Toch heel veel 'premium' autofabrikanten die Bosch onderdelen gebruiken.quote:
Voor een complete keuken is het volgens mij wel een nette prijs. Maar er is nog niet gesproken over apparatuur en over het merk van alles.quote:Op maandag 10 juni 2019 19:06 schreef CoolGuy het volgende:
Bosch is volgens mij geen a-merk. Maar 7000 euro vind ik nu niet direct als veel klinken. Daarnaast zeg je ook niet welk merk keuken.
Ik vind het niet heel veel, maar ik kan er naast zitten.
Zo, wat een wijsheid ineens van jouw kant. Ben je zo'n keukenprins?quote:Op maandag 10 juni 2019 19:10 schreef de_boswachter het volgende:
Let ook op waar je gaat. Denk dat 70% van de keukenboer in handen zijn van Mandemakers. Bijvoorbeeld NUVA, Mandemakers, Keuken Kampioen, Keuken Concurrent etc. Allemaal in handen van DMG.
Dus als jij bij bedrijf A naar binnen stapt en offerte aanvraagt en vervolgens bij bedrijf B welke ook onder de DMG groep valt dan kan B precies zien wat jij bij A hebt gedaan.
Het is dus nooit verkeerd om ergens anders ook een offerte op te vragen en daarmee bedoel ik een niet DMG gerelateerde keukenboer. Kost je paar uur van je vrije tijd, maar onder de streep kan het je best wat opleveren.
En wat betreft de prijs van een keuken... daar zit zoveel verschil in joh. Kun je op basis van jouw OP weinig van zeggen.
Ja idd had al begrepen dat als je bij een andere mandemakers zaak binnenloopt ze het een en ander kunnen zien.quote:Op maandag 10 juni 2019 19:10 schreef de_boswachter het volgende:
Let ook op waar je gaat. Denk dat 70% van de keukenboer in handen zijn van Mandemakers. Bijvoorbeeld NUVA, Mandemakers, Keuken Kampioen, Keuken Concurrent etc. Allemaal in handen van DMG.
Dus als jij bij bedrijf A naar binnen stapt en offerte aanvraagt en vervolgens bij bedrijf B welke ook onder de DMG groep valt dan kan B precies zien wat jij bij A hebt gedaan.
Het is dus nooit verkeerd om ergens anders ook een offerte op te vragen en daarmee bedoel ik een niet DMG gerelateerde keukenboer. Kost je paar uur van je vrije tijd, maar onder de streep kan het je best wat opleveren.
En wat betreft de prijs van een keuken... daar zit zoveel verschil in joh. Kun je op basis van jouw OP weinig van zeggen.
Leer me DMG kennenquote:Op maandag 10 juni 2019 19:16 schreef Hyaenidae het volgende:
Zo, wat een wijsheid ineens van jouw kant. Ben je zo'n keukenprins?
Ohja en laat je vooral niet opnaaien door verkopers. Ex buurman van me was keukenverkoper en die vertelde me vaak over dat beroep. Even naar achteren gaan om met de baas te overleggen over de prijs staat gelijk aan 'even schijten' of 'even sigaret roken'. Nooit intrappen en gewoon naar buiten lopen. Bellen vanzelf wel op en komen vanzelf met nog betere acties. Schijnt iets van 60% marge op keukens te zitten en dat is geen grap. Als die verkopers jou de max. prijs geven hebben ze vaak nog duizenden euro's speling.quote:Op maandag 10 juni 2019 19:16 schreef DaRealDeal het volgende:
[..]
Ja idd had al begrepen dat als je bij een andere mandemakers zaak binnenloopt ze het een en ander kunnen zien.
Leuk, maar we hebben het over een keuken en daar is Bosch voor zover ik weet geen a-merk.quote:Op maandag 10 juni 2019 19:10 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Toch heel veel 'premium' autofabrikanten die Bosch onderdelen gebruiken.
Even vragen aan het personeel. De apparatuur daar is van AEG en Electrolux. Als je goed kijkt, staan de logo's zelfs op de IKEA-stickertjes in b.v. de ovenquote:Op maandag 10 juni 2019 19:26 schreef monsterd. het volgende:
Als je de kosten wilt drukken en prijszeker wilt aankopen: Ikea!
Offerte, met de prijzen en details van de verschillende onderdelen?quote:Op maandag 10 juni 2019 19:23 schreef LelijKnap het volgende:
Toevallig vandaag offerte voor de mijne ontvangen;
Keukenmeubelen 2.9k
Apparatuur/Accessoires 3.8k (Siemens, AEG, Dekker)
Werkblad(en) 3.1k (Keramiek)
Tot 9.7k
Bosch / Siemens maakt nogal wat uitvoeringen met verschillende functies, of het nu om een inbouwoven, kookplaat of koffiemachine gaat.quote:Op maandag 10 juni 2019 18:58 schreef DaRealDeal het volgende:
Iemand die een redelijke inschatting kan maken wat zo’n hoekkeuken mag kosten met a-merk apparatuur? Bosch?
Over wat voor afmetingen hebben we het bij jou keuken?quote:Op maandag 10 juni 2019 19:23 schreef LelijKnap het volgende:
Toevallig vandaag offerte voor de mijne ontvangen (superkeukens);
Keukenmeubelen 2.9k
Tot 9.7k
Waarom? Ik gebruik altijd max 2 pitten van 4 die ik ter beschikking heb.quote:Op maandag 10 juni 2019 19:32 schreef MaGNeT het volgende:
Tip: neem gelijk de breedste kookplaat die je kwijt kan
Ja idd, zoek meer een beetje een indicatie 😉quote:Op maandag 10 juni 2019 19:31 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Bosch / Siemens maakt nogal wat uitvoeringen met verschillende functies, of het nu om een inbouwoven, kookplaat of koffiemachine gaat.
Je zal echt modelnummers moeten vergelijken en specificaties om te zeggen of het duur of goedkoop is, de ene of andere koffiemachine kan zo al ¤500 of meer prijsverschil in zitten.
Prima spul toch? Wij hebben alleen de Ikea variant van de vaatwasser (vanwege montage van de deurtjes) en de rest los gekocht.quote:Op maandag 10 juni 2019 19:28 schreef Vanillekwark het volgende:
[..]
Even vragen aan het personeel. De apparatuur daar is van AEG en Electrolux. Als je goed kijkt, staan de logo's zelfs op de IKEA-stickertjes in b.v. de oven
quote:Op maandag 10 juni 2019 19:33 schreef DaRealDeal het volgende:
[..]
Over wat voor afmetingen hebben we het bij jou keuken?
Zie screens;quote:Op maandag 10 juni 2019 19:29 schreef opgebaarde het volgende:
Offerte, met de prijzen en details van de verschillende onderdelen?
Ik was klaar met DMG toen ze ons onder druk probeerde te zetten om akkoord te gaan met 30% korting op een nog te tekenen keuken en op te stellen offerte
Wij zijn naar Duitsland gereden,
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Overigens moet ik nog kijken wel apparatuur ik wel/niet wil. Op de oven en magnetron na was de rest gebruikt ter voorbeeld.
[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 10-06-2019 19:40:58 ]
Ik heb wat keukentjes van IKEA in woningen die ik verhuur. Weinig klachten idd.quote:Op maandag 10 juni 2019 19:36 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Prima spul toch? Wij hebben alleen de Ikea variant van de vaatwasser (vanwege montage van de deurtjes) en de rest los gekocht.
Mooie kleur wel... hoe heet die?quote:Op maandag 10 juni 2019 19:39 schreef Patroon het volgende:
Deze vorige week laten plaatsen. 10k excl quooker en voorbereiding en plaatsingskosten. Kwam dus nog 4.5k bij. Frontjes zijn wel super goed. Handtasten verdwijnen automatisch, dat was bij goedkopere frontjes niet zo. Ook merk je echt een verschil met hang en sluitwerk. Komt bij een lokale keukenboer weg. Geen superkeukens etc.
quote:Op maandag 10 juni 2019 19:36 schreef LelijKnap het volgende:
[..]
[..]
Zie screens;Thanks ziet er prima uit!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Overigens moet ik nog kijken wel apparatuur ik wel/niet wil. Op de oven en magnetron na was de rest gebruikt ter voorbeeld.
Met kerst had ik met een 90cm plaat te weinig "pitten"quote:Op maandag 10 juni 2019 19:34 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Waarom? Ik gebruik altijd max 2 pitten van 4 die ik ter beschikking heb.
Opzich wel maar wat voor apparatuur is het? Dat is nog niet duidelijk. Hij had het wel even over whirlpool maar dat was tussen neus en lippen door.quote:
Bosch=Siemensquote:Op maandag 10 juni 2019 19:06 schreef CoolGuy het volgende:
Bosch is volgens mij geen a-merk. Maar 7000 euro vind ik nu niet direct als veel klinken. Daarnaast zeg je ook niet welk merk keuken.
Ik vind het niet heel veel, maar ik kan er naast zitten.
Is uiteraard ook zo, maar ik zat aan 10k te denken. Is niet een hele grote keuken. Denk wel dat dat moet gaan lukken als ik de voorbeelden hier voorbij zie komen.quote:Op maandag 10 juni 2019 20:31 schreef Stormqueen het volgende:
Tsja, wat kost een keuken. Da's bijna eenzelfde soort vraag als "wat kost een auto"
De vraag is: vind jíj het te duur?
Ik heb nu twee keer een keuken gekocht en de eerste was 15k en de tweede 25k, dus het klinkt mij als best betaalbaar, maar ja, ook dat zegt geen hol natuurlijk
Zeker met een hoek keuken is dat geen doen. Moet net de juiste afmetingen hebben en dan is ie wss nog net niet naar je wens...quote:Op maandag 10 juni 2019 20:40 schreef -Chakotay- het volgende:
vaak worden keukens voor een spotprijsje aangeboden op marktplaats
vaak bij nieuwbouw woningen worden standaard keukens geplaatst maar zijn te simpel voor de mensen die rijk zijn
heb wel eens een advertentie gezien waar je een gloednieuwe keuken voor 250 euro kon afhalen, wel met de voorwaarde dat je hem er zelf uitsloopt
het is een tip, verder moet je er maar mee doen wat je wiltquote:Op maandag 10 juni 2019 20:51 schreef Makrolon het volgende:
[..]
Zeker met een hoek keuken is dat geen doen. Moet net de juiste afmetingen hebben en dan is ie wss nog net niet naar je wens...
Bedoel je dat je daar gewoon de eerlijke prijs krijgt voorgeschoteld zonder dat je nog moet afdingen? Lijkt mij ideaal...quote:Op maandag 10 juni 2019 19:26 schreef monsterd. het volgende:
Als je de kosten wilt drukken en prijszeker wilt aankopen: Ikea!
Ik heb begrepen dat je het leveren en plaatsen nog apart moet betalen. Oftewel, als je alles bij mekaar optelt zou je dan in principe ook ergens anders een keuken kunnen kopen.maar in hoeverre dat klopt, geen idee.quote:Op maandag 10 juni 2019 20:53 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Bedoel je dat je daar gewoon de eerlijke prijs krijgt voorgeschoteld zonder dat je nog moet afdingen? Lijkt mij ideaal...
Heeft Ikea tegenwoordig de zelfde maatvoeringen als andere merken? Ik heb ooit van een timmerman begrepen dat alles afweek.
Die kastjes kun je makkelijk zelf in mekaar zetten en het verzamelen ervan ook.Scheelt je een klap geld.quote:Op maandag 10 juni 2019 20:54 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik heb begrepen dat je het leveren en plaatsen nog apart moet betalen. Oftewel, als je alles bij mekaar optelt zou je dan in principe ook ergens anders een keuken kunnen kopen.maar in hoeverre dat klopt, geen idee.
Kasten van 60 en 80 breedquote:Op maandag 10 juni 2019 20:53 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Bedoel je dat je daar gewoon de eerlijke prijs krijgt voorgeschoteld zonder dat je nog moet afdingen? Lijkt mij ideaal...
Heeft Ikea tegenwoordig de zelfde maatvoeringen als andere merken? Ik heb ooit van een timmerman begrepen dat alles afweek.
Ja de prijs is helder en het is mijn inziens ook vriendelijk geprijsd. Ben je uitgekeken op de frontjes dan kun je nog eens andere aanschaffen.quote:Op maandag 10 juni 2019 20:53 schreef qajariaq het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
En dat is zo'n beetje de beste tip die een keukenkoper kan krijgen waarschijnlijk.quote:Op maandag 10 juni 2019 19:29 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Offerte, met de prijzen en details van de verschillende onderdelen?
Ik was klaar met DMG toen ze ons onder druk probeerde te zetten om akkoord te gaan met 30% korting op een nog te tekenen keuken en op te stellen offerte
Wij zijn naar Duitsland gereden,
En een dubbele spoelbak. Wat mis ik dat in mn huurhuis.quote:Op maandag 10 juni 2019 19:32 schreef MaGNeT het volgende:
Tip: neem gelijk de breedste kookplaat die je kwijt kan
Krijg je bij zo'n offerte de typenummers van de apparaten erbij?quote:Op maandag 10 juni 2019 19:23 schreef LelijKnap het volgende:
Toevallig vandaag offerte voor de mijne ontvangen (superkeukens);
Keukenmeubelen 2.9k
Tot 9.7k
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |