abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 29 juni 2019 @ 21:20:51 #76
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_187670810
Verdere nachten beter gegaan Stippel?

Wij gingen naar modderdag. Echt vies worden zag Max niet zitten alleen. Heb 'm wel de hele ochtend luierloos in zwembroek laten rondlopen en dat ging goed! Een keer gaf hij aan dat hij moest poepen, maar ging vervolgens totaal in de contramine dat hij mee moest naar de wc. Dus het gaat goed, maar hij doet niks op wc/potje :') Ach ja, it's a start. Ik vind die zwemluiers eerlijk gezegd ook ranzige dingen en de grootste maat is best krap, dus ik wil gewoon geen nieuwe kopen.

Leuk om te zien hoe Max trouwens - na zijn babyzwemtrauma* - het leuker en leuker vindt om te gaan zwemmen. Voorheen had hij niks met badjes etc en vanmiddag heeft hij bij mijn zus in de tuin echt alleen maar in een badje gespeeld.

Blij dat hij bijtijds ligt trouwens. Ik had een klein katertje na een werk-bbq van gisteren en Max werd vanmorgen om 6:00 u wakker en mijn vriend is toen vertrokken voor een weekendje weg. One of those days.

* overdreven, maar hij vond zwemmen gewoon nooit echt leuk als hij iets moest bij zo'n lesje
pi_187671266
Vannacht maar 3 keer eruit geweest :') om half vijf zei ik dat hij wel op het grote bed kon, want papa ging werken.

Vervolgens mopperde hij de hele dag dat papa teveel de snooze button gebruikt :')

Het is loeiwarm in huis en hiernaast een feestje in de tuin. Dat gaat fijn slapen worden :D
Schudden voor gebruik
pi_187671276
Wat leuk dat hij nu wel lekker heeft gespettert!
Schudden voor gebruik
pi_187671568
Wij zijn ook gestart met geen zwemluiers meer, ooit, toen hij nog niet echt zindelijk was. Die houden toch ook geen plas tegen.

Wij hebben de piratenboot (watertafel van little tikes) weer tevoorschijn gehaald, en waar ze maandag niet uit het badje te krijgen waren, wilden ze er vandaag amper in en alleen maar met die tafel spelen.

We hebben vandaag de brief van school gehad, O krijgt een meester! (en een juf). Wel een klas met al 18 kinderen aan het begin van het jaar, terwijl ze van de opvang juist vertelde dat ze dit jaar met 11 kinderen per klas begonnen. En ik kreeg er een flinke vragenlijst bij over hem.
  zaterdag 29 juni 2019 @ 22:13:46 #80
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_187671642
Met wat voor vragen dan? #nieuwsgierig
pi_187671894
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 22:13 schreef Quoi het volgende:
Met wat voor vragen dan? #nieuwsgierig
Het zijn 6 pagina’s :’)

Over wat hij leuk vindt, karaktertrekken, hoe hij is met andere kinderen, hoe hij qua taal is, of wij als ouders op school kunnen helpen, welke talen er thuis gesproken worden en hoe goed...

Ik laat hem ook nog maar even liggen, ervaring leert me dat er nog best veel kan veranderen in die 2 maanden...
pi_187671903
De duutser en ik snacken songs als avondeten. Allemaal kleine hapjes, paar chipjes, glaasje wijn, leuke tv-serie. Om te vieren dat het vakantie is mocht onze peuter vandaag ook lang opblijven, en mee snacken terwijl we Rail-away keken. Hij vond het geweldig. Helaas was hij daarna zo opgewonden dat hij pas om 9 uur ging slapen... Maar goed, het was wel super leuk. Extra bijzonder dat rail-away ging over het gebied waar we op vakantie gaan volgende week. Hij heeft er zoveel zin in...
pi_187671917
Spannend, ff. Fijn dat ze in ieder geval zo gedegen te werk gaan... Hoeveel kindje zitten er in de klas? In T z'n nieuwe klas zitten er 22, dat vind ik echt fijn.
  zondag 30 juni 2019 @ 10:19:39 #84
387431 Frsh
Het is niet koud, het is frsh
pi_187676221
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 22:31 schreef Jagärtrut het volgende:
De duutser en ik snacken songs als avondeten. Allemaal kleine hapjes, paar chipjes, glaasje wijn, leuke tv-serie. Om te vieren dat het vakantie is mocht onze peuter vandaag ook lang opblijven, en mee snacken terwijl we Rail-away keken. Hij vond het geweldig. Helaas was hij daarna zo opgewonden dat hij pas om 9 uur ging slapen... Maar goed, het was wel super leuk. Extra bijzonder dat rail-away ging over het gebied waar we op vakantie gaan volgende week. Hij heeft er zoveel zin in...
Rail Away!

Meneer mocht gisteren opblijven, ivm bbq bij opa en oma. Terwijl in bed zn ogen dichtvielen: "Ik ben niet moe, papa." En snurk. :*
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)
  zondag 30 juni 2019 @ 12:21:52 #85
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_187677836
Slow tv O+ En Rail Away O+

En ik was gisteravond eens blij dat meneer vķķr 9en ging tukken. Een hele avond voor me myself and I.
  zondag 30 juni 2019 @ 22:09:45 #86
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_187689748
Boeren & Paardendag in naastgelegen dorp. Hķé schot in de roos kan een festival zijn? Nou zo:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 30 juni 2019 @ 22:17:18 #87
387431 Frsh
Het is niet koud, het is frsh
pi_187689925
quote:
0s.gif Op zondag 30 juni 2019 22:09 schreef Quoi het volgende:
Boeren & Paardendag in naastgelegen dorp. Hķé schot in de roos kan een festival zijn? Nou zo:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gaaf!
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)
pi_187691125
quote:

SPOILER
Die laarzen staan er ook perfect bij zo :D
pi_187692348
Super tof!
Schudden voor gebruik
pi_187722535
quote:

SPOILER
Oh mén dat zou voor James ook helemaal het einde zijn! Geweldig zeg!

Met het mooie weer vorige week zijn we lekker veel wezen zwemmen, lang leve het abonnement voor het buitenzwembad. James is net als zn zus een echt waterrat, vind zwemmen geweldig! Jammer dat hij het daarna weer moet bekopen met oorontsteking en luchtweginfectie :') never a dull moment :P

T is een enorme kletskous, kan echt hele gesprekken voeren met hem, zo leuk♡ en hij zit in een wegloopfase.. minder leuk :X

95cm en 14.5kg inmiddels
S. 2014
J. 2016
pi_187758573
:W :W Ik mag me sinds vandaag hier melden. Simon is 2 jaar en een heuse peuter *O*

Simon ging gister met 39,5 graden koorts naar bed, hij was de hele dag al wat hangerig en niet zichzelf.

Vandaag was de koorts gelukkig weg, echter blijkt ie nu iets van buikgriep te hebben. Dat begon echt op te spelen zo rond de tijd dat we de BBQ gingen aansteken, toen hebben we in een klein anderhalf uur zo'n 10 diarree luiers moeten verschonen, waarvan de laatste met ernstige lekkage, het liep zo langs zijn been :')
Hij was er verder gelukkig niet ziek onder en gewoon vrolijk. Wel weinig gegeten, maar wel goed gedronken.

Hij is vreselijk verwend door opa en oma en door een oom en natuurlijk door ons. Het leukste vond ie echt het uitpakken, daar nam ie de tijd voor en bij elk afgescheurd snipper cadeaupapier moest dat eerst opgeruimd worden :D Van ons kreeg hij een keukentje, dat ie helemaal geweldig vindt, tijdens het verschonen van elke diarreeluier vertelde hij dat ie met het keukentje wilde spelen O+
Zaterdag doen we het dunnetjes over met nog een klein feestje *O* *O*

Ben reuze benieuwd wat de peuterjaren gaan brengen :D *O*
pi_187760599
Gefeliciteerd!
Schudden voor gebruik
pi_187760610
Welkom Tolstoi! Gefeliciteerd met je kersverse peuter! *O*
pi_187761751
Gefeliciteerd en welkom Tolstoi *O*

Fijne timing zo qua ziek zijn, maar daar heb je toch geen invloed op helaas. Uitpakken was hier idd ook het hoogte punt van de verjaardag, samen met de hoed op doen. Wij hebben zelf geen cadeautjes gegeven uiteindelijk, ben nog wel aan het kijken voor een 2e hands loopfiets en voor grote peuter een echte fiets. Beste cadeau hier was volgens de meiden een gymmat van Ikea, en volgens grote peuter het tuinhuisje dat hij zelf steeds in en uit elkaar kan schroeven.

Ik werd gisteren gebeld door de toekomstige meester, volgende week hebben we een intro gesprek op school. Grote peuter start met 7 nieuwe kinderen in september, dus het is grotendeels een groepsgesprek en dus ook gelijk kennismaking met andere ouders. Ben wel benieuwd. Zelf is hij nog niet zo enthousiast helaas.
  vrijdag 5 juli 2019 @ 20:55:34 #95
149959 SQ
snelle trees
pi_187770781
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2019 22:00 schreef TolstoiFan het volgende:
Hoe lang van tevoren kregen jullie de 2-jaarsafspraak bij het CB binnen? En hoe (per post / mail)???
Simon is over 2 weken 2 jaar en we hebben nog niets gehoord over die afspraak.
Nog steeds niet, 2 jaar en 4 maanden nu.
Ben gestopt me er druk om te maken. Bij henka belde ik er steeds achteraan, maar ik zie dat Noud zich goed ontwikkelt en groeit dus whatever.

De 2 jaar afspraak heeft de minste prio, ook voor de cb's, dus die schieten er het vaakst bij in ;)

En gefeliciteerd!
disclaimer
  vrijdag 5 juli 2019 @ 21:15:12 #96
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_187771124
Tolstoi, hier (Rotterdam), kregen we ook vrij laat die afspraak. Ik begreep dat ze er niet zo hard voor lopen als ze zien dat de andere afspraken ook goed gaan. Ze focussen zich dan op gezinnen die wat meer de aandacht nodig hadden (allochtone gezinnen, recent ingezetene gezinnen etc)..
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_187773508
Hier was de 2-jaarsafspraak al gemaakt bij de vorige afspraak een half jaar geleden ofzo. Wij hebben hem vorige week dan ook al gehad, toen ze net een week 2 waren. Hier zijn ze juist laat met de 3-jaars afspraak, die was pas bij 3,5 en wordt ook niet meer gelijk op de vorige afspraak gemaakt (alles daarvoor wel). Maar sowieso varieert het ook enorm per CB, de 4-jaarsafspraak is hier ook pas rond 4j3m hoorde ik.

Was verder ook geen spannende afspraak, ze moesten blokjes stapelen met beide handen en lichaamsdelen aanwijzen. En tegen een bal schoppen maar dat weigerden ze. En ze volgden netjes hun lijntjes.
pi_187778142
L. is nu 2,5 en we hebben de afspraak net twee weken geleden gehad. De brief kwam vanzelf.
  Manager PR/Moderator zaterdag 6 juli 2019 @ 12:53:40 #99
269689 crew  Viv
pi_187778185
Wij kregen de brief juist al maanden van tevoren, met als openingszin: "ZZ is twee." :')
pi_187779408
Grappig al die verschillen per CB! Ik zie de brief wel verschijnen (of niet :)).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')