M90 | zaterdag 15 juni 2019 @ 21:47 | |
![]() 24 Heures Du Mans 2019 Onderdeel van het FIA World Endurace Championship Race 2018 en vooruitblik In 2018 lukte het Toyota eindelijk om de 24 uren van Le Mans te winnen, iets wat ze aan hun stand verplicht waren als enige fabrieksteam in de LMP1 klasse. Fernando Alonso was coureur in de winnende auto wat betekent dat hij nu twee van de drie overwinningen voor de Triple Crown op zak heeft. In andere klasses waren de auto's sneller dan ooit wat resulteerde in kwalificatie en race lap records voor LMP2, GTE Pro en GTE AM. Signatech Alpine Matmut sleepte de overwinning in LMP2 binnen, Porsche scoorde met hun GTE fabrieksteam een 1-2 in GTE Pro en het team van acteur Patrick Dempsey wist de overwinning in GTE AM binnen te halen. Dit jaar is Toyota wederom de grote favoriet voor de eindzege. Met toekomstige regelwijzigingen op komst is de kans groot dat er geen nieuwe fabrieksteams in LMP1 zullen instromen, hiermee lijkt de weg vrij naar drie zeges op rij. In LMP2 ligt het veld altijd dicht bij elkaar, en nu Nyck de Vries het stuur heeft overgenomen van Jan Lammers kan Racing Team Nederland wellicht hopen op een podium. In GTE Pro en GTE AM is het afwachten hoe de papieren liggen, vaak wordt er na de kwalificatie sessies een Balance of Performance (BoP) aanpassing gedaan om het veld te nivelleren. Vorig jaar bleek Porsche echter oppermachtig, het is daarom te hopen dat het veld dit jaar dichter bij elkaar ligt. ![]() Het Circuit de la Sarthe is gelegen in Le Mans, Frankrijk. Sinds 1923 wordt hier de 24 uren van Le Mans georganiseerd. Het circuit bestaat voor een groot deel uit openbare wegen, en heeft een totale lengte van 13.629 kilometer. Gedurende de jaren heeft het circuit een aantal veranderingen ondergaan en zijn er onder andere chicanes toegevoegd aan het lange rechte stuk. Meer informatie over de geschiedenis van het circuit vind je hier. De huidige lay-out wordt sinds 2007 gebruikt. Een paar statistieken: • Ronderecord (race): 3:17.475 (André Lotterer - Audi R18, 2015) • Ronderecord (kwalificatie): 3:14.791 (Kamui Kobayashi - Toyota 2017) • Afstandsrecord (all-time): 5,410.71km, 397 ronden (Audi R15, 2010) Afbeelding Circuit ![]() Circruit info inclusief marshall posts Detail kaart paddock area (kaart uit 2016)(pdf) Onboard (Pole 2017): ![]() Entry list 2019 (pdf) ![]() • Rode nummers • Rondetijd in kwalificatie: ~3:16 (schatting) • 878kg (hybride), 833kg (non-hybride) • 62.3L benzine per stint (hybride), 75L benzine per stint (non-hybride) LMP1 is de snelste en technisch meest geavanceerde klasse in het deelnemersveld. Toyota is het enige grote fabrieksteam in deze klasse. Toyota is het enige team met een hybride auto en en moet hierdoor minder brandstof verbruiken. Omdat de FIA hybride technologie wil promoten wordt in de regelementen meegerekend dat hybride auto's een 11% grotere afstand moeten kunnen afleggen dan non-hybride auto's, in de praktijk komt dit op Le Mans op één ronde uit. Toyota heeft op de testdag al bewezen snel te zijn en lijkt dus zowel op gebied van snelheid als zuinigheid het te kloppen team. Zoals elk jaar staat, wanneer het droog blijft en er geen lange safety cars of slow zones zijn, ook het afstandsrecord uit 2010 op het spel. ![]() • Blauwe nummers • Rondetijd in kwalificatie: ~3:25 • 930kg • 75L tank (benzine) • Maximale kosten voor de auto: ¤483,000 • Minimaal 1 coureur zonder platinum/goud licentie ter beoordeling aan de FIA LMP2 is de tweede prototype categorie, gericht op kleinere teams, onafhankelijk van de leverancier van het chassis en de motor. De belangrijkste beperkingen voor deze klasse zijn de kosten van de totale auto. In 2017 werd een nieuwe regelgeving geïntroduceerd waarbij de teams moeten kiezen uit 4 mogelijke chassis leveranciers: Oreca, Onroak Automotive, Dallara en Riley-Multilmatic. Daarnaast zijn alle teams zijn verplicht te rijden met dezelfde motor: een 4.2-liter V8 Gibson. In deze klasse vinden we over het algemeen talentvolle jonge coureurs en de zogenaamde gentlemen drivers (een coureur zonder platinum of gouden licentie). Elk team is verplicht minimaal één zo'n coureur op te stellen. Daarnaast vinden we hier Racing Team Nederland. ![]() • Groene nummers • Rondetijd in kwalificatie: ~3:49 • Minimaal 1245kg • 90L tank (benzine) voor auto's voor 2016 • 120L tank (benzine) voor auto's vanaf 2016 LM GTE Pro is de categorie waar we 's werelds beste GT coureurs te werk kunnen zien. In deze categorie vinden we de grote fabrieksteams van Aston Martin, Porsche, Ferrari en Corvette, Ford en BMW. De GTE auto's zijn gebaseerd op sportwagens die geschikt zijn voor op de weg en waarvan minimaal 300 geproduceerd zijn. De categorie is opgesplitst in twee klassen: LM GTE Pro en LM GTE Am ![]() • Oranje nummers • Rondetijd in kwalificatie: ~3:52 • Minimaal 1245kg • 90L tank (benzine) voor auto's voor 2016 • 120L tank (benzine) voor auto's vanaf 2016 • Minimaal 1 jaar oude auto (specs) • Minimaal 1 coureur zonder platinum/goud licentie ter beoordeling aan de FIA LM GTE Am lijkt bijzonder veel op LM GTE Pro. Het belangrijkste verschil is dat in LM GTE Am, elk team een zogenaamde gentlemen driver moet inschrijven (een coureur zonder platinum of gouden licentie). Ook zijn de auto's minimaal een jaar oud, waarmee ze over het algemeen iets achter lopen op de LM GTE Pro varianten. ![]() Woensdag 12 juni 16:00-20:00 Free practise session 22:00-0:00 Qualifying session 1 Donderdag 13 juni 19:00-21:00 Qualifying session 2 22:00-0:00 Qualifying session 3 Zaterdag 15 juni 9:00-9:45 Warm-up 15:00 Start 24 uren van Le Mans ![]() TV • Eurosport zendt de 24 uur bijna volledig uit verdeeld over ES1/ES2 inclusief alle andere sessies • RTL7 zendt de 24 uur volledig uit (alleen race) • Een overzicht van alle broadcasters wereldwijd is hier te vinden (pdf) Streams • Officiële WEC stream (¤9,99 voor le Mans) • Radio Le Mans (Engels commentaar bij de race, erg veel inside information, previews en laatste nieuws - tip) • Eurosport player (¤6,99 voor een maand) - had voorheen een audio only stream Live Timing • Officiële live timing • Resultaten Spotter Guide • Spotter Guide 2019, grafische weergave van deelnemersveld (v2.1 - pdf) Overige informatie • Laatste informatie, verslagen en analyses • Weer Dit topic kan ook gebruikt worden voor andere endurance races zoals die van het: Officiele FIA World Endurance Championship ![]() ELMS championship ![]() IMSA championship ![]() Blancpain Endurance series ![]()
| ||
PierreTT | zaterdag 15 juni 2019 @ 21:48 | |
Goed, de marker kan gepakt worden voor de 88? | ||
exile79 | zaterdag 15 juni 2019 @ 21:48 | |
Vanwege reclame op Eurosport zap ik even naar RTL 7 en is net Allard in de Racing team nt pit aan het lullen. Man wat is die gozer tenenkrommend. | ||
Dr_Flash | zaterdag 15 juni 2019 @ 21:48 | |
Tsja ![]() ![]() ![]() ![]() | ||
Sinister-D- | zaterdag 15 juni 2019 @ 21:48 | |
Totdat de deur dicht valt niet ![]() Wie weet stapt ie morgen nog wel in.... | ||
M90 | zaterdag 15 juni 2019 @ 21:49 | |
Tja het is een gentlemen driver en een Le Mans rookie. 't was niet bepaald een vlekkeloze run tot nu toe dus kan het wel begrijpen | ||
Van_Poppel | zaterdag 15 juni 2019 @ 21:50 | |
Yep, als je geen zin hebt, dan moet je maar zin maken (quote van mijn moeder) | ||
Peterselieman | zaterdag 15 juni 2019 @ 21:50 | |
in de pit is hij tenminste nog inhoudelijk bezig, anders hoor je bijvoorbeeld hoe het hondje van de tuinman van de buurvrouw van een coureur heet | ||
Sinister-D- | zaterdag 15 juni 2019 @ 21:51 | |
Dat probeer ik de vrouw ook altijd wijs te maken, maar het gerecht vindt dat niet zo leuk ![]() | ||
Nattekat | zaterdag 15 juni 2019 @ 21:51 | |
Hij heeft er ook wel een heel klein beetje een bende van gemaakt ![]() | ||
M90 | zaterdag 15 juni 2019 @ 21:52 | |
Thomas Laurent heeft na zijn crash in de #3 Rebellion het gaspedaal wel weer vol ingedrukt, nieuwe fastest lap voor die auto ![]() | ||
Nattekat | zaterdag 15 juni 2019 @ 21:52 | |
Pakt even 3 seconden op de SMP voor hem ![]() Beide SMPs ook dicht bij elkaar. | ||
Van_Poppel | zaterdag 15 juni 2019 @ 21:53 | |
![]() | ||
Nattekat | zaterdag 15 juni 2019 @ 21:53 | |
Racing team NL ![]() | ||
M90 | zaterdag 15 juni 2019 @ 21:53 | |
stop/go penalty voor #29 | ||
Sinister-D- | zaterdag 15 juni 2019 @ 21:54 | |
sneller dan de laatste rondes van de Toyota's ![]() ![]() | ||
Dr_Flash | zaterdag 15 juni 2019 @ 21:54 | |
Stop-start penalty wat nou weer. Is dat het vergrijp dat bestraft wordt? Of is dat de straf die hij krijgt voor wat anders? ![]() | ||
Dr_Flash | zaterdag 15 juni 2019 @ 21:55 | |
Nou dan ben je dus ongeschikt ![]() ![]() | ||
M90 | zaterdag 15 juni 2019 @ 21:56 | |
Jep,, kennelijk had hij in andere races niet slecht gedaan.. maarja. daar oop je dan ook weer niet zoveel voor ![]() | ||
Nattekat | zaterdag 15 juni 2019 @ 21:56 | |
#3 under investigation wegens mogelijk te hard rijden tijdens FCY. | ||
M90 | zaterdag 15 juni 2019 @ 21:56 | |
Ja echt een supersint, de snell rondjes volgen elkaar in hoog tempo op | ||
Fir3fly | zaterdag 15 juni 2019 @ 21:57 | |
Weer G-Drive vs Alpine, de hele race al een mooi gevecht. | ||
M90 | zaterdag 15 juni 2019 @ 21:57 | |
| ||
Sinister-D- | zaterdag 15 juni 2019 @ 21:59 | |
Lampen van de G-Drive lijken het niet goed te doen.... | ||
M90 | zaterdag 15 juni 2019 @ 22:00 | |
#29 penalty is vanwege een "clutch issue" en is tijdens een stop weggeduwd, maar moet op eigen kracht starten en wegrijden | ||
Van_Poppel | zaterdag 15 juni 2019 @ 22:04 | |
Team Jumbo heeft een probleem | ||
PierreTT | zaterdag 15 juni 2019 @ 22:05 | |
Prachtig inderdaad | ||
M90 | zaterdag 15 juni 2019 @ 22:05 | |
Probleem met de koppeling.. fingers crossed #8 weer voor #7 | ||
M90 | zaterdag 15 juni 2019 @ 22:07 | |
#7 dus even door het grind Giedo: "the clutch is gone" | ||
Dr_Flash | zaterdag 15 juni 2019 @ 22:08 | |
Toyota #7 door de Josbak | ||
Ambrosius | zaterdag 15 juni 2019 @ 22:10 | |
Origineel ![]() | ||
PierreTT | zaterdag 15 juni 2019 @ 22:12 | |
Tijdens het incident met de #7 begonnen ze net over Hoshino en de 88, maar dat werd onderbroken. Ze rijden wel nog steeds.. | ||
M90 | zaterdag 15 juni 2019 @ 22:16 | |
#88 staat in de pits | ||
M90 | zaterdag 15 juni 2019 @ 22:17 | |
Fässler OK
| ||
PierreTT | zaterdag 15 juni 2019 @ 22:18 | |
Ik zie het nu inderdaad. Ze zijn in ieder geval nog steeds niet officieel retired. | ||
Peterselieman | zaterdag 15 juni 2019 @ 22:19 | |
Heeft de #7 remproblemen? | ||
Dr_Flash | zaterdag 15 juni 2019 @ 22:19 | |
Misschien is er nog een psycholoog tegen Hoshino aan het lullen of wat ![]() | ||
#ANONIEM | zaterdag 15 juni 2019 @ 22:22 | |
Zie geen kut meer. Kan de regie niet beelden laten zien die niet recht in de koplampen schijnen? | ||
Nattekat | zaterdag 15 juni 2019 @ 22:22 | |
De #7 had net een hele langzame ronde | ||
Faraday01 | zaterdag 15 juni 2019 @ 22:22 | |
Ze dachten eerst links voor lek, maar dat lijkt het niet te zijn. | ||
Sinister-D- | zaterdag 15 juni 2019 @ 22:22 | |
In principe kunnen ze nog altijd instappen. | ||
northernlight81 | zaterdag 15 juni 2019 @ 22:22 | |
Racing team Nederland heeft helaas wel ruim 17 minuten verloren met die pitstop en ligt nu laatste in de LMP2 ![]() | ||
Fir3fly | zaterdag 15 juni 2019 @ 22:24 | |
Na bijna 8 uur ligt SMP nog steeds maar 1 ronde achter. Toyota kan zich echt geen fouten veroorloven. | ||
Dr_Flash | zaterdag 15 juni 2019 @ 22:28 | |
ze mogen zuinig zijn met dat soort beelden ja, daar heb je geen flikker aan | ||
Sinister-D- | zaterdag 15 juni 2019 @ 22:30 | |
Zo, de vrouw aan het werk gezet om tortilla's met guacamole dip te maken ![]() | ||
Nattekat | zaterdag 15 juni 2019 @ 22:30 | |
Ik heb heerlijke zachte zoete drop. | ||
Dr_Flash | zaterdag 15 juni 2019 @ 22:30 | |
ik heb een shoarma schotel op. Matig voer. | ||
M90 | zaterdag 15 juni 2019 @ 22:34 | |
![]() | ||
Van_Poppel | zaterdag 15 juni 2019 @ 22:34 | |
Oude kaas met mosterd ![]() | ||
Sinister-D- | zaterdag 15 juni 2019 @ 22:35 | |
Vielen de koplampen van de #8 eventjes uit net voor Mulsanne ![]() ![]() | ||
M90 | zaterdag 15 juni 2019 @ 22:40 | |
gloeiende remschijven ![]() | ||
Nattekat | zaterdag 15 juni 2019 @ 22:42 | |
Lauda ![]() | ||
Dr_Flash | zaterdag 15 juni 2019 @ 22:42 | |
die #98 heeft al eens eerder een uitstapje gemaakt. | ||
Fir3fly | zaterdag 15 juni 2019 @ 22:44 | |
Gat tussen de twee Toyotas is weer heel klein. | ||
heywoodu | zaterdag 15 juni 2019 @ 22:44 | |
Een fijne nacht allemaal ![]() | ||
Nattekat | zaterdag 15 juni 2019 @ 22:45 | |
Jij was hier helemaal niet ![]() En dan haak je nog af ook ![]() | ||
Dr_Flash | zaterdag 15 juni 2019 @ 22:45 | |
Hallo heywoodu ![]() | ||
M90 | zaterdag 15 juni 2019 @ 22:45 | |
![]() ![]() | ||
Sinister-D- | zaterdag 15 juni 2019 @ 22:46 | |
is dit een ''hallo'' of een ''tot ziens''? | ||
Nattekat | zaterdag 15 juni 2019 @ 22:49 | |
Bykolles kunnen we langzaam maar zeker ook wel afschrijven. Hoe zit het met de stream? | ||
Sinister-D- | zaterdag 15 juni 2019 @ 22:50 | |
alive and kickin' ![]() | ||
PierreTT | zaterdag 15 juni 2019 @ 22:50 | |
Gehaktballetjes, kipspiesjes, worst en baco ![]() | ||
Nattekat | zaterdag 15 juni 2019 @ 22:50 | |
Stream heeft gewonnen? ![]() | ||
Fir3fly | zaterdag 15 juni 2019 @ 22:51 | |
Die helikoptershots zijn echt fantastisch ![]() | ||
Sinister-D- | zaterdag 15 juni 2019 @ 22:52 | |
edit gedaan aan die post, er ging iets mis ![]() ![]() | ||
M90 | zaterdag 15 juni 2019 @ 22:53 | |
![]() ![]() ja heel vet ![]() | ||
heywoodu | zaterdag 15 juni 2019 @ 22:55 | |
Ik keek wel half mee maar was druk met andere dingen ![]() | ||
M90 | zaterdag 15 juni 2019 @ 22:56 | |
13-14 juni 2020 ![]() | ||
M90 | zaterdag 15 juni 2019 @ 22:57 | |
| ||
M90 | zaterdag 15 juni 2019 @ 22:58 | |
ByKolles probeert nog wel de auto op de baan te krijgen
| ||
M90 | zaterdag 15 juni 2019 @ 23:01 | |
Lopez klaagt wel aldoor over de remmen, zou wel eens iets kunnen zijn? | ||
#ANONIEM | zaterdag 15 juni 2019 @ 23:02 | |
Tja je gaat de nacht in he. Rondetijden van Toyota zijn gelijk. Denk dat het wel meevalt. | ||
vosss | zaterdag 15 juni 2019 @ 23:06 | |
Genoteerd! ![]() | ||
M90 | zaterdag 15 juni 2019 @ 23:08 | |
![]() ![]() | ||
#ANONIEM | zaterdag 15 juni 2019 @ 23:09 | |
Moet eerlijk zeggen dat ik Coronel bij ziggo altijd verschrikkelijk vind, maar nu vind ik het wel een toevoeging. Weet veel en legt het helder uit. | ||
PierreTT | zaterdag 15 juni 2019 @ 23:09 | |
De Corvette krijgt dus toch de schuld van de aanrijding met de 88 | ||
Dr_Flash | zaterdag 15 juni 2019 @ 23:09 | |
Fässler schuldig bevonden ![]() | ||
Peterselieman | zaterdag 15 juni 2019 @ 23:09 | |
wel terecht | ||
Fir3fly | zaterdag 15 juni 2019 @ 23:10 | |
Vage beslissing. | ||
M90 | zaterdag 15 juni 2019 @ 23:11 | |
Tja als je de lijnen van Hoshino bekijk vind ik het niet echt logisch dat Fässler hier de schuld krijgt ![]() | ||
Dr_Flash | zaterdag 15 juni 2019 @ 23:13 | |
misschien wil Hoshino nou weer wel rijden? ![]() | ||
Nattekat | zaterdag 15 juni 2019 @ 23:13 | |
Ik heb hem al gemarkeerd ![]() | ||
northernlight81 | zaterdag 15 juni 2019 @ 23:14 | |
Hij is weer op de baan ![]() | ||
Sinister-D- | zaterdag 15 juni 2019 @ 23:16 | |
Je eigen advies van de deur niet volgen ![]() | ||
vosss | zaterdag 15 juni 2019 @ 23:16 | |
Voorgaande jaren was er toch om de paar uur een update op de FP, of vergis ik me nu heel erg? ![]() Hoezo is dat nu niet? Hoe doen de frontrunners het, problemen of gaat alles volgens plan nog? En is fritsie lekker bezig met zn team? Ho met sjekkie sjen? Etc? | ||
PierreTT | zaterdag 15 juni 2019 @ 23:16 | |
De Dragonspeed #8 staat op Out in de timing | ||
Nattekat | zaterdag 15 juni 2019 @ 23:17 | |
#7 weer aan de leiding. | ||
PierreTT | zaterdag 15 juni 2019 @ 23:17 | |
En weer op In | ||
Dr_Flash | zaterdag 15 juni 2019 @ 23:18 | |
Oh, ja, nee, dan gaat het over ![]() ![]() Jammer voor hem ![]() | ||
Nattekat | zaterdag 15 juni 2019 @ 23:18 | |
Heywoodu was niet beschikbaar, en ik was aan het begin ook met iets te veel dingen bezig om er één goed te kunnen starten ![]() Daarnaast mis ik nog wat uren morgen tussen 11 en 13 | ||
Fir3fly | zaterdag 15 juni 2019 @ 23:18 | |
Toyota vs Toyota ![]() | ||
Nattekat | zaterdag 15 juni 2019 @ 23:18 | |
Ik kan die deur helemaal niet zien ![]() | ||
Peterselieman | zaterdag 15 juni 2019 @ 23:19 | |
er zijn wat te veel crewleden met een leven ![]() | ||
M90 | zaterdag 15 juni 2019 @ 23:19 | |
Toyota gaat volgens plan nog 1-2, weinig spannends. Racing Team NL heeft pech gehad, 2x lek en koppeling probleem zijn behoorlijk weggezakt | ||
Nattekat | zaterdag 15 juni 2019 @ 23:20 | |
Jij had ook best het initiatief mogen nemen ![]() | ||
Fir3fly | zaterdag 15 juni 2019 @ 23:20 | |
Toyota #7 lekt iets... | ||
M90 | zaterdag 15 juni 2019 @ 23:21 | |
was dat niet een lock-up? | ||
sasquatsch | zaterdag 15 juni 2019 @ 23:22 | |
Er komt wel af en toe rook uit die #7 Toyota. Lijkt steeds erger te worden. | ||
sasquatsch | zaterdag 15 juni 2019 @ 23:23 | |
Nee, is al een tijdje zo. Engelse commentatoren vielen het ook al op. | ||
M90 | zaterdag 15 juni 2019 @ 23:23 | |
Hmja zie nu ook iets wat toch op rook lijkt idd | ||
Sinister-D- | zaterdag 15 juni 2019 @ 23:30 | |
Op de onboard van de #8 zie je er vrijwel niets van. | ||
Nattekat | zaterdag 15 juni 2019 @ 23:31 | |
Nou, zo ver er nog überhaupt spanning was in de GTE Am... | ||
M90 | zaterdag 15 juni 2019 @ 23:32 | |
en meteen weer binnen ![]() | ||
Nattekat | zaterdag 15 juni 2019 @ 23:33 | |
Het team waarvan de manager nog zo stellig beweerde dat de stekker eruit ging ![]() | ||
vosss | zaterdag 15 juni 2019 @ 23:35 | |
Bedankt voor de update ![]() | ||
vosss | zaterdag 15 juni 2019 @ 23:36 | |
Jammer wel hoor. Zet 13-14 juni 2020 maar in jullie agenda ![]() | ||
vosss | zaterdag 15 juni 2019 @ 23:37 | |
13-14 juni 2020. Jullie hebben geen excuus meer volgend jaar. Ik ook niet overigens ![]() | ||
M90 | zaterdag 15 juni 2019 @ 23:37 | |
![]() ![]() Mooie battle vooraan ook nu (door het verkeer) ![]() | ||
Sinister-D- | zaterdag 15 juni 2019 @ 23:38 | |
Om volgend jaar precies hetzelfde te zeggen over 2021 ![]() | ||
M90 | zaterdag 15 juni 2019 @ 23:39 | |
Menezes net een 3:18.720 in de #3 | ||
Peterselieman | zaterdag 15 juni 2019 @ 23:39 | |
Coronel rook bij 340 km/h dat er naast de baan worstjes op de BBQ lagen ![]() | ||
Nattekat | zaterdag 15 juni 2019 @ 23:39 | |
Post gebookmarkt. | ||
Sinister-D- | zaterdag 15 juni 2019 @ 23:40 | |
Verteld ie ook ieder jaar weer ![]() | ||
Nattekat | zaterdag 15 juni 2019 @ 23:41 | |
Hoort bij de traditie ![]() Maar deze kende ik nog niet. | ||
Dr_Flash | zaterdag 15 juni 2019 @ 23:42 | |
Ik geloof dat wel : | ||
Dr_Flash | zaterdag 15 juni 2019 @ 23:43 | |
Wat je aantikken noemt ![]() | ||
Nattekat | zaterdag 15 juni 2019 @ 23:43 | |
Wat blikschade. | ||
M90 | zaterdag 15 juni 2019 @ 23:44 | |
Daar zat de #7 ook nog vlak achter die daar even een stuk moest afsnijden | ||
Fir3fly | zaterdag 15 juni 2019 @ 23:44 | |
#8 toch problemen met de lampen... | ||
Van_Poppel | zaterdag 15 juni 2019 @ 23:45 | |
Poep en pies verhalen ![]() | ||
Peterselieman | zaterdag 15 juni 2019 @ 23:46 | |
ook een jaarlijkse traditie | ||
Dr_Flash | zaterdag 15 juni 2019 @ 23:47 | |
Is er al een bingokaart voor Tom-anekdotes? ![]() | ||
Nattekat | zaterdag 15 juni 2019 @ 23:47 | |
Ik ken alleen het verhaal dat Tom zelf de klos was. | ||
Sinister-D- | zaterdag 15 juni 2019 @ 23:50 | |
Dalijk komt ie met het verhaal dat er spontaan een zakje met gereedschap achter het hek lag waar die gestrand was met zijn auto. Binnen de max. 10m wat ie van zijn wagen vandaan mag gaan..... Even voor de duidelijkheid, ik heb geen RTL7 hier in BE en kan dus niet volgen wat ie effectief verteld atm. | ||
Nattekat | zaterdag 15 juni 2019 @ 23:53 | |
Hoe vaak ik ze hoor, ik kan ernaar blijven luisteren. | ||
Wertha | zaterdag 15 juni 2019 @ 23:53 | |
De "Kalff laat horen dat Toyota op elektriciteit wegrijd na een pitstop" hebben we ook weer af kunnen strepen. | ||
Peterselieman | zaterdag 15 juni 2019 @ 23:54 | |
Leiderswissel in de GTE Pro ![]() Porsche afgelost door Ferrari | ||
PierreTT | zaterdag 15 juni 2019 @ 23:58 | |
Allard heeft z'n helmpje gedumpt! | ||
M90 | zaterdag 15 juni 2019 @ 23:58 | |
![]() | ||
Sinister-D- | zaterdag 15 juni 2019 @ 23:59 | |
Buemi werd bijna de grindbak ingedouwd door de #89 Ferrari ![]() | ||
M90 | zondag 16 juni 2019 @ 00:00 | |
die #49 heeft ook al aan de lopende band spins gehad, zou me niets verbazen als die nog eruit crashen ergens | ||
Dr_Flash | zondag 16 juni 2019 @ 00:01 | |
Fritsie gaat weer lekker rijden | ||
Nattekat | zondag 16 juni 2019 @ 00:01 | |
En Porsche weer terug aan de leiding. | ||
Nattekat | zondag 16 juni 2019 @ 00:04 | |
Stuk | ||
Peterselieman | zondag 16 juni 2019 @ 00:04 | |
daar staat de #97 in het grind | ||
M90 | zondag 16 juni 2019 @ 00:05 | |
Aston Martin #97 eraf | ||
Nattekat | zondag 16 juni 2019 @ 00:05 | |
Lijkt wel alsof ik 20-25 seconden voor loop | ||
Wertha | zondag 16 juni 2019 @ 00:06 | |
Die zat er even goed naast. | ||
M90 | zondag 16 juni 2019 @ 00:06 | |
ik kijk niet via een TV feed dus op mij loop je sowieso voor ![]() | ||
Sinister-D- | zondag 16 juni 2019 @ 00:07 | |
idem. | ||
Nattekat | zondag 16 juni 2019 @ 00:07 | |
Op het moment van deze post is er nog 14:53:00 te gaan ![]() | ||
Nattekat | zondag 16 juni 2019 @ 00:08 | |
SZ | ||
Sinister-D- | zondag 16 juni 2019 @ 00:08 | |
Beeld loopt 58s achter op livetiming van FIAWEC website. | ||
Wertha | zondag 16 juni 2019 @ 00:09 | |
De #49 auto is ook Comedy Capers. | ||
Sinister-D- | zondag 16 juni 2019 @ 00:09 | |
We hebben een waardige vervanger voor Tracy Krohn ![]() | ||
M90 | zondag 16 juni 2019 @ 00:11 | |
Beetje rammen op die deur met een hamer ![]() | ||
PierreTT | zondag 16 juni 2019 @ 00:13 | |
Dicht is dicht ![]() | ||
Dr_Flash | zondag 16 juni 2019 @ 00:17 | |
dan loop je dus 33 seconden achter | ||
Wertha | zondag 16 juni 2019 @ 00:17 | |
Geweldig. Auto van ruim 500.000 en dan met een hamer op de deur moeten rammen om hem dicht te krijgen. | ||
Dr_Flash | zondag 16 juni 2019 @ 00:18 | |
Alles is krom heheh | ||
Peterselieman | zondag 16 juni 2019 @ 00:18 | |
Er zijn wat monteurs die Nederland in Beweging op hebben staan | ||
M90 | zondag 16 juni 2019 @ 00:22 | |
Ferrari gaat prima zo in de nacht ![]() | ||
M90 | zondag 16 juni 2019 @ 00:22 | |
#95 aston martin eraf ![]() | ||
Peterselieman | zondag 16 juni 2019 @ 00:23 | |
RTL heeft reclame en er komt een SC de baan op | ||
Doler12 | zondag 16 juni 2019 @ 00:23 | |
SC en natuurlijk reclame | ||
Nattekat | zondag 16 juni 2019 @ 00:23 | |
Of ze zijn 33 seconden te laat begonnen. | ||
Wertha | zondag 16 juni 2019 @ 00:23 | |
Daar gaat er weer eentje. | ||
Sinister-D- | zondag 16 juni 2019 @ 00:23 | |
Gaat prima bij AM ineens ![]() | ||
Nattekat | zondag 16 juni 2019 @ 00:23 | |
Goeie timing voor reclame. | ||
PierreTT | zondag 16 juni 2019 @ 00:24 | |
95 eraf terwijl de 97 nog in de pits staat. Niet de beste race voor AM | ||
Peterselieman | zondag 16 juni 2019 @ 00:24 | |
Voor AM is dit ook een manier om in beeld te komen | ||
H_T | zondag 16 juni 2019 @ 00:24 | |
Handig toch? Achter zo'n SC gebeurt toch niks | ||
Nattekat | zondag 16 juni 2019 @ 00:24 | |
Was toch geen zak aan die klasse. Zij doen tenminste nog wat. | ||
Wertha | zondag 16 juni 2019 @ 00:25 | |
Aston Martin, niet de AM-klasse. ![]() | ||
Nattekat | zondag 16 juni 2019 @ 00:25 | |
Ja, ik had die iets te laat door ![]() Ik zie ook niet wie er in het grind staat want reclame ![]() | ||
PierreTT | zondag 16 juni 2019 @ 00:26 | |
De 97 even vastgezet met ducttape ![]() | ||
M90 | zondag 16 juni 2019 @ 00:26 | |
Zo te zien is het GTE veld gesplit door de safety car ![]() 1-2 zitten achter dezelfde safety car, de rest niet | ||
Wertha | zondag 16 juni 2019 @ 00:26 | |
De #95 dan lijkt me. | ||
Wertha | zondag 16 juni 2019 @ 00:27 | |
En retired dus. | ||
King_Merc | zondag 16 juni 2019 @ 00:28 | |
Gaat lekker met de Astons.. | ||
Dr_Flash | zondag 16 juni 2019 @ 00:28 | |
Gaat al de hele dag zo | ||
Sinister-D- | zondag 16 juni 2019 @ 00:28 | |
Tering, heel deel van de linkerkant van de wagen open ![]() | ||
M90 | zondag 16 juni 2019 @ 00:28 | |
Rebellion #1 langere pitstop "spring and damper change" | ||
Peterselieman | zondag 16 juni 2019 @ 00:28 | |
Toyota's zijn ook gesplit | ||
M90 | zondag 16 juni 2019 @ 00:29 | |
idd ja ![]() ![]() Mega harde klap ook trouwens ![]() | ||
Pino112 | zondag 16 juni 2019 @ 00:29 | |
Met je top zoveel, flikker op man ![]() | ||
Nattekat | zondag 16 juni 2019 @ 00:31 | |
Goffer. Ze zaten maar 10 seconden uit elkaar. | ||
Dr_Flash | zondag 16 juni 2019 @ 00:31 | |
Nou, ik ga slapen ![]() | ||
M90 | zondag 16 juni 2019 @ 00:31 | |
night ![]() ![]() | ||
Sinister-D- | zondag 16 juni 2019 @ 00:32 | |
![]() tot in de ochtend zeker, met de kop koffie erbij. | ||
PierreTT | zondag 16 juni 2019 @ 00:32 | |
![]() | ||
northernlight81 | zondag 16 juni 2019 @ 00:35 | |
Belachelijk toch.. 😣 En bij LMP2 hetzelfde, daar zat ook iets van 10s tussen. Dit kan echt niet vind ik. [ Bericht 3% gewijzigd door northernlight81 op 16-06-2019 00:53:31 ] | ||
M90 | zondag 16 juni 2019 @ 00:37 | |
safety car in this lap | ||
M90 | zondag 16 juni 2019 @ 00:41 | |
| ||
M90 | zondag 16 juni 2019 @ 00:52 | |
[ Bericht 27% gewijzigd door M90 op 16-06-2019 00:58:41 ] | ||
Wertha | zondag 16 juni 2019 @ 00:55 | |
Wéér de Dragonspeed LMP1 in de problemen. | ||
Nattekat | zondag 16 juni 2019 @ 00:59 | |
Was ie ooit al uit de problemen dan? | ||
M90 | zondag 16 juni 2019 @ 01:00 | |
Marco Sørensen OK
| ||
PierreTT | zondag 16 juni 2019 @ 01:00 | |
10 retired | ||
Wertha | zondag 16 juni 2019 @ 01:04 | |
Ik ga slapen. Veel plezier nog voor ieder die wakker blijft. ![]() | ||
Nattekat | zondag 16 juni 2019 @ 01:04 | |
Markeren die handel! | ||
M90 | zondag 16 juni 2019 @ 01:04 | |
night! ![]() ![]() | ||
Nattekat | zondag 16 juni 2019 @ 01:05 | |
Zo veel heb ik er niet gemarkeerd | ||
Sinister-D- | zondag 16 juni 2019 @ 01:07 | |
Hij bedoelt de #10 Dragonspeed van VD Zande ![]() | ||
Sinister-D- | zondag 16 juni 2019 @ 01:07 | |
btw officieel maar zelf 1 wagen retired. | ||
M90 | zondag 16 juni 2019 @ 01:09 | |
5 stuks? #64 #88 #95 #98 #10 staat nog stil bij Indianpolis en kans dat we die weer gaan zien lijkt me ook 0 | ||
Nattekat | zondag 16 juni 2019 @ 01:09 | |
Het is midden in de nacht, dan moet je wel wat duidelijker zijn godverdomme ![]() | ||
Nattekat | zondag 16 juni 2019 @ 01:10 | |
Ik heb dezelfden. En #4 met potlood. | ||
Nattekat | zondag 16 juni 2019 @ 01:15 | |
En de #4 krijgt een DT voor inhalen onder de SC | ||
Oscar. | zondag 16 juni 2019 @ 01:15 | |
nou nou nou | ||
Fir3fly | zondag 16 juni 2019 @ 01:16 | |
Volgens de timing ligt SMP nog steeds maar 1 ronde achter? Of is dat nu meer door de SCs? | ||
Peterselieman | zondag 16 juni 2019 @ 01:16 | |
ik taai ook af ![]() | ||
Nattekat | zondag 16 juni 2019 @ 01:16 | |
Afhaker. | ||
M90 | zondag 16 juni 2019 @ 01:18 | |
![]() | ||
M90 | zondag 16 juni 2019 @ 01:18 | |
ik dacht nu 2 | ||
H_T | zondag 16 juni 2019 @ 01:18 | |
Weinig spannend eigenlijk nu | ||
Nattekat | zondag 16 juni 2019 @ 01:19 | |
De SMP is op een tweede ronde gezet door de #7, maar nog niet door de #8. | ||
M90 | zondag 16 juni 2019 @ 01:21 | |
#49 weer op tour buiten het circuit ![]() | ||
Nattekat | zondag 16 juni 2019 @ 01:21 | |
Jaaaa, Krohn ![]() | ||
Sinister-D- | zondag 16 juni 2019 @ 01:22 | |
#49 weer ![]() | ||
Nattekat | zondag 16 juni 2019 @ 01:22 | |
Uhm... over die achterstand ![]() | ||
M90 | zondag 16 juni 2019 @ 01:22 | |
oei.... die zijn wel klaar ook denk ik | ||
M90 | zondag 16 juni 2019 @ 01:23 | |
safety car ook. #17 er dus af Porsche curves | ||
Sinister-D- | zondag 16 juni 2019 @ 01:23 | |
Kut ,een SMP ![]() | ||
Nattekat | zondag 16 juni 2019 @ 01:25 | |
Toyota's weer gescheiden ![]() | ||
PierreTT | zondag 16 juni 2019 @ 01:25 | |
Goede klap wel | ||
M90 | zondag 16 juni 2019 @ 01:26 | |
#7 duikt wel net de pit in | ||
PierreTT | zondag 16 juni 2019 @ 01:26 | |
88 nog niet officieel volgens mij | ||
Nattekat | zondag 16 juni 2019 @ 01:27 | |
Als de #8 een beetje vooraan het treintje zit dan kan dat wel een hoop schelen ![]() | ||
M90 | zondag 16 juni 2019 @ 01:29 | |
#8 nu voor de #7 | ||
Oscar. | zondag 16 juni 2019 @ 01:32 | |
ff 4 uur slapen en dan weer verder | ||
M90 | zondag 16 juni 2019 @ 01:34 | |
![]() ![]() | ||
Fir3fly | zondag 16 juni 2019 @ 01:41 | |
SMP er af? Ik was even wat anders aan het doen. | ||
M90 | zondag 16 juni 2019 @ 01:44 | |
Jep.. safety car nog altijd gevolg daarvan. De #7 moest naar binnen terwijl de #8 net daarvoor gepit had dus als gevolg daarvan nu ook weer de #8 aan de leiding | ||
Nattekat | zondag 16 juni 2019 @ 01:45 | |
Ik ga maar langzaam richting bed, even wat uurtjes meepakken en weer wakker vlak voor zonsopkomst ![]() | ||
M90 | zondag 16 juni 2019 @ 01:46 | |
![]() ![]() | ||
Fir3fly | zondag 16 juni 2019 @ 01:48 | |
SC weg in ieder geval ![]() | ||
M90 | zondag 16 juni 2019 @ 01:48 | |
safety car restarts snachts ![]() | ||
M90 | zondag 16 juni 2019 @ 01:50 | |
Kennelijk wat druppels regen | ||
PierreTT | zondag 16 juni 2019 @ 01:57 | |
De #7 rookt toch nog steeds af en toe | ||
Nattekat | zondag 16 juni 2019 @ 01:58 | |
Lekkere bbq. | ||
THEFXR | zondag 16 juni 2019 @ 01:59 | |
de blauwe vlaggen zijn goed te zien | ||
THEFXR | zondag 16 juni 2019 @ 02:10 | |
1.2 sec verschil op Le mans ![]() | ||
M90 | zondag 16 juni 2019 @ 02:12 | |
ik ga ook even wat nachtrust pakken.. ![]() ![]() | ||
PierreTT | zondag 16 juni 2019 @ 02:14 | |
![]() | ||
PierreTT | zondag 16 juni 2019 @ 02:28 | |
Ik ben ook richting bed ![]() ![]() | ||
H_T | zondag 16 juni 2019 @ 02:58 | |
Heb ik nog wat gemist? | ||
superniger | zondag 16 juni 2019 @ 02:58 | |
Halverwege ![]() | ||
THEFXR | zondag 16 juni 2019 @ 03:05 | |
toyota 8 in de pits Alonso erin, kijken of hij wat achterstand inhaalt | ||
northernlight81 | zondag 16 juni 2019 @ 03:06 | |
De auto met Bleekemolen ligt P1 bij GTEam, de auto met van Uitert ligt P1 bij LMP2 (met een flinke voorsprong omdat de 2e achter een andere safetycar kwam). | ||
H_T | zondag 16 juni 2019 @ 03:19 | |
Oh best netjes ![]() | ||
THEFXR | zondag 16 juni 2019 @ 03:22 | |
49 haalt het tot de pits | ||
Fir3fly | zondag 16 juni 2019 @ 03:23 | |
Verschil tussen beide Toyota's is weer minder dan 10 seconden. | ||
northernlight81 | zondag 16 juni 2019 @ 03:36 | |
Maldonado heeft Ho Pin Tung ingehaald, die is heel snel en reed 3:28.2 net. | ||
Nattekat | zondag 16 juni 2019 @ 05:23 | |
Gloeiende ![]() Goedemorgen. | ||
twiFight | zondag 16 juni 2019 @ 05:23 | |
Wordt het daar nog eens licht? Er is hier al volledig daglicht, daar is het nog volledig donker. | ||
H_T | zondag 16 juni 2019 @ 05:27 | |
Begint te komen zo te zien | ||
Nattekat | zondag 16 juni 2019 @ 05:34 | |
Half uur verschil, en daar zit minder tijd tussen schemer en zonsopkomst. | ||
twiFight | zondag 16 juni 2019 @ 05:35 | |
Ik snap dat er verschil in zit, maar het is hier al wel echt een hele tijd volledig licht. Maar volgens mij vertekent hun camerahoek ook e.e.a. Scheelt 51 minuten met waar ik woon blijkbaar. | ||
THEFXR | zondag 16 juni 2019 @ 05:53 | |
het is daar ook licht | ||
Nattekat | zondag 16 juni 2019 @ 05:59 | |
Ongeveer nu is daar zonsopkomst. | ||
THEFXR | zondag 16 juni 2019 @ 06:05 | |
Toyota 7 en 8, 1 min verschil | ||
Nattekat | zondag 16 juni 2019 @ 06:24 | |
Toen ik ging slapen reden ze achter elkaar, jammer weer. | ||
Sinister-D- | zondag 16 juni 2019 @ 06:47 | |
![]() maar we zijn terug ![]() #88 definitief, #49 niet verrassend eruit ![]() | ||
Nattekat | zondag 16 juni 2019 @ 06:49 | |
Bykolles ook definitief ![]() | ||
Sinister-D- | zondag 16 juni 2019 @ 06:55 | |
Zag het net, die hebben het langer dan de stream uitgehouden want die nokte ermee rond 2.15. Wakker worden met Van Dam ![]() Watskeburt met de #4? | ||
Nattekat | zondag 16 juni 2019 @ 06:58 | |
Viel stil. | ||
Nattekat | zondag 16 juni 2019 @ 07:11 | |
Mallenado ![]() | ||
#ANONIEM | zondag 16 juni 2019 @ 07:12 | |
Wakker worden en Pastor maakt weer een flinke klapper. | ||
Sinister-D- | zondag 16 juni 2019 @ 07:12 | |
Het zou ook eens niet ![]() | ||
H_T | zondag 16 juni 2019 @ 07:26 | |
Pastor had het nog lang volgehouden | ||
Sinister-D- | zondag 16 juni 2019 @ 07:31 | |
Gefixt. En nu jeuh, dat veld terug los laten. | ||
Nattekat | zondag 16 juni 2019 @ 07:32 | |
Hiervoor ben ik niet zo vroeg opgestaan. | ||
Nattekat | zondag 16 juni 2019 @ 07:38 | |
#3 is dood ![]() Wat een zware straf. | ||
Sinister-D- | zondag 16 juni 2019 @ 07:38 | |
Dju, de Ford van Bleekemolen er af geweest ![]() En de Rebellion een penalty ![]() | ||
Nattekat | zondag 16 juni 2019 @ 07:44 | |
Wordt nog spannend om plek 3 zo. Die stop en go is bijna precies de achterstand van SMP. | ||
Nattekat | zondag 16 juni 2019 @ 07:46 | |
Verhip, er rijdt een Ferrari aan de leiding van de GTE Pro ![]() De #92 had toch al een flinke voorsprong opgebouwd, maar zo te zien problemen gehad. | ||
Nattekat | zondag 16 juni 2019 @ 07:51 | |
Ook echt vlak achter elkaar ![]() | ||
Burner82 | zondag 16 juni 2019 @ 07:53 | |
wordt het toch nog spannend.. | ||
Sinister-D- | zondag 16 juni 2019 @ 08:03 | |
Conway gaat er weer wat rondjes uit persen in de #7 ![]() | ||
Sinister-D- | zondag 16 juni 2019 @ 08:08 | |
kut, de #3 ![]() | ||
Nattekat | zondag 16 juni 2019 @ 08:10 | |
Ik ben twee tellen even naar de wc en er zijn slowzones. Wat is er gaande? ![]() | ||
Nattekat | zondag 16 juni 2019 @ 08:10 | |
Oh, godverdomme ![]() | ||
Nattekat | zondag 16 juni 2019 @ 08:14 | |
Niet zo jinxen jij ![]() | ||
Burner82 | zondag 16 juni 2019 @ 08:18 | |
Was van korte duur idd ![]() | ||
Sinister-D- | zondag 16 juni 2019 @ 08:24 | |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | ||
Nattekat | zondag 16 juni 2019 @ 08:26 | |
Oef, daar gaat de net-niet winnaar van vorig jaar. Of twee jaar terug toen niemand van de LMP1 wilde winnen. | ||
Sinister-D- | zondag 16 juni 2019 @ 08:26 | |
#38 DC van o.a. Tung gaat langzaam ![]() | ||
northernlight81 | zondag 16 juni 2019 @ 08:33 | |
Zou hij geen benzine meer hebben gehad? | ||
Sinister-D- | zondag 16 juni 2019 @ 08:34 | |
En dan doe je maar de motorkap van je Ferrari dicht pop-nagelen als je het niet vertrouwd ![]() | ||
Nattekat | zondag 16 juni 2019 @ 08:34 | |
Dan had ie stil moeten vallen, maar hij reed nog. | ||
Sinister-D- | zondag 16 juni 2019 @ 08:49 | |
Bleekemolen de Keating-Ford in ![]() | ||
M90 | zondag 16 juni 2019 @ 08:58 | |
![]() | ||
Nattekat | zondag 16 juni 2019 @ 09:02 | |
Hoog tijd voor mijn eerste koffie ![]() | ||
Sinister-D- | zondag 16 juni 2019 @ 09:06 | |
GvdG in de RTN rijdt in niemandslands in de klasse, valt nog weinig te behalen jammer genoeg .... | ||
Burner82 | zondag 16 juni 2019 @ 09:11 | |
Ze zijn al een uur bezig dat de techniek het beste van het beste is, maar board radio's blijven onverstaanbaar ![]() | ||
M90 | zondag 16 juni 2019 @ 09:11 | |
#26 wil niet starten na pitstop... en in de garage | ||
Sinister-D- | zondag 16 juni 2019 @ 09:14 | |
Lijkt wel meer aan de hand te zijn..... | ||
M90 | zondag 16 juni 2019 @ 09:14 | |
RLM zegt: vermoedelijk startermotor, 20 minuten om te wisselen | ||
Sinister-D- | zondag 16 juni 2019 @ 09:16 | |
Pak tikjes met de hamer erop, en dan komt de rotor wel los..... | ||
Sinister-D- | zondag 16 juni 2019 @ 09:16 | |
Nu zonder onzin, dit is wel heel jammer voor dat gevecht ![]() | ||
M90 | zondag 16 juni 2019 @ 09:17 | |
ja ![]() | ||
amsoor | zondag 16 juni 2019 @ 09:17 | |
Zonde. | ||
Nattekat | zondag 16 juni 2019 @ 09:19 | |
Dat was al redelijk gedaan hoor. 2,5 minuut. | ||
M90 | zondag 16 juni 2019 @ 09:21 | |
#26 reed aan de leiding? ![]() ![]() | ||
Nattekat | zondag 16 juni 2019 @ 09:22 | |
Maar een gevecht was het niet, zij gingen gewoon winnen zonder problemen. | ||
M90 | zondag 16 juni 2019 @ 09:24 | |
Fair enough nog een tof filmpje van Corvette die een brake change doen tijdens refuel in standaard pitstop tijd ![]()
| ||
Sinister-D- | zondag 16 juni 2019 @ 09:30 | |
jajaja, dat is 't 'm nu net met 24 uur he, uit de problemen blijven en ze niet krijgen. .... | ||
M90 | zondag 16 juni 2019 @ 09:30 | |
#26 idd 20 minuten verloren en weer naar buiten | ||
Sinister-D- | zondag 16 juni 2019 @ 09:31 | |
Mooi, de #26 weer buiten ![]() | ||
M90 | zondag 16 juni 2019 @ 09:32 | |
car 3 slow ![]() |