Het EFR/Twee Vandaag Lijsttrekkersdebat vindt plaats in de Aula van de Erasmus Universiteit Rotterdam in aanwezigheid van ongeveer 900 studenten en genodigden. De EFR is verantwoordelijk voor de organisatie van het debat, het actualiteitenprogramma Twee Vandaag voor de inhoud. Het debat zal rechtstreeks worden uitgezonden in een extra lange uitzending van Twee Vandaag, van 18.20 tot 19.30 uur. De leiding van het debat is in handen van Twee Vandaag-presentatoren Andre Zwartbol en Ferdinand Fransen.
Het debat zal bestaan uit zowel een-op-een, als plenaire debatten. Na afloop van het live-debat hebben de studenten tot ongeveer 20.00 uur de gelegenheid om vragen te stellen aan de lijsttrekkers. Dit deel zal in principe niet worden uitgezonden.
http://verkiezingen.2vandaag.nl/
* MEDEDELING: Dit topic is voor alle beschouwingen en commentaren rond dit debat. Dus svp niet voor elke uitspraak van één van de politici een apart topic openen, enkel als het echt belangrijk nieuws is zal ik dat niet sluiten.
quote:Je bent hierbij officieel benoemd als 'verslaggever ter plaatse'!
Op woensdag 8 januari 2003 15:58 schreef Dauntless het volgende:
...na het debat een wat meer inhoudelijke reactie !
Nouja, ik stem voor een zege voor Femke omdat ze alleen al als de enige vrouwelijke verschijning een voorsprong heeft. En misschien dat ze Balkenende wel uit zijn schulp krijgt? We zullen zien..
quote:Nou dat wordt het deze keer ook hoor, alleen is er nu sprake van een aantal 'bad-guys', nl. Herben, Zalm, Balkenende en een aantal 'good-guys' nl. Halsema Marijnissen en Bos. Vergeet niet dat het publiek geen representatieve vertegenwoordiging is van de nederlandse populatie.
Op woensdag 8 januari 2003 16:45 schreef Zander het volgende:
Ik hoop in ieder geval dat de reacties uit het publiek dit keer wat minder ergernis-opwekkend zijn voor de thuiskijker dan bij het RTL-debat. Het leek wel een aflevering van de Jerry Springer-show.
quote:De Erasmus Universiteit staat toch niet echt bekend als 'links'?
Op woensdag 8 januari 2003 17:10 schreef Kaalhei het volgende:[..]
Nou dat wordt het deze keer ook hoor, alleen is er nu sprake van een aantal 'bad-guys', nl. Herben, Zalm, Balkenende en een aantal 'good-guys' nl. Halsema Marijnissen en Bos. Vergeet niet dat het publiek geen representatieve vertegenwoordiging is van de nederlandse populatie.
quote:Nee maar studenten wel, zeker de studenten die naar een debat gaan. Buiten dit zullen de linkse studenten waarschijnlijk meer decibels produceren dan de rechtse.
Op woensdag 8 januari 2003 17:19 schreef Kozzmic het volgende:
De Erasmus Universiteit staat toch niet echt bekend als 'links'?
[edit]Ah, ze zeiden het net: vanaf 18:20. Ik ga even afwassen.
quote:]
Op woensdag 8 januari 2003 17:22 schreef Kaalhei het volgende:[..]
Nee maar studenten wel, zeker de studenten die naar een debat gaan. Buiten dit zullen de linkse studenten waarschijnlijk meer decibels produceren dan de rechtse.
Ik kan niet zeggen dat het uni-debat met wijlen Fortuyn een objectief en neutraal publiek had.
Maar ik weet niet op welke uni dat was.
Je weet wel meer niet.
on-topic; ik ben 'benieuwd' naar Mat Herben. Volgens mij vol met SLECHTe onliners.
quote:Zelfde als vorig jaar
Op woensdag 8 januari 2003 17:59 schreef Nyrem het volgende:
Je weet wel meer niet.
quote:Maar vind je het eigenlijk niet allemaal onzin over rechts en links te lullen?
Op woensdag 8 januari 2003 18:15 schreef Kaalhei het volgende:[..]
Zelfde als vorig jaar
*ontopic*
een debat kent geen winners of losers, in mijn ogen. Je komt wel meer te weten over een persoon, en iemand kan heel slecht overkomen enzo
En de gezondheidszorg dan? Het onderwijs? De woningnood? De AOW? Misschien dat ze zijdelings ter sprake komen onder het kopje 'de economie', maar voor mij zijn dat veel meer de belangrijke thema's dan dat eeuwige multiculturele geklaag
Vraag aan Herben: "Hoe vindt u het dat u hierbij mag zijn?"
Herben: "Ik voel me vereerd"
Om vervolgens door te bazelen dat het debat plaatsvindt in 'de stad van Pim'.
maar btw.. ik dacht dat het debat om 19:30 was
quote:volgens mij is het juist marijnissen die dat heet geintroduceerd, al jaren terug
Op woensdag 8 januari 2003 18:32 schreef Fogerty het volgende:De erfenis van Fortuyn: door elkaar heen schreeuwen, elkaar niet uit laten praten, dingen enorm chargeren..... ik erger me nu al
quote:Kijk uit dat is haast een VVD uitspraak.
Op woensdag 8 januari 2003 18:45 schreef Ryan3 het volgende:
Mm, ik ben helaas toch bang dat verhogen van de lasten voor het bedrijfsleven, zoals Marijnissen voorstelt, betekent dat flink wat ondernemingen spoorslags richting Polen of zo vertrekken... Hij heeft niet door dat het voor veel bedrijven nu al kantje boord is of ze hier blijven of niet...
Overigens wat ik niet zo goed snap is... haalde Marijnisse nu twee dingen doorelkaar? Iemand met 500.000 gulden salaris vat die dan pas in het 72% tarief???
quote:Bolkestijn zat er ook nog tussen.
Op woensdag 8 januari 2003 18:48 schreef Wisp het volgende:[..]
volgens mij is het juist marijnissen die dat heet geintroduceerd, al jaren terug
Klein onderzoek leert:
Bangladesh : 947 per km2
Taiwan : 594 per km2
NL : 462 per km2 en dan zijn IJsselmeer, Waddenzee en Zeeuwse wateren niet meegerekend.
Wat een vuile leugenaar die Herben
-edit-
en wat een ordinaire ruziemakers nu zeg
quote:Op basis van de taal kan je bepalen waar men vandaan komt.
Op woensdag 8 januari 2003 18:52 schreef Wisp het volgende:
hmm herben gaat wel kort door de bocht.. waar wou je ze heen uitzetten als je niet weet waar ze vandaan komen
quote:Solide links...
Op woensdag 8 januari 2003 18:50 schreef marky het volgende:[..]
Kijk uit dat is haast een VVD uitspraak.
quote:Alles boven 500.000 gulden valt in een schijf van 72%... Zeer beprekt aantal individuen...
Overigens wat ik niet zo goed snap is... haalde Marijnisse nu twee dingen doorelkaar? Iemand met 500.000 gulden salaris vat die dan pas in het 72% tarief???
quote:das wel huileh jah
Op woensdag 8 januari 2003 18:45 schreef Ryan3 het volgende:
Mm, ik ben helaas toch bang dat verhogen van de lasten voor het bedrijfsleven, zoals Marijnissen voorstelt, betekent dat flink wat ondernemingen spoorslags richting Polen of zo vertrekken... Hij heeft niet door dat het voor veel bedrijven nu al kantje boord is of ze hier blijven of niet...
bedrijven hebben het al zo zwaar
quote:nou ja het overdrijven doen ze zo'n beetje allemaal
Op woensdag 8 januari 2003 18:53 schreef UnleashMitch het volgende:
Die Herben beweert net even dat NL de hoogste bevolkingsdichtheid heeft er wereld:Klein onderzoek leert:
NL : 462 per km2 en dan zijn IJsselmeer, Waddenzee en Zeeuwse wateren niet meegerekend.Wat een vuile leugenaar die Herben
het punt van hem dat het een van de dichtbevolkste landen van de wereld zijn klopt wel
quote:En Marijnissen heeft het niet voor niets over 500.000 gulden ipv 225.000 euro.
Op woensdag 8 januari 2003 18:50 schreef marky het volgende:Overigens wat ik niet zo goed snap is... haalde Marijnisse nu twee dingen doorelkaar? Iemand met 500.000 gulden salaris vat die dan pas in het 72% tarief???
In guldens klinkt het méér. Wat een demagoog! .
quote:Tja het klopt wel maar kijk naar de VS die zijn ook alleen niet super dichtbevolkt omdat er zulke onherbergzame gebieden zijn. In NY ofzo is het wel super erg
Op woensdag 8 januari 2003 18:54 schreef Wisp het volgende:[..]
nou ja het overdrijven doen ze zo'n beetje allemaal
het punt van hem dat het een van de dichtbevolkste landen van de wereld zijn klopt wel
Wat is die Herben vervelend zeg Wat een klootviool
Dat de ziekenfonds premie wordt verdubbeld
Terwijl gewoon de ondernemers die premies voor 90% betalen voor hun werknemers
[Dit bericht is gewijzigd door F_ortuyn op 08-01-2003 18:58]
quote:Dat was idd wel ernstig, maar wellicht is dat geen domheid van hem, maar strategisch, hij mikt natuurlijk toch op bepaalde groepen kiezers.
Op woensdag 8 januari 2003 18:55 schreef julekes het volgende:
Herben heeft de schitterende gewoonte om allochtonen en illigalen door elkaar te halen.
quote:hij is inderdaad een beetje irritant met zijn "jullie dit" en "links dat" opmerkingen
Op woensdag 8 januari 2003 18:56 schreef UnleashMitch het volgende:[..]
Tja het klopt wel maar kijk naar de VS die zijn ook alleen niet super dichtbevolkt omdat er zulke onherbergzame gebieden zijn. In NY ofzo is het wel super erg
Wat is die Herben vervelend zeg
Wat een klootviool
maar inoudelijk heeft hij wel gelijk natuurlijk
Het is gewoon beleid om de boel hier te islamitiseren.
quote:domme mensen
Op woensdag 8 januari 2003 18:57 schreef Fogerty het volgende:, hij mikt natuurlijk toch op bepaalde groepen kiezers.
quote:Balkenende wel
Op woensdag 8 januari 2003 18:57 schreef F_ortuyn het volgende:
Btw Balkende en Herben sterk bezig
quote:
Op woensdag 8 januari 2003 18:58 schreef julekes het volgende:[..]
domme mensen
quote:Tja en om in Bangladesh te wonen is ook zo fijn. Daarbij komt dat Bangladesh door natuur geweld zo af en toe nog eens een grote schoonmaak houdt.
Op woensdag 8 januari 2003 18:53 schreef UnleashMitch het volgende:
Die Herben beweert net even dat NL de hoogste bevolkingsdichtheid heeft er wereld:Klein onderzoek leert:
NL : 462 per km2 en dan zijn IJsselmeer, Waddenzee en Zeeuwse wateren niet meegerekend.Wat een vuile leugenaar die Herben
-edit-
en wat een ordinaire ruziemakers nu zeg
Wat ik nog wel wil opmerken is dat ik het begrip van Marijnissen voor die afrikaan die vooruit wil vanuit sociaal oogpunt niet snap. Is het niet zo dat die afrikaan vanuit sociaal oogpunt niet beter in zijn eigen land kan blijven om te proberen om dat land op poten te zetten. Is het niet heel erg asociaal van die afrikaan om weg te lopen voor die problemen.
[Dit bericht is gewijzigd door DennisMoore op 08-01-2003 19:00]
quote:Niet blij nee, hij schreeuwt wel ernstig veel maar ja. Maar wat je over Herben zegt klopt idd
Op woensdag 8 januari 2003 18:59 schreef Fogerty het volgende:
Ik snap niet dat mensen Herben hier sterk vinden, mijn god wat komt die sukkelig over
Niet dat ik nu echt blij word van Marijnissen momenteel...
quote:hij oogt een beetje onzeker. En heeft af en toe flauwe opmerkingen. Maar inhoudelijk heeft ie gelijk!!!!!!!!
Op woensdag 8 januari 2003 18:59 schreef UnleashMitch het volgende:[..]
Balkenende wel
alhoewel hij eerst wel even in het nauw kwam maar hij kwam erg goed terug
Herben vind ik uiterst zwak
quote:bijvoorbeeld, al zullen dat niet allemaal domme mensen zijn, maar ook teleurgestelde mensen. mensen die nu alsnog op de lpf stemmen, vallen natuurlijk wel onder domme mensen.
Op woensdag 8 januari 2003 18:59 schreef F_ortuyn het volgende:[..]
lpf'ers?
quote:ECHT domme mensen stemmen op Conservatieven.nl of Ratelband.
Op woensdag 8 januari 2003 19:01 schreef julekes het volgende:[..]
bijvoorbeeld, al zullen dat niet allemaal domme mensen zijn, maar ook teleurgestelde mensen. mensen die nu alsnog op de lpf stemmen, vallen natuurlijk wel onder domme mensen.
quote:onzin, waarom moet je een hele partij erop afrekenen dat er een stuk of 5 relschoppers in zaten, dat is pas kortzichtig
bijvoorbeeld, al zullen dat niet allemaal domme mensen zijn, maar ook teleurgestelde mensen. mensen die nu alsnog op de lpf stemmen, vallen natuurlijk wel onder domme mensen.
quote:Ik heb het RTL4 debat niet gezien maar hij heeft duidelijk geluisterd naar de opmerking dat ie duidelijker moet zijn
Op woensdag 8 januari 2003 19:00 schreef F_ortuyn het volgende:[..]
hij oogt een beetje onzeker. En heeft af en toe flauwe opmerkingen. Maar inhoudelijk heeft ie gelijk!!!!!!!!
Dus laten we allemaal even naar Herben en de LPF
quote:of mensen die lol willen hebben
Op woensdag 8 januari 2003 19:02 schreef Netanyahu het volgende:[..]
ECHT domme mensen stemmen op Conservatieven.nl of Ratelband.
quote:er is een verschil tussen dom en rijp voor het gesticht.
Op woensdag 8 januari 2003 19:02 schreef Netanyahu het volgende:[..]
ECHT domme mensen stemmen op Conservatieven.nl of Ratelband.
quote:Kortzichtig ? pas geleden heeft Herben nog gezegd dat ie Bomhof en Heinsbroek wel terug zou willen hebben.
Op woensdag 8 januari 2003 19:02 schreef Wisp het volgende:[..]
onzin, waarom moet je een hele partij erop afrekenen dat er een stuk of 5 relschoppers in zaten, dat is pas kortzichtig
Sorry hoor maar dan mag je als totale partij wel afgerekend worden.
Nog afgezien van zijn gebrek aan feitenkennis.
quote:Nou, eerder gewoon mensen die zoveel mogelijk negatiefs over buitenlanders willen horen, en of je dan allochtonen en illegalen en asielzoekers door elkaar haalt maakt ze niet uit
Op woensdag 8 januari 2003 18:58 schreef julekes het volgende:
domme mensen
Maar dat doen ze allemaal wel een beetje, allemaal maar kiezen voor veiligheid als ze tussen twee dingen moeten kiezen, terwijl we allang weten dat het grotere gevoel van onveiligheid van de Nederlander puur een GEVOEL is dat niet door de feiten en de misdaadcijfers wordt ondersteund. En dat weten zij natuurlijk ook best. Maar het publiek wil dit nu eenmaal horen. Stelletje populisten, allemaal
quote:Dan stem je toch op de feestpartij van die Oranjegek
Op woensdag 8 januari 2003 19:02 schreef Wisp het volgende:[..]
of mensen die lol willen hebben
quote:Groen Links valt onder gesticht imho.
Op woensdag 8 januari 2003 19:03 schreef julekes het volgende:[..]
er is een verschil tussen dom en rijp voor het gesticht.
quote:Mijn pa is huisarts. Heeft veel boeken en artikelen geschreven. En omdat hij deze keer waarschijnlijk weer lpf stemt. nome jij hem dom?
[Dit bericht is gewijzigd door F_ortuyn op 08-01-2003 19:05]
quote:dat was volgens mij meer omdat hij wilde uitpraten terwijl marijnissen er weer doorheen probeerde te komen, inhoudelijk kwam hij met genoeg punten
Op woensdag 8 januari 2003 19:03 schreef golfer het volgende:
Herben maakte dezelfde fout als veel Fokkers: denken dat naarmate je harder schreeuwen gaat je daarmee meer gelijk krijgt, i.p.v. met inhoudelijke argumenten te onderbouwen.Nog afgezien van zijn gebrek aan feitenkennis.
En schreeuwen heeft vaak wel degelijk zin, het laat zien dat ze met passie achter hun plannen staan
En idd, zoals wisp zegt, marijnissen begon er gewoon doorheen te blaten
[Dit bericht is gewijzigd door erikh op 08-01-2003 19:06]
quote:Wanneer je de demagogie van Marijnissen wil doorbreken, zul je bijna wel moeten schreeuwen...
Op woensdag 8 januari 2003 19:03 schreef golfer het volgende:
Herben maakte dezelfde fout als veel Fokkers: denken dat naarmate je harder schreeuwen gaat je daarmee meer gelijk krijgt, i.p.v. met inhoudelijke argumenten te onderbouwen.Nog afgezien van zijn gebrek aan feitenkennis.
quote:Ik ken vrij veel op politiek terrein domme huisartsen.
Op woensdag 8 januari 2003 19:04 schreef F_ortuyn het volgende:Mijn pa is huisarts. Heeft veel boeken en artikelen geschreven stemt deze keer waarschijnlijk weer lpf. En jij noemt hem dom ?
quote:geen beter vermaak dan leedvermaak, daarom kan je beter op winny of emile stemmen
Op woensdag 8 januari 2003 19:04 schreef UnleashMitch het volgende:[..]
Dan stem je toch op de feestpartij van die Oranjegek
quote:
Op woensdag 8 januari 2003 19:05 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Wanneer je de demagogie van Marijnissen wil doorbreken, zul je bijna wel moeten schreeuwen...
quote:dat zei ik ook al ja
Op woensdag 8 januari 2003 19:05 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Wanneer je de demagogie van Marijnissen wil doorbreken, zul je bijna wel moeten schreeuwen...
quote:dr is een huizengroot verschil tussen goede standpunten hebben en dit ook waar kunnen maken en vanuit dat oogpunt vind ik het inderdaad dom om op LPF te stemmen. Die kunnen verder toch helemaal niets meer waar maken ? die hebben 8 maanden continue ruzie lopen maken. Niet 1x of 2x zelfs niet 3x nee gewoon continue en daarom is de kans zo groot dat ze dat weer zullen gaan doen als ze in de regering komen.
Op woensdag 8 januari 2003 19:04 schreef F_ortuyn het volgende:[..]
Mijn pa is huisarts. Heeft veel boeken en artikelen geschreven. En omdat hij deze keer waarschijnlijk weer lpf stemt. nome jij hem dom?
quote:Eigenbelang eerder. LPF is erg vriendelijk voor de beurs van grootverdieners. De partij van het volk ammehoela, de partij van de nouveau riche.
Mijn pa is huisarts. Heeft veel boeken en artikelen geschreven stemt deze keer waarschijnlijk weer lpf. En jij noemt hem dom ?
quote:Klopt Oudkerk.
Op woensdag 8 januari 2003 19:06 schreef golfer het volgende:[..]
Ik ken vrij veel op politiek terrein domme huisartsen.
Hij is niet voor niets door zijn eigen beroepsgroep uitgekotst.
quote:Advocaat Moscovitz (of met een k) had ook Pim Fortuyn gestemd als deze nog geleefd had. Lijkt me ook niet een domkop.
Mijn pa is huisarts. Heeft veel boeken en artikelen geschreven. En omdat hij deze keer waarschijnlijk weer lpf stemt. nome jij hem dom?
Trouwens, dit is het eerste debat voor Herben en ik vind dat hij het tot nu toe nog niet zo slecht doet.
quote:Meester! Hij begon!
Op woensdag 8 januari 2003 19:05 schreef DennisMoore het volgende:
quote:tuurlijk, hij stemt LPF dus hij is dom
Op woensdag 8 januari 2003 19:07 schreef julekes het volgende:[..]
Eigenbelang eerder. LPF is erg vriendelijk voor de beurs van grootverdieners. De partij van het volk ammehoela, de partij van de nouveau riche.
Dat iemand gestudeerd heeft, zegt vrij imho vrij weinig over zijn intellectuele capaciteiten.
ik zal ook wel dom zijn omdat ik op LPF stemde vorige keer, terwijl ik wel een HBO opleiding doe
quote:Weten ook precies wat het "gepeupel" wil horen. Getraind in politiekgeblaat.
Op woensdag 8 januari 2003 19:08 schreef erikh het volgende:
De 3 van het huidige kabinet komen sterk over moet ik zeggen
quote:advocaten zijn geboren opportunisten
Op woensdag 8 januari 2003 19:08 schreef Catya het volgende:[..]
Advocaat Moscovitz (of met een k) had ook Pim Fortuyn gestemd als deze nog geleefd had. Lijkt me ook niet een domkop.
Trouwens, dit is het eerste debat voor Herben en ik vind dat hij het tot nu toe nog niet zo slecht doet.
quote:Als íemand het 'gepeupel' probeert te bespelen, dan is het Marijnissen. Dus dat argument gaat niet op.
Op woensdag 8 januari 2003 19:09 schreef Catya het volgende:Weten ook precies wat het "gepeupel" wil horen. Getraind in politiekgeblaat.
quote:grootverdieners???????
Op woensdag 8 januari 2003 19:07 schreef julekes het volgende:[..]
Eigenbelang eerder. LPF is erg vriendelijk voor de beurs van grootverdieners. De partij van het volk ammehoela, de partij van de nouveau riche.
Dat iemand gestudeerd heeft, zegt vrij imho vrij weinig over zijn intellectuele capaciteiten.
quote:ik dacht meer aan zakkenvullers
Op woensdag 8 januari 2003 19:09 schreef julekes het volgende:[..]
advocaten zijn geboren opportunisten
quote:idd, daar komt nog bij dat de 3 van het huidige kabinet dit al maanden zeggen nog voor er sprake was van kabinetsval en die andere 3 nu opeens de populaire uitspraken van kast halen
Op woensdag 8 januari 2003 19:09 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Als íemand het 'gepeupel' probeert te bespelen, dan is het Marijnissen. Dus dat argument gaat niet op.
quote:good for you (*zoekt applaus smiley*)
Op woensdag 8 januari 2003 19:08 schreef Wisp het volgende:
terwijl ik wel een HBO opleiding doe
1) Herben beschuldigen van stigmatisatie en vervolgens illegalen als arme uitgebuite tomatenplukkers bestempelen;
2) Zeggen dat hij economische vluchtelingen in Afrika wel begrijpt en daar een heel verhaal over houden terwijl hij er hetzelfde over denkt als Herben. Bovendien ging het over huwelijkspartners uit het buitenland.
3) Een voorbeeld aanhalen van een Iraneese vrouw die in haar pyama in het vliegtuig is gezet zonder haar medicijnen te kunnen meenemen als een nieuw beleid van Nawijn bestempelen! Hoezo stigmatiseren?
Ik zie nog geen winnaars, maar al wel een verliezer: Marijnissen!!
quote:dat was het punt niet..
Op woensdag 8 januari 2003 19:11 schreef julekes het volgende:[..]
good for you (*zoekt applaus smiley*)
maar toch bedankt
quote:Advocaten vechten ook vaak voor de slechten.
Op woensdag 8 januari 2003 19:09 schreef julekes het volgende:[..]
advocaten zijn geboren opportunisten
quote:Weg met de advocaten, weg met de rechtspraak, weg met de rechtsorde...?
Op woensdag 8 januari 2003 19:11 schreef Netanyahu het volgende:[..]
Advocaten vechten ook vaak voor de slechten.
Zoeken naar formfouten
quote:Nee, jij denkt heel slim vooral aan je eigen portemonnee. Dom zijn die achterstandsgroepen uit Rotterdam die meenden dat de LPF iets voor hen zou gaan betekenen.
Op woensdag 8 januari 2003 19:08 schreef Wisp het volgende:
ik zal ook wel dom zijn omdat ik op LPF stemde vorige keer, terwijl ik wel een HBO opleiding doe
Voorlopig vind ik Balkenende en Bos het beste, of moet ik zeggen het minst erg?
[Dit bericht is gewijzigd door DennisMoore op 08-01-2003 19:14]
quote:wow zeg
Op woensdag 8 januari 2003 19:11 schreef julekes het volgende:[terwijl ik wel een HBO opleiding doe
]
good for you (*zoekt applaus smiley*)
zoals al zovaak gezegd is: dit betekent niet dat je ook goed stemt zeg maar. Pas iemand die ging op de VVD stemmen omdat de belastingverlagingen hem wel aanspraken.
quote:Dat ben ik met je eens, Bos trouwens ook. Maar doorhameren (in debat met Balkenende) over de werknemers. Zo van; ik kom voor JULLIE op. Inhoudelijk slecht. Balkenende deed het goed.
Op woensdag 8 januari 2003 19:09 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Als íemand het 'gepeupel' probeert te bespelen, dan is het Marijnissen. Dus dat argument gaat niet op.
[Dit bericht is gewijzigd door Catya op 08-01-2003 19:15]
quote:klopt, daarnaast is het zo dat punt 3 van marijnissen zowiezo onzin is, die lui krijgen ruim van te voren te horen wanneer ze weg moeten, als ze zich dan niet hebben voorbereid is dat hun eigen schuld
Op woensdag 8 januari 2003 19:11 schreef sizzler het volgende:
Wat is die Marijnissen een beroepsdemagoog! De enige die aan stemmingmakerij doet is hij!1) Herben beschuldigen van stigmatisatie en vervolgens illegalen als arme uitgebuite tomatenplukkers bestempelen;
2) Zeggen dat hij economische vluchtelingen in Afrika wel begrijpt en daar een heel verhaal over houden terwijl hij er hetzelfde over denkt als Herben. Bovendien ging het over huwelijkspartners uit het buitenland.
3) Een voorbeeld aanhalen van een Iraneese vrouw die in haar pyama in het vliegtuig is gezet zonder haar medicijnen te kunnen meenemen als een nieuw beleid van Nawijn bestempelen! Hoezo stigmatiseren?
Ik zie nog geen winnaars, maar al wel een verliezer: Marijnissen!!
quote:Ga de wagen even halen, Harry...
Op woensdag 8 januari 2003 19:13 schreef DennisMoore het volgende:
Ik denk dat de Duitse politie meer misdaden oplost, omdat ze in Duitsland gewoon betere crimi's hebben!
quote:Dat nou ook weer nier direct,
Op woensdag 8 januari 2003 19:13 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Weg met de advocaten, weg met de rechtspraak, weg met de rechtsorde...?
quote:Neuh, maar wél een mietje.
Op woensdag 8 januari 2003 19:14 schreef F_ortuyn het volgende:
is bos eigenlijk een flikker?
quote:zeg ik ook niet? maar sommige figuren hier beweren dat je dom bent als je LPF stemt, ik vind dat je iemand die HBO/universiteit studeerd niet dom kan noemen
Op woensdag 8 januari 2003 19:13 schreef UnleashMitch het volgende:[..]
wow zeg
![]()
zoals al zovaak gezegd is: dit betekent niet dat je ook goed stemt zeg maar. Pas iemand die ging op de VVD stemmen omdat de belastingverlagingen hem wel aanspraken.
jij snap?
quote:Wie wel...?
Op woensdag 8 januari 2003 19:14 schreef erikh het volgende:
Het viel me op dat halsema heel verbaasd stond toen zalm zei dat zij dat ook in hun programma hebben, geeft mij aan dat halsema zich neit in de programma's van de anderen verdiept
quote:vorig jaar was het inderdaad heel erg ja maar toen had je ook iemand die daar ontiegelijk op geilde. *geen naamt noemt
Op woensdag 8 januari 2003 19:13 schreef julekes het volgende:
Ik ben trouwens van mening dat er geen publiek moet worden toegestaan bij dit soort debatten. Erg stemmingmakend. Bij andere debatten waren met name linkse partijen flink vertegenwoordigd in het publiek die erg uitdrukkelijk aan het juichen waren.
Nu valt het wel mee toch en ik luister echt niet naar wat het publiek doet maar wat ik er zelf van denk.
quote:Nee, hij is geen homoseksueel. Hij heeft een vriendin. Maakt het iets uit?
Ik vind Femke beetje tegenvallen
quote:de meeste grote partijen zorgen ervoor dat ze ook de programma's van de anderen weten hoor
Op woensdag 8 januari 2003 19:15 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Wie wel...?
quote:Wat doet dat ertoe?
quote:School niveau : boven gemiddeld tot zeer hoog
Op woensdag 8 januari 2003 19:15 schreef Wisp het volgende:[..]
zeg ik ook niet? maar sommige figuren hier beweren dat je dom bent als je LPF stemt, ik vind dat je iemand die HBO/universiteit studeerd niet dom kan noemen
jij snap?
Dan is het duidelijk toch ?
quote:lol een discussie heet dat. tis al 10x beter dan rtl4 (
Op woensdag 8 januari 2003 19:03 schreef Lithion het volgende:
Ongeorganiseerd, rommelig, schreeuwerig, maar half verstaanbaar... na 5 minuten uitgezet... rampzalig debat weer.
quote:Dat is al eens vaker ter discussie gekomen. Hij is iig getrouwt.
Zie ook:
quote:ik wel
zeg ik ook niet? maar sommige figuren hier beweren dat je dom bent als je LPF stemt, ik vind dat je iemand die HBO/universiteit studeerd niet dom kan noemen
quote:Ik studeer ook en stem ook LPF.
jij snap?
quote:Dat is een onderdeel van de rechtsorde... Dat zijn de zorgvuldigheidseisen voordat je iemand daadwerkelijk straft... Het moet wel kloppen... En dus moet de kwaliteit van het openbare ministerie erg hoog zijn...
Op woensdag 8 januari 2003 19:15 schreef Netanyahu het volgende:[..]
Dat nou ook weer nier direct,
maar de redenen waarom misdadigers nu vrijkomen.....
quote:Vroeg het gewoon af
Op woensdag 8 januari 2003 19:16 schreef julekes het volgende:[..]
Wat doet dat ertoe?
Ik heb hem nog niet horen zeggen dat hij aan het zaad van een man kan proeven of tie de vorige dag gedronken had.
quote:Yep, ik sta qua plannen ook helemaal achter de LPF maar ben een beejte huiverig voor een herhaling van het afgelopen kabinet
Op woensdag 8 januari 2003 19:17 schreef Catya het volgende:[..]
Ik studeer ook en stem ook LPF.
Mijn ouders hebben beide universiteit gedaan en stemmen beide LPF. Niet omdat ze dom zijn maar omdat ze weten wat er op straat speelt.
quote:lijkt me duidelijk
Op woensdag 8 januari 2003 19:17 schreef DennisMoore het volgende:
Zalm veegt de vloer met Femke aan!.
Zéker op dit onderwerp!
Je moet Zalm aankijken, je bent met hem aan het debatteren.
quote:wat is er dom aan? volledig terecht, is al bij veel landen zo
Op woensdag 8 januari 2003 19:16 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Wat een dom punt trouwens dat buitenlandse huwlijkspartners daar de tall moeten leren...
maar dit geld natuurlijk niet voor politieke vluchtelingen
quote:Femke komt sowieso erg zwak op mij over in de verkiezingen
Zéker op dit onderwerp!
quote:Volgens mij heeft Halsema haar huiswerk niet goed gedaan...
Zéker op dit onderwerp!
quote:Femke heeft anders heel erg gelijk
Zéker op dit onderwerp!
quote:qua plannen staan veel mensen achter de LPF, ik zal daar ook wel ongeveer uit komen maar ik heb nooit vertrouwen gehad in de LPF en dus stem ik niet op hun. Dat schiet toch niet op. Dat is een 'bodemloze put'
Op woensdag 8 januari 2003 19:18 schreef erikh het volgende:[..]
Yep, ik sta qua plannen ook helemaal achter de LPF maar ben een beejte huiverig voor een herhaling van het afgelopen kabinet
quote:oh god hij heeft weer een typfout gevonden, bravo
Op woensdag 8 januari 2003 19:17 schreef julekes het volgende:[..]
ik wel
quote:Waarschijnlijk eerder omdat ze denken dat het de lpf wat interesseert. Naief imho, lpf denkt alleen aan de eigen beurs.
Op woensdag 8 januari 2003 19:17 schreef Catya het volgende:[..]
Ik studeer ook en stem ook LPF.
Mijn ouders hebben beide universiteit gedaan en stemmen beide LPF. Niet omdat ze dom zijn maar omdat ze weten wat er op straat speelt.
quote:Ze kan vást goed knuffelen!
Op woensdag 8 januari 2003 19:19 schreef LuQas het volgende:Femke heeft anders heel erg gelijk
quote:
Op woensdag 8 januari 2003 19:19 schreef LuQas het volgende:[..]
Femke heeft anders heel erg gelijk
quote:Hoe kan je vrouw nou de taal leren in het buitenland.... zonder hulp van haar man.... daar moet ze werken voor de kost en dan lukt het zonder hulp van iemand die de taal machtig is nooit. Dan kun je dus trouwen en dan zou je nooit bij elkaar kunnen wonen...
Op woensdag 8 januari 2003 19:18 schreef Wisp het volgende:[..]
wat is er dom aan? volledig terecht, is al bij veel landen zo
maar dit geld natuurlijk niet voor politieke vluchtelingen
[Dit bericht is gewijzigd door BloodhoundFromHell op 08-01-2003 19:20]
quote:Ik vind dat een partij die net begint, in een situatie als bij de LPF dus na moord op Fortuyn, fouten maken mag. Eerst de rotte appels uit de mand (nu het geval) en dan los.
Op woensdag 8 januari 2003 19:18 schreef erikh het volgende:[..]
Yep, ik sta qua plannen ook helemaal achter de LPF maar ben een beejte huiverig voor een herhaling van het afgelopen kabinet
quote:
Op woensdag 8 januari 2003 19:19 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Ze kan vást goed knuffelen!
.
quote:
Op woensdag 8 januari 2003 19:19 schreef Wisp het volgende:[..]
oh god hij heeft weer een typfout gevonden, bravo
quote:Die vrouwtjes in die bergdorpjes... mógen die wel werken?
Op woensdag 8 januari 2003 19:20 schreef BloodhoundFromHell het volgende:Hoe kan je vrouw nou de taal leren in het buitenland.... zonder hulp van haar man.... daar moet ze werken voor de kost en dan lukt het zonder hulp van iemand die de taal machtig is nooit.
quote:
Op woensdag 8 januari 2003 19:19 schreef LuQas het volgende:[..]
Femke heeft anders heel erg gelijk
quote:Nee dus. Dat was de man van wiens naam jij jouw usernaam hebt gemaakt.
Doet dat er verder toe?
quote:We zijn het eens!
Op woensdag 8 januari 2003 19:20 schreef Fogerty het volgende:
Waarom vinden mensen ook in dit topic weer automatisch de mensen met wie ze het eens zijn het sterkst debatteren? Ik heb SP gestemd, maar kan echt wel zien dat Balkenende een stuk beter bezig is dan Marijnissen, bijvoorbeeld.
quote:Herben: VEILIGHEID!!!!!
Op woensdag 8 januari 2003 19:19 schreef julekes het volgende:[..]
Waarschijnlijk eerder omdat ze denken dat het de lpf wat interesseert. Naief imho, lpf denkt alleen aan de eigen beurs.
quote:Nou, het lijkt er wel op dat er hier en daar expres fouten gemaakt worden om misdadigers te laten lopen.
Op woensdag 8 januari 2003 19:17 schreef Ryan3 het volgende:[..]
Dat is een onderdeel van de rechtsorde... Dat zijn de zorgvuldigheidseisen voordat je iemand daadwerkelijk straft... Het moet wel kloppen... En dus moet de kwaliteit van het openbare ministerie erg hoog zijn...
Sportschool, tv kijken en internet toegang + laatste cursus sloten openbreken, uiteraard met behoud van uitkering
Daar valt nog wel wat te bezuinigen.
[Dit bericht is gewijzigd door Netanyahu op 08-01-2003 19:23]
Jammer altijd dat Halsema het persoonlijk maakt als ze op inhoud niet kan winnen!
quote:Mensen die anderen dom durven te noemen, zijn meestal zelf niet de slimsten...
Op woensdag 8 januari 2003 19:17 schreef julekes het volgende:[..]
ik wel
quote:Ik (Groenlinkser) vind Femke het minder goed dan doen ik had gedacht. Ze kijkt haar opponent niet genoeg aan en praat iets te prekerig. Ik denk niet dat ze veel zwevende kiezers te pakken krijgt, maar ze heeft wel gelijk dus stem ik op haar
Waarom vinden mensen ook in dit topic weer automatisch de mensen met wie ze het eens zijn het sterkst debatteren? Ik heb SP gestemd, maar kan echt wel zien dat Balkenende een stuk beter bezig is dan Marijnissen, bijvoorbeeld.
quote:Zalm rox
Zéker op dit onderwerp!
Whoei. Dag links .
quote:Ik ben het ook eens.
Op woensdag 8 januari 2003 19:22 schreef DennisMoore het volgende:[..]
We zijn het eens!
.
(Ik stem dan ook CDA!)
LOL! !
quote:Ik vind Femke sterker juist... zit je een ander debat te kijken?
Op woensdag 8 januari 2003 19:22 schreef Jorn_Z het volgende:[..]
Zalm rox
quote:2e keer: nee, maar vroeg het me alleen af
Op woensdag 8 januari 2003 19:21 schreef golfer het volgende:[..]
Nee dus. Dat was de man van wiens naam jij jouw usernaam hebt gemaakt.
Doet dat er verder toe?
quote:Ja precies, het gaat toch om met wie je het eens bent en niet om wie er in dit tv-spelletje het leukste uitkomt. Ik ga nu ook niet ineens Balkenende stemmen omdat die net iets minder irritant schreeuwde dan de anderen.
Op woensdag 8 januari 2003 19:22 schreef LuQas het volgende:
maar ze heeft wel gelijk dus stem ik op haar
quote:ik heb wel met haar te doen, haar eerste debat en gelijk er zo hard uitgeluld
Op woensdag 8 januari 2003 19:22 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Femke is
quote:Ok: Ik vind Balkenende echt slecht debatteren en Herben vind ik echt geweldig.
Goed zo ? ik heb op Balkenende gestemd en ik ben altijd fel tegen de LPF geweest.
quote:Ik ook niet hoor. Ik stem op een jongere op de lijst.
Op woensdag 8 januari 2003 19:23 schreef Catya het volgende:Ik ben het ook eens.
stem niet Balkenende maar vond hem wel sterk
quote:Heb je het geluid uitstaan?
Op woensdag 8 januari 2003 19:23 schreef BloodhoundFromHell het volgende:[..]
Ik vind Femke sterker juist... zit je een ander debat te kijken?
quote:precies, dat zou een schending van privacy zijn, dat kunnen we zo'n verkrachter niet aandoen, laat hem maar weer lopen.
Op woensdag 8 januari 2003 19:24 schreef LuQas het volgende:
Twee op 1 cel..... nog zo'n achterlijk idee
quote:Minder achterlijk dan 10 bejaarden op één slaapzaal in een verzorgingstehuis.
quote:want????
quote:Stel je voor dat ze ruzie gaan maken welke zender ze mogen kijken
[Dit bericht is gewijzigd door Netanyahu op 08-01-2003 19:26]
quote:nog beter zelfs. 3 erin
Op woensdag 8 januari 2003 19:26 schreef Netanyahu het volgende:[..]
Stel je voor dat ze ruzie gaan maken welke zender ze mogen zien
3 op een cel was toch beter las ik laatst ergens ?
quote:Tis gewoon geen optie en inderdad een schending van de privacy. Het geld dat naar veiligheid gaat moet anders worden besteed, dan had je dit hele probleem niet.
Op woensdag 8 januari 2003 19:25 schreef Wisp het volgende:[..]
precies, dat zou een schending van privacy zijn, dat kunnen we zo'n verkrachter niet aandoen, laat hem maar weer lopen.
[Dit bericht is gewijzigd door Fogerty op 08-01-2003 19:28]
quote:duitsland?
Op woensdag 8 januari 2003 19:27 schreef DennisMoore het volgende:
Iedereen trekt maar zo'n blik agenten open...
Waar kun je die kopen?
quote:Ga jij maar eens een week in zo'n cel zitten. De belemmering van de vrijheid is echt iets wat gigantisch overschat wordt.
Op woensdag 8 januari 2003 19:27 schreef Catya het volgende:
Wat is er nou weer mis met 2 op een cel? Om mijn part zitten ze met z'n 30 in een varkenshok. Dan is het tenminste nog een gevangenis en niet centerparcs met een hekje eromheen.
quote:Het doodknuffelen met maatschappelijk werkers en agogen en weet ik veel wat, heeft blijkbaar niet gewerkt. Ze lachen je keihard in je gezicht uit.
Op woensdag 8 januari 2003 19:26 schreef LuQas het volgende:Het geld dat naar veiligheid gaat moet anders worden besteed, dan had je dit hele probleem niet.
quote:Hoe KAN iemand voor criminelen opkomen igv privacy
Op woensdag 8 januari 2003 19:26 schreef LuQas het volgende:[..]
Tis gewoon geen optie en inderdad een schending van de privacy. Het geld dat naar veiligheid gaat moet anders worden besteed, dan had je dit hele probleem niet.
Dacht dat daar het hele socialisme op gebouwd was? .
quote:ze loopt gewoon dingen te roepen die leuk klinken maar totaal niet werken, ze lult alleen maar over preventie maar ze zegt niet wat dat dan inhoud. hardere aanpak is naar mijn mening de beste preventie
Op woensdag 8 januari 2003 19:27 schreef Fogerty het volgende:
Ik vond Halsema het trouwens helemaal niet zo slecht doen. Zeker niet slechter dan sommige anderen iig. Ze zegt tenminste wel nog dingen die ergens over gaan
quote:precies!
Op woensdag 8 januari 2003 19:27 schreef Catya het volgende:
Wat is er nou weer mis met 2 op een cel? Om mijn part zitten ze met z'n 30 in een varkenshok. Dan is het tenminste nog een gevangenis en niet centerparcs met een hekje eromheen.
en marijnissen zegt net zelf dat hij geen principes heeft wat betreft gevangenissen, beetje raar lijkt me dat een politicus daar geen principe over heeft
Mevrouw Halsema vergeet Sorgdrager (D66)
Daarvoor was er een PvdA en CDA regering 4jaar lang dus was ook geen VVD minister. Alleen Binnenlandse zaken is verantwoordelijk voor het aantal agenten maar niet voor het oplossen van misdrijven.
Daarbij komt dat versteviging van het opsporingsbeleid tijdens de paarse jaren en daarvoor niet veel ruimte heeft gekeren doordat er geen kmaermeerderheden voor te vinden waren.
quote:Juist!!!!!!
Op woensdag 8 januari 2003 19:25 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Minder achterlijk dan 10 bejaarden op één slaapzaal in een verzorgingstehuis.
LOL! !
quote:Het is geen doodknuffelen ten eerste. Ten tweede moet er nog meer geld naartoe omdat criminelen aan hun lot overgelaten worden, geen wonder dat ze dan recidivistisch gedrag gaan vertonen. De aandacht moet meer naar resocialisatie gaan. En ook preventie dus.
Op woensdag 8 januari 2003 19:28 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Het doodknuffelen met maatschappelijk werkers en agogen en weet ik veel wat, heeft blijkbaar niet gewerkt. Ze lachen je keihard in je gezicht uit.
Preventie preventie preventie, geef de politie veel meer macht man, die staan er nu als makke lammetjes bij die gasten kunnen zo weinig doen om neit zelf de lul te worden is toch belachelijk
quote:Ik hoorde haar zelfs zeggen dat de politie criminelen in de achterstandswijken moet helpen
Op woensdag 8 januari 2003 19:29 schreef Wisp het volgende:
en nu we over daadwerkelijke preventie praten is ze ineens tegen
Trouwens ook best zielig dat Thom er niet is
quote:Vind het eerder triest dan grappig,
Op woensdag 8 januari 2003 19:32 schreef Wisp het volgende:
wel typisch om te zien; bos, marijnissen en halsema komen steeds met vage termen en zielige praktijkvoorbeeldjes en balkenende, zalm en herben komen met harde en realistische voorstellen
Ik hoop na vanavond eigenlijk wel dat de LPF weer meedoet in een volgend kabinet
quote:Die is een plaatje aan het opnemen met Elvis
Op woensdag 8 januari 2003 19:33 schreef LuQas het volgende:
Ik irriteer me dood aan dat geklap voor Zalm. Komt doordat de zaal vol zit met economie-studenten van het Erasmus, vreselijk soort studentenTrouwens ook best zielig dat Thom er niet is
quote:Dit is hetzelfde zaaltje dat toen voor rosenmoller klapte toen die fortuyn toesprak hoor
Ik irriteer me dood aan dat geklap voor Zalm. Komt doordat de zaal vol zit met economie-studenten van het Erasmus, vreselijk soort studentenTrouwens ook best zielig dat Thom er niet is
quote:ik vond het ook typisch, niet grappig
Op woensdag 8 januari 2003 19:33 schreef erikh het volgende:[..]
Vind het eerder triest dan grappig,
Ik hoop na vanavond eigenlijk wel dat de LPF weer meedoet in een volgend kabinet
quote:Hard is ten eerste geen pre en realistisch is relatief.
Op woensdag 8 januari 2003 19:32 schreef Wisp het volgende:
en balkenende, zalm en herben komen met harde en realistische voorstellen
quote:Thom wie?
Trouwens ook best zielig dat Thom er niet is
Verder was Zalm wel sterker.
quote:
Op woensdag 8 januari 2003 19:34 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Thom wie?
.
Kut dat ik alleen het laatste halfuurtje heb kunnen zien, dit was erg leuk!!
quote:Thom de G.
Op woensdag 8 januari 2003 19:34 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Thom wie?
.
quote:Toch iemand die naar hetzelfde debat heeft zitten kijken.
Op woensdag 8 januari 2003 19:27 schreef Fogerty het volgende:
Ik vond Halsema het trouwens helemaal niet zo slecht doen. Zeker niet slechter dan sommige anderen iig. Ze zegt tenminste wel nog dingen die ergens over gaanHalsema komt met beleidsvoorstellen en oplossingen, dat hoor ik liever dan een verhaal over een zielige Iraanse familie, of het standaard anti-allochtonen/illegalen/asielzoekers want dat is allemaal hetzelfde-riedeltje.
Nu kijken of tweevandaag.nl de informatiestroom aankan!
quote:zit je weer sbs te kijken?
Op woensdag 8 januari 2003 19:35 schreef Thelonious het volgende:[..]
Toch iemand die naar hetzelfde debat heeft zitten kijken.
quote:van 4 jaar terug?
Op woensdag 8 januari 2003 19:35 schreef Thelonious het volgende:[..]
Toch iemand die naar hetzelfde debat heeft zitten kijken.
quote:Die ja
Op woensdag 8 januari 2003 19:36 schreef DennisMoore het volgende:[..]
Oh, die ene van Anne F.?
quote:Zit die in de Kamer?
Op woensdag 8 januari 2003 19:35 schreef Wisp het volgende:[..]
Thom de G.
quote:Ja
Op woensdag 8 januari 2003 19:36 schreef erikh het volgende:[..]
van 4 minuten terug?
quote:en quoten kan je dus ook al niet
Op woensdag 8 januari 2003 19:37 schreef Thelonious het volgende:[..]
Ja
quote:Neuh.
Op woensdag 8 januari 2003 19:37 schreef vars22 het volgende:
kan ik het debat nog verder op internet ergens volgen?
Bos deed het weer aardig. JP was erg sterk en ook Zalm was goed te pruimen.
Herben, Femke en Marijnissen waren minder.
Stem even allemaal
Bos praat veel maar zegt weinig nieuws, ik vind hem steeds meer populistisch praten eigenlijk...
Balkenende soms weer onhebbelijk vaag, soms toch ook wel goed uit de hoek komend...
quote:slechter kon ook bijna niet he
Op woensdag 8 januari 2003 19:40 schreef DennisMoore het volgende:
Stúkken beter dan dat RTL4-debat was dit trouwens!.
De winnars vond ik trouwens Zalm op 1!!!
Herben en Zalm op 2!!!
bos op 4
halsema op 5
mrijnissen op 6
[Dit bericht is gewijzigd door erikh op 08-01-2003 19:42]
quote:De VVD heeft de afgelopen 12 jaar maar 4 jaar justitie gehad. Daarvoor zat Sorgdrager en daarvoor een CDA man geloof ik. Alleen de laatste 4jaar paars waren voor de VVD op justitie.
Op woensdag 8 januari 2003 19:35 schreef Chewie het volgende:
Als vvd'er moet ik wel zeggen dat Halsema wel een punt had met de verantwoordelijkheid van de vvd op justitie. Daar was de vvd de laatste jaren vrij ongelukkig mee.Verder was Zalm wel sterker.
Ook het afgelopen 1/2 jaar zat er geen VVDer op jusitie.
Binnenlandsezaken is wel veel VVD geweest maar die gaat alleen over de personele invulling.
quote:Joh, Femke veegde de vloer aan met Zalm!!
Op woensdag 8 januari 2003 19:39 schreef Peter83 het volgende:
Wie was winnaar?Bos deed het weer aardig. JP was erg sterk en ook Zalm was goed te pruimen.
Marijnissen was inderdaad minder, Herben ronduit zwak, de rest had zo zijn goede en slechte momenten.
quote:Hoe durf jij die Foto van Martin te gebruiken
Op woensdag 8 januari 2003 19:33 schreef erikh het volgende:[..]
Vind het eerder triest dan grappig,
quote:Ik vond Bos ook erg goed, en Zalm was ook sterk.
Op woensdag 8 januari 2003 19:39 schreef Peter83 het volgende:
Wie was winnaar?Bos deed het weer aardig. JP was erg sterk en ook Zalm was goed te pruimen.
Femke en Marijnissen vielen (helaas) tegen.
quote:Tja, ik vond haar vrij redelijk overkomen. Ik merk dat de grote meerderheid het hier in dit topic niet met me eens is.
Op woensdag 8 januari 2003 19:38 schreef erikh het volgende:[..]
en quoten kan je dus ook al niet
quote:Wanneer dan????
Op woensdag 8 januari 2003 19:42 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Joh, Femke veegde de vloer aan met Zalm!!
Zalm heeft femke juist de les gelezen
quote:Dat moet ik met je eens zijn ja
Op woensdag 8 januari 2003 19:43 schreef Thelonious het volgende:[..]
Tja, ik vond haar vrij redelijk overkomen. Ik merk dat de grote meerderheid het hier in dit topic niet met me eens is.
Maar het is al eerder gezegd, dat gaat meer over de standpunten dan over wat voor indruk iemand maakt in het debat denk ik.
Al met al vond ik Wouter Bos dan nog de minste verliezer..
quote:Gebrek aan ervaring met Femke. Ze voelt bijvoorbeeld soms nog niet aan wanneer ze haar punt gemaakt heeft en breekt het dan weer af door te lang door te gaan.
Op woensdag 8 januari 2003 19:43 schreef Thelonious het volgende:[..]
Tja, ik vond haar vrij redelijk overkomen.
quote:Halsema kon het inhoudelijk niet winnen dus probeerde ze de VVD-ministers maar aan te vallen en de geloofwaardigheid van Zalm an sich. Vond haar erg Zwak. Ze was ook niet op de hoogte van het feit dat sommige oplossingen van GL ook in het programma van de VVD staan.
Op woensdag 8 januari 2003 19:42 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Joh, Femke veegde de vloer aan met Zalm!!
quote:Dat was dan ook de "minst gelukkige" vvd minister imo.
Op woensdag 8 januari 2003 19:41 schreef marky het volgende:[..]
De VVD heeft de afgelopen 12 jaar maar 4 jaar justitie gehad. Daarvoor zat Sorgdrager en daarvoor een CDA man geloof ik. Alleen de laatste 4jaar paars waren voor de VVD op justitie.
.
*edit: spatiebalkdoethetnietzogoed
[Dit bericht is gewijzigd door LBDH op 08-01-2003 19:49]
quote:Je moet niet kijken wie het beste jouw politieke voorkeur verdedigt, maar wie het beste de eigen voorkeur kan verdedigen. Femke wist prima door de mooie woorden van Gerrit heen te prikken. Ik sta niet achter GL, maar ik vond wel dat ze het debat van Zalm won. Zo heel slecht was Zalm trouwens ook niet, beiden deden het beter dan Marijnissen en Herben.
Op woensdag 8 januari 2003 19:43 schreef erikh het volgende:[..]
Wanneer dan????
Zalm heeft femke juist de les gelezen
Toen hij in de 2e kamer in debat moest was het echt slecht
en dan nog die laffe excuses over 'wij hadden niks te zeggen', joh, dan moet je ook niet keer na keer in die regering plaatsnemen. je zit daar toch om beleid op te stellen
[Dit bericht is gewijzigd door DevoiD op 08-01-2003 19:48]
Herben lekker fel voor zijn doen tegen Marijnissen, jammer dat die af en toe niet lekkere vlotte babbel bezit maar niet iedereen is perfect.
Halsema vind ik de verliezer van dit debat, zwakke argumenten en kon me weinig boeien/overtuigen eigenlijk.
Was ook meer bezig de VVD af te kraken als eigen standpunten te verdedigen.
Bos blijf ik een engerd vinden en blijft zich maar verhullen in populistisch gepraat over wat de kiezer de wil.
Marijnissen gaat het leren om te debatteren op een goede manier. Maar soms blijft het hij het kleine schooljongetje dat bij de volwassenen in de klas zit.
Zalm vond ik opvallend beter als bij RTL4 alhoewel hij het vast wel beter kan doen als dit.
Balkenende was zoals altijd, vrij rustig. Hij was duidelijker dan andere keren dus dat is ook weer een positief punt.
Het publiek gedraagde zich goed en muco better als bij de debatten op RTL4 en Netwerk. Niet bij elke one liner als een dolle tekeergaan.
Er stond trouwens een behoorlijke berg beveiliging, niet normaal, zonder er op te letten zag ik zomaar 5 man staan
quote:Ik ben dus neit met je eens dat femke haar standpunten goed tegen zalm kon inbrengen. Zalm deed het juist bij haar vond ik.
Op woensdag 8 januari 2003 19:47 schreef Kozzmic het volgende:[..]
Je moet niet kijken wie het beste jouw politieke voorkeur verdedigt, maar wie het beste de eigen voorkeur kan verdedigen. Femke wist prima door de mooie woorden van Gerrit heen te prikken. Ik sta niet achter GL, maar ik vond wel dat ze het debat van Zalm won. Zo heel slecht was Zalm trouwens ook niet, beiden deden het beter dan Marijnissen en Herben.
quote:En dat was alleen nog maar de zíchtbare beveiliging!
Op woensdag 8 januari 2003 19:47 schreef RoelerMF het volgende:
Er stond trouwens een behoorlijke berg beveiliging, niet normaal, zonder er op te letten zag ik zomaar 5 man staan
Verder verloor Bos het wel een beetje van Balkenende. Herben en Marijnissen waren aan elkaar gewaagd en Zalm was sterker dan Femke, totdat Femke die toevalstreffer over verantwoordelijkheid afvuurde, dat deed pijn..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |