abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 23 augustus 2019 @ 16:57:47 #251
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_188590421
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 14:09 schreef ChildoftheStars het volgende:
En ik woon weer thuis *O*
Gefeliciteerd! Zet hem op!

Op vakantie zijn was in het begin zwaar, maar met de Clomi en wss ook wel de seroquel plus 2x per dag 0,5 Lorazepam en een slaaptablet ben ik de opbouw periode redelijk aan het doorkomen.
The name is Putler, Vladimir Putler
  vrijdag 23 augustus 2019 @ 18:35:00 #252
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_188591587
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2019 19:20 schreef kuolema het volgende:

[..]

Ik heb wel echt andere soorten fouten gemaakt. Ik ben ook boos op mezelf over die 'milde fouten die niet iedereen als fouten zal zien', maar daarnaast spelen er dus nog meer dingen.
Hoe is het?
Ben je nog daar?
pi_188603023
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2019 18:35 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Hoe is het?
Ben je nog daar?
Ik ben nog steeds opgenomen, ja. Het gaat niet zo goed. Ik probeer nu wel de instelling te krijgen om mijn verblijf hier zo aangenaam mogelijk te houden (en daarmee hopelijk zo kort mogelijk), maar dat is lastig want ik ben heel erg boos op mezelf dus vind tegelijkertijd dat ik moet lijden als straf en dat ik geen leuke dingen mag doen.
Why are you wearing that stupid man suit?
  zaterdag 24 augustus 2019 @ 16:42:45 #254
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_188604005
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 15:01 schreef kuolema het volgende:

[..]

Ik ben nog steeds opgenomen, ja. Het gaat niet zo goed. Ik probeer nu wel de instelling te krijgen om mijn verblijf hier zo aangenaam mogelijk te houden (en daarmee hopelijk zo kort mogelijk), maar dat is lastig want ik ben heel erg boos op mezelf dus vind tegelijkertijd dat ik moet lijden als straf en dat ik geen leuke dingen mag doen.
Praat je daarover ook met je behandelaar en begeleiders aldaar? Vaak is er wel minimaal een verpleegster/verpleger waar het mee klikt en die eea samen met je kan relativeren. En laat jezelf ook even los, overleg met de behandelaar of en welke medicatie nodig is. Nogmaals iedereen maakt echt hele domme en zware fouten.
pi_188609820
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 16:42 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]

Praat je daarover ook met je behandelaar en begeleiders aldaar? Vaak is er wel minimaal een verpleegster/verpleger waar het mee klikt en die eea samen met je kan relativeren. En laat jezelf ook even los, overleg met de behandelaar of en welke medicatie nodig is. Nogmaals iedereen maakt echt hele domme en zware fouten.
Niet echt. Ik heb het er wel met mijn ambulant begeleider over gehad toen ze langs kwam maar wilde eigenlijk alleen maar dat ze weer wegging omdat ik het gesprek niet prettig vond. Op deze locatie heb ik geen vk waar het mee klikt, naja misschien één die ik nog ken van de woontraining maar die is er bijna nooit. Ik heb een keer iemand aangesproken- iemand met wie ik het wel redelijk kan vinden - omdat ik ergens mee zat maar dat had voor mijn gevoel totaal geen nut en leverde alleen maar spijt op dat ik erover begonnen was.
Why are you wearing that stupid man suit?
  zondag 25 augustus 2019 @ 15:43:21 #256
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_188618275
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 22:21 schreef kuolema het volgende:

[..]

Niet echt. Ik heb het er wel met mijn ambulant begeleider over gehad toen ze langs kwam maar wilde eigenlijk alleen maar dat ze weer wegging omdat ik het gesprek niet prettig vond. Op deze locatie heb ik geen vk waar het mee klikt, naja misschien één die ik nog ken van de woontraining maar die is er bijna nooit. Ik heb een keer iemand aangesproken- iemand met wie ik het wel redelijk kan vinden - omdat ik ergens mee zat maar dat had voor mijn gevoel totaal geen nut en leverde alleen maar spijt op dat ik erover begonnen was.
Oké dat is wel kut dan, ik heb het dan altijd het geluk dat er zeker drie vk waren die konden helpen.
  zondag 25 augustus 2019 @ 18:43:55 #257
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_188621420
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2019 15:01 schreef kuolema het volgende:

[..]

:( dat is ontzettend kut ja. Jezelf zo tegenwerken. Ik heb niks nuttigs te melden. Sterkte.
pi_188633885
Zo fijn, mijn medicatie in een baxterrol thuisbezorgd gekregen. Alles op tijd en correct gedaan
  maandag 26 augustus 2019 @ 16:07:44 #259
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_188634549
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 15:21 schreef ChildoftheStars het volgende:
Zo fijn, mijn medicatie in een baxterrol thuisbezorgd gekregen. Alles op tijd en correct gedaan
Hé, eindelijk! ^O^
The love you take is equal to the love you make.
pi_188634740
quote:
Fake it till you make it...
  maandag 26 augustus 2019 @ 16:21:29 #261
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_188634753
quote:
Ik heb een lieve vrouw die in de zorg werkt en mn medicatie managed haha. Ze vult de werkloos, checkt of ik medicatie vergeten ben in te nemen (vergeet de ochtend medicatie voor de jicht nog al eens..) En ze doet stock management, krijg altijd een briefje mee voor de psychiater met daarop welke recepten nodig zijn.

https://twitter.com/Remke(...)867926643183616?s=09

Wow zelfs in de mindere kliniek waar ik gezeten heb was er altijd wel iemamd voor een gesprek. Al was het maar een mede patiënt of een stagiair verpleegkundige.. Gaat echt helemaal verkeerd in de ggz. Gaat nog erger worden als ambtenaren mogen beslissen of opname nodig is, zelfs als de psychiater nee zegt..

[ Bericht 23% gewijzigd door The-BFG op 26-08-2019 16:24:12 (Aanvulling) ]
pi_188635277
quote:
1s.gif Op maandag 26 augustus 2019 16:07 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Hé, eindelijk! ^O^
Mijn vorige behandelaar, aan wie ik dit heb gevraagd, zei tegen mij "je moet het gewoon goed doen". Wat niet geheel werkte. Mijn huidige behandelaar zei "oh we moeten jouw medicijnen in baxters laten bezorgen, daarmee voorkomen we terugvallen". Ik moet zeggen dat ik me beter thuis voel bij die instelling ;)
  maandag 26 augustus 2019 @ 17:04:54 #263
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_188635396
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 16:56 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Mijn vorige behandelaar, aan wie ik dit heb gevraagd, zei tegen mij "je moet het gewoon goed doen". Wat niet geheel werkte. Mijn huidige behandelaar zei "oh we moeten jouw medicijnen in baxters laten bezorgen, daarmee voorkomen we terugvallen". Ik moet zeggen dat ik me beter thuis voel bij die instelling ;)
Daar heb je idd een goeie aan, wat dit betreft!
The love you take is equal to the love you make.
pi_188635451
quote:
14s.gif Op maandag 26 augustus 2019 17:04 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Daar heb je idd een goeie aan, wat dit betreft!
Ik heb het echt heel erg getroffen hoor. Ja soms vind ik het bemoeials (als ze weer eens thuis komen kijken etc) of word ik moe van de hulpverlenerstaal, maar dat is (als ik heel eerlijk ben) ook hetgeen dat ik nodig heb. Dankzij hen kan ik nu zelfstandig wonen
  donderdag 29 augustus 2019 @ 18:19:39 #265
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_188691292
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2019 17:08 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Ik heb het echt heel erg getroffen hoor. Ja soms vind ik het bemoeials (als ze weer eens thuis komen kijken etc) of word ik moe van de hulpverlenerstaal, maar dat is (als ik heel eerlijk ben) ook hetgeen dat ik nodig heb. Dankzij hen kan ik nu zelfstandig wonen
Ik vind vooral het remmende wat ze doen moeilijk om mee om te gaan. Ook al weet ik dat het nodig is 😊
pi_188693482
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2019 18:19 schreef MatthijsDJ het volgende:

[..]

Ik vind vooral het remmende wat ze doen moeilijk om mee om te gaan. Ook al weet ik dat het nodig is 😊
Ik vind het niet als remmen, maar als zorgen voelen. Te druk is bij mij een valkuil, een symptoom en een oorzaak van problemen. Zoals nu heb ik een vereniging op moeten zeggen (gewoon op eigen initiatief en wens). Heel erg jammer, maar wel nodig. En dat mensen je daarin steunen en klankbord zijn is bijzonder prettig. Gewoon de kritische vragen, samen in mijn agenda kijken of deze niet te vol is... Het helpt me enorm
pi_188772118
Ik slik nu 5/6 weken Sertraline tegen angsten, maar het is niet te doen. :(
Continue heb ik last van angst en moeheid. Wegens veel zweten ben ik overgestapt van Venlafaxine, maar deze bijwerken zijn erg verschrikkelijk.

Wat kan ik nu het beste doen? Van de huisarts heb ik oxzapam gekregen, die helpen wel, maar de huisarts lijkt niet echt te snappen wat ik doormaak.

Eventueel kan ik zelf terug naar Venlafaxine, de huisarts vertrouw ik voor geen meter meer.
pi_188774307
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 16:05 schreef eastmain het volgende:
Continue heb ik last van angst en moeheid. Wegens veel zweten ben ik overgestapt van Venlafaxine, maar deze bijwerken zijn erg verschrikkelijk.

Wat kan ik nu het beste doen? Van de huisarts heb ik oxzapam gekregen, die helpen wel, maar de huisarts lijkt niet echt te snappen wat ik doormaak.

Eventueel kan ik zelf terug naar Venlafaxine, de huisarts vertrouw ik voor geen meter meer.
Heb je een psychiater? Lijkt me dat die meer zal snappen van wat je doormaakt.

Ik weet ook niet hoe lang het duurt tot de bijwerkingen afnemen. Bij mij had ik iedere keer maar ongeveer een week lang bijwerkingen als ik in de dosis sertraline een stapje van 25 mg omhoog was gegaan. Hoe heb jij opgebouwd?

Heb je ook psychotherapie o.i.d. tegen de angsten?

Sterkte :*
pi_188777959
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 18:32 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Heb je een psychiater? Lijkt me dat die meer zal snappen van wat je doormaakt.

Ik weet ook niet hoe lang het duurt tot de bijwerkingen afnemen. Bij mij had ik iedere keer maar ongeveer een week lang bijwerkingen als ik in de dosis sertraline een stapje van 25 mg omhoog was gegaan. Hoe heb jij opgebouwd?

Heb je ook psychotherapie o.i.d. tegen de angsten?

Sterkte :*
Nee, dit is samenspraak met de huisarts. Achteraf had ik naar een psychiater moeten gaan.
De huisarts geeft maar aan dat ik moet wachten of het werkt deze week, maar met de dag worden mijn klachten erger en mijn problemen groter.

Ben begonnen met 50mg voor ongeveer 4 weken, nu zit ik op 100mg sinds vorige week vrijdag.
Met 50mg had ik opzicht ook wel wat last van vermoeidheid, maar nu is het erger en ben ik echt minder scherp in mijn hoofd/doen-en-laten.

Is dat allemaal normaal? Thanks.
pi_188778809
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 22:03 schreef eastmain het volgende:

[..]

Nee, dit is samenspraak met de huisarts. Achteraf had ik naar een psychiater moeten gaan.
De huisarts geeft maar aan dat ik moet wachten of het werkt deze week, maar met de dag worden mijn klachten erger en mijn problemen groter.

Ben begonnen met 50mg voor ongeveer 4 weken, nu zit ik op 100mg sinds vorige week vrijdag.
Met 50mg had ik opzicht ook wel wat last van vermoeidheid, maar nu is het erger en ben ik echt minder scherp in mijn hoofd/doen-en-laten.

Ik weet niet goed wat normaal is. Ik heb in mijn opname meerdere ervaringen gehoord over sertraline en het verschilt gigantisch per persoon. Ik kreeg trillende en tintelende handen en voeten, iemand kreeg heel erg vage dromen, droge ogen, misselijkheid. Het kan erg uit elkaar lopen en het is vaak ook moeilijk om te zeggen of iets een bijwerking is of dat het al van wat anders kwam.

Als ik jou was zou ik toch echt richting psychische hulp gaan in plaats van het met de huisarts te regelen, maar ik weet niet hoe en of dat kan in jouw situatie. :*

Alleen jij kunt inschatten of je het echt te erg vindt worden. Overleg anders met je huisarts of je nog even terug naar 50 mag tot de bijwerkingen afgezwakt zijn. Dat was bij mij de aanpak: als de bijwerkingen veel erger worden bij het omhoog zetten, een stapje terug tot alles weer wat normaler is. Ik heb stapjes van 25 gedaan. :)

Maar wederom, ik weet het allemaal ook niet goed, ik denk dat dit iets is wat je met een professional serieus moet bespreken. Ik hoop echt dat je eruit komt. Pas goed op jezelf. :*
pi_188783711
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 22:43 schreef Tele6 het volgende:

[..]

Ik weet niet goed wat normaal is. Ik heb in mijn opname meerdere ervaringen gehoord over sertraline en het verschilt gigantisch per persoon. Ik kreeg trillende en tintelende handen en voeten, iemand kreeg heel erg vage dromen, droge ogen, misselijkheid. Het kan erg uit elkaar lopen en het is vaak ook moeilijk om te zeggen of iets een bijwerking is of dat het al van wat anders kwam.

Als ik jou was zou ik toch echt richting psychische hulp gaan in plaats van het met de huisarts te regelen, maar ik weet niet hoe en of dat kan in jouw situatie. :*

Alleen jij kunt inschatten of je het echt te erg vindt worden. Overleg anders met je huisarts of je nog even terug naar 50 mag tot de bijwerkingen afgezwakt zijn. Dat was bij mij de aanpak: als de bijwerkingen veel erger worden bij het omhoog zetten, een stapje terug tot alles weer wat normaler is. Ik heb stapjes van 25 gedaan. :)

Maar wederom, ik weet het allemaal ook niet goed, ik denk dat dit iets is wat je met een professional serieus moet bespreken. Ik hoop echt dat je eruit komt. Pas goed op jezelf. :*
Thanks voor je bericht. :)

Hoe lang zaten bij jou tussen de weken van opbouw? Is de vermoeidheid en raar voelen voor jou nu voorbij? :)
pi_188789279
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2019 11:36 schreef eastmain het volgende:

[..]

Thanks voor je bericht. :)

Hoe lang zaten bij jou tussen de weken van opbouw? Is de vermoeidheid en raar voelen voor jou nu voorbij? :)
Pfff dat weet ik niet exact meer, ik voelde me toen zo beroerd dat mijn besef van tijd ook nogal naar de knoppen was :')
Denk twee weken per stap? Dus twee weken 25, dan twee 50, dan twee 75. Daar heb ik een tijdje gezeten tot ik naar 100 opgehoogd werd. En ik geloof dat de twee weken 50 er uiteindelijk drie werden omdat ik maar bleef trillen en dat moest ophouden voor ik naar 75 ging.
Ik kan me geen vermoeidheid herinneren. Ik was al hartstikke moe dus daar was ook niet echt wat aan te merken...?
Oh en inmiddels ben ik alweer aan het afbouwen. :D
pi_188791755
:W ik kom me weer eens melden... na maanden tegenhouden en wegrennen ben ik vandaag weer begonnen met fluoxetine. 10mg 2 weken en dan ophogen. Ben benieuwd of het me net zoveel goeds gaat brengen als 8 jaar geleden. Ik had mezelf gezworen het nooit meer zover te laten komen.... en here I am... opgebrand en depressief..
Maar 1 voordeel, vanaf rock bottem kun je alleen maar omhoog.
S. 2014
J. 2016
pi_188792802
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 22:03 schreef eastmain het volgende:

[..]

Wat vreemd dat ze je blijkbaar wel medicijnen voorschrijven, maar verder niet doorverwijzen naar hulp.

Overigens geen ervaring met zulke medicijnen. Maar in de weken dat de angst het sterkst was, had ik zonder medicijnen ook zulke symptomen. Angst kan ook al vreemde dingen met je doen, misschien zeker als je onzeker bent over de medicijnen.

Zou echt aandringen op psychische hulp in plaats van symptoombestrijding.
pi_188796272
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2019 16:05 schreef eastmain het volgende:

Doorverwijzing vragen zodat je met iemand erover kunt praten die het wel snapt. Dan kan je ook andere tools krijgen om er mee om te gaan behalve medicatie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')