Grappig, ik heb juist dat als ik thuiswerk ik veel meer verleidingen om me heen heb en het lastiger vind om niet te gaan snaaien (en dat terwijl onze kasten nou niet per se vol ligt met ongezonde snacks e.d.)quote:Op donderdag 10 oktober 2019 22:17 schreef Soldier2000 het volgende:
Als ik thuiswerk heb ik geen enkel probleem om 16uur niets te eten. Maar als ik naar kantoor ga is dat toch wel lastiger. Ik eet in de ochtend normaal 500gram kwark + noten, dat verplaatsen naar kantoor in de middag is lastig. Hoe doen jullie dat.
Hoe strict en met welk doel pas je precies IF toe?quote:Op vrijdag 11 oktober 2019 08:17 schreef Stormqueen het volgende:
Hoe doen jullie het in het weekend, als je bijvoorbeeld een gezellige avond met vrienden hebt en graag een paar biertjes wil drinken?
Ik doe nu ook 16/8 en eet tussen 12 en 20 u. Later beginnen met eten is eigenlijk geen optie, vóór 20:00 gaan bieren ook niet
Ja exact dit. Op het werk gaat alles flawless, thuis not so muchquote:Op vrijdag 11 oktober 2019 09:06 schreef LuNaTiC het volgende:
[..]
Grappig, ik heb juist dat als ik thuiswerk ik veel meer verleidingen om me heen heb en het lastiger vind om niet te gaan snaaien (en dat terwijl onze kasten nou niet per se vol ligt met ongezonde snacks e.d.)
Dit moet m.i. gewoon kunnen.quote:Op vrijdag 11 oktober 2019 08:17 schreef Stormqueen het volgende:
Hoe doen jullie het in het weekend, als je bijvoorbeeld een gezellige avond met vrienden hebt en graag een paar biertjes wil drinken?
Ik doe nu ook 16/8 en eet tussen 12 en 20 u. Later beginnen met eten is eigenlijk geen optie, vóór 20:00 gaan bieren ook niet
quote:Op vrijdag 11 oktober 2019 08:17 schreef Stormqueen het volgende:
Klinkt een beetje alsof kcal in/out het belangrijkste hier is. Dan zou ik idd doen wat denattedweil zegt. Niet te strict toepassen, genieten van je drankje zolang je een beetje je kcals in de gaten houdt. Kun je altijd op andere dagen compenseren.quote:Op vrijdag 11 oktober 2019 09:10 schreef Stormqueen het volgende:
Ik pas het doordeweeks strikt toe, en mijn doelen zijn afvallen zonder honger en gesnaai afleren![]()
Ik tel er dus meestal óók calorieën bij.
Sowieos is een junkdag/cheatday m.i. goed om af en toe in te plannen. Ik doe het één keer in de twee weken. Geeft je lekker een mentale opkikker met al die carbsquote:Op vrijdag 11 oktober 2019 09:15 schreef LuNaTiC het volgende:
[..]
[..]
Klinkt een beetje alsof kcal in/out het belangrijkste hier is. Dan zou ik idd doen wat denattedweil zegt. Niet te strict toepassen, genieten van je drankje zolang je een beetje je kcals in de gaten houdt. Kun je altijd op andere dagen compenseren.
Sowieso als je dagelijks al op je kcal let is het helemaal niet verkeerd om af en toe eens een hoge dag te hebben in bijv het weekend. Gemiddeld gezien val je echt nog wel af als je de rest van de 'lage dagen' qua kcal eet in een negatieve energiebalans.
Nou ja, wat ik van IF heb begrepen is dat het vasten ook je verbranding kan boosten, en dat het dus wel degelijk relevant is om langere aaneengesloten tijden niét te eten.quote:Op vrijdag 11 oktober 2019 09:15 schreef LuNaTiC het volgende:
[..]
[..]
Klinkt een beetje alsof kcal in/out het belangrijkste hier is. Dan zou ik idd doen wat denattedweil zegt. Niet te strict toepassen, genieten van je drankje zolang je een beetje je kcals in de gaten houdt. Kun je altijd op andere dagen compenseren.
Sowieso als je dagelijks al op je kcal let is het helemaal niet verkeerd om af en toe eens een hoge dag te hebben in bijv het weekend. Gemiddeld gezien val je echt nog wel af als je de rest van de 'lage dagen' qua kcal eet in een negatieve energiebalans.
Daar let ik te weinig op om een echt goed antwoord op te geven. Zoals gezegd is het voor mij echt een manier om mijn calorieën op te sparen voor twee grotere maaltijden later op de dag.quote:Op vrijdag 11 oktober 2019 10:14 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Nou ja, wat ik van IF heb begrepen is dat het vasten ook je verbranding kan boosten, en dat het dus wel degelijk relevant is om langere aaneengesloten tijden niét te eten.
Als het me alleen om calorie deficit zou gaan hoef ik alleen te tellen, dat trucje ken ik al, maar het gaat me dus echt om het IF principe.
Merk je bijvoorbeeld verschil tussen 5/7 dagen IF en 2/7 géén IF met dezelfde calorie-intake versus 7/7 IF met dezelfde intake?
Deze zag je van mijlenver aankomen maar alcohol laten staan maakt gewichtsverlies echt makkelijker.quote:Op vrijdag 11 oktober 2019 08:17 schreef SQ het volgende:
Als je de juiste voeding neemt maakt dat, volgens mij, niet zoveel uit. Je lichaam geeft wel aan wanneer het verzadigd is. Rustig eten is wel aan te raden, denk ik.quote:Op zaterdag 19 oktober 2019 14:37 schreef Landgeld het volgende:
Vandaag 20 uur gefast. Heerlijk die maaltijden daarna.
Iemand trouwens weet hoeveel calorieën aangeraden worden in de eerste voeding? Bij mij is dat al bijna 1000. Misschien teveel voor in een keer?
Ik doe het 4/5 dagen per week zonder intentie om af te vallen. Ik voel me energieker in de ochtend waar ik vroeger wel een vol gevoel had van een groot ontbijt en kan meer van m’n lunch genieten. Ook na 7/8u eten in de avond is echt niet goed voor je aangezien dat vaak toch junk is.quote:Op maandag 21 oktober 2019 15:10 schreef Discombobulate het volgende:
Wat zijn de gezondheidsvoordelen? Wat geeft het jullie allemaal? Om af te vallen hoef ik het niet te doen, maar ben benieuwd naar de andere gezondheidsvoordelen.
En trouwens, zijn er mensen hier die wel eens een 72 hour water fast gedaan hebben?
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6257056/quote:Op maandag 21 oktober 2019 15:10 schreef Discombobulate het volgende:
Wat zijn de gezondheidsvoordelen? Wat geeft het jullie allemaal? Om af te vallen hoef ik het niet te doen, maar ben benieuwd naar de andere gezondheidsvoordelen.
En trouwens, zijn er mensen hier die wel eens een 72 hour water fast gedaan hebben?
Ik pas m'n tijden gewoon op zoiets aan en neem dan bijv 1 biertje ipv gelijk 5+quote:Op woensdag 13 november 2019 10:51 schreef Fretwork het volgende:
Ik probeer dit (16:8) nu een week of 3 en het bevalt me goed. De 2 grootste problemen zijn avondjes uit en dan lekker aan het speciaalbier gaan, en de combinatie met 's avonds sporten en dan eigenlijk niet meer kunnen eten daarna.
Gisteren mezelf helemaal kapotgereden tijdens een spinles en daarna dus ziekelijke honger. Wat is dan wijsheid.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |