abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 26 juni 2019 @ 11:01:41 #276
33189 RM-rf
1/998001
pi_187613653
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 juni 2019 22:28 schreef Bluesdude het volgende:
Het is wel nieuw in hedendaags terreur.
dat duitse rechtsextreme groepen een False Flag plannen is nu juist eigenlijk niet nieuw.
ook niet dat ze er heel ver in zijn, er rechtsextreme dodenlijsten bestaan en wapens in omloop zijn en plannen in ver gevorderd stadium.

ook de in april 2017 al opgepakte Oberleutnant Franco A. was heel ver gevorderd in het plannen van een aanslag onder dekmantel van een syrische vluchteling te zijn..
hij stond geregistreerd als syrische vluchteling, had een plek in een vluchtelingopvangcentrum en ontving zelfs een uitkering, ondanks dat hij geen enkel kennis van arabisch had (waarbij er verdenkingen zijn dat hierbij hulp verleend is vanuit de Bundeswehr en het BAMF).
Hij had zeer vergaande plannen voor een aanslag en werd uiteindelijk door de Oostenrijkse politie opgepakt toen hij een pistool op een weens vliegveld poogde te verbergen.

twee medeplichtingen zijn ook gepakt, beide tot dan eveneens werkzaam in de Bundeswehr en ook in het vervolg waren veel zorgen over de diepgaande integratie van rechts-extreem gedachtegoed in de Bundeswehr. En actieve groepen in een aantal duitse Kazerne's.

de rechtsextreme plannen van Franco A. waren geen geheim, hij had een Master geschreven over Rassenleer en Politieke subversionsstrategieen als afsluiting van zn officiersopleiding .. de hoogleraar hiervan had deze als stram rechtsradicaal en verfassungsfeindlich ingeschat en geweigerd deze te accepteren en had de MAD in kennis hiervan gesteld... er gebeurde verder echter niks.

Ook is er grote twijfel over mogelijke zer direkte ondersteuning vanuit de Bundeswehr bij de dekmantel die Franco A. had... bij een verleging vanuit Hessen naar Bayern zou Franco A. ondervraagt zijn door een Bundeswehr officier die uitgeleend was aan het BAMF, deze was een Bundeswehr-kameraad van hem... bij deze ondervraging zouden alle standaards misacht zijn en grove fouten gemaakt zijn, en de aanvraag versneld afgehandelt zijn en allerhande aanwijzingen dat de getuigenis niet klopt en de persoon geen Syrier was misacht zijn (de belangrijkste het ontbreken van voldoende kennis van arabisch en ook andere gaten en tegenstrijdigheden in de getuigenis)
https://www.spiegel.de/po(...)wurde-a-1145376.html

Juist vanwege de zorgen van betrokkenheid van overheidsdiensten, inlichtingendiensten als de Verfassungsschutz, Bundeswehr, MAD, BAMF zou het zeer belangrijk zijn als de Duitse Overheid een omvattend parlementair onderzoek instelt naar rechts-extreme netwerken in de eigen inrichtingen, waarbij ook zeer doortastend onderzocht moet worden hoe bv de inlichtingendiensten functioneren, hun efficientie en de mate waarop deze mogelijk ook juist zelf beinvloed kunnen worden door extemistische groepen...
juist ook vanwege het terrein waar ze zelf werken en het inhuren van informanten uit die scene zelf bestaat daar een groot risico.

Als bv die Stephan E. daadwerkelijk een 'lone wolf' zou zijn, in zn eentje gehandeld zou hebben, zoals hij nu claimt zou het gevaar meevallen...
Maar heel gevaarlijk wordt het als dat niet het geval is en hij juist eerder een del is van een wijdverbreid netwrk dat ook aanwezig is in de overheid zelf en daaruit actieve steun en zelfs aansturing ontvangt.

Ik sluit zeker niet uit dat hij eeder een 'sleeper' zou kunnen zijn dan een 'lone wolf', juist dat hij nu snel 'bekend' kan des te sterker een aanwijzing daarvan zijn; Dat hij daarmee poogt anderen te beschermen en uit de wind te houden.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_187617185
Minister Seehofer zegt niet dat Stephan E ook de motieven heeft genoemd
Maar Seehofer noemt het wel een politieke moord op 1.55 min
pi_187629697
quote:
De Duitse politie heeft bij huiszoekingen een wapenarsenaal gevonden dat van de moordenaar van de Duitse politicus Walter Lübcke is.
https://www.parool.nl/wer(...)ke-gevonden~bea1a486

quote:
De ene die nu is opgepakt, zou het moordwapen hebben geleverd, de ander zou de moordverdachte en de wapenhandelaar met elkaar in contact hebben gebracht.

Of ook zij banden hebben met rechts-extremistische kringen, is niet bekend. Een aanwijzing daarvoor is er wel: in de woning van een van hen zijn volgens Duitse media nazi-relikwieën in beslag genomen.
https://nos.nl/l/2290888"
  donderdag 27 juni 2019 @ 11:48:34 #279
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_187629724
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 11:46 schreef Bluesdude het volgende:
De ene die nu is opgepakt, zou het moordwapen hebben geleverd, de ander zou de moordverdachte en de wapenhandelaar met elkaar in contact hebben gebracht.

Of ook zij banden hebben met rechts-extremistische kringen, is niet bekend. Een aanwijzing daarvoor is er wel: in de woning van een van hen zijn volgens Duitse media nazi-relikwieën in beslag genomen.

@HSG @hpeopjes Doen geen vlieg kwaad, die neo-nazi's.
Antifa
pi_187630430
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 11:48 schreef VoMy het volgende:

[..]

@:HSG @:hpeopjes Doen geen vlieg kwaad, die neo-nazi's.
Ik zeg niet dat ze niks doen, ik zei dat het raar is waarom men de ene wel hard gaat aanpakken terwijl de ander er steeds mee weg komt.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
pi_187630443
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 12:52 schreef HSG het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat ze niks doen, ik zei dat het raar is waarom men de ene wel hard gaat aanpakken terwijl de ander er steeds mee weg komt.
Wie komt er mee weg dan? Noem eens voorbeelden?
pi_187631992
quote:
0s.gif Op donderdag 27 juni 2019 12:52 schreef HSG het volgende:

[..]

Wie komt er weg met moord dan?
pi_187641417
Ik ben ook geen fan van conservatieve politici zoals Lübcke.
Maar als parlementariër heb je een voorbeeldfunctie bijv.. in beleefdheid, bijv niet het signaal geven dat een politieke moord , een rechtse collega notabene, niet zo erg is
  vrijdag 28 juni 2019 @ 10:08:11 #284
33189 RM-rf
1/998001
pi_187644380
bij de persconferentie gisteren over de voortgang in de zaak Lubcke heeft Seehofer gelijktijdig ook het nieuwe rapport over de ontwikkeling van politiek gemotiveerde strafdaden gepresenteerd, door de Verfassungsschutz:

het aantal strafdaden door rechtsextremen is blijvend hoog, terwijl Seehofer ook aangaf dat Islamitische extremisten extra zorg baarden:

https://www.phoenix.de/ne(...)richt-a-1190645.html

(overigens ter verduidelijking, dit betreft enkel strafdaden, dus daadwerkelijk persoonsgeweld en bedreigingen, en geen andere misdrijven/overtredingen, bv vandalisme of vernieling van eigendom... bij dat laatste is er wel degelijk een overrepresentatie van links-ideologische daders).

het aantal rechtsextremisten wordt ingeschat op 24.100, waarvan 12.700 geweldbereid zouden zijn. (overigens heeft de Verfassungsschutz van Stephan Ernst, de verdachte van de Lübcke-moord, aangegeven dat deze na 2014 niet meer door hen onder deze -beide- kategorieen geschaart werd (wegens de privacy-wetgeving moesten zijn gegevens na 5 jaar uit de dossiers verwijderd worden, hij was als laatste in 2009 de Verfassungsschutz opgevallen), het risico op een grote 'onzekerheid' van deze cijfers lijkt daarmee zeer waarschijnlijk).

[ Bericht 4% gewijzigd door RM-rf op 28-06-2019 10:26:20 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  vrijdag 28 juni 2019 @ 18:20:06 #285
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_187650786
Wat is het toch een gevaar hè, dat extreem-links. Daar vallen die 20.000 aanvallen per jaar ter rechterzijde bij in het niet.
Antifa
pi_187650817
Wat classificeren zij als aanval ?
pi_187650908
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2019 18:22 schreef Geytenbeekje het volgende:
Wat classificeren zij als aanval ?
Dat staat letterlijk in de post van Rm-rf.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_187650957
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2019 18:29 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat staat letterlijk in de post van Rm-rf.
Ik zie em niet
pi_187656785
Inhakend op het bericht van toenemende geweldsdaden te Duitsland van extreme rechtse lieden.
Deze trend is internationaal.
Wel opmerkelijk dat het in Nederland nog meevalt.

quote:
Een neonazi die inreed op een menigte in de Amerikaanse stad Charlottesville, is vandaag veroordeeld tot een levenslange gevangenisstraf. Door de aanslag kwam een 32-jarige vrouw om het leven en vielen 35 gewonden.
https://www.hln.be/nieuws(...)ottesville~aea1a0d4/
pi_187659561
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 00:07 schreef Bluesdude het volgende:
Inhakend op het bericht van toenemende geweldsdaden te Duitsland van extreme rechtse lieden.
Deze trend is internationaal.
Wel opmerkelijk dat het in Nederland nog meevalt.
[..]

https://www.hln.be/nieuws(...)ottesville~aea1a0d4/
Tja, buiten wat je op internet leest, kom ik zelf nauwelijks extremisme van welke aard dan ook tegen IRL. Nou ja, nauwelijks, in feite gewoon niet.
I´m back.
pi_187660381
Het is ook gezond je te realiseren, dat je gewoon je hondje uit kan laten in de avond, nog steeds relaxed op een stationsbankje kan zitten, loop rustig een synagoge of moskee binnen of een kerstmarkt. Zeker in Nederland.
Het is eerder uitkijken voor eikenprocessies, appende fietsers en automobilisten, dat weer wel.
  zaterdag 29 juni 2019 @ 10:08:11 #292
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_187660419
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 07:55 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Tja, buiten wat je op internet leest, kom ik zelf nauwelijks extremisme van welke aard dan ook tegen IRL. Nou ja, nauwelijks, in feite gewoon niet.
Ik heb wel eens vrouwen (of mannen had ook gekund) in burka's gezien, maar er gebeurde niks.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_187660467
quote:
2s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 10:08 schreef Falco het volgende:

[..]

Ik heb wel eens vrouwen (of mannen had ook gekund) in burka's gezien, maar er gebeurde niks.
Nee, die zie ik regelmatig (er wonen er een paar in Alphen aan den Rijn blijkbaar). De eerste keer een wat vreemd gezicht, mijn dochter vroeg gelijk wat het was. Maar verder niets aan de hand. Kun je gewoon achter in een rij gaan staan in een winkel, heb ik ook wel gedaan. Ze doen net als jij en ik gewoon boodschappen.

Het is hier inderdaad gewoon heel erg veilig, ondanks die vreemde fobie voor de islam die sommige mensen hebben.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zaterdag 29 juni 2019 @ 12:22:23 #294
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_187661905
jurjenhoekstra twitterde op vrijdag 28-06-2019 om 16:42:06 In Duitsland is een netwerk van rechtse extremisten, waaronder veel politie-agenten, actief geweest. Zij hadden 25.000 (!) mensen op een dodenlijst gezet, wapens en munitie gestolen. Politici worden dagelijks bedreigd, ook in NL. Doodeng! Verbijsterende draad: https://t.co/CWtxj8rhJ9 reageer retweet
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_187662389
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 12:22 schreef Klopkoek het volgende:
jurjenhoekstra twitterde op vrijdag 28-06-2019 om 16:42:06 In Duitsland is een netwerk van rechtse extremisten, waaronder veel politie-agenten, actief geweest. Zij hadden 25.000 (!) mensen op een dodenlijst gezet, wapens en munitie gestolen. Politici worden dagelijks bedreigd, ook in NL. Doodeng! Verbijsterende draad: https://t.co/CWtxj8rhJ9 reageer retweet
Ja, bedreigingen komen ook in Nederland veel voor. Maar volgens mij zijn dat toch vooral mensen die stoer iets typen maar het nooit uit zullen voeren (wat een bedreiging niet minder ernstig of heftig maakt), dat is toch niet echt het extremisme waardoor het land onveilig zou worden.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  zaterdag 29 juni 2019 @ 13:06:41 #296
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_187662492
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 juni 2019 12:22 schreef Klopkoek het volgende:
Overigens wordt er nu net gedaan alsof extreem-rechtse aanslagen altijd heel verschrikkelijk zijn en dat is natuurlijk niet waar. Er zijn best ook hele leuke en nuttige extreem-rechtse aanslagen geweest. Deze is mijn persoonlijke favoriet:

https://www.apnews.com/b94eda4f669fd78ae616120b07cf66e8
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_187699743
Extreem-rechtse Nordkreuz wilde kalk en lijkenzakken bestellen'
Nordkreuz, een vereniging uit Mecklenburg-Voorpommeren, was van plan ongebluste kalk en zo'n 200 lijkenzakken te bestellen voor aanvallen op politieke tegenstanders. Dat meldde het Redaktionsnetzwerk Deutschland (RND)

Bron:
https://duitslandinstituu(...)jkenzakken-bestellen.

Maar ... wilden ze dan mensen ontvoeren, doden en de lijken oplossen en begraven ?
Lijkt me niet praktisch. Of men fantaseerden over een burgeroorlog en men werkte aan een voorraad lijkenzakken voor de eigen kameraden ?
  maandag 1 juli 2019 @ 16:00:14 #298
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_187699773
Ondertussen heeft het topic over extreem-links meer posts dan die over een politieke moord in ons belangrijkste buurland.
Antifa
  maandag 1 juli 2019 @ 17:53:19 #299
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_187701642
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2019 16:00 schreef VoMy het volgende:
Ondertussen heeft het topic over extreem-links meer posts dan die over een politieke moord in ons belangrijkste buurland.
Dus de moord op zich interesseert je eigenlijk niet, het gaat om welk onderwerp "wint" qua postcount? Op Fok!. :')
  maandag 1 juli 2019 @ 17:55:25 #300
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_187701674
quote:
0s.gif Op maandag 1 juli 2019 17:53 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Dus de moord op zich interesseert je eigenlijk niet, het gaat om welk onderwerp "wint" qua postcount? Op Fok!. :')
Nee, ik observeerde het even. Heb al best wat inhoudelijks geplaatst hier. Jij leest dit topic blijkbaar ook en zegt niets tenzij je even denkt goedkoop te kunnen scoren.

Geen zin om je druk te maken over politiek geweld toevallig?
Antifa
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')