Dit bedoelen ze, is gewoon jaren 80 sorbet, iets anders dan jij bedoelt, met zelfde titelquote:Op zondag 16 juni 2019 20:35 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Oh, ik geloof best dat het de sorbet is. Maar verder kan ik van Dale niet serieus nemen
Jouw Nederlands is beter dan de makers van de Van Dale?quote:Op zondag 16 juni 2019 20:35 schreef Pietverdriet het volgende:
Oh, ik geloof best dat het de sorbet is. Maar verder kan ik van Dale niet serieus nemen
Mijn culinaire kennis is beter dan van de makers van van Dalequote:Op zondag 16 juni 2019 20:37 schreef golfer het volgende:
[..]
Jouw Nederlands is beter dan de makers van de Van Dale?
Hij bedoelt het sorbetijsquote:Op zondag 16 juni 2019 20:31 schreef Molo het volgende:
[..]
Hoe 'bewijst' dit stuk tekst nou eigenlijk dat 'het sorbet' gemalen vruchten met suiker enzo uit de vriezer is dan?
quote:Op zondag 16 juni 2019 20:40 schreef Bluezz het volgende:
In mijn Utreggroep gaat het al jaren zo eens in de zoveel maanden over of het "de" of "het" Neude is
Tja, heeft verder niets met sorbet te maken.quote:Op zondag 16 juni 2019 20:36 schreef Molo het volgende:
[..]
Dit bedoelen ze, is gewoon jaren 80 sorbet, iets anders dan jij bedoelt, met zelfde titel
[ afbeelding ]
Jeugdherinneringen
Een sorbet, opgelostquote:Op zondag 16 juni 2019 20:41 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Hij bedoelt het sorbetijs
De sorbet
Het sorbetijs
Sorbetijs is een pleonasmequote:Op zondag 16 juni 2019 20:41 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Hij bedoelt het sorbetijs
De sorbet
Het sorbetijs
Sorbet en sorbetijs staan er beide inquote:Op zondag 16 juni 2019 20:35 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
quote:Op zondag 16 juni 2019 20:42 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Sorbet en sorbetijs staan er beide in
Geen resultaat voor 'Sorbetijs'quote:Op zondag 16 juni 2019 20:42 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Sorbet en sorbetijs staan er beide in
Duic heeft het uitgezocht: https://www.duic.nl/algem(...)-eens-en-altijd-uit/quote:Op zondag 16 juni 2019 20:40 schreef Bluezz het volgende:
In mijn Utreggroep gaat het al jaren zo eens in de zoveel maanden over of het "de" of "het" Neude is
Als je naar de etymologie van ‘sorbet’ kijkt, klopt jouw bewering niet.quote:
Dat laatste dan waarschijnlijkquote:Op zondag 16 juni 2019 20:42 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Geen resultaat voor 'Sorbetijs'
Het woord is verkeerd gespeld of het staat niet in het gratis woordenboek.
Staat niet in het gratis woordenboek.quote:Op zondag 16 juni 2019 20:42 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Geen resultaat voor 'Sorbetijs'
Het woord is verkeerd gespeld of het staat niet in het gratis woordenboek.
Dus toch hetquote:Op zondag 16 juni 2019 20:44 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Staat niet in het gratis woordenboek.
Van Dale Groot woordenboek Nederlands
sor·bet·ijs (het)
➊ consumptie-ijs van bevroren water met vruchtensap of andere smaakgevende ingrediënten
▼ betekenisverwante termen
hyperoniem: consumptie-ijs
Heerlijk weer inderdaad.quote:
Dat is vanwege het einde van het woord met uiteinde -ijs hè, niet sorbet, dat weet jij heus welquote:
quote:Op zondag 16 juni 2019 20:47 schreef Lucky_Strike het volgende:
Protip: Pink is niet in de Ziggodome maar wel in de Arena.
quote:
quote:Op zondag 16 juni 2019 20:47 schreef Lucky_Strike het volgende:
Protip: Pink is niet in de Ziggodome maar wel in de Arena.
Krijg je met leenwoordenquote:Op zondag 16 juni 2019 20:49 schreef Pietverdriet het volgende:
Sorbetijs blijft raar, je zegt toch ook niet Parfaitijs of Granitéijs?
Dat zal toch te maken hebben met het vermoedelijk typisch Nederlandse ‘feestelijke ijstoetje’ dat we ‘de sorbet’ noemen. Ter onderscheiding daarvan heet wat jij geregeld maakt ‘sorbetijs’.quote:Op zondag 16 juni 2019 20:49 schreef Pietverdriet het volgende:
Sorbetijs blijft raar, je zegt toch ook niet Parfaitijs of Granitéijs?
Je zou geen mooi trauma oplopen zonder oordopjes?quote:Op zondag 16 juni 2019 20:51 schreef Vanyel het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
Voordeel: snoeiharde DJ en support act gemist. Eerste keer dat ik ergens oordoppen mee naartoe had genomen en ik ben mezelf intens dankbaar.
En dichtbij, helpt ook wel denk ik?
quote:Op zondag 16 juni 2019 20:53 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Je zou geen mooi trauma oplopen zonder oordopjes?
quote:Op zondag 16 juni 2019 18:04 schreef Vanyel het volgende:
Moh, 5000 mensen in de rij en tóch een lekkere burger @:Arena.
Knap
EnL_S etc
ik had ook wel oordopjes willen hebben.quote:Op zondag 16 juni 2019 20:51 schreef Vanyel het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
![]()
Voordeel: snoeiharde DJ en support act gemist. Eerste keer dat ik ergens oordoppen mee naartoe had genomen en ik ben mezelf intens dankbaar.
En dichtbij, helpt ook wel denk ik?
Mja, maar dat maakt ook rivierkreeft geen Oosterscheldekreeftquote:Op zondag 16 juni 2019 20:52 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat zal toch te maken hebben met het vermoedelijk typisch Nederlandse ‘feestelijke ijstoetje’ dat we ‘de sorbet’ noemen. Ter onderscheiding daarvan heet wat jij geregeld maakt ‘sorbetijs’.
Achterin, rechts van het midden, rij 20. Ik ga een lampje naar jullie schijnenquote:Op zondag 16 juni 2019 20:56 schreef Isabeau het volgende:
[..]
ik had ook wel oordopjes willen hebben.
Kan ik ergens naar je zwaaien? We zitten onder die zwarte vipramen.
Aanuitaanuitaanuitquote:
En het maakt niet goed dat een ober je afblaft met ‘ja, nou en’.quote:Op zondag 16 juni 2019 20:57 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Mja, maar dat maakt ook rivierkreeft geen Oosterscheldekreeft
Bluezz zit al een paar dagen in haar tuin, voor zover ik weet. Incl. galblaas.quote:Op zondag 16 juni 2019 21:05 schreef kwakz0r het volgende:
(@ Concertgangers en lampjes)
Ik lees veel te weinig mee jongons... ben nog in t hospitaal @:Bluezz en hebben ze je galblaas er al uitgehaald?
quote:Op zondag 16 juni 2019 21:03 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Aanuitaanuitaanuit
Wij hebben er al grote lol om.
Tenminste, ik. Vrouw kijkt me aan alsof ik debiel ben geworden
quote:Op zondag 16 juni 2019 21:07 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Bluezz zit al een paar dagen in haar tuin, voor zover ik weet. Incl. galblaas.![]()
SPOILER: gezeurOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 12% gewijzigd door Tele6 op 16-06-2019 21:19:59 ]
quote:Op zondag 16 juni 2019 21:14 schreef Tele6 het volgende:
Ik ben weer de enige ziekenhuispatiënt hier in dit topicGoeie reactie van die verpleegkundige welSPOILER: gezeurOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Weet hij/zij wel dat hij/zij op deze betreffende afdeling zit of is het een uitzendkracht voor een dagje?
Als je die dingen met één woordje stimulatie zou kunnen/doen zou je niet op die afdeling zitten denk ik maar zo. Dus lekker laten gaannnnnnnn
Even niet helpend zulke woorden nu, en niet passend bij de fase waar je in zit nu denk ikOh how you'd have a happy life, if you did the things you like
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ommegot!quote:Op zondag 16 juni 2019 21:10 schreef Molo het volgende:
MI van een lotusbevalling, maar dan de galblaas van Bluezz in een zakje naast haar terwijl ze in een tuinstoel buiten in het gras zit![]()
Ja hoorquote:
Zou je denkenquote:Op zondag 16 juni 2019 20:42 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Duic heeft het uitgezocht: https://www.duic.nl/algem(...)-eens-en-altijd-uit/
Opgelost, slotje
quote:Op zondag 16 juni 2019 20:25 schreef Kaatje1 het volgende:
En pffff heb een tuniek gemaakt. Heel veel geleerd, zoveel dat ik het niet voor elkaar krijg om de mouwen erin te zetten. Nooit geweten dat die "leuke" kriebeltjes" op het patroon ook wat te betekenen hebben en dat je dit op de stof moet overnemen.Maar mouwloos is die ook leuk
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |