abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 25 juli 2019 @ 09:33:05 #176
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_188107499
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2019 09:25 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Hij is dan ook fan van ZOA. weet niet of je die mafketel kent.
ZOA? De christelijke noodhulp- en wederopbouworganisatie die zich inzet voor mensen in crisisgebieden. Actief in Afrika, Azi en het Midden-Oosten? Die ZOA? :P
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  donderdag 25 juli 2019 @ 09:36:30 #177
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_188107544
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2019 08:08 schreef Legatus het volgende:

[..]

Het is trouwens kwalijk dat je hier politieke vrijheden koppelt aan een discussie van Westerse waarden. Het willen hebben van politieke vrijheden is niet iets wat typisch westers is of is geen westerse propaganda.
Tja, als Han-Chinezen mee gingen met westerse praat over ideologie dan waren ze nu al 80% christen want in 19de eeuw waren ook vele blanken daar zeer fanatiek christendom aan het verspreiden. Zat verhalen van Chinese bendes die dat als bedreiging zagen en geweld begonnen te gebruiken. Dat is ook hoe ze het beschouwen want ik lees veel posts van Chinezen die op Engelstalige fora posten. Ze beschouwen die morale preken over hoe ze hun zaken moet runnen als arrogantie en dan duid ik mij nog heel netjes uit. Weet je wat dit is? Een kledingstuk van vermoordde Duitse katholieke missionarissen die in 19de eeuw in China aan het preken waren. Juye-incident. Stop het in een museum.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
Why hasn't anyone stopped the Hongkong Triads?

Because it turns out that it's better to have organized crime than disorganized crime. The police enforce certain rules on the triads like no violence against "civilians" and no killing. The triads keep the peace and have local networks. Besides, how exactly do you get rid of a secret society.


[ Bericht 3% gewijzigd door Jellereppe op 27-07-2019 08:36:47 ]
  donderdag 25 juli 2019 @ 10:17:07 #178
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_188108138
Jellereppe die er vanal dingen over de islam bijhaalt en Angelsaksiche macht :')

Mijn vriendin komt uit HongKong en de reden waarom ze in Australie studeert, en niet in Hongkong zou willen wonen is simpel:
-Huizenprijzen belachelijk duur (voor een 2 kamer appartement ben je makkelijk 600.000 kwijt). Dus de kans dat je iets gaat bezitten is heel klein (minimumloon a 3.50).
-Vrijheden in de toekomst zullen aanzienlijk minder zijn als China de zaak overneemt. Alleen door deze extradition bill word dit ontzettend versneld.

Daarom zsm wegwezen als je nog jong bent / de mogelijkheid hebt. Die mensen die protesteren hebben geen keuze/willen nog niet opgeven.

Heel triest

Zie hieronder een treffend filmpje waarom veel HongKongers vrezen voor hun toekomst (zitten Engelse subs bij):



[ Bericht 15% gewijzigd door Maikuuul op 25-07-2019 10:55:07 ]
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
  donderdag 25 juli 2019 @ 10:45:54 #179
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_188108611
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2019 10:17 schreef Maikuuul het volgende:
-Vrijheden in de toekomst zullen aanzienlijk minder zijn als China de zaak overneemt. Alleen door deze legislative law word dit ontzettend versneld.

Ik ben te veel aanwezig op dit topic naar mijn smaak, maar voor een topic zoals dit maak ik een uitzondering. Lees wat deze vasteland Chinees van 21 jaar jong zegt over de extradition bill (uitleveringsverdrag) (die jij legislative law noemt). Ik ben wantrouwig tegen protesterende jeugd die meer denken met idealisme dan met verstand. De Culturele Revolutie van 1966 - 1976 en alle culturele destructie was ook het resultaat van indoctrinatie met communistische leest vanaf geboorte tot tienerschap.

https://en.wikipedia.org/wiki/Cultural_Revolution

quote:
Why does Xi Jinping keep silent on Hong Kong's mass protests in 2019?

Chen Zhigong (陳治功), lived in Tianjin, China (1997-2015)

Updated Sun

Because the whole thing, from its very beginning till its end, has actually little to do with Mainland China.

Basically it goes like this:

1. A Hong Kong young man killed his Taiwanese girlfriend in Taiwan and hid her dead body. Then he went back to HK.

2. Several days later the girl’s dead body was discovered and the incident went viral in HK and Taiwan.

3. Because there is no extradition agreement between HK and Taiwan, that HK young man basically can escape from punishment.

4. HK SAR’s government wanted to have an extradition agreement with Taiwan in order to send this young man to Taiwan and to avoid more fugitives hiding in HK in the future.

5. The HK official wanted to include Mainland China and SAR Macao in the agreement as well. Mainland China and Mainlanders couldn’t care less about this.

6. And then the contemplated extradition agreement was exposed, and the pro-democracy bloc in HK got angry because they think there is no rule of law in Mainland China thus the extradition law may do harm to HKers’ freedom.

7. Then they start to organize protests against SAR HK’s government. At first the protests were peaceful.

8. And then the protests became chaotic, violent and became riots. Many HKers (especially those from the bottom of the society) used the “protests” as an excuse to vent their own dissatisfaction with life. Their methods included biting off the finger of policeman, group-fighting an old man in metro, throwing bricks against the window and occupying the legco.

9. A mainland Chinese minister called Han Zheng went to Shenzhen and told HK officials that they could stop the extradition agreement. At that time Xi was in Osaka to attend the G20 Summit.

10. The HK official said that the extradition law is over. But someone continues to make riots and many people start to join the government side.

So as you can see, it’s just like your neighbors who live in a house next to yours suddenly start to quarrel and fight with each other because of you, but you really know little about what they are doing and you can’t care less about it.

In Chinese we have a proverb “言多语失” “More words bring more mistakes”, so Xi Jinping is intelligent enough to know that he had better say nothing about something which has little to do with China (the whole thing wasn’t caused by China, the extradition agreement wasn’t came up with by China, few HKers actually did interact with China and the whole thing ended with no results)

In fact the only thing here that can be related with China that I can come up with is that Mainland minister called Han Zheng, LOL.

https://www.quora.com/Why(...)ass-protests-in-2019


[ Bericht 1% gewijzigd door Jellereppe op 25-07-2019 10:53:21 ]
  donderdag 25 juli 2019 @ 10:48:14 #180
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_188108650
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2019 10:17 schreef Maikuuul het volgende:
Jellereppe die er vanal dingen over de islam bijhaalt en Angelsaksiche macht :')

Mijn vriendin komt uit HongKong en de reden waarom ze in Australie studeert, en niet in Hongkong zou willen wonen is simpel:
-Huizenprijzen belachelijk duur (voor een 2 kamer appartement ben je makkelijk 600.000 kwijt). Dus de kans dat je iets gaat bezitten is heel klein (minimumloon a 3.50).

quote:
0s.gif Op woensdag 24 juli 2019 21:01 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Ik heb verschillende ideen over die stad zoals de zeer machtige Hongkong tycoons die het een zeer dure stad maken maar goed dat vergt zwaar ingrijpen. In China hadden ze het probleem van zeer machtige tycoons ook gehad en dit is hoe ze het hebben opgelost. Het is verschil tussen keuze uit machtige overheid (Chinese cultuur) of machtige private tycoons (Angelsaksische cultuur). Een middenweg is het Rijnlandmodel voor Hongkong a la Duitsland/Noorwegen. Een wat meer betrokken overheid die de scherpe randen van het kapitalisme verwijderd, maar niet te betrokken. Angelsaksische model is snoeihard.

https://en.wikipedia.org/(...)rds_under_Mao_Zedong
Hier iemand die in Hongkong woont en bevestigd wat ik al dacht. Mao psychopaat sta op uit je graf. Een stad genaamd Hongkong heeft je praktijkkennis nodig. Tfoe. Angelsaksische kapitalisme met een religie die het heeft over voordelen van een machteloze en kleine overheid: dat is Hongkong.

quote:
Why are Hong Kong's angry and disillusioned youth voicing out now?

First of all, it's summer and the schools are out. But.....

Life sucks for Hong Kong youth. The rents are high, the salaries are low. A lot of them just want to totally explode in frustration, but they keep quiet because what can you do?

So what happened was that in June, there were massive demonstrations against the extradition bill. These were huge demonstrations that included much of HK society. The government gave in, most people went home.

But then you have young people with a lot of repressed anger and frustration. Once the big demonstrations ends, they were still very angry, and once you open the floodgates, stuff comes out so they've been expressing their anger at various targets. China. The police. MTR. TVB.

One thing that I find interesting is that you see a lot of anger, but it's very strangely not directed at the people who I think are really responsible, i.e. the economic elite of HK. So it gets directed at random directions.

Personally, I think that Lai Chee-Ying of the Apple Daily is a wimp and a coward. He is encouraging kids to demonstrate at random things, but I've never heard the Apple Daily go after the landlords and the tycoons.


[ Bericht 5% gewijzigd door Jellereppe op 27-07-2019 09:09:33 ]
  donderdag 25 juli 2019 @ 11:20:11 #181
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_188109211
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2019 10:48 schreef Jellereppe het volgende:

[..]


[..]

Het zijn niet enkel HongKong tycoons... 1/3 aankopen zijn van mainlanders


En je begrijpt dat HongKongers liever niet aan China uitgeleverd willen worden? Negatief over het regime, hup de bak in, martelen/doden is hun niet vreemd. Of levenslang in een strafkamp.

De video die ik postte maakt precies duidelijk waarvoor men bang is.

[ Bericht 6% gewijzigd door Maikuuul op 25-07-2019 11:26:33 ]
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
  donderdag 25 juli 2019 @ 11:23:30 #182
131800 Tarado
cap de fusca
pi_188109269
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2019 11:20 schreef Maikuuul het volgende:

[..]

Het zijn niet enkel HongKong tycoons... 1/3 aankopen zijn van mainlanders

dat is zeker een probleem, veel staan er nog leeg ook
  vrijdag 26 juli 2019 @ 08:35:48 #183
131800 Tarado
cap de fusca
pi_188128205
StephenMcDonell twitterde op vrijdag 26-07-2019 om 06:52:37 Protest about to start at #HongKong Airport condemning last weekend’s triad gang violence against pro-democracy activists. Cathay Pacific Flight Attendant’s Union one of the organizers. They say they’ll spread pro-democracy message to visiting travelers esp from mainland #China. https://t.co/Glj4qTIas5 reageer retweet
pi_188141702
Ongeveer 2500 personen houden een sit-in op Hong Kong vliegveld.

  zaterdag 27 juli 2019 @ 09:23:48 #185
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_188149093
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2019 11:20 schreef Maikuuul het volgende:

[..]

Het zijn niet enkel HongKong tycoons... 1/3 aankopen zijn van mainlanders


En je begrijpt dat HongKongers liever niet aan China uitgeleverd willen worden? Negatief over het regime, hup de bak in, martelen/doden is hun niet vreemd. Of levenslang in een strafkamp.

De video die ik postte maakt precies duidelijk waarvoor men bang is.
Tuurlijk snap ik het. Als je exclusief Westers nieuws leest is het een eng en smerig land. Beijing heeft HK alleen teruggenomen in 1997 en veel autonomie gegeven, wat peperdure infrastructurele verbindingen aangelegd tussen HK en het vasteland en HK en Macau (over die raillink met het Chinese vasteland was ook veel verontwaardiging), maar mentale, economische, morale, onderwijskundige, elitaire en juridische de-kolonisatie en de macht van HK tycoons inperken is niet gebeurd. Waarom heeft de VS een enorme consulaat in HK? Die stad bulkt van de spionnen, ngo's en andere onwenselijke Amerikaanse/Britse invloeden. Ik noem het een vliegdekschip voor anti-China praktijken hoewel de jeugd zeker terechte klachten heeft over de financile onleefbaarheid, maar hun backers hebben heel andere zorgen.

https://en.wikipedia.org/(...)E2%80%93Macau_Bridge

https://en.wikipedia.org/(...)ng_Express_Rail_Link

[ Bericht 2% gewijzigd door Jellereppe op 27-07-2019 09:32:50 ]
pi_188149162
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 09:23 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Tuurlijk snap ik het. Als je exclusief Westers nieuws leest is het een eng en smerig land. Beijing heeft HK alleen teruggenomen in 1997 en veel autonomie gegeven, wat peperdure infrastructurele verbindingen aangelegd tussen HK en het vasteland en HK en Macau (over die raillink met het Chinese vasteland was ook veel verontwaardiging), maar mentale, economische, morale, onderwijskundige, elitaire en juridische de-kolonisatie en de macht van HK tycoons inperken is niet gebeurd. Waarom heeft de VS een enorme consulaat in HK? Die stad bulkt van de spionnen, ngo's en andere onwenselijke Amerikaanse/Britse invloeden. Ik noem het een vliegdekschip voor anti-China praktijken hoewel de jeugd zeker terechte klachten heeft over de financile onleefbaarheid, maar hun backers hebben heel andere zorgen.

https://en.wikipedia.org/(...)E2%80%93Macau_Bridge

https://en.wikipedia.org/(...)ng_Express_Rail_Link
Klok en klepel.
  zaterdag 27 juli 2019 @ 10:02:03 #187
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_188149366
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 09:37 schreef Legatus het volgende:

[..]

Klok en klepel.
Hongkong hoeft zelfs geen belasting af te dragen aan Beijing terwijl het een hoge omzet draait. Ze houden alles zelf. Daarmee wordt het bevoordeeld net als arme provincies zoals Guizhou. Als ze geen belasting hoeven af te dragen misschien is het een idee dat ze wat gaan doen aan die financile onleefbaarheid. Hoewel dat natuurlijk niet zo maar gaat door die rechtsstatelijke elementen gemplementeerd door de Britten in HK. Een leger advocaten en muurvast die HK-overheid. Als ze maar stabiel zijn niemand vraagt meer van HK. Van andere steden met een hoge omzet vraagt Beijing meer zoals geld naar R&D/innovatie etc. Van HK daarentegen zolang jullie stabiel zijn prima wordt niet meer van verwacht.

[ Bericht 7% gewijzigd door Jellereppe op 27-07-2019 10:38:19 ]
  zaterdag 27 juli 2019 @ 10:55:46 #188
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_188149879
Het is natuurlijk mooi dat Jellereppe die feitjes aandraagt en iets zegt over de "Westerse media" etc etc. Wat grotendeels ook klopt.

Maar waar het hier natuurlijk om gaat is dat er 2 miljoen mensen de straat op zijn gegaan om te protesteren. TEGEN deze wet, dat zegt toch wel iets. Men wilt de samenvoeging met China pas zoals was afgesproken ~30-40 jaar. Men geniet van haar vrijheden en wilt niet geblokkeerd worden van Facebook/Whatsapp. En men wilt ook niet opgepakt worden als er openlijk kritiek wordt geleverd op het Chinese regime.

Kan je natuurlijk wel mooie praatjes hebben hier dat het Westen slechte invloed is, maar de mensen daar willen geen verandering. Anders gingen ze niet de straat op. Heb je zelf ooit in Hongkong gewoond / woon je er nu? Zo niet, dan lijkt het me sterk dat Jelle precies weet wat beter is voor HK dan haar eigen burgers.

[ Bericht 6% gewijzigd door Maikuuul op 27-07-2019 11:11:16 ]
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_188150372
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 10:55 schreef Maikuuul het volgende:
Het is natuurlijk mooi dat Jellereppe die feitjes aandraagt en iets zegt over de "Westerse media" etc etc. Wat grotendeels ook klopt.

Maar waar het hier natuurlijk om gaat is dat er 2 miljoen mensen de straat op zijn gegaan om te protesteren. TEGEN deze wet, dat zegt toch wel iets. Men wilt de samenvoeging met China pas zoals was afgesproken ~30-40 jaar. Men geniet van haar vrijheden en wilt niet geblokkeerd worden van Facebook/Whatsapp. En men wilt ook niet opgepakt worden als er openlijk kritiek wordt geleverd op het Chinese regime.

Kan je natuurlijk wel mooie praatjes hebben hier dat het Westen slechte invloed is, maar de mensen daar willen geen verandering. Anders gingen ze niet de straat op. Heb je zelf ooit in Hongkong gewoond / woon je er nu? Zo niet, dan lijkt het me sterk dat Jelle precies weet wat beter is voor HK dan haar eigen burgers.
Als ik een Hong Konger was, zou ik ook liever zelfstandig blijven. Maar dan blijft de vraag, of het vanuit Chinees perspectief terecht is.
Bij het einde van WO-2 waren er maar 600.000 inwoners in Hong Kong De bevolking is zo gegroeid door de vluchtelingen vanuit China, waarvan ook een deel weer is doorverhuisd naar Vancouver etc.
Mao had in 1949 Hong Kong al bij China kunnen laten inlijven, als hij dat toen wilde.
pi_188151072
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 10:02 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Hongkong hoeft zelfs geen belasting af te dragen aan Beijing terwijl het een hoge omzet draait. Ze houden alles zelf. Daarmee wordt het bevoordeeld net als arme provincies zoals Guizhou. Als ze geen belasting hoeven af te dragen misschien is het een idee dat ze wat gaan doen aan die financile onleefbaarheid. Hoewel dat natuurlijk niet zo maar gaat door die rechtsstatelijke elementen gemplementeerd door de Britten in HK. Een leger advocaten en muurvast die HK-overheid. Als ze maar stabiel zijn niemand vraagt meer van HK. Van andere steden met een hoge omzet vraagt Beijing meer zoals geld naar R&D/innovatie etc. Van HK daarentegen zolang jullie stabiel zijn prima wordt niet meer van verwacht.
Ratel lekker door. Je pretendeert het te begrijpen, maar eigenlijk niet.

Binnen het belastingsysteem van China heeft elke regio een eigen tax jurisdictie e.g. Shanghai draagt ook niets af aan Beijing. Stop met verspreiden info waar je de context niet van snapt. Het zetten van Wiki links maakt niet dat je gelijk hebt.
pi_188151123
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 10:55 schreef Maikuuul het volgende:
Het is natuurlijk mooi dat Jellereppe die feitjes aandraagt en iets zegt over de "Westerse media" etc etc. Wat grotendeels ook klopt.

Maar waar het hier natuurlijk om gaat is dat er 2 miljoen mensen de straat op zijn gegaan om te protesteren. TEGEN deze wet, dat zegt toch wel iets. Men wilt de samenvoeging met China pas zoals was afgesproken ~30-40 jaar. Men geniet van haar vrijheden en wilt niet geblokkeerd worden van Facebook/Whatsapp. En men wilt ook niet opgepakt worden als er openlijk kritiek wordt geleverd op het Chinese regime.

Kan je natuurlijk wel mooie praatjes hebben hier dat het Westen slechte invloed is, maar de mensen daar willen geen verandering. Anders gingen ze niet de straat op. Heb je zelf ooit in Hongkong gewoond / woon je er nu? Zo niet, dan lijkt het me sterk dat Jelle precies weet wat beter is voor HK dan haar eigen burgers.
Nee dat zegt niets. China bestaat niet uit 2 miljoen mensen, maar uit 1,4 miljard. HK is onderdeel van China (itt Tibet en Xinjiang). Die Chinezen in HK kun je vergelijken met huisnegers, die kwamen ook altijd op voor de slavenhouders die de veldnegers afranselde en onderdrukte. Deze huisneger-chinezen moet je opnieuw opvoeden, desnoods ze de zweep laten voelen zodat ze weten hoe het voelde om op het veld te werken voor de meester.
pi_188151243
China had beter concentratie/heropvoedings-kampen voor de HKers moeten bouwen ipv voor de Oeigoeren. Maar zegt ook wel wat over China dat ze achter de zwakkeren en armen aangaan. Boontje komt om zijn loontje laten we maar zeggen.
  zaterdag 27 juli 2019 @ 13:23:49 #193
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_188151974
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 12:29 schreef Amfora het volgende:

[..]

Nee dat zegt niets. China bestaat niet uit 2 miljoen mensen, maar uit 1,4 miljard. HK is onderdeel van China (itt Tibet en Xinjiang). Die Chinezen in HK kun je vergelijken met huisnegers, die kwamen ook altijd op voor de slavenhouders die de veldnegers afranselde en onderdrukte. Deze huisneger-chinezen moet je opnieuw opvoeden, desnoods ze de zweep laten voelen zodat ze weten hoe het voelde om op het veld te werken voor de meester.
:') wat een niveau, wees maar blij dat je in NL geboren bent met je stoere praatjes.

De mensen die wreedzaam protesteerden op Tianmen Square verdienden het zeker ook om doodgeschoten te worden?

Heb meer respect voor mensen die de straat op gaan met 40 graden in HongKong, dan de gemiddelde Nederlander die klaagt over de 1000 euro van Rutte :')

[ Bericht 7% gewijzigd door Maikuuul op 27-07-2019 13:29:27 ]
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
pi_188152107
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 12:36 schreef Amfora het volgende:
China had beter concentratie/heropvoedings-kampen voor de HKers moeten bouwen ipv voor de Oeigoeren. Maar zegt ook wel wat over China dat ze achter de zwakkeren en armen aangaan. Boontje komt om zijn loontje laten we maar zeggen.
Wat lul je? Pleur op naar die achterlijke communistische imperialistische kutstaat.
  zaterdag 27 juli 2019 @ 13:33:45 #195
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_188152117
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 13:32 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]

Wat lul je? Pleur op naar die achterlijke communistische imperialistische kutstaat.
Exceptionalisme van Germanen is vermoeiend en heeft veel leed gebracht. Dimmen, mongooltje. Je bent niet de enige die onbeleefd kan zijn. Elke andere stem op deze vampierbleke vorm dat niet netjes in de Germaanse liberale ideologie past wordt slecht bejegend. Hopelijk blijft Amfora doorposten we hebben behoefte aan andere kwaliteitsvolle niet Eurocentrische opinies.

[ Bericht 7% gewijzigd door Jellereppe op 27-07-2019 13:41:36 ]
  zaterdag 27 juli 2019 @ 13:37:16 #196
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_188152173
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 12:26 schreef Legatus het volgende:

[..]


Binnen het belastingsysteem van China heeft elke regio een eigen tax jurisdictie e.g. Shanghai draagt ook niets af aan Beijing.
Kom met bronnen! Hongkong draagt in ieder geval geen belasting af aan de Centrale Overheid en heeft zelfs een aparte andersoortige belastingsysteem. Zeker gebaseerd op die van de Britten?

quote:
Under Article 108 of the Basic Law of Hong Kong, the taxation system in Hong Kong is independent of, and different from, the taxation system in mainland China. In addition, under Article 106 of the Hong Kong Basic Law, Hong Kong enjoys independent public finance, and no tax revenue is handed over to the Central Government in China.
https://en.wikipedia.org/wiki/Taxation_in_Hong_Kong

[ Bericht 3% gewijzigd door Jellereppe op 27-07-2019 13:48:21 ]
pi_188152280
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 13:23 schreef Maikuuul het volgende:

[..]

:') wat een niveau, wees maar blij dat je in NL geboren bent met je stoere praatjes.

De mensen die wreedzaam protesteerden op Tianmen Square verdienden het zeker ook om doodgeschoten te worden?

Heb meer respect voor mensen die de straat op gaan met 40 graden in HongKong, dan de gemiddelde Nederlander die klaagt over de 1000 euro van Rutte :')
Nee jij, jij zit daar alleen maar te vreten, zolang je babi pangang maar lekker smaakt.





pi_188152288
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 13:33 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Exceptionalisme van Germanen is vermoeiend en heeft veel leed gebracht. Dimmen, mongooltje. Je bent niet de enige die onbeleefd kan zijn. Elke andere stem op deze vampierbleke vorm dat niet netjes in de Germaanse liberale ideologie past wordt slecht bejegend. Hopelijk blijft Amfora doorposten we hebben behoefte aan andere kwaliteitsvolle niet Eurocentrische opinies.
Jij moet sowieso je bek houden met je mongooltje. Ga ZOA in zijn hol neuken, mafkees.
  zaterdag 27 juli 2019 @ 13:46:13 #199
79000 Maikuuul
Dat zeg ik ook altijd
pi_188152342
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juli 2019 13:42 schreef Amfora het volgende:

[..]

Nee jij, jij zit daar alleen maar te vreten, zolang je babi pangang maar lekker smaakt.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
De Aziatische keuken is dan ook mijn favoriet :9 Ik houd van reizen, en daar werk ik ook voor. Anderen kopen een huis zodra ze het kunnen, ik reis liever.

Denken dat ze babi pangan serveren in Azie :')
[b]Mag ik niet zeggen voor me moeder
Van het Concert des Levens krijgt niemand een Program
Sokkel Lolleromfg[/b]
  zaterdag 27 juli 2019 @ 13:53:26 #200
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_188152456
Ik moest grinniken om die huisneger metafoor. Spijker en kop. Ik ben nog steeds aan het lachen. Stockholm Syndroom, Amfora, Stockholm Syndroom. Ik heb vasteland Chinezen ze bananas zien noemen op reddit/quora: geel van buiten, wit van binnen. Maar huisneger-chinezen is ook prima. Diversiteit in benamingen. Terug naar christenen. Niet alle christelijke missionarissen waren nutteloos en agressief in China. Matteo Ricci was een goede en zeer intelligente man. RIP.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Stockholmsyndroom


Huisneger is blij om meester te zien. Even wat vasteland Chinezen opinies. Ze weten goed wat voor smerigheid en invloed aan de gang is in HK. Komt zeer waardevolle informatie naar boven die je niet leest in Westerse mediarotzooi. Er is veel vuiligheid waar jullie luitjes hoogstwaarschijnlijk niet van op de hoogte zijn (westerse mediarotzooi hey) maar dat gaat niet over Hongkong en is veel ernstiger en storender dan wat protesten. Ik deel dat wel als een gepast moment komt.

https://en.wikipedia.org/wiki/Media_coverage_of_the_Iraq_War

https://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Mockingbird

https://en.wikipedia.org/wiki/CIA_influence_on_public_opinion

quote:
Do you think that China will eventually do the same thing to the protesters in Hong Kong that they did in Tiananmen thirty years ago?

Ming Yu, lives in China
Answered Thu

Not likely.

Thirty years ago, the mobs in Beijing had supports from Hong Kong, Taiwan, US and Western media. Thirty years ago, many Chinese leaders had too much sympathy to the protesters. Thirty years ago, China didn't have enough experience to this kind of operations.

Thirty years later, we have seen the fall of the USSR, the breakdown of Yugoslavia, the Arabic Spring, the Velvet Revolution, Ukraine, etc.. We are quite experienced of this kind of operations. It has become clear enough America is launching another 'Colour Revolution' project in Hongkong.

Moreover, China is much more powerful and wealthier than thirty years ago. Hong Kong's GDP used to be 20% of China's GDP. Now it is about 3%. The Chinese government is not that worried about an economic breakdown in Hong Kong. The mobs can ruin the Hong Kong economy at most and this is not going to affect China's economy very much now.

quote:
What is the acceptable solution for the Hong Kong riots?

Zheng Zhang

China already has the plan on the table. The people of Hong Kong have 50 years (1997-2047) to shape Hong Kong into a city they want to be, with the assumption that China can accept. So far, the people of HK are wasting time on pursuing thing that China won't accept. When 2047 comes, China will decide whether One Country, Two Systems works in HK.

Hong Kong is the center of the Five Eye Union's Far East intelligence network. The US and the UK have extraordinary influence in Hong Kong. Most HK universities are under the influence of the NED, an American extra-legal propaganda organ. Most Hong Kong chief justices and barristers are graduated and trained in the UK. Hong Kong's juridical system remains unchanged after the handover. CIA has more than 1000 employees working in the US consulate in Hong Kong.

In fact, two decades after the handover, Hong Kong is still a white colony in many ways. The PLA garrisons in Hong Kong are not even allowed to go out of their camp. Treason, subversion, espionage, every crime against the Chinese state, every crime of national security you can imagine is legal in Hong Kong. Most corrupt formal CCP officials and traitors leave China via Hong Kong. They are evidently supported and helped by the active Five Eyes Union agencies. Many formal CCP official who turned against PRC have deep relation with the CIA and the NED. They certainly don't want to see a pro-PRC Hong Kong. Apple Daily, an anti-PRC mouthpiece, the most popular media in Hong Kong, is owned by a close friend of the CIA. We have solid evidence that his business benefits from multiple CIA-tipped investments in Thailand and Malaysia.

So, if in Hong Kong, this famous capitalist metropolis, most of the tycoons are anti-PRC, all the universities are anti-PRC, most justice and the most popular media are anti-PRC, what else can you expect for ordinary people's attitude toward the PRC?

Hong Kongers have no idea how many mainland Chinese hate them, and they don't care. But once the number of the latter goes out of limit, things can go quite ugly. The Hong Kongers can imagine a Hong Kong "without" mainland China. I encourage them to go further. How about a mainland China that is hostile to Hong Kong like the US to Iran? How about mainland China cuts you off from clean water, electricity, food and blocks your export/import? Full embargo? What about the PLA forces block your planes and seal your ports? Let's see what will happen. Let's see if you can still enjoy the cozy life that "those locusts only dream about".

quote:
Does anyone profit from the Hongkong Protest?

Chiang Chiu

I can see a lot of outsiders profit from the HK protest, like the DPP in Taiwan just having a field day gaining support on their anti-China agenda. Chinese hardliner is probably also licking their chops to start saying see, letting HK people to have their freedom and own system isn’t gonna work. Time to take Xinjiang approach to shut the border and build mass “re-education” camp.
Liberale Hongkong extremist gearresteerd verantwoordelijk voor het produceren van een zelfgemaakte bom. Die voorraad zelfgemaakte bommen hebben ze ook voortijdig opgerold. Wat netjes die Hongkong autoriteiten zelfs zijn privacy beschermen terwijl als het aan hem lag hij wat petrol bombs tegen hun harses had geknald. Tja. Ze hebben het ook extreem zacht gehouden door een licht uitgeruste agent op de achterbank plaats te laten nemen.



quote:
A Hong Kong National Front member arrested after the seizure of what has been described as the largest amount of explosives found in the city since its return to China in 1997 was denied bail by a court on Monday. Lo Yat-sun, 27, applied for bail on his first court appearance following his arrest last Saturday in connection with the find at an industrial building in Tsuen Wan. West Kowloon Court heard the unemployed man faced one count of possessing an explosive substance, an offence punishable by 14 years in prison.

Prosecutors said Lo knowingly possessed triacetone triperoxide on July 19, at Lung Shing Factory Building on Texaco Road. Lo was not required to enter a plea as prosecutors need 12 more weeks to conduct further investigations.

That will include reviewing the building's security camera footage, and analysing DNA, fingerprints, and samples of the substances found at the scene. Investigators will also examine a mobile phone Lo was carrying, as well as other electronic devices, including computers, seized from his Tsuen Wan residence and the unit of the industrial building he occupied. The bespectacled man watched the public gallery as lawyers argued over his bail application.

Lo was among three men arrested on Saturday night following a police raid that led to the discovery of petrol bombs and triacetone triperoxide. Most of the alleged explosives were disposed of in controlled explosions by the police bomb squad last Saturday.


[ Bericht 21% gewijzigd door Jellereppe op 30-07-2019 15:53:33 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')