abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_189376899
Bezig met mijn 24 uur fast.
Heerlijk.
Love is in the air!
  vrijdag 11 oktober 2019 @ 08:17:38 #152
149959 SQ
snelle trees
pi_189377020
Hoe doen jullie het in het weekend, als je bijvoorbeeld een gezellige avond met vrienden hebt en graag een paar biertjes wil drinken? :+

Ik doe nu ook 16/8 en eet tussen 12 en 20 u. Later beginnen met eten is eigenlijk geen optie, vóór 20:00 gaan bieren ook niet :+
disclaimer
pi_189377263
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2019 22:17 schreef Soldier2000 het volgende:
Als ik thuiswerk heb ik geen enkel probleem om 16uur niets te eten. Maar als ik naar kantoor ga is dat toch wel lastiger. Ik eet in de ochtend normaal 500gram kwark + noten, dat verplaatsen naar kantoor in de middag is lastig. Hoe doen jullie dat.
Grappig, ik heb juist dat als ik thuiswerk ik veel meer verleidingen om me heen heb en het lastiger vind om niet te gaan snaaien (en dat terwijl onze kasten nou niet per se vol ligt met ongezonde snacks e.d.)

quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 08:17 schreef Stormqueen het volgende:
Hoe doen jullie het in het weekend, als je bijvoorbeeld een gezellige avond met vrienden hebt en graag een paar biertjes wil drinken? :+

Ik doe nu ook 16/8 en eet tussen 12 en 20 u. Later beginnen met eten is eigenlijk geen optie, vóór 20:00 gaan bieren ook niet :+
Hoe strict en met welk doel pas je precies IF toe?

Ik zelf doe het vooral doordeweeks maar puur voor het opsparen van mij kcal zodat ik een grotere lunch en avondeten kan doen.

In het weekend is dat eigenlijk niet anders... ik houd dan dus zeker 's avonds al niet echt meer rekening mee.

(je kunt je dan ook nog afvragen natuurlijk hoezeer ik nog wel écht bezig ben met IF, true.)
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  vrijdag 11 oktober 2019 @ 09:08:33 #154
149959 SQ
snelle trees
pi_189377281
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 09:06 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

Grappig, ik heb juist dat als ik thuiswerk ik veel meer verleidingen om me heen heb en het lastiger vind om niet te gaan snaaien (en dat terwijl onze kasten nou niet per se vol ligt met ongezonde snacks e.d.)
Ja exact dit. Op het werk gaat alles flawless, thuis not so much :')
Gelukkig ben ik 4/7 dagen op mn werk :P
disclaimer
  vrijdag 11 oktober 2019 @ 09:10:05 #155
149959 SQ
snelle trees
pi_189377292
Ik pas het doordeweeks strikt toe, en mijn doelen zijn afvallen zonder honger en gesnaai afleren :P

Ik tel er dus meestal óók calorieën bij.
disclaimer
  vrijdag 11 oktober 2019 @ 09:12:35 #156
468652 denattedweil
Piscatoria Cyprino
pi_189377308
quote:

Dit moet m.i. gewoon kunnen.

Ik eet al 1,5 jaar "one-meal-a-day". Als ik in het weekend wat gedronken heb met vrienden dan maak ik een globale schatting hoeveel kcal dit ongeveer is geweest en daar pas ik mijn maandag en dinsdag maaltijd op aan. Vaak eet ik in die twee dagen dan 500kcal minder.

Het hoeft ook allemaal niet perfect te kloppen natuurlijk. Je moet ook wel gewoon kunnen leven en je sociale leven moet er bij mij niet onder gaan lijden..
pi_189377322
quote:

quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 09:10 schreef Stormqueen het volgende:
Ik pas het doordeweeks strikt toe, en mijn doelen zijn afvallen zonder honger en gesnaai afleren :P

Ik tel er dus meestal óók calorieën bij.
Klinkt een beetje alsof kcal in/out het belangrijkste hier is. Dan zou ik idd doen wat denattedweil zegt. Niet te strict toepassen, genieten van je drankje zolang je een beetje je kcals in de gaten houdt. Kun je altijd op andere dagen compenseren.

Sowieso als je dagelijks al op je kcal let is het helemaal niet verkeerd om af en toe eens een hoge dag te hebben in bijv het weekend. Gemiddeld gezien val je echt nog wel af als je de rest van de 'lage dagen' qua kcal eet in een negatieve energiebalans.
It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.
  vrijdag 11 oktober 2019 @ 09:57:53 #158
468652 denattedweil
Piscatoria Cyprino
pi_189377682
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 09:15 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

[..]

Klinkt een beetje alsof kcal in/out het belangrijkste hier is. Dan zou ik idd doen wat denattedweil zegt. Niet te strict toepassen, genieten van je drankje zolang je een beetje je kcals in de gaten houdt. Kun je altijd op andere dagen compenseren.

Sowieso als je dagelijks al op je kcal let is het helemaal niet verkeerd om af en toe eens een hoge dag te hebben in bijv het weekend. Gemiddeld gezien val je echt nog wel af als je de rest van de 'lage dagen' qua kcal eet in een negatieve energiebalans.
Sowieos is een junkdag/cheatday m.i. goed om af en toe in te plannen. Ik doe het één keer in de twee weken. Geeft je lekker een mentale opkikker met al die carbs :7
  vrijdag 11 oktober 2019 @ 10:14:59 #159
149959 SQ
snelle trees
pi_189377970
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 09:15 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

[..]

Nou ja, wat ik van IF heb begrepen is dat het vasten ook je verbranding kan boosten, en dat het dus wel degelijk relevant is om langere aaneengesloten tijden niét te eten.
Als het me alleen om calorie deficit zou gaan hoef ik alleen te tellen, dat trucje ken ik al, maar het gaat me dus echt om het IF principe.
Merk je bijvoorbeeld verschil tussen 5/7 dagen IF en 2/7 géén IF met dezelfde calorie-intake versus 7/7 IF met dezelfde intake?
disclaimer
pi_189378032
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 10:14 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Nou ja, wat ik van IF heb begrepen is dat het vasten ook je verbranding kan boosten, en dat het dus wel degelijk relevant is om langere aaneengesloten tijden niét te eten.
Als het me alleen om calorie deficit zou gaan hoef ik alleen te tellen, dat trucje ken ik al, maar het gaat me dus echt om het IF principe.
Merk je bijvoorbeeld verschil tussen 5/7 dagen IF en 2/7 géén IF met dezelfde calorie-intake versus 7/7 IF met dezelfde intake?
Daar let ik te weinig op om een echt goed antwoord op te geven. Zoals gezegd is het voor mij echt een manier om mijn calorieën op te sparen voor twee grotere maaltijden later op de dag.

Sowieso laat het weekend zich moeilijker vergelijken omdat ik dan een stuk later opsta en het makkelijker is om niet te eten en een grotere lunch/brunch te nemen. Of eet ik juist wel iets meer in de ochtend en middag omdat ik dan 's avonds een festival heb waar ik niets meer eet.

In die zin ben ik dan ook niet een goede ambassadeur voor het échte IF :+

(maar je geeft dan wel nog meer antwoord op mijn vraag zoals ik hem bedoelde, blijkbaar is je doel dus om wel echt meer te halen uit de verregaandere theorie achter IF dan dat ik alleen doe om mijn calorieën te sparen. Daar kunnen andere mensen in dit topic wel een beter antwoord op geven).
pi_189465529
Ik ben sinds vorige week begonnen met IF. Ben begonnen met 16/8 dit ging me super goed af vorige week en deze week pak ik 17/7. Na het avondeten +- 18:30 - 19:00 drink ik alleen nog een bakje koffie en dan de volgende dag om 12 uur lunch. Volgende week hoop ik naar 18/6 te gaan. Dit wordt alleen wat lastiger omdat heel het kantoor om 12 uur luncht en ik geen zin heb om alleen te eten.

Aan mijn eet patroon heb ik voor nu nog niets veranderd. Ik eet smiddags nog 2 boterhammen en savonds aardappels of pasta oid. Ik wil dit de komende tijd ook aan pakken als ik wat gewend ben aan het IF. Tussendoor eet ik veel fruit en het weekend pak ik savonds wel gewoon een biertje en verschuif ik de vast een uurtje.

De reden dat ik begonnen ben, ik merkte dat ik steeds meer hongergevoel kreeg, steeds meer at en dus ook aan kwam. Met 1.60 weeg ik nu 66 kilo en dat vind ik echt veel te veel. Ik sport verder niet fanatiek en ben ik ook niet van plan. Ik wandel elke dag minimaal een uur met de hondjes en in het weekend loop ik vaan 15-20 km in de ochtend. Afgelopen zondag voor het eerst gewandeld in de fast, dit ging verbazingwekkend goed. Ik was 9u gestart met lopen en kreeg rond half 12 wel een licht gevoel in mijn hoofd, dus heb iets eerder wat gegeten.

Positieve dingen: Ben ruim een kilo afgevallen. Ik voel me fit, ik heb geen honger gevoel meer. En wat ik totaal niet had verwacht, ik slaap veel beter.
pi_189465606
Klinkt positief. Staar je alleen niet blind op de resultaten na een weekje. Wat voor soort methode of dieet je ook gebruikt, het is niet gek dat je na een week veel afvalt. Vaak is het vooral vocht, puur vet (en dat is de massa die je natuurlijk echt kwijt wilt) zal het niet zijn.

En over verloop van tijd wil je ook oppassen dat je niet teveel spiermassa kwijtraakt. Daarom blijft zeker genoeg eten wel aan te raden, met vooral veel aandacht voor genoeg eiwitten (klinkt alsof dat nu nogal ontbreekt). Mooiste zou zijn aangevuld met genoeg beweging, helemaal perfect zou iets van krachttraining zijn, maar dat is geheel aan jezelf.
pi_189468402
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2019 08:17 schreef SQ het volgende:

Deze zag je van mijlenver aankomen maar alcohol laten staan maakt gewichtsverlies echt makkelijker.

Ik drink sinds 2,5 maand geen alcohol en het is waar dat je de kilo's als het ware van je af ziet vallen waar je loopt.

Ook omdat je minder snel in een happy-go-lucky-zero-fucks-are-given-staat geraakt als je wekenlang achter elkaar compleet nuchter bent. Het is wel saai.

Ik deed niet aan IF maar door toeval (een maagdarminfectie) nu wel, omdat ik merk dat het met mijn maag veel beter gaat als ik maar een paar uur per dag eet en verder niet. Maar als ik 's morgens meteen allemaal dingen moet doen krijg ik wel honger.

Sowieso heb ik snel stress als ik dingen moet doen, krijg je ook honger en trek in suiker van. Dat is eigenlijk het moeilijkst aan gezond(er) leven vind ik, minder stress hebben.
Springfield's looking pretty dusty today
  woensdag 16 oktober 2019 @ 18:27:09 #164
149959 SQ
snelle trees
pi_189468942
:D ik weet dat alcohol niet goed combineert met afvallen, maar dat was de vraag dan ook niet ;)
disclaimer
  woensdag 16 oktober 2019 @ 21:21:49 #165
189430 Anonymousz
Bedankt Voor Het Nieuwtje Hans
pi_189472202
Sinds maandag begonnen met if (18/6)

Het gaat tot nu toe prima
Ik ben ruim een halve kilo afvallen
Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteoroïd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4
pi_189515311
Vandaag 20 uur gefast. Heerlijk die maaltijden daarna.

Iemand trouwens weet hoeveel calorieën aangeraden worden in de eerste voeding? Bij mij is dat al bijna 1000. Misschien teveel voor in een keer?
Love is in the air!
pi_189547309
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2019 14:37 schreef Landgeld het volgende:
Vandaag 20 uur gefast. Heerlijk die maaltijden daarna.

Iemand trouwens weet hoeveel calorieën aangeraden worden in de eerste voeding? Bij mij is dat al bijna 1000. Misschien teveel voor in een keer?
Als je de juiste voeding neemt maakt dat, volgens mij, niet zoveel uit. Je lichaam geeft wel aan wanneer het verzadigd is. Rustig eten is wel aan te raden, denk ik.
Waar hebben we het over? Hij bestaat toch niet!
pi_189548027
Wat zijn de gezondheidsvoordelen? Wat geeft het jullie allemaal? Om af te vallen hoef ik het niet te doen, maar ben benieuwd naar de andere gezondheidsvoordelen.

En trouwens, zijn er mensen hier die wel eens een 72 hour water fast gedaan hebben? :P
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_189548473
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 15:10 schreef Discombobulate het volgende:
Wat zijn de gezondheidsvoordelen? Wat geeft het jullie allemaal? Om af te vallen hoef ik het niet te doen, maar ben benieuwd naar de andere gezondheidsvoordelen.

En trouwens, zijn er mensen hier die wel eens een 72 hour water fast gedaan hebben? :P
Ik doe het 4/5 dagen per week zonder intentie om af te vallen. Ik voel me energieker in de ochtend waar ik vroeger wel een vol gevoel had van een groot ontbijt en kan meer van m’n lunch genieten. Ook na 7/8u eten in de avond is echt niet goed voor je aangezien dat vaak toch junk is.
pi_189549652
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2019 15:10 schreef Discombobulate het volgende:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6257056/
Dit is wel een interessant artikel over autophagy, een proces in je lichaam die dode en beschadigde cellen recyclet als je vast.
pi_189694355
5 maanden verder en 25 kilogram afgeschud zonder een centje pijn.
Daags eet ik globaal tussen 13:00 en 18:00 uur. In het weekend wat hapjes en drankjes, de teugels wat laten vieren. En maandag veer ik als vanzelf weer terug in mijn IF routine. Eten is weinig anders meer dan voeding. Het is geen beloning en geen troost ... Eten lost niks op. Uit ervaring kan ik zeggen dat IF het meest gemakkelijke dieet is.
^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door Vlad_Benet op 30-10-2019 11:27:18 ]
Waar hebben we het over? Hij bestaat toch niet!
pi_189694824
Ik zit al maanden in een plateau. Nou ja, joojoot rond een plateau.
Wat volgens mij vooral waterweight is.
Lichaamscompositie verandert duidelijk. Meer spieren, aders die tevoorschijn komen (dacht eerst dat ik slagaders begon te krijgen), vetcellen worden kleiner, maar vocht eromheen.
Heb wel heel wat minder (cardio)beweging dan in de zomer. Wellicht dat dat ook een oorzaak heeft.

Ben nu bezig met een cyclus van 48h+20/4+OMAD fasts om te zien of ik dit kan doorbreken.
pi_189695173
Ik doe een tijdje één keer per week 24 uur vasten en merk dat het lichaam er goed op reageert. Meer dan één keer per week vindt mijn lichaam niet tof omdat ik er dan slapper van wordt. Overigens doe ik dit niet om af te vallen maar om de gezondheidsvoordelen. Ik merk al dat mijn lichaam minder suikerbehoeftes heeft voor de rest van de week en dat ik wat meer mentale scherpte krijg. Wat opvalt is dat de laatste 2 uur van het vasten mijn lichaamstemperatuur omhoog gaat en mijn hartslag iets omhoog. Weet iemand waar dit door kan komen?
One man's trash, another man's treasure.
  woensdag 13 november 2019 @ 10:51:07 #174
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_189920692
Ik probeer dit (16:8) nu een week of 3 en het bevalt me goed. De 2 grootste problemen zijn avondjes uit en dan lekker aan het speciaalbier gaan, en de combinatie met 's avonds sporten en dan eigenlijk niet meer kunnen eten daarna.
Gisteren mezelf helemaal kapotgereden tijdens een spinles en daarna dus ziekelijke honger. Wat is dan wijsheid.
The world outside is burning with a brand new light but it isn't one that makes me feel warm. Don't go mistaking your house burning down for the dawn - Frank Turner
Stilaan weer op topniveau na jaren als fietsende hamburger
pi_189920717
quote:
0s.gif Op woensdag 13 november 2019 10:51 schreef Fretwork het volgende:
Ik probeer dit (16:8) nu een week of 3 en het bevalt me goed. De 2 grootste problemen zijn avondjes uit en dan lekker aan het speciaalbier gaan, en de combinatie met 's avonds sporten en dan eigenlijk niet meer kunnen eten daarna.
Gisteren mezelf helemaal kapotgereden tijdens een spinles en daarna dus ziekelijke honger. Wat is dan wijsheid.
Ik pas m'n tijden gewoon op zoiets aan en neem dan bijv 1 biertje ipv gelijk 5+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')