abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_187234894
Lübcke:

https://nos.nl/artikel/22(...)-omstandigheden.html

Een schotwond aan zijn hoofd. Het kan natuurlijk 'gewoon' iets in de familiaire sfeer zijn, maar misschien dus ook wel een politieke moord. Hij stond namelijk bekend als het meest pro-vluchtelingen op nemen van heel Duitsland, zo ongeveer.

Laatste nieuws

16 juni
Verdachte met extreem rechtse banden aangehouden op DNA match.

https://amp.nos.nl/artike(...)tter_impression=true

8 juni
quote:
De Duitse politie heeft een verdachte opgepakt in verband met de moord op CDU-politicus Walter Lübcke (65), afgelopen week.
Volgens de Duitse krant Frankfurter Allgemeine gaat het om een jongeman die een bekende zou zijn van de politicus.
Deze verdachte is snel weer vrij gelaten.
https://www.parool.nl/wer(...)cus-lubcke~ba5026cb/

Duitse politie doet invallen bij verspreiders van haatdragende berichten na mysterieuze dood CDU-politicus
https://www.volkskrant.nl(...)-politicus~b48c12ff/

4 juni
De politie gaat er vanuit dat ie doodgeschoten is.
https://www.parool.nl/wer(...)dgeschoten~b77372e4/

[ Bericht 13% gewijzigd door capricia op 16-06-2019 18:54:22 ]
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_187234915
Verdachte omstandigheden :')
pi_187234938
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 11:23 schreef sol1taire het volgende:
Tja, ik neem het standaard woordgebruik over, maar een schotwond kan natuurlijk alleen moord of zelfmoord zijn (of een kleine kans van een ongeluk).
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_187234952
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 11:25 schreef Hanca het volgende:

[..]

Tja, ik neem het standaard woordgebruik over, maar een schotwond kan natuurlijk alleen moord of zelfmoord zijn (of een kleine kans van een ongeluk).
Ik zag het ook al op de NOS site. Inderdaad wel vrij verdacht een schotwond aan je hoofd.
  Redactie Frontpage maandag 3 juni 2019 @ 11:39:46 #5
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_187235099
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 11:23 schreef sol1taire het volgende:
Daar keek ik ook van op inderdaad. Dit lijkt me gewoon een geval van natuurlijke loodvergiftiging.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_187235161
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 11:25 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ze hebben zo te lezen geen wapen gevonden. De kans dat je eerst jezelf door je kop knalt en dan vervolgens nog de tijd vindt om even snel dat pistool te verstoppen is natuurlijk uitermate gering.

Dus ga maar uit van moord. Zelfmoord lijkt me wel af te vallen.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  Moderator maandag 3 juni 2019 @ 11:46:37 #7
236264 crew  capricia
pi_187235195
Even afwachten van welke kant die kogel kwam..kan ook iets in de prive-sfeer zijn.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 3 juni 2019 @ 12:08:36 #8
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_187235513
quote:
3s.gif Op maandag 3 juni 2019 11:44 schreef vosss het volgende:

[..]

Ze hebben zo te lezen geen wapen gevonden. De kans dat je eerst jezelf door je kop knalt en dan vervolgens nog de tijd vindt om even snel dat pistool te verstoppen is natuurlijk uitermate gering.

Dus ga maar uit van moord. Zelfmoord lijkt me wel af te vallen.
Ach, ze hebben ook gezegd dat de man die zichzelf 2 keer in zijn rug had geschoten zelfmoord had gepleegd.
Of de man die in een tas werd gevonden met een hangslot door de rits. Zelfmoord.

Als het politiek genoeg uitkomt, is het zelfmoord.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_187236281
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 11:46 schreef capricia het volgende:
Even afwachten van welke kant die kogel kwam..kan ook iets in de prive-sfeer zijn.
Ja, dat zet ik ook in de OP. De meeste moorden zijn in de privé sfeer, dus die kans is zeker nog groot.
  maandag 3 juni 2019 @ 15:05:06 #10
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_187238601
Ik ben benieuwd
  maandag 3 juni 2019 @ 21:33:49 #11
33189 RM-rf
1/998001
pi_187246092
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2019 11:21 schreef Hanca het volgende:

Hij stond namelijk bekend als het meest pro-vluchtelingen op nemen van heel Duitsland, zo ongeveer.
Niet eens, gewoon een conservatieve CDU-politicus.
Eind 2015 heeft hij wel heel duidelijk stelling genomen dat opvang van vluchtelingen ook een plicht is voor christelijke politiek.

Hij heeft toen in Hessen heel duidelijk stelling genomen tegen een opgekomen rechts-populistische PEGIDA-variant.

Dat kwam hem op zeer persoonlijke aanvallen van Pegida-aanhangers te staan die hem een nazi vonden die mensen in Konzentrations-Zentren zou stoppen.

Maar, dat is eigenlijk al 4 jaar terug en niet echt aktueel meer..
De man was eigenlijk al met pensioen en enkel op verzoek van een lokale CDUer als ervaren bestuurder nog in functie.

Het lijkt volgens politie-aangaven een moord te zijn, waarbij er geen verdenking is in relationele kring.

Maar in dat geval acht ik de kans best mogelijk dat het een soortgelijk geval kan zijn als de moord op Els Borst.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_187246506
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2019 21:33 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Niet eens, gewoon een conservatieve CDU-politicus.
Eind 2015 heeft hij wel heel duidelijk stelling genomen dat opvang van vluchtelingen ook een plicht is voor christelijke politiek.

Hij heeft toen in Hessen heel duidelijk stelling genomen tegen een opgekomen rechts-populistische PEGIDA-variant.

Dat kwam hem op zeer persoonlijke aanvallen van Pegida-aanhangers te staan die hem een nazi vonden die mensen in Konzentrations-Zentren zou stoppen.

Maar, dat is eigenlijk al 4 jaar terug en niet echt aktueel meer..
De man was eigenlijk al met pensioen en enkel op verzoek van een lokale CDUer als ervaren bestuurder nog in functie.

Het lijkt volgens politie-aangaven een moord te zijn, waarbij er geen verdenking is in relationele kring.

Maar in dat geval acht ik de kans best mogelijk dat het een soortgelijk geval kan zijn als de moord op Els Borst.
Ja, het is een tijdje terug, maar naast Merkel was dit toch wel één van de gezichten achter "Wir Schaffen Das".
pi_187246660
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2019 11:21 schreef Hanca het volgende:
https://nos.nl/artikel/22(...)-omstandigheden.html

Een schotwond aan zijn hoofd. Het kan natuurlijk 'gewoon' iets in de familiaire sfeer zijn, maar misschien dus ook wel een politieke moord. Hij stond namelijk bekend als het meest pro-vluchtelingen op nemen van heel Duitsland, zo ongeveer.
Dat zou je toch eerder verwachten van een politicus van DIE LINKE bijv.
  Moderator maandag 3 juni 2019 @ 22:01:49 #14
236264 crew  capricia
pi_187246749
GijsbertPols twitterde op maandag 03-06-2019 om 21:07:15 De Duitse politie gaat er van uit dat Walter Lübcke, bestuurder van de CDU, is vermoord. Op de racistische website 'PI-News' werd zijn adres gedeeld en werd hij in naam van 'het volk' met de dood bedreigd. https://t.co/ypJpLt79o6 reageer retweet
Zie draadje.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  maandag 3 juni 2019 @ 22:41:58 #15
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_187247622
Hopelijk geen Europese tendens, maar het lijkt er wel op helaas. Jo Cox en de burgemeester van Gdansk werden ook vermoord door extreem rechtse lieden.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  dinsdag 4 juni 2019 @ 05:19:06 #16
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_187250734
Die speculaties van de NOS. :') Niet dat die speculaties ongeloofwaardig zijn maar normaal zie je ze dat nooit doen. Alleen in dit soort gevallen, waar de dader mogelijk een rechts-extremist is krijgt de gehele NOS-redactie een stijf piemeltje en speculeren ze er op los.
pi_187251253
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 05:19 schreef Braindead2000 het volgende:
Die speculaties van de NOS. :')
Oh krijgen we dit weer? Welke speculaties precies want ik zie er precies nul.
  dinsdag 4 juni 2019 @ 07:50:27 #18
215090 Braindead2000
DO NOT FEED!!!
pi_187251402
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 07:31 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Oh krijgen we dit weer? Welke speculaties precies want ik zie er precies nul.
Ik ben dit niet gewend van de NOS. Als er een vrachtwagen in een winkelstraat 100 mensen dood rijden waarna er tien moslims Alluh Akbar roepend in het wilde rond beginnen te steken en schieten en ze een manifest, een koran en afscheidsbrief achterlaten waar ze in vertellen dat ze geïnspireerd zijn door Isis dan reageert de NOS met : Motief onbekend.

Nu speculeert de NOS meteen dat de dood van deze meneer een moord is en dat het uit de hoek komt van mensen die problemen hebben met vluchtingen.

Kan best dat de NOS gelijk krijgt. Ik vind het alleen merkwaardig dat ze er nu wel op los speculeren.
  dinsdag 4 juni 2019 @ 07:53:45 #19
8369 speknek
Another day another slay
pi_187251429
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 05:19 schreef Braindead2000 het volgende:
Die speculaties van de NOS. :') Niet dat die speculaties ongeloofwaardig zijn maar normaal zie je ze dat nooit doen. Alleen in dit soort gevallen, waar de dader mogelijk een rechts-extremist is krijgt de gehele NOS-redactie een stijf piemeltje en speculeren ze er op los.
Ja normaal zie je ze bij politieke moorden nooit speculeren over het politieke motief. :').

Maar goed hee, gelukkig hebben we jou om op te komen voor de arme naamloze neo-nazi's. Neo-nazi's zouden maar gedemoniseerd worden. In tegenstelling tot weer een "landverrader" centrumpoliticus die vermoord is.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_187251549
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 07:50 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Nu speculeert de NOS meteen dat de dood van deze meneer een moord is en dat het uit de hoek komt van mensen die problemen hebben met vluchtingen.
Je liegt. Het is gewoon niet waar. NOS geeft een feitelijke weergave van de persco die de politie heeft gegeven. En doet verder feitelijk verslag. Waar ook maar op enige manier sprake van speculatie kan zijn vertelt de NOS erbij wat de bron is.

Ik vind het schandelijk dat er mensen zijn die zonder enige vorm van gêne zelfs moorden aangrijpen om hun politieke agenda te promoten om door middel van leugens de vrije media in diskrediet te brengen. Je zou je moeten schamen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-06-2019 08:09:13 ]
pi_187251865
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 07:50 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Kan best dat de NOS gelijk krijgt. Ik vind het alleen merkwaardig dat ze er nu wel op los speculeren.
Kun je de speculatie even letterlijk citeren, want ik kan hem niet vinden.
pi_187251907
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 08:48 schreef Hanca het volgende:

[..]

Kun je de speculatie even letterlijk citeren, want ik kan hem niet vinden.
Die zijn er ook niet. Ik denk dat dit voor deze poster een poging is om de aandacht af te leiden van de doodsbedreigingen die richting Lübcke zijn geuit vanuit rechtsextremistische kringen.
  dinsdag 4 juni 2019 @ 08:54:53 #23
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_187251914
quote:
3s.gif Op maandag 3 juni 2019 11:44 schreef vosss het volgende:
Wat een amateur was die dader dan.
Ze moeten het doen zoals je vaker in films ziet.
Het wapen in de handen van het dode slachtoffer zetten, zodat het lijkt alsof het slachtoffer zelfmoord heeft gepleegd.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_187251987
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 08:53 schreef ..-._---_-.- het volgende:

[..]

Die zijn er ook niet. Ik denk dat dit voor deze poster een poging is om de aandacht af te leiden van de doodsbedreigingen die richting Lübcke zijn geuit vanuit rechtsextremistische kringen.
Ik denk het ook niet, maar ik ben wel benieuwd naar het antwoord van braindead.
pi_187252009
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 juni 2019 09:00 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik denk het ook niet, maar ik ben wel benieuwd naar het antwoord van braindead.
Als ie dan toch wil ranten over media kan hij beter de Telegraaf op de korrel nemen. Die doen echt hun uiterste best om helemaal niks te schrijven over de doodsbedreigingen aan het adres van Lübcke. Alsof dat nooit gebeurd is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')