abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 14 augustus 2019 @ 13:47:03 #151
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188442393
Six. en ik willen ook trouwen. Maar dan wel op een low-key manier.

Gewoon iets van 30-40 man uitnodigen voor een gecaterde housewarming volgend op onze verbouwing. Foodtruck voor het huis op de oprit, achtertuin leuk aankleden en de slaapkamer leegtrekken, zodat de hele verdieping een dikke party kan worden.

Vlak voor de BBQ in de hens gaat: dearly beloved.... we have gathered here for a housewarming... AND a wedding.

Ring wil hij niet. En ik ben ook niet zo een sieradenmensch al vind ik zelf een trouwring wel wat hebben. Ik wil wel een leuke jurk en hij wil wel een leuk pak. En we willen dit strikt geheim houden. :7

Dus zo hadden we dat laatst bedacht. Maar eerst een baby maken en de badkamer op zolder verbouwen, dus dat is 10k die eerst voor andere doeleinden gereserveerd is. Dus dit jaar wordt een beetje lastig :P . Als we nu nog 2000 euro zomaar over hadden, dan had ik dit feestje trouwens wel binnen 6 weken uit de grond gestampt. Maar OK, dan ga ik nog maar een jaartje als ongetrouwde vrouw door het leven.
Resistance is futile.
  woensdag 14 augustus 2019 @ 13:53:20 #152
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_188442471
quote:
2s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 13:26 schreef Karstman het volgende:

[..]

Een kwartier is heel heel kort, daar red je eigenlijk alleen directe familie in.
Dit! Ik neem aan dat zij er vanuit gaat dat dit alleen voor mensen is die later niet nog op het feest komen en dat de familie later feliciteert, maar als je aansluitend meteen familiefoto's gaat maken, wil iedereen toch eerst feliciteren.
KuikenGuppy
pi_188442521
quote:
2s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 13:26 schreef Karstman het volgende:

[..]

Een kwartier is heel heel kort, daar red je eigenlijk alleen directe familie in.
Dan feliciteren we niet :+. Ik zie iedereen die avond gewoon. Daarnaast hebben we nu eenmaal niet meer tijd omdat we op het stadhuis trouwen en we zowel voor als na ons een huwelijk hebben. Ik laat wellicht de BABS voor het einde even aangeven dat er geen tijd is voor officieel feliciteren en dat we iedereen uitnodigen voor de gezamenlijke foto's. Daar is het nu eenmaal een stadhuis-huwelijk voor.

quote:
1s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 13:53 schreef Burdie het volgende:

[..]

Dit! Ik neem aan dat zij er vanuit gaat dat dit alleen voor mensen is die later niet nog op het feest komen en dat de familie later feliciteert, maar als je aansluitend meteen familiefoto's gaat maken, wil iedereen toch eerst feliciteren.
We gaan niet familiefoto's maken maar foto's met álle gasten bij het stadhuis.
Fuck the EBU
pi_188442550
quote:
6s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 13:47 schreef Seven. het volgende:

Gewoon iets van 30-40 man uitnodigen voor een gecaterde housewarming volgend op onze verbouwing. Foodtruck voor het huis op de oprit, achtertuin leuk aankleden en de slaapkamer leegtrekken, zodat de hele verdieping een dikke party kan worden.

Vlak voor de BBQ in de hens gaat: dearly beloved.... we have gathered here for a housewarming... AND a wedding.

Ring wil hij niet. En ik ben ook niet zo een sieradenmensch al vind ik zelf een trouwring wel wat hebben. Ik wil wel een leuke jurk en hij wil wel een leuk pak. En we willen dit strikt geheim houden. :7

Dus zo hadden we dat laatst bedacht. Maar eerst een baby maken en de badkamer op zolder verbouwen, dus dat is 10k die eerst voor andere doeleinden gereserveerd is. Dus dit jaar wordt een beetje lastig :P . Als we nu nog 2000 euro zomaar over hadden, dan had ik dit feestje trouwens wel binnen 6 weken uit de grond gestampt. Maar OK, dan ga ik nog maar een jaartje als ongetrouwde vrouw door het leven.
Wat tof!! Je kunt nu je hebt besloten dat jullie het willen wel alvast nadenken over hoe je het ongeveer wil en wat inspiratie op doen.
Fuck the EBU
pi_188447798
quote:

Ik vind het hartstikke leuk klinken en denk eigenlijk: wil je wel wachten om hier 2.000 euro aan uit te kunnen geven? Als er kinderen komen, moet je sowieso juridisch alles goed geregeld hebben. Een goedkope trouwerij is de makkelijkste en goedkoopste manier om dat te doen. De tuin leuk aankleden kunnen jullie vast met een klein budget. Dan zit je alleen nog met het eten. Hoeft echt geen 2.000 euro te kosten.

Oh ja, je wou ook nog een pak en een jurk. Je moet het natuurlijk helemaal zelf weten of je zulke dingen de moeite van het wachten waard vindt. Ik zou het wel weten. O+
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 14 augustus 2019 @ 19:47:30 #156
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_188448011
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 19:33 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik vind het hartstikke leuk klinken en denk eigenlijk: wil je wel wachten om hier 2.000 euro aan uit te kunnen geven? Als er kinderen komen, moet je sowieso juridisch alles goed geregeld hebben. Een goedkope trouwerij is de makkelijkste en goedkoopste manier om dat te doen. De tuin leuk aankleden kunnen jullie vast met een klein budget. Dan zit je alleen nog met het eten. Hoeft echt geen 2.000 euro te kosten.

Oh ja, je wou ook nog een pak en een jurk. Je moet het natuurlijk helemaal zelf weten of je zulke dingen de moeite van het wachten waard vindt. Ik zou het wel weten. O+
Ik ken idd een stel die dit zo heeft gedaan. Gemeentehuis met een klein cluppie, daarna thuis een feestje vieren met gewoon zelf cola inschenken en zo, en een zelfgebakken stuk taart. Kostte weinig meer dan een feestje zoals bij een verjaardag.

Zelf was ik overigens ook liever getrouwd vóór er kinderen kwamen, maar die kwamen eerder dan het aanzoek ;).
KuikenGuppy
pi_188448102
quote:
1s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 19:47 schreef Burdie het volgende:

[..]

Ik ken idd een stel die dit zo heeft gedaan. Gemeentehuis met een klein cluppie, daarna thuis een feestje vieren met gewoon zelf cola inschenken en zo, en een zelfgebakken stuk taart. Kostte weinig meer dan een feestje zoals bij een verjaardag.

Zelf was ik overigens ook liever getrouwd vóór er kinderen kwamen, maar die kwamen eerder dan het aanzoek ;).
Ik heb benedenburen gehad die het zo deden. Hij was muzikant en ze hebben met vrienden en familie de hele avond in hun kleine appartement muziek gemaakt, gedronken en gelachen. Ik heb altijd gedacht: zo zou het moeten zijn, een bruiloft, gewoon een fijn samenzijn met de leuke, lieve mensen in je leven. De rest is allemaal opsmuk.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  woensdag 14 augustus 2019 @ 19:58:27 #158
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_188448224
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 19:52 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik heb benedenburen gehad die het zo deden. Hij was muzikant en ze hebben met vrienden en familie de hele avond in hun kleine appartement muziek gemaakt, gedronken en gelachen. Ik heb altijd gedacht: zo zou het moeten zijn, een bruiloft, gewoon een fijn samenzijn met de leuke, lieve mensen in je leven. De rest is allemaal opsmuk.
In mijn studententijd deden sommige vrienden het ook zo idd. Student, dus geen geld, maar wel verliefd en willen trouwen. Op de bakfiets naar het gemeentehuis, daarna picknicken in het park en in het buurthuis dansen terwijl je studievrienden een zelf geïmproviseerde bar bemanden. O+.
KuikenGuppy
  woensdag 14 augustus 2019 @ 20:28:51 #159
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_188448854
quote:
1s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 19:47 schreef Burdie het volgende:

[..]
Dat was ook mijn vroegere ideaalplaatje maar uiteindelijk was O 2,5 jaar toen we trouwden. Hij kan het zich nog steeds herinneren O+ en hij is zo onderdeel van onze 3 éénheid dat ik het niet anders gewild zou hebben achteraf gezien.
Ik heb je lief mijn hele leven
  woensdag 14 augustus 2019 @ 21:00:42 #160
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188449657
quote:
0s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 19:33 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Wat eigenlijk het aller allertofst zou zijn is als we dan ook nog de komst van onze kleine aan kunnen kondigen :7 . Hmm, misschien toch maar weer eens in overleg met Six. O+
Resistance is futile.
pi_188488222
quote:

Wat klinkt dat heerlijk seven! Dat is ook hoe wij het ongeveer voor ogen hadden oorspronkelijk. Al is het geen verrassing voor de gasten. Wij hebben een gecaterde BBQ in de tuin, heb er zo’n zin in! We hebben toch wat meer vrienden die we echt wel uit wilden nodigen, dus het budget is ook een beetje opgeblazen, maar al met al toch redelijk low key 👍
  zaterdag 17 augustus 2019 @ 10:51:13 #162
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_188488945
quote:
17s.gif Op woensdag 14 augustus 2019 21:00 schreef Seven. het volgende:

[..]

Wat eigenlijk het aller allertofst zou zijn is als we dan ook nog de komst van onze kleine aan kunnen kondigen :7 . Hmm, misschien toch maar weer eens in overleg met Six. O+
Vergeet de rozenblaadjes en engeltjes met harpjes niet.
KuikenGuppy
  zaterdag 17 augustus 2019 @ 10:55:26 #163
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_188488981
Zo leuk dat de RSVP's nu langzaam binnendruppelen :D.
Ik heb donderdag ook ons welkomstbord met de hand geschilderd, is best goed gelukt.
KuikenGuppy
  zaterdag 17 augustus 2019 @ 11:00:32 #164
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188489038
quote:
12s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 10:51 schreef Burdie het volgende:

[..]

Vergeet de rozenblaadjes en engeltjes met harpjes niet.
Lekker zoet, doet het altijd goed bij Six. :+
Resistance is futile.
pi_188500737
Vraagje voor degenen die al hun RSVPs terug gekregen hebben: welk percentage komt er ongeveer?
Ik was van mening dat als we 80 mensen uitnodigen, dat we dan ook plek moeten hebben voor 80 mensen, maar man was druk gasten aan het toevoegen onder het mom ‘ze komen toch niet allemaal’...🤦♀

Nu de save the dates verstuurd zijn hebben we al van 3 mensen gehoord (waarvan hij zei dat die toch niet zouden komen), dat ze komen.... zul je altijd zien. Maakt mij niet uit, hoe meer zielen hoe meer vreugd. Maar ik moet er wel om lachen na mijn man’s stellige uiteenzetting 😂.
  zondag 18 augustus 2019 @ 08:35:01 #166
277627 Seven.
We are Borg.
pi_188500791
Ik probeer Six. te bewegen om in ondertrouw te gaan met me :7 . Ik denk dan, dan kunnen we evt een herfst/winter bruiloftje doen als er idd een kleine komt :)
Resistance is futile.
  zondag 18 augustus 2019 @ 09:29:36 #167
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_188501207
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2019 08:24 schreef dodoria het volgende:
Vraagje voor degenen die al hun RSVPs terug gekregen hebben: welk percentage komt er ongeveer?
Ik was van mening dat als we 80 mensen uitnodigen, dat we dan ook plek moeten hebben voor 80 mensen, maar man was druk gasten aan het toevoegen onder het mom ‘ze komen toch niet allemaal’...🤦♀

Nu de save the dates verstuurd zijn hebben we al van 3 mensen gehoord (waarvan hij zei dat die toch niet zouden komen), dat ze komen.... zul je altijd zien. Maakt mij niet uit, hoe meer zielen hoe meer vreugd. Maar ik moet er wel om lachen na mijn man’s stellige uiteenzetting 😂.
Wij hebben de helft nu terug, en zitten op een gemiddelde van 85% die komt. Ik weet natuurlijk niet wat dat zegt over de eindelijke opkomst ;).
Ik weet sowieso dat alle daggasten er bij zijn (wij hebben ook alleen maar de daggasten een save the date kaart gestuurd). Van de rest reken ik op ongeveer de helft.
KuikenGuppy
  zondag 18 augustus 2019 @ 09:35:00 #168
149959 SQ
snelle trees
pi_188501269
Bij ons kwamen uiteindelijk 2 of 3 stellen niet, op 120 gasten. Dus ik zou er wel rekening mee houden ja :D
disclaimer
  zondag 18 augustus 2019 @ 09:38:03 #169
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_188501312
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2019 09:35 schreef Stormqueen het volgende:
Bij ons kwamen uiteindelijk 2 of 3 stellen niet, op 120 gasten. Dus ik zou er wel rekening mee houden ja :D
Haha weet je nog dat ik zei dat wij het klein zouden houden? We hebben uiteindelijk toch nog 80 mensen uitgenodigd :').
KuikenGuppy
pi_188501535
quote:

Ja hier hetzelfde 😂 uiteindelijk ca. 8 afzeggers. Ik heb het eten gewoon voor 100 personen gehouden, maar dat kwam ook omdat ik de hele tijd bang was dat er niet genoeg was.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
pi_188501571
quote:

Wij hadden uiteindelijk maar de helft van de uitgenodigde gasten, dus 25 van de 50
pi_188501703
quote:
7s.gif Op zondag 18 augustus 2019 08:35 schreef Seven. het volgende:
Ik probeer Six. te bewegen om in ondertrouw te gaan met me :7 . Ik denk dan, dan kunnen we evt een herfst/winter bruiloftje doen als er idd een kleine komt :)
Echt ondertrouw is er niet meer
pi_188501818
Hier ook maar een paar afzeggers van de 90 man
pi_188502008
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2019 09:35 schreef Stormqueen het volgende:
😂😂😂 dat wordt een gezellig feest dan bij ons. Gelukkig hebben we een grote tuin 👍
pi_188502015
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2019 10:01 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

Wij hadden uiteindelijk maar de helft van de uitgenodigde gasten, dus 25 van de 50
Oh dat biedt perspectief!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')