Ja.quote:Op vrijdag 7 juni 2019 01:58 schreef MakkieR het volgende:
Is het nou theoretisch mogelijk dat Nederland de Nations League wint en zich niet kwalificeert voor het EK 2020? Dat zou toch enorm zuur zijn.
Gewoon de finale NL spelen voor de kwalificaties en de winnaar hoeft geen kwalificatie te doen net als de organiserende land en de kampioen. Dus drie plaatsen reserveren ipv twee plaatsen.quote:Op vrijdag 7 juni 2019 00:56 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Meh dan is de rest van de kwalificatie alleen maar oefenduels, ook saai.
En werkt competitievervalsing in de hand.
Hoe kan dat dan?quote:Op vrijdag 7 juni 2019 01:58 schreef MakkieR het volgende:
Is het nou theoretisch mogelijk dat Nederland de Nations League wint en zich niet kwalificeert voor het EK 2020? Dat zou toch enorm zuur zijn.
Precies, en het moet toch ergens beginnen ? net zoals n EK of WK bv ?quote:Op vrijdag 7 juni 2019 00:19 schreef JR-Style-93 het volgende:
Mensen die de Nations League meteen afzeiken dat het niet boeiend is
Nogal logisch dat zoiets moet groeien, maar in de groepsfase zag je al dat alle teams er vol voor gingen en dat het een gigantische verbetering is tov oefenpotjes.
hoeveel engelse verdedigers stonden in die finales? Trippier, TAA?quote:Op vrijdag 7 juni 2019 07:35 schreef matspontius het volgende:
Lag het nou aan mij of waren die Engelse verdedigers super slecht? En dat voor een land met beide finalisten in zowel de CL als EL.
Door te winnen maar niet in de kwalificatiepoule tweede of hoger te worden en vervolgens de play off om een ticket te verliezenquote:
quote:Op vrijdag 7 juni 2019 07:49 schreef Afhaalchinees het volgende:
[..]
Door te winnen maar niet in de kwalificatiepoule tweede of hoger te worden en vervolgens de play off om een ticket te verliezen
Het is geen intertotocup maar een opzichzelfstaand toernooi, al heeft het bij lange na niet de waarde of prestige van een EK. Een soort League-cup dus.quote:Op vrijdag 7 juni 2019 07:57 schreef Draaideurcrimineel het volgende:
[..]
Dus eigenlijk heb je niks aan die hele Nations League, behalve dat je verzekerd bent van de play-offs.
In principe heb je niks aan het EK, omdat het niks doet voor je plaatsing in de volgende Nations League.quote:Op vrijdag 7 juni 2019 07:57 schreef Draaideurcrimineel het volgende:
[..]
Dus eigenlijk heb je niks aan die hele Nations League, behalve dat je verzekerd bent van de play-offs.
Ja of gewoon jezelf sowieso kwalificeren.quote:Op vrijdag 7 juni 2019 02:01 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Gewoon de finale NL spelen voor de kwalificaties en de winnaar hoeft geen kwalificatie te doen net als de organiserende land en de kampioen. Dus drie plaatsen reserveren ipv twee plaatsen.
Je wint een beker en daar spelen ploegen voetbal voor. We hebben alleen nog geen context eraan door eerdere winnaars of briljante wedstrijden erin die we nooit vergeten. Komt vanzelf welquote:Op vrijdag 7 juni 2019 07:57 schreef Draaideurcrimineel het volgende:
[..]
in 1976 was het EK ook nog met 4 ploegenquote:Op vrijdag 7 juni 2019 08:35 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Je wint een beker en daar spelen ploegen voetbal voor. We hebben alleen nog geen context eraan door eerdere winnaars of briljante wedstrijden erin die we nooit vergeten. Komt vanzelf wel
Toen namen veel landen het ook niet serieus volgens mij.quote:Op vrijdag 7 juni 2019 08:40 schreef Tarado het volgende:
[..]
in 1976 was het EK ook nog met 4 ploegen
had toch veel meer status dan dit hoorquote:Op vrijdag 7 juni 2019 08:52 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Toen namen veel landen het ook niet serieus volgens mij.
Dat komt omdat je blind bent, geeft niet.quote:Op vrijdag 7 juni 2019 01:40 schreef Bolasie het volgende:
[..]
Ik schat zelfs de Confederations Cup hoger in dan deze shite.
andere landen spelen nu EK kwalificatie wedstrijden dus zoveel maakt het niet uitquote:Op vrijdag 7 juni 2019 09:32 schreef MakkieR het volgende:
Met zo'n NL wordt het programma wat de voetballers moeten draaien wel overvol ( seizoen, beker, demonstratiewedstrijden tegen amateurs, trainingen, Nations League, Oefeninterlands, Europacup/CL etc . Dat komt meestal niet ten goede aan een WK of een EK. Dat is uit ervaring wel gebleken dat ploegen al uitgeblust waren voor ze nog maar een wedstrijd hadden gespeeld.
Nee, want het is een flutprijs.quote:Op vrijdag 7 juni 2019 09:50 schreef Bosbeetle het volgende:
Stel nou dat nederland deze nations league wint, zijn wij dan het eerste land dat zowel bij de vrouwen als bij de mannen de laatste "grote" prijs voor nationale teams heeft gewonnen ?
Aangezien de dames nog Europees Kampioen zijn.
quote:
Oké.quote:Op vrijdag 7 juni 2019 08:35 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Je wint een beker en daar spelen ploegen voetbal voor. We hebben alleen nog geen context eraan door eerdere winnaars of briljante wedstrijden erin die we nooit vergeten. Komt vanzelf wel
Het eerste EK in 1960 deden landen als Nederland, Engeland, Italië, Duitsland niet eens mee aan de kwalificatie.quote:
Sowieso dat sport prestigieus is is pas iets van de laatste 100 jaar ofzo...quote:Op vrijdag 7 juni 2019 10:52 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Het eerste EK in 1960 deden landen als Nederland, Engeland, Italië, Duitsland niet eens mee aan de kwalificatie.
Lijkt me sterk dat iedereen het toen al zag dat het prestigieus was.
Ik kan me van 76 herinneren dat NL wel even wraak zou nemen voor de verloren WK finale in 74, dat liep even anders, ik meen 3 rode kaarten de eerste wedstrijdquote:Op vrijdag 7 juni 2019 10:52 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Het eerste EK in 1960 deden landen als Nederland, Engeland, Italië, Duitsland niet eens mee aan de kwalificatie.
Lijkt me sterk dat iedereen het toen al zag dat het prestigieus was.
Eens.quote:Op vrijdag 7 juni 2019 11:13 schreef WheeledWarrior het volgende:
Het is gewoon leuk om zo'n prijs te winnen, vooral voor het zelfvertrouwen en de bevestiging dat je op de goede weg bent.
Na de hopeloze periode 2014-2017 kunnen we elk succesje wel gebruiken.
En leerzamer voor de spelers dan van die oefenpotjes.quote:Op vrijdag 7 juni 2019 11:13 schreef WheeledWarrior het volgende:
Het is gewoon leuk om zo'n prijs te winnen, vooral voor het zelfvertrouwen en de bevestiging dat je op de goede weg bent.
Na de hopeloze periode 2014-2017 kunnen we elk succesje wel gebruiken.
Nou ja flutprijs.. misschien, maar je speelt om een redelijke prijs tegen grotere landen in volle stadions en dat motiveert. Met de jaren krijgt zoiets vanzelf ook meer gevoelswaarde.quote:Op vrijdag 7 juni 2019 10:00 schreef Simmertje het volgende:
Ik zie het een beetje als de KNVB beker. Als je eruit ligt ben je er niet rouwig om, maar zodra je in de finale staat wil je hem wel winnen. Daarnaast heeft het voor het Nederlands elftal toch wel wat extra waarde na 5 dramatische jaren. Van verliezen tegen landen als IJsland, Bulgarije, Turkije etc. naar winnen van Duitsland, Frankrijk, Engeland en eventueel Portugal.
Exact. Spelen tegen Engeland en Portugal is toch ook veel aantrekkelijker dan de zoveelste Andorra en Slowakije uit voor de kwalificatie.quote:Op vrijdag 7 juni 2019 11:16 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Nou ja flutprijs.. misschien, maar je speelt om een redelijke prijs tegen grotere landen in volle stadions en dat motiveert. Met de jaren krijgt zoiets vanzelf ook meer gevoelswaarde.
ik heb het niet gezien alleen de hoogtepunten/goals maar ze zijn zo lekker arrogant op basis van niksquote:
Over arrogant gesproken: ben ik de enige die me weer gestoord heeft aan die gebaartjes bij Memphis en co na de goals?quote:Op vrijdag 7 juni 2019 11:19 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik heb het niet gezien alleen de hoogtepunten/goals maar ze zijn zo lekker arrogant op basis van niks
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |