abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_187357284
Goedenavond allemaal,

Wie kan mij een duidelijk beeld geven van de kosten voor een hoekkeuken?

Ik ben vanmiddag wezen kijken bij keukenconcurrent (i know mandemakers) en opzich best wel goed geholpen.

Het gaat om een hoekkeuken van 240 bij 240 cm. Wat moet erin zitten: koelkast, oven/combioven, vaatwasser, kookplaatinductie, afzuigkap.

Hebben een tekening laten maken en zijn uitgekomen op hoge kast, voor koelkast, oven/combi. Daarnaast vaatwasser, daarnaast spoelbak, dan de hoek, en daarna kastje 45(50) cm (afhankelijk van de echte maat van keuken na inmeten), ladekast 3 lade onder kookplaat 90cm, kastje 45 (50) cm. Tevens 2 bovenkastjes boven spoelbak.

Heel basic vooralsnog, maar de beste man vertelde ons dat het zo ongeveer 7000 euro zou gaan kosten. Lijkt mij voor een basic keuken met b/c- merk apparatuur nog wel een redelijk hoge inschatting. Uiteraard waren alle combinaties mogelijk.

Iemand die een redelijke inschatting kan maken wat zo’n hoekkeuken mag kosten met a-merk apparatuur? Bosch?

Misschien iemand nog tips en tools.

Heb verder niks getekend, en gevraagd om een vervolgafspraak. Die is ergens volgende week nu gepland. Probeerde ons wel te laten tekenen onder het mom van de actie gratis montage. Wat normaal zo’n beetje 1200 euro zou kosten.

Alvast bedankt
pi_187357435
7000 ben je snel kwijt voor een keuken..

Vooral belangrijk om goede kwaliteit kastjes en frontjes te kiezen. Goedkoop is dan vaak duurkoop.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_187357443
Valt niks over te zeggen.

Ergens tussen de 3000 en 15.000 euro :T
(afhankelijk van apparatuur, gekozen materiaal, eventuele complicaties voor bij het opbouwen.

Al mag je ervan uitgaan dat de standaard prijs bij Mandemakers idd veel te hoog is.
  Moderator maandag 10 juni 2019 @ 19:06:00 #4
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_187357450
Bosch is volgens mij geen a-merk. Maar 7000 euro vind ik nu niet direct als veel klinken. Daarnaast zeg je ook niet welk merk keuken.

Ik vind het niet heel veel, maar ik kan er naast zitten.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_187357535
Miele/Gaggenau apparatuur ergens rond de ¤30.000/¤50.000 afhankelijk van de hoeveelheid apparaten.

[ Bericht 33% gewijzigd door #ANONIEM op 10-06-2019 19:09:47 ]
pi_187357554
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 19:06 schreef CoolGuy het volgende:
Bosch is volgens mij geen a-merk.
Toch heel veel 'premium' autofabrikanten die Bosch onderdelen gebruiken.
pindazakje
pi_187357571
Let ook op waar je gaat. Denk dat 70% van de keukenboer in handen zijn van Mandemakers. Bijvoorbeeld NUVA, Mandemakers, Keuken Kampioen, Keuken Concurrent etc. Allemaal in handen van DMG.

Dus als jij bij bedrijf A naar binnen stapt en offerte aanvraagt en vervolgens bij bedrijf B welke ook onder de DMG groep valt dan kan B precies zien wat jij bij A hebt gedaan.

Het is dus nooit verkeerd om ergens anders ook een offerte op te vragen en daarmee bedoel ik een niet DMG gerelateerde keukenboer. Kost je paar uur van je vrije tijd, maar onder de streep kan het je best wat opleveren.

En wat betreft de prijs van een keuken... daar zit zoveel verschil in joh. Kun je op basis van jouw OP weinig van zeggen.
U MAD?
pi_187357669
quote:
Bosch is volgens mij geen a-merk. Maar 7000 euro vind ik nu niet direct als veel klinken. Daarnaast zeg je ook niet welk merk keuken.

Voor een complete keuken is het volgens mij wel een nette prijs. Maar er is nog niet gesproken over apparatuur en over het merk van alles.
pi_187357678
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 19:10 schreef de_boswachter het volgende:
Let ook op waar je gaat. Denk dat 70% van de keukenboer in handen zijn van Mandemakers. Bijvoorbeeld NUVA, Mandemakers, Keuken Kampioen, Keuken Concurrent etc. Allemaal in handen van DMG.

Dus als jij bij bedrijf A naar binnen stapt en offerte aanvraagt en vervolgens bij bedrijf B welke ook onder de DMG groep valt dan kan B precies zien wat jij bij A hebt gedaan.

Het is dus nooit verkeerd om ergens anders ook een offerte op te vragen en daarmee bedoel ik een niet DMG gerelateerde keukenboer. Kost je paar uur van je vrije tijd, maar onder de streep kan het je best wat opleveren.

En wat betreft de prijs van een keuken... daar zit zoveel verschil in joh. Kun je op basis van jouw OP weinig van zeggen.
Zo, wat een wijsheid ineens van jouw kant. Ben je zo'n keukenprins?
pindazakje
pi_187357683
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 19:10 schreef de_boswachter het volgende:

Ja idd had al begrepen dat als je bij een andere mandemakers zaak binnenloopt ze het een en ander kunnen zien.
pi_187357694
quote:
7s.gif Op maandag 10 juni 2019 19:16 schreef Hyaenidae het volgende:
Zo, wat een wijsheid ineens van jouw kant. Ben je zo'n keukenprins?
Leer me DMG kennen :')
Lang verhaal en nee ben geen keukenprins :')
U MAD?
pi_187357742
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 19:16 schreef DaRealDeal het volgende:

[..]

Ja idd had al begrepen dat als je bij een andere mandemakers zaak binnenloopt ze het een en ander kunnen zien.
Ohja en laat je vooral niet opnaaien door verkopers. Ex buurman van me was keukenverkoper en die vertelde me vaak over dat beroep. Even naar achteren gaan om met de baas te overleggen over de prijs staat gelijk aan 'even schijten' of 'even sigaret roken'. Nooit intrappen en gewoon naar buiten lopen. Bellen vanzelf wel op en komen vanzelf met nog betere acties. Schijnt iets van 60% marge op keukens te zitten en dat is geen grap. Als die verkopers jou de max. prijs geven hebben ze vaak nog duizenden euro's speling.
U MAD?
  Moderator maandag 10 juni 2019 @ 19:20:35 #13
16180 crew  CoolGuy
pi_187357757
quote:
7s.gif Op maandag 10 juni 2019 19:10 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Toch heel veel 'premium' autofabrikanten die Bosch onderdelen gebruiken.
Leuk, maar we hebben het over een keuken en daar is Bosch voor zover ik weet geen a-merk.
pi_187357833
Toevallig vandaag offerte voor de mijne ontvangen (superkeukens);

Keukenmeubelen 2.9k
Apparatuur/Accessoires 3.8k (Siemens, AEG, Dekker)
Werkblad(en) 3.1k (Keramiek)
Tot 9.7k

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 10-06-2019 19:28:15 ]
  maandag 10 juni 2019 @ 19:26:46 #15
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_187357892
Als je de kosten wilt drukken en prijszeker wilt aankopen: Ikea!
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_187357926
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 19:26 schreef monsterd. het volgende:
Even vragen aan het personeel. De apparatuur daar is van AEG en Electrolux. Als je goed kijkt, staan de logo's zelfs op de IKEA-stickertjes in b.v. de oven ;)
pi_187357953
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 19:23 schreef LelijKnap het volgende:
Toevallig vandaag offerte voor de mijne ontvangen;

Keukenmeubelen 2.9k
Tot 9.7k
Offerte, met de prijzen en details van de verschillende onderdelen?

Ik was klaar met DMG toen ze ons onder druk probeerde te zetten om akkoord te gaan met 30% korting op een nog te tekenen keuken en op te stellen offerte :')

Wij zijn naar Duitsland gereden,
pi_187357972
Ikea heeft een keukenplanner online. Zet hem daar eens in en kijk eens wat je dan kwijt bent om te vergelijken.
If you can't beat them, arrange to have them beaten. -George Carlin.
pi_187357978
quote:
1s.gif Op maandag 10 juni 2019 18:58 schreef DaRealDeal het volgende:

Iemand die een redelijke inschatting kan maken wat zo’n hoekkeuken mag kosten met a-merk apparatuur? Bosch?
Bosch / Siemens maakt nogal wat uitvoeringen met verschillende functies, of het nu om een inbouwoven, kookplaat of koffiemachine gaat.

Je zal echt modelnummers moeten vergelijken en specificaties om te zeggen of het duur of goedkoop is, de ene of andere koffiemachine kan zo al ¤500 of meer prijsverschil in zitten.
pi_187357990
Tip: neem gelijk de breedste kookplaat die je kwijt kan :P
pi_187358010
quote:

Keukenmeubelen 2.9k
Tot 9.7k
Over wat voor afmetingen hebben we het bij jou keuken?
  maandag 10 juni 2019 @ 19:34:40 #22
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_187358030
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 19:32 schreef MaGNeT het volgende:
Waarom? Ik gebruik altijd max 2 pitten van 4 die ik ter beschikking heb.
pindazakje
pi_187358039
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 19:31 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Bosch / Siemens maakt nogal wat uitvoeringen met verschillende functies, of het nu om een inbouwoven, kookplaat of koffiemachine gaat.

Je zal echt modelnummers moeten vergelijken en specificaties om te zeggen of het duur of goedkoop is, de ene of andere koffiemachine kan zo al ¤500 of meer prijsverschil in zitten.
Ja idd, zoek meer een beetje een indicatie 😉
  maandag 10 juni 2019 @ 19:36:30 #24
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_187358065
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 19:28 schreef Vanillekwark het volgende:

[..]

Even vragen aan het personeel. De apparatuur daar is van AEG en Electrolux. Als je goed kijkt, staan de logo's zelfs op de IKEA-stickertjes in b.v. de oven ;)
Prima spul toch? Wij hebben alleen de Ikea variant van de vaatwasser (vanwege montage van de deurtjes) en de rest los gekocht.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_187358069
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 19:33 schreef DaRealDeal het volgende:

[..]

Over wat voor afmetingen hebben we het bij jou keuken?
quote:
1s.gif Op maandag 10 juni 2019 19:29 schreef opgebaarde het volgende:

Ik was klaar met DMG toen ze ons onder druk probeerde te zetten om akkoord te gaan met 30% korting op een nog te tekenen keuken en op te stellen offerte :')

Zie screens;

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Overigens moet ik nog kijken wel apparatuur ik wel/niet wil. Op de oven en magnetron na was de rest gebruikt ter voorbeeld.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 10-06-2019 19:40:58 ]
pi_187358077
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 19:36 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Prima spul toch? Wij hebben alleen de Ikea variant van de vaatwasser (vanwege montage van de deurtjes) en de rest los gekocht.
Ik heb wat keukentjes van IKEA in woningen die ik verhuur. Weinig klachten idd.
pi_187358153
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 19:39 schreef Patroon het volgende:
Deze vorige week laten plaatsen. 10k excl quooker en voorbereiding en plaatsingskosten. Kwam dus nog 4.5k bij. Frontjes zijn wel super goed. Handtasten verdwijnen automatisch, dat was bij goedkopere frontjes niet zo. Ook merk je echt een verschil met hang en sluitwerk. Komt bij een lokale keukenboer weg. Geen superkeukens etc.
Mooie kleur wel... hoe heet die?

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 10-06-2019 20:13:56 ]
pi_187358175
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 19:41 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Mooie kleur wel... hoe heet die?
Mat zwart van Ballerina
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_187358180
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 19:36 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

[..]

Zie screens;

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Overigens moet ik nog kijken wel apparatuur ik wel/niet wil. Op de oven en magnetron na was de rest gebruikt ter voorbeeld.
Thanks ziet er prima uit!
pi_187358196
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 19:34 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Waarom? Ik gebruik altijd max 2 pitten van 4 die ik ter beschikking heb.
Met kerst had ik met een 90cm plaat te weinig "pitten" :P
Heb een inductieplaat met zones, dat is wel ideaal, zijn op te splitsen.
Tevens kan ik nu ook een wok en een grote koekenpan kwijt en hou dan ook nog ruimte voor een grote pan met rijst, etc. Met 4 pitten stond dat toch altijd strak tegen elkaar, nu kan er nog een pan tussen.

Op zich is zo'n bredere kookplaat amper duurder en als je toch een nieuwe keuken plaatst maakt het ook niet uit of er een 60cm of 90cm gat gezaagd moet worden.

Als je het fatsoenlijk kwijt kan (en wel van koken houdt), zeker doen.

Als je voor zo'n plaat gaat op inductie is een 3-fasen meterkast wel aan te bevelen.
pi_187358294
Apparatuur bepaalt het grootste deel van de prijs. Bosch is gewoon prima trouwens.

Beste tip is al gegeven. Gewoon bij meerdere (veel) zaken langs gaan, voor offerte. En laat ze maar tegenofferte maken. Hoef je niet zoveel te onderhandelen. Kunnen ze onder de prijs door, ja of nee.
  PR/Manusje van alles maandag 10 juni 2019 @ 19:58:35 #32
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_187358478
7k valt mee.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_187358510
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 19:58 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
7k valt mee.
Opzich wel maar wat voor apparatuur is het? Dat is nog niet duidelijk. Hij had het wel even over whirlpool maar dat was tussen neus en lippen door.

Tevens wat voor aanrechtblad, ook nog niet over gehad.
  maandag 10 juni 2019 @ 20:08:30 #34
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_187358679
quote:

Bosch=Siemens
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 10 juni 2019 @ 20:31:18 #35
149959 SQ
snelle trees
pi_187359069
Tsja, wat kost een keuken. Da's bijna eenzelfde soort vraag als "wat kost een auto" :+

De vraag is: vind jíj het te duur?

Ik heb nu twee keer een keuken gekocht en de eerste was 15k en de tweede 25k, dus het klinkt mij als best betaalbaar, maar ja, ook dat zegt geen hol natuurlijk :')
disclaimer
pi_187359139
quote:
1s.gif Op maandag 10 juni 2019 20:31 schreef Stormqueen het volgende:
Tsja, wat kost een keuken. Da's bijna eenzelfde soort vraag als "wat kost een auto" :+

De vraag is: vind jíj het te duur?

Ik heb nu twee keer een keuken gekocht en de eerste was 15k en de tweede 25k, dus het klinkt mij als best betaalbaar, maar ja, ook dat zegt geen hol natuurlijk :')
Is uiteraard ook zo, maar ik zat aan 10k te denken. Is niet een hele grote keuken. Denk wel dat dat moet gaan lukken als ik de voorbeelden hier voorbij zie komen.
pi_187359257
vaak worden keukens voor een spotprijsje aangeboden op marktplaats
vaak bij nieuwbouw woningen worden standaard keukens geplaatst maar zijn te simpel voor de mensen die rijk zijn

heb wel eens een advertentie gezien waar je een gloednieuwe keuken voor 250 euro kon afhalen, wel met de voorwaarde dat je hem er zelf uitsloopt
pi_187359463
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 20:40 schreef -Chakotay- het volgende:
vaak worden keukens voor een spotprijsje aangeboden op marktplaats
vaak bij nieuwbouw woningen worden standaard keukens geplaatst maar zijn te simpel voor de mensen die rijk zijn

heb wel eens een advertentie gezien waar je een gloednieuwe keuken voor 250 euro kon afhalen, wel met de voorwaarde dat je hem er zelf uitsloopt
Zeker met een hoek keuken is dat geen doen. Moet net de juiste afmetingen hebben en dan is ie wss nog net niet naar je wens...
pi_187359490
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 20:51 schreef Makrolon het volgende:

[..]

Zeker met een hoek keuken is dat geen doen. Moet net de juiste afmetingen hebben en dan is ie wss nog net niet naar je wens...
het is een tip, verder moet je er maar mee doen wat je wilt :)
pi_187359507
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 19:26 schreef monsterd. het volgende:
Bedoel je dat je daar gewoon de eerlijke prijs krijgt voorgeschoteld zonder dat je nog moet afdingen? Lijkt mij ideaal...

Heeft Ikea tegenwoordig de zelfde maatvoeringen als andere merken? Ik heb ooit van een timmerman begrepen dat alles afweek.
  Moderator maandag 10 juni 2019 @ 20:54:52 #41
16180 crew  CoolGuy
pi_187359547
quote:
99s.gif Op maandag 10 juni 2019 20:53 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Bedoel je dat je daar gewoon de eerlijke prijs krijgt voorgeschoteld zonder dat je nog moet afdingen? Lijkt mij ideaal...

Heeft Ikea tegenwoordig de zelfde maatvoeringen als andere merken? Ik heb ooit van een timmerman begrepen dat alles afweek.
Ik heb begrepen dat je het leveren en plaatsen nog apart moet betalen. Oftewel, als je alles bij mekaar optelt zou je dan in principe ook ergens anders een keuken kunnen kopen.maar in hoeverre dat klopt, geen idee.
pi_187359608
Wij hebben hier nu zo'n 1.5 jaar een keuken van ikea.Vaatwasser en inductiekookplaat ook van ikea.Geen klachten.Kosten?Om en nabij de 3000,-.
pi_187359637
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 20:54 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik heb begrepen dat je het leveren en plaatsen nog apart moet betalen. Oftewel, als je alles bij mekaar optelt zou je dan in principe ook ergens anders een keuken kunnen kopen.maar in hoeverre dat klopt, geen idee.
Die kastjes kun je makkelijk zelf in mekaar zetten en het verzamelen ervan ook.Scheelt je een klap geld.
pi_187359796
quote:

[..]

Kasten van 60 en 80 breed
  maandag 10 juni 2019 @ 21:09:07 #45
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_187359895
quote:

[..]

Ja de prijs is helder en het is mijn inziens ook vriendelijk geprijsd. Ben je uitgekeken op de frontjes dan kun je nog eens andere aanschaffen.

Ik vind de maatvoering prima handbaar, voldoende mogelijkheden en prima op te bouwen.

Onze Ikeakeuken kostte inclusief apparatuur <5,5k.
SPOILER
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
pi_187359921
Bij KVIK zijn alle prijzen ook transparant en van tevoren te checken. Mooi spul, niet de allergoedkoopste. Maar wij zijn erg blij met onze keuken.

Edit: ik zie op de site dat ze nu 20% korting hebben. Dat is de grootste korting die ze ooit geven (was toen wij hem kochten ook zo toevallig)
everybody's got something to hide, except me and my monkey
pi_187359931
Alle leidingen in de muur.Achterkant van die kastjes komen strak tegen de muur aan.Of je moet alles een stukje van de muur af plaatsen.Prijzen zijn idd vast.
  maandag 10 juni 2019 @ 21:28:31 #48
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_187360411
quote:
1s.gif Op maandag 10 juni 2019 19:29 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

En dat is zo'n beetje de beste tip die een keukenkoper kan krijgen waarschijnlijk.

De beste tip is: laat je niet opnaaien om wat te tekenen, ook niet als ze je een fantastische aanbieding doen met tig procent korting. En al helemaal niet als daar een tijdsdruk achter zit van 'als u nu tekent.. blablabla. Ze gaan echt geen keukens met verlies verkopen'.
.

[ Bericht 6% gewijzigd door Kamelenteen op 10-06-2019 21:39:52 ]
  maandag 10 juni 2019 @ 21:30:15 #49
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_187360449
quote:
0s.gif Op maandag 10 juni 2019 19:32 schreef MaGNeT het volgende:
En een dubbele spoelbak. Wat mis ik dat in mn huurhuis.
  maandag 10 juni 2019 @ 21:32:15 #50
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_187360522
quote:

Keukenmeubelen 2.9k
Tot 9.7k
Krijg je bij zo'n offerte de typenummers van de apparaten erbij?
Volgens mij zijn dat ook dingen waar je enorm op kunt besparen door die zelf online te bestellen omdat daar forse marges opzitten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')