Oeh, zoiets ja.quote:Op zondag 9 juni 2019 20:31 schreef madam-april het volgende:
[ afbeelding ]
Potato Twister bedoel je?
Ik geef antwoord als je eerst een foto plaatst van de fropjes.quote:Op zondag 9 juni 2019 20:29 schreef Mikeytt het volgende:
Ik krijg in mijn dromen vaak nieuwe ideeën om te koken.
Droomde vandaag over aardappelen op een satestokje die je dan als spiraal om het stokje heen laat draaien en dan omhuld met een mengsel van kikkererwten, gehakt en kruiden/broodkruimels. Ik noem dit voor het gemak nu even "fropjes"
Wil dit nu in de frituur maken, maar ik heb alleen houten satestokjes in de kast. Mag je die zomaar in een frituur bakken of moet je die net als in een oven eerst een paar uur in een bak water leggen? Wil de fropjes eerst 20 minuten in de oven doen en dan 2x 3 minuten frituren. In de oven zou ik denken dat je wel water in de stokjes moet laten intrekken, maar moet daarna ook frituren...
Kan dit gewoon in de frituur met water of is het beter om tot morgen te wachten en metalen sateprikkers te kopen?
Plaats jij maar eens een foto van jouw fropjes.quote:Op zondag 9 juni 2019 21:03 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik geef antwoord als je eerst een foto plaatst van de fropjes.
Die heb ik uiteraard nog niet gemaakt omdat ik niet weet of ik nou wel het risico kan nemen om houten stokjes te gebruikenquote:Op zondag 9 juni 2019 21:03 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ik geef antwoord als je eerst een foto plaatst van de fropjes.
Nou, vooruit dan. Ik vertrouw je.quote:Op zondag 9 juni 2019 21:19 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Die heb ik uiteraard nog niet gemaakt omdat ik niet weet of ik nou wel het risico kan nemen om houten stokjes te gebruiken![]()
Foto's komen zodra ze genaakt zijn.
Ik denk dat dat wel droogt in de oven. Gok ik.quote:Op zondag 9 juni 2019 21:29 schreef valentijn101 het volgende:
Ik zou de stokjes niet weken voor de frituur. Water en heet vet is meestal geen goede combinatie
Hmmm, ok ik neem het risico.quote:Op zondag 9 juni 2019 21:21 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Nou, vooruit dan. Ik vertrouw je.
Ja je kunt houten stokjes gebruiken want dat doen ze in de Efteling en in Blijdorp ook bij hun potato twisters. Ik zou ze wel voorweken, gewoon voor de zekerheid.
Op vlam in de pan met natte stokjes in hete oliequote:
Denk je dat kipgehakt na 2x 3 minuten frituren genoeg is gekookt? Gehakt is de reden waarom ik de oven wilde gebruikenquote:Op zondag 9 juni 2019 21:40 schreef Lucky_Strike het volgende:
Het risico bij natte stokjes in de frituur is denk ik bij nader inzien wel groter dan het risico bij droge stokjes in de oven.
Ik zou die hele oven niet eens gebruiken maar de aardappels even voorkoken.
Ja dat denk ik wel.quote:Op zondag 9 juni 2019 22:01 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Denk je dat kipgehakt na 2x 3 minuten frituren genoeg is gekookt? Gehakt is de reden waarom ik de oven wilde gebruiken
Je kunt de stokjes gewoon gebruiken. Overigens zou ik de boel niet in de oven doen maar direct frituren.quote:Op zondag 9 juni 2019 21:19 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Die heb ik uiteraard nog niet gemaakt omdat ik niet weet of ik nou wel het risico kan nemen om houten stokjes te gebruiken![]()
Foto's komen zodra ze genaakt zijn.
Poging 1. Alleen de aardappels.quote:Op zondag 9 juni 2019 22:02 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja dat denk ik wel.
Het is gegaard, niet gekookt. Koken doe je in water.
(Half) Voorgaren, door te koken, frituren op lage temperatuur, whatever. Daarna de rest erbij, beslag erom en afbakken.quote:Op maandag 10 juni 2019 12:14 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Poging 1. Alleen de aardappels.
[ afbeelding ]
Nu even uitvinden hoe ik een mengsel van gehakt en kikkererwten én een krokante korst kan combineren zonder dat de patat aan de binnenkant niet genoeg gegaard is...
Dit idee had ik inmiddels ook.quote:Op maandag 10 juni 2019 16:23 schreef anndb het volgende:
[..]
(Half) Voorgaren, door te koken, frituren op lage temperatuur, whatever. Daarna de rest erbij, beslag erom en afbakken.
Ik ben benieuwd hoe je dit voot elkaar gaat krijgenquote:Op maandag 10 juni 2019 16:59 schreef Mikeytt het volgende:
Poging 2 ook mislukt. 2 nieuwe problemen ondervonden... Deeg blijft niet goed plakken. (De helft is nu gewoon aardappel met kruiden)
Tweede probleem is dat de patat gewoon te zacht is om pas na het frituren met deeg te omringen... Wellicht gewoon volledig bakken en dan laten afkoelen.
Morgen poging 3.
[ afbeelding ]
Protip; koop een echte friteusequote:Op maandag 10 juni 2019 16:42 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Dit idee had ik inmiddels ook.
Poging 2 is bezig.
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |