heb het idee dat ik toch zelf soepeler rijd dat de autopilot. Soms ook dat dat remmen om niks of piepen tussendoor dan schrik ik me rot.quote:Op donderdag 31 oktober 2019 23:50 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Ik ben de afgelopen maand minder tijd kwijt geweest met laden dan de tijd die ik kwijt was geweest met tanken. Door het gebruik van autopilot kan ik op sommige momenten ook nog eens iets productiefs doen ipv actief autorijden
Inmiddels heb ik alweer 6000km op de klok staan, je blijft maar zoeken naar redenen om weer een ritje te maken![]()
Hangt heel erg van de weg af. En met versie 10 vind ik het alweer een stuk verbeterd op wegen waar AP eigenlijk niet zo perfect werkt vooralsnog.quote:Op vrijdag 1 november 2019 08:55 schreef wootahH het volgende:
[..]
heb het idee dat ik toch zelf soepeler rijd dat de autopilot. Soms ook dat dat remmen om niks of piepen tussendoor dan schrik ik me rot.
Met v10 vindt ik de AP ervaring eigenlijk best goed en menselijk aanvoelen. V9 was inderdaad drama met het binaire aan/uit gedrag en phantom breakings.quote:Op vrijdag 1 november 2019 08:55 schreef wootahH het volgende:
[..]
heb het idee dat ik toch zelf soepeler rijd dat de autopilot. Soms ook dat dat remmen om niks of piepen tussendoor dan schrik ik me rot.
Kunnen ook gewoon de koplampunits zijn hoor. M'n broertje in z'n i3 werd ook veel geseind... langs de garage en stonden inderdaad niet goed. Ff met schroevendraaier afgesteld en weer gaaaan.quote:Op vrijdag 20 december 2019 23:26 schreef nostra het volgende:
Thanks, kan dus wel, al krijg ik in de auto dan de melding dat dat alleen door monteurs mag gebeuren. Toch vreemd dat dat dan met fabrieksinstellingen zo kan gebeuren.
Als je op dat scherm staat verzet hij je lampen al naar boven...quote:Op vrijdag 20 december 2019 23:26 schreef nostra het volgende:
Thanks, kan dus wel, al krijg ik in de auto dan de melding dat dat alleen door monteurs mag gebeuren. Toch vreemd dat dat dan met fabrieksinstellingen zo kan gebeuren.
Onacceptabel lijkt mequote:Op dinsdag 31 december 2019 15:28 schreef YoshiBignose het volgende:
Nou toch ook maar een 3 gehaald. LR AWD, helaas dus wel 11k met 22% bijtelling maar ja. Komt praktisch op zelfde neer als de SR+ met 8% in 2020 want die was niet meer op tijd leverbaar.
Zaterdag besteld en vandaag kunnen ophalen haha, in 10 min. was ik weer van het terrein af. Auto smerig en accu bijna leeg, maar voor de rest zag ie er netjes uit dus klaag niet
Normaal zou je dat nooit accepteren inderdaad, maar met deze omstandigheden... Ze hebben in de laatste twee weken van december meer Model 3's op naam gezet dan BMW 3-series in het hele jaar. En aangezien het zo een paar 1000 scheelt als de auto pas in 2020 geleverd zou worden hoor je er weinig mensen over klagen. Auto wassen is zo gebeurd, laden ook. Helaas hadden sommige mensen ook krassen e.d. maar dat werd meestal ter plekke opgelost. Wel ff wat anders dan een doek over je auto, gebakje, bloemetje etc.quote:
Dat is sneller dan Bol of Coolblue met de feestdagenquote:Op dinsdag 31 december 2019 15:28 schreef YoshiBignose het volgende:
Nou toch ook maar een 3 gehaald. LR AWD, helaas dus wel 11k met 22% bijtelling maar ja. Komt praktisch op zelfde neer als de SR+ met 8% in 2020 want die was niet meer op tijd leverbaar.
Zaterdag besteld en vandaag kunnen ophalen haha, in 10 min. was ik weer van het terrein af. Auto smerig en accu bijna leeg, maar voor de rest zag ie er netjes uit dus klaag niet
Het lijkt me dat als je een auto van 50k+ koopt dat je dat beetje stroom en wasstraat je sowieso niet echt uitmaakt. Gaat meer om het principe...quote:Op donderdag 2 januari 2020 20:20 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ach ja in 95% betaald de baas de rekening.
Lijkt mij juist wel belangrijk, als ik een auto van een halve ton ga halen is dat wat anders dan een frietje bij de snackbar, daarom ook een andere servicegraad die je daarbij op prijs stelt, je betaalt daar ook voor tenslotte.quote:Op donderdag 2 januari 2020 20:45 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Het lijkt me dat als je een auto van 50k+ koopt dat je dat beetje stroom en wasstraat je sowieso niet echt uitmaakt. Gaat meer om het principe...
Ja daarom zeg ik toch ook dat het om het principe gaat. Niet om die 20 euro aan stroom en wasstraat? Je had de auto immers ook gekocht als ie 20 euro duurder wasquote:Op donderdag 2 januari 2020 20:48 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Lijkt mij juist wel belangrijk, als ik een auto van een halve ton ga halen is dat wat anders dan een frietje bij de snackbar, daarom ook een andere servicegraad die je daarbij op prijs stelt, je betaalt daar ook voor tenslotte.
Foute conclusie, Tesla heeft geen zin gehad om extra geld te reserveren om al die auto's correct af te leveren bij de cliënt.quote:Op donderdag 2 januari 2020 20:50 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Ja daarom zeg ik toch ook dat het om het principe gaat. Niet om die 20 euro aan stroom en wasstraat? Je had de auto immers ook gekocht als ie 20 euro duurder wasHet gaat Tesla ook niet om het geld, maar als je zoveel auto's moet afleveren omdat iedereen lage bijtelling wilt dan heb je hier geen tijd voor.
Ja bijnaquote:Op donderdag 2 januari 2020 19:58 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Hoeft niet, je kan er al in rijden
Jij bent echt een dwaas. Zelfs VW of Renault zouden moeite hebben met zulke aantallen, laat staan Tesla. Om dat allemaal in goede banen te lijden moet je wel ergens inleveren. Als alle auto's schoonmaken, laden en taarten bakken en bosjes bloemen neerleggen er voor had gezorgd dat 100 mensen minder hun Tesla voor 31-12 hadden gekregen, dan was het de juiste keuze. Prioriteiten...quote:Op donderdag 2 januari 2020 20:57 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Foute conclusie, Tesla heeft geen zin gehad om extra geld te reserveren om al die auto's correct af te leveren bij de cliënt.
Achteraf service is dikke prima. Ik heb een vooruit vervanging gekregen want deze was te audible. Vol in garantie na 2 maandenquote:Op donderdag 2 januari 2020 20:48 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Lijkt mij juist wel belangrijk, als ik een auto van een halve ton ga halen is dat wat anders dan een frietje bij de snackbar, daarom ook een andere servicegraad die je daarbij op prijs stelt, je betaalt daar ook voor tenslotte.
Je mag mij een dwaas noemen maar je begint zelf over de matige service bij aflevering. Ik vind dat niet kunnen. Maargoed als zuinige Hollander ga je natuurlijk blind voor dat bijtellingsvoordeel.quote:Op donderdag 2 januari 2020 21:02 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Jij bent echt een dwaas. Zelfs VW of Renault zouden moeite hebben met zulke aantallen, laat staan Tesla. Om dat allemaal in goede banen te lijden moet je wel ergens inleveren. Als alle auto's schoonmaken, laden en taarten bakken en bosjes bloemen neerleggen er voor had gezorgd dat 100 mensen minder hun Tesla voor 31-12 hadden gekregen, dan was het de juiste keuze. Prioriteiten...
En natuurlijk gaat het om geld, alles draait om geld. Bij de consument ook, die willen de auto vanwege de lage bijtelling. Als je iedere koper zou vragen wat ze liever hadden gehad, een schone auto met een bosje bloemen en 8% bijtelling of een smerige auto met halve accu voor 4% dan zou 100% dat laatste zeggen.
Jij noemt het onacceptabel en dat vind ik niet. En ja, als ik een nette auto kan rijden met belastingvoordelen dan doe ik dat, is gewoon een rekensom, maar om iemand die 60k neertelt voor een auto een zuinige Hollander te noemen vind ik wat ver gaanquote:Op donderdag 2 januari 2020 21:04 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Je mag mij een dwaas noemen maar je begint zelf over de matige service bij aflevering. Ik vind dat niet kunnen. Maargoed als zuinige Hollander ga je natuurlijk blind voor dat bijtellingsvoordeel.
Dus?quote:Op donderdag 2 januari 2020 20:20 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ach ja in 95% betaald de baas de rekening.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |