abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Miss 200.000.000! donderdag 13 juni 2019 @ 06:02:30 #26
367000 roos94
pi_187400396
Pff 2.5 uur kunnen slapen en nu mijn hart weer tekeer als een razende. Mijn hele lichaam trilt gewoon bizar

Nee het lijkt me niet wijs om het hele verhaal hier neer te gooien..verandert ook niks aan de vraag uit het topic
  donderdag 13 juni 2019 @ 07:02:33 #27
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_187400569
Je kunt anoniem telefoneren met hulpverleners als je erdoorheen zit. Die zijn begripvol en praten terug, niet als psycholoog maar zodat je echt iemand hebt om tegen te praten.
pi_187400649
Even opgeruimd. TS is inderdaad helemaal niet verplicht om de details te vertellen, dus de vriendelijke vraag om te stoppen met het onder druk zetten van TS. Ze stelt een duidelijke vraag en daar zijn die details helemaal niet voor nodig.
  donderdag 13 juni 2019 @ 07:39:23 #29
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_187400710
Weet hij dat jij je zo voelt? Waarom gooit hij 13 jaar vriendschap zomaar weg door jou een naaistreek te leveren? Was hij achteraf gezien al 13 jaar niet te vertrouwen?

Of is dit een enorm misverstand en moeten jullie hoognodig eens goed met elkaar praten?
The love you take is equal to the love you make.
  Miss 200.000.000! donderdag 13 juni 2019 @ 07:58:09 #30
367000 roos94
pi_187400823
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juni 2019 07:39 schreef Lienekien het volgende:
Weet hij dat jij je zo voelt? Waarom gooit hij 13 jaar vriendschap zomaar weg door jou een naaistreek te leveren? Was hij achteraf gezien al 13 jaar niet te vertrouwen?

Of is dit een enorm misverstand en moeten jullie hoognodig eens goed met elkaar praten?
Ik weet niet waarom hij het heeft gedaan. Het is geen misverstand. Ik heb blijkbaar al tijden oogkleppen op gehad want ik kreeg hier en daar wat signalen van andere mensen maar ik vertrouwde op zijn woord.
pi_187400847
Dat jij vertrouwen in hem had zegt wat over jou. Dat je het wel aandurft om specifieke mensen te vertrouwen. Hij kiest er vervolgens voor om dat vertrouwen te beschamen, maar dat is zijn keuze. Heeft helemaal niks met jou te maken. Logisch dat het pijn doet, omdat je hem vertrouwde, maar er lopen zoveel mooie mensen rond op aarde...die dat vertrouwen wel zouden waarderen en die je niet zouden verraden. Probeer dat op lange termijn in te zien. Niet andere mensen straffen door zijn acties, laat hem je toekomst niet afnemen. Dat heb je in eigen hand :)
  donderdag 13 juni 2019 @ 08:09:13 #32
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_187400879
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2019 07:58 schreef roos94 het volgende:

[..]

Ik weet niet waarom hij het heeft gedaan. Het is geen misverstand. Ik heb blijkbaar al tijden oogkleppen op gehad want ik kreeg hier en daar wat signalen van andere mensen maar ik vertrouwde op zijn woord.
Dat is dan wel heel pijnlijk voor je. En je verdriet is begrijpelijk.

Maar ik sluit me aan bij wat Alwayshappy zegt. Je verliest een vriend, verlies niet het vertrouwen in jezelf.
The love you take is equal to the love you make.
pi_187400899
sterkte, zo gaat dat soms in het leven. we krijgen allemaal onze wonden en littekens. en daar leer je dan weer mee leven, leert ervan, en hopelijk kom je er sterker uit, en laat je het niet je wereld kleiner maken, maar groter.

wat ik eruit haal, is dat je trust issues had, altijd al, en dat je wel alles kwijt kon bij een persoon. die heeft je nu verraden.
het zij zo. blijf werken aan je trust issues. het is je zwakke punt. en dus in plaats van dat dat nu nog erger gaat worden, weiger dat te accepteren, en ga de andere kant op, zodat dit je niet nog een keer overkomt. weer wat geleerd, bevrijdt jezelf van wat je dwars zit, en het leven word weer mooi.
  donderdag 13 juni 2019 @ 08:42:43 #34
482973 dagobertE6
ducktales, w00t
pi_187401100
Veel te vaak meegemaakt helaas, je denkt iemand close te hebben en blijkt die persoon de grootste manipulator te zijn en liegen tegen IEDEREEN.

Ben je werkelijk eerlijk tegen jezelf? Zag je dit nou echt niet aankomen?

Ik ben er heel makkelijk in en ik block en verwijder deze mensen uit mijn leven heel easy. Had ik veel eerder moeten doen.
  donderdag 13 juni 2019 @ 08:46:18 #35
471637 TomStall
I buried Joey
pi_187401128
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juni 2019 02:55 schreef Volvo340GLSuperDeluxe5Bak het volgende:
Omdat een persoon (of meerdere personen) jouw vertrouwen heeft beschadigd, wil dat nog niet zeggen dat alle andere mensen dat ook zullen doen.
Ja precies. Het voelt voor TS misschien nu zo, maar dat is natuurlijk helemaal niet zo. HIJ heeft haar verraden, en niemand anders.

TS, zou trouwens niet nu in je DM's of PM's ik weet niet hoe dat heet nu al je gevoelige informatie naar willekeurige fokkers toe gaan sturen. OK je kan het dan kwijt en iedereen zal gerust er goed mee om gaan en goede bedoelingen hebben, maar geef jezelf even de tijd om tot rust te komen. Je hoeft niet altijd dingen met iemand te delen, er zijn ook dingen die je soms het beste gewoon kunt proberen zelf te verwerken. Risico-baten kwestie misschien, maar je bent vaak sterker dan je denkt en soms is het achteraf beter geweest dingen voor jezelf te houden.
pi_187401463
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2019 08:46 schreef TomStall het volgende:

[..]

Ja precies. Het voelt voor TS misschien nu zo, maar dat is natuurlijk helemaal niet zo. HIJ heeft haar verraden, en niemand anders.

TS, zou trouwens niet nu in je DM's of PM's ik weet niet hoe dat heet nu al je gevoelige informatie naar willekeurige fokkers toe gaan sturen. OK je kan het dan kwijt en iedereen zal gerust er goed mee om gaan en goede bedoelingen hebben, maar geef jezelf even de tijd om tot rust te komen. Je hoeft niet altijd dingen met iemand te delen, er zijn ook dingen die je soms het beste gewoon kunt proberen zelf te verwerken. Risico-baten kwestie misschien, maar je bent vaak sterker dan je denkt en soms is het achteraf beter geweest dingen voor jezelf te houden.
wha dat is ierders keuze he? Ik ga er ok mee om en alles wat via DM of PM komt blijft vertrouwelijk.

naja blijkbaar nog wel puntje ff enzo hier?
Do what you love, love what you do!
pi_187402052
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juni 2019 02:01 schreef roos94 het volgende:
Hoe doe je dit?

Vooral als je al vele jaren een goede band dacht te hebben met die persoon?

Ben erachter gekomen dat een vriend van 13 jaar mij heel erg gemanipuleerd en bedrogen heeft. We hebben in het verleden uren gepraat over mijn ervaringen met leugens en bedrog(heb dit al van kleins af aan meegemaakt) en hij was altijd begripvol.

Stond altijd voor deze man klaar etc..en dan ineens een mes in je rug. Pats boem. Ik heb een kleine sociale kring juist vanwege mijn vertrouwensproblemen en dan dacht ik aan 1 persoon een echte vriend gevonden te hebben blijkt het de grootste rat te zijn die ik ooit heb gekend.

Het voelt alsof mijn leven als een kaartenhuis in elkaar stort. Klinkt misschien dramatisch maar ik weet echt niet waar ik het zoeken moet. Hoe ga ik hier nou mee om? Heb gehuild, geschreeuwd, overgegeven door stress en mijn hart wordt maar niet rustig. Het blijft tekeer gaan als een bezetene. Het voelt alsof er een strak touw om mijn keel zit en een bal in mijn buik. Ik weet echt niet wat ik moet doen..dit was de enige persoon op deze wereld waarmee ik echt mijn gevoel en problemen kon delen. En die persoon is nu mijn probleem geworden.
Ha die Roos, ik heb niet zo een extreme ervaring als jij maar paar jaren geleden had ik twee niffo's die brada's van elkaar waren. We gingen goed met elkaar om totdat één van hun alles wat we bespraken doorroddelde naar de rest van de familie. Sinds dat moment was het vertrouwen in hun weg en ging ik niet meer met ze om. Als ik ze zie dan groeten we elkaar maar echt een gesprek of wat zit er van mijn kant niet in. Door dat heb ik moeite om mensen in mijn prive toe te laten omdat je niet nog eens teleurgesteld wilt worden (ook niet op relatiegebied waar ik een soortgelijke ervaring heb gehad).
Maar door schade en schande word je wijs. Zorg dat je niet verloederd en wegkwijnt want dan kom je er niet meer uit.
  donderdag 13 juni 2019 @ 11:41:46 #38
471637 TomStall
I buried Joey
pi_187402858
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2019 09:22 schreef kree het volgende:

[..]

wha dat is ierders keuze he? Ik ga er ok mee om en alles wat via DM of PM komt blijft vertrouwelijk.

naja blijkbaar nog wel puntje ff enzo hier?
Oh was er al een "puntje" van gemaakt? Ja sorry, zag het topic nu pas en heb blijkbaar wat gewiste shit gemist. Vervelend als dat gebeurt, my bad.

Ik zei trouwens toch ook gewoon dat er waarschijnlijk wel ok mee omgegaan zou worden? Ik begrijp dan ook niet dat je je zo aangevallen voelt. Maar goed, een mens leest wat hij wil lezen zullen we maar zeggen.
pi_187402915
quote:
1s.gif Op donderdag 13 juni 2019 02:01 schreef roos94 het volgende:
Hoe doe je dit?

Vooral als je al vele jaren een goede band dacht te hebben met die persoon?

Ben erachter gekomen dat een vriend van 13 jaar mij heel erg gemanipuleerd en bedrogen heeft. We hebben in het verleden uren gepraat over mijn ervaringen met leugens en bedrog(heb dit al van kleins af aan meegemaakt) en hij was altijd begripvol.

Stond altijd voor deze man klaar etc..en dan ineens een mes in je rug. Pats boem. Ik heb een kleine sociale kring juist vanwege mijn vertrouwensproblemen en dan dacht ik aan 1 persoon een echte vriend gevonden te hebben blijkt het de grootste rat te zijn die ik ooit heb gekend.

Het voelt alsof mijn leven als een kaartenhuis in elkaar stort. Klinkt misschien dramatisch maar ik weet echt niet waar ik het zoeken moet. Hoe ga ik hier nou mee om? Heb gehuild, geschreeuwd, overgegeven door stress en mijn hart wordt maar niet rustig. Het blijft tekeer gaan als een bezetene. Het voelt alsof er een strak touw om mijn keel zit en een bal in mijn buik. Ik weet echt niet wat ik moet doen..dit was de enige persoon op deze wereld waarmee ik echt mijn gevoel en problemen kon delen. En die persoon is nu mijn probleem geworden.
Heel kort door de bocht, verwerken wat er gebeurt is en rouwen om het verlies van wat je kwijt bent. Analyseren hoe je hier je voortaan je voordeel mee zou kunnen doen en vernieuwd doorgaan.

In eerste instantie lijkt het the easy way out te zijn om iedereen buiten gesloten te houden, maar juist het risico maakt vertrouwen en liefde (ook de non-seksuele) zo waardevol. Voor veel mensen lijkt het dan een aardige tactiek, maar als je wel behoefte aan meer blijft houden zul je ook daar een copingstrategie voor moeten vinden om het gemis aan zulke intimiteit op te kunnen vangen.

quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2019 07:58 schreef roos94 het volgende:

[..]

Super klote als iets niet is wat het al die tijd leek of wat je gehoopt had dat het was. Maar hoe weet je zeker dat hij het echt moedwillig gedaan heeft? Mensen doen soms ongelooflijke kutte dingen die ze niet zo bedoelen. In dat opzicht is alles afkappen soms ook niet de beste tactiek, want juist door te luisteren naar hun kant kun je misschien inzichten opdoen waar je iets aan hebt. Misschien niet om ooit weer zoals vroeger te worden samen, maar wel iets van begrip of closure te krijgen..
pi_187404077
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2019 08:42 schreef dagobertE6 het volgende:
Veel te vaak meegemaakt helaas, je denkt iemand close te hebben en blijkt die persoon de grootste manipulator te zijn en liegen tegen IEDEREEN.

Ben je werkelijk eerlijk tegen jezelf? Zag je dit nou echt niet aankomen?

Ik ben er heel makkelijk in en ik block en verwijder deze mensen uit mijn leven heel easy. Had ik veel eerder moeten doen.
Dat is goed dat je dat lukt. Is voor veel waaronder mijzelf makkelijker gezegd dan gedaan. Zeker voor TS, na 13 jaar. 2,5 uurtjes slaap in de nacht en een hart die tekeer gaat. Dan komt het er echt op aan en kun je niet zomaar de gedachten omgooien.

Ik kan je eerlijk gezegd niet echt helpen TS, kan je alleen maar veel sterkte toewensen.
Wees altijd een eersteklas uitgave van jezelf, nooit een tweede klas weergave van een ander
  donderdag 13 juni 2019 @ 13:47:44 #41
313135 Softfeel
feel how soft it can be
pi_187404268
Los laten en verder gaan.
Natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan.

Ik weet niet of het nog zin heeft om met hem erover te praten over een hoe wat waarom e.d.
Misschien dat dat een stuk rust mee brengt en afsluiting.

Of is er nog iemand anders in de omgeving waar je je ei bij kwijt kunt?

Uiteindelijk zijn we niet allemaal hetzelfde.
Maar probeer het los te laten.
Of er in ieder geval met iemand over te praten. We zijn niet allemaal hetzelfde!
You think you get it, which isn't the same as actually getting it. Get it?
What in the name of what's-its-name are you doing?
ik stop pas als de dame volledig bevredigd is
pi_187404759
Heel herkenbaar dit helaas...

Therapie en alles gehad (nog steeds maar 1x per 3 week nu) om met shit te kunnen dealen en blijft lastig en ik heb gelukkig een achterban om er over te praten.... :{ ;(

Sterkte TS :)
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
pi_187405903
quote:
17s.gif Op donderdag 13 juni 2019 14:28 schreef Californium het volgende:
Heel herkenbaar dit helaas...

Therapie en alles gehad (nog steeds maar 1x per 3 week nu) om met shit te kunnen dealen en blijft lastig en ik heb gelukkig een achterban om er over te praten.... :{ ;(

Sterkte TS :)
Achterban _O-

Effe serieus wat bedoel je met dat? Bedoel je mensen die naar je shit luisteren en je aanbidden ofso, terwijl je er niks voor terug geeft?
pi_187406045
Ik moet eerlijk zeggen dat mensen zoals TS het zelf uitlokken naar mijn ervaring.

Ik heb genoeg dramaqueens gekend waarbij alles moet draaien om hun maar als iemand een klein foutje maakt is het doen alsof de wereld vergaat.

Van de week nog een chick helemaal vertellen aan haar vriendinnen hoe ze hysterisch heeft gehuild en alles kut vond omdat haar vriend met een andere chick heeft gezoend maar stiekem gaat ze al sinds het begin van de relatie vreemd met jan en alleman. _O- :')

Dat TS ook niet wilt uitleggen in meerdere topics wat er gebeurt is maar wel aandacht blijft vragen doet mij denken dat zij hier zelf ook blaam treft in het verhaal en het daarom niet wilt vertellen.
pi_187409023
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2019 15:49 schreef Vollenhoven het volgende:

[..]

Achterban _O-

Effe serieus wat bedoel je met dat? Bedoel je mensen die naar je shit luisteren en je aanbidden ofso, terwijl je er niks voor terug geeft?
Gewoon vrienden :P? Waar ik mee kan praten?
pi_187409213
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2019 15:59 schreef Vollenhoven het volgende:
Ik moet eerlijk zeggen dat mensen zoals TS het zelf uitlokken naar mijn ervaring.

Ik heb genoeg dramaqueens gekend waarbij alles moet draaien om hun maar als iemand een klein foutje maakt is het doen alsof de wereld vergaat.

Dat TS ook niet wilt uitleggen in meerdere topics wat er gebeurt is maar wel aandacht blijft vragen doet mij denken dat zij hier zelf ook blaam treft in het verhaal en het daarom niet wilt vertellen.
TS heeft in een ander topic wel eens wat over haar ouders en 'moeilijke' jeugd gedeeld, daardoor kan ik me wel voorstellen dat het extra moeilijk voor haar is als een vertrouwenspersoon toch niet zo vertrouwelijk blijkt te zijn.
pi_187409554
TS wil gewoon even haar frustratie kwijt en probeert en vraagt zich hardop af wat ze kan doen. Ik kan me voorstellen dat soms de inhoud niet hier hoort... maar dat de vraagstelling niet minder relevant is.

Ik probeer mezelf ook niet te branden aan dat soort dingen, maar ik heb een psycholoog on call met wie ik wel dingen kan bespreken indien nodig. Dat hebben we ook niet allemaal...

Maar in dezelfde lijn. Als dit topic je niet aanstaat hoef je er ook niet op te reageren enz. ^O^
pi_187409959
Je hebt van die mensen die je je hele leven kent, mee bent opgegroeid en die na al die jaren opeens alleen van zich laten horen als ze je nodig hebben. De rest van de tijd hoor je helemaal niks van hen.

:N :r

Terechte frustratie en klacht. Maar TS als ik jou was zou ik blij zijn dat de aap eindelijk uit de mouw is gekomen. Van dit soort mensen kan je beter zo snel mogelijk af zijn. En neem wat van dat kattenkruid valeriaan (bij de Kruidvat te halen bvb) om je rustiger te maken.
pi_187410568
quote:
0s.gif Op donderdag 13 juni 2019 20:12 schreef Gruj0 het volgende:
Je hebt van die mensen die je je hele leven kent, mee bent opgegroeid en die na al die jaren opeens alleen van zich laten horen als ze je nodig hebben. De rest van de tijd hoor je helemaal niks van hen.

:N :r

Terechte frustratie en klacht. Maar TS als ik jou was zou ik blij zijn dat de aap eindelijk uit de mouw is gekomen. Van dit soort mensen kan je beter zo snel mogelijk af zijn. En neem wat van dat kattenkruid valeriaan (bij de Kruidvat te halen bvb) om je rustiger te maken.
Denk ik ook, maar kan nog wel eens lastig zijn als je iemand zo lang kent. En meer nog omdat je eigenlijk je eigen vertrouwen hebt gegeven aan zo iemand.

Dus tsja wss beter om dan maar contact te verbreken enzo denk ik.
Of uitpraten natuurlijk. Maargoed ik geef mensen wel vaak een tweede kans als alles oprecht is. Maar bij mij houdt t ook een keer op wel.

Hoe ouder ik ga worden hoe makkelijker ik er eigenlijk in ben geworden.
Do what you love, love what you do!
  Miss 200.000.000! donderdag 13 juni 2019 @ 22:01:21 #50
367000 roos94
pi_187411725
Bedankt voor alle reacties waardeer het enorm.

Vannacht 2.5 uur geslapen daarna niets meer. Mijn lichaam houdt niet echt op met trillen. Ik krijg het gewoon niet rustig onder controle. Ben echt vermoeid, maar slapen lukt niet..lig al 2 uur in en uit bed te ijsberen. Ik heb het ook extreem koud de hele tijd ondanks deken en trui. Voel me fysiek ziek.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')