abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_187357284
Goedenavond allemaal,

Wie kan mij een duidelijk beeld geven van de kosten voor een hoekkeuken?

Ik ben vanmiddag wezen kijken bij keukenconcurrent (i know mandemakers) en opzich best wel goed geholpen.

Het gaat om een hoekkeuken van 240 bij 240 cm. Wat moet erin zitten: koelkast, oven/combioven, vaatwasser, kookplaatinductie, afzuigkap.

Hebben een tekening laten maken en zijn uitgekomen op hoge kast, voor koelkast, oven/combi. Daarnaast vaatwasser, daarnaast spoelbak, dan de hoek, en daarna kastje 45(50) cm (afhankelijk van de echte maat van keuken na inmeten), ladekast 3 lade onder kookplaat 90cm, kastje 45 (50) cm. Tevens 2 bovenkastjes boven spoelbak.

Heel basic vooralsnog, maar de beste man vertelde ons dat het zo ongeveer 7000 euro zou gaan kosten. Lijkt mij voor een basic keuken met b/c- merk apparatuur nog wel een redelijk hoge inschatting. Uiteraard waren alle combinaties mogelijk.

Iemand die een redelijke inschatting kan maken wat zo’n hoekkeuken mag kosten met a-merk apparatuur? Bosch?

Misschien iemand nog tips en tools.

Heb verder niks getekend, en gevraagd om een vervolgafspraak. Die is ergens volgende week nu gepland. Probeerde ons wel te laten tekenen onder het mom van de actie gratis montage. Wat normaal zo’n beetje 1200 euro zou kosten.

Alvast bedankt
pi_187357435
7000 ben je snel kwijt voor een keuken..

Vooral belangrijk om goede kwaliteit kastjes en frontjes te kiezen. Goedkoop is dan vaak duurkoop.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_187357443
Valt niks over te zeggen.

Ergens tussen de 3000 en 15.000 euro :T
(afhankelijk van apparatuur, gekozen materiaal, eventuele complicaties voor bij het opbouwen.

Al mag je ervan uitgaan dat de standaard prijs bij Mandemakers idd veel te hoog is.
  Moderator maandag 10 juni 2019 @ 19:06:00 #4
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_187357450
Bosch is volgens mij geen a-merk. Maar 7000 euro vind ik nu niet direct als veel klinken. Daarnaast zeg je ook niet welk merk keuken.

Ik vind het niet heel veel, maar ik kan er naast zitten.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_187357535
Miele/Gaggenau apparatuur ergens rond de ¤30.000/¤50.000 afhankelijk van de hoeveelheid apparaten.

[ Bericht 33% gewijzigd door #ANONIEM op 10-06-2019 19:09:47 ]
pi_187357554
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 19:06 schreef CoolGuy het volgende:
Bosch is volgens mij geen a-merk.
Toch heel veel 'premium' autofabrikanten die Bosch onderdelen gebruiken.
pindazakje
pi_187357571
Let ook op waar je gaat. Denk dat 70% van de keukenboer in handen zijn van Mandemakers. Bijvoorbeeld NUVA, Mandemakers, Keuken Kampioen, Keuken Concurrent etc. Allemaal in handen van DMG.

Dus als jij bij bedrijf A naar binnen stapt en offerte aanvraagt en vervolgens bij bedrijf B welke ook onder de DMG groep valt dan kan B precies zien wat jij bij A hebt gedaan.

Het is dus nooit verkeerd om ergens anders ook een offerte op te vragen en daarmee bedoel ik een niet DMG gerelateerde keukenboer. Kost je paar uur van je vrije tijd, maar onder de streep kan het je best wat opleveren.

En wat betreft de prijs van een keuken... daar zit zoveel verschil in joh. Kun je op basis van jouw OP weinig van zeggen.
U MAD?
pi_187357669
quote:
Bosch is volgens mij geen a-merk. Maar 7000 euro vind ik nu niet direct als veel klinken. Daarnaast zeg je ook niet welk merk keuken.

Voor een complete keuken is het volgens mij wel een nette prijs. Maar er is nog niet gesproken over apparatuur en over het merk van alles.
pi_187357678
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 19:10 schreef de_boswachter het volgende:
Let ook op waar je gaat. Denk dat 70% van de keukenboer in handen zijn van Mandemakers. Bijvoorbeeld NUVA, Mandemakers, Keuken Kampioen, Keuken Concurrent etc. Allemaal in handen van DMG.

Dus als jij bij bedrijf A naar binnen stapt en offerte aanvraagt en vervolgens bij bedrijf B welke ook onder de DMG groep valt dan kan B precies zien wat jij bij A hebt gedaan.

Het is dus nooit verkeerd om ergens anders ook een offerte op te vragen en daarmee bedoel ik een niet DMG gerelateerde keukenboer. Kost je paar uur van je vrije tijd, maar onder de streep kan het je best wat opleveren.

En wat betreft de prijs van een keuken... daar zit zoveel verschil in joh. Kun je op basis van jouw OP weinig van zeggen.
Zo, wat een wijsheid ineens van jouw kant. Ben je zo'n keukenprins?
pindazakje
pi_187357683
quote:

Ja idd had al begrepen dat als je bij een andere mandemakers zaak binnenloopt ze het een en ander kunnen zien.
pi_187357694
quote:
7s.gif Op maandag 10 juni 2019 19:16 schreef Hyaenidae het volgende:
Zo, wat een wijsheid ineens van jouw kant. Ben je zo'n keukenprins?
Leer me DMG kennen :')
Lang verhaal en nee ben geen keukenprins :')
U MAD?
pi_187357742
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 19:16 schreef DaRealDeal het volgende:

[..]

Ja idd had al begrepen dat als je bij een andere mandemakers zaak binnenloopt ze het een en ander kunnen zien.
Ohja en laat je vooral niet opnaaien door verkopers. Ex buurman van me was keukenverkoper en die vertelde me vaak over dat beroep. Even naar achteren gaan om met de baas te overleggen over de prijs staat gelijk aan 'even schijten' of 'even sigaret roken'. Nooit intrappen en gewoon naar buiten lopen. Bellen vanzelf wel op en komen vanzelf met nog betere acties. Schijnt iets van 60% marge op keukens te zitten en dat is geen grap. Als die verkopers jou de max. prijs geven hebben ze vaak nog duizenden euro's speling.
U MAD?
  Moderator maandag 10 juni 2019 @ 19:20:35 #13
16180 crew  CoolGuy
pi_187357757
quote:
7s.gif Op maandag 10 juni 2019 19:10 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Leuk, maar we hebben het over een keuken en daar is Bosch voor zover ik weet geen a-merk.
pi_187357833
Toevallig vandaag offerte voor de mijne ontvangen (superkeukens);

Keukenmeubelen 2.9k
Apparatuur/Accessoires 3.8k (Siemens, AEG, Dekker)
Werkblad(en) 3.1k (Keramiek)
Tot 9.7k

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 10-06-2019 19:28:15 ]
  maandag 10 juni 2019 @ 19:26:46 #15
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_187357892
Als je de kosten wilt drukken en prijszeker wilt aankopen: Ikea!
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_187357926
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 19:26 schreef monsterd. het volgende:
Even vragen aan het personeel. De apparatuur daar is van AEG en Electrolux. Als je goed kijkt, staan de logo's zelfs op de IKEA-stickertjes in b.v. de oven ;)
pi_187357953
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 19:23 schreef LelijKnap het volgende:
Toevallig vandaag offerte voor de mijne ontvangen;

Keukenmeubelen 2.9k
Tot 9.7k
Offerte, met de prijzen en details van de verschillende onderdelen?

Ik was klaar met DMG toen ze ons onder druk probeerde te zetten om akkoord te gaan met 30% korting op een nog te tekenen keuken en op te stellen offerte :')

Wij zijn naar Duitsland gereden,
pi_187357972
Ikea heeft een keukenplanner online. Zet hem daar eens in en kijk eens wat je dan kwijt bent om te vergelijken.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_187357978
quote:
1s.gif Op maandag 10 juni 2019 18:58 schreef DaRealDeal het volgende:

Iemand die een redelijke inschatting kan maken wat zo’n hoekkeuken mag kosten met a-merk apparatuur? Bosch?
Bosch / Siemens maakt nogal wat uitvoeringen met verschillende functies, of het nu om een inbouwoven, kookplaat of koffiemachine gaat.

Je zal echt modelnummers moeten vergelijken en specificaties om te zeggen of het duur of goedkoop is, de ene of andere koffiemachine kan zo al ¤500 of meer prijsverschil in zitten.
pi_187357990
Tip: neem gelijk de breedste kookplaat die je kwijt kan :P
pi_187358010
quote:

Keukenmeubelen 2.9k
Tot 9.7k
Over wat voor afmetingen hebben we het bij jou keuken?
  maandag 10 juni 2019 @ 19:34:40 #22
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_187358030
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 19:32 schreef MaGNeT het volgende:
Waarom? Ik gebruik altijd max 2 pitten van 4 die ik ter beschikking heb.
pindazakje
pi_187358039
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 19:31 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Bosch / Siemens maakt nogal wat uitvoeringen met verschillende functies, of het nu om een inbouwoven, kookplaat of koffiemachine gaat.

Je zal echt modelnummers moeten vergelijken en specificaties om te zeggen of het duur of goedkoop is, de ene of andere koffiemachine kan zo al ¤500 of meer prijsverschil in zitten.
Ja idd, zoek meer een beetje een indicatie 😉
  maandag 10 juni 2019 @ 19:36:30 #24
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_187358065
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 19:28 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Even vragen aan het personeel. De apparatuur daar is van AEG en Electrolux. Als je goed kijkt, staan de logo's zelfs op de IKEA-stickertjes in b.v. de oven ;)
Prima spul toch? Wij hebben alleen de Ikea variant van de vaatwasser (vanwege montage van de deurtjes) en de rest los gekocht.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_187358069
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 19:33 schreef DaRealDeal het volgende:

[..]

Over wat voor afmetingen hebben we het bij jou keuken?
quote:
1s.gif Op maandag 10 juni 2019 19:29 schreef opgebaarde het volgende:

Ik was klaar met DMG toen ze ons onder druk probeerde te zetten om akkoord te gaan met 30% korting op een nog te tekenen keuken en op te stellen offerte :')

Zie screens;

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Overigens moet ik nog kijken wel apparatuur ik wel/niet wil. Op de oven en magnetron na was de rest gebruikt ter voorbeeld.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 10-06-2019 19:40:58 ]
pi_187358077
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 19:36 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Prima spul toch? Wij hebben alleen de Ikea variant van de vaatwasser (vanwege montage van de deurtjes) en de rest los gekocht.
Ik heb wat keukentjes van IKEA in woningen die ik verhuur. Weinig klachten idd.
pi_187358153
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 19:39 schreef Patroon het volgende:
Deze vorige week laten plaatsen. 10k excl quooker en voorbereiding en plaatsingskosten. Kwam dus nog 4.5k bij. Frontjes zijn wel super goed. Handtasten verdwijnen automatisch, dat was bij goedkopere frontjes niet zo. Ook merk je echt een verschil met hang en sluitwerk. Komt bij een lokale keukenboer weg. Geen superkeukens etc.
Mooie kleur wel... hoe heet die?

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 10-06-2019 20:13:56 ]
pi_187358175
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 19:41 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Mooie kleur wel... hoe heet die?
Mat zwart van Ballerina
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_187358180
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 19:36 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

[..]

Zie screens;

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Overigens moet ik nog kijken wel apparatuur ik wel/niet wil. Op de oven en magnetron na was de rest gebruikt ter voorbeeld.
Thanks ziet er prima uit!
pi_187358196
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 19:34 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Waarom? Ik gebruik altijd max 2 pitten van 4 die ik ter beschikking heb.
Met kerst had ik met een 90cm plaat te weinig "pitten" :P
Heb een inductieplaat met zones, dat is wel ideaal, zijn op te splitsen.
Tevens kan ik nu ook een wok en een grote koekenpan kwijt en hou dan ook nog ruimte voor een grote pan met rijst, etc. Met 4 pitten stond dat toch altijd strak tegen elkaar, nu kan er nog een pan tussen.

Op zich is zo'n bredere kookplaat amper duurder en als je toch een nieuwe keuken plaatst maakt het ook niet uit of er een 60cm of 90cm gat gezaagd moet worden.

Als je het fatsoenlijk kwijt kan (en wel van koken houdt), zeker doen.

Als je voor zo'n plaat gaat op inductie is een 3-fasen meterkast wel aan te bevelen.
pi_187358294
Apparatuur bepaalt het grootste deel van de prijs. Bosch is gewoon prima trouwens.

Beste tip is al gegeven. Gewoon bij meerdere (veel) zaken langs gaan, voor offerte. En laat ze maar tegenofferte maken. Hoef je niet zoveel te onderhandelen. Kunnen ze onder de prijs door, ja of nee.
  PR/Manusje van alles maandag 10 juni 2019 @ 19:58:35 #32
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_187358478
7k valt mee.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_187358510
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 19:58 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
7k valt mee.
Opzich wel maar wat voor apparatuur is het? Dat is nog niet duidelijk. Hij had het wel even over whirlpool maar dat was tussen neus en lippen door.

Tevens wat voor aanrechtblad, ook nog niet over gehad.
  maandag 10 juni 2019 @ 20:08:30 #34
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_187358679
quote:

Bosch=Siemens
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 10 juni 2019 @ 20:31:18 #35
149959 SQ
snelle trees
pi_187359069
Tsja, wat kost een keuken. Da's bijna eenzelfde soort vraag als "wat kost een auto" :+

De vraag is: vind jíj het te duur?

Ik heb nu twee keer een keuken gekocht en de eerste was 15k en de tweede 25k, dus het klinkt mij als best betaalbaar, maar ja, ook dat zegt geen hol natuurlijk :')
disclaimer
pi_187359139
quote:
1s.gif Op maandag 10 juni 2019 20:31 schreef Stormqueen het volgende:
Tsja, wat kost een keuken. Da's bijna eenzelfde soort vraag als "wat kost een auto" :+

De vraag is: vind jíj het te duur?

Ik heb nu twee keer een keuken gekocht en de eerste was 15k en de tweede 25k, dus het klinkt mij als best betaalbaar, maar ja, ook dat zegt geen hol natuurlijk :')
Is uiteraard ook zo, maar ik zat aan 10k te denken. Is niet een hele grote keuken. Denk wel dat dat moet gaan lukken als ik de voorbeelden hier voorbij zie komen.
pi_187359257
vaak worden keukens voor een spotprijsje aangeboden op marktplaats
vaak bij nieuwbouw woningen worden standaard keukens geplaatst maar zijn te simpel voor de mensen die rijk zijn

heb wel eens een advertentie gezien waar je een gloednieuwe keuken voor 250 euro kon afhalen, wel met de voorwaarde dat je hem er zelf uitsloopt
pi_187359463
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 20:40 schreef -Chakotay- het volgende:
vaak bij nieuwbouw woningen worden standaard keukens geplaatst maar zijn te simpel voor de mensen die rijk zijn

heb wel eens een advertentie gezien waar je een gloednieuwe keuken voor 250 euro kon afhalen, wel met de voorwaarde dat je hem er zelf uitsloopt
Zeker met een hoek keuken is dat geen doen. Moet net de juiste afmetingen hebben en dan is ie wss nog net niet naar je wens...
pi_187359490
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 20:51 schreef Makrolon het volgende:

[..]

Zeker met een hoek keuken is dat geen doen. Moet net de juiste afmetingen hebben en dan is ie wss nog net niet naar je wens...
het is een tip, verder moet je er maar mee doen wat je wilt :)
pi_187359507
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 19:26 schreef monsterd. het volgende:
Bedoel je dat je daar gewoon de eerlijke prijs krijgt voorgeschoteld zonder dat je nog moet afdingen? Lijkt mij ideaal...

Heeft Ikea tegenwoordig de zelfde maatvoeringen als andere merken? Ik heb ooit van een timmerman begrepen dat alles afweek.
  Moderator maandag 10 juni 2019 @ 20:54:52 #41
16180 crew  CoolGuy
pi_187359547
quote:
99s.gif Op maandag 10 juni 2019 20:53 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Bedoel je dat je daar gewoon de eerlijke prijs krijgt voorgeschoteld zonder dat je nog moet afdingen? Lijkt mij ideaal...

Heeft Ikea tegenwoordig de zelfde maatvoeringen als andere merken? Ik heb ooit van een timmerman begrepen dat alles afweek.
Ik heb begrepen dat je het leveren en plaatsen nog apart moet betalen. Oftewel, als je alles bij mekaar optelt zou je dan in principe ook ergens anders een keuken kunnen kopen.maar in hoeverre dat klopt, geen idee.
pi_187359608
Wij hebben hier nu zo'n 1.5 jaar een keuken van ikea.Vaatwasser en inductiekookplaat ook van ikea.Geen klachten.Kosten?Om en nabij de 3000,-.
pi_187359637
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 20:54 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik heb begrepen dat je het leveren en plaatsen nog apart moet betalen. Oftewel, als je alles bij mekaar optelt zou je dan in principe ook ergens anders een keuken kunnen kopen.maar in hoeverre dat klopt, geen idee.
Die kastjes kun je makkelijk zelf in mekaar zetten en het verzamelen ervan ook.Scheelt je een klap geld.
pi_187359796
quote:

[..]

Kasten van 60 en 80 breed
  maandag 10 juni 2019 @ 21:09:07 #45
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_187359895
quote:

[..]

Ja de prijs is helder en het is mijn inziens ook vriendelijk geprijsd. Ben je uitgekeken op de frontjes dan kun je nog eens andere aanschaffen.

Ik vind de maatvoering prima handbaar, voldoende mogelijkheden en prima op te bouwen.

Onze Ikeakeuken kostte inclusief apparatuur <5,5k.
SPOILER
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_187359921
Bij KVIK zijn alle prijzen ook transparant en van tevoren te checken. Mooi spul, niet de allergoedkoopste. Maar wij zijn erg blij met onze keuken.

Edit: ik zie op de site dat ze nu 20% korting hebben. Dat is de grootste korting die ze ooit geven (was toen wij hem kochten ook zo toevallig)
everybody's got something to hide, except me and my monkey
pi_187359931
Alle leidingen in de muur.Achterkant van die kastjes komen strak tegen de muur aan.Of je moet alles een stukje van de muur af plaatsen.Prijzen zijn idd vast.
  maandag 10 juni 2019 @ 21:28:31 #48
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_187360411
quote:
1s.gif Op maandag 10 juni 2019 19:29 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

En dat is zo'n beetje de beste tip die een keukenkoper kan krijgen waarschijnlijk.

De beste tip is: laat je niet opnaaien om wat te tekenen, ook niet als ze je een fantastische aanbieding doen met tig procent korting. En al helemaal niet als daar een tijdsdruk achter zit van 'als u nu tekent.. blablabla. Ze gaan echt geen keukens met verlies verkopen'.
.

[ Bericht 6% gewijzigd door Kamelenteen op 10-06-2019 21:39:52 ]
  maandag 10 juni 2019 @ 21:30:15 #49
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_187360449
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 19:32 schreef MaGNeT het volgende:
En een dubbele spoelbak. Wat mis ik dat in mn huurhuis.
  maandag 10 juni 2019 @ 21:32:15 #50
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_187360522
quote:

Keukenmeubelen 2.9k
Tot 9.7k
Krijg je bij zo'n offerte de typenummers van de apparaten erbij?
Volgens mij zijn dat ook dingen waar je enorm op kunt besparen door die zelf online te bestellen omdat daar forse marges opzitten.
pi_187360784
quote:

is het niet mgn? Montage Groep Nederland dacht ik
pi_187361385
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 21:42 schreef tiho1 het volgende:

[..]

is het niet mgn? Montage Groep Nederland dacht ik
Volgens mij niet hoor.
U MAD?
pi_187362273
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 20:40 schreef -Chakotay- het volgende:

Onze nieuwbouw keuken was ook te simpel voor ons maar we zijn verre van rijk :D
pi_187362705
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 21:28 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

En dat is zo'n beetje de beste tip die een keukenkoper kan krijgen waarschijnlijk.

De beste tip is: laat je niet opnaaien om wat te tekenen, ook niet als ze je een fantastische aanbieding doen met tig procent korting. En al helemaal niet als daar een tijdsdruk achter zit van 'als u nu tekent.. blablabla. Ze gaan echt geen keukens met verlies verkopen'.
.
Ja, dat idd. Ik teken pas iets als ik helemaal tevreden ben en exact weer wat ik koop.

Aankomende week gaan we weer langs en zien wel wat eruit komt.
  maandag 10 juni 2019 @ 23:25:50 #55
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_187363385
De Mandemakers Groep heeft inderdaad nogal veel formules in bezit.

pi_187365984
Wie zijn de gebruikers van de keuken en voor hoe lang?

Ik had verwacht een keuken te kopen voor 7/8k en 10k begroot. Uiteindelijk 1 gekocht voor 14k :')

8/9K was mogelijk geweest indien het een Ikea keuken zou zijn. Exact zelfde opstelling, maar minder kwaliteit.
Maar wat is kwaliteit? Als ik alleen met mijn vrouw zou wonen had ik de IKEA keuken genomen.Die voldoen echt prima, maar het ligt aan de gebruiksintensiteit.
Omdat onze keuken ook 3 opgroeiende kleuters/kinderen moet overleven die smijten met deurtjes en op de lades klimmen, is het uiteindelijk opgelopen naar a+ kwaliteit, en dan niet zo zeer de apparatuur, maar de deur en geleiders materialen.
pi_187366004
Andere tip voor lui die naar Duitsland gaan.
Kijk bij een redelijke medium grootte zaak.
Keukenboeren als Ekkelhof of Kuchenland in Nordhorn zijn geheel NL georrienteerd.
Dit kost je uiteindelijk ook knaken. Niet voor niets dat de duitsers zelf er bijna niet komen ;-).
pi_187366046
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 23:25 schreef Frozen-assassin het volgende:
De Mandemakers Groep heeft inderdaad nogal veel formules in bezit.

[ afbeelding ]
Dit zijn ze nog niet eens allemaal. NUVA sowieso ook. En hier in het zuiden heb je Goergen, die valt ook onder DMG.
U MAD?
pi_187366114
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 08:18 schreef Barry1986 het volgende:
Wie zijn de gebruikers van de keuken en voor hoe lang?

Ik had verwacht een keuken te kopen voor 7/8k en 10k begroot. Uiteindelijk 1 gekocht voor 14k :')

8/9K was mogelijk geweest indien het een Ikea keuken zou zijn. Exact zelfde opstelling, maar minder kwaliteit.
Maar wat is kwaliteit? Als ik alleen met mijn vrouw zou wonen had ik de IKEA keuken genomen.Die voldoen echt prima, maar het ligt aan de gebruiksintensiteit.
Omdat onze keuken ook 3 opgroeiende kleuters/kinderen moet overleven die smijten met deurtjes en op de lades klimmen, is het uiteindelijk opgelopen naar a+ kwaliteit, en dan niet zo zeer de apparatuur, maar de deur en geleiders materialen.
Is de kwaliteit van Ikea echt minder? Ze durven er 25 jaar garantie op te geven. Dat doet geen enkele keukenboer.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_187366168
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 08:35 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Is de kwaliteit van Ikea echt minder? Ze durven er 25 jaar garantie op te geven. Dat doet geen enkele keukenboer.
Hier een bijkeuken van Ikea (want ach, bijkeuken), en moet zeggen dat ik onder de indruk ben van de kwaliteit. Planken gaan niet doorhangen wanneer zwaar beladen en m'n 17.5kg zware peuter heeft al eens aan een deur gehangen, en die zit er nog altijd in. :P
Je raekt an de dinge geweun.
  dinsdag 11 juni 2019 @ 08:48:52 #61
149959 SQ
snelle trees
pi_187366212
Mijn voornaamste bezwaar tegen IKEA keukens is dat het zo... ikea is :') Als ik een huis wilde gaan kopen en er zit een IKEA keuken in gaat de prijs in mijn hoofd wel omlaag :@
Oh, en je kunt er veel minder mee customizen. Mara ja, het is wel flink goedkoper ja, dat wel.
disclaimer
pi_187366312
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 08:48 schreef Stormqueen het volgende:
Mijn voornaamste bezwaar tegen IKEA keukens is dat het zo... ikea is :') Als ik een huis wilde gaan kopen en er zit een IKEA keuken in gaat de prijs in mijn hoofd wel omlaag :@
Oh, en je kunt er veel minder mee customizen. Mara ja, het is wel flink goedkoper ja, dat wel.
Je zou ook ikea kastjes e.d. kunnen nemen maar ergens anders een (duurder) blad kunnen kopen. Dan ziet het er al een heel stuk chiquer uit.
  dinsdag 11 juni 2019 @ 09:04:40 #63
149959 SQ
snelle trees
pi_187366332
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 09:02 schreef archito het volgende:

[..]

Je zou ook ikea kastjes e.d. kunnen nemen maar ergens anders een (duurder) blad kunnen kopen. Dan ziet het er al een heel stuk chiquer uit.
De kastjes zijn de kosten meestal niet, ook niet bij duurdere keukens. Maar ook dan nog het probleem dat het weinig customizable is.
Anyway, ik snap wel waarom mensen voor Ikea kiezen, maar het zou mijn eigen keuze niet zijn ;)
disclaimer
pi_187366688
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 09:04 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

De kastjes zijn de kosten meestal niet, ook niet bij duurdere keukens. Maar ook dan nog het probleem dat het weinig customizable is.
Anyway, ik snap wel waarom mensen voor Ikea kiezen, maar het zou mijn eigen keuze niet zijn ;)
Ik betwijfel zelf ook of ik met Ikea tevreden kan zijn hoor. :+
pi_187372748
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 08:35 schreef valentijn101 het volgende:

[..]

Tsja er zit verschil tussen kapot gaan en iets wat veel speling heeft
Of soepel geleid.

Persoonlijk vind ik dat Ikea mooie keukens presenteert. Ik ben er ook serieus mee bezig geweest.
De afknapper kwam bij mij doordat ik 3 ikea keukens heb bewonderd die inmiddels enkele jaren oud waren. Alles werkte nog perfect. Maar de speling op het hang/sluitwerk en ruw lopende rol geleiders viel mij tegen tov a-merk keukens.
Nu was het niet zwaar versleten maar mijn kritische oog viel het op en vond het niet kunnen.
Mijn vrouw begreep niet eens waar ik het over had (kortom je zeikt) En maakte zich meer druk om de vaatwasser programma's.

Kortom het is een mix van kwaliteit en perceptie :)
pi_187373026
Bedankt voor de antwoorden! Ga sowieso nog even bij andere keukenboer langs (geen mandemakers) en even kijken wat ze vragen voor een vergelijkbare opstelling en wat ze leveren qua apparatuur. Dan heb ik wat meer vergelijkingsmateriaal.
pi_187373830
Nog een tip: Wanneer je bij zo’n Mandemakers aangesloten firma komt en ze vragen naar je adres: geef een ander bestaand adres op. Dan kunnen ze bij andere firma’s (onder het mom: ik ga even overleggen) jouw eerdere bezoeken aan andere Mandemakers-firma’s niet terug vinden. Dat helpt echt in de onderhandelingen.

Nadeel: iemand anders had dat ook gedaan en mijn adres opgegeven. Ineens kreeg ik namelijk per post allerlei aanbiedingen voor nieuwe keukens.

En aftersales is misschien nog wel belangrijker dan de koopprijs. Het is heel fijn wanneer een monteur na een jaar kosteloos de deurtjes even opnieuw afstelt en je niet in discussie moet over onderhoud en gebruik en zo.
pi_187373887
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 18:10 schreef Storpojke het volgende:
Nog een tip: Wanneer je bij zo’n Mandemakers aangesloten firma komt en ze vragen naar je adres: geef een ander bestaand adres op. Dan kunnen ze bij andere firma’s (onder het mom: ik ga even overleggen) jouw eerdere bezoeken aan andere Mandemakers-firma’s niet terug vinden. Dat helpt echt in de onderhandelingen.

Nadeel: iemand anders had dat ook gedaan en mijn adres opgegeven. Ineens kreeg ik namelijk per post allerlei aanbiedingen voor nieuwe keukens.

En aftersales is misschien nog wel belangrijker dan de koopprijs. Het is heel fijn wanneer een monteur na een jaar kosteloos de deurtjes even opnieuw afstelt en je niet in discussie moet over onderhoud en gebruik en zo.
Hehe ik denk dat ik weet hoe ik mijn vrije dag ga besteden 😉 thanks
pi_187374173
Ik vindt Ikea keukens op zich harstikke goed. Niks mis mee en scherpe prijs. Ook zijn er veel bedrijven die frontjes leveren voor Ikea keukens waarmee je niet meer kunt zien dat het een Ikea keuken is.

Wil je echt bijzonder design kun je niet bij Ikea terecht. De nieuwe serie keukens hebben wel ruimte aan de achterkant voor leidingwerk.

Ik zelf heb ook lang getwijfeld over Ikea maar uiteindelijk bij een soort webshop(met showroom) keukenkasten uit Duitsland laten komen. Deze waren voorgemonteerd maar verder dus alles zelf geinstalleerd.

De apparatuur heb ik ook allemaal via een webshop en de quooker kraan weer van een andere webshop. Het keukenblad heb ik zelf gemaakt(beton cire).

Zou ik het opnieuw doen zou ik wederom weer Ikea serieus in overweging nemen.

Mijn hoekkeuken van 3x4 meter en en aparte dubbele hoge kast en dubbele spoelbak was ongeveer 5000 euro. Dit betreft dan allemaal lades en enkele hebben binnenlades.

Alle lades hebben verlichting erin wat weer van Ikea komt.

Apparatuur Siemens studio line(inductie,vaatwasser,oven en koelkast) was ook rond de 5000 euro. Quooker 1380 euro en keukenblad heeft ook wel 800 gekost.
pi_187374821
De METOD serie heeft dat niet.Tenminste 1.5 jaar geleden niet.
pi_187414459
Vandaag bij een kleine lokale keukenzaak geweest en wat informatie opgevraagd en een uurtje gezeten met de verkoper. Werken niet op commissie en hebben eerlijke prijzen zei een maatje van mij die daar ooit heeft gewerkt.

Hoekopstelling die ik wilde in gedachte gehouden en een globale prijs kunnen geven. Ga zaterdag terug om verder te overleggen samen met mijn vriendin.

Kosten voor kasten ongeveer 2700 euro. Granieten blad ongeveer 1500 euro. En afhankelijk van apparatuur een meerprijs van b-merk (pelgrim?) 2700 euro. Globale schatting 7500 euro inclusief montage. Zit zelf te denken aan a-merk apparatuur moet dan met 9-10k goed uitkomen.

Gaf mij in ieder geval een beter beeld dan keukenconcurrent die met een schatting van 7/7,5k aankwam zonder enkele specificaties.

Eens kijken wat er zaterdag uitkomt.
pi_187420997
quote:
1s.gif Op maandag 10 juni 2019 18:58 schreef DaRealDeal het volgende:
Goedenavond allemaal,

Wie kan mij een duidelijk beeld geven van de kosten voor een hoekkeuken?

Ik ben vanmiddag wezen kijken bij keukenconcurrent (i know mandemakers) en opzich best wel goed geholpen.

Het gaat om een hoekkeuken van 240 bij 240 cm. Wat moet erin zitten: koelkast, oven/combioven, vaatwasser, kookplaatinductie, afzuigkap.

Hebben een tekening laten maken en zijn uitgekomen op hoge kast, voor koelkast, oven/combi. Daarnaast vaatwasser, daarnaast spoelbak, dan de hoek, en daarna kastje 45(50) cm (afhankelijk van de echte maat van keuken na inmeten), ladekast 3 lade onder kookplaat 90cm, kastje 45 (50) cm. Tevens 2 bovenkastjes boven spoelbak.

Heel basic vooralsnog, maar de beste man vertelde ons dat het zo ongeveer 7000 euro zou gaan kosten. Lijkt mij voor een basic keuken met b/c- merk apparatuur nog wel een redelijk hoge inschatting. Uiteraard waren alle combinaties mogelijk.

Misschien iemand nog tips en tools.

Heb verder niks getekend, en gevraagd om een vervolgafspraak. Die is ergens volgende week nu gepland. Probeerde ons wel te laten tekenen onder het mom van de actie gratis montage. Wat normaal zo’n beetje 1200 euro zou kosten.

Alvast bedankt
Hangt echt helemaal af van het materiaal dat gebruikt wordt voor zowel de kasten als het blad. Wil je je wasbak in laten frezen, ben je zo weer 3 tot 500 meer kwijt. Wil je greeploos? Trek de portemonnee maar.

Ik heb vorig jaar een keuken gekocht met ongeveer dezelfde afmeting als die van jou. Basic keuken met ingefreesde wasbak, gaskookplaat, koelkast, oven, vaatwasser en afzuigkap van Bosch/Aeg/Samsung.
Heb zo even de prijs van de keuken an sich niet paraat, maar ik was totaal inclusief verleggen van leidingwerk en elektra door een externe partij, plaatsen van de keuken en tegelwerk (zelf gedaan) zo'n 6500 kwijt.
A mind with a heart of it's own
pi_187421042
Kijk trouwens ook wat ze vragen voor de apparatuur per apparaat. Ik moest ¤30 per apparaat betalen voor installatie, ongeacht of ik het daar had gekocht of elders. Ik heb daarom alle apparatuur online besteld bij Keukenloods en Coolblue en heb daarmee zo'n ¤500 bespaard waarvan ik de loodgieter weer kon betalen.
pi_187443498
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 juni 2019 16:05 schreef DrMarten het volgende:

[..]

Hangt echt helemaal af van het materiaal dat gebruikt wordt voor zowel de kasten als het blad. Wil je je wasbak in laten frezen, ben je zo weer 3 tot 500 meer kwijt. Wil je greeploos? Trek de portemonnee maar.

Ik heb vorig jaar een keuken gekocht met ongeveer dezelfde afmeting als die van jou. Basic keuken met ingefreesde wasbak, gaskookplaat, koelkast, oven, vaatwasser en afzuigkap van Bosch/Aeg/Samsung.
Heb zo even de prijs van de keuken an sich niet paraat, maar ik was totaal inclusief verleggen van leidingwerk en elektra door een externe partij, plaatsen van de keuken en tegelwerk (zelf gedaan) zo'n 6500 kwijt.
Wat kost het verleggen van leidingen gemiddeld? Of loopt dat heel uiteen, hoor daar verschillende verhalen over.
pi_187443573
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 22:02 schreef DaRealDeal het volgende:

[..]

Wat kost het verleggen van leidingen gemiddeld? Of loopt dat heel uiteen, hoor daar verschillende verhalen over.
Hangt er helemaal vanaf wat er moet gebeuren. Moeten leidingen op andere plekken komen? Moeten er stopcontacten aangelegd worden? Etc.
Ik was iets meer dan 500 euro kwijt.
pi_187443589
Vandaag keuken verder uitgezocht en het hele plaatje inclusief installatie en montage gaat rond de 8800 euro kosten.

Granieten blad van 6cm dik, oven, inductieplaat, afzuigkap, koel/vriescombi van pelgrim en vaatwasser van bosch.

Nu binnenkort inmeten en tevens het leiding werk/electra laten aanpassen waar nodig. Tevens voor de inductieplaat volgens mij een extra groep of 2 laten maken. Maar dat moet ik nog verder uitzoeken.

Erg tevreden met het geheel en een duidelijk beeld.
  zaterdag 15 juni 2019 @ 22:08:24 #77
270840 Saisai
pro freubelaar
pi_187443643
Ik heb ikea kastjes en frontjes, elektra komt van outlets en het aanrechtblad komt van de steenboer.
Dat laatste was duurder dan de hele keuken.

Alles bij elkaar zo'n 6000 euro, maar we hebben er dus wel natuursteen op liggen van 3300 euro.
O+
  zaterdag 15 juni 2019 @ 22:13:14 #78
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_187443751
Ik heb een mix van een bauknechtkeuken die al in het huis stond en een stukje ikeakeuken omdat het orginele spul te klein was. Scheelt grofweg 20 jaar in leeftijd, maar het ikeaspul vertoont al meer slijtage/ scheefhangen etc.

Tevens een tip: als je een ikeakeuken laat monteren, doe dat dan niet via de ikeamontageservice, maar zoek zelf een monteur. Scheelde mij honderden euro's op een heel klein stukje keuken zonder water en electra. :+
pi_187444960
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 22:05 schreef DaRealDeal het volgende:
Vandaag keuken verder uitgezocht en het hele plaatje inclusief installatie en montage gaat rond de 8800 euro kosten.

Granieten blad van 6cm dik, oven, inductieplaat, afzuigkap, koel/vriescombi van pelgrim en vaatwasser van bosch.

Nu binnenkort inmeten en tevens het leiding werk/electra laten aanpassen waar nodig. Tevens voor de inductieplaat volgens mij een extra groep of 2 laten maken. Maar dat moet ik nog verder uitzoeken.

Erg tevreden met het geheel en een duidelijk beeld.
Voor welke kleur(en) ga je?
pi_187445242
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 23:06 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Voor welke kleur(en) ga je?
https://imgshare.io/image/Cb4e7

Dit front en die kleur.
  zaterdag 15 juni 2019 @ 23:21:51 #81
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_187445267
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 19:36 schreef LelijKnap het volgende:

Toch jammer dat zo'n Firma Biereco zo'n schitterende keuken dan weer op zijn kant monteert.
pi_187445420
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 23:20 schreef DaRealDeal het volgende:

[..]

https://imgshare.io/image/Cb4e7

Dit front en die kleur.
Niet verkeerd. Klassieke combo.
pi_187445439
quote:
1s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 23:21 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Toch jammer dat zo'n Firma Biereco zo'n schitterende keuken dan weer op zijn kant monteert.
Nee joh, dat doet Biereco niet. Mijn appartement staat op z'n zij.
pi_187445461
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 23:31 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Niet verkeerd. Klassieke combo.
Ben heel benieuwd naar het eindresultaat als die er staat. 😀
pi_187445501
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 23:33 schreef DaRealDeal het volgende:

[..]

Ben heel benieuwd naar het eindresultaat als die er staat. 😀
Ja, moet je zeker even posten... ik twijfel alleen nog over de kleuren en over de inrichting van kasten/laden. Twijfel ergens om toch voor iets warmers en/of donkerders te gaan
pi_187445709
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 23:35 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ja, moet je zeker even posten... ik twijfel alleen nog over de kleuren en over de inrichting van kasten/laden. Twijfel ergens om toch voor iets warmers en/of donkerders te gaan
Duurt even voordat die geleverd gaat worden, maar zal hem zeker hier posten! 😀

Twijfelde wij ook over maar hebben niet zo’n grote keuken en dan oogt het donkerder toch snel kleiner. Mijn vriendin wilt eventueel de muren van de keuken schilderen in een kleur. Laat mij verrassen 😉
pi_187445777
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 23:44 schreef DaRealDeal het volgende:

[..]

Duurt even voordat die geleverd gaat worden, maar zal hem zeker hier posten! 😀

Twijfelde wij ook over maar hebben niet zo’n grote keuken en dan oogt het donkerder toch snel kleiner. Mijn vriendin wilt eventueel de muren van de keuken schilderen in een kleur. Laat mij verrassen 😉
Mm ja dat zal voor de mijne ook gelden. Temeer het een hoekkeuken is. Misschien is het idd slimmer om wat met de muren te doen... dat is ook nog eens minder definitief.
pi_187445966
quote:
14s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 23:47 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Mm ja dat zal voor de mijne ook gelden. Temeer het een hoekkeuken is. Misschien is het idd slimmer om wat met de muren te doen... dat is ook nog eens minder definitief.
Ja idd, kleurtje kost niet zoveel als je hem zat bent. En kan al heel anders ogen!
  Moderator zondag 16 juni 2019 @ 00:12:22 #89
16180 crew  CoolGuy
pi_187446329
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 juni 2019 23:56 schreef DaRealDeal het volgende:

[..]

Ja idd, kleurtje kost niet zoveel als je hem zat bent. En kan al heel anders ogen!
Maakt veel uit idd. Wij hebben een U vormige keuken en 1 muur is antracietgrijs. De keuken zelf is greeploos, hoogglans wit. Die muur maakt het toch net wat anders.
  zondag 16 juni 2019 @ 00:13:50 #90
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_187446365
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 00:12 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Maakt veel uit idd. Wij hebben een U vormige keuken en 1 muur is antracietgrijs. De keuken zelf is greeploos, hoogglans wit. Die muur maakt het toch net wat anders.
Hoogglans wit... jullie houden van vingerafdrukken wegpoetsen? :+
  Moderator zondag 16 juni 2019 @ 00:19:37 #91
16180 crew  CoolGuy
pi_187446491
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 00:13 schreef Zilverberk het volgende:

[..]

Hoogglans wit... jullie houden van vingerafdrukken wegpoetsen? :+
Nou, die keuken zat er al in, maar ik had m zelf ook in die kleur gekocht, en ja, ons huis is zowat schoner dan een laboratorium :+
pi_187446673
Wij hadden een duurdere keuken in ons vorige huis en hebben een Ikeakeuken in onze huidige woning in combinatie met door onszelf aangeschafte apparatuur. Ik ben erg te spreken over de kwaliteit van de kasten. De belangrijkste nadelen zijn wat mij betreft:

- Je betaalt bij de Ikea veel voor de montageservice. Wij waren ongeveer 1000 euro voordeliger uit doordat we zelf een monteur hebben geregeld. Ik was alleen niet echt te spreken over de kwaliteit en manier van werken van de monteur, ondanks de vele zeer lovende reviews die ik over hem had gelezen. En tja, dan heb je ineens niet de fantastische service en garantie van de Ikea, maar moet je al het gezeik zelf afhandelen met de monteur.

- De ontwerpservice van de Ikea vond ik bedroevend slecht. We zijn er meermalen geweest omdat er steeds fouten in het ontwerp zaten. Ook toen de keuken was gemonteerd bleken er een paar vervelende ontwerpproblemen te zijn die we zelf hebben moeten oplossen. Die hadden eenvoudig voorkomen kunnen worden met een gedegen advies. Ikea heeft overigens wel garantie daarop geleverd, maar het kostte ons een hoop extra gezeur.

- De werkbladen van de Ikea vond ik niks.

- De keuze in maatvoering van de kasten is beperkt.

Slotsom: uiteindelijk ben ik blij met onze keuze, maar we hebben van het installeren van onze vorige keuken veel minder gezeur gehad (al ging toen ook niet alles vlekkeloos).
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_187446683
quote:
7s.gif Op maandag 10 juni 2019 19:10 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Heb jij een vaatwasser in je auto?
pi_187446773
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 00:26 schreef Claudia_x het volgende:
Slotsom: uiteindelijk ben ik blij met onze keuze
Maar waarom eigenlijk? :+ Het enige pluspunt dat je aanhaalt is dat de kwaliteit van de kasten bevallen - terwijl de keuze daarin eigenlijk ook niet geweldig was.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 16-06-2019 00:40:05 ]
pi_187446945
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 00:31 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Maar waarom eigenlijk? :+
Omdat het veel goedkoper was, omdat alles naar behoren functioneert en omdat het er prima uitziet. We gaan alleen het werkblad van laminaat over een aantal jaar vervangen, denk ik. Het composiet van onze vorige keuken vond ik veel praktischer. Alleen wil ik niet zo'n typisch aanrechtblad en kom ik er vooralsnog niet uit wat dan wel te kiezen. Ik had Fenix op het oog, maar daarover las ik veel slechte verhalen online.
pi_187447042
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 00:40 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Omdat het veel goedkoper was, omdat alles naar behoren functioneert en omdat het er prima uitziet. We gaan alleen het werkblad van laminaat over een aantal jaar vervangen, denk ik. Het composiet van onze vorige keuken vond ik veel praktischer. Alleen wil ik niet zo'n typisch aanrechtblad en kom ik er vooralsnog niet uit wat dan wel te kiezen. Ik had Fenix op het oog, maar daarover las ik veel slechte verhalen online.
Heb je een foto'tje bij de hand? Je verstopt het altijd zo mooi in spoilers je eigen topics :P. Mij is wijsgemaakt dat keramiek de meest praktische variant is omdat het makkelijk(er) schoon te maken is en net zo veel kan hebben als composiet.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 16-06-2019 00:47:39 ]
pi_187447152
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 00:45 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Heb je een foto'tje bij de hand? Je verstopt het altijd zo mooi in spoilers je eigen topics :P. Mij is wijsgemaakt dat keramiek de meest praktische variant is omdat het makkelijk schoon te maken is en net zo veel kan hebben als composiet.
Hier kun je een foto vinden. Maar op deze foto moesten we nog lampen ophangen, plinten monteren en barkrukken neerzetten. En een flink stuk van het werkblad valt van de foto af, maar het beeld is denk ik duidelijk.

We hebben wel een dure Quookerkraan gekocht en dus niet overal op beknibbeld.

[ Bericht 2% gewijzigd door Claudia_x op 16-06-2019 01:15:40 ]
pi_187447188
quote:
0s.gif Op zondag 16 juni 2019 00:51 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Hier kun je een foto vinden. Maar op deze foto moesten we nog lampen ophangen, plinten monteren en barkrukken neerzetten. En een flink stuk van het werkblad valt van de foto af, maar het beeld is denk ik duidelijk.
Ziet er inderdaad wel strak uit. Een leek ziet het verschil tussen ikea en een duurder alternatief niet meer met één oogopslag.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 16-06-2019 00:55:08 ]
pi_187447355
Het is net als met badkamers wel heel veel van hetzelfde tegenwoordig. Het is zelfs bijna één stijl allemaal. Of was dat vroeger niet anders? Toen ik als kind over de vloer kwam bij vriendjes zag ik volgens mij veel meer diversiteit qua stijl/inrichting.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 16-06-2019 01:04:34 ]
pi_187447356
Keramiek is duurder dan composiet. Ik vind het het prijsverschil niet waard. Composiet is zó praktisch.Je moet er wel op letten dat je geen hete pannen erop zet. Ik vond het altijd een kleine moeite om een onderzetter te pakken. De enige reden dat ik nu geen composiet wilde, is omdat ik geen hard, glimmend keukenblad wilde. Ik had wel hout willen nemen, maar mijn lief was daarop tegen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')