Deze verdachte is snel weer vrij gelaten.quote:De Duitse politie heeft een verdachte opgepakt in verband met de moord op CDU-politicus Walter Lübcke (65), afgelopen week.
Volgens de Duitse krant Frankfurter Allgemeine gaat het om een jongeman die een bekende zou zijn van de politicus.
Tja, ik neem het standaard woordgebruik over, maar een schotwond kan natuurlijk alleen moord of zelfmoord zijn (of een kleine kans van een ongeluk).quote:
Ik zag het ook al op de NOS site. Inderdaad wel vrij verdacht een schotwond aan je hoofd.quote:Op maandag 3 juni 2019 11:25 schreef Hanca het volgende:
[..]
Tja, ik neem het standaard woordgebruik over, maar een schotwond kan natuurlijk alleen moord of zelfmoord zijn (of een kleine kans van een ongeluk).
Daar keek ik ook van op inderdaad. Dit lijkt me gewoon een geval van natuurlijke loodvergiftiging.quote:
Ze hebben zo te lezen geen wapen gevonden. De kans dat je eerst jezelf door je kop knalt en dan vervolgens nog de tijd vindt om even snel dat pistool te verstoppen is natuurlijk uitermate gering.quote:Op maandag 3 juni 2019 11:25 schreef Hanca het volgende:
[..]
Tja, ik neem het standaard woordgebruik over, maar een schotwond kan natuurlijk alleen moord of zelfmoord zijn (of een kleine kans van een ongeluk).
Ach, ze hebben ook gezegd dat de man die zichzelf 2 keer in zijn rug had geschoten zelfmoord had gepleegd.quote:Op maandag 3 juni 2019 11:44 schreef vosss het volgende:
[..]
Ze hebben zo te lezen geen wapen gevonden. De kans dat je eerst jezelf door je kop knalt en dan vervolgens nog de tijd vindt om even snel dat pistool te verstoppen is natuurlijk uitermate gering.
Dus ga maar uit van moord. Zelfmoord lijkt me wel af te vallen.
Ja, dat zet ik ook in de OP. De meeste moorden zijn in de privé sfeer, dus die kans is zeker nog groot.quote:Op maandag 3 juni 2019 11:46 schreef capricia het volgende:
Even afwachten van welke kant die kogel kwam..kan ook iets in de prive-sfeer zijn.
Niet eens, gewoon een conservatieve CDU-politicus.quote:Op maandag 3 juni 2019 11:21 schreef Hanca het volgende:
Hij stond namelijk bekend als het meest pro-vluchtelingen op nemen van heel Duitsland, zo ongeveer.
Ja, het is een tijdje terug, maar naast Merkel was dit toch wel één van de gezichten achter "Wir Schaffen Das".quote:Op maandag 3 juni 2019 21:33 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Niet eens, gewoon een conservatieve CDU-politicus.
Eind 2015 heeft hij wel heel duidelijk stelling genomen dat opvang van vluchtelingen ook een plicht is voor christelijke politiek.
Hij heeft toen in Hessen heel duidelijk stelling genomen tegen een opgekomen rechts-populistische PEGIDA-variant.
Dat kwam hem op zeer persoonlijke aanvallen van Pegida-aanhangers te staan die hem een nazi vonden die mensen in Konzentrations-Zentren zou stoppen.
Maar, dat is eigenlijk al 4 jaar terug en niet echt aktueel meer..
De man was eigenlijk al met pensioen en enkel op verzoek van een lokale CDUer als ervaren bestuurder nog in functie.
Het lijkt volgens politie-aangaven een moord te zijn, waarbij er geen verdenking is in relationele kring.
Maar in dat geval acht ik de kans best mogelijk dat het een soortgelijk geval kan zijn als de moord op Els Borst.
Dat zou je toch eerder verwachten van een politicus van DIE LINKE bijv.quote:Op maandag 3 juni 2019 11:21 schreef Hanca het volgende:
https://nos.nl/artikel/22(...)-omstandigheden.html
Een schotwond aan zijn hoofd. Het kan natuurlijk 'gewoon' iets in de familiaire sfeer zijn, maar misschien dus ook wel een politieke moord. Hij stond namelijk bekend als het meest pro-vluchtelingen op nemen van heel Duitsland, zo ongeveer.
Zie draadje.twitter:GijsbertPols twitterde op maandag 03-06-2019 om 21:07:15De Duitse politie gaat er van uit dat Walter Lübcke, bestuurder van de CDU, is vermoord. Op de racistische website 'PI-News' werd zijn adres gedeeld en werd hij in naam van 'het volk' met de dood bedreigd. https://t.co/ypJpLt79o6 reageer retweet
Ik ben dit niet gewend van de NOS. Als er een vrachtwagen in een winkelstraat 100 mensen dood rijden waarna er tien moslims Alluh Akbar roepend in het wilde rond beginnen te steken en schieten en ze een manifest, een koran en afscheidsbrief achterlaten waar ze in vertellen dat ze geïnspireerd zijn door Isis dan reageert de NOS met : Motief onbekend.quote:Op dinsdag 4 juni 2019 07:31 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Oh krijgen we dit weer? Welke speculaties precies want ik zie er precies nul.
Ja normaal zie je ze bij politieke moorden nooit speculeren over het politieke motief.quote:Op dinsdag 4 juni 2019 05:19 schreef Braindead2000 het volgende:
Die speculaties van de NOS.Niet dat die speculaties ongeloofwaardig zijn maar normaal zie je ze dat nooit doen. Alleen in dit soort gevallen, waar de dader mogelijk een rechts-extremist is krijgt de gehele NOS-redactie een stijf piemeltje en speculeren ze er op los.
Je liegt. Het is gewoon niet waar. NOS geeft een feitelijke weergave van de persco die de politie heeft gegeven. En doet verder feitelijk verslag. Waar ook maar op enige manier sprake van speculatie kan zijn vertelt de NOS erbij wat de bron is.quote:Op dinsdag 4 juni 2019 07:50 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Nu speculeert de NOS meteen dat de dood van deze meneer een moord is en dat het uit de hoek komt van mensen die problemen hebben met vluchtingen.
Kun je de speculatie even letterlijk citeren, want ik kan hem niet vinden.quote:Op dinsdag 4 juni 2019 07:50 schreef Braindead2000 het volgende:
[..]
Nu speculeert de NOS meteen dat de dood van deze meneer een moord is en dat het uit de hoek komt van mensen die problemen hebben met vluchtingen.
Kan best dat de NOS gelijk krijgt. Ik vind het alleen merkwaardig dat ze er nu wel op los speculeren.
Die zijn er ook niet. Ik denk dat dit voor deze poster een poging is om de aandacht af te leiden van de doodsbedreigingen die richting Lübcke zijn geuit vanuit rechtsextremistische kringen.quote:Op dinsdag 4 juni 2019 08:48 schreef Hanca het volgende:
[..]
Kun je de speculatie even letterlijk citeren, want ik kan hem niet vinden.
Wat een amateur was die dader dan.quote:Op maandag 3 juni 2019 11:44 schreef vosss het volgende:
Ze hebben zo te lezen geen wapen gevonden. De kans dat je eerst jezelf door je kop knalt en dan vervolgens nog de tijd vindt om even snel dat pistool te verstoppen is natuurlijk uitermate gering.
Ik denk het ook niet, maar ik ben wel benieuwd naar het antwoord van braindead.quote:Op dinsdag 4 juni 2019 08:53 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Die zijn er ook niet. Ik denk dat dit voor deze poster een poging is om de aandacht af te leiden van de doodsbedreigingen die richting Lübcke zijn geuit vanuit rechtsextremistische kringen.
Als ie dan toch wil ranten over media kan hij beter de Telegraaf op de korrel nemen. Die doen echt hun uiterste best om helemaal niks te schrijven over de doodsbedreigingen aan het adres van Lübcke. Alsof dat nooit gebeurd is.quote:Op dinsdag 4 juni 2019 09:00 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik denk het ook niet, maar ik ben wel benieuwd naar het antwoord van braindead.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |