De eerste versnelling gebruik je alleen om op te trekken, niet om langer in te rijden.quote:Op zondag 9 juni 2019 08:48 schreef bestuurder het volgende:
en als ik in eerste versnelling zit moet ik al direct naar 2 de zelfs tijdens bochten ga ik naar 2 de anders maakt die auto heel veel lawaai
Hoe moet dan Appen onderweg? En een peuk draaien?quote:Op zondag 9 juni 2019 08:40 schreef daNpy het volgende:
Handen op kwart voor 3 of iets daarboven, en het stuur alleen los laten om te schakelen. Daarmee kun je 90% van de bochten maken.
Je kan toch wel sturen en schakelen tegelijk?quote:Op zondag 9 juni 2019 08:59 schreef bestuurder het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op zondag 9 juni 2019 08:54 schreef Sheffield het volgende:
[..]
De eerste versnelling gebruik je alleen om op te trekken, niet om langer in te rijden.
[/quote
maar als ik bijvoorbeeld aan een hoek sta en ik wil naar links dan moet ik in het midden van de straat die ik oprij schakelen naar 2de want anders gaat die auto heel veel lawaai maken in 1ste terwijl ik nog niet rechtgekomen ben met de auto
ja da gaat wel maar da's dan met 1 hand en waar moet je dan je handen weer zetten ? weer op kwart voor 3 dan? m'n handen komen altijd anders terecht denk ikquote:Op zondag 9 juni 2019 09:00 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Je kan toch wel sturen en schakelen tegelijk?
Vlakke hand en draaien?quote:Op zondag 9 juni 2019 09:03 schreef bestuurder het volgende:
heee jongens ik kan wel sturen he :p
maar niet met de overpak en doorgeefmethode lol
Terugsturen is in principe de andere kant op sturen, dus dan pak je de overpak- of doorgeefmethode de andere kant op.quote:Op zondag 9 juni 2019 09:02 schreef bestuurder het volgende:
en ik stuur dan met de verkeerde hand terug denk ik .
wel dat doe ik maar ik denk dat m'n handen verkeerd staanquote:Op zondag 9 juni 2019 09:44 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Terugsturen is in principe de andere kant op sturen, dus dan pak je de overpak- of doorgeefmethode de andere kant op.
Ja dat is ook optie maar dat kan Je controlerenquote:Op zondag 9 juni 2019 10:24 schreef bestuurder het volgende:
[..]
wel dat doe ik maar ik denk dat m'n handen verkeerd staan
Je moet je handen zetten waar het nodig is. Sturen kan met een hand tenzij je geen stuurbekrachtiging heb en zelfs dan is het erg makkelijk om je stuur te laten vieren wanneer je de bocht uit komt.quote:Op zondag 9 juni 2019 09:02 schreef bestuurder het volgende:
[..]
ja da gaat wel maar da's dan met 1 hand en waar moet je dan je handen weer zetten ? weer op kwart voor 3 dan? m'n handen komen altijd anders terecht denk ik
Voorlopig rijbewijs is hetzelfde als theorie in Nederland. Dus dan kun je niks, maar in België mag je dan wel rijden met iemand (je pa bijvoorbeeld) er naast (of 20 uur rijles en dan zonder iemand er naast, maar in 20 uur leert iedereen wel sturen).quote:Op zondag 9 juni 2019 09:29 schreef Ridocar het volgende:
Voorlopig rijbewijs? TS is een Belg, gok ik zo.
Maar zelfs dan zou je de basale dingen als sturen toch minimaal moeten kunnen, voorlopig rijbewijs of niet.
Dat gaat redelijk eenvoudig in Belgie.quote:
ambetantquote:Op zondag 9 juni 2019 10:54 schreef bestuurder het volgende:
het is niet leuk zo autorijden maar ambetant
quote:
Je moed even controleren of bij je linker hand je duim rechts zit en bij links zit die dan rechts en als dat zo is is dan staan je handenbwel goed dan licht het daar niet aanquote:Op zondag 9 juni 2019 10:24 schreef bestuurder het volgende:
[..]
wel dat doe ik maar ik denk dat m'n handen verkeerd staan
Belgen kunnen zelden autorijden, want geen les en flutexamen. Verkeerd aangeleerd= verkeerd automatiseren.quote:Op zondag 9 juni 2019 09:29 schreef Ridocar het volgende:
Maar zelfs dan zou je de basale dingen als sturen toch minimaal moeten kunnen, voorlopig rijbewijs of niet.
Ze kunnen ook geen normale snelwegen bouwen daarquote:Op zondag 9 juni 2019 16:15 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Belgen kunnen zelden autorijden, want geen les en flutexamen. Verkeerd aangeleerd= verkeerd automatiseren.
Ts moet gewoon een paar lessen nemen. Nu is alles nog vers. En wees gerust, 90% van jouw landgenoten kan ook niet sturen.
Ja idd dat ook. Maar ok dat komt beetje met de tijd héquote:Op zondag 9 juni 2019 16:28 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Terugsturen na een bocht? Kwestie van gas bij geven en vanzelf terug laten komen toch? Zelden dat ik bewust terug stuur na een bocht...
Jozef!quote:
euh neequote:Op zondag 9 juni 2019 16:41 schreef yosander het volgende:
Monteer een stuurknop op je stuurwiel
[ afbeelding ]
Wat gaat er bij zo ernstig fout dan dat je 100 lessen nodig hebtquote:Op zondag 9 juni 2019 16:58 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Ik heb al 100 rijlessen gehad maar sturen is ecjt een ding waar ik nooit moeite mee heb gehad? Fuck die methodes, cbr boeit dat niet eens. Gewoon bij het rijden doorkrijgen wat voor stuurbewegingen geschrikt zijn op welk moment
haha euhm ok dan zoveel rijlessen dan is er wat fout wel hoor.quote:Op zondag 9 juni 2019 16:58 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Ik heb al 100 rijlessen gehad maar sturen is ecjt een ding waar ik nooit moeite mee heb gehad? Fuck die methodes, cbr boeit dat niet eens. Gewoon bij het rijden doorkrijgen wat voor stuurbewegingen geschrikt zijn op welk moment
Ik ben gewoon een slechte chauffeur en heb twee rijscholen gehad die niet goed waren. Leer nu pas heel langzaamaan echt goed te rijden. Ikquote:Op zondag 9 juni 2019 17:06 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Wat gaat er bij zo ernstig fout dan dat je 100 lessen nodig hebt
voor iedereen is dat anders, rijden opzich is nou niet onwijs moeilijk. Maar ok het kost ff wat tijd wel om te leren. voor de 1 meer als anders. Je kunt t t wel. Niet opgeven iig.quote:Op zondag 9 juni 2019 18:34 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Ik ben gewoon een slechte chauffeur en heb twee rijscholen gehad die niet goed waren. Leer nu pas heel langzaamaan echt goed te rijden. Ik
ik heb 20 uur rijles gedaan hoorquote:Op zondag 9 juni 2019 13:08 schreef marzman het volgende:
[..]
Voorlopig rijbewijs is hetzelfde als theorie in Nederland. Dus dan kun je niks, maar in België mag je dan wel rijden met iemand (je pa bijvoorbeeld) er naast (of 20 uur rijles en dan zonder iemand er naast, maar in 20 uur leert iedereen wel sturen).
doe keer normaal wat denk je dak niet met een auto kan rijden of niet kan sturen? ik wil 'juist' kunnen sturen dat is al . gadverdamme toch xdquote:Op zondag 9 juni 2019 13:58 schreef oldford het volgende:
[..]
Dat gaat redelijk eenvoudig in Belgie.
Er zijn 2 soorten voorlopig rijbewijs: rijden MET begeleider en rijden ZONDER begeleider.
Voor rijden MET begeleider hoef je alleen maar te slagen voor het theorie examen en moet je 17 jaar of ouder zijn. Die begeleider moet wel aan een aantal regels voldoen en altijd in de auto aanwezig zijn.
Voor het rijden ZONDER begeleider moet je ook het theorie examen halen EN minstens 20 uur les volgen bij een rijschool. Als die een bekwaamheidsattest afgeeft mag je alleen rijden (zonder passagiers, tenzij die een begeleider is).
Zie: https://www.vlaanderen.be(...)oorlopig-rijbewijs-b
Dus, ofwel de begeleider is niet zo duskundig of de rijschool heeft gesjoemeld met het attest.
Er is niet zoiets als dè manier om te sturen. Ja, overpakken en doorgeven zijn de stuurbewegingen die je worden aangeleerd, maar er is geen agent die je bekeurt als je afwijkt van de voorgeschreven methoden. Je moet gewoon zelf aanvoelen hoe je het beste kunt sturen. Niet teveel over nadenken. Het is net als met schakelen. Dat kun je vast ook, en daar denk je ook niet continu aan.quote:Op maandag 10 juni 2019 10:44 schreef bestuurder het volgende:
[..]
doe keer normaal wat denk je dak niet met een auto kan rijden of niet kan sturen? ik wil 'juist' kunnen sturen dat is al . gadverdamme toch xd
ja oke , maar ik wil het gewoon kunnen op die manieren . ik doe het niet graag op mijn eigen manier het voelt 'raar ' aan en het voelt ook 'niet juist ' aanquote:Op maandag 10 juni 2019 10:56 schreef Ridocar het volgende:
[..]
Er is niet zoiets als dè manier om te sturen. Ja, overpakken en doorgeven zijn de stuurbewegingen die je worden aangeleerd, maar er is geen agent die je bekeurt als je afwijkt van de voorgeschreven methoden. Je moet gewoon zelf aanvoelen hoe je het beste kunt sturen. Niet teveel over nadenken. Het is net als met schakelen. Dat kun je vast ook, en daar denk je ook niet continu aan.
Hahaquote:Op maandag 10 juni 2019 11:31 schreef bestuurder het volgende:
[..]
en ik kan waarschijnlijk beter sturen dan jij haha
Ik heb het na 25 jaar auto- en van alles en nogwat besturen juist andersom; ik stuur standaard met 1 hand, heel soms 2, maar dat voelt dan juist raar.quote:Op maandag 10 juni 2019 11:31 schreef bestuurder het volgende:
[..]
ja oke , maar ik wil het gewoon kunnen op die manieren . ik doe het niet graag op mijn eigen manier het voelt 'raar ' aan en het voelt ook 'niet juist ' aan
ja sounddragon dat is waar dat je je eigen stijl moet proberen aan te leren . maar ik rij nu al een maand of 4 denk ik en het gaat niet goed maarja , misschien rij ik nog niet lang genoeg haha .quote:Op maandag 10 juni 2019 12:02 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik heb het na 25 jaar auto- en van alles en nogwat besturen juist andersom; ik stuur standaard met 1 hand, heel soms 2, maar dat voelt dan juist raar.
Ga gewoon lekker rijden, doe je ding en ga jezelf een rijstijl- en methode aanleren die voor jou werkt. Maak je vooral niet al te sappel over hoe dingen 'horen' want helemaal niemand rijdt na een paar jaar nog zoals het hem ooit aangeleerd is.
Als je wilt sturen zoals hetr (volgens het boekje) hoort, ga je dat lekker oefenen op momenten en plaatsen waar je daar de ruimte en gelegenheid voor hebt, dan ga je na verloop van tijd vanzelf uitvinden hoe het voor jou het fijnste werkt.
En ga vooral niet zitten foeteren op iedereen hier die bijdehand loopt te doen; die users zijn allemaal op een circuit geboren met benzine ipv bloed in hun aderen, hebben 50 jaar theoretische internet rij-ervaring opgedaan via youtube en zitten je te stangen.. let it go
Een maand of 4 is niks, kom over een jaar ofzo nog maar eens terugquote:Op maandag 10 juni 2019 12:17 schreef bestuurder het volgende:
[..]
ja sounddragon dat is waar dat je je eigen stijl moet proberen aan te leren . maar ik rij nu al een maand of 4 denk ik en het gaat niet goed maarja , misschien rij ik nog niet lang genoeg haha .
Nou denk niet zo onwijs bedoelt van originele poster.quote:Op maandag 10 juni 2019 10:44 schreef bestuurder het volgende:
[..]
doe keer normaal wat denk je dak niet met een auto kan rijden of niet kan sturen? ik wil 'juist' kunnen sturen dat is al . gadverdamme toch xd
Nee ik ben al zo ver. Kost wel klauwen met geld maar het is niet anders 🤯quote:Op zondag 9 juni 2019 18:37 schreef kree het volgende:
[..]
voor iedereen is dat anders, rijden opzich is nou niet onwijs moeilijk. Maar ok het kost ff wat tijd wel om te leren. voor de 1 meer als anders. Je kunt t t wel. Niet opgeven iig.
Is het in België niet zo dat je na je theorie een voorlopig rijbewijs krijgt. Dan moet je zo'n L sticker achterop. En dan mag je rijden zolang er iemand met echt rijbewijs naast zit. Na een jaartje moet je dan aan de wijkagent laten zien dat je het kan. Dan krijg je je rijbewijs.quote:Op zondag 9 juni 2019 09:29 schreef Ridocar het volgende:
Je stuur hoort terug te draaien.. En als je een van de weinige auto's hebt die dat niet heeft.. gewoon even met 1 hand terugdraaienquote:Op maandag 10 juni 2019 11:36 schreef bestuurder het volgende:
Hetgene wat ik doe als iik naar links afsla is : overpakmethode dus met rechterhand naar beneden trekken en dan met linkerhand en dan weer met rechterhand . maar als ik wil terugdraaien naar rechts doe ik met m'n linkerhand het stuur naar rechts en dan geraak ik in de knoei . wat doe ik verkeerd
Als je het stuur laat glijden, heb je geen controle. Dat is negen van de tien keer prima, totdat het een keer een beetje glad is en je stuur zich niet centreert.quote:Op zondag 9 juni 2019 16:28 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Terugsturen na een bocht? Kwestie van gas bij geven en vanzelf terug laten komen toch? Zelden dat ik bewust terug stuur na een bocht...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |