Is deze vent ooit gepakt? Die mogen ze wat mij betreft nu voor dood door schuld oid. veroordelen en heel lang opbergen.quote:In haar boek ‘Winnen of leren’ beschrijft ze hoe ze op jonge leeftijd is aangerand en verkracht.
Hoe kan je dit nou concluderen vanaf je zolderkamer?quote:Op maandag 3 juni 2019 12:23 schreef DittoAsPikachu het volgende:
Tsja, antidepressiva en opname hadden dit kunnen voorkomen.
Bedankt dokter Pikachu.quote:Op maandag 3 juni 2019 12:23 schreef DittoAsPikachu het volgende:
Dat er problemen zijn in de geestelijke gezondheidszorg is overduidelijk. Misschien hadden er mensen gered kunnen worden van zelfmoord door daadkrachtiger optreden van professionals, zou zo maar kunnen.quote:Op maandag 3 juni 2019 12:32 schreef Luckyseven het volgende:
“Noa is de afgelopen jaren omwille van haar veiligheid opgenomen in drie instellingen voor de jeugdzorg, maar eigenlijk zou ze in een gesloten instelling voor jeugdpsychiatrie opgenomen moeten worden. Ook daar zijn enorme wachtlijsten. We willen eigenlijk één plek voor haar, waar ze kan blijven en waar al haar lichamelijke en geestelijke problemen worden aangepakt. In Nederland is die niet te vinden,” zei haar moeder vorig jaar in De Gelderlander.
Hier ligt de kern van het probleem. Wat haar is overkomen is verschrikkelijk maar deze zelfmoord had met intensievere hulp waarschijnlijk wel voorkomen kunnen worden.
Bij sommigen werkt het, bij velen niet. Ik sukkel al 19 jaar met depressiviteit, heb ook antidepressiva gehad in het begin maar van die rotzooi blijf ik nu liever af. Meermaals gesprekken met verschillende psychologen maar ondanks dat is het nooit helemaal weg gegaan. Nu heb ik fases en val nog wel eens terug, met als resultaat dat ik mij rustig een jaar van alles en iedereen kan afsluiten buiten het werken dan. Je leeft dan eigenlijk niet meer, maar sukkelt de dag door. De laatste keer dat ik hulp zocht (zo'n 3/4 jaar geleden) vielen de kosten buiten de zorg en moest ik er zelf voor opdraaien. Na 3 gesprekken en een rekening van meer dan 400 euro heb ik het maar afgekapt omdat het niet te betalen was. De wachttijd viel wel mee, 6 weken voordat ik de intake kreeg. Maar aan de andere kant is 6 weken een ontzettend lange tijd als je zwaar depressief bent omdat je eigenlijk meteen hulp nodig hebt.quote:Op maandag 3 juni 2019 12:23 schreef DittoAsPikachu het volgende:
Ik heb al ruim 16 jaar psychische klachten. Lange tijd in de pubertijd suicidaal geweest. Daarna wel veel klachten en veel therapieeen. Veel dingen geleerd maar sommige dingen blijven.quote:Op maandag 3 juni 2019 12:23 schreef DittoAsPikachu het volgende:
Dit ja. Eén plek waar iemand terecht kan om alles aan te pakken. Ik snap echt niet waarom dat er niet is. Dat is alles wat zo iemand nodig heeft. Stabiliteit en zekerheid zijn basisvoorwaarden, zeker bij zo'n behandeling. Als die bij voorbaat al niet aanwezig zijn, dan blijft het pappen en nathouden en iedereen, inclusief de patiënt, weet dat.quote:Op maandag 3 juni 2019 12:32 schreef Luckyseven het volgende:
“Noa is de afgelopen jaren omwille van haar veiligheid opgenomen in drie instellingen voor de jeugdzorg, maar eigenlijk zou ze in een gesloten instelling voor jeugdpsychiatrie opgenomen moeten worden. Ook daar zijn enorme wachtlijsten. We willen eigenlijk één plek voor haar, waar ze kan blijven en waar al haar lichamelijke en geestelijke problemen worden aangepakt. In Nederland is die niet te vinden,” zei haar moeder vorig jaar in De Gelderlander.
Hier ligt de kern van het probleem. Wat haar is overkomen is verschrikkelijk maar deze zelfmoord had met intensievere hulp waarschijnlijk wel voorkomen kunnen worden.
Omdat depressie en PTSS uit eigen ervaring goed te behandelen zijn.quote:Op maandag 3 juni 2019 12:24 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Hoe kan je dit nou concluderen vanaf je zolderkamer?
Zie.quote:Op maandag 3 juni 2019 12:32 schreef Luckyseven het volgende:
Die dingen werken ook pas na een tijdje.eerst worden de klachten iets erger. Raar dat je dat niet verteld is.quote:Op maandag 3 juni 2019 12:55 schreef ConqueringChaos het volgende:
[..]
Ik heb al ruim 16 jaar psychische klachten. Lange tijd in de pubertijd suicidaal geweest. Daarna wel veel klachten en veel therapieeen. Veel dingen geleerd maar sommige dingen blijven.
Ik kreeg vorig jaar zomer een diepe depressie. Huisarts stelde voor anti depressiva. Ben door die troep nog nooit zo slecht gegaan. Voor her eerst weer suicidaal sinds de pubertijd. Voelde me intens kut. Voelde alsof ik drugs gebruikte. Lag 24 uur per dag in bed. Duizelig bij opstaan, niks meer eten, amper drinken. Geen zelfzorg meer. Overgestapt op een andere na 4 weken. Opnieuw zelfde. Alleen bij deze werd ik vergeetachtig ik was me van niks meer bewust en handelde destructief zonder er achter te staan en het me later nog te herinneren.
Nee top, gewoon anti depressiva dan voorkom je de klachten wel. Er zijn veel mensen die er baat bij hebben. Maar er zijn ook enkele mensen die er heel slecht op reageren.
Pardon?quote:Op maandag 3 juni 2019 12:23 schreef DittoAsPikachu het volgende:
OK, bedankt Dr. Hans.quote:Op maandag 3 juni 2019 12:23 schreef DittoAsPikachu het volgende:
Voor de een wel, voor de ander niet.quote:Op maandag 3 juni 2019 13:01 schreef DittoAsPikachu het volgende:
[..]
Omdat depressie en PTSS uit eigen ervaring goed te behandelen zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |