Ik ook niet, maar het is geen argument voor het niet toekennen van mensenrechten aan de bevolking.quote:Op maandag 1 juli 2019 17:42 schreef Droopie het volgende:
[..]
Nu ben ik geen India kenner (behalve de afleveringen op Netflix Patriot Act met Hassan Minhaj), maar dat land lijkt mij verre van stabiel.
dat doen ze natuurlijk nooit met het risico dat ze dat allemaal willenquote:Op maandag 1 juli 2019 17:43 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar als HK onafhankelijk en democratisch wordt kan China toch prima een dictatuur blijven? Zij blij, jij blij en HongKong blij.
Heb je enig idee hoe de politiek in China werkt? Leg uit? Er zijn meer kleuren dan West-Europese liberalisme en dictatuur. Ik begin West-Europeanen met de dag minder te mogen. Jullie zijn geen haar beter dan de eveneens met ideologie doordreven Golfarabieren. Smeerlappen. Een paar harde lessen zijn nodig zoals een Tweede Verlichting zodat ruimte komt in die hersenpannen voor meer dan alleen liberale absolutisme.quote:Op maandag 1 juli 2019 17:43 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar als HK onafhankelijk en democratisch wordt kan China toch prima een dictatuur blijven? Zij blij, jij blij en HongKong blij.
Flikker dan op!quote:Op maandag 1 juli 2019 17:47 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Heb je enig idee hoe de politiek in China werkt? Leg uit? Er zijn meer kleuren dan West-Europese liberalisme en dictatuur. Ik begin West-Europeanen met de dag minder te mogen. Jullie zijn geen haar beter dan de eveneens met ideologie doordreven Golfarabieren. Smeerlappen. En paar harde lessen zijn nodig zoals een Tweede Verlichting zodat ruimte komt in die hersenpannen voor meer dan alleen liberale absolutisme.
Waar gaat dit nou weer over? Hoe is dit een reactie op wat ik zeg?quote:Op maandag 1 juli 2019 17:47 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Heb je enig idee hoe de politiek in China werkt? Leg uit? Er zijn meer kleuren dan West-Europese liberalisme en dictatuur. Ik begin West-Europeanen met de dag minder te mogen.
quote:Op maandag 1 juli 2019 17:43 schreef Tarado het volgende:
[..]
maar de ongelijkheid is niet minder groot
Dat maakt de stelling niet minder onwaar. Het hebben van 1 miljard mensen in een land is geen rechtvaardiging om een dictatuur in te voeren en te behouden. Het is gewoon onzin en empirisch niet bewijsbaar.quote:Op maandag 1 juli 2019 17:43 schreef Tarado het volgende:
[..]
maar de ongelijkheid is niet minder groot
o daar ben ik het wel mee eens, maar dat maakt het nog niet allemaal koek en ei daarquote:Op maandag 1 juli 2019 17:51 schreef Legatus het volgende:
[..]
[..]
Dat maakt de stelling niet minder onwaar. Het hebben van 1 miljard mensen is een land is geen rechtvaardiging om een dictatuur in te voeren en te behouden. Het is gewoon onzin en empirisch niet bewijsbaar.
Omdat Hong Kong nu China is misschien.quote:Op maandag 1 juli 2019 17:51 schreef VoMy het volgende:
[..]
Waar gaat dit nou weer over? Hoe is dit een reactie op wat ik zeg?
Prima dat jij voor jezelf in al je wijsheid besloten hebt dat China enkel als autoritaire dictatuur kan functioneren en daar heel kansloos een haakje bij bedacht hebt met West-Europa, maar genoeg landen in die regio die een democratie zijn en je hebt nog niet aan kunnen geven waarom HK dat niet zou kunnen en mag willen zijn.
Benieuwd hoe je dit gaat spinnen.
Ja nu wel. Dat hoeft toch niet zo te blijven? Of vergaat de wereld anders?quote:Op maandag 1 juli 2019 17:54 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Omdat Hong Kong nu China is misschien.
natuurlijk blijft dat zoquote:Op maandag 1 juli 2019 17:56 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja nu wel. Dat hoeft toch niet zo te blijven? Of vergaat de wereld anders?
Alleen heeft China ooit een belofte gedaan aan de bevolking van HK en de UK dat:quote:Op maandag 1 juli 2019 17:54 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Ja dat blijft zo. Wedden om een kratje bier?quote:Op maandag 1 juli 2019 17:56 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja nu wel. Dat hoeft toch niet zo te blijven? Of vergaat de wereld anders?
Goed dat ze zich daar niet aan houden. Chinees grondgebied dat zich moet ordenen naar West-Europese politieke leest tegen de zin van een meerderheid. Waar halen jullie west-europeanen dat lef vandaan. Probeer uit te leggen? Ik als kleurling stem niet eens omdat ik mij niet met het Nederlandse politieke proces wil bemoeien maar jullie West-Europeanen moorden, koloniseren, vallen landen binnen op grond van nep-massavernietigingswapens, financieren ngo's om jullie normen en waarden op te dringen en kleurenrevoluties van de grond te krijgen en veel meer. Ik moet die hardheid en geen oog hebben voor anderen ook zien te ontwikkelen. Het ontbreekt vooralsnog.quote:Op maandag 1 juli 2019 17:58 schreef Legatus het volgende:
[..]
Alleen heeft China ooit een belofte gedaan aan de bevolking van HK en de UK dat:
1. HK 50 jaar onveranderd zou blijven;
2. Er zou een door de bevolking gekozen regering ingevoerd worden.
Beide beloftes worden nu niet nagekomen. Integendeel, deze worden juist sneller afgebroken.
Nieuwe inzichten misschienquote:Op maandag 1 juli 2019 17:58 schreef Legatus het volgende:
[..]
Alleen heeft China ooit een belofte gedaan aan de bevolking van HK en de UK dat:
1. HK 50 jaar onveranderd zou blijven;
2. Er zou een door de bevolking gekozen regering ingevoerd worden.
Beide beloftes worden nu niet nagekomen. Integendeel, deze worden juist sneller afgebroken.
wat ben jij vermoeiend en irritant maar dat zal je bedoeling zijnquote:Op maandag 1 juli 2019 18:01 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Goed dat ze zich daar niet aan houden. Chinees grondgebied dat zich moet ordenen naar West-Europese politieke leest tegen de zin van een meerderheid. Waar halen jullie west-europeanen dat lef vandaan. Probeer uit te leggen? Ik als kleurling stem niet eens omdat ik mij niet met het Nederlandse politieke proces wil bemoeien maar jullie West-Europeanen moorden, koloniseren, vallen landen binnen op grond van nep-massavernietigingswapens en veel meer. Ik moet die hardheid en geen oog hebben voor anderen ook zien te ontwikkelen. Het ontbreekt vooralsnog.
Nee want natuurlijk blijft het zo. Het had alleen wel het probleem opgelost dat HK in een land ligt dat hier omschreven werd als te groot voor een democratie (nog nooit gehoord dit), omdat ze op zichzelf best klein zijn. Dan kan Jelle zijn geliefde dictatuur met mensenrechtenschendingen behouden in China, terwijl de mensen in HK geen - of minder- last hebben van Jelle zijn geliefde dictatuur met mensenrechtenschendingen.quote:Op maandag 1 juli 2019 17:59 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Ja dat blijft zo. Wedden om een kratje bier?
Onder andere uit Nederland, we waren toch wel een van de pioniers (nu onder de paraplu van de VS). Waarschijnlijk is het iets genetisch dus de rest is gewoon kansloos.quote:Op maandag 1 juli 2019 18:01 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Goed dat ze zich daar niet aan houden. Chinees grondgebied dat zich moet ordenen naar West-Europese politieke leest tegen de zin van een meerderheid. Waar halen jullie west-europeanen dat lef vandaan. Probeer uit te leggen?
Volgens China is alles binnen een straal van 10.000 KM Chinees.quote:Op maandag 1 juli 2019 17:54 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Flikker eens een eind op met je racistisch gezwans de hele tijd. Iets anders komt er bij jou niet uit de koker. Doe normaal of rot op zou ik zeggenquote:Op maandag 1 juli 2019 18:01 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Goed dat ze zich daar niet aan houden. Chinees grondgebied dat zich moet ordenen naar West-Europese politieke leest tegen de zin van een meerderheid. Waar halen jullie west-europeanen dat lef vandaan. Probeer uit te leggen? Ik als kleurling stem niet eens omdat ik mij niet met het Nederlandse politieke proces wil bemoeien maar jullie West-Europeanen moorden, koloniseren, vallen landen binnen op grond van nep-massavernietigingswapens, financieren ngo's om jullie normen en waarden op te dringen en kleurenrevoluties van de grond te krijgen en veel meer. Ik moet die hardheid en geen oog hebben voor anderen ook zien te ontwikkelen. Het ontbreekt vooralsnog.
Dit is afgesproken in het handover verdrag. Verdragen van internationaal recht zijn bindend. Ook China commiteert zich aan afspraken uit internationaal recht. Het kan niet zijn dat ze alleen afspraken nakomen die ze goed uitkomen.quote:Op maandag 1 juli 2019 18:01 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Goed dat ze zich daar niet aan houden. Chinees grondgebied dat zich moet ordenen naar West-Europese politieke leest tegen de zin van een meerderheid. Waar halen jullie west-europeanen dat lef vandaan. Probeer uit te leggen? Ik als kleurling stem niet eens omdat ik mij niet met het Nederlandse politieke proces wil bemoeien maar jullie West-Europeanen moorden, koloniseren, vallen landen binnen op grond van nep-massavernietigingswapens en veel meer. Ik moet die hardheid en geen oog hebben voor anderen ook zien te ontwikkelen. Het ontbreekt vooralsnog.
Ik stop. Geen tegenspraak meer, amarite? Ik schop tegen ontzettend veel ego's aan. Alleen maar liberale ja-knikkers zijn jullie gewend. Het is alsof je Arabieren gaat tegenspreken over islamitische dogma's. Iets waar ik al ruim een jaar van heb afgezien. Geen haar beter. Geen haar beter, gringos!quote:Op maandag 1 juli 2019 18:03 schreef Tarado het volgende:
[..]
wat ben jij vermoeiend en irritant maar dat zal je bedoeling zijn
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |