abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_187292604
En dan niet (alleen) van jezelf, maar ook in je omgeving. Hoe vaak komen jullie dit tegen, hoe 'normaal' is het nu écht in jullie omgeving?

Ik ben zelf behoorlijk conservatief/braaf wat dit betreft. Ben nogal saai ook denk ik, want ik ben het type : als ik een relatie heb, voel ik me bij diegene op mijn gemak, en ben op meerdere vlakken in het leven iemand die juist liever het vertrouwde opzoekt dan de spanning, dus vreemdgaan is iets waar ik uberhaupt niet snel behoefte aan zou hebben.

Maar als ik met vrienden, collega's ( die ik wat beter ken ) of kennissen spreek, hoor ik toch wel regelmatig anekdotes waar ik mij echt over verbaas. Een heel lief, beschaafd, rustig meisje (of vrouw zo je wilt, ze is 27) die een relatie heeft, waarvan ik dan opeens hoor van mijn neef dat ze hem 's avonds loopt te appen over wanneer ze nou eens samen wat gaan drinken ''en misschien wel meer''. Ik dacht echt : als dit meisje al dit soort capriolen uit haalt, the ''girl next door'', wat moeten minder brave typjes dan al niet uitspoken.

Zelf heb ik ook wel eens te maken gehad met een meid die al rustig een jaar of vijf in een relatie zat, die mij elke dag begon te appen. Pas toen ze begon over hun kampeer vakantie en dat ze liever met mij in een tentje zou liggen dan met haar eigen vriend, had ik door wat er aan de hand was. Maar ook wel weer verbaasd : waarom zou iemand zoiets doen? Ook zo nu en dan wel eens van die twijfelgevalletjes. Een collega die binnen een paar maanden gaat trouwen maar je dan wel om 23:00 opeens begint te appen met vragen zonder enige prioriteit die ook nog wel even hadden kunnen wachten.

Vind het wel interessant om a.d.h.v. voorbeelden een beetje uit te vogelen of ik nu zo naief ben op dit punt, of dat het wel degelijk uitzonderingsgevalletjes zijn.
pi_187292668
Tot je 20ste a 24e ofzo is het niet raar om een keer gedaan te hebben. Daarna wordt het wel een beetje raar
pi_187292692
Volgens mij gaan er heel veel mensen vreemd helaas.
pi_187292716
Suffe stelletjes die het alleen met elkaar doen ;(
  donderdag 6 juni 2019 @ 19:26:14 #5
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_187292759
Beste is eigenlijk nog een open relatie.
Er is te veel verleiding, en mensen hebben geen loyaliteit en eergevoel meer. Dus als er heel even een sleur in de relatie komt dan is een date zo geregeld.

Beter laat je relaties achter je, en neuk je alleen nog maar 18 jarige hoeren zoals ik de laatste paar maanden aan het doen ben.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_187292778
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 19:19 schreef phoenyx het volgende:
Tot je 20ste a 24e ofzo is het niet raar om een keer gedaan te hebben. Daarna wordt het wel een beetje raar
Vergeet t maar, zat 35+'ers, man en vrouw die " de spanning missen" en dat dan maar buiten de deur zoeken
pi_187292808
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 19:27 schreef devlinmr het volgende:

[..]

Vergeet t maar, zat 35+'ers, man en vrouw die " de spanning missen" en dat dan maar buiten de deur zoeken
Oke, TS vroeg naar mijn ervaring in mijn omgeving, vroeger gingen wel meer mensen vreemd, nu ze een gezin hebben niet meer. Dus ja kan best zo zijn dat ik in een uitzonderingsgroep zit maar bij mij lijken ze nu niet meer vreemd te gaan
pi_187292983
Dit is wel één van de ergste die ik ooit gehad heb :P Nog altijd trots op mezelf dat ik
hier niet op in ben gegaan aangezien ik toen toch al een klein jaar droog stond. Maar die dude zijn chick neuken terwijl zijn ma op sterven ligt ging me net even iets te ver.

Maar antwoord op je vraag: ja dit gebeurt veel. Ik denk het meest onder de 25 (als relaties nog niet zo serieus zijn) en boven de 35 (als serieuze relaties saai en eentonig worden)

21-06-2017 02:36
Hi : ) Jammer dat ik je niet echt gesproken heb vanavond. Hoe is het met je?
Toen ik je zag vanavond miste ik onze tijd wel heel erg hoor :)

21-06-2017 07:25
Hee, ja gaat top! met jou dan?
Je hebt al een tijdje een relatie nu toch of is dat over?

21-06-2017 09:57
Gaat ook goed hoor en heb (nog) een relatie! Wel veel stress, de moeder van ##Naam vriend## is terminaal dus het is even best wel heftig bij ons.

Jij nog single toch? Mocht je nog eens een keer samen iets leuks willen doen (bij voorkeur bed activiteiten) dan zeg ik zeker geen nee : P ; )

22-06-2017 13:33
Oh wat heftig, sterkte daarmee jullie!

Einde chatgesprek
Typ een chatbericht...

pi_187293046
Lekker!
<a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif" target="_blank" rel="nofollow"><a href="http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif&lt" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >http://i.imgur.com/iq5BYAk.gif<</a>;/a>
pi_187293100
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 19:38 schreef Autoscooter het volgende:
Dit is wel één van de ergste die ik ooit gehad heb :P Nog altijd trots op mezelf dat ik
hier niet op in ben gegaan aangezien ik toen toch al een klein jaar droog stond. Maar die dude zijn chick neuken terwijl zijn ma op sterven ligt ging me net even iets te ver.

Maar antwoord op je vraag: ja dit gebeurt veel. Ik denk het meest onder de 25 (als relaties nog niet zo serieus zijn) en boven de 35 (als serieuze relaties saai en eentonig worden)

Gaat ook goed hoor en heb (nog) een relatie! Wel veel stress, de moeder van ##Naam vriend## is terminaal dus het is even best wel heftig bij ons.

Jij nog single toch? Mocht je nog eens een keer samen iets leuks willen doen (bij voorkeur bed activiteiten) dan zeg ik zeker geen nee : P ; )

Einde chatgesprek
Typ een chatbericht...

Das wel erg zeg.
pi_187293137
quote:
15s.gif Op donderdag 6 juni 2019 19:44 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Das wel erg zeg.
Yep, en een van de allerbraafste meisjes die er bestaan (type op zaterdagavond koffie drinken bij oma). D
pi_187293199
quote:

Einde chatgesprek
Typ een chatbericht...

Wat respectloos zeg ...
pi_187293276
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 19:50 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Wat respectloos zeg ...
Valt wel mee.. ieder die vreemdgaat is wat dat betreft zogenaamd respectloos, maar ze heeft respect genoeg voor hem om het niet in een moeilijke periode uit te maken. Ze is gewoon het gedoe wel zat en zoekt voor haarzelf wel wat plezier wat haar vriend haar blijkbaar niet genoeg geeft
  Miss 200.000.000! donderdag 6 juni 2019 @ 20:00:54 #14
367000 roos94
pi_187293350
Vind vreemdgaan een van de meest walgelijke dingen die je je partner kan aandoen.

Zelf nooit vreemdgegaan, ook nooit erover nagedacht/overwogen. Als je met je partner bent en je spreekt af dat je trouw bent aan elkaar, dan doe je dat, punt. Ga je buiten de deur snoepen ben je niets meer dan een smerige hont.

Niet gelukkig? Maak het uit. Maar ga niet achter iemands rug liggen fozen met een ander. Grappig hoe mensen er ook altijd wel excuusjes voor vinden. Ja, iedereen die ik ken is wel eens vreemdgegaan. Maar onze relatie gaat zo slecht. Ik krijg nooit seks. Ik voel geen intimiteit meer met mijn partner. Het was maar 1 keertje. Ik was dronken. Ze is zelf eerder vreemdgegaan dus nu staan we quitte. Ben verliefd op een ander maar durf het niet uit te maken. Ik werd opeens gezoend en was te geschrokken om het tegen te houden. Het betekende niets want het was enkel lust.

Kan wel FF doorgaan hoor wat ik in de loop der jaren voor onzin voorbij heb horen komen... vreemdgaan is nooit goed te lullen hoe hard je het ook probeert.

Ben wat betreft gewone vrienden/vriendinnen die zijn vreemdgegaan ook heel fel, opgerot uit m'n buurt. Mensen die hun partner belazeren hoef ik niet in mijn vriendenkring - die staan héél ver af van waar ik voor sta in het leven.
  donderdag 6 juni 2019 @ 20:02:27 #15
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_187293381
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 19:56 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Valt wel mee.. ieder die vreemdgaat is wat dat betreft zogenaamd respectloos, maar ze heeft respect genoeg voor hem om het niet in een moeilijke periode uit te maken. Ze is gewoon het gedoe wel zat en zoekt voor haarzelf wel wat plezier wat haar vriend haar blijkbaar niet genoeg geeft
Wat :')

Bij iemand blijven omwille van zoiets en daarna ermee kappen is wellicht nog erger.

In mijn ogen ben je geen klote waard op die manier.
pi_187293460
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2019 20:00 schreef roos94 het volgende:
Ja, iedereen die ik ken is wel eens vreemdgegaan. Maar onze relatie gaat zo slecht. Ik krijg nooit seks. Ik voel geen intimiteit meer met mijn partner. Het was maar 1 keertje. Ik was dronken. Ze is zelf eerder vreemdgegaan dus nu staan we quitte. Ben verliefd op een ander maar durf het niet uit te maken. Ik werd opeens gezoend en was te geschrokken om het tegen te houden. Het betekende niets want het was enkel lust.

Kan wel FF doorgaan hoor wat ik in de loop der jaren voor onzin voorbij heb horen komen...
Voor iemand die zo fel tegen vreemdgaan is kom je wel heel vaak met die mensen in aanraking..
pi_187293479
Ja onder de 20 kwam het veel voor. Heb het zelf ook gedaan. Wel als reactie omdat hij dat deed, maar tegenwoordig zou ik niet 'an eye for an eye' hanteren maar mijn eigen moraal trouw blijven.

Mijn moraal tegenwoordig is dat ik gewoon intiem doe wanneer ik voel dat het past, dus wanneer ik een klik voel. Ik heb mijn afspraken daar dan ook op aangepast. In de praktijk betekent dat niet veel want ik heb die klik niet met veel mensen en zo wel dan hebben die meestal een relatie (met minder open afspraken). Mijn moraal omhelst ook: geen geheim gedoe, niet een ander faciliteren om vreemd te gaan.
And the druids turn to stone...
  Miss 200.000.000! donderdag 6 juni 2019 @ 20:14:03 #18
367000 roos94
pi_187293611
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 20:06 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Voor iemand die zo fel tegen vreemdgaan is kom je wel heel vaak met die mensen in aanraking..
Moet ik echt een lijstje voor je opnoemen ja?

Ok, daar gaan we.
Eerste aanraking met vreemdgaan was mijn idiote vader die mijn moeder bedroog. Deed ie al nog voor mijn geboorte en ging leuk door tot in mijn puberteit(toen stierf hij). Heb mijn moeder flink kapot zien gaan hieraan en de hele ellende van dichtbij meegemaakt. Hoe mijn moeder smsjes vond, fotos etc. Denk dat hier mijn grote afkeer voor vreemdgaan is begonnen. Als je 8 bent en je je vader je moeder tegen de geluidsboxen ziet gooien omdat ze probeerde in zijn telefoon te lezen dan verandert dat je kijk op zaken.

Op de middelbare school, meiden die bijzonder merkwaardige berichten zaten te pingen met andere jongens en hier over opschepten terwijl ze een vriendje hadden.

Een heel goeie ex vriendin van mij die mij opbiechtte dat ze haar vriend bedroog met een of andere idioot. Heb deze berichten doorgestuurd naar haar vriend en de vriendin vervolgens gedag gezegd.

Tante had relatie met mijn oom, oom had een ernstige spierziekte en is hier ook aan overleden. Zij ging vreemd terwijl hij op zijn sterfbed lag. Ik heb deze tante ook vertelt dat zij geen contact meer met mij hoeft op te zoeken. Dit is inmiddels 2 jaar geleden en niet meer gesproken ondanks herhaaldelijke pogingen vanuit haar kant.

Jaar of 4 geleden kwam ik erachter dat mijn moeder die vrijgezel was het aanpapte met een getrouwde man waarvan ik die man en vrouw ook vaag kende. Ben hier echt pislink om geworden, ook omdat het in ons huis was. Ik heb die vrouw een bericht op facebook gestuurd, nooit een reactie gekregen maar ze zijn nu gescheiden. Ik heb met mijn moeder geen contact meer, maar daar zit wel een langer verhaal achter( heeft ook borderline, abusive, middelenmisbruik en zit nu in gesloten opname).

Daarnaast zelf ook relatie gehad waarbij ik ben belazerd. Kreeg een appje van een meisje die zei dat ze mij iets moest vertellen. Dan weet je al snel genoeg hoe laat het is.

Dit zijn maar een aantal verhalen. Heb meerdere kennissen gehad waarbij het uitlekte dat ze buiten de deur snoepten, veel verhalen van vrienden hierover gehoord ook, ik kom uit een tokkiebuurt waar loyaliteit blijkbaar niet echt heel hoog in het vaandel staat. Maar goed, die mensen moeten zichzelf elke dag in de spiegel aankijken. Mijn geweten is schoon :)
pi_187293645
quote:
1s.gif Op donderdag 6 juni 2019 20:14 schreef roos94 het volgende:

[..]

Uh nee? Daar vroeg ik niet om toch
  Miss 200.000.000! donderdag 6 juni 2019 @ 20:22:52 #20
367000 roos94
pi_187293755
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 20:16 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Uh nee? Daar vroeg ik niet om toch
Je reactie impliceert heel sterk dat ik niet echt fel tegen vreemdgaan ben ;)
  donderdag 6 juni 2019 @ 20:23:46 #21
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_187293771
quote:
ik kom uit een tokkiebuurt waar loyaliteit blijkbaar niet echt heel hoog in het vaandel staat.
Ach tokkiebuurt heeft daar helermaal niets mee te maken hoor. Het gebeurt in de beste buurten.

Zelf niet in mijn directe omgeving meegemaakt overigens maar dat zegt niets. Niet iedereen hangt de vuile was buiten. Toen een naaste van me gingen scheiden kwamen ineens scheve schaats verhalen los.
Online? Genoeg.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_187293778
Tja niet mijn idee, wel paar keer in mijn omgeving gezien, het maakt een hoop stuk. Vind het erg laag, als je niet tevreden bent in een relatie zeg je dat en ga je weg.
pi_187293820
Bijna nooit kom ik het tegen. Als ik het tegenkom, ga ik ook weg om te voorkomen dat ze mij op welk manier dan ook schade toerichten. Mijn wereldbeeld hoeft niet beschadigd te worden door anderen, is ongezond als je gaat denken dat iedereen heus wel vreemd gaat.
  donderdag 6 juni 2019 @ 20:34:20 #24
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_187293978
Tijd met een vrouw gescharreld die ik op een festival had ontmoet. We woonden best ver van elkaar af (toch een dikke 100 km). Ze wilde altijd naar mij toe komen, vond ik wel prima. Ze had geen facebook ofzo, dat vond ik toen wel vreemd. Na de vierde of vijfde keer samen stappen en in bed belanden biechtte ze op dat ze al 8 jaar een relatie had. Ik weet nog dat ik het echt kut vond, ik wilde niet "die kerel"zijn. Had het ook nooit gemerkt, dus ze was er wel handig in :'). Toen ook meteen afgekapt, dat gezeik heb ik echt niet nodig.

Als mijn vriendin overigens vreemd zou gaan dan is het voor mij meteen klaar. Ik ken mezelf, het vertrouwen komt dan nooit en te nimmer meer terug. Vergeven en vergeten zit op dat vlak niet in me.
pi_187294066
quote:

[..]

Ok, daar gaan we.
Eerste aanraking met vreemdgaan was mijn idiote vader die mijn moeder bedroog. Deed ie al nog voor mijn geboorte en ging leuk door tot in mijn puberteit(toen stierf hij). Heb mijn moeder flink kapot zien gaan hieraan en de hele ellende van dichtbij meegemaakt. Hoe mijn moeder smsjes vond, fotos etc. Denk dat hier mijn grote afkeer voor vreemdgaan is begonnen. Als je 8 bent en je je vader je moeder tegen de geluidsboxen ziet gooien omdat ze probeerde in zijn telefoon te lezen dan verandert dat je kijk op zaken.

Op de middelbare school, meiden die bijzonder merkwaardige berichten zaten te pingen met andere jongens en hier over opschepten terwijl ze een vriendje hadden.

Een heel goeie ex vriendin van mij die mij opbiechtte dat ze haar vriend bedroog met een of andere idioot. Heb deze berichten doorgestuurd naar haar vriend en de vriendin vervolgens gedag gezegd.

Tante had relatie met mijn oom, oom had een ernstige spierziekte en is hier ook aan overleden. Zij ging vreemd terwijl hij op zijn sterfbed lag. Ik heb deze tante ook vertelt dat zij geen contact meer met mij hoeft op te zoeken. Dit is inmiddels 2 jaar geleden en niet meer gesproken ondanks herhaaldelijke pogingen vanuit haar kant.

Jaar of 4 geleden kwam ik erachter dat mijn moeder die vrijgezel was het aanpapte met een getrouwde man waarvan ik die man en vrouw ook vaag kende. Ben hier echt pislink om geworden, ook omdat het in ons huis was. Ik heb die vrouw een bericht op facebook gestuurd, nooit een reactie gekregen maar ze zijn nu gescheiden. Ik heb met mijn moeder geen contact meer, maar daar zit wel een langer verhaal achter( heeft ook borderline, abusive, middelenmisbruik en zit nu in gesloten opname).

Daarnaast zelf ook relatie gehad waarbij ik ben belazerd. Kreeg een appje van een meisje die zei dat ze mij iets moest vertellen. Dan weet je al snel genoeg hoe laat het is.

Dit zijn maar een aantal verhalen. Heb meerdere kennissen gehad waarbij het uitlekte dat ze buiten de deur snoepten, veel verhalen van vrienden hierover gehoord ook, ik kom uit een tokkiebuurt waar loyaliteit blijkbaar niet echt heel hoog in het vaandel staat. Maar goed, die mensen moeten zichzelf elke dag in de spiegel aankijken. Mijn geweten is schoon :)
Dat van je ouders klinkt als mishandeling. Niet per definitie dat het vreemdgaan het meest erg was, maar eerder dat er geen respect was. Psychische en dus ook fysieke mishandeling. Er was dus sprake van huiselijk geweld.

Ik snap niet dat je zo’n drang hebt om mensen erbij te lappen als ze vreemdgaan. Laat ze gaan. Dat je het verschrikkelijk vond dat je vader dat deed tegenover je moeder begrijp ik. Is logisch. Maar verder.. als een vriendinnetje jou dat in vertrouwen toelicht.. Waarom zou je dat doorvertellen?
  Miss 200.000.000! donderdag 6 juni 2019 @ 21:38:08 #26
367000 roos94
pi_187295608
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 20:38 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

Dat van je ouders klinkt als mishandeling. Niet per definitie dat het vreemdgaan het meest erg was, maar eerder dat er geen respect was. Psychische en dus ook fysieke mishandeling. Er was dus sprake van huiselijk geweld.

Ik snap niet dat je zo’n drang hebt om mensen erbij te lappen als ze vreemdgaan. Laat ze gaan. Dat je het verschrikkelijk vond dat je vader dat deed tegenover je moeder begrijp ik. Is logisch. Maar verder.. als een vriendinnetje jou dat in vertrouwen toelicht.. Waarom zou je dat doorvertellen?
Als jouw partner jou belazerd, zou je het dan prettig vinden dat andere mensen dit weten en hun bek houden zodat je geliefde lekker door kan gaan met belazeren en jij van niks weet?
pi_187295671
Vaak tegengekomen, ook zelf wel eens gedaan.
Ging gebukt onder spijt maar nooit opgebiecht.

Ik kan niet zo goed tegen verleidingen, maar merk dat mijn huidige vriendin dat ik ook niet meer in de verleiding kom
pi_187295683
quote:
Vind vreemdgaan een van de meest walgelijke dingen die je je partner kan aandoen.

Zelf nooit vreemdgegaan, ook nooit erover nagedacht/overwogen. Als je met je partner bent en je spreekt af dat je trouw bent aan elkaar, dan doe je dat, punt. Ga je buiten de deur snoepen ben je niets meer dan een smerige hont.

Niet gelukkig? Maak het uit. Maar ga niet achter iemands rug liggen fozen met een ander. Grappig hoe mensen er ook altijd wel excuusjes voor vinden. Ja, iedereen die ik ken is wel eens vreemdgegaan. Maar onze relatie gaat zo slecht. Ik krijg nooit seks. Ik voel geen intimiteit meer met mijn partner. Het was maar 1 keertje. Ik was dronken. Ze is zelf eerder vreemdgegaan dus nu staan we quitte. Ben verliefd op een ander maar durf het niet uit te maken. Ik werd opeens gezoend en was te geschrokken om het tegen te houden. Het betekende niets want het was enkel lust.

Kan wel FF doorgaan hoor wat ik in de loop der jaren voor onzin voorbij heb horen komen... vreemdgaan is nooit goed te lullen hoe hard je het ook probeert.

Ben wat betreft gewone vrienden/vriendinnen die zijn vreemdgegaan ook heel fel, opgerot uit m'n buurt. Mensen die hun partner belazeren hoef ik niet in mijn vriendenkring - die staan héél ver af van waar ik voor sta in het leven.
QFTW
pi_187295710
Ik zie / zag het in mijn omgeving ook. :r

Vreemdgaan is niet goed te praten.

[ Bericht 35% gewijzigd door #ANONIEM op 06-06-2019 21:44:35 ]
pi_187295726
Lekker deuntje voor dit topic O+
metal up your ass
pi_187295761
Mijn vader met de destijds beste vriendin van m'n moeder

Helaas is ie er nog wel samen mee
I wanna go back with a club and attack
I wanna take to my guns and break you
pi_187297288
Bed activiteiten. Naast vreemdgaan ook Engelse spatieziekte.
FOK! is net een groot tijdschrift
pi_187300424
Ooit bijna gezoend met m'n schoonzus. Gelukkig kwamen we beiden net op tijd op het idee om dat maar niet te doen.
pi_187300530
Om je OP te ontkrachten, ik kan een wildebras zijn van persoon maar ik zou echt nooit vreemd gaan. Ben niet traditioneel of braaf verder, maar vreemdgaan nah.

De ene mens is nou eenmaal loyaal en de ander niet. Dat heeft verder niet zoveel met girl next door/ wild type te maken.
pi_187300541
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 21:47 schreef Solotovski het volgende:
Mijn vader met de destijds beste vriendin van m'n moeder

Helaas is ie er nog wel samen mee
Dat zijn echt de ergste. Beste vriend(inn)en.
pi_187300560
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 00:40 schreef Myrr het volgende:
Om je OP te ontkrachten, ik kan een wildebras zijn van persoon maar ik zou echt nooit vreemd gaan. Ben niet traditioneel of braaf verder, maar vreemdgaan nah.

De ene mens is nou eenmaal loyaal en de ander niet. Dat heeft verder niet zoveel met girl next door/ wild type te maken.
Idd. Alsof de girl next door die zondags op de koffie gaat per definitie geen vreemdganger/aandachtshoer kan zijn.
pi_187300571
Meerdere vriendinnen (relaties) gehad die zonder uitzondering aandacht van andere mannen kregen en dat ook altijd wel interessant vonden (sommigen gingen ook een keer vreemd dat ik weet).

Of het nou was van 'Op sportweekend ben ik zooo'n aardige jongen tegengekomen met wie het zooo goed klikt en hij is nu mijn beste vriend die volgende week met mij uit wil en de week daarna met mij wil shoppen', afspraken met een ex telkens voor laten gaan, stiekem met een FWB contact houden en film avondjes en sleep-overs houden waar niks gebeurd en "wat gewoon moet kunnen", of op vakantie bij een andere man in de tent gaan liggen omdat hij dat zo graag wilde en voor de gezelligheid en dan "het gebeurde vanzelf" was, allemaal meegemaakt en meer ook nog.

Dat soort gedoe ondermijnde ook telkens mijn trouw aan hen, uiteindelijk heb ik telkens de relatie beëindigd maar dat had ik telkens gelijk moeten doen. En zonder uitzondering ook huilen allemaal dan als ze gedumpt werden en maar niet begrijpen hoe andere mannen, en vooral hun eigen instelling ten aanzien van andere mannen, kunnen zorgen voor stress in een relatie.

Geen probleem als mijn vriendin gewoon vrienden is met een man, maar dan ook echt gewoon vrienden en niets anders of meer dan dat.

Tegenwoordig geen relatie, en bij het daten let ik goed op op 'red flags', en als je daar echt op gaat letten en niet door je roze bril kijkt dan zie je hoe verknipt velen zijn dat je nog geeneens meer een relatie zou willen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Aristai op 07-06-2019 01:01:25 ]
pi_187300585
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 00:45 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

Idd. Alsof de girl next door die zondags op de koffie gaat per definitie geen vreemdganger/aandachtshoer kan zijn.
Dat dus. En, een wildebras zou veel feller van zich afweren dan zo'n onzekere saaie kut die lafjes nee zegt en zich toch laat overhalen omdat ze niet duidelijk of afwerend durft te zijn.

Naja das een eigen invulling ofc.
pi_187300651
Vaak genoeg om geen relatie meer te willen (aan te durven).

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 07-06-2019 01:03:26 ]
  vrijdag 7 juni 2019 @ 02:07:01 #40
545 dop
:copyright: dop
pi_187300934
Zelf nooit de vreemganger geweest, maar heeft wel eens weinig gescheeld.
Mijn ex is aan het eind van onze relatie wel vreemd geweest. Niet leuk en zeker breuk van het vertrouwen.
Maar te gemakkelijk om haar te veroordelen en alle schuld bij haar neer te leggen.

In een situatie waar in de koek eigenlijk gewoon op is maar je beide probeert de boel te redden kan ik het me uiteindelijk wel voorstellen dat het toch fout gaat.

Ken legio voorbeelden van relaties waar in er nog wel een vorm van liefde is, maar men in een soort symbiose is beland.
Het is een illusie te denken dat een mens monogaam is.
Natuurlijk zijn er respectloze vreemdgangers zonder geweten. Maar er zijn zoveel meer situaties waar bij er meer aan de hand is.

Een relatie beginnen, is eenvoudig. Maar een relatie beindigen is een stuk lastiger zeker als je op allerlei manieren met elkaar bent verweven, en het vuur langzaam uitdooft. Waar zet je een punt, en wie neemt daar voor het initiatief.

Ik denk dat iedereen er in zijn leven mee te maken krijgt, er zijn dus veel vreemdgangers, maar wat mij betreft niet omdat al die mensen slecht zijn, maar omdat sex en liefde soms gewoon verdomd ingewikkeld is.

Voor wie enkel de vreemdgangers veroordeeld en vergeet naar zijn eigen pijn te kijken. Voor wie niet tot vergeving komt.
Realiseer je dat de vreemdganger meer is dan alleen een vreemdganger. Het vreemdgaan is geen ontkenning van de liefde die er was vaak slechts een pijnlijk einde.
Vergeving doe je niet voor de ander, het is geen goedkeuring van het gedrag. Het is slecht accepteren dat het is fout gegaan, en voor jezelf een punt waar op je de emotie er over voldoende hebt kunnen verwerken.
Door slechts enkele met de schuld aan de slag te gaan vergeet je de pijn te verwerken en kun je hier zelf ook geen erkenning voor krijgen. Niemand is alleen maar slecht om wat hij of zij heeft gedaan. Ontken jezelf en de ander niet. Zet ergens een punt. Wees blij om het wat er mooi was en wees verdrietig dat het er niet meer is.

[ Bericht 25% gewijzigd door dop op 07-06-2019 02:36:48 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_187301998
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 02:07 schreef dop het volgende:
Mijn ex is aan het eind van onze relatie wel vreemd geweest. Niet leuk en zeker breuk van het vertrouwen.
Maar te gemakkelijk om haar te veroordelen en alle schuld bij haar neer te leggen.

In een situatie waar in de koek eigenlijk gewoon op is maar je beide probeert de boel te redden kan ik het me uiteindelijk wel voorstellen dat het toch fout gaat.

Ken legio voorbeelden van relaties waar in er nog wel een vorm van liefde is, maar men in een soort symbiose is beland.
Natuurlijk zijn er respectloze vreemdgangers zonder geweten. Maar er zijn zoveel meer situaties waar bij er meer aan de hand is.

Een relatie beginnen, is eenvoudig. Maar een relatie beindigen is een stuk lastiger zeker als je op allerlei manieren met elkaar bent verweven, en het vuur langzaam uitdooft. Waar zet je een punt, en wie neemt daar voor het initiatief.

Ik denk dat iedereen er in zijn leven mee te maken krijgt, er zijn dus veel vreemdgangers, maar wat mij betreft niet omdat al die mensen slecht zijn, maar omdat sex en liefde soms gewoon verdomd ingewikkeld is.

Voor wie enkel de vreemdgangers veroordeeld en vergeet naar zijn eigen pijn te kijken. Voor wie niet tot vergeving komt.
Realiseer je dat de vreemdganger meer is dan alleen een vreemdganger. Het vreemdgaan is geen ontkenning van de liefde die er was vaak slechts een pijnlijk einde.
Vergeving doe je niet voor de ander, het is geen goedkeuring van het gedrag. Het is slecht accepteren dat het is fout gegaan, en voor jezelf een punt waar op je de emotie er over voldoende hebt kunnen verwerken.
Door slechts enkele met de schuld aan de slag te gaan vergeet je de pijn te verwerken en kun je hier zelf ook geen erkenning voor krijgen. Niemand is alleen maar slecht om wat hij of zij heeft gedaan. Ontken jezelf en de ander niet. Zet ergens een punt. Wees blij om het wat er mooi was en wees verdrietig dat het er niet meer is.
Oh wauw, wat een wijze woorden! En ik ben het trouwens ook compleet met je eens.
  vrijdag 7 juni 2019 @ 09:35:24 #42
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_187302146
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 02:07 schreef dop het volgende:

Eens met de reactie hierboven dat je wijze woorden spreekt.

Ik word alleen wel weer getriggerd door ‘het is een illusie te denken dat een mens monogaam is’. Je bent monogaam als je ervoor kiest om je bij één partner tegelijk te houden. Imo is monogaam dus niet iets wat je bent, maar iets waar je voor kiest. En dan valt je stelling dus helemaal uiteen, want het is absoluut geen illusie om te denken dat een mens de keuze heeft om monogaam te zijn.

Ik vind dan ook niet dat die stelling iets toevoegt aan je verhaal, dat heel goed beschrijft hoe het kan lopen als ‘de koek op is’ in een relatie. Je pleidooi voor begrip en vergeving voor de menselijke natuur is helder. Maar het blijft imo een keuze of je daadwerkelijk vreemdgaat of toch eerst de pijnlijke confrontatie met je huidige partner aangaat dat de relatie op zijn eind loopt.
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 7 juni 2019 @ 09:55:30 #43
433994 jigggy
moegenblatvlekker
pi_187302280
Vader is vreemdgegaan op Mn moeder, meerdere malen , zijn inmiddels ook gescheiden na een flinke vechtscheiding ,voor de rest 2x in Mn leven beflikkerd door en vrouw, 1x Mn ex en 1x een meisje waarmee het wel klikte.

Bij ex lief moest ik er zelf achterkomen toen het uitging dat ze Allang mijn vervanger klaar had staan en het grietje waarmee ik bezig was zou wat gaan drinken met haar beste vriend, ik vertrouwde het al niet maar ze verzekerde dat ik veeeel leuker was en dit puur vriendschap was want hij was haar type niet bla bla, zag ik de volgende dag via haar zoek vrienden app ,die wou ze dat ik installeerde , dat ze daar was blijven slapen, ik dr opgebeld en toen kreeg ik dr aan de lijn en heeft ze opgebiecht dat ze heel de nacht met hem heeft lopen neuken, daarna nimmer meer gezien :')
pi_187302455
Ik denk dat het merendeel van de mensen die regelmatig aandacht krijgen van het andere geslacht vreemdgaat.

Als je nooit in de verleiding komt is het natuurlijk ook makkelijk principes in ere te houden.
Charity is injurious unless it helps the recipient to become independent of it.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
pi_187302483
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 19:29 schreef phoenyx het volgende:

[..]

Oke, TS vroeg naar mijn ervaring in mijn omgeving, vroeger gingen wel meer mensen vreemd, nu ze een gezin hebben niet meer. Dus ja kan best zo zijn dat ik in een uitzonderingsgroep zit maar bij mij lijken ze nu niet meer vreemd te gaan
Nu ze een gezin hebben, hebben ze meer te verliezen als het uitkomt, dus houdt men het meer geheim.
pi_187302544
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 21:38 schreef roos94 het volgende:

[..]

Als jouw partner jou belazerd, zou je het dan prettig vinden dat andere mensen dit weten en hun bek houden zodat je geliefde lekker door kan gaan met belazeren en jij van niks weet?
Nee klote natuurlijk.
pi_187302622
quote:

[..]

Ok, daar gaan we.

Ik weet niet, maar ik lees dat jij mensen op de hoogte hebt gesteld dat hun partner buiten de deur neukte en dat tot het verbreken van de relatie heeft geleid, is het erg afhankelijk van welke moraal je kiest of jij een schoon geweten hebt.

Snap best dat vanuit wat jij hebt meegekregen je zo denkt, maar de wereld is niet zo zwart/wit en zeker ook niet als het gaat om vreemdgaan.

Jouw tante bijvoorbeeld had wellicht die andere man nodig om er niet aan onderdoor te gaan terwijl haar man op zijn sterfbed lag. En wie weet wist jouw oom er wel van. Misschien ook niet, maar was hij echt beter af geweest als zij hem dan maar verlaten had?

Misschien toch maar eens een keer het verhaal van jouw tante aanhoren. Hoef je het nog steeds niet met haar eens te zijn, maar een beetje empathisch vermogen kan helpen om wat meer genuanceerd te kijken naar zoiets.
pi_187302653
quote:
13s.gif Op donderdag 6 juni 2019 21:44 schreef -mosrednA het volgende:
Ik zie / zag het in mijn omgeving ook. :r

Vreemdgaan is niet goed te praten.
Ja dit dus.
5000 candles in the wind.
pi_187302659
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 21:38 schreef roos94 het volgende:

[..]

Nou, laat ik het zo zeggen: mensen die ik niet ken hoeven zich niet met mijn relatie te bemoeien.
pi_187302852
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 19:15 schreef DesertGlory het volgende:
En dan niet (alleen) van jezelf, maar ook in je omgeving. Hoe vaak komen jullie dit tegen, hoe 'normaal' is het nu écht in jullie omgeving?

Ik ben zelf behoorlijk conservatief/braaf wat dit betreft. Ben nogal saai ook denk ik, want ik ben het type : als ik een relatie heb, voel ik me bij diegene op mijn gemak, en ben op meerdere vlakken in het leven iemand die juist liever het vertrouwde opzoekt dan de spanning, dus vreemdgaan is iets waar ik uberhaupt niet snel behoefte aan zou hebben.

Maar als ik met vrienden, collega's ( die ik wat beter ken ) of kennissen spreek, hoor ik toch wel regelmatig anekdotes waar ik mij echt over verbaas. Een heel lief, beschaafd, rustig meisje (of vrouw zo je wilt, ze is 27) die een relatie heeft, waarvan ik dan opeens hoor van mijn neef dat ze hem 's avonds loopt te appen over wanneer ze nou eens samen wat gaan drinken ''en misschien wel meer''. Ik dacht echt : als dit meisje al dit soort capriolen uit haalt, the ''girl next door'', wat moeten minder brave typjes dan al niet uitspoken.

Zelf heb ik ook wel eens te maken gehad met een meid die al rustig een jaar of vijf in een relatie zat, die mij elke dag begon te appen. Pas toen ze begon over hun kampeer vakantie en dat ze liever met mij in een tentje zou liggen dan met haar eigen vriend, had ik door wat er aan de hand was. Maar ook wel weer verbaasd : waarom zou iemand zoiets doen? Ook zo nu en dan wel eens van die twijfelgevalletjes. Een collega die binnen een paar maanden gaat trouwen maar je dan wel om 23:00 opeens begint te appen met vragen zonder enige prioriteit die ook nog wel even hadden kunnen wachten.

Vind het wel interessant om a.d.h.v. voorbeelden een beetje uit te vogelen of ik nu zo naief ben op dit punt, of dat het wel degelijk uitzonderingsgevalletjes zijn.
Nou ja, hoe je het wendt of keert, vreemdgaan is vrij normaal, in de zin van dat het vaak gebeurt. Im ongeveer de helft van de relatie zal een van de partijen (of beiden) op zeker moment vreemdgaan.

En de redenen daarvoor zijn legio. En van wat ik zie is er zelden ‘een schuldige’. Het is heel gemakkelijk om vreemdgaan en de vreemdganger te veroordelen, maar de ander emotioneel en/of fysiek te verwaarlozen is net zo wreedaardig, of misschien nog wel meer.

Feit is dat veel mensen een relatie die niet meer werkt in stand laten uit angst, of vanuit gemaksoverwegingen, of omdat ze denken toch niet beter te verdienen. Daar zit vooral veel onmacht en onkunde achter. Iemand die in zo’n relatie zit is enorm vatbaar voor verleidingen op dit vlak. En is daarmee geen slecht persoon.

Natuurlijk zijn er ook mannen en vrouwen die gewoon per definitie niet monogaam kunnen zijn. Die dienen daar gewoon eerlijk over te zijn vanaf het begin. Genoeg mensen die ook bewust kiezen voor een niet-monogame relatie. Heb ik ook een tijd lang gedaan. Al zat daar bij mij overigens ook wel een deel onkunde achter. You live, you learn.
pi_187302855
Het is wel erg om je doodzieke partner te bedriegen.. vind ik. Het getuigt nog erger van geen fatsoen wat mij betreft. Vriendin van mij haar moeder heeft dat vroeger ook gedaan. Ik vind dat niet goed. Al helemaal niet als je ook nog kleine kinderen. Raap jezelf op en wacht dan even tot iemand er niet meer is ofzo. Nee vind dat wel echt respectloos.

Maar ik bemoei me niet met vreemdgaan. Dat zou ik pas doen als ik iemand echt goed ken en ik zie dat zijn/haar partner vreemdgaat.
pi_187302884
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 10:49 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Nou ja, hoe je het wendt of keert, vreemdgaan is vrij normaal, in de zin van dat het vaak gebeurt. Im ongeveer de helft van de relatie zal een van de partijen (of beiden) op zeker moment vreemdgaan.

En de redenen daarvoor zijn legio. En van wat ik zie is er zelden ‘een schuldige’. Het is heel gemakkelijk om vreemdgaan en de vreemdganger te veroordelen, maar de ander emotioneel en/of fysiek te verwaarlozen is net zo wreedaardig, of misschien nog wel meer.

Feit is dat veel mensen een relatie die niet meer werkt in stand laten uit angst, of vanuit gemaksoverwegingen, of omdat ze denken toch niet beter te verdienen. Daar zit vooral veel onmacht en onkunde achter. Iemand die in zo’n relatie zit is enorm vatbaar voor verleidingen op dit vlak. En is daarmee geen slecht persoon.

Natuurlijk zijn er ook mannen en vrouwen die gewoon per definitie niet monogaam kunnen zijn. Die dienen daar gewoon eerlijk over te zijn vanaf het begin. Genoeg mensen die ook bewust kiezen voor een niet-monogame relatie. Heb ik ook een tijd lang gedaan. Al zat daar bij mij overigens ook wel een deel onkunde achter. You live, you learn.
Je wordt niet gedwongen he om vreemd te gaan. Hoe kut die relatie misschien ook is ben je verantwoordelijk voor je eigen beslissingen die je maakt als reactie op de relatie of of het gedrag van een ander.
pi_187302950
quote:

[..]

Ok, daar gaan we.

Ah, je bent een onbetrouwbaar kutwijf voor je vriendinnen dus. Duidelijk. Die zal je dan ook wel niet al te veel hebben.

Veel plezier met het verwerken van je onverwerkte trauma's.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_187302988
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 10:50 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
Het is wel erg om je doodzieke partner te bedriegen.. vind ik. Het getuigt nog erger van geen fatsoen wat mij betreft. Vriendin van mij haar moeder heeft dat vroeger ook gedaan. Ik vind dat niet goed. Al helemaal niet als je ook nog kleine kinderen. Raap jezelf op en wacht dan even tot iemand er niet meer is ofzo. Nee vind dat wel echt respectloos.

Maar ik bemoei me niet met vreemdgaan. Dat zou ik pas doen als ik iemand echt goed ken en ik zie dat zijn/haar partner vreemdgaat.
Ja, allemaal leuk die theorie totdat je het een keer in de praktijk meemaakt wat het betekent om een terminaal zieke partner te hebben. Dat kan jaren duren. Jaren van ellende, ziekte, geen affectie, geen liefdesrelatie meer maar een verzorger/verzorgende. Alle aandacht uiteraard aan de stervende, maar niemand die weet hoeveel inpakt het heeft op de partner. Die niet ziek is.
So what dat die dan eens met iemand anders nog even 2 seconden van het leven geniet? Who gives a fuck? Die stervende meestal ook niet, het zijn dan vooral de zeikerds aan de zijlijn, de figuren die verontwaardigd WILLEN zijn die dan de boel opblazen. Het soms zelfs gaan vertellen aan de stervende terwijl die het helemaal niet had WILLEN weten. Allemaal voor hun eigen egotje 'kijk mij eens goed zijn'.
pi_187302997
quote:
13s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 11:01 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Ja, allemaal leuk die theorie totdat je het een keer in de praktijk meemaakt wat het betekent om een terminaal zieke partner te hebben. Dat kan jaren duren. Jaren van ellende, ziekte, geen affectie, geen liefdesrelatie meer maar een verzorger/verzorgende. Alle aandacht uiteraard aan de stervende, maar niemand die weet hoeveel inpakt het heeft op de partner. Die niet ziek is.
So what dat die dan eens met iemand anders nog even 2 seconden van het leven geniet? Who gives a fuck? Die stervende meestal ook niet, het zijn dan vooral de zeikerds aan de zijlijn, de figuren die verontwaardigd WILLEN zijn die dan de boel opblazen. Het soms zelfs gaan vertellen aan de stervende terwijl die het helemaal niet had WILLEN weten. Allemaal voor hun eigen egotje 'kijk mij eens goed zijn'.
Nee ik vind het geen stijl om dat te doen. Lijkt echt nergens op wat mij betreft.
pi_187303014
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 10:13 schreef Rockefellow het volgende:
Ik denk dat het merendeel van de mensen die regelmatig aandacht krijgen van het andere geslacht vreemdgaat.

Als je nooit in de verleiding komt is het natuurlijk ook makkelijk principes in ere te houden.
Ook dat. Het zijn vooral de onaantrekkelijke mensen die hier zo giftig op reageren, omdat ze bang zijn hun partner die ze met veel pijn en moeite hebben kunnen strikken te verliezen en daarna nooit meer iets weten te scoren. Plus de jaloezie dat ze zelf niet simpel iets leuks kunnen regelen voor een avondje of wat.
pi_187303021
quote:

[..]

Onzin argument. Iemand die terminaal is ook nog eens voor de gek houden. Nee dat is inderdaad helemaal prima.

Over zoiets praat je inplaats van de ander te bedonderen.
pi_187303024
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 11:04 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Ook dat. Het zijn vooral de onaantrekkelijke mensen die hier zo giftig op reageren, omdat ze bang zijn hun partner die ze met veel pijn en moeite hebben kunnen strikken te verliezen en daarna nooit meer iets weten te scoren. Plus de jaloezie dat ze zelf niet simpel iets leuks kunnen regelen voor een avondje of wat.
Ook onnnaantrekkelijke mensen kunnen veel (seks)partners krijgen; dus dit klopt niet.
pi_187303033
quote:
13s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 11:04 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Onzin argument. Iemand die terminaal is ook nog eens voor de gek houden. Nee dat is inderdaad helemaal prima.

:Z

Wat een totale kolder van iemand die overduidelijk geen idee heeft waar hij het over heeft.
pi_187303036
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 11:05 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

Ook onnnaantrekkelijke mensen kunnen veel (seks)partners krijgen; dus dit klopt niet.
Nou, onaantrekkelijke vrouwen soms wel. Onaantrekkelijke mannen niet.
pi_187303048
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 11:06 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Nou, onaantrekkelijke vrouwen soms wel. Onaantrekkelijke mannen niet.
Jawel, met onaantrekkelijke vrouwen.
pi_187303073
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 11:05 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

:Z

Wat een totale kolder van iemand die overduidelijk geen idee heeft waar hij het over heeft.
Je bent gewoon een volslagen loser als je iemand bedonderd. Áls je je dan niet in kan houden, dan geef je dat op zn minst van tevoren aan.

Daar je bek over houden vind ik vooral heel laf. Dan kun je nog zo’n grote jongen zijn, wat mij betreft ben je dan een heel erg triest.
pi_187303079
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 10:50 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

Het is niet zelden zo dat iemand met een doodzieke partner heel alleen staat. De aandacht van de omgeving gaat uit naar de zieke (en zwakt daarna vaak af omdat ‘we’ vaak geen raad weten met de situatie en het is ook confronterend) en niet naar de partner, die net zo hard geraakt wordt.

Het is heel makkelijk om te zeggen dat iemand er voor zijn partner moet zijn tot de dood en tijdens een lang ziekbed zichzelf maar helemaal weg moet cijferen, maar we hebben allemaal behoefte aan liefde, aandacht, fysiek contact (een baby gaat letterlijk dood bij gebrek aan fysiek contact, het is een eerste levensbehoefte) en als je dat niet meer bij je partner kan vinden, dan kan je daar volledig aan onderdoor gaan.

Geloof me, de ander dan verlaten om er met een nieuwe partner vandoor te gaan wordt net zo goed veroordeeld. Met name door mensen die geen flauw benul hebben wat een ernstig zieke partner met je doet.
pi_187303085
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 11:09 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Je bent gewoon een volslagen loser als je iemand bedonderd. Áls je je dan niet in kan houden, dan geef je dat op zn minst van tevoren aan.

Daar je bek over houden vind ik vooral heel laf. Dan kun je nog zo’n grote jongen zijn, wat mij betreft ben je dan een heel erg triest.
Ik begrijp waarom je vrijgezel bent. Pure theoretische prietpraat, nul praktijkervaring.
pi_187303098
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 11:09 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Ik begrijp waarom je vrijgezel bent. Pure theoretische prietpraat, nul praktijkervaring.
Dom gelul. Met name dom, gelul.
pi_187303114
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 11:09 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Het is niet zelden zo dat iemand met een doodzieke partner heel alleen staat. De aandacht van de omgeving gaat uit naar de zieke (en zwakt daarna vaak af omdat ‘we’ vaak geen raad weten met de situatie en het is ook confronterend) en niet naar de partner, die net zo hard geraakt wordt.

Het is heel makkelijk om te zeggen dat iemand er voor zijn partner moet zijn tot de dood en tijdens een lang ziekbed zichzelf maar helemaal weg moet cijferen, maar we hebben allemaal behoefte aan liefde, aandacht, fysiek contact (een baby gaat letterlijk dood bij gebrek aan fysiek contact, het is een eerste levensbehoefte) en als je dat niet meer bij je partner kan vinden, dan kan je daar volledig aan onderdoor gaan.

Geloof me, de ander dan verlaten om er met een nieuwe partner vandoor te gaan wordt net zo goed veroordeeld. Met name door mensen die geen flauw benul hebben wat een ernstig zieke partner met je doet.
Dit dus ja.

En vergis je niet, een terminaal ziek iemand, dat betekent niet dat het binnen 3 maanden over is. Dit kan jaaaaaren en jaaaaren duren, iets wat ik zelf van dichtbij gezien heb bij mijn neef. En dat sloopte hem. Het hele gezin jaren alleen maar in het teken van de dood, van de stervende moeder, wat een hel.

En ja, na een paar jaar alleen maar ellende heeft hij eens een vrouw ontmoet en daar zo nu en dan ertussen uit geknepen voor een dagje plezier, even niet alleen maar chemokuren, kotsen, ziekenhuisbed in de woonkamer maar eens een avondje eten en drinken, wat dansen, hotelkamer met wijn. Afijn je begrijpt het wel.

En ik gaf hem groot gelijk, je trekt dat simpelweg niet.

Helaas dachten zijn eigen broer en zus daar heel anders over, hypocriet gelul van ze.
pi_187303117
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 10:52 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Je wordt niet gedwongen he om vreemd te gaan. Hoe kut die relatie misschien ook is ben je verantwoordelijk voor je eigen beslissingen die je maakt als reactie op de relatie of of het gedrag van een ander.
Je wordt ook niet gedwongen om je partner in een relatie emotioneel en fysiek te verwaarlozen.

Ik pleit ook niet voor vreemdgaan. Ik geef alleen maar aan dat vreemdgaan vele vormen kent en vaak het gevolg is van de situatie.
pi_187303135
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 11:03 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

Nee ik vind het geen stijl om dat te doen. Lijkt echt nergens op wat mij betreft.
Jij vindt het beter dat iemand dan zegt: ik ga hier aan onderdoor, ik zal jou nu dus verlaten.

Of wat stel jij voor?
pi_187303139
Nee, vind het onfatsoenlijk. Maar dat vreemdgaan tijdens terminale ziekte van partner is voorbehouden voor een bepaald type mens.
pi_187303151
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 11:14 schreef VEM2012 het volgende:

Of wat stel jij voor?
Jarenlang jezelf volledig en totaal wegcijferen, verpleger spelen en je eigen emoties wegstoppen. Desnoods met zware medicijnen.
pi_187303160
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 11:14 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
Nee, vind het onfatsoenlijk. Maar dat vreemdgaan tijdens terminale ziekte van partner is voorbehouden voor een bepaald type mens.
Ja, mensen die het in de praktijk meemaken ipv dom vanuit de theorie lullen.
pi_187303161
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 11:14 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Jij vindt het beter dat iemand dan zegt: ik ga hier aan onderdoor, ik zal jou nu dus verlaten.

Of wat stel jij voor?
Ja, beter.
pi_187303181
quote:
13s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 11:04 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Als dat mogelijk is, is dat het beste.

Ik zou als ik ernstig ziek wordt overigens mijn vriendin gewoon zeggen dat ze vooral aan zichzelf moet denken. Ik zou er kapot aan gaan om haar te zien verpieteren omdat ze voor mij zou moeten zorgen.
pi_187303199
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 11:09 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

De wereld is niet zwart/wit. Stel je geeft aan je partner aan dat je er aan onderdoor gaat en je open wil staan voor een ander. En die zegt dat hij of zij dat onbespreekbaar vindt.

Dan blijft over: weglopen of stiekem vreemdgaan. En welke van de twee kwaden moet je dan kiezen? Dat is echt niet zo simpel.
pi_187303234
Oké nou mooi dat jullie er zo over denken.
pi_187303259
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 11:12 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Dit dus ja.

En vergis je niet, een terminaal ziek iemand, dat betekent niet dat het binnen 3 maanden over is. Dit kan jaaaaaren en jaaaaren duren, iets wat ik zelf van dichtbij gezien heb bij mijn neef. En dat sloopte hem. Het hele gezin jaren alleen maar in het teken van de dood, van de stervende moeder, wat een hel.

En ja, na een paar jaar alleen maar ellende heeft hij eens een vrouw ontmoet en daar zo nu en dan ertussen uit geknepen voor een dagje plezier, even niet alleen maar chemokuren, kotsen, ziekenhuisbed in de woonkamer maar eens een avondje eten en drinken, wat dansen, hotelkamer met wijn. Afijn je begrijpt het wel.

En ik gaf hem groot gelijk, je trekt dat simpelweg niet.

Helaas dachten zijn eigen broer en zus daar heel anders over, hypocriet gelul van ze.
Ik denk dat het van dichtbij zien je perspectief inderdaad verandert. Bij mij was het mijn vader. Ik heb hem nooit echt fit meegemaakt (toen was ik te jong) en hij is overleden toen ik net volwassen was (nou ja, wettelijk dan ;)).

Overigens, bij mijn weten is mijn moeder niet vreemdgegaan, maar ze koos wel af en toe voor zichzelf door met vrienden op vakantie te gaan, dagjes weg, enz.

Indertijd vond ik dat ook niet kunnen trouwens, maar ja, toen was ik ook nog maar een klein aappie die van niks wist.
pi_187303277
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 11:13 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Je wordt ook niet gedwongen om je partner in een relatie emotioneel en fysiek te verwaarlozen.

Ik pleit ook niet voor vreemdgaan. Ik geef alleen maar aan dat vreemdgaan vele vormen kent en vaak het gevolg is van de situatie.
Het is misschien te begrijpen waarom mensen dat doen maar de schuld kan niet bij de ander worden gelegd.
pi_187303279
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 11:16 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

Ja, beter.
Ja, veel beter. In de doktersroman. Misschien nog even de scheiding erdoorheendrukken voor het morturarium en zoveel mogelijk cash eruit proberen te persen zodat de stervende lekker op straat dood kan gaan of zo.
pi_187303311
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 11:16 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

Ja, beter.
Ok. Dus jij wordt liever in jouw laatste jaren verlaten dan dat jouw partner bij jou blijft (ook al heeft die dan een ander om hem of haar te ondersteunen)?

Kijk, ik niet. Ik denk dat het voor mij beter is dat mijn partner er ook voor mij blijft. :)

Als ik jou nou zeg dat het per relatie anders zal zijn, kun jij je dan voorstellen dat vreemdgaan wellicht in sommige gevallen de minst kwade oplossing is?
pi_187303317
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 11:24 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Ja, veel beter. In de doktersroman. Misschien nog even de scheiding erdoorheendrukken voor het morturarium en zoveel mogelijk cash eruit proberen te persen zodat de stervende lekker op straat dood kan gaan of zo.
Ja ga lekker intiem zijn met een ander; dat lost alles op..

Je hebt zelf gewoon geen relatie maar bent waarschijnlijk altijd degene met wie wordt vreemdgegaan. Sneu voor jou.
pi_187303369
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 11:26 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

Ja ga lekker intiem zijn met een ander; dat lost alles op..
Je begrijpt dat er helemaal geen intimiteit meer is als je op sterven ligt he? :') Soms al jaren niet meer.
quote:
Je hebt zelf gewoon geen relatie maar bent waarschijnlijk altijd degene met wie wordt vreemdgegaan. Sneu voor jou.
Au contraire.
pi_187303370
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 11:26 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ok. Dus jij wordt liever in jouw laatste jaren verlaten dan dat jouw partner bij jou blijft (ook al heeft die dan een ander om hem of haar te ondersteunen)?

Kijk, ik niet. Ik denk dat het voor mij beter is dat mijn partner er ook voor mij blijft. :)

Als ik jou nou zeg dat het per relatie anders zal zijn, kun jij je dan voorstellen dat vreemdgaan wellicht in sommige gevallen de minst kwade oplossing is?
Ja, ik zou liever willen dat mijn partner gelukkig wordt met een ander als hij dat gevoel heeft. En het niet aankan om mij te steunen, dan dat hij mij steunt met grootse moeite en achterom mijn rug met een ander bezig is.

Nee, daar ben ik te trots voor, zou het echt walgelijk vinden. Daarmee zou je mij meer kapot maken dan dat je zegt: ‘ik kan het niet meer, ik heb iemand anders leren kennen’. Dan weet ik de waarheid en weet ik wat ik aan je heb, hoe hard en kapot ik daar ook van zou zijn. Ik heb verder genoeg mensen die er voor mij zullen zijn in tijden van ziekte. Als mijn partner dat niet kan, en hij heeft behoefte aan een andere vrouw, dan moet hij gaan.

Maar zeker niet achter mijn rug om een ander neuken.
pi_187303394
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 11:30 schreef Moneyfornothing1 het volgende:
Daarmee zou je mij meer kapot maken
:')
Je bent stervende.....
pi_187303402
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 11:24 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Het is misschien te begrijpen waarom mensen dat doen maar de schuld kan niet bij de ander worden gelegd.
Hoezo niet? Een relatie doe je samen.

Er zijn genoeg mensen die hun partner straffen met onthouding van aandacht, liefde en intimiteit. Die zijn wat mij betreft geen haar beter dan vreemdgangers.

Wat dat betreft zie ik in mijn omgeving dat mannen wat dat betreft vaak zwak zijn. Niet de knoop door kunnen hakken en daarmee een makkelijke prooi worden voor een vrouw om de macht te grijpen in de relatie. En dat verwijt maak ik beiden voor de goede orde.

Tsja, dat zo’n man voor de bijl gaat als een vrouw hem wel aandacht geeft: logisch. En daar hebben beiden schuld aan.

En zo ook andersom met mannen die hun vrouwen verwaarlozen natuurlijk.

Vreemdgaan is een zwakte. Maar eigenlijk meer nog een symptoom van zwakte.
pi_187303403
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 11:19 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

De wereld is niet zwart/wit. Stel je geeft aan je partner aan dat je er aan onderdoor gaat en je open wil staan voor een ander. En die zegt dat hij of zij dat onbespreekbaar vindt.

Dan blijft over: weglopen of stiekem vreemdgaan. En welke van de twee kwaden moet je dan kiezen? Dat is echt niet zo simpel.
Dít is juist zwart-wit. Je kan namelijk doen wat je wil, maar er eerlijk over zijn.

Dat kan áltijd. Wat een onzin zeg.
pi_187303428
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 11:32 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Hoezo niet? Een relatie doe je samen.

Er zijn genoeg mensen die hun partner straffen met onthouding van aandacht, liefde en intimiteit. Die zijn wat mij betreft geen haar beter dan vreemdgangers.

Wat dat betreft zie ik in mijn omgeving dat mannen wat dat betreft vaak zwak zijn. Niet de knoop door kunnen hakken en daarmee een makkelijke prooi worden voor een vrouw om de macht te grijpen in de relatie. En dat verwijt maak ik beiden voor de goede orde.

Tsja, dat zo’n man voor de bijl gaat als een vrouw hem wel aandacht geeft: logisch. En daar hebben beiden schuld aan.

En zo ook andersom met mannen die hun vrouwen verwaarlozen natuurlijk.

Vreemdgaan is een zwakte. Maar eigenlijk meer nog een symptoom van zwakte.
Ja ben ik het niet mee eens. Je hebt nog andere opties namelijk voordat je vreemd gaat. Relatie beindigen bv. Vind het nogal makkelijke houding om te zeggen dat de ander zo kut was tegen jou en dat je daarom dan maar moet vreemdgaan...
pi_187303438
quote:

[..]

Ja, ik zou liever willen dat mijn partner gelukkig wordt met een ander als hij dat gevoel heeft. En het niet aankan om mij te steunen, dan dat hij mij steunt met grootse moeite en achterom mijn rug met een ander bezig is.

Nee, daar ben ik te trots voor, zou het echt walgelijk vinden. Daarmee zou je mij meer kapot maken dan dat je zegt: ‘ik kan het niet meer, ik heb iemand anders leren kennen’. Dan weet ik de waarheid en weet ik wat ik aan je heb, hoe hard en kapot ik daar ook van zou zijn. Ik heb verder genoeg mensen die er voor mij zullen zijn in tijden van ziekte. Als mijn partner dat niet kan, en hij heeft behoefte aan een andere vrouw, dan moet hij gaan.

De vraag was niet hoe jij erin zou staan, maar of jij het empathisch vermogen hebt om te beseffen dat dat voor een ander wel eens heel anders kan

Komt overigens nog eens bij dat als je jaren ziek bent de sociale kring enorm uitdunt.
pi_187303466
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 11:32 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Dít is juist zwart-wit. Je kan namelijk doen wat je wil, maar er eerlijk over zijn.

Nou lees je niet goed. In deze situatie ben je eerlijk, maar zegt de ander dat die dat onbespreekbaar vindt.

Als jij het dan niet volhoudt om nog jaren voor jouw doodzieke partner te zorgen, dan zijn er echt nog maar twee mogelijkheden.
pi_187303489
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja ben ik het niet mee eens. Je hebt nog andere opties namelijk voordat je vreemd gaat. Relatie beindigen bv. Vind het nogal makkelijke houding om te zeggen dat de ander zo kut was tegen jou en dat je daarom dan maar moet vreemdgaan...
Natuurlijk is dat het beste. Alleen zijn veel mensen te laat met het verbreken van relaties. Het is geen ideale wereld.

En wederom: beide partijen hebben daar evenveel schuld aan. Een relatie doe je samen.
pi_187303498
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 11:09 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Fijn dat dit onderbelichte stuk leed ook genoemd wordt ter nuance. Heel veel mensen staan heel snel klaar met hun oordeel, maar hoeveel van die mensen hebben echt van heel dichtbij meegemaakt wat zo een impact van ziekte is vraag ik me dan af. Niet om het goed te praten, maar omdat het wel echt een stuk begrijpelijker kan zijn als je inlevingsvermogen even ietsje verder gaat dan alleen naar de zieke zelf vanuit je eigen beperkte referentiekader.

Tevens vind ik het ook enigszins onderbelicht hoe mensen soms ook maar wat graag hun ogen willen sluiten voor de wensen van hun partner. Als je niet wenst te praten over hoe dingen eventueel anders en beter zouden kunnen, dan zet je je partner wellicht ook niet op de eerste plaats. Daarmee kun je ook een deur open zetten, terwijl je gevoelsmatig je rug toekeert in het kader van wat niet weet niet deert. Kun je dan wel verwachten dat de ander omgekeerd jou wel op de eerste plaats blijft zetten?
Indien je partner recht in je gezicht liegt is het wat anders natuurlijk, maar als je voor lief neemt dat jij wel gelukkig bent met hoe het gaat en niet actief blijft peilen bij je partner hoe het daarmee gaat, mag je ook wel even in de spiegel kijken. Wel jouw lusten willen, maar niet de lasten van de lasten van de ander is misschien ook niet zo onder het kopje liefde te scharen..
Denk dat mensen weleens onderschatten hoeveel relaties wel goed genoeg blijven, juist door af en toe buiten de deur te eten.
pi_187303526
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 11:39 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Natuurlijk is dat het beste. Alleen zijn veel mensen te laat met het verbreken van relaties. Het is geen ideale wereld.

En wederom: beide partijen hebben daar evenveel schuld aan. Een relatie doe je samen.
Ja laatste ben ik echt niet met je eens. Agree to disagree :P
pi_187303612
quote:

[..]

Het lullige is dat je daar pas echt achter komt als het moment daar is en helaas kan er bij ziekte dat moment nogal lang duren. En dan kunnen dingen echt wel heel anders lopen dan verwacht en belooft kan ik je zeggen. Zowel positief als negatief.

Daarnaast is het nogal kortzichtige om te denken dat vreemdgaan puur is vanwege een behoefte aan een andere man of vrouw om wie dat zijn. Fysiek een intieme uitlaatklep kunnen vinden, even terug naar iets normalers en buiten die rotziekte om, even geen verzorger meer hoeven zijn, kunnen juist zo heelzaam werken dat je er verder zo goed als mogelijk voor je zieke partner en de rest van de omgeving kan zijn.
Denk dat het niet alleen voor de zieke, maar ook de rest van omgeving (zorgnetwerk) ook behoorlijk wenselijk kan zijn om met dit soort buitenactiviteiten niet de continuïteit te doorbreken, administratief nog meer rompslomp aan te gaan, etc.
  vrijdag 7 juni 2019 @ 11:53:52 #93
474750 verbijstering
verbijsterend
pi_187303664
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 10:52 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Juist als het kut is snap ik het niet, maak het dan gewoon uit.

Ik snap het nog meer als iemand een stukje extra spanning zoekt.
pi_187303670
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 11:32 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Als je doodzieke partner niet wil dat je vreemdgaat dan vind ik het moreel beter te verantwoorden dat je af en toe de buurvrouw doorrammelt dan dat je je partner verlaat terwijl hij/zij ligt dood te gaan.
Socialisten vechten allang niet meer tegen het kapitalisme maar tegen de realiteit.
pi_187303677
Heb het volgens mij ook ergens gelezen in een onderzoek, maar merk zelf ook dat naarmate je aantrekkelijker bent het lastiger wordt om niet vreemd te gaan.

Toen ik nog dik was 5 jaar terug had ik veel minder mogelijkheden om vreemd te gaan, veel minder situatie's waarin ik bewust "nee" moest zeggen tegen vrouwen. Nu, na 3 jaar lang gemiddeld 4 keer per week gesport te hebben, merk ik echt wel dat het lastiger is enkel en alleen omdat je veel meer mogelijkheden aangeboden krijgt.

Maar OT:
Vreemdgaan kom ik ook wel tegen. Ken verschillende ouders van vrienden die vreemd zijn gegaan, ken verschillende vrienden/vriendinnen die vreemd zijn gegaan.
pi_187303690
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 11:37 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Nou lees je niet goed. In deze situatie ben je eerlijk, maar zegt de ander dat die dat onbespreekbaar vindt.

Als jij het dan niet volhoudt om nog jaren voor jouw doodzieke partner te zorgen, dan zijn er echt nog maar twee mogelijkheden.
Dan nog kun je eerlijk blijven. Altijd.

Daar is imo geen excuus voor te verzinnen.
  Miss 200.000.000! vrijdag 7 juni 2019 @ 11:57:50 #97
367000 roos94
pi_187303699
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 11:56 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Mensen die vreemdgaan zullen zich volledig kromlullen om toch een excuus te vinden - ook al is ie er eigenlijk niet. Daar is geen discussie mee aan te gaan :P
pi_187303725
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 11:57 schreef roos94 het volgende:

[..]

Mensen die vreemdgaan zullen zich volledig kromlullen om toch een excuus te vinden - ook al is ie er eigenlijk niet. Daar is geen discussie mee aan te gaan :P
Ja dat vind ik dus ook. In het extreme geval zoals hierboven kan ik me voorstellen dat gebrek aan intimiteit een onhoudbaar probleem kan worden, maar dan kun je op zn minst nog, altijd, eerlijk blijven.
pi_187303772
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 11:39 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Fijn dat dit onderbelichte stuk leed ook genoemd wordt ter nuance. Heel veel mensen staan heel snel klaar met hun oordeel, maar hoeveel van die mensen hebben echt van heel dichtbij meegemaakt wat zo een impact van ziekte is vraag ik me dan af. Niet om het goed te praten, maar omdat het wel echt een stuk begrijpelijker kan zijn als je inlevingsvermogen even ietsje verder gaat dan alleen naar de zieke zelf vanuit je eigen beperkte referentiekader.

Tevens vind ik het ook enigszins onderbelicht hoe mensen soms ook maar wat graag hun ogen willen sluiten voor de wensen van hun partner. Als je niet wenst te praten over hoe dingen eventueel anders en beter zouden kunnen, dan zet je je partner wellicht ook niet op de eerste plaats. Daarmee kun je ook een deur open zetten, terwijl je gevoelsmatig je rug toekeert in het kader van wat niet weet niet deert. Kun je dan wel verwachten dat de ander omgekeerd jou wel op de eerste plaats blijft zetten?
Indien je partner recht in je gezicht liegt is het wat anders natuurlijk, maar als je voor lief neemt dat jij wel gelukkig bent met hoe het gaat en niet actief blijft peilen bij je partner hoe het daarmee gaat, mag je ook wel even in de spiegel kijken. Wel jouw lusten willen, maar niet de lasten van de lasten van de ander is misschien ook niet zo onder het kopje liefde te scharen..
Denk dat mensen weleens onderschatten hoeveel relaties wel goed genoeg blijven, juist door af en toe buiten de deur te eten.
Precies.

En daarmee is dat zeker geen pleidooi voor vreemdgaan, maar gewoon de realisatie dat de wereld nu eenmaal niet zwart-wit is.
pi_187303789
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 11:42 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Ja laatste ben ik echt niet met je eens. Agree to disagree :P
Maar dan ben ik wel benieuwd hoe een relatie die niet meer lekker loopt de schuld is van één partij. Dan hoor ik graag waarom jij dat denkt.
pi_187303812
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 12:00 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Ja dat vind ik dus ook. In het extreme geval zoals hierboven kan ik me voorstellen dat gebrek aan intimiteit een onhoudbaar probleem kan worden, maar dan kun je op zn minst nog, altijd, eerlijk blijven.
Ik denk dat je prioriteiten best kunnen veranderen als je partner voor zijn of haar leven vecht. Dan kan het dusdanig naar de achtergrond zijn verschoven dat er niet eens meer over nagedacht wordt. Niet eens de optie dat iemand vreemd zou kunnen gaan, maar gewoon het hele concept van seksuele intimiteit en dat je verzorgende partner dat mist enzo.
pi_187303832
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 11:56 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Eerlijkheid is niet altijd het beste. Daarmee kun je iemand enorm mee beschadigen.

Ik ben heel erg voor eerlijkheid, maar weet ook wanneer je even jezelf in moet houden.
pi_187303845
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 11:57 schreef roos94 het volgende:

[..]

Jij wil de discussie niet aangaan. Dat is echt wat anders.
pi_187303889
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 12:07 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Eerlijkheid is niet altijd het beste. Daarmee kun je iemand enorm mee beschadigen.

Ik ben heel erg voor eerlijkheid, maar weet ook wanneer je even jezelf in moet houden.
Agree to disagree.
  Miss 200.000.000! vrijdag 7 juni 2019 @ 12:14:44 #105
367000 roos94
pi_187303909
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 12:08 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Jij wil de discussie niet aangaan. Dat is echt wat anders.
Ik hoef ook geen discussie aan te gaan. Ik ken alle excuusjes al lang en breed.

Vreemdgaan is een keuze. Je belandt niet bij een ander in bed door te struikelen. En voor seks of genegenheid heb je geen affaire nodig. Je hebt als het goed is twee handen die je kunt gebruiken en familie/maten voor steun gezelligheid en affectie.
pi_187304099
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 12:14 schreef roos94 het volgende:

[..]

Ik hoef ook geen discussie aan te gaan. Ik ken alle excuusjes al lang en breed.

Vreemdgaan is een keuze. Je belandt niet bij een ander in bed door te struikelen. En voor seks of genegenheid heb je geen affaire nodig. Je hebt als het goed is twee handen die je kunt gebruiken en familie/maten voor steun gezelligheid en affectie.
Eenzaamheid wordt een epidemie genoemd. Dat is niet voor niets.

De behoefte aan seks met een ander kun je niet zomaar vervangen door masturbatie of een sekspop. Seksuele verbinding is enorm belangrijk, een hele sterke levensbehoefte en het ontbreken daarvan maakt veel mensen enorm ongelukkig.

Dat lost zich ook niet op met een praatje met de buurvrouw.

Ik ben het met je eens dat vreemdgaan een keuze is en snap dat het voor jou zo’n afkeer oproept, maar juist daarom is het denk ik voor jou eens goed om eens echt te luisteren naar jouw tante.

Vreemdgaan kent niet alleen de harde egoïstische kant, maar ook een kwetsbare kant waarbij iemand zo hunkert naar een fysieke connectie dat het voor die persoon niet meer te weerstaan was.

Daarmee is de handeling an sich niet goed, maar de persoon is daarmee niet in en in slecht.

En geloof me, als jij met jouw tante in gesprek gaat en tot vergeving kan komen, dan kan het wel eens heel goed zijn dat jij bij jezelf daar een hoop blokkades mee losmaakt.

Want in jouw verhaal zit een diepgeworteld verwijt naar jouw ouders en dat kan niet anders dan een invloed hebben op hoe jij nu bent en jezelf voelt.
  vrijdag 7 juni 2019 @ 12:52:24 #107
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_187304333
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 12:00 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Heel liefdevol. Iemand die al ligt nog even een trap na geven.
Als zoiemand beweert van me te houden heb ik liever dat hij me haat.

Toen ik rockbottom zat en mijn man het moest ontberen had hij daar echt niet eerlijk over moeten zijn. Dan had ik wel eens kunnen ontdekken dat ik lager dat rockbottom kon.
Achteraf zag ik overigens weldegelijk dat de kans op vreemdgaan er was geweest en daar als dat gebeurd zou zijn zou ik daar dan ook begrip voor hebben gehad. Maar niet als ik al lig svp.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_187304443
quote:
15s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 12:52 schreef Elpis het volgende:

als dat gebeurd zou zijn zou ik daar dan ook begrip voor hebben gehad. Maar niet als ik al lig svp.
Hier kan ik me dus niets bij voorstellen; er wel begrip voor hebben als hij het doet, maar niet als hij er ook eerlijk over is.

Maargoed, ik baseer me mbt tot zo’n situatie op de kennis die ik heb uit mn eigen omgeving en daar stond eerlijkheid bovenaan.

Ondanks dat er uitzichtloosheid was, zijn beide partijen goed ondersteund door het vangnet van de omgeving en is de situatie, voor zover mogelijk, voor beide partijen te verdragen gebleven.

Zo moet het ook kunnen. Voor mij een groot voorbeeld iig.
  vrijdag 7 juni 2019 @ 13:03:35 #109
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_187304485
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 13:00 schreef -mosrednA het volgende:
Hier kan ik me dus niets bij voorstellen; er wel begrip voor hebben als hij het doet, maar niet als hij er ook eerlijk over is.
Mag eerlijkheid achteraf ook? Kan je je er niets bij voorstellen dat als ik zwaar depressief ben en de dood me wel wat lijkt dat ik er niet op zitten wachten te horen dat mijn man hem in een ander wil gaan hangen?
pi_187304568
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 13:03 schreef Elpis het volgende:

[..]

Mag eerlijkheid achteraf ook? Kan je je er niets bij voorstellen dat als ik zwaar depressief ben en de dood me wel wat lijkt dat ik er niet op zitten wachten te horen dat mijn man hem in een ander wil gaan hangen?
Ik dacht dat het nu ging om de situatie waarbij een partner terminaal is. Daar was mijn reactie op gebaseerd.

Bij een zware depressie is er imo nog een redelijk uitzicht op verbetering.
  vrijdag 7 juni 2019 @ 13:19:22 #111
545 dop
pi_187304690
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 09:35 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Eens met de reactie hierboven dat je wijze woorden spreekt.

Ik word alleen wel weer getriggerd door ‘het is een illusie te denken dat een mens monogaam is’. Je bent monogaam als je ervoor kiest om je bij één partner tegelijk te houden. Imo is monogaam dus niet iets wat je bent, maar iets waar je voor kiest. En dan valt je stelling dus helemaal uiteen, want het is absoluut geen illusie om te denken dat een mens de keuze heeft om monogaam te zijn.

Ik vind dan ook niet dat die stelling iets toevoegt aan je verhaal, dat heel goed beschrijft hoe het kan lopen als ‘de koek op is’ in een relatie. Je pleidooi voor begrip en vergeving voor de menselijke natuur is helder. Maar het blijft imo een keuze of je daadwerkelijk vreemdgaat of toch eerst de pijnlijke confrontatie met je huidige partner aangaat dat de relatie op zijn eind loopt.
Mee eens , wat ik met van nature niet monogaam wil zeggen is dat je soms gewoon niets aan kunt doen dat je verliefd wordt op een ander. Daar kun je echt niets aan doen.
Natuurlijk is het wel aan jezelf om daar vervolgens correct mee om te gaan.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
  vrijdag 7 juni 2019 @ 13:25:14 #112
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_187304780
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 13:08 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Ik dacht dat het nu ging om de situatie waarbij een partner terminaal is. Daar was mijn reactie op gebaseerd.

[sarcasme]
O nee terminaal. Dan is het leed nog niet zo zwaar dat de patient het leed van de partner er niet bij kan hebben. Tuurlijk moet je dan eerlijk zijn, want daar is geen achteraf.

[/sarcasme]

Ik heb er overigens jaren over gedaan voordat ik weer redelijk on top was. :{

En in de situatie waarbij een zeg 50+-er alzheimer krijgt en een verzorgingshuis in verdwijnt?
Hoe zou je het dan voor je zien? Dan moet je in het slechtse geval 10x per dag eerlijk zijn, want het wordt toch iedere keer weer vergeten. :{
pi_187304818
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 13:19 schreef dop het volgende:
Mee eens , wat ik met van nature niet monogaam wil zeggen is dat je soms gewoon niets aan kunt doen dat je verliefd wordt op een ander. Daar kun je echt niets aan doen.
We zijn van nature (dus cross-culture/continent/tijd) op de eerste plaats monogaam, maar niet van de enkele levenspartner. We zijn m.a.w. meestal meerdere keren monogaam ;)
pi_187304913
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 13:08 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Hoe weet en voel je dat redelijke uitzicht dan? Percentages hoeveel mensen erdoor komen, hoeft niets te zeggen over de individuele situatie. Er is geen tijdslijn ofzo. En dan lijkt het misschien net weer een beetje beter te gaan, dan lijkt het me ook niet enorm egoïstisch gedacht dat je als partner dat niet durft te verstoren met alle risico's van dien.

Als je een redelijk trackrecord hebt van eerlijkheid boven alles dan zet dat denk ik ook een iets andere toon, dan wanneer je in woord en daad hebt laten zien dat die eerlijkheid niet altijd even gewaardeerd wordt. Dat is nou juist een van die dingen die mee kan spelen in de keuze om vreemd te gaan. En als het kut gaat met iemand, echt allesoverheersend kut, zoals een zware depressie, dan heb je ook niet altijd de ruimte om je überhaupt met andermans gevoelens bezig te houden. Zeker niet als het ook negatief is.
Tel daarbij op dat het soms moeilijk te peilen is of iemand niet best van mening veranderd kan zijn. Iets wat bij levens veranderde dingen ook niet heel ongewoon is. Hoe moet je als partner zo een inschatting maken, als de persoon die je kende anders overkomt? Als de persoon zelf een en ander niet meer zo denderend in kan schatten, dan ligt ook die verantwoording bij de partner en dat kan ook echt nekkend zijn bovenop de al aanwezige belasting.
  vrijdag 7 juni 2019 @ 13:58:25 #115
545 dop
pi_187305089
Verwachten dat je partner eerlijk is, maar zelf niet emotioneel beschikbaar zijn.
pi_187305294
quote:
15s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 13:25 schreef Elpis het volgende:

[..]

[sarcasme]
O nee terminaal. Dan is het leed nog niet zo zwaar dat de patient het leed van de partner er niet bij kan hebben. Tuurlijk moet je dan eerlijk zijn, want daar is geen achteraf.

[/sarcasme]

Ik heb er overigens jaren over gedaan voordat ik weer redelijk on top was. :{

En in de situatie waarbij een zeg 50+-er alzheimer krijgt en een verzorgingshuis in verdwijnt?
Hoe zou je het dan voor je zien? Dan moet je in het slechtse geval 10x per dag eerlijk zijn, want het wordt toch iedere keer weer vergeten. :{
Ik heb het er een uur over gehad met een collega en je hebt ons wel aan het denken gezet. Heb ff geen tijd om nu te reageren, maar ik zal er op terug komen.

Bedankt voor je inzichten in ieder geval :*
  vrijdag 7 juni 2019 @ 15:31:26 #117
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_187306102
Ik vind vreemdgaan uit verveling, mismatch of gebrek aan zelfcontrole en zelfvertrouwen wel van een heel andere categorie dan vreemdgaan omdat je partner door ziekte of wat dan ook simpelweg niet meer in staat is het intieme gedeelte van een relatie in te vullen. Dat laatste zal dan volgens de preciezen nog altijd wel vreemdgaan zijn, maar ik vind het niet van ontrouw blijken als je je partner blijft steunen tot het einde - letterlijk of figuurlijk - maar in dat proces van maanden of jaren de intimiteit elders zoekt. Daar kun je afspraken over maken, maar wat niet weet hoeft ook niet te deren in sommige gevallen.

Een slippertje in een jarenlange relatie zou in mijn beleving onder bepaalde randvoorwaarden kunnen. Soms loopt een relatie minder lekker, om wat voor reden dan ook, zeker als je serieus voornemens bent je leven lang bij elkaar te blijven. Zodra het op liefde begint te lijken of een patroon wordt.. dan heb je niets meer bij je partner te zoeken imo.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  vrijdag 7 juni 2019 @ 15:38:35 #118
360414 bitterbal
Met mayo.
pi_187306189
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 12:03 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Maar dan ben ik wel benieuwd hoe een relatie die niet meer lekker loopt de schuld is van één partij. Dan hoor ik graag waarom jij dat denkt.
Denk uiteraard niet dat dat de schuld is van 1 partij. Das ook helemaal niet het punt. Vind alleen niet dat je gedwongen wordt tot vreemdgaan door het gedrag van de partner. Je maakt nog steeds zelf de beslissing hoe je op het gedrag van de partner reageert. Das geheel je eigen keuze waarin je meerdere opties hebt.
  vrijdag 7 juni 2019 @ 15:56:23 #119
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_187306482
Naar mijn ervaring gaan zowat alle mannen vroeg of laat een keer vreemd.
Ik ben in mijn leven zoveel mannen tegengekomen die vreemdgaan, jong, oud, kort in een relatie, lang in een relatie, getrouwd, in goede relatie, in slechte relatie, met/zonder kinderen, mannen waar je het niet van verwacht. Mannen die zelf actief achter vrouwen aan gaan ondanks dat ze een relatie hebben, mannen die niet zelf actief achter vrouwen aan gaan maar wel te verleiden zijn.

Ik heb het zelf in het verleden wel eens als een uitdaging gezien om bezette mannen te verleiden, die gingen er stuk voor stuk op in.
Er is één man geweest die er niet op in is gegaan, maar toen ik hem een paar jaar later weer tegen kwam wilde hij wel.

Hierdoor ben ik zelf best wantrouwend geworden als ik een relatie heb en dat vind ik kut. Hoe weet ik zeker dat mijn partner niet ook een keer de fout in zal gaan?

Vrouwen kan ik niks over zeggen want daar heb ik me niet in verdiept, die zullen vast ook genoeg vreemdgaan.
All she wants and needs is just a little taste..
pi_187306510
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 15:56 schreef Luxuria het volgende:
Ik ben in mijn leven zoveel mannen tegengekomen die vreemdgaan, jong, oud, kort in een relatie, lang in een relatie, getrouwd, in goede relatie, in slechte relatie, met/zonder kinderen, mannen waar je het niet van verwacht. Mannen die zelf actief achter vrouwen aan gaan ondanks dat ze een relatie hebben, mannen die niet zelf actief achter vrouwen aan gaan maar wel te verleiden zijn.

Ik heb het zelf in het verleden wel eens als een uitdaging gezien om bezette mannen te verleiden, die gingen er stuk voor stuk op in.
Er is één man geweest die er niet op in is gegaan, maar toen ik hem een paar jaar later weer tegen kwam wilde hij wel.

Hierdoor ben ik zelf best wantrouwend geworden als ik een relatie heb en dat vind ik kut. Hoe weet ik zeker dat mijn partner niet ook een keer de fout in zal gaan?

Vrouwen kan ik niks over zeggen want daar heb ik me niet in verdiept, die zullen vast ook genoeg vreemdgaan.
Probeer het eens bij mijn vriend ;)
  vrijdag 7 juni 2019 @ 15:58:48 #121
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_187306523
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 14:20 schreef -mosrednA het volgende:

[..]

Ik heb het er een uur over gehad met een collega en je hebt ons wel aan het denken gezet. Heb ff geen tijd om nu te reageren, maar ik zal er op terug komen.

Bedankt voor je inzichten in ieder geval :*
You're welcome. Sorry dat ik me even liet gaan. Die periode uit mijn leven blijft een gevoelig punt. :{

En ik snap jou ook hoor. Heel vroeger stond ik er ook zo in. Misschien nog wel erger. :@
Maar met de jaren en ervaring zie ik naast het zwart en wit ook (de 50 :P ) tinten grijs.
Ik denk ook niet dat mijn man die verandering (welke na die periode pas kwam overigens) had zien aankomen.
  vrijdag 7 juni 2019 @ 16:13:48 #122
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_187306746
quote:

Dat weet je nooit. De enige zekerheden in het leven zijn de dood en de belastingen. ;)
Wat is het ergste dat je kan gebeuren? Een boel tranen, bakken ijs (of flessen rose :9 ) en een poos een kut gevoel. Maar ook dat gaat weer voorbij.
Je kan er hooguit op vertrouwen dat je uiteindelijk weer op je pootjes terecht komt. Dus een beetje meer vertrouwen in jezelf.
Als je daar wat meer van had gehad had je die uitdaging van getrouwde mannen versieren waarschijnlijk ook niet nodig gehad. :(
  vrijdag 7 juni 2019 @ 16:39:18 #123
206580 Luxuria
pi_187307093
quote:
15s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 16:13 schreef Elpis het volgende:

[..]

Dat weet je nooit. De enige zekerheden in het leven zijn de dood en de belastingen. ;)
Wat is het ergste dat je kan gebeuren? Een boel tranen, bakken ijs (of flessen rose :9 ) en een poos een kut gevoel. Maar ook dat gaat weer voorbij.
Je kan er hooguit op vertrouwen dat je uiteindelijk weer op je pootjes terecht komt. Dus een beetje meer vertrouwen in jezelf.
Als je daar wat meer van had gehad had je die uitdaging van getrouwde mannen versieren waarschijnlijk ook niet nodig gehad. :(

Natuurlijk kom ik uiteindelijk wel weer op mijn pootjes terecht, maar als ik een partner heb waar ik helemaal gek op ben en de rest van mijn leven mee wil delen, is het toch klote als hij zoiets zou doen want dan raak ik hem mogelijk kwijt. En als we getrouwd zouden zijn en/of kinderen zouden hebben maakt het de situatie ook weer complexer.
  vrijdag 7 juni 2019 @ 16:39:39 #124
206580 Luxuria
pi_187307096
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 15:58 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

Probeer het eens bij mijn vriend ;)
Want hij zal het zeker niet doen? :)
pi_187307145
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 15:38 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Denk uiteraard niet dat dat de schuld is van 1 partij. Das ook helemaal niet het punt. Vind alleen niet dat je gedwongen wordt tot vreemdgaan door het gedrag van de partner. Je maakt nog steeds zelf de beslissing hoe je op het gedrag van de partner reageert. Das geheel je eigen keuze waarin je meerdere opties hebt.
Maar ik heb ook niet gezegd dat je gedwongen wordt. Vreemdgaan is altijd een keuze en daar ben je zelf voor verantwoordelijk. Alleen kan het wel zo zijn dat vanwege de perikelen in de relatie iemand erg kwetsbaar is voor die verleiding en dat is wel iets waar beiden kritisch naar mogen kijken.
pi_187307159
quote:

Het ligt gelijk bij mannen en vrouwen.

En voor de goede orde, genoeg mannen die niet vreemdgaan. Ook niet als jij verschijnt met 'hoi, neuken?'. Een beetje apart wat jij waarneemt en wat mij betreft neem je dan niet helemaal zuiver waar.
  vrijdag 7 juni 2019 @ 16:44:32 #127
360414 bitterbal
Met mayo.
pi_187307160
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 16:42 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Maar ik heb ook niet gezegd dat je gedwongen wordt. Vreemdgaan is altijd een keuze en daar ben je zelf voor verantwoordelijk. Alleen kan het wel zo zijn dat vanwege de perikelen in de relatie iemand erg kwetsbaar is voor die verleiding en dat is wel iets waar beiden kritisch naar mogen kijken.
Nou ja je eerste reactie begon met allemaal excuses waarom iemand vreemd zou kunnen gaan. Daarna zei je dat beide verantwoordelijk zijn voor het vreemd gaan omdat je met zijn 2en in een relatie zit :P
pi_187307247
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 16:44 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Nou ja je eerste reactie begon met allemaal excuses waarom iemand vreemd zou kunnen gaan. Daarna zei je dat beide verantwoordelijk zijn voor het vreemd gaan omdat je met zijn 2en in een relatie zit :P
Nou, ik schreef dit:

En de redenen daarvoor [vreemdgaan, VEM] zijn legio. En van wat ik zie is er zelden ‘een schuldige’. Het is heel gemakkelijk om vreemdgaan en de vreemdganger te veroordelen, maar de ander emotioneel en/of fysiek te verwaarlozen is net zo wreedaardig, of misschien nog wel meer.

Daarmee heb ik geenszins bedoeld dat het allemaal heel ok is om vreemd te gaan, ik geef alleen aan dat vreemdgangers niet direct hele nare personen zijn. Vreemdgaan op zich is wel naar, maar zoals ik al schreef, dat geldt ook voor emotionele of fysieke verwaarlozing.

Nog even afgezien van iemand wiens partner zo ziek is dat die nu niet en nooit meer fysiek er voor jou kan zijn. Dan vind ik vreemdgaan legitiem. En het hangt van de situatie af in hoeverre je dat nog kan en/of moet bespreken met de ander.

De wereld is niet ideaal.
  vrijdag 7 juni 2019 @ 16:54:19 #129
360414 bitterbal
Met mayo.
pi_187307285
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 16:51 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Nou, ik schreef dit:

En de redenen daarvoor [vreemdgaan, VEM] zijn legio. En van wat ik zie is er zelden ‘een schuldige’. Het is heel gemakkelijk om vreemdgaan en de vreemdganger te veroordelen, maar de ander emotioneel en/of fysiek te verwaarlozen is net zo wreedaardig, of misschien nog wel meer.

Daarmee heb ik geenszins bedoeld dat het allemaal heel ok is om vreemd te gaan, ik geef alleen aan dat vreemdgangers niet direct hele nare personen zijn. Vreemdgaan op zich is wel naar, maar zoals ik al schreef, dat geldt ook voor emotionele of fysieke verwaarlozing.

Nog even afgezien van iemand wiens partner zo ziek is dat die nu niet en nooit meer fysiek er voor jou kan zijn. Dan vind ik vreemdgaan legitiem. En het hangt van de situatie af in hoeverre je dat nog kan en/of moet bespreken met de ander.

Nee niemand is perfect :P
pi_187307697
Walgelijk en te makkelijk. Kap je relatie dan af, wel zo eerlijk voor iedereen.

Sinds ik vrijgezel ben zijn 9/10 mannen die op me af stappen bezet.
Met de tekst "ik heb wel een probleempje" proberen ze dan schattig te doen ofzo?
Ik heb er heeeeelemaal niks mee. Ken een aantal meiden die daar geen problemen mee hebben.
Schaamteloos.
pi_187308446
Vreemdgaan is niet tof idd, dan kun je beter nog naar de hoeren. Dat is lust.
pi_187308811
Drie vrouwen waarmee ik all the way kon vreemdgaan, en twee ervan wisten zelfs dat ik een vriendin had, daar heb ik het niet mee gedaan. De een gewoon gedag gezegd zonder in te gaan op haar suggestie 'dat ik wel mocht blijven' en bij de twee anderen ben ik gewoon weggerend toen ze even naar de wc moesten, je hoeft dus niet vreemd te gaan (en ja ze waren echt wel lekker).
pi_187310091
Vreemdgaan is echt not done. Als je aan wil rommelen met iemand anders, ga je gang, maar zet vooraf een punt achter je relatie. Het slaat nergens om op iemand onnodig pijn te doen, iemand die nog wel van je houdt.

quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 18:19 schreef Guapoo het volgende:
Vreemdgaan is niet tof idd, dan kun je beter nog naar de hoeren. Dat is lust.
Hoezo is dat geen vreemdgaan? :?
pi_187311453
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 20:03 schreef Gruj0 het volgende:
Vreemdgaan is echt not done. Als je aan wil rommelen met iemand anders, ga je gang, maar zet vooraf een punt achter je relatie. Het slaat nergens om op iemand onnodig pijn te doen, iemand die nog wel van je houdt.
[..]

Hoezo is dat geen vreemdgaan? :?
Partners vinden dat minder erg, omdat de man geen gevoelens heeft voor een hoer. Hij gaat er heen omdat hun partner bepaalde dingen niet doet, wat een hoer wel bij hem doet.
pi_187313001
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 21:16 schreef Guapoo het volgende:

[..]

Partners vinden dat minder erg, omdat de man geen gevoelens heeft voor een hoer. Hij gaat er heen omdat hun partner bepaalde dingen niet doet, wat een hoer wel bij hem doet.
Zoals?

Ik vind dat altijd zo idioot. Als jij seksuele verlangens hebt die jouw partner niet met jou wil delen, dan kun je beter uit elkaar gaan.

Sowieso, naar de hoeren gaan omdat je seksleven thuis onbevredigend is. Wat een armoede.
pi_187313192
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 22:44 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Zoals?

Ik vind dat altijd zo idioot. Als jij seksuele verlangens hebt die jouw partner niet met jou wil delen, dan kun je beter uit elkaar gaan.

Sowieso, naar de hoeren gaan omdat je seksleven thuis onbevredigend is. Wat een armoede.
Je vindt het net nog begrijpelijk dat iemand vreemdgaat in bepaalde situaties, maar met een prostituée is dan weer armoede..
  vrijdag 7 juni 2019 @ 22:57:50 #137
165633 eriksd
The grand facade...
pi_187313263
quote:

[..]

Ok, daar gaan we.

Ok man.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_187313477
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 16:51 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Nou, ik schreef dit:

Als iemand er vanwege ernstige ziekte niet meer voor je kan zijn op ‘fysiek gebied’ (seks dus) is het in jouw ogen legitiem.

Dit is toch treurig.
pi_187313686
Vanavond weer een bachelorettefeestje meegemaakt. Ik heb maar één advies aan degene die morgen gaat trouwen: niet doen :').
  Moderator vrijdag 7 juni 2019 @ 23:34:04 #140
441859 crew  Lenny77
pi_187313857
quote:

[..]

Moest m toch even quoten.
Super post! O+
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_187314077
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 22:53 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

Je vindt het net nog begrijpelijk dat iemand vreemdgaat in bepaalde situaties, maar met een prostituée is dan weer armoede..
Ja. Ik vind seks met een prostituee per definitie armoede. Het is het lichaam van een ander gebruiken voor masturbatie. Liefdeloos, zonder verbinding... niets voor mij.

Maar dat is eigenlijk niet de reden waarom ik er op reageerde. Mijn reden is dat iemand dus bij iemand blijft terwijl die persoon niet echt bij hem past. Dan doe je jezelf en die ander tekort. Dat is op zichzelf ook liefdeloos.

Kijk, dat iemand naar de hoeren gaat, ok. Zoals gezegd niet mijn ding. Maar als je dat doet omdat jouw relatie op seksueel gebied iets voor jou wezenlijks mist, dan vind ik het heel sneu dat je dat gewoon accepteert en op die manier oplost.
pi_187314110
Confirmation bias
pi_187314155
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 23:10 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

Als iemand er vanwege ernstige ziekte niet meer voor je kan zijn op ‘fysiek gebied’ (seks dus) is het in jouw ogen legitiem.

Dit is toch treurig.
De hele situatie is treurig. Maar mensen hebben een hele sterke behoefte aan fysieke intimiteit. Dat kan het verschil maken tussen niet lekker in je vel zitten en helemaal in de kracht van het leven staan.

Ik vind het ergens wel mooi als iemand zich zo kan opofferen voor zijn of haar partner en dat die persoon dan een ander kan vinden bij wie hij of zij de kracht daarvoor haalt.

Zoals ik eerder al had gezegd: als ik ernstig ziek wordt hoop ik oprecht dat mijn vriendin iemand vindt die haar behoeftes kan vervullen als zij daar open voor staat. Het zou mij namelijk enorm veel pijn doen om te zien dat zij lijdt.
  zaterdag 8 juni 2019 @ 00:02:45 #144
302898 RockNijntje
Je dagelijkse dosis Zillennial
pi_187314313
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 23:51 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

De hele situatie is treurig. Maar mensen hebben een hele sterke behoefte aan fysieke intimiteit. Dat kan het verschil maken tussen niet lekker in je vel zitten en helemaal in de kracht van het leven staan.

Ik vind het ergens wel mooi als iemand zich zo kan opofferen voor zijn of haar partner en dat die persoon dan een ander kan vinden bij wie hij of zij de kracht daarvoor haalt.

Zoals ik eerder al had gezegd: als ik ernstig ziek wordt hoop ik oprecht dat mijn vriendin iemand vindt die haar behoeftes kan vervullen als zij daar open voor staat. Het zou mij namelijk enorm veel pijn doen om te zien dat zij lijdt.
Volgens mij staan vrij veel 'zieke partners' dit toe, als ik de verhalen zo hoor. Net als dat een boel mensen op hun sterfbed zeggen dat ze hopen dat degene die ze achterlaten nog een nieuwe partner of 'maatje' vindt. That's love, I guess.
Als je mij ziet posten ben ik verdwaald in het verleden of mis ik jullie
pi_187314425
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 juni 2019 00:02 schreef RockNijntje het volgende:

[..]

Volgens mij staan vrij veel 'zieke partners' dit toe, als ik de verhalen zo hoor. Net als dat een boel mensen op hun sterfbed zeggen dat ze hopen dat degene die ze achterlaten nog een nieuwe partner of 'maatje' vindt. That's love, I guess.
Absoluut. Zoals iemand ander het al schreef: het is enorm liefdeloos om de behoeftes van de ander te negeren en alleen maar aan je eigenbelang te denken.
pi_187314469
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 juni 2019 00:02 schreef RockNijntje het volgende:

[..]

Dat is mooi! Maar om het achterom je partner zijn rug te doen, dat snap ik echt niet. Dat vind ik niet normaal.
  zaterdag 8 juni 2019 @ 00:22:58 #147
16918 flipsen
Argentinie-specialist!
pi_187314540
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 21:42 schreef Harlekien het volgende:
Vaak tegengekomen, ook zelf wel eens gedaan.
Ging gebukt onder spijt maar nooit opgebiecht.

Ik kan niet zo goed tegen verleidingen, maar merk dat mijn huidige vriendin dat ik ook niet meer in de verleiding kom
Ah, ze leest mee :P
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
  zaterdag 8 juni 2019 @ 00:23:41 #148
302898 RockNijntje
Je dagelijkse dosis Zillennial
pi_187314548
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2019 00:16 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

Dat is mooi! Maar om het achterom je partner zijn rug te doen, dat snap ik echt niet. Dat vind ik niet normaal.
Ik heb het topic verder niet gelezen, zag alleen dat dit onderwerp aangestipt werd.

Tsja, ik kan het ergens wel begrijpen als je partner super scummy of naar is. Maar dan nog steeds kun je diegene beter dumpen en verdergaan met je leven dan vreemdgaan lijkt me. Dat is het ding, er zijn áltijd betere manieren en oplossingen dan vreemdgaan.
Als je mij ziet posten ben ik verdwaald in het verleden of mis ik jullie
pi_187314599
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 23:51 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik vind het kansloos om zoiets te doen achterom de rug van je doodzieke partner. Erg respectloos en het getuigt van enorme schijt aan je eigen partner. Ik zou er voor mezelf niet mee kunnen leven op zo’n manier. Dan zou ik het bespreekbaar maken. Maar vreemdgaan: nee, nooit.

Mooi toch, dan is dat voor jullie duidelijk.
pi_187314695
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 23:45 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ja. Ik vind seks met een prostituee per definitie armoede. Het is het lichaam van een ander gebruiken voor masturbatie. Liefdeloos, zonder verbinding... niets voor mij.

Maar dat is eigenlijk niet de reden waarom ik er op reageerde. Mijn reden is dat iemand dus bij iemand blijft terwijl die persoon niet echt bij hem past. Dan doe je jezelf en die ander tekort. Dat is op zichzelf ook liefdeloos.

Kijk, dat iemand naar de hoeren gaat, ok. Zoals gezegd niet mijn ding. Maar als je dat doet omdat jouw relatie op seksueel gebied iets voor jou wezenlijks mist, dan vind ik het heel sneu dat je dat gewoon accepteert en op die manier oplost.
Lust en verlangen dus.

Hetzelfde als je vreemdgaat omdat je fysiek contact mist als je partner ziek is. Dat doe je ook uit lust en verlangen. Of uit eenzaamheid, want een diepe emotionele verbinding heb je - als het goed is - ook met meerdere mensen in je leven. Waarmee je kunt praten over nare situaties enzo, waarmee je leuke dingen kunt doen.
pi_187314740
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 juni 2019 00:23 schreef RockNijntje het volgende:

[..]

Ik heb het topic verder niet gelezen, zag alleen dat dit onderwerp aangestipt werd.

Tsja, ik kan het ergens wel begrijpen als je partner super scummy of naar is. Maar dan nog steeds kun je diegene beter dumpen en verdergaan met je leven dan vreemdgaan lijkt me. Dat is het ding, er zijn áltijd betere manieren en oplossingen dan vreemdgaan.
Ja zo denk ik er ook over. Wees eerlijk.
pi_187315960
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2019 00:29 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

Ik vind het kansloos om zoiets te doen achterom de rug van je doodzieke partner. Erg respectloos en het getuigt van enorme schijt aan je eigen partner. Ik zou er voor mezelf niet mee kunnen leven op zo’n manier. Dan zou ik het bespreekbaar maken. Maar vreemdgaan: nee, nooit.

Mooi toch, dan is dat voor jullie duidelijk.
Ik had al gezegd dat eerlijk daarover zijn op zichzelf het beste is, maar aangezien dat niet altijd kan, kan vreemdgaan ook gewoon de minst kwade optie zijn.
pi_187315966
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2019 00:37 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

Lust en verlangen dus.

Hetzelfde als je vreemdgaat omdat je fysiek contact mist als je partner ziek is. Dat doe je ook uit lust en verlangen. Of uit eenzaamheid, want een diepe emotionele verbinding heb je - als het goed is - ook met meerdere mensen in je leven. Waarmee je kunt praten over nare situaties enzo, waarmee je leuke dingen kunt doen.
Moet ik hieruit begrijpen dat jij nooit een relatie hebt gehad en daarom niet begrijpt wat ik bedoel?
pi_187316621
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2019 07:31 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Moet ik hieruit begrijpen dat jij nooit een relatie hebt gehad en daarom niet begrijpt wat ik bedoel?
Het verschil tussen jou en mij is, denk ik, dat ik mijn partner niet inwisselbaar vind. Wat hij voor mij is kan een ander niet zijn. Ik hoef dan ook geen seksuele omgang met een ander als ‘steun’. Ook niet als hij vanwege ziekte niet intiem kan zijn. Ik zou mijn partner liever willen steunen en mijn hoofd zou niet naar seks staan als mijn partner doodziek is. Al zou het 2 jaar duren; als ik verdriet, zorgen of stress heb verlang ik niet naar seksualiteit. Daar staat mijn hoofd niet naar.

Ook is seks voor mij geen uitlaatklep. Dat is het voor mannen volgens mij vaak wel, maar voor vrouwen volgens mij iets minder. En voor mij absoluut niet. Ik heb seks als ik mij goed voel, niet als ik mij slecht voel.

Bovendien heb ik een diepe verbinding nodig om seks met iemand te hebben. Dat zou betekenen dat ik tijdens de ziekte of het sterfbed van mijn partner open zou staan voor verliefdheid. Ik sta open voor leuk contact als ik single ben en goed in mijn vel zit. Niet als mijn partner stervende is. Als mijn partner stervende zou zijn, zou ik kapot zijn van verdriet.

Wel zou ik verlangen naar steun. Gesprekken over mijn problemen. En voor steun kan ik, gelukkig, terecht bij een grote groep familie en vrienden, waarmee ik een hechte emotionele binding heb. En waarbij ik altijd terecht kan.

De diepere en seksuele verbinding met mijn partner.. Ondenkbaar dat ik dat met ander kan hebben. Ondenkbaar dat ik daarnaar verlang met een ander. In mijn 25 jaar op deze wereld heb ik dat nog nooit gehad. Het lijkt mij sterk dat ik mijzelf zo open zou kunnen stellen bij een andere man dan mijn vriend. Al helemaal als mijn vriend doodziek is. Komt misschien omdat ik verliefd ben, maar nee.

Het is voor mij onwaarschijnlijk.

Daarom vind ik het vrij laf om vreemd te gaan in zo’n situatie. Als je een goede relatie hebt kan je daar eerlijk over zijn. Hoe kan je leven met de wetenschap dat je je partner hebt bedonderd terwijl hij/zij lag te creperen?
pi_187317297
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2019 09:36 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

Het verschil tussen jou en mij is, denk ik, dat ik mijn partner niet inwisselbaar vind. Wat hij voor mij is kan een ander niet zijn. Ik hoef dan ook geen seksuele omgang met een ander als ‘steun’. Ook niet als hij vanwege ziekte niet intiem kan zijn. Ik zou mijn partner liever willen steunen en mijn hoofd zou niet naar seks staan als mijn partner doodziek is. Al zou het 2 jaar duren; als ik verdriet, zorgen of stress heb verlang ik niet naar seksualiteit. Daar staat mijn hoofd niet naar.

Ook is seks voor mij geen uitlaatklep. Dat is het voor mannen volgens mij vaak wel, maar voor vrouwen volgens mij iets minder. En voor mij absoluut niet. Ik heb seks als ik mij goed voel, niet als ik mij slecht voel.

Bovendien heb ik een diepe verbinding nodig om seks met iemand te hebben. Dat zou betekenen dat ik tijdens de ziekte of het sterfbed van mijn partner open zou staan voor verliefdheid. Ik sta open voor leuk contact als ik single ben en goed in mijn vel zit. Niet als mijn partner stervende is. Als mijn partner stervende zou zijn, zou ik kapot zijn van verdriet.

Wel zou ik verlangen naar steun. Gesprekken over mijn problemen. En voor steun kan ik, gelukkig, terecht bij een grote groep familie en vrienden, waarmee ik een hechte emotionele binding heb. En waarbij ik altijd terecht kan.

De diepere en seksuele verbinding met mijn partner.. Ondenkbaar dat ik dat met ander kan hebben. Ondenkbaar dat ik daarnaar verlang met een ander. In mijn 25 jaar op deze wereld heb ik dat nog nooit gehad. Het lijkt mij sterk dat ik mijzelf zo open zou kunnen stellen bij een andere man dan mijn vriend. Al helemaal als mijn vriend doodziek is. Komt misschien omdat ik verliefd ben, maar nee.

Daarom vind ik het vrij laf om vreemd te gaan in zo’n situatie. Als je een goede relatie hebt kan je daar eerlijk over zijn. Hoe kan je leven met de wetenschap dat je je partner hebt bedonderd terwijl hij/zij lag te creperen?
Alsof zieke mensen hun ziekte blijmoedig dragen ofzo. Als je 24/7 bezig bent om alle ballen in de lucht te houden wil je uiteindelijk ook wel eens keer gewoon een beetje aandacht voor jezelf. Gewoon doen alsof alles normaal is. Alsof je niet een doodzieke vrouw thuis hebt zitten. En altijd alle kutklusjes op moet knappen. Alleen houden van is niet genoeg.
pi_187317336
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2019 10:55 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Alsof zieke mensen hun ziekte blijmoedig dragen ofzo. Als je 24/7 bezig bent om alle ballen in de lucht te houden wil je uiteindelijk ook wel eens keer gewoon een beetje aandacht voor jezelf. Gewoon doen alsof alles normaal is. Alsof je niet een doodzieke vrouw thuis hebt zitten. En altijd alle kutklusjes op moet knappen. Alleen houden van is niet genoeg.
Dit. Even tijd met iemand die je NIET 24/7 leegtrekt. Veel begrijpelijker dan iemand die 12 bier achteroverklapt en dan in het bed van een ander belandt.
  Miss 200.000.000! zaterdag 8 juni 2019 @ 11:00:51 #157
367000 roos94
pi_187317349
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2019 11:00 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Dit. Even tijd met iemand die je NIET 24/7 leegtrekt.
Mag hopen dat mensen die zo denken toch eeuwig vrijgezel blijven. Bah. Bah en nog eens. Bah.

Zou liever in mijn eentje liggen te creperen dan dat ik met een slang getrouwd ben.
pi_187317360
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2019 11:00 schreef roos94 het volgende:

[..]

Mag hopen dat mensen die zo denken toch eeuwig vrijgezel blijven. Bah. Bah en nog eens. Bah.
Jij hebt overduidelijk nog nooit in je leven langdurig zorg aan een ander verleend.
  Miss 200.000.000! zaterdag 8 juni 2019 @ 11:03:37 #159
367000 roos94
pi_187317379
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2019 11:01 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Jij hebt overduidelijk nog nooit in je leven langdurig zorg aan een ander verleend.
Ik hoop echt dat jij nooit maar dan ook echt nooit en te nimmer een partner zal vinden en of behouden.

Blijf lekker alleen of neem een open relatie. Maar pretendeer niet een monogame relatie te willen.
pi_187317393
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2019 11:03 schreef roos94 het volgende:

[..]

Ik hoop echt dat jij nooit maar dan ook echt nooit en te nimmer een partner zal vinden en of behouden.
Ik hoop voor jou dat je nooit een partner krijgt die zo ziek is dat ze zelf niks meer kan.
  Miss 200.000.000! zaterdag 8 juni 2019 @ 11:05:52 #161
367000 roos94
pi_187317401
Ik ga uit het topic voordat ik een permanente ban krijg, dus doe geen moeite om nog te reageren want ik zal het niet lezen.

Succes met je leven en sterkte aan je partner.
pi_187317463
Laf is ook wel een redelijk waardeoordeel. Dat jij je goed voelt bij opoffering en wegcijferen, betekent niet dat iedereen zo hoeft te leven. Voor iemand anders zorgen kan alleen als je ook goed voor jezelf zorgt en een ieder heeft andere behoeftes en patronen.

Het een is niet beter dan het ander. Het een voelt wel beter dan het ander, maar dat heeft vooral met opvoeding en je eigen hoofd te maken.

Als ik enorm ziek zou zijn, hoop dat ik de ander zichzelf niet voor mij opoffert, maar juist het leven blijft vieren, zodat de pijn dragelijk wordt.

Verschil van perceptie en de ander als losstaand mens blijven zien en niet als verlengstuk van jezelf.
pi_187317483
Verdriet en pijn worden niet minder bij delen, het verdubbeld
pi_187317649
Vreemdgaan is een van de ergste dingen die je je partner aan kan doen imo. En ik weet zeker dat het véél vaker gebeurd dan mensen denken. Het is vaak niet iets waar mensen trots op zijn, vaak blijft het geheim. En als het al uitkomt krijgt niet meteen iedereen in de omgeving het te horen. Omdat het ze geen zak aangaat verder. Maar de cijfers die bekend zijn van vreemdgangers....nou, die zou ik niet al te serieus nemen, er zijn veel meer mensen die het wel eens gedaan hebben imo.

Vroeger dacht ik nogal zwart/wit over vreemdgaan. Dingen als ''eens een vreemdganger, altijd een vreemdganger'' en ik dacht ook dat er geen enkel excuus was om vreemd te gaan. In normale situaties denk ik er nog net zo over, maar ik ben wel minder zwart/wit gaan denken. Mensen kunnen wel zeker veranderen. En écht spijt hebben. Er van leren. En het heeft niet altijd te maken met gebrek aan liefde of respect voor de partner. Dat maakt het niet opeens goed natuurlijk; in de meeste gevallen zal ik bij vreemdgaan alsnog keihard wegrennen, maar ik zit in een relatie waar er is vreemdgegaan en ik ben wel gebleven. Er was een degelijke reden, enorm veel spijt en het is een enorme les geweest voor ons allebei. Communiceren is écht zo belangrijk.

Ik kan ook zeker begrijpen dat er een punt komt in een relatie dat een van de twee, of allebei, het eens met iemand anders wil doen. Dat aankaarten bij je partner zou juist aangemoedigd moeten worden. Erover praten is zo belangrijk. Maar respecteer elkaar genoeg dat je dat dan ook doet ipv dat je maar meteen vreemdgaan. En mocht er uit komen dat je partner niet op een lijn zit...respecteer dat dan ook. Of geef eerlijk aan dat het dan over is voor je. Dan kan je daarna neuken wat je wil.

Mensen met zieke partners...snap ik ook wel dat ze het af en toe nodig hebben. Als dat er voor zorgt dat ze er wel voor hun partners kunnen zijn...ik denk dat er maar weinig partners zouden zijn die daar problemen mee zouden hebben. Wel zou ik het nog steeds netter vinden als het dan wel besproken (mits mogelijk). Stiekem, stiekem vind ik in vrijwel alle situaties gewoon kansloos. Kijk, als je er niet over kan communiceren (psychisch ziek bv)....tja, dan is het wat anders, maar verder?

Al met al is het niet heel moeilijk allemaal. Communiceren en respect hebben voor elkaar. Ook als je de fout in bent gegaan....zeg het dan meteen...uit jezelf. Laat zien dat je enorme spijt hebt. Respecteer je partner genoeg om het meteen te vertellen, zodat die partner zelf kan kiezen of hij/zij door wil gaan met de relatie, ipv dat die partner enkel gelukkig is met een illusie.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 08-06-2019 11:34:23 ]
pi_187317759
quote:

[..]

Ik denk dat het verschil vooral zit in levenservaring. Toen ik 25 was dacht ik ook over veel dingen heel anders dan nu. De praktijk is nu eenmaal weerbarstiger dan de theorie.

Overigens kan het best zo zijn dat je gelijk hebt en jij inderdaad jarenlang zonder seks kan. Maar je weet pas echt welke keuzes je gaat maken als je echt in die situatie zit.

Het is overigens wel heel makkelijk als je zelf heel goed jarenlang zonder seks kan om mensen te veroordelen die dat verlangen wel heel sterk hebben en dat dus nodig hebben om die zorg jarenlang vol te houden.

Verder probeer jij de seks steeds plat te maken door het terug te brengen tot het fysieke. Terwijl seks/fysieke intimiteit voor mensen nu eenmaal een eerste levensbehoefte betreft.

Misschien is dat omdat jij seks nooit anders hebt ervaren en als dat zo is hoop ik toch voor je dat je wel die diepere verbinding gaat ervaren die wat mij betreft bij seks met mijn partner hoort.
pi_187317785
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 juni 2019 11:00 schreef roos94 het volgende:

[..]

Zou liever in mijn eentje liggen te creperen dan dat ik met een slang getrouwd ben.
Het ontbreekt jou op dit gebied volledig aan empathisch vermogen. Maar dat is echt jouw probleem.
  zaterdag 8 juni 2019 @ 11:41:20 #167
123170 alors
zlata1234
pi_187317842
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 juni 2019 11:14 schreef Jopie78 het volgende:
Verdriet en pijn worden niet minder bij delen, het verdubbeld
En het vertienvoudigd als je erachter komt en meerdere mensen in je omgeving wisten het al, maar zeiden niks...

OT: Vroeger dacht ik dat het meeviel. Nu heb ik zoveel verhalen gehoord, gezien en meegemaakt waarvan ik vroeger dacht dat het alleen in soaps gebeurde.

Het gebeurt echt heel veel. De schaamte is er ook af. De ik-cultuur waarbij het (kortstondige) geluk van het individu ver verheven staat boven de langdurige pijn van naasten. En het totale gebrek aan zelfinzicht en zelfkritiek. Alles overkomt ze, is de schuld van omstandigheden/partner/het leven. Echt heel triest.
know'm sayin?
word? word.
  zaterdag 8 juni 2019 @ 11:43:12 #168
123170 alors
zlata1234
pi_187317870
Quote i.p.v. edit
know'm sayin?
word? word.
pi_187318003
quote:

Dat zijn echt de meest prachtige ja. Zelf vreemdgaan en dan de schuld aan de partner geven :') _O-
pi_187318494
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2019 11:00 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Dit. Even tijd met iemand die je NIET 24/7 leegtrekt. Veel begrijpelijker dan iemand die 12 bier achteroverklapt en dan in het bed van een ander belandt.
Ja, die tijd heb je dan toch met familie en goede vrienden? Daarvoor heb je toch geen seks met een ander nodig, lijkt mij?
pi_187318531
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2019 12:33 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

Ja, die tijd heb je dan toch met familie en goede vrienden? Daarvoor heb je toch geen seks met een ander nodig, lijkt mij?
Nee want ook voor hun gaat het allemaal om de situatie waarin je zit.
pi_187318757
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2019 11:34 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik denk dat het verschil vooral zit in levenservaring. Toen ik 25 was dacht ik ook over veel dingen heel anders dan nu. De praktijk is nu eenmaal weerbarstiger dan de theorie.

Overigens kan het best zo zijn dat je gelijk hebt en jij inderdaad jarenlang zonder seks kan. Maar je weet pas echt welke keuzes je gaat maken als je echt in die situatie zit.

Het is overigens wel heel makkelijk als je zelf heel goed jarenlang zonder seks kan om mensen te veroordelen die dat verlangen wel heel sterk hebben en dat dus nodig hebben om die zorg jarenlang vol te houden.

Verder probeer jij de seks steeds plat te maken door het terug te brengen tot het fysieke. Terwijl seks/fysieke intimiteit voor mensen nu eenmaal een eerste levensbehoefte betreft.

Misschien is dat omdat jij seks nooit anders hebt ervaren en als dat zo is hoop ik toch voor je dat je wel die diepere verbinding gaat ervaren die wat mij betreft bij seks met mijn partner hoort.
Ik ervaar juist de diepere verbinding (emotioneel en fysiek). Voor minder doe ik het sowieso niet en ga ik geen relatie aan. En die verbinding kan ik niet met een ander krijgen dan mijn eigen vriend, want dat is in 25 jaar nooit eerder gebeurd. Ik denk sowieso dat dat uniek is en dat daar veel liefde/verliefdheid bij komt kijken.

Daarom zou ik in zo’n situatie sowieso niet vreemdgaan. Ik zou er niet eens over na kunnen denken. Dat je maatje aan het creperen is en jij een zogenaamde verbinding bij een ander zoekt, dan vraag ik me af hoe echt die verbinding dan was.

Je praat alsof je partner inwisselbaar is op seksueel vlak. Ik vraag me dan juist af of jij die diepere seksuele verbinding wel hebt ervaren, want hoe kan je dan zo makkelijk zeggen dat je dat met een ander ook kan als iemand waar je zielsveel van houdt dood ligt te gaan.

Ik snap het niet. :P
pi_187319137
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2019 12:52 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

Ik ervaar juist de diepere verbinding (emotioneel en fysiek). Voor minder doe ik het sowieso niet en ga ik geen relatie aan. En die verbinding kan ik niet met een ander krijgen dan mijn eigen vriend, want dat is in 25 jaar nooit eerder gebeurd. Ik denk sowieso dat dat uniek is en dat daar veel liefde/verliefdheid bij komt kijken.

Daarom zou ik in zo’n situatie sowieso niet vreemdgaan. Ik zou er niet eens over na kunnen denken. Dat je maatje aan het creperen is en jij een zogenaamde verbinding bij een ander zoekt, dan vraag ik me af hoe echt die verbinding dan was.

Je praat alsof je partner inwisselbaar is op seksueel vlak. Ik vraag me dan juist af of jij die diepere seksuele verbinding wel hebt ervaren, want hoe kan je dan zo makkelijk zeggen dat je dat met een ander ook kan als iemand waar je zielsveel van houdt dood ligt te gaan.

Je bent pas 25, wat weet jij nou?
pi_187319217
Ik ben zelf nooit vreemdgegaan. Mijn eerste vriend is wel vreemdgegaan toendertijd.
Ik ben inmiddels een jaar single en ik verbaas me er over hoe veel mannen zichzelf aanbieden terwijl ze een vriendin hebben (soms zelfs ook samenwonen). Ik begrijp het gewoon niet....
Striving to be more than average.
pi_187319607
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2019 12:52 schreef Moneyfornothing1 het volgende:

[..]

Kun jij je niet voorstellen dat als jouw partner ernstig ziek en hulpbehoevend wordt, dat dat de verhoudingen doet veranderen en je dan van geliefden transformeert in patiënt en verzorger?

Daar zit een beetje de crux.

En je haalt een beetje de relationele en fysieke verbinding door elkaar.

Maar echt, stel jouw vriend/man raakt dement. Weet niet meer wie jij bent. Wat denk jij dat er dan van de verbinding overblijft? Dan kun jij nog steeds met liefde voor hem zorgen, maar er is dan echt geen verbinding meer, relationeel, laat staan fysiek.
pi_187319876
Vreemdgaan vind ik vies...
Ik denk dat als je echt een serieuze relatie hebt dat je zoiets gewoon kunt bespreken.. wij zijn 9 jaar samen, getrouwd en kids. Maar als ik of mijn vrouw een keer iets anders zoekt, tja dan doe maar.. wij weten zeker van elkaar dat dit zonder gevoel zal zijn, sex is anders dan houden van.

Net zoals dat een trio ook spannend is voor een keer.
Nu is het niet zo dat wij de behoefte hebben om met een ander te gaan, maar mocht zoiets over een, of tien jaar voorkomen nou ja dan toe maar.

Misschien zijn wij hier heel nuchter in en niet iedereen zal dit kunnen waarderen, maar ik denk dat dit goed is.

Natuurlijk niet stiekem maar er gewoon eerlijk voor uit komen en bespreken.
Ik was hier...
  zaterdag 8 juni 2019 @ 15:21:38 #177
451005 Grems
Clown World
pi_187320523
Ik ga altijd vreemd, meestal ga ik wel voor vrouwen met een fatsoenlijk libido maar tot op heden blijkt eentje onvoldoende.
pi_187320716
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2019 00:22 schreef flipsen het volgende:

[..]

Ah, ze leest mee :P
Haha nee hoor, gewoon niet de behoefte of de verleiding.
pi_187321202
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 23:24 schreef LelijKnap het volgende:
Vanavond weer een bachelorettefeestje meegemaakt. Ik heb maar één advies aan degene die morgen gaat trouwen: niet doen :').
Heel benieuwd naar de details ~O>
pi_187321204
quote:

[..]

Ik ben het hier h-e-l-e-m-a-a-l mee eens. _O_
Dachten er maar meer mensen net zo over.

quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2019 13:16 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Je bent pas 25, wat weet jij nou?
Genoeg mensen die een stuk jonger zijn en een stuk meer levenservaring hebben hoor.
Maar je zal het wel sarcastisch hebben bedoeld.

[ Bericht 3% gewijzigd door Gruj0 op 08-06-2019 16:12:24 ]
pi_187321457
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 15:58 schreef Elpis het volgende:

[..]

You're welcome. Sorry dat ik me even liet gaan. Die periode uit mijn leven blijft een gevoelig punt. :{
Nee joh, geen probleem. Je verwoorde het gewoon heel scherp, niets mis mee.

quote:
En ik snap jou ook hoor. Heel vroeger stond ik er ook zo in. Misschien nog wel erger. :@
Maar met de jaren en ervaring zie ik naast het zwart en wit ook (de 50 :P ) tinten grijs.
Ik denk ook niet dat mijn man die verandering (welke na die periode pas kwam overigens) had zien aankomen.
Naja ik heb het er dus echt een uur over gehad met een collega van in de 50. Is ruim 26 jaar getrouwd en ik vroeg hem hoe hij denkt over vreemdgaan in zo’n extreme situatie.

Wat hij ongeveer zei is; ik ben zo lang samen met mijn vrouw, dat we elkaar niet meer als apart zien, maar als één. We zijn als het ware samengesmolten en zonder elkaar blijft er weinig van ons over. Dus ik zou nooit die stap maken, puur om het respect wat ik heb tegenover haar na al die jaren. Na alles wat ze voor me heeft betekend is dat iets wat ik nooit meer bij een ander wil halen, ook al zou ik het kunnen.

Maaar zei hij; als in zo’n situatie een ander het wel doet zou ik hem niet veroordelen, want zei hij; “mensen doen rare dingen om uit hun leven te ontsnappen.”. Dus ondanks dat ik het nooit zou kunnen en willen doen, kan ik begrijpen dat mensen die fout maken.

En dat is ook waar ik me bij aan wil sluiten. Ik blijf het in elke situatie fout vinden, maar ik kan moeilijk voor een ander beoordelen of iets goed of fout is als ikzelf niet in die situatie zit. Dus ondanks dat ik in dit onderwerp uitzonderlijk zwart-wit denk, erken ik wel het grijze gebied, welke voor mij echter heeel erg dun is.
pi_187322426
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2019 16:07 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Ik ben het hier h-e-l-e-m-a-a-l mee eens. _O_
Dachten er maar meer mensen net zo over.
[..]

Genoeg mensen die een stuk jonger zijn en een stuk meer levenservaring hebben hoor.
Maar je zal het wel sarcastisch hebben bedoeld.
Jaja klinkt mooi hoor die diepe verbondenheid enzovoort, maar als je eenmaal een verzorger/patiënt relatie hebt is die diepe verbondenheid zo pleitte hoor. Ik denk dat ze niet weet hoe het is om voor iemand te moeten zorgen die doodziek is, maar ze heeft wel een oordeel klaar. En dat stoort mij.
pi_187323626
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2019 17:32 schreef Cryptocoryne het volgende:

[..]

Jaja klinkt mooi hoor die diepe verbondenheid enzovoort, maar als je eenmaal een verzorger/patiënt relatie hebt is die diepe verbondenheid zo pleitte hoor. Ik denk dat ze niet weet hoe het is om voor iemand te moeten zorgen die doodziek is, maar ze heeft wel een oordeel klaar. En dat stoort mij.
Als je daar middenin zit heb je de neiging om zo te denken. Ik dacht ook ooit dat ik nooit zou scheiden. Ik had een fantastische vrouw, we hadden samen echt alles wat belangrijk is en meer en heel simpel, alles was top.

Totdat het voorbij was.

Things change, people change. Soms door interne zaken, soms door externe zaken.

En dan sta je ineens in een situatie die je nooit voorzien had, nooit gewenst en neem je beslissingen waarvan je dacht dat je ze nooit zou nemen.

Het is allemaal heel oprecht als mensen zeggen dat ze zoiets nooit zouden doen. Maar ja, dat is ook niets meer dan een grote gok.
pi_187323752
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2019 18:57 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Als je daar middenin zit heb je de neiging om zo te denken. Ik dacht ook ooit dat ik nooit zou scheiden. Ik had een fantastische vrouw, we hadden samen echt alles wat belangrijk is en meer en heel simpel, alles was top.

Totdat het voorbij was.

En dan sta je ineens in een situatie die je nooit voorzien had, nooit gewenst en neem je beslissingen waarvan je dacht dat je ze nooit zou nemen.

Het is allemaal heel oprecht als mensen zeggen dat ze zoiets nooit zouden doen. Maar ja, dat is ook niets meer dan een grote gok.
Daarom voorkomen is beter dan genezen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-06-2019 19:05:46 ]
pi_187323885
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2019 18:57 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Totdat het voorbij was.

Je kunt niet weten wat het leven voor je in petto heeft, en ook niet hoe jouw reactie daarop is.
pi_187324193
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2019 19:05 schreef Vollenhoven het volgende:

[..]

Daarom voorkomen is beter dan genezen.
Hoe wil jij verandering voorkomen?
pi_187324209
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2019 19:28 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Hoe wil jij verandering voorkomen?
Door te veranderen voordat de verandering voortkomt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-06-2019 19:29:22 ]
pi_187324896
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2019 19:29 schreef Vollenhoven het volgende:

Door te veranderen voordat de verandering voortkomt.
Jij wil verandering voorkomen met verandering.

Ok dan!
pi_187324997
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2019 20:07 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Jij wil verandering voorkomen met verandering.

Ok dan!
Eigenlijk zien veel mensen niet dat er iets veranderd of aankomt of doen ze alsof ze er blind voor zijn.

Veel mensen in een relatie zijn blind voor red flags en denken dat het vanzelf wel gaat, tot het te laat is.
pi_187325146
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2019 20:14 schreef Vollenhoven het volgende:

[..]

Eigenlijk zien veel mensen niet dat er iets veranderd of aankomt of doen ze alsof ze er blind voor zijn.

Veel mensen in een relatie zijn blind voor red flags en denken dat het vanzelf wel gaat, tot het te laat is.
Ja, dat is ook zo en heb ik al lang benoemd. Maar er zijn ook veranderingen waar jij je niet tegen kan wapenen. Wat je niet kan repareren door zelf te veranderen.
  dinsdag 11 juni 2019 @ 10:28:49 #191
246179 Hondenfluitje
Bodof, kom onder de paraplof
pi_187367085
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 19:15 schreef DesertGlory het volgende:

Dit is precies wat ik vorig jaar heb gezien bij een hele goede vriend van mij. 12 jaar relatie, hele lieve vriendin had 'ie, een huismus en zoals je zegt rustig en beschaafd. Iemand die liever voor het bekende (vertrouwde) kiest i.p.v. het onbekende. Lieve meid maar wel een beetje saai. Mijn vriend had alle vakjes al ingekleurd, zag huisje boompje beestje met haar voor zich.

Van de ene op de andere dag is ze vreemdgegaan (ogenschijnlijk). Mijn vriend wilde het nog wel proberen en ervoor vechten, maar zij heeft er uiteindelijk zelf een punt achter gezet. Achter die lieve, rustige en beschaafde meid bleek iemand te zitten die al een poosje twijfelde over de relatie en niet lekker in haar vel zat. Ze heeft dit nooit kenbaar gemaakt, er leek geen vuiltje aan de lucht.

Totdat ze dus uiteindelijk vreemdging en ze alles heeft verteld. Wat natuurlijk een stuk makkelijker is als je toch al niks meer te verliezen hebt.

Het was jeugdliefde, waarbij ik zelf al wel mijn vraagtekens had of je eerste relatie ook de laatste zal zijn als je nog zo jong bent (16-18 jaar). Het leek allemaal perfect, nooit geen vuiltje aan de lucht. Maar de hele experimentele fase overgeslagen en dat is precies wat zij nu aan het inhalen is. Had af en toe de indruk dat het misschien allemaal te mooi leek om waar te zijn, helaas bleek dat zo te zijn. Mijn eigen beeld over relaties is wel veranderd hierdoor.

Op het werk ook zoiets geks meegemaakt. Worden af en toe feestjes georganiseerd (groot bedrijf), waarbij mijn directe collega had gezoend met een onbekende collega. Bleek dat die kerel een zwangere vriendin thuis had zitten... waar dat dan goed voor is, ik weet het niet.
pi_187367984
quote:

[..]

Het verschil tussen jou en mij is, denk ik, dat ik mijn partner niet inwisselbaar vind.
Ik vind dat nogal zware en onverstandige woorden. Als je een eerlijk persoon bent, leg je je met dit soort uitspraken voor eeuwig aan de ketting, zonder te weten wat de toekomst je brengt.

Persoonlijk zou ik nooit vreemdgaan als ik een relatie heb. Maar dat is vooral omdat ik eerlijkheid hoog in het vaandel heb staan. Vandaar dat ik mezelf ook niet voor de gek kan houden met dat over-geromantiseer zoals hierboven.
  dinsdag 11 juni 2019 @ 12:36:55 #193
246179 Hondenfluitje
pi_187368347
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 12:03 schreef Rockefellow het volgende:

[..]

Ik vind dat nogal zware en onverstandige woorden. Als je een eerlijk persoon bent, leg je je met dit soort uitspraken voor eeuwig aan de ketting, zonder te weten wat de toekomst je brengt.

Persoonlijk zou ik nooit vreemdgaan als ik een relatie heb. Maar dat is vooral omdat ik eerlijkheid hoog in het vaandel heb staan. Vandaar dat ik mezelf ook niet voor de gek kan houden met dat over-geromantiseer zoals hierboven.
Simpel gezegd zijn partners ook gewoon inwisselbaar... als het met je huidige partner uiteindelijk niks zou worden, dan loopt er ergens iemand rond die beter bij je past. Het is nou niet dat je van de ene op de andere dag je partner inwisselt (meestal), maar bijna iedereen heeft wel eens van partner gewisseld.

Ik zou ook nooit vreemdgaan, maar dat zouden alle mensen die het wel doen ook nooit doen. Ingewikkeld.
pi_187369275
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 10:28 schreef Hondenfluitje het volgende:

[..]

Achter die lieve, rustige en beschaafde meid bleek iemand te zitten die al een poosje twijfelde over de relatie en niet lekker in haar vel zat. Ze heeft dit nooit kenbaar gemaakt, er leek geen vuiltje aan de lucht.

Ook meegemaakt dit, maar weet je, zowel bij mij als bij je neef was het denk ik in principe wel allemaal goed, en was er helemaal niets te bepraten, anders dan waarom ze de avances van een andere man niet afsloeg zoals ze had moeten doen of het niet gewoon uitmaakte als ze toch zo ontevreden was.
  dinsdag 11 juni 2019 @ 15:43:56 #195
246179 Hondenfluitje
pi_187371148
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 13:48 schreef Aristai het volgende:

[..]

Ook meegemaakt dit, maar weet je, zowel bij mij als bij je neef was het denk ik in principe wel allemaal goed, en was er helemaal niets te bepraten, anders dan waarom ze de avances van een andere man niet afsloeg zoals ze had moeten doen of het niet gewoon uitmaakte als ze toch zo ontevreden was.
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 13:48 schreef Aristai het volgende:

[..]

Ja precies of zoals je in een goede relatie zou doen, je gevoelens delen zodat je samen aan de relatie kunt werken. Nu ging het uit het niks van 'geen vuiltje aan de lucht' naar 'niet meer te lijmen'. Blijkbaar is het dan toch niet de 'perfecte relatie' die het al die jaren voor iedereen leek.
  dinsdag 11 juni 2019 @ 16:16:17 #196
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_187371757
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 juni 2019 13:19 schreef dop het volgende:

Helaas zijn er ook genoeg partners die dat in een relatie als vreemdgaan zien, ook al doe je er niets mee. Die willen dan niet dat je aan een ander denkt.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  dinsdag 11 juni 2019 @ 16:25:02 #197
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_187371932
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 juni 2019 15:21 schreef Grems het volgende:
Ik ga altijd vreemd, meestal ga ik wel voor vrouwen met een fatsoenlijk libido maar tot op heden blijkt eentje onvoldoende.
Dan moet je volgende keer voor de oplaadbare batterijen gaan. Houden het langer uit.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  dinsdag 11 juni 2019 @ 17:32:41 #198
39581 Salvad0R
universal
pi_187373206
hoeruh
  dinsdag 11 juni 2019 @ 21:47:37 #199
451005 Grems
Clown World
pi_187377931
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 16:25 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Dan moet je volgende keer voor de oplaadbare batterijen gaan. Houden het langer uit.
Das niet milieuvriendelijk.
pi_187380263
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 12:03 schreef Rockefellow het volgende:

[..]

Oke. Ik hou mezelf niet voor de gek. Ik zou mezelf pas voor de gek houden als ik hier zou zeggen dat ik vreemd zou gaan terwijl mijn partner doodziek is omdat ik intimiteit en seks mis.
pi_187380593
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 juni 2019 10:28 schreef Hondenfluitje het volgende:

[..]

Dit is precies wat ik vorig jaar heb gezien bij een hele goede vriend van mij. 12 jaar relatie, hele lieve vriendin had 'ie, een huismus en zoals je zegt rustig en beschaafd. Iemand die liever voor het bekende (vertrouwde) kiest i.p.v. het onbekende. Lieve meid maar wel een beetje saai. Mijn vriend had alle vakjes al ingekleurd, zag huisje boompje beestje met haar voor zich.

Van de ene op de andere dag is ze vreemdgegaan (ogenschijnlijk). Mijn vriend wilde het nog wel proberen en ervoor vechten, maar zij heeft er uiteindelijk zelf een punt achter gezet. Achter die lieve, rustige en beschaafde meid bleek iemand te zitten die al een poosje twijfelde over de relatie en niet lekker in haar vel zat. Ze heeft dit nooit kenbaar gemaakt, er leek geen vuiltje aan de lucht.

Totdat ze dus uiteindelijk vreemdging en ze alles heeft verteld. Wat natuurlijk een stuk makkelijker is als je toch al niks meer te verliezen hebt.

Het was jeugdliefde, waarbij ik zelf al wel mijn vraagtekens had of je eerste relatie ook de laatste zal zijn als je nog zo jong bent (16-18 jaar). Het leek allemaal perfect, nooit geen vuiltje aan de lucht. Maar de hele experimentele fase overgeslagen en dat is precies wat zij nu aan het inhalen is. Had af en toe de indruk dat het misschien allemaal te mooi leek om waar te zijn, helaas bleek dat zo te zijn. Mijn eigen beeld over relaties is wel veranderd hierdoor.

Op het werk ook zoiets geks meegemaakt. Worden af en toe feestjes georganiseerd (groot bedrijf), waarbij mijn directe collega had gezoend met een onbekende collega. Bleek dat die kerel een zwangere vriendin thuis had zitten... waar dat dan goed voor is, ik weet het niet.
Alsof mensen altijd zo’n experimentele fase nodig hebben. Niet iedereen hoeft seks te hebben met verschillende mensen om dan uiteindelijk zogenaamd de perfecte prins op het witte paard te vinden. Eerst ff uitproberen en de rest komt later... Right. En als je dat niet hebt gehad is de kans op nieuwsgierigheid naar anderen groter??? Het komt op mij over als iemand die gewoon niet eerlijk in haar relatie was over haar gevoelens. En ja, dan ga je dingen sneaky doen. Die man met een zwangere vrouw thuis hetzelfde. Communicatie en eerlijkheid lossen heel veel op.
pi_187381057
quote:

Einde chatgesprek
Typ een chatbericht...

Wat een tyfushoer.
pi_187381065
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 19:56 schreef phoenyx het volgende:

[..]

_O-
pi_187381146
Ik ken best wel wat mensen die vreemdgaan.

Ook in heel wat (studenten)huizen gewoond, waar de meeste huisgenotes gewoon allemaal vreemd gingen op jonge leeftijd.

Denk dat het een kwestie is van twee walletjes willen eten en te schijterig/onvolwassen om er een punt van te maken. Alsmede het punt om seksueel te experimenteren met andere mensen, terwijl partnerlief een safezone is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')