en omdat dingen als financiële onafhankelijkheid minder een ding zijnquote:Op zondag 16 juni 2019 17:07 schreef Zilverberk het volgende:
Dat is toch de dagelijkse praktijk bij gearrangeerde huwelijken? Men beweert dat de kans op scheiding daarbij lager zou zijn dan bij huwelijken uit liefde, maar dat kan natuurlijk ook komen omdat vrouwen in dat soort huwelijken de scheiding niet mogen aanvragen.
Dat ook.quote:Op zondag 16 juni 2019 17:29 schreef Allures het volgende:
[..]
en omdat dingen als financiële onafhankelijkheid minder een ding zijn
En er meer schaamte is bij scheiden
Of de definitie van het begrip verliefdheid verschilt. Voor mij is dat namelijk o.a. die ontzettende adrenalinerush en het gebrek aan concentratievermogen. Dat vlakt (godzijdank) gewoon af na een tijdje.quote:Op zondag 16 juni 2019 16:30 schreef AlwaysHappy het volgende:
In de meeste relaties maakt verliefdheid toch ruimte voor houden van blijkbaar, en laatstgenoemde is voor een langere relatie wel belangrijker, dus zolang dat er is zie ik geen problemen.
Zit nu zelf in een relatie van tegen de 10 jaar aan en de verliefdheid is er ook gewoon nog, maar als ik de verhalen in m'n omgeving en online moet geloven is dat een zeldzaamheid en is het in de latere jaren vooral houden van.
Nou ja eigenlijk dat je gewoon nooit verliefd bent geweest. Vraag dit voor een vriend van mij. Maar ben wel benieuwd want bedoel verliefdheid gaat over na een paar maanden meestal en dan zit je nog 40 jaar aan elkaar vast in een relatie (bijvoorbeeld). Maar maken die eerste maanden zoveel uit wat dat betreft? Of kan je ook even gelukkig zijn als je niet verliefd bent geweest?quote:Op zondag 16 juni 2019 19:35 schreef Roces18 het volgende:
ik denk dat ts bedoelt dat je niet meteen op slag verliefd was.
en dat is vrij normaal...
Nou ja ik vraag dus of dat zo is of dat dat niet zo is of dat het wat anders is. Kan je niet dezelfde band met iemand hebben zonder verliefd te zijn geweest als met iemand waarop je wel verliefd was?quote:Op zondag 16 juni 2019 19:14 schreef needlesslylargerod het volgende:
Dan is de relatie toch niets meer dan een veredelde boezemvriendschap?
Nou ja gewoon wat mensen omschrijven toch. Dat ze eerst helemaal gek op iemand zijn. Geestelijk wat leip worden, zenuwachtig, telkens aan hem of haar denken. Graag elk moment bij die persoon zijn.quote:Op zondag 16 juni 2019 20:21 schreef ElDinosaur het volgende:
Definieer verliefdheid dan even voor de duidelijkheid zodat we weten waar je het over hebt.
Lijkt me prima te kunnen, zolang er wel aantrekkingskracht is.quote:Op zondag 16 juni 2019 20:31 schreef phoenyx het volgende:
[..]
Nou ja gewoon wat mensen omschrijven toch. Dat ze eerst helemaal gek op iemand zijn. Geestelijk wat leip worden, zenuwachtig, telkens aan hem of haar denken. Graag elk moment bij die persoon zijn.
Dat is merkwaardig dan. Verliefd zijn zorgt voor de relatie. Anders is het een zakelijke overeenkomst.quote:Op zondag 16 juni 2019 20:16 schreef phoenyx het volgende:
[..]
Nou ja eigenlijk dat je gewoon nooit verliefd bent geweest. Vraag dit voor een vriend van mij. Maar ben wel benieuwd want bedoel verliefdheid gaat over na een paar maanden meestal en dan zit je nog 40 jaar aan elkaar vast in een relatie (bijvoorbeeld). Maar maken die eerste maanden zoveel uit wat dat betreft? Of kan je ook even gelukkig zijn als je niet verliefd bent geweest?
Nou ja heb dit wel een keer eerder gevraagd x aantal jaar terug en wel een keer een soortgelijk topic gevolgd maar vond de reacties toen net zo speciaal als nu. Waarom maken die eerste paar maanden blijkbaar zoveel uit? Misschien ben ik in dit geval een persoon die iets als normaal ervaart terwijl het helemaal niet normaal is (wat best zo zou kunnen zijn, elke gek denkt dat hij normaal is), maar dat mensen tientallen jaren bij elkaar zijn en van elkaar houden maar dat daarvoor blijkbaar verliefdheid nodig is klinkt voor mij nogal raarquote:Op zondag 16 juni 2019 21:34 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Dat is merkwaardig dan. Verliefd zijn zorgt voor de relatie. Anders is het een zakelijke overeenkomst.
Denk dat als je maar lang genoeg bij iemand in de buurt bent, je vanzelf van diegene gaat houden.quote:Op zondag 16 juni 2019 22:33 schreef M1stral het volgende:
Dat heeft te maken met onder andere hormonale huishouding. Je gaat niet zomaar van iemand houden.
Ja, maar op een andere manier denk ik.quote:Op zondag 16 juni 2019 22:40 schreef Harlekien het volgende:
[..]
Denk dat als je maar lang genoeg bij iemand in de buurt bent, je vanzelf van diegene gaat houden.
Dus het gaat wel over jou en niet over een vriendquote:Op zondag 16 juni 2019 21:38 schreef phoenyx het volgende:
[..]
Nou ja heb dit wel een keer eerder gevraagd x aantal jaar terug en wel een keer een soortgelijk topic gevolgd maar vond de reacties toen net zo speciaal als nu. Waarom maken die eerste paar maanden blijkbaar zoveel uit? Misschien ben ik in dit geval een persoon die iets als normaal ervaart terwijl het helemaal niet normaal is (wat best zo zou kunnen zijn, elke gek denkt dat hij normaal is), maar dat mensen tientallen jaren bij elkaar zijn en van elkaar houden maar dat daarvoor blijkbaar verliefdheid nodig is klinkt voor mij nogal raar
Denk ik ookquote:Op zondag 16 juni 2019 23:02 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Ja, maar op een andere manier denk ik.
Dit ja, truc van de natuur om vlug een intense band op te bouwen die jarenlang babygehuil en strontluiers aan kan.quote:Op zondag 16 juni 2019 22:33 schreef M1stral het volgende:
Dat heeft te maken met onder andere hormonale huishouding. Je gaat niet zomaar van iemand houden.
Goed voorbeeld daarvan is het Stockholm-syndroom..quote:Op zondag 16 juni 2019 22:40 schreef Harlekien het volgende:
[..]
Denk dat als je maar lang genoeg bij iemand in de buurt bent, je vanzelf van diegene gaat houden.
Als je niets van liefde voelt voor de ander en dat niet wederzijds is dan lijkt het me al sterk dat je daar zonder enige basis een liefdesrelatie mee kunt beginnen.quote:Op zondag 16 juni 2019 16:11 schreef phoenyx het volgende:
Is het mogelijk volgens jullie om een leuke/goede relatie te hebben als je niet verliefd bent geweest in de beginperiode?
Zijn liefde en verliefdheid hetzelfde?quote:Op maandag 17 juni 2019 07:03 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Als je niets van liefde voelt voor de ander en dat niet wederzijds is dan lijkt het me al sterk dat je daar zonder enige basis een liefdesrelatie mee kunt beginnen.
In mijn optiek niet.quote:Op maandag 17 juni 2019 07:18 schreef ElDinosaur het volgende:
[..]
Zijn liefde en verliefdheid hetzelfde?
Niet altijd.quote:Op zondag 16 juni 2019 22:40 schreef Harlekien het volgende:
[..]
Verliefdheid is slechts een label.quote:Op zondag 16 juni 2019 16:11 schreef phoenyx het volgende:
Is het mogelijk volgens jullie om een leuke/goede relatie te hebben als je niet verliefd bent geweest in de beginperiode?
Ik vind het karakter van mijn broer ook niks, maar hou ook van hem.quote:Op woensdag 19 juni 2019 13:23 schreef Naregenkomtzon het volgende:
[..]
Niet altijd.
Ik zit heel dicht in de buurt bij een jongen en zie hem meerdere malen per week al een jaar lang ivm omstandigheden.
Maar ik zal nooit van hem kunnen houden omdat ik zijn karakter gewoon niks vind.
Dat is zeker mogelijk. Bij collega D en N speelde dat zich af. Uit lust werd een kind geboren. De een hield van de ander maar niet andersom. Dan houdt het op he als de ander niet wilt.quote:Op zondag 16 juni 2019 16:11 schreef phoenyx het volgende:
Hequote:Op donderdag 20 juni 2019 00:31 schreef stokj het volgende:
[..]
Dat is zeker mogelijk. Bij collega D en N speelde dat zich af. Uit lust werd een kind geboren. De een hield van de ander maar niet andersom. Dan houdt het op he als de ander niet wilt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |