Klopt, Zeker als dit binnen China veel bekendheid krijgt, deze protesten. Dat vind China helemaal niet leuk.quote:Op maandag 1 juli 2019 16:38 schreef beantherio het volgende:
Klinkt als een open invitatie aan China om in te grijpen. Dit kan niet goed gaan.
Dit ja, dit kan China wel eens aangrijpen onder het motto.quote:Op maandag 1 juli 2019 15:45 schreef Libris het volgende:
Het lijkt wel een stel bouwvakkers die het gebouw aan het afbreken zijn. Vreemd dat dit al uren aan de gang is en er geen politie wordt ingezet.
Ik lees echter dat veel mensen in HK hier ook niet zo blij mee zijn. Het mag dan wel een signaal zijn naar dat ze geen China willen, de britten waren zelf ook niet zo lief bezig in Hong Kong natuurlijk.quote:Op maandag 1 juli 2019 17:09 schreef speknek het volgende:
Holy shit ze hijsen de Britse koloniale vlag. Dat is wel een behoorlijke fuck you naar de CCP. Winnie de Pooh gaat pissed zijn.
Jij bent vooral net als veel blanke West-Europeanen verblindt met culturele arrogantie in de vorm van democratie. Net als Arabieren en islam. Bedenk China is geen West-Europa en heeft haar eigen millennia oude civilisatie. Die hebben zich prima gered voordat blanken ooit van hadden gehoord. Hoe eerder blanken van West-Europese afkomst leren te accepteren hun waarden en normen voor zich te houden, en niet op te dringen (inclusief de Westerse media die duidelijk ook gekleurd zijn), dus meer respect voor andere politieke organisatie hoe minder spanningen. Ik kots echt op die verdomde arrogantie. Tering jantje man.quote:Op maandag 1 juli 2019 17:10 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ik lees echter dat veel mensen in HK hier ook niet zo blij mee zijn. Het mag dan wel een signaal zijn naar dat ze geen China willen, de britten waren zelf ook niet zo lief bezig in Hong Kong natuurlijk.
Wacht, maar ben je dan voor of tegen de Britste colonisatie van HK? Volgens mij zitten wij op 1 lijn hoor...quote:Op maandag 1 juli 2019 17:12 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Jij bent vooral net als veel blanke West-Europeanen verblindt met culturele arrogantie in de vorm van democratie. Net als Arabieren en islam. Bedenk China is geen West-Europa en heeft haar eigen millennia oude civilisatie. Die hebben zich prima gered voordat blanken ooit van hadden gehoord. Hoe eerder blanken van West-Europese afkomst dat leren te accepteren hun waarden en normen voor zich te houden (inclusief de media) dus meer respect voor andere politieke organisatie hoe minder spanningen. Ik kots echt op die verdomde arrogantie. Tering jantje man.
Over Britten zal ik niet te veel woorden vuil maken. Een ander keertje. Die drang hey bij West-Europeanen van jouw soort om anderen de les te wijzen hoe hun landen, economie, industrie, sociale ordening te runnen. Het kan allemaal minder. Landen ontwikkelen zichzelf, het hoeft niet gestuurd te worden. Ik snap dat een gewoonte is geworden sinds de begindagen van Eerste Industriële Revolutie en daaropvolgende wereldwijde kolonisatie en vernietiging van talloze volkeren en dat het niet snel zal verdwijnen zo'n gewoonte, en dat nog meerdere decennia voor nodig zijn voordat die gewoonte zal in dampen, maar man, jezus, flikker toch een eind op met anderen de les te wijzen en te neuzen in hun interne zaken.quote:Op maandag 1 juli 2019 17:13 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Wacht, maar ben je dan voor of tegen de Britste colonisatie van HK? Volgens mij zitten wij op 1 lijn hoor...
Heb je iets verkeerds gesnoven?quote:Op maandag 1 juli 2019 17:21 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Over Britten zal ik niet te veel woorden vuil maken. Een ander keertje. Die drang hey bij West-Europeanen van jouw soort om anderen de les te wijzen hoe hun landen, economie, industrie, sociale ordening te runnen. Het kan allemaal minder. Ik snap dat een gewoonte sinds de begindagen van Eerste Industriële Revolutie en daaropvolgende wereldwijde kolonisatie en vernietiging van volkeren niet snel verdwijnt en dat nog meerdere decennia voor nodig zijn voordat die gewoonte zal in dampen, maar man, jezus, flikker toch een eind op met anderen de les te wijzen en te neuzen in hun interne zaken.
Politiemacht.quote:Op maandag 1 juli 2019 17:23 schreef Droopie het volgende:
Heeft een Hong Kong eigenlijk een leger om dit de kop in te drukken?
Of hebben ze een hele grote politiemacht?
Wel een kleine (qua lengte). Waarschijlijk ook korte lontjes.quote:
Het gaat mij vooral om het gedrag van West-Europeanen en hun organisaties (media, ngo's). Het is allemaal destabiliserend en bemoeizuchtig en zeer arrogant. Jullie hebben het niet door. Een Tweede Verlichting is hard nodig is mijn overtuiging. Terug naar West-Europa en blijf daar net zoals voor 1600, tenzij men iets in te brengen heeft behalve ellende, bemoeizucht, arrogantie, anderen de les te wijzen en vernieling. Kijk hoe Nederland reageerde toen Turkije zich bemoeide met het Turkse jongetje van Jeugdzorg: Younes of iets in die richting. Het idee was waar bemoei je je mee, het zijn onze interne zaken.quote:Op maandag 1 juli 2019 17:24 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Heb je iets verkeerds gesnoven?Ik snap niet op wie of waar je je blinde woede nu op richt. Je klinkt een beetje als een stier die zich overal rode lappen inbeeld.
Vind je dat mensen in Hong Kong geen recht hebben om te protesteren? Of wat? Ik ben volgens mij juist een van de meest pro-chinese FOK!ers hier op dit forum maar op dit punt snap ik Hong Kong wel.
Maar WestEuropa bleef helemaal niet in WestEuropa voor 1600?quote:Op maandag 1 juli 2019 17:26 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Het gaat mij vooral om het gedrag van West-Europeanen en hun organisaties (media, ngo's). Het is allemaal destabiliserend en bemoeizuchtig en zeer arrogant. Jullie hebben het niet door. Een Tweede Verlichting is hard nodig is mijn overtuiging. Terug naar West-Europa en blijf daar net zoals voor 1600, tenzij men iets in te brengen heeft behalve ellende, bemoeizucht, arrogantie, anderen de les te wijzen en vernieling.
Logisch. Het Westen is superieur, altijd geweest. Die zogenaamde Chinese beschaving is toen ook al door de Chinezen van ons gejat.quote:Op maandag 1 juli 2019 17:26 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Het gaat mij vooral om het gedrag van West-Europeanen en hun organisaties (media, ngo's). Het is allemaal destabiliserend en bemoeizuchtig en zeer arrogant. Terug naar West-Europa en blijf daar net zoals voor 1600, tenzij men iets in te brengen heeft behalve ellende, bemoeizucht, arrogantie, anderen de les te wijzen en vernieling.
quote:Op maandag 1 juli 2019 17:12 schreef Jellereppe het volgende:
Jij bent vooral net als veel blanke West-Europeanen verblindt met culturele arrogantie in de vorm van democratie.
Denk dat met zoveel mensen, communisme wel beter werkt in China. Maak daar een democratie van met veel vrijheden en dat land ontspoort compleet.quote:
Hoe communistisch is China nog, dictatuur lijkt het meer opquote:Op maandag 1 juli 2019 17:32 schreef Droopie het volgende:
[..]
Denk dat met zoveel mensen, communisme wel beter werkt in China. Maak daar een democratie van met veel vrijheden en dat land ontspoort compleet.
Ik ben ook voor mensenrechten enzo hoor, daar niet van. Maar je ziet het aan bepaalde landen waar een dictator wordt afgezet, ze zakken als kaartenhuizen in elkaar omdat iedereen de baas wilt zijn.
Ik dacht Hong Kong wel redelijk was, maar dit kan natuurlijk niet.
Dit lijkt me niet waar. India heeft ook geen dictatuur en dat is ook niet in elkaar gestort.quote:Op maandag 1 juli 2019 17:32 schreef Droopie het volgende:
[..]
Denk dat met zoveel mensen, communisme wel beter werkt in China. Maak daar een democratie van met veel vrijheden en dat land ontspoort compleet.
Ik ben ook voor mensenrechten enzo hoor, daar niet van. Maar je ziet het aan bepaalde landen waar een dictator wordt afgezet, ze zakken als kaartenhuizen in elkaar omdat iedereen de baas wilt zijn.
Onzin, de bevolking van HK demonstreert al heel lang voor het recht op een democratie zoals in het westen en vragen nu expliciet het hulp van het westen.quote:Op maandag 1 juli 2019 17:12 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Jij bent vooral net als veel blanke West-Europeanen verblindt met culturele arrogantie in de vorm van democratie. Net als Arabieren en islam. Bedenk China is geen West-Europa en heeft haar eigen millennia oude civilisatie. Die hebben zich prima gered voordat blanken ooit van hadden gehoord. Hoe eerder blanken van West-Europese afkomst leren te accepteren hun waarden en normen voor zich te houden, en niet op te dringen (inclusief de Westerse media die duidelijk ook gekleurd zijn), dus meer respect voor andere politieke organisatie hoe minder spanningen. Ik kots echt op die verdomde arrogantie. Tering jantje man.
Wat West-Europeanen of Arabieren denken is niet belangrijk. Veel belangrijker is of een systeem voor een land als China werkt. Als het werkt voor China dan moeten ze mee doorgaan. Dat liberale absolutisme zoals West-Europeanen dat aanhangen. Geen ruimte voor iets anders en dat zorgt voor conflicten. Onthoud de wereld is aan het veranderen en niet iedereen zal in dat liberale absolutisme mee gaan.quote:Op maandag 1 juli 2019 17:32 schreef Droopie het volgende:
[..]
Nu ben ik geen India kenner (behalve de afleveringen op Netflix Patriot Act met Hassan Minhaj), maar dat land lijkt mij verre van stabiel.quote:Op maandag 1 juli 2019 17:36 schreef Legatus het volgende:
[..]
Dit lijkt me niet waar. India heeft ook geen dictatuur en dat is ook niet in elkaar gestort.
maar de ongelijkheid is niet minder grootquote:Op maandag 1 juli 2019 17:36 schreef Legatus het volgende:
[..]
Dit lijkt me niet waar. India heeft ook geen dictatuur en dat is ook niet in elkaar gestort.
Maar als HK onafhankelijk en democratisch wordt kan China toch prima een dictatuur blijven? Zij blij, jij blij en HongKong blij.quote:Op maandag 1 juli 2019 17:40 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Wat West-Europeanen of Arabieren denken is niet belangrijk. Veel belangrijker is of een systeem voor een land als China werkt. Als het werkt voor China dan moeten ze mee doorgaan. Als iets na verloop van tijd niet meer werkt, moet het sowieso bij de vuilstort, democratie of niet. Wat minder aan de ideologie-koolaid en meer kijken naar resultaten.
Ik ook niet, maar het is geen argument voor het niet toekennen van mensenrechten aan de bevolking.quote:Op maandag 1 juli 2019 17:42 schreef Droopie het volgende:
[..]
Nu ben ik geen India kenner (behalve de afleveringen op Netflix Patriot Act met Hassan Minhaj), maar dat land lijkt mij verre van stabiel.
dat doen ze natuurlijk nooit met het risico dat ze dat allemaal willenquote:Op maandag 1 juli 2019 17:43 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar als HK onafhankelijk en democratisch wordt kan China toch prima een dictatuur blijven? Zij blij, jij blij en HongKong blij.
Heb je enig idee hoe de politiek in China werkt? Leg uit? Er zijn meer kleuren dan West-Europese liberalisme en dictatuur. Ik begin West-Europeanen met de dag minder te mogen. Jullie zijn geen haar beter dan de eveneens met ideologie doordreven Golfarabieren. Smeerlappen. Een paar harde lessen zijn nodig zoals een Tweede Verlichting zodat ruimte komt in die hersenpannen voor meer dan alleen liberale absolutisme.quote:Op maandag 1 juli 2019 17:43 schreef VoMy het volgende:
[..]
Maar als HK onafhankelijk en democratisch wordt kan China toch prima een dictatuur blijven? Zij blij, jij blij en HongKong blij.
Flikker dan op!quote:Op maandag 1 juli 2019 17:47 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Heb je enig idee hoe de politiek in China werkt? Leg uit? Er zijn meer kleuren dan West-Europese liberalisme en dictatuur. Ik begin West-Europeanen met de dag minder te mogen. Jullie zijn geen haar beter dan de eveneens met ideologie doordreven Golfarabieren. Smeerlappen. En paar harde lessen zijn nodig zoals een Tweede Verlichting zodat ruimte komt in die hersenpannen voor meer dan alleen liberale absolutisme.
Waar gaat dit nou weer over? Hoe is dit een reactie op wat ik zeg?quote:Op maandag 1 juli 2019 17:47 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Heb je enig idee hoe de politiek in China werkt? Leg uit? Er zijn meer kleuren dan West-Europese liberalisme en dictatuur. Ik begin West-Europeanen met de dag minder te mogen.
quote:Op maandag 1 juli 2019 17:43 schreef Tarado het volgende:
[..]
maar de ongelijkheid is niet minder groot
Dat maakt de stelling niet minder onwaar. Het hebben van 1 miljard mensen in een land is geen rechtvaardiging om een dictatuur in te voeren en te behouden. Het is gewoon onzin en empirisch niet bewijsbaar.quote:Op maandag 1 juli 2019 17:43 schreef Tarado het volgende:
[..]
maar de ongelijkheid is niet minder groot
o daar ben ik het wel mee eens, maar dat maakt het nog niet allemaal koek en ei daarquote:Op maandag 1 juli 2019 17:51 schreef Legatus het volgende:
[..]
[..]
Dat maakt de stelling niet minder onwaar. Het hebben van 1 miljard mensen is een land is geen rechtvaardiging om een dictatuur in te voeren en te behouden. Het is gewoon onzin en empirisch niet bewijsbaar.
Omdat Hong Kong nu China is misschien.quote:Op maandag 1 juli 2019 17:51 schreef VoMy het volgende:
[..]
Waar gaat dit nou weer over? Hoe is dit een reactie op wat ik zeg?
Prima dat jij voor jezelf in al je wijsheid besloten hebt dat China enkel als autoritaire dictatuur kan functioneren en daar heel kansloos een haakje bij bedacht hebt met West-Europa, maar genoeg landen in die regio die een democratie zijn en je hebt nog niet aan kunnen geven waarom HK dat niet zou kunnen en mag willen zijn.
Benieuwd hoe je dit gaat spinnen.
Ja nu wel. Dat hoeft toch niet zo te blijven? Of vergaat de wereld anders?quote:Op maandag 1 juli 2019 17:54 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Omdat Hong Kong nu China is misschien.
natuurlijk blijft dat zoquote:Op maandag 1 juli 2019 17:56 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja nu wel. Dat hoeft toch niet zo te blijven? Of vergaat de wereld anders?
Alleen heeft China ooit een belofte gedaan aan de bevolking van HK en de UK dat:quote:Op maandag 1 juli 2019 17:54 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Ja dat blijft zo. Wedden om een kratje bier?quote:Op maandag 1 juli 2019 17:56 schreef VoMy het volgende:
[..]
Ja nu wel. Dat hoeft toch niet zo te blijven? Of vergaat de wereld anders?
Goed dat ze zich daar niet aan houden. Chinees grondgebied dat zich moet ordenen naar West-Europese politieke leest tegen de zin van een meerderheid. Waar halen jullie west-europeanen dat lef vandaan. Probeer uit te leggen? Ik als kleurling stem niet eens omdat ik mij niet met het Nederlandse politieke proces wil bemoeien maar jullie West-Europeanen moorden, koloniseren, vallen landen binnen op grond van nep-massavernietigingswapens, financieren ngo's om jullie normen en waarden op te dringen en kleurenrevoluties van de grond te krijgen en veel meer. Ik moet die hardheid en geen oog hebben voor anderen ook zien te ontwikkelen. Het ontbreekt vooralsnog.quote:Op maandag 1 juli 2019 17:58 schreef Legatus het volgende:
[..]
Alleen heeft China ooit een belofte gedaan aan de bevolking van HK en de UK dat:
1. HK 50 jaar onveranderd zou blijven;
2. Er zou een door de bevolking gekozen regering ingevoerd worden.
Beide beloftes worden nu niet nagekomen. Integendeel, deze worden juist sneller afgebroken.
Nieuwe inzichten misschienquote:Op maandag 1 juli 2019 17:58 schreef Legatus het volgende:
[..]
Alleen heeft China ooit een belofte gedaan aan de bevolking van HK en de UK dat:
1. HK 50 jaar onveranderd zou blijven;
2. Er zou een door de bevolking gekozen regering ingevoerd worden.
Beide beloftes worden nu niet nagekomen. Integendeel, deze worden juist sneller afgebroken.
wat ben jij vermoeiend en irritant maar dat zal je bedoeling zijnquote:Op maandag 1 juli 2019 18:01 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Goed dat ze zich daar niet aan houden. Chinees grondgebied dat zich moet ordenen naar West-Europese politieke leest tegen de zin van een meerderheid. Waar halen jullie west-europeanen dat lef vandaan. Probeer uit te leggen? Ik als kleurling stem niet eens omdat ik mij niet met het Nederlandse politieke proces wil bemoeien maar jullie West-Europeanen moorden, koloniseren, vallen landen binnen op grond van nep-massavernietigingswapens en veel meer. Ik moet die hardheid en geen oog hebben voor anderen ook zien te ontwikkelen. Het ontbreekt vooralsnog.
Nee want natuurlijk blijft het zo. Het had alleen wel het probleem opgelost dat HK in een land ligt dat hier omschreven werd als te groot voor een democratie (nog nooit gehoord dit), omdat ze op zichzelf best klein zijn. Dan kan Jelle zijn geliefde dictatuur met mensenrechtenschendingen behouden in China, terwijl de mensen in HK geen - of minder- last hebben van Jelle zijn geliefde dictatuur met mensenrechtenschendingen.quote:Op maandag 1 juli 2019 17:59 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Ja dat blijft zo. Wedden om een kratje bier?
Onder andere uit Nederland, we waren toch wel een van de pioniers (nu onder de paraplu van de VS). Waarschijnlijk is het iets genetisch dus de rest is gewoon kansloos.quote:Op maandag 1 juli 2019 18:01 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Goed dat ze zich daar niet aan houden. Chinees grondgebied dat zich moet ordenen naar West-Europese politieke leest tegen de zin van een meerderheid. Waar halen jullie west-europeanen dat lef vandaan. Probeer uit te leggen?
Volgens China is alles binnen een straal van 10.000 KM Chinees.quote:Op maandag 1 juli 2019 17:54 schreef Nikonlover het volgende:
[..]
Flikker eens een eind op met je racistisch gezwans de hele tijd. Iets anders komt er bij jou niet uit de koker. Doe normaal of rot op zou ik zeggenquote:Op maandag 1 juli 2019 18:01 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Goed dat ze zich daar niet aan houden. Chinees grondgebied dat zich moet ordenen naar West-Europese politieke leest tegen de zin van een meerderheid. Waar halen jullie west-europeanen dat lef vandaan. Probeer uit te leggen? Ik als kleurling stem niet eens omdat ik mij niet met het Nederlandse politieke proces wil bemoeien maar jullie West-Europeanen moorden, koloniseren, vallen landen binnen op grond van nep-massavernietigingswapens, financieren ngo's om jullie normen en waarden op te dringen en kleurenrevoluties van de grond te krijgen en veel meer. Ik moet die hardheid en geen oog hebben voor anderen ook zien te ontwikkelen. Het ontbreekt vooralsnog.
Dit is afgesproken in het handover verdrag. Verdragen van internationaal recht zijn bindend. Ook China commiteert zich aan afspraken uit internationaal recht. Het kan niet zijn dat ze alleen afspraken nakomen die ze goed uitkomen.quote:Op maandag 1 juli 2019 18:01 schreef Jellereppe het volgende:
[..]
Goed dat ze zich daar niet aan houden. Chinees grondgebied dat zich moet ordenen naar West-Europese politieke leest tegen de zin van een meerderheid. Waar halen jullie west-europeanen dat lef vandaan. Probeer uit te leggen? Ik als kleurling stem niet eens omdat ik mij niet met het Nederlandse politieke proces wil bemoeien maar jullie West-Europeanen moorden, koloniseren, vallen landen binnen op grond van nep-massavernietigingswapens en veel meer. Ik moet die hardheid en geen oog hebben voor anderen ook zien te ontwikkelen. Het ontbreekt vooralsnog.
Ik stop. Geen tegenspraak meer, amarite? Ik schop tegen ontzettend veel ego's aan. Alleen maar liberale ja-knikkers zijn jullie gewend. Het is alsof je Arabieren gaat tegenspreken over islamitische dogma's. Iets waar ik al ruim een jaar van heb afgezien. Geen haar beter. Geen haar beter, gringos!quote:Op maandag 1 juli 2019 18:03 schreef Tarado het volgende:
[..]
wat ben jij vermoeiend en irritant maar dat zal je bedoeling zijn
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |