abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 9 juli 2019 @ 22:01:43 #126
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_187836712
Hier hielp een routine erg, Tolstoi. Elke avond voor het eten wordt opgeruimd. Treinbanen en andere creaties waar nog mee gespeeld wordt maat blijven staan, maar alle losse dingen gaan in de bak. En als het tussendoor te gek wordt en ze komen niet meer aan spelen toe dan ook.

Ik merkte heel sterk dat zodra we daar consequent gingen doen het veel beter ging...
pi_187836843
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 21:59 schreef TolstoiFan het volgende:
Sneeuwschep hebben we niet en het is volgens mij niet echt de tijd van het jaar om die dingen te kopen :P

Zou zo'n vuilniszak werken bij een peuter die echt net 2 is geworden? Misschien eens proberen :)
2. Ik weet het niet. Snapt je kindje "iets weggooien"?

Ik heb het pas met 3 jaar eens gezegd van "Dan gooi ik het weg!"
Hij keek mij aan van O.o je bent er gek genoeg voor! Meen je dat? En ging als een gek "neeeeeee ik ruim op! Niet weggooien!"

:D

Ik gebruik het ook wel eens tegen mijn man die betreft opruimen op dezelfde golflengte zat met wurm :')
Schudden voor gebruik
pi_187837474
Hai! Ik kom hier even binnenvallen :)
Zelf heb ik een zoon van bijna 3, en als enige moeder in mijn vriendenkring hoop ik hier wat meer herkenning te vinden haha.
  dinsdag 9 juli 2019 @ 23:30:42 #129
387431 Frsh
Het is niet koud, het is frsh
pi_187838862
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 22:36 schreef neslihan het volgende:
Hai! Ik kom hier even binnenvallen :)
Zelf heb ik een zoon van bijna 3, en als enige moeder in mijn vriendenkring hoop ik hier wat meer herkenning te vinden haha.
:W
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)
pi_187840176
Hoi!
Schudden voor gebruik
  woensdag 10 juli 2019 @ 08:32:31 #131
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_187841554
Hey Tolstoi en neslihan :)

Opruimen. Toevallig vroeg ik dat gisteren aan 'm en met het opzetten van een liedje, meezingen en beetje zelf beginnen pakte hij het zelf op. Het leuk maken van opruimen kan misschien helpen? Ook bij een 2-jarige kan herhaling, leuk maken en zelf voordoen best helpen, denk ik :)

Ik doe het trouwens vaak zelf nadat hij naar bed is.

Ik werd gebeld door het nieuwe kdv van Max voor een intake en wanneer hij komt wennen. Whoeaa. Gek ook om op deze leeftijd weer te gaan wennen. Ik ben ook zo benieuwd hoe hij het vindt.
pi_187841641
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 21:35 schreef TolstoiFan het volgende:
Stippel, die wurm in het restaurant :D O+

Simon was ook lekker aan het kletsen vanavond. Nadat we een verhaaltje hadden gelezen voor bedtijd, zeg ik tegen hem "gaan we lekker slapen?" Zegt Simon "nee, eerst melk dlinken. Papa heeft geen melk. Mama heeft wel melk. Melktieten" :D _O- O+

Iemand nog een oplossing voor een peuter die elke avond al zijn duplo door de woonkamer gooit en het vervolgens weigert op te ruimen }:| ? Heb zo geen zin om dat elke avond zelf op te moeten ruimen, maar ook geen zin om tegen die zooi aan te kijken. Ook samen opruimen wordt stellig geweigerd.
T. Heeft hier ook een tijdje last van gehad toen hij 2.5 was. Op een gegeven moment heb ik gewoon gezegd dat als we het niet opruimen mama het opruimt voor een lange tijd. Zo heeft het drie dagen in de voorraadkast gestaan en sindsdien ruimt hij het wel op.
pi_187841650
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 22:07 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

2. Ik weet het niet. Snapt je kindje "iets weggooien"?

Ik heb het pas met 3 jaar eens gezegd van "Dan gooi ik het weg!"
Hij keek mij aan van O.o je bent er gek genoeg voor! Meen je dat? En ging als een gek "neeeeeee ik ruim op! Niet weggooien!"

Ik gebruik het ook wel eens tegen mijn man die betreft opruimen op dezelfde golflengte zat met wurm :')
_O-
pi_187859517
Wij zijn gisteren op gesprek geweest bij O’s aanstaande meester, op kleuterstoeltjes :D Hij gaat het echt geweldig vinden straks, als hij eenmaal over de (letterlijke en geestelijke) drempel is. Volgende week de doordraai-ochtend waarbij de klas in de samenstelling van volgend jaar is. Ze starten met 19 kinderen (waarvan 8 die tussen eind juni en begin oktober 4 worden), maar daar komen er gedurende het jaar nog maar max 3 bij, dus dat is goed te doen. En ik mag hem volgende week gewoon huilend achter laten :@
  donderdag 11 juli 2019 @ 10:21:26 #135
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_187860019
Spannend FF! Is hij er zelf erg mee bezig?

Nu we scholen hebben bezocht merk ik dat het onderwerp school soms ineens leeft. Gister had hij gesprekje met een jongetje van 4 "die al naar school gaat". "Ik ben bijna 3," hoorde ik Max zeggen, "en ga nog niet naar school." Als we erlangs rijden vraagt hij ook: "Is dat de school?"

Kind, word eerst nu maar eens 3 8)7

Gister sliep hij weer een gat in de dag in campingbedje in zijn nieuwe kamer, terwijl wij aan den klus waren. Er wordt veeeeeeeeeel geslapen en dan nog is hij veel moe. Zwaar maandje voor 'm, merk ik. Vanmiddag zijn nieuwe bedje in elkaar zetten :s)
  donderdag 11 juli 2019 @ 10:31:24 #136
355931 Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_187860141
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 juli 2019 11:13 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Misschien in overleg eens kijken of kitten met een kindje meekan en dat je haar daar ophaalt ipv bij de gastouder? Werk je 5 dagen?
Ik werk onregelmatig, ook weekenden.. dus het komt voor dat ik bijvoorbeeld op maandag thuis ben. Dan zou een kindje wel kunnen komen spelen, alleen komt het ook niet altijd uit. Andere afspraken of kindjes kunnen niet spelen/willen niet spelen.

Heb het inmiddels wel met de GO besproken, gaan kijken wat we kunnen doen, moet lukken zei ze. Maar was ook benieuwd hoe anderen dit doen.

Heb van een andere GO begrepen dat ze om die reden geen kinderen boven de 4 wil hebben... en ze vond dat ik kitten maar naar de BSO moest brengen. Ik zei dat dat niet altijd kon, te laat open, te vroeg dicht. Moest ik maar ''even'' een andere baan zoeken. Heb net een vast contract _O- Kitten is mijn prio 1. Als het niet meer te doen is, zou ik voor haar wel een andere baan zoeken. Maar ik heb't naar mijn zin, werk met plezier. Als ik dit opgeef voor een baan wat me niet ligt, ben gaat dit ten koste van mezelf, en uiteindelijk dus ook van kitten. Dus we maken maar het beste er van :) en ik denk dat het op deze manier prima gaat. Dit lossen we ook wel weer op. Daarbij zijn er bij de GO ook vaak leuke kindjes. En Kitten mag van mij vaak overblijven, dat wil ze graag.
Wat je niet doodt, zorgt er alleen voor dat je vreemd overkomt in intieme situaties.
  zaterdag 13 juli 2019 @ 09:32:21 #137
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_187895939
Middagslaapje in nieuw peuterbed check 8-)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij kwam er maar 2x uit, wat niet gek is aangezien zijn opa in de kamer ernaast stond te behangen. Hij zal er trws wel weer snel uit groeien, maar soit.
pi_187899850
Ahw lekker snurken <3
Schudden voor gebruik
pi_187931749
Tolstoi, lastig dat niet willen opruimen. Ik probeer er altijd een spelletje van te maken en maak het zo leuk mogelijk. Bijvoorbeeld met de toettoet, laat ik haar specifieke auto's zoeken die ze op moet ruimen. Met blokken of duplo mag ze bepaalde kleuren bij elkaar zoeken en opruimen. Zo leert ze er meteen wat van. Het helpt met het opruimen natuurlijk niet bijzonder goed, uiteindelijk doe ik het nog voornamelijk zelf :') Maar ze sputtert niet tegen als ik haar zeg dat iets opgeruimd moet worden en ze begrijpt het idee erachter.

Welkom Neslihan!

Wat spannend dat Max mag wennen op zijn nieuwe kdv, Quoi! Hopelijk gaat het allemaal goed en vindt hij het er geweldig. En slapende Max in zijn nieuwe bed O+

FF, wat fijn dat het goed ging bij de nieuwe meester van O, spannend hoor als hij er straks voor de 1e keer heen mag! Fijn ook, een redelijk kleine klas O+

Jewel wordt steeds eigenwijzer, heerlijk ding is het. Ze liep gistermiddag naar boven, kwam terug met laarzen aan en een haarband in: zo, ik ben klaar. Ik: wat ga je doen? Jewel: naar de speeltuin! Doeg mama, doeg Vlokje. En ze pakt haar tas en loopt ook zo naar de voordeur toe :') Vorige week was ik buiten bezig voor het huis en kwam ze opeens voorbij lopen met de pop in haar poppenwagen. Toen ik vroeg waar ze naar onderweg was: naar de supermarkt, snoepjes kopen :')

En opeens zegt ze vaak 'graag' (bijvoorbeeld wat ze op brood wil: smeerkaas graag), en 'als het mag'. Ik moet plassen, als het mag O+ Lijkt ze toch nog welopgevoed, toch fijn als ze zich ook zo gedraagt in het openbaar :')
pi_187931918
Haha voorbeeldig!
Schudden voor gebruik
pi_187931943
Vandaag was wurm mee bloedprikken. Ik vroeg aan hem : welke kleur is het bloed eigenlijk?

Euhm... tja... het is eigenlijk niet rood, maar ook niet paars, maar ook niet bruin of pink... het is een beetje vanalles wat.

En na wat denken:

Maar geen stippels!

Schudden voor gebruik
pi_187931979
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2019 11:12 schreef Stippelrientje het volgende:
Vandaag was wurm mee bloedprikken. Ik vroeg aan hem : welke kleur is het bloed eigenlijk?

Euhm... tja... het is eigenlijk niet rood, maar ook niet paars, maar ook niet bruin of pink... het is een beetje vanalles wat.

En na wat denken:

Maar geen stippels!

O+ Fantastisch zulke uitspraken, daar word je toch instant vrolijk van O+
pi_187932257
Hij was ook gelijk over zijn vrees van bloed heen. Meer gefascineerd over de buisjes en kleuren. O+

Raakt altijd zo in paniek van sneetjes, schrammen en zulks.
Dramatisch hoog huilen "het bloehoehoed!" *zucht*

Het is zo een brokkenpiloot de laatste tijd.

Uitspraken kunnen zo mooi zijn!
Schudden voor gebruik
pi_187932338
Wij zijn op vakantie en doen heel veel leuke dingen. Zwemmen, met kabelbanen gaan, met steentjes spelen in de rivier, maar auto's spelen, etc. Terwijl we een wandeling maken en peuter in de draagzak zit, en net een dutje gedaan heeft: 'mama, soms is het best moeilijk om kind te zijn' ~O> :D
pi_187932454
Zijn er meerdere jongenspeuters gefascineerd (geweest) door de piemel? Ik moet tegenwoordig elke dag vragen beantwoorden over dat ding: “wat zit er in mijn piemel?”, “waarom heb jij geen piemel?”, “waarom wordt mijn piemel groot?”
Hij haalt hem ook vaak uit zijn broek.
Willem: “Mijn piemel is groot, kijk maar”
Ik: “Dat moet je niet laten zien, stop hem maar snel terug”
Willem: “even wachten tot ie weer klein is”

Het is een fase toch??
pi_187932484
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2019 11:44 schreef Jagärtrut het volgende:
Wij zijn op vakantie en doen heel veel leuke dingen. Zwemmen, met kabelbanen gaan, met steentjes spelen in de rivier, maar auto's spelen, etc. Terwijl we een wandeling maken en peuter in de draagzak zit, en net een dutje gedaan heeft: 'mama, soms is het best moeilijk om kind te zijn' ~O> :D
Hahaha, wacht maar T. Het wordt steeds moeilijker.

Fijne vakantie!
pi_187932751
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2019 11:55 schreef Adrian4 het volgende:
Zijn er meerdere jongenspeuters gefascineerd (geweest) door de piemel? Ik moet tegenwoordig elke dag vragen beantwoorden over dat ding: “wat zit er in mijn piemel?”, “waarom heb jij geen piemel?”, “waarom wordt mijn piemel groot?”
Hij haalt hem ook vaak uit zijn broek.
Willem: “Mijn piemel is groot, kijk maar”
Ik: “Dat moet je niet laten zien, stop hem maar snel terug”
Willem: “even wachten tot ie weer klein is”

Het is een fase toch??
Geen jongen hier maar een dochter van 2,5. Ze stelt er geen vragen over, maar heeft gemerkt dat ze het fijn vindt om aan haar vagina te zitten. Laatste deed ze haar vinger erlangs, rook ze er aan en zei: ruikt lekker! _O- (met de nuancering dat ze een tic heeft waarbij ze overal aan moet ruiken :'))

Ik weet niet zozeer of het een fase is, ik denk dat het er gewoon een beetje bijhoort. Ze leren hun eigen lijf kennen, merken dat sommige dingen niet fijn zijn en andere dingen juist wel, er gaat weer een hele nieuwe wereld voor ze open die ze willen ontdekken. Een kind kent ook nog geen schaamte als het gaat om seksualiteit, die schaamte koppelen wij er als volwassenen aan.

Dat laatste maakt dat ik het soms lastig vind om mee om te gaan. Ik wil Jewel alle ruimte geven die ze nodig heeft op dit vlak, maar niet bij bijvoorbeeld andere mensen. Ik ben ook als de dood dat er mensen zijn die daardoor wat van haar willen bijvoorbeeld. Ik wil echter ook niet dat Jewel het negatief gaat associëren en schaamte of angst gaat voelen door mijn reactie. Ik heb voor nu dan ook de regel ingesteld dat ze mag friemelen, maar alleen op haar eigen kamer omdat het privé is. Het is niet zo dat ze er nu speciaal voor naar haar kamer gaat, maar als ze met haar handjes aan haar onderbroek zit dan zeg ik: friemelen doe je op je .... ? en dan vult zij aan: kamer, en stopt ze. Hopelijk leert ze zo dat ze vrij is om te friemelen en te ontdekken zonder dat ze zich er vervelend over hoeft te voelen, maar ook zonder dat ze het doet in aanwezigheid van andere mensen.
pi_187932815
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2019 11:37 schreef Stippelrientje het volgende:
Hij was ook gelijk over zijn vrees van bloed heen. Meer gefascineerd over de buisjes en kleuren. O+

Raakt altijd zo in paniek van sneetjes, schrammen en zulks.
Dramatisch hoog huilen "het bloehoehoed!" *zucht*

Het is zo een brokkenpiloot de laatste tijd.

Uitspraken kunnen zo mooi zijn!
Wat een herkenbaarheid, haha, en zelfs zonder dat er bloed bij komt kijken: overal moet een pleister op want alleen een pleister maakt het weer een beetje goed. Rare wezens af en toe, die kinderen :')
pi_187933597
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2019 11:44 schreef Jagärtrut het volgende:
Dat lijkt mij ook...

Klinkt als een super fijne vakantie!
Schudden voor gebruik
pi_187933659
quote:
0s.gif Op maandag 15 juli 2019 12:21 schreef Schanu het volgende:

[..]

Wat een herkenbaarheid, haha, en zelfs zonder dat er bloed bij komt kijken: overal moet een pleister op want alleen een pleister maakt het weer een beetje goed. Rare wezens af en toe, die kinderen :')
Haha!

Pleisters zijn hier niet fijn. Hij vindt het verschrikkelijk. Mja, soms heb je ze gewoon nodig.

Ik doe er wel een ijspakje op, mam!
:')
Schudden voor gebruik
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')