Tegenwoordig zijn er screens die windvast zijn; die zouden dus niet meer moeten klapperen.quote:Op maandag 17 juni 2019 16:34 schreef chaos2305 het volgende:
De screens die wij hebben hanger er ook al 10+ jaar, als wij nieuwe zouden kopen dan sowieso elektrisch (wij hebben er een van ongeveer 2,5 meter breed en dat kost wel wat kracht.
Wat bij ons ook is, is bij veel wind (buitengebied) die dingen echt klapperen als een gek, dit kan ook komen omdat ze al zo oud zijn dat weet ik niet zeker.
quote:Op maandag 17 juni 2019 14:58 schreef ferrari_rood het volgende:
[ link | afbeelding ]
Deze is van ons. Dit is zo'n zipsysteem
Al wel eens over nagedacht. Mijn schoonouders hebben dit ook, maar ik vind het niet zo..quote:Op maandag 17 juni 2019 15:03 schreef rival het volgende:
Al gedacht aan zonwerende folie?
Toevallig bij de garage gedaan waar ik vaak klus, dat scheelt echt heel veel.
En je ziet er bijna niks van. Het raam is ietsieppietsie donkerder.
Die bandopwinder zou in de woonkamer deels achter het gordijn hangen.quote:Op maandag 17 juni 2019 08:44 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Is het geen kabelgoot, dan wel zo'n band+opwinder die langs je muur loopt.
Wij hadden in ons vorige huis screens, die werkten perfect tegen de warmte. Maar zou inderdaad zoals de rest al zegt een type met een rits nemen. Die hadden wij niet, en als het ook maar enigszins waaide werd je gek van het geklapper.
quote:Op dinsdag 18 juni 2019 11:58 schreef chaos2305 het volgende:
Over het zwaar tillen, misschien dat ze tegenwoordig wat lichter zijn, ik moet dat kozijn gaan vervangen in de toekomst dan willen we rolluiken. en misschien zijn er nieuwere systemen met een extra wieltje of geleiding aan de binnenzijde
Tegenwoordig zie ik er ook vel die met zuignappen op de ramen zitten, dat ziet er ook wel wat beter uit, dan wel met goede zuignappen geen Chinese.
Het is natuurlijk vanzelfsprekend dat als een screen naar beneden is; het daar achterzittende klapraam niet open kanquote:Op vrijdag 21 juni 2019 13:54 schreef Lesley-91 het volgende:
Trouwens, ik zie dat je ramen naar buiten openslaan. Als je screens naar beneden hebt kunnen je ramen niet open. Hierdoor mis je ook de 'horfunctie' van een zipscreen. Tevens kan het zijn dat de kast groter is dan je kozijn(bovenkant). Als je ramen open moeten en je wilt zonwering dan gaat een screen hem niet worden. Wel markiezen oid.
Hoe ik qua elektra in de keuken een aansluiting zou moeten realiseren weet ik nog niet; de rest van de ramen moet geen probleem zijn.quote:Op vrijdag 21 juni 2019 13:54 schreef Lesley-91 het volgende:
Screens kunnen zo te zien op het kozijn. Ze boren een gaatje door je kozijn heen voor stroom, om naar het dichtstbijzijnde stroompunt te gaan. Kleur doek is persoonlijk, antraciet kijkt makkelijk (van binnen naar buiten kijken). Een lichte kleur minder. Maar wel iets minder warmte. Ik zou lekker alles elektrisch doen, de kosten zijn het niet echt. Hieronder mijn maten en wat de kosten zijn. Let op, montage kosten zitten hier niet bij.
Ik betaal 900,- voor 4 screens. Alles elektrisch. In de prijs zit nog wel montage van een hordeur in de schuifpui.quote:Op zaterdag 22 juni 2019 11:42 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
[..]
Het is natuurlijk vanzelfsprekend dat als een screen naar beneden is; het daar achterzittende klapraam niet open kan; het raampje in de keuken hebben we bijna nooit open omdat deze wat moeilijk te bereiken is. In de uiterste "open"-stand van de klapraampjes heb ik ruim 14 centimeter ruimte voordat het ene het andere in de weg zou kunnen zitten. Dat loopt denk ik wel los maar bedankt voor de tip !
[..]
Hoe ik qua elektra in de keuken een aansluiting zou moeten realiseren weet ik nog niet; de rest van de ramen moet geen probleem zijn.![]()
Wat kost het eigenlijk het monteren van een paar screens ?
quote:Op zaterdag 22 juni 2019 21:48 schreef Lesley-91 het volgende:
[..]
Ik betaal 900,- voor 4 screens. Alles elektrisch. In de prijs zit nog wel montage van een hordeur in de schuifpui.
Dit adresje houden we in ons achterhoofd; heb momenteel wat offertes nog uitstaan (waarvan ik al weet dat er zonder meer eentje ruim, ruim boven ons budget ligt).quote:Op zondag 23 juni 2019 20:45 schreef pitebuell85 het volgende:
Boven op kunstof kozijnen, beneden op hardhout. Molentje onder de dakgoot regelt dat het met windkracht 8 automatisch omhoog gaat.
www.eugelink.nl
Ben er zeer tevreden over.
Zag daar inmiddels al wel reclames van langs komen op internet; ook maar eens in het achterhoofd houdenquote:Op zondag 23 juni 2019 20:49 schreef Doraj het volgende:
Heb je al een offerte aangevraagd bij Lugo (lugo.nl)? Hebben bij ons ook de screens geplaatst en prijs was toen netjes en ze leveren ook goed werk af.
Wij zijn er in inmiddels wel over uit dat het zip screens moeten gaan worden; boven zou de elektrische bediening door een schakelaar in de wand moeten kunnen. Beneden hebben we ze het liefst samen op een afstandsbediening omdat er bij één raam beneden geen handige plaats te bedenken is voor de schakelaar.quote:Op zondag 23 juni 2019 21:42 schreef Bastoenie het volgende:
Wij hebben ze beide, zowel de normale cheap ass variant (lees ¤550 per stuk voor euhm 3 meter breed geloof ik). Het doek fladdert iets maar geen klapperende delen. Op zolder toevallig net aantal weken geleden 2 zipscreens. Zit er wel strakker in het doek en oogt wat mooier. Maar merk je ook weer in de prijs, ¤900 (raam 1800 breed) en dan zelf elektra nog afmonteren. Merk is Wilms. Ook firma uit het oosten des lands. Alles met motoren m.u.v. 1 die is handbediend. Motor koste toen ¤250 volgens mij.
Wij hebben voor alle grote ramen screens, je merk het wel en het werkt goed.
Nou, het lijkt er in ieder geval wel op. De eerste twee offertes liegen er niet om. Er is er een bij die rekent voor de montage van drie screens alleen al ruim 800 euro !quote:Overigens zou je voor 2000 euro toch wel zoiets moeten kunnen kopen, of gaat het zo goed met de economie dat ze gewoon duizend extra vragen dan toen ik ze kocht?
Folie is doorgaans niet geschikt voor hr glas. En ben bang dat ik het nooit strak genoeg er op ga krijgen.quote:Op zondag 23 juni 2019 22:36 schreef Vanyel het volgende:
Folie geen optie meer? Kan bij hr glas ook aan de buitenkant, zodat je geen gedoe hebt met opwarming van je glas.
Daarom aan de buitenkant. Dat hrprobleem geldt volgens mij alleen voor binnenfolie. Wij hebben het laten doen, zou anders ook nooit strak geworden zijn.quote:Op maandag 24 juni 2019 06:16 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Folie is doorgaans niet geschikt voor hr glas. En ben bang dat ik het nooit strak genoeg er op ga krijgen.
Als je nog een offerte wilt help ik je graagquote:Op woensdag 26 juni 2019 21:14 schreef Vonkenboer het volgende:
Het zal wel te goed gaan in de zonnewering branche; vorige week vier bedrijfjes in de buurt bezocht.
Tweemaal een offerte aangevraagd die ik per mail zou krijgen want de persoon die dat deed was op dat moment niet op kantoor. En twee keer direct een prijsopgave en adviezen meegekregen.
Van de al gekregen offertes valt er zonder meer al eentje af omdat de minimale afmeting van de bak voor het screen bij hun ruim 10 x 10 cm bedraagt en dat vinden we te grof op onze gevel.
De andere twee bedrijven laten gewoon niks van zich horen![]()
Kun je het zelf niet? Hoe breed zijn die ramen?quote:Op woensdag 26 juni 2019 21:14 schreef Vonkenboer het volgende:
Het zal wel te goed gaan in de zonnewering branche; vorige week vier bedrijfjes in de buurt bezocht.
Tweemaal een offerte aangevraagd die ik per mail zou krijgen want de persoon die dat deed was op dat moment niet op kantoor. En twee keer direct een prijsopgave en adviezen meegekregen.
Van de al gekregen offertes valt er zonder meer al eentje af omdat de minimale afmeting van de bak voor het screen bij hun ruim 10 x 10 cm bedraagt en dat vinden we te grof op onze gevel.
De andere twee bedrijven laten gewoon niks van zich horen![]()
Rits-zipscreens zijn bij 80% van de bedrijven zonder meer al elektrisch uitgevoerd vanwege het mechaniek waarmee dit werkt. Ik weet niet of de prijzen heel veel zakken in de nazomerquote:Op zaterdag 29 juni 2019 21:16 schreef Bastoenie het volgende:
[..]
Kun je het zelf niet? Hoe breed zijn die ramen?
Je zit natuurlijk nu wel in de hete tijd. Misschien anders even wachten tot na de zomer. Die zipscreens zijn gemiddeld genomen wel duurder, je zit zo op een 800 per stuk denk ik elektrisch.
Je kunt mij altijd even een pm sturen of een mailtje naar vonkenboer@fok.nlquote:Op zaterdag 29 juni 2019 20:47 schreef Jantje2k het volgende:
[..]
Als je nog een offerte wilt help ik je graag
We werken landelijk
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |