Hier nog 1. Heb in de accountancy gewerkt dus collega’s in pak maar al te vaak. Mijn man altijd in (gekleurde) jeans en t shirt. Bij bruiloften van anderen nettere broek en blouse. Bij onze eigen bruiloft was hij in 3 delig. Eerste en laatste keer denk ik. Wij hadden wel n eenvoudige dresscode zodat mensen wat moeite zouden doen. Maar bij de borrel zijn collega’s gewoon in trui, prima voor anderhalf uur hoef je niets nieuws te kopen. En 1 van zijn ooms had z’n nette klompen aan, dus die had voor zijn doen ook z’n best gedaan. Daggasten vond ik t belangrijkst en die hadden stuk voor stuk hun best gedaan.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 12:00 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Misschien even beseffen dat jij een ander referentiekader hebt dan de gemiddelde Nederlander? Ik zie mijn vriend echt niet regelmatig in pak hoor, en ik denk dat heel veel mannen alleen incidenteel een pak dragen.
Naar de daggasten.quote:Op dinsdag 6 augustus 2019 15:40 schreef Puala het volgende:
Naar wie hebben jullie de save the date kaarten gestuurd? Wij moeten er ook langzaam maar zeker over na gaan denken wat we daarmee willen, maar ik heb nog geen idee
Hoeraquote:Op woensdag 7 augustus 2019 14:51 schreef Burdie het volgende:
De uitnodigingen liggen klaar en gaan vanmiddag met de post mee, zo leuk![]()
.
quote:Op woensdag 7 augustus 2019 15:10 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
Hoerawij bleken er te weinig postzegels op geplakt te hebben, zowat iedereen kreeg een naheffing
De proefversie kregen we in een envelop met 1 zegel erop toegestuurd, dus ik heb er nooit bij nagedacht dat ik zou moeten gaan wegen. Dat ‘oh jee’ moment kwam pas toen ik de kaart voor het buitenland ging laten frankeren, toen zat de rest al in de brievenbus. Twee ontvangers hebben toen de kaart als ‘geweigerd’ teruggestuurd omdat ze die naheffing niet wilden betalen, de rest heeft grotendeels de naheffing genegeerd.quote:Op woensdag 7 augustus 2019 15:14 schreef Yesse het volgende:
[..]Ik heb wel voor de zekerheid alle enveloppen gewogen. Ik weet van mijn tijd bij de post dat 21 gram nog kan/mag en dat waren ze gelukkig allemaal. Ik weet alleen niet meer zeker of ik een postzegel bij mijn schoonouders erop heb geplakt
Maar die zijn nu nog op vakantie :p
Balen zeg. Wel ook stom dat de leverancier hier geen rekening mee heeft gehouden qua even een waarschuwing. Ik heb al mijn uitnodigingen zelf gemaakt en de enveloppen hadden een was-zegel dus dat was nog wel even spannend.quote:Op woensdag 7 augustus 2019 15:18 schreef Doedezemaar het volgende:
[..]
De proefversie kregen we in een envelop met 1 zegel erop toegestuurd, dus ik heb er nooit bij nagedacht dat ik zou moeten gaan wegen. Dat ‘oh jee’ moment kwam pas toen ik de kaart voor het buitenland ging laten frankeren, toen zat de rest al in de brievenbus. Twee ontvangers hebben toen de kaart als ‘geweigerd’ teruggestuurd omdat ze die naheffing niet wilden betalen, de rest heeft grotendeels de naheffing genegeerd.
Die weet ik!quote:Op zaterdag 10 augustus 2019 13:14 schreef koekii het volgende:
Hoe zit het trouwens met de regels van het dragen van corsages? Draagt de familie van de bruidegom de steel naar beneden en de familie van vrouwen de steel naar boven? Of is het alleen de bruidegom die de steel naar beneden draagt.
Je moet je er goed bij voelen toch? Daarom heb ik ook gekozen voor iemand die naar huis komt. Ook omdat ik het leuk vind om van de voorbereidingen foto's te hebben.quote:Op woensdag 14 augustus 2019 08:53 schreef Burdie het volgende:
Ik heb lastminute besloten van kapper te willen switchen omdat mijn kapper niet aan huis wil komen en ik het liefst gewoon thuis alle voorbereidingen doe. Voel me soms een klein beetje bridezilla
.
Leuk is dat he?! Hoe ziet jullie programma er uit? Wat komt er na de ceremonie? Ik zou er wel vanuit gaan dat mensen je, ondanks dat er geen receptie is, toch na afloop willen feliciteren. Al is het maar kort. En voor je 't weet staat er dan alsnog een felicitatierijquote:Op woensdag 14 augustus 2019 10:58 schreef Yesse het volgende:
Nog 5 weken en een beetjeOnze mensen beginnen te 'rsvp'en'. Tot nu toe ziet het er uit alsof we een mooie groep krijgen. Vooral leuk om te zien dat er ook nog mensen zijn die ook naar de ceremonie komen ondanks we geen receptie hebben na de bruiloft
Inderdaad. Ik heb veel vertrouwen in mijn eigen kapper, maar baalde echt toen ze zei dat ze niet aan huis wilde komen... Mijn zussen komen speciaal eerder naar ons huis toe om ons samen op te tutten, en ik wil eigenlijk gewoon om 9 uur naar boven gaan, om als bruid weer beneden te komenquote:Je moet je er goed bij voelen toch? Daarom heb ik ook gekozen voor iemand die naar huis komt. Ook omdat ik het leuk vind om van de voorbereidingen foto's te hebben.
Na de ceremonie is er een kwartiertje ingeruimd voor feliciteren en dan hebben de ceremoniemeesters de opdracht om iedereen de trappen op te roepen voor een groepsfoto en kunnen wij daarna er tussenuit sneaken voor de foto's en zien we de rest 's avonds.quote:Op woensdag 14 augustus 2019 11:55 schreef Burdie het volgende:
[..]
Leuk is dat he?! Hoe ziet jullie programma er uit? Wat komt er na de ceremonie? Ik zou er wel vanuit gaan dat mensen je, ondanks dat er geen receptie is, toch na afloop willen feliciteren. Al is het maar kort. En voor je 't weet staat er dan alsnog een felicitatierij![]()
.
[..]
En uiteindelijk gaat het vooral om relaxed zijn natuurlijkquote:Inderdaad. Ik heb veel vertrouwen in mijn eigen kapper, maar baalde echt toen ze zei dat ze niet aan huis wilde komen... Mijn zussen komen speciaal eerder naar ons huis toe om ons samen op te tutten, en ik wil eigenlijk gewoon om 9 uur naar boven gaan, om als bruid weer beneden te komen. Als ik nog naar de kapper toe moet, komt het ook in de planning niet lekker uit. En ik wil niet met mijn bruidskapsel over straat, dat mensen het al zien.
Nadat ik er een halve nacht van had wakker gelegen, toch maar besloten om iemand anders te zoeken die wel aan huis wil komen.
Een kwartier is heel heel kort, daar red je eigenlijk alleen directe familie in.quote:Op woensdag 14 augustus 2019 13:18 schreef Yesse het volgende:
[..]
Na de ceremonie is er een kwartiertje ingeruimd voor feliciteren en dan hebben de ceremoniemeesters de opdracht om iedereen de trappen op te roepen voor een groepsfoto en kunnen wij daarna er tussenuit sneaken voor de foto's en zien we de rest 's avonds.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |