abonnement Unibet Coolblue
pi_187257627
ZO-Azië is vooral zo duur of goedkoop als je het zelf maakt.
Het kan vast goedkoper, maar het is ook niet zo moeilijk om op veel plekken 100en per dag uit te geven.
  dinsdag 4 juni 2019 @ 16:31:29 #27
302898 RockNijntje
Je dagelijkse dosis Zillennial
pi_187257780
Heel erg waar! Hier doe ik shoestring budget en datzelfde budget zou in ZOA dan 'gewoon' (en dus niet shoestring) budget zijn.

Beetje een gekke vraag misschien, maar weet een van jullie waar je landsvlaggen kan kopen in het land zelf? Ik heb dit tijdens mijn hele reis maar één keer gezien en dat was ergens in een soort Action in Argentinië. Op markten kan ik ze nergens vinden. Een vriend van me wil graag een Colombiaanse vlag hebben en ik ben nu in Bogotá en het lijkt me dat ik hier het meeste kans heb. Maar waar moet ik zoeken? Ik heb echt geen flauw idee en internet helpt niet :').
Als je mij ziet posten ben ik verdwaald in het verleden of mis ik jullie
pi_187257828
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 16:31 schreef RockNijntje het volgende:
Hier doe ik shoestring budget en datzelfde budget zou in ZOA dan 'gewoon' (en dus niet shoestring) budget zijn.
Dat is daar ook gewoon shoestring.
pi_187257984
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 16:31 schreef RockNijntje het volgende:
Heel erg waar! Hier doe ik shoestring budget en datzelfde budget zou in ZOA dan 'gewoon' (en dus niet shoestring) budget zijn.

Beetje een gekke vraag misschien, maar weet een van jullie waar je landsvlaggen kan kopen in het land zelf? Ik heb dit tijdens mijn hele reis maar één keer gezien en dat was ergens in een soort Action in Argentinië. Op markten kan ik ze nergens vinden. Een vriend van me wil graag een Colombiaanse vlag hebben en ik ben nu in Bogotá en het lijkt me dat ik hier het meeste kans heb. Maar waar moet ik zoeken? Ik heb echt geen flauw idee en internet helpt niet :').
In Australié heb ik er wel eens één in een souvenirwinkeltje gezien. In Indonesié lagen ze in een grote supermarkt. En anders daar gewoon even vragen, daar weten ze het waarschijnlijk het beste.

quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 02:10 schreef RockNijntje het volgende:

[..]

Ik hoor echt continu van dit soort verhalen over Zuidoost-Azië, is het echt zo spotgoedkoop allemaal? Ik ben nu gewend aan hostelovernachtingen tussen de 5 en 7 euro, avondeten rond de 3 euro en ik dacht dat dat al goedkoop was. Maar ze noemen Zuid-Amerika duur en Zuidoost-Azië goedkoop, hmm.
Ik ben net weer terug uit Vietnam en mijn gemiddelde overnachting kostte zo'n ¤5. Eigenlijk altijd inclusief ontbijt. Het goedkoopste hostel was in Hue, dat was eigenlijk meer een homestay en die kostte omgerekend ¤1,73 inclusief ontbijt. Scooters kun je voor zo'n ¤3 per dag huren daar.

Het viel mij ook op dat de prijs van een hostel niet altijd wat zegt over de kwaliteit.

[ Bericht 30% gewijzigd door KolonelBroodje op 04-06-2019 16:53:13 ]
  dinsdag 4 juni 2019 @ 17:35:36 #30
302898 RockNijntje
Je dagelijkse dosis Zillennial
pi_187258773
quote:
10s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 16:35 schreef JanPawelII het volgende:

[..]

Dat is daar ook gewoon shoestring.
Hij zegt "kan ook wel goedkoper hoor" tho.
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 16:47 schreef KolonelBroodje het volgende:

[..]

In Australié heb ik er wel eens één in een souvenirwinkeltje gezien. In Indonesié lagen ze in een grote supermarkt. En anders daar gewoon even vragen, daar weten ze het waarschijnlijk het beste.
[..]

Ik ben net weer terug uit Vietnam en mijn gemiddelde overnachting kostte zo'n ¤5. Eigenlijk altijd inclusief ontbijt. Het goedkoopste hostel was in Hue, dat was eigenlijk meer een homestay en die kostte omgerekend ¤1,73 inclusief ontbijt. Scooters kun je voor zo'n ¤3 per dag huren daar.

Het viel mij ook op dat de prijs van een hostel niet altijd wat zegt over de kwaliteit.
Thanks! En prima prijsjes dat :).
Als je mij ziet posten ben ik verdwaald in het verleden of mis ik jullie
pi_187258788
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 17:35 schreef RockNijntje het volgende:

[..]

Hij zegt "kan ook wel goedkoper hoor" tho.
Ik vraag me af wat je dan voor een aidshollen tegenkomt.
pi_187259107
Ik betaal nu voor een nachtje bovenop de berg van de Golden Rock inclusief vervoer en gids ¤ 400,00.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_187259135
Wat is shoestring budget eigenlijk?
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_187259349
quote:
8s.gif Op maandag 3 juni 2019 22:14 schreef RockNijntje het volgende:
Ik plande dus net voor het eerst een echte rustdag in (drie maanden weg nu, nog twee weken te gaan) waarbij ik de hele dag het hostel niet verlaat en ik word er doodmoe van :'). Godver het is ook nooit goed met mij, zo lastig om je eigen reisstijl, voorkeuren en behoeftes te ontdekken.
Wel grappig om een newbie reiziger in deze SC te hebben. Welkom iig :)
pi_187259395
Ik ga morgen trouwens naar Kosovo (Prizren). Ben benieuwd naar de trip en de stad. Vandaag in een moskee in Skopje met een gast gesproken die me een route door de bergen heeft aangeraden.

Ik denk dat ik dat advies maar ga volgen. :)
pi_187259639
Ik ga trouwens zo vaak op reis dat mijn moeder inmiddels wel gewend is en volgens mij niet meer ongerust is.
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
pi_187259708
Protip voor de rest dus: Meer reizen, dan raken ze er aan gewend ^O^
Het leven is geen krentenbol...
Volg de pijlen.
I am the Lizard King. I can do anything.
  One tough cookie dinsdag 4 juni 2019 @ 18:41:59 #38
169210 liesje1979
pi_187259818
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 18:18 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Ik ga morgen trouwens naar Kosovo (Prizren). Ben benieuwd naar de trip en de stad. Vandaag in een moskee in Skopje met een gast gesproken die me een route door de bergen heeft aangeraden.

Ik denk dat ik dat advies maar ga volgen. :)
Prizren vond ik heel leuk, lekker sfeertje!
  Moderator dinsdag 4 juni 2019 @ 21:02:39 #39
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_187262813
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 16:31 schreef RockNijntje het volgende:
Heel erg waar! Hier doe ik shoestring budget en datzelfde budget zou in ZOA dan 'gewoon' (en dus niet shoestring) budget zijn.

Beetje een gekke vraag misschien, maar weet een van jullie waar je landsvlaggen kan kopen in het land zelf? Ik heb dit tijdens mijn hele reis maar één keer gezien en dat was ergens in een soort Action in Argentinië. Op markten kan ik ze nergens vinden. Een vriend van me wil graag een Colombiaanse vlag hebben en ik ben nu in Bogotá en het lijkt me dat ik hier het meeste kans heb. Maar waar moet ik zoeken? Ik heb echt geen flauw idee en internet helpt niet :').
ZO Azië is in mijn ervaring wat goedkoper, maar niet verbijsterend veel.

Vlaggen vond ik eigenlijk overal wel: in Sri Lanka in een boekenwinkel, in Indonesië in een grote supermarkt en in Ecuador in een voetbalwinkel bij het nationale stadion. Beste is inderdaad een local vragen.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 4 juni 2019 @ 21:14:47 #40
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_187263166
quote:
8s.gif Op maandag 3 juni 2019 22:14 schreef RockNijntje het volgende:
Ik plande dus net voor het eerst een echte rustdag in (drie maanden weg nu, nog twee weken te gaan) waarbij ik de hele dag het hostel niet verlaat en ik word er doodmoe van :'). Godver het is ook nooit goed met mij, zo lastig om je eigen reisstijl, voorkeuren en behoeftes te ontdekken.
:D Komt wel goed met jou :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 4 juni 2019 @ 21:15:59 #41
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_187263195
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 18:31 schreef Hallojo het volgende:
Ik ga trouwens zo vaak op reis dat mijn moeder inmiddels wel gewend is en volgens mij niet meer ongerust is.
Ik begin het zo langzamerhand een uitdaging te vinden om een reisdoel te bedenken waar niet op voorhand allerlei onderbuikcommentaar op komt. Hoewel Helgoland er best mee door kon geloof ik.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 4 juni 2019 @ 21:22:13 #42
302898 RockNijntje
Je dagelijkse dosis Zillennial
pi_187263347
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 18:15 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Wel grappig om een newbie reiziger in deze SC te hebben. Welkom iig :)
Newbiereiziger zou ik niet willen zeggen :D. Newbiesoloreiziger, ja, dat wel een beetje.
Als je mij ziet posten ben ik verdwaald in het verleden of mis ik jullie
  Moderator woensdag 5 juni 2019 @ 12:49:16 #43
45833 crew  Fogel
pi_187272117
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 21:15 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ik begin het zo langzamerhand een uitdaging te vinden om een reisdoel te bedenken waar niet op voorhand allerlei onderbuikcommentaar op komt. Hoewel Helgoland er best mee door kon geloof ik.
Hoe was het oordeel voor Noorwegen? :D
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Nederland
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
TRV 2022: Los Angeles, New York, Nederland, Los Angeles, Nederland/Duitsland/Belgie, Noord-Noorwegen, Nederland, UK
  woensdag 5 juni 2019 @ 12:53:54 #44
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_187272171
Nu al een paar dagen bezig geweest om de beste foto spots te vinden voor New York, Washington en Parijs, al staan die vakanties pas in september op het programma :') Nogal overenthousiast _O- Terwijl NYC en Washington niet bepaald nieuwe bestemmingen zijn, al een paar keer geweest. Maar voor 't eerst met een echt goede camera O+

Herkennen jullie dat ook? Dat je maanden van te voren al van alles aan het uitzoeken bent? En wachten op reizen duurt altijd zo lang :D
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 5 juni 2019 @ 21:10:04 #45
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_187279528
quote:
0s.gif Op woensdag 5 juni 2019 12:49 schreef Fogel het volgende:
Hoe was het oordeel voor Noorwegen? :D
Huu huu duur. Pas je goed op jezelf? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 5 juni 2019 @ 21:12:00 #46
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_187279566
quote:
10s.gif Op woensdag 5 juni 2019 12:53 schreef AlwaysHappy het volgende:
Herkennen jullie dat ook? Dat je maanden van te voren al van alles aan het uitzoeken bent? En wachten op reizen duurt altijd zo lang :D
Nou ja alles uitzoeken wel, normaal wordt er van mij een reisgidsje verwacht dus ja :')

Maar fotospots, neuh. Ik fotografeer wel wat ik beleef en zo. Niet andersom :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator donderdag 6 juni 2019 @ 00:30:03 #47
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_187282953
Ik maak altijd een roadbook met tips e.d. :Y qua fotografie ben ik het met Fles eens, maar als dat echt je hobby is kan ik me er iets bij voorstellen. Ik fotografeer zelf ook graag maar zoek de plekjes dan zelf op als we er zijn. Afgelopen reis heeft mijn man de fotografie op zich genomen, die heeft zich er wat meer in verdiept met sluitertijden etc. Ik zit hem altijd gewoon in de automatische modus :@
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator donderdag 6 juni 2019 @ 00:47:16 #48
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_187283120
Ik ben ook heel erg van het researchen van bestemmingen. Zo liggen er al hele plannen klaar van Sri Lanka, Japan en China, Transmongolie Express, deep South VS, Alaska, Montenegro en Balkan roadtrip :D allemaal reizen die we willen maken maar het tot nu toe niet gehaald hebben. Momenteel ben ik aan het kijken naar Costa Rica voor 2020. En we hebben nog een week te besteden ergens in het najaar (vermoedelijk Montenegro). En dan gaan we volgende maand ook nog naar Madrid en Londen :') Valt het op dat ik van reizen houd? O-)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  One tough cookie donderdag 6 juni 2019 @ 01:45:26 #49
169210 liesje1979
pi_187283640
Een wijs man zei eens, meer voorpret is meer beter. En zo is het. Ik kan soms zo een avond vullen met van alles lezen over een bepaald land terwijl het helemaal niet bovenaan de lijst staat. Of waar ik misschien wel nooit heenga. :D Ik kan ook rustig een avondje compleet random reisvlogs kijken, Heerlijk. Wanneer een ticket geboekt is probeer ik al die toffe dingen die ik vooraf al gezien had tot iets logisch te breien. Wat natuurlijk nooit lukt. Ik heb wel eens uiteindelijk toch nog een ander terugticket geboekt omdat ik meer tijd nodig had en niet kon kiezen wat ik zou ga laten schieten.
Voor de eerste keer Albanie had ik drie datums een terug ticket. :') (Wat achteraf gezien wel een godsgeschenk was.)

In juli naar Litouwen met Fles, ik wil per se een luchtballonvaart doen daar, maar eigenlijk kunnen we alleen zaterdagochtend dus als het dan rukweer is, dan wordt het hem al niet, Verder dat tandrad dingesje de berg op. En verder zie ik het wel

In september twee weken Georgie en dat is een ander verhaal. Ik zit al weken te puzzelen op een logische planning, volgens mij kan dat niet. Frustrerend maar ook leuk, Zelfs die frustratie is een soort van voorpret. :D
  FOK!fotograaf donderdag 6 juni 2019 @ 07:55:54 #50
73911 ultra_ivo
pi_187284673
quote:
0s.gif Op donderdag 6 juni 2019 01:45 schreef liesje1979 het volgende:

In juli naar Litouwen met Fles, ik wil per se een luchtballonvaart doen daar, maar eigenlijk kunnen we alleen zaterdagochtend dus als het dan rukweer is, dan wordt het hem al niet, Verder dat tandrad dingesje de berg op. En verder zie ik het wel

Als je interesse hebt in de recente geschiedenis, ik heb nog wat schrijfsels in m'n pc over Litouwen (scriptie over de staatsformatie en democratisering van '89 tot '93).
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')