Interessant, ik volgde die zaak ook een beetje, vooral tav dat arme Amerikaanse/Australische jonge stel die geëxecuteerd zijn langs die Alaska highway. Absurd dat nu twee jonge jongens ervoor gezocht wordenquote:Op dinsdag 30 juli 2019 20:12 schreef gynaika het volgende:
Nog even off-topic:
Twee tieners verdacht van het doden van drie personen:
https://www.nu.nl/buitenl(...)moordverdachten.html
Ook weer zo'n drama.
Als derde hebben die twee jonge jongens Leonard Dyck, professor aan de Universiteit van British Columbia vermoord. En alles op een zeer meedogenloze manier.quote:Op woensdag 31 juli 2019 16:11 schreef Natski79 het volgende:
[..]
Interessant, ik volgde die zaak ook een beetje, vooral tav dat arme Amerikaanse/Australische jonge stel die geëxecuteerd zijn langs die Alaska highway. Absurd dat nu twee jonge jongens ervoor gezocht worden
Ja, en ook het volgende in Bocas del Toro:quote:Op woensdag 31 juli 2019 08:15 schreef RapaNui het volgende:
En Nederlander Van Sprang woonachtig in Panama omgebracht door inbrekers:
https://panamapress.com.p(...)ce-sucedio-en-colon/
http://elsiglo.com.pa/cro(...)llevan-auto/24132319
Wat een nalatigheid bij dat (para) medisch personeel zeg.quote:Op woensdag 31 juli 2019 20:59 schreef gynaika het volgende:
[..]
Ja, en ook het volgende in Bocas del Toro:
https://www.hln.be/nieuws(...)-in-panama~a3b296ff/
Wat is HLN? Lees er graag meer over. Wordt deze zaak ook ergens hier op het FOK forum besproken voor zover je weet? Ja dat is me wat zeg, fascinerend niet? Toen dat jonge stel net vermoord langs de snelweg was gevonden ben ik door hun social media feeds gegaan, krijg je toch een beeld van jonge, charismatische happy-go-lucky mensen. Gruwelijk David Lynch-achtig scenario, gestrand langs de highway.. Een vrouw verklaarde tegen de politie dat ze nog gestopt is om het stel te vragen of ze hulp nodig hadden, maar dat ze zeiden dat ze OK waren, zullen wel op hulp hebben gewacht voor die auto die met pech langs de weg stilstond. Maar toen stopten die jongens dus... Wellicht bloeddorstig, wellicht ontstond er een woorenwisseling, wie zal het nu zeggen.. Maar één zal de executie van de ander hebben moeten aanschouwen, en dan de wetenschap dat jij de volgende bent, brrrrr..quote:Op woensdag 31 juli 2019 20:43 schreef gynaika het volgende:
[..]
Als derde hebben die twee jonge jongens Leonard Dyck, professor aan de Universiteit van British Columbia vermoord. En alles op een zeer meedogenloze manier.
Ik heb er al tig artikelen over gelezen. HLN schrijft er uitgebreid over en uiteraard ook de Canadese kranten. Maar ook de Nederlandse kranten doen goed mee. Het is wereldnieuws.
Dit is wel zo'n bizarre zaak.
HLN Het Laatste Nieuws België.quote:Op donderdag 1 augustus 2019 17:06 schreef Natski79 het volgende:
[..]
Wat is HLN? Lees er graag meer over. Wordt deze zaak ook ergens hier op het FOK forum besproken voor zover je weet? Ja dat is me wat zeg, fascinerend niet? Toen dat jonge stel net vermoord langs de snelweg was gevonden ben ik door hun social media feeds gegaan, krijg je toch een beeld van jonge, charismatische happy-go-lucky mensen. Gruwelijk David Lynch-achtig scenario, gestrand langs de highway.. Een vrouw verklaarde tegen de politie dat ze nog gestopt is om het stel te vragen of ze hulp nodig hadden, maar dat ze zeiden dat ze OK waren, zullen wel op hulp hebben gewacht voor die auto die met pech langs de weg stilstond. Maar toen stopten die jongens dus... Wellicht bloeddorstig, wellicht ontstond er een woorenwisseling, wie zal het nu zeggen.. Maar één zal de executie van de ander hebben moeten aanschouwen, en dan de wetenschap dat jij de volgende bent, brrrrr..
En dan die oudere man ook nog; ik las erover toen dit allemaal net speelde, en hoe de Canadese politie zei (pretendeerde?) dat ze de dood van dat jonge stel niet verbonden met het lichaam van die botanicus, honderden kilometers verderop. Waarop je meteen aan je wateren aanvoelt; NATUURLIJK zijn ze verbonden met elkaar! Wat is de kans dat niet 2 maar 3 mensen op dezelfde dag dood langs een snelweg worden aangetroffen? Die lui zijn doorgereden uiteraard, op de vlucht, en hebben een nieuw slachtoffer gemaakt.
En nu dan nog steeds op de vlucht. twee weken al, wat geen sincecure is, zelfs niet in een leeg en uitgestrekt land als Canada. Ik kijk graag naar dat programma Hunted (ook de internationale versies ervan), waarbij zogenaamde fugitives uit de handen van de opsporingsofficials moeten blijven. En dat is niet eenvoudig. Ook hier worden er drones ingezet, helicopters, infrarood camera's, gezichtsherkennende programma's. Ze kunnen je volgen via nummerplaten registratie of zodra ze een telefoonnummer hebben een 'silent sms' sturen, waardoor je volledig te volgen bent via GSM. Die gasten zullen hun telefoons wel hebben uitgeschakeld dus. Twee weken op de vlucht dus, etend van vuilnisbakken etc/ Hun gezichten zijn in heel Canada bekend via wanted posters en de media. Dus lijkt een kwestie van tijd voordat ze gepakt worden. Misschien gaan ze ergens in de Yukon in een hut leven, ver weg van civilizatie, maar ze hoeven maar één iemand tegen te komen die ze herkent en de politie is ze weer op het spoor. Spannend hoe dit gaat aflopen.
De dader was een werknemer.quote:Op donderdag 1 augustus 2019 15:44 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Wat een nalatigheid bij dat (para) medisch personeel zeg.
En hebben ze de dader gepakt?
Dit topic gaat inderdaad over Kris en Lisanne die in Panama verdwenen zijn.quote:Op donderdag 1 augustus 2019 19:54 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
En wat hebben die twee jongens uit Canada daar mee te maken? Zijn zij ook naar Panama gelopen?
Heb je zelf nog iets recents over de Kris en Lisanne zaak te delen? Iets wat dit topic levend houdt?quote:Op donderdag 1 augustus 2019 19:53 schreef SjoukjeHooynaayer het volgende:
Gaat dit topic nog steeds over die twee Nederlandse meisjes, die gingen wandelen op een berg, de verkeerde kant op liepen, van een ravijn naar beneden gleden, verdwaald zijn in de jungle en toen uiteindelijk van honger en uitputting zijn overleden?
Is er een ander topic waar we verdwijningszaken onderling kunnen bespreken? Vond de vorige topics veel handiger, waar de hoofdzaak K+L was, maar ook andere verdwijningszaken kort voorbij konden komen. Gewoon met de mensen die hier vaak posten, bedoel ik dan.quote:Op donderdag 1 augustus 2019 20:06 schreef gynaika het volgende:
[..]
Dit topic gaat inderdaad over Kris en Lisanne die in Panama verdwenen zijn.
Tussendoor worden er wat andere zaken aangestipt maar dan wordt erbij gezet dat het off topic is.
Wel even off topic maar;quote:Op donderdag 1 augustus 2019 17:06 schreef Natski79 het volgende:
[..]
Wat is HLN? Lees er graag meer over. Wordt deze zaak ook ergens hier op het FOK forum besproken voor zover je weet? Ja dat is me wat zeg, fascinerend niet? Toen dat jonge stel net vermoord langs de snelweg was gevonden ben ik door hun social media feeds gegaan, krijg je toch een beeld van jonge, charismatische happy-go-lucky mensen. Gruwelijk David Lynch-achtig scenario, gestrand langs de highway.. Een vrouw verklaarde tegen de politie dat ze nog gestopt is om het stel te vragen of ze hulp nodig hadden, maar dat ze zeiden dat ze OK waren, zullen wel op hulp hebben gewacht voor die auto die met pech langs de weg stilstond. Maar toen stopten die jongens dus... Wellicht bloeddorstig, wellicht ontstond er een woorenwisseling, wie zal het nu zeggen.. Maar één zal de executie van de ander hebben moeten aanschouwen, en dan de wetenschap dat jij de volgende bent, brrrrr..
En dan die oudere man ook nog; ik las erover toen dit allemaal net speelde, en hoe de Canadese politie zei (pretendeerde?) dat ze de dood van dat jonge stel niet verbonden met het lichaam van die botanicus, honderden kilometers verderop. Waarop je meteen aan je wateren aanvoelt; NATUURLIJK zijn ze verbonden met elkaar! Wat is de kans dat niet 2 maar 3 mensen op dezelfde dag dood langs een snelweg worden aangetroffen? Die lui zijn doorgereden uiteraard, op de vlucht, en hebben een nieuw slachtoffer gemaakt.
En nu dan nog steeds op de vlucht. twee weken al, wat geen sincecure is, zelfs niet in een leeg en uitgestrekt land als Canada. Ik kijk graag naar dat programma Hunted (ook de internationale versies ervan), waarbij zogenaamde fugitives uit de handen van de opsporingsofficials moeten blijven. En dat is niet eenvoudig. Ook hier worden er drones ingezet, helicopters, infrarood camera's, gezichtsherkennende programma's. Ze kunnen je volgen via nummerplaten registratie of zodra ze een telefoonnummer hebben een 'silent sms' sturen, waardoor je volledig te volgen bent via GSM. Die gasten zullen hun telefoons wel hebben uitgeschakeld dus. Twee weken op de vlucht dus, etend van vuilnisbakken etc/ Hun gezichten zijn in heel Canada bekend via wanted posters en de media. Dus lijkt een kwestie van tijd voordat ze gepakt worden. Misschien gaan ze ergens in de Yukon in een hut leven, ver weg van civilizatie, maar ze hoeven maar één iemand tegen te komen die ze herkent en de politie is ze weer op het spoor. Spannend hoe dit gaat aflopen.
Dank je wel voor deze informatie!quote:Op zondag 4 augustus 2019 00:39 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
Wel even off topic maar;
Hier een hoop info bij elkaar, wel in het Engels
http://www.bizarre.world/
quote:Op zondag 4 augustus 2019 12:33 schreef gynaika het volgende:
[..]
Dank je wel voor deze informatie!
Ben hier steeds mee bezig.
Super! Bedanktquote:Op zondag 4 augustus 2019 00:39 schreef bladwijzer het volgende:
[..]
Wel even off topic maar;
Hier een hoop info bij elkaar, wel in het Engels
http://www.bizarre.world/
Volgens mij niet in BNW. Er kan een nieuw topic over geopend worden...quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 15:19 schreef Natski79 het volgende:
[..]
Is er een ander topic waar we verdwijningszaken onderling kunnen bespreken? Vond de vorige topics veel handiger, waar de hoofdzaak K+L was, maar ook andere verdwijningszaken kort voorbij konden komen. Gewoon met de mensen die hier vaak posten, bedoel ik dan.
Wat mij betreft, misschien wel zo gemakkelijk.quote:Op zondag 4 augustus 2019 12:53 schreef SuperHartje het volgende:
[..]
Eik kunnen andere vreemde verdwijningszaken uit Panama ook hier. Als jullie dat willen pas ik de OP erop aan, dus ik hoor het graag.
Wedden dat het NLse OM hier niets mee doet?quote:Op vrijdag 2 augustus 2019 15:19 schreef Natski79 het volgende:
[..]
Is er een ander topic waar we verdwijningszaken onderling kunnen bespreken? Vond de vorige topics veel handiger, waar de hoofdzaak K+L was, maar ook andere verdwijningszaken kort voorbij konden komen. Gewoon met de mensen die hier vaak posten, bedoel ik dan.
Weer zo'n aparte verdwijning waarbij er nu al iets crimineels gaande lijkt te zijn: https://www.ad.nl/buitenl(...)g-in-kenia~afb13439/
"Het ministerie van Buitenlandse Zaken in Den Haag is op de hoogte van de verdwijningszaak. Die wordt onderzocht door de Keniaanse politie, zegt een woordvoerder. ,,Wij staan in nauw contact met de Keniaanse autoriteiten en met de familie van de Nederlander en hopen dat er snel een eind komt aan de onzekerheid.'" - Waar hebben we dat eerder gehoord (eyeroll). Ze zullen waarschijnlijk weinig te verwachten hebben van de authoriteiten, tenzij de locale bevolking deze man terugvindt.
Ja, dat is een heel smerige zaak. Z'n ex-vrouw had de politie in haar zak en zal nu mogelijk z'n hele estate opeisen. Vrees ook dat Tob aan de krokodillen is gevoerd. Zo'n hoge pief in Nederland, maar dit toont maar weer eens dat je als Nederlander in het buitenland, en zeker buiten de EU, weinig tot niets hoeft te verwachten.quote:Op zondag 4 augustus 2019 18:00 schreef RapaNui het volgende:
[..]
Wedden dat het NLse OM hier niets mee doet?
En is zijn mobiel ook weg? Laten uitpeilen door bijvoorbeeld Steffens. Het is nu waarschijnlijk te laat.
Verder: Vreselijke gang van zaken deze verdwijning. Indien Tob niet meer leeft, dan is zijn lichaam allang aan de krokodillen gevoerd. Die vind je niet terug. De natuur ruimt het op. Vreselijk voor de nabestaanden.
Ik ben trouwens ook benieuwd wat het NLse OM gaat doen in het geval van dhr. Sprang. Ze zijn namelijk verplicht om er iets mee te doen.quote:Op zondag 4 augustus 2019 19:31 schreef Natski79 het volgende:
[..]
Ja, dat is een heel smerige zaak. Z'n ex-vrouw had de politie in haar zak en zal nu mogelijk z'n hele estate opeisen. Vrees ook dat Tob aan de krokodillen is gevoerd. Zo'n hoge pief in Nederland, maar dit toont maar weer eens dat je als Nederlander in het buitenland, en zeker buiten de EU, weinig tot niets hoeft te verwachten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |