is van duizenden jaren man/vrouw verhouding.
Goed dat ze het gelijk willen trekken hoor, valt alleen op dat het wel al jaren gaat om de goedbetaalde baantjes waar de vrouwen quota's omhoog moeten. Dat bij de vuilophaaldienst, garages of in de bouw de percentages nog schever zijn (durf te beweren 99% man) hoor je niemand over. Nee dat zware werk, waarmee je je lichaam naar de klote werkt hoeven mannen natuurlijk alleen te doen.
Hoeveel vrouwen denk je dat er aangenomen zouden worden als ze er solliciteren? En hoe is de sfeer daar voor vrouwen?quote:Op dinsdag 18 juni 2019 16:22 schreef J.A.R.V.I.S. het volgende:
[..]
Je hebt het over duizenden jaren cultuur, waarbij er een klassieke man/vrouw verhouding was, die de laatste 10/20 jaar aan het veranderen is en opeens moet de inhaalslag direct gemaakt worden waarbij de verhouding 50/50 is. Dat gaat nooit lukken, ook al drammen ze het er weer op de bekende wijze doorheen. Ik kan je niet vertellen waarom er maar 10% vrouwelijke hoogleraren zijn, ik heb de CV's niet ingezien, ik weet niets over hun ervaring, kennis of vakgebied. Ik weet alleen dat er wederom teveel gedramd wordt om iets te corrigeren binnen enkele jaren wat het gevolg is van duizenden jaren man/vrouw verhouding.
Goed dat ze het gelijk willen trekken hoor, valt alleen op dat het wel al jaren gaat om de goedbetaalde baantjes waar de vrouwen quota's omhoog moeten. Dat bij de vuilophaaldienst, garages of in de bouw de percentages nog schever zijn (durf te beweren 99% man) hoor je niemand over. Nee dat zware werk, waarmee je je lichaam naar de klote werkt hoeven mannen natuurlijk alleen te doen.
Dit is aantoonbaar onjuist.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 16:25 schreef galatea het volgende:
[..]
Maar nogmaals de hersenen van mannen en vrouwen verschillen niet.
Dat stelt de Tu/E toch zelf?quote:Op dinsdag 18 juni 2019 16:25 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Daar heb je geen bewijs voor.
Je gaat er vanuit dat een bepaalde uitkomst niet klopt... vervolgens trek je de conclusie dat dat allemaal discriminatie is... en je gaat door met de conclusie te trekken tot het 50/50 is.
Bewijs nou maar eerst eens dat TU/e vrouwen weigert te promoveren op basis van louter hun geslacht en wat exact het getal is wat het wel zou moeten zijn. Want je weet niet eens of het getal wat het nu is al te hoog of te laag is. Het enige wat jij weet is dat het jou persoonlijk niet bevalt en dat het voelt alsof er iets mis is.
Ik weet niet in welke discipline jij werkt. Binnen de wiskunde ken ik deze cultuur niet. Al kun je binnen de wiskunde zeker veel meer geld verdienen buiten de universiteit.quote:Op dinsdag 18 juni 2019 16:24 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
De weg naar hoogleraar is lang en zwaar, voor man en vrouw. Je moet dat tijd geven, wil je meer dames in de top, en je moet de cultuur zo veranderen, dat het aantrekkelijk wordt om hoogleraar te worden.
Dat is het nu niet.
De academische wereld zit vol met enorm domme procedures, bedacht door doorleerders die zelf nooit onderzoek gedaan hebben. Het is een wereld vol achterklap, waar je een dikke huid en doirzettingsvermogen nodig hebt om te overleven.
Is nergens voor nodig, maar als je echt talent hebt, dan is de academische wereld niet de ideale plek om te toeven. Dan kun je volgens mij beter een startup beginnen.
De TU/e stelt dat zijzelf discrimineren tegen vrouwen?quote:
https://www.vrt.be/vrtnws(...)elden-voor-dat-ze--/quote:Op dinsdag 18 juni 2019 16:26 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Dit is aantoonbaar onjuist.
https://scholar.google.nl(...)+between+sexes&btnG=
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |