Eén boterham Nutella is zowat de helft van de calorieën die je dagelijks binnen mag krijgenquote:Op dinsdag 28 mei 2019 16:44 schreef -Chakotay- het volgende:
wat TS met pindakaas heeft, heb ik met Nutella
heb ooit een vooraadje 3kg emmers geklapt en in mn schuur opgeslagen
Je kan ook overstappen naar andere soorten kaas zoals smegmakaas, tenenkaas, tandenkaasquote:Op dinsdag 28 mei 2019 16:30 schreef TechnoCat het volgende:
Ik vind dat zo lekker hè, zo'n broodje met pindakaas, maar alleen maar van Calvé.
Echter dat spul wordt zo duur als de pest, voor een middelgrote pot a 650 gram betaal je bij de Jumbo en ook AH nu al bijna 4 euro. En ik las dat Chinezen ook gek zijn op onze pindakaas.
Klacht: gooi maar wat droge metworsten en boerenkool naar die chinezen maar blijf van onze pindakaas af....
[ afbeelding ]![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
kutzooiquote:Op dinsdag 28 mei 2019 17:01 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Eén boterham Nutella is zowat de helft van de calorieën die je dagelijks binnen mag krijgen
Jep, goeie shit dezequote:Op dinsdag 28 mei 2019 17:04 schreef ProFlamer het volgende:
Koop Helaes Pindakaas:
[ afbeelding ]
Net zo lekker en stukken goedkoper!
Zie voor de andere varianten https://www.aldi.nl/onze-producten/aldi-merken/helaes.html
Is deze variant echt net zo lekker als de Calvé?quote:Op dinsdag 28 mei 2019 17:04 schreef ProFlamer het volgende:
Koop Helaes Pindakaas:
[ afbeelding ]
Zie voor de andere varianten https://www.aldi.nl/onze-producten/aldi-merken/helaes.html
Vies!quote:Op dinsdag 28 mei 2019 16:51 schreef Elan het volgende:
Hoe denken jullie over pindakaas met stukjes noot?
Inderdaad, niet lekker. Gewoon smeuwig moet het zijn, zonder poespas.quote:
300 kcal per dag etenquote:Op dinsdag 28 mei 2019 17:01 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Eén boterham Nutella is zowat de helft van de calorieën die je dagelijks binnen mag krijgen
Dat is een leuken garpje van de Aldi.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 17:04 schreef ProFlamer het volgende:
Koop Helaes Pindakaas:
[ afbeelding ]
De vertaling van organic is niet organisch.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 19:06 schreef Twiitch het volgende:
M'n vriendin kwam laatst thuis met een pot organische pindakaas, niet te vreten en was kkduur
Orgasmisch?quote:Op dinsdag 28 mei 2019 19:59 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
De vertaling van organic is niet organisch.
Ah, een connoisseur.quote:
quote:Op dinsdag 28 mei 2019 23:53 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Pindakaas en bacon is trouwens een geniale combo.
Haten op bacon.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 23:55 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
[..]gadverdamme dat is echt niet te vreten
![]()
Nee pindakaas eet je met sambal! of met nutella dan heb je een soort van broodje met snikerssmaak
Pindakaas en banaan is echt goddelijkquote:Op dinsdag 28 mei 2019 23:53 schreef nogeenoudebekende het volgende:
Pindakaas en bacon is trouwens een geniale combo.
quote:Op woensdag 29 mei 2019 00:03 schreef Dagoduck het volgende:
Ik heb als kind ooit een kinderserie gezien waarin iemand zijn mond aan elkaar bleef plakken door pindakaas. Ik at het toen al nooit, maar daarna had ik helemaal een trauma, heb het pas vorig jaar een keer gegeten
quote:Op woensdag 29 mei 2019 00:07 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Hallo dokter kankworst.
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 28 mei 2019 23:55 schreef Graf..Coudenhove..Kalergi het volgende:
[..]gadverdamme dat is echt niet te vreten
![]()
Nee pindakaas eet je met sambal! of met nutella dan heb je een soort van broodje met snikerssmaak
Pindakaas en srirachasaus, mijn hemel wat is dat lekker (een soort Thaise mengelmoes van hot sauce/sambal)quote:Op woensdag 29 mei 2019 00:00 schreef julius123 het volgende:
[..]
Pindakaas en banaan is echt goddelijk
Klinkt goed, ga ik eens proberenquote:Op woensdag 29 mei 2019 00:16 schreef TRON2.0 het volgende:
[..]
[..]
Pindakaas en srirachasaus, mijn hemel wat is dat lekker (een soort Thaise mengelmoes van hot sauce/sambal)
Ik ben al gek op sriracha saus alleen, de combo met pindakaas was echt mijn Eureka-moment toen ik het op mijn boterham met pindakaas (met nootjes) probeerde.quote:
quote:Op dinsdag 28 mei 2019 16:51 schreef Elan het volgende:
Hoe denken jullie over pindakaas met stukjes noot?
AH pindakaas, lekkerste pindakaas.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 17:11 schreef ColorCartridge het volgende:
Niet de AH huismerk pindakaas van 2,89 op je bammetjes smeren
Dan zou ik hem maar eens vergelijken met dezequote:Op dinsdag 28 mei 2019 17:55 schreef Elan het volgende:
Calve is het enige of een van de weinige merken die geen suiker bevatten trouwens
Naar aanleiding van dit bericht net een pot tegen de muur gegooid.quote:Op dinsdag 28 mei 2019 16:34 schreef nogeenoudebekende het volgende:
1+1 afwachten en een tray inslaan. Spul gaat toch niet kapot.
Pot ondersteboven bewaren. Problem solved. Geen dank.quote:Op woensdag 29 mei 2019 09:43 schreef the-eye het volgende:
Aan Calvé pindakaas worden, om het makkelijk smeerbaar te maken, transitvetten toegevoegd die je cholesterol verhogen . Je moet de pindakaas hebben die je moet roeren omdat de olie naar beneden zakt
http://www.lucardiefitnes(...)an-een-gezond-leven/
Wat ben je toch een slim kereltje. Zeker altijd veel pindakaas gegeten?quote:Op woensdag 29 mei 2019 09:45 schreef vosss het volgende:
[..]
Pot ondersteboven bewaren. Problem solved. Geen dank.
Klopt van geen kanten dat verhaal. Ze reppen ook over suiker, terwijl Calvé pindakaas helemaal geen suiker bevat.quote:Op woensdag 29 mei 2019 09:43 schreef the-eye het volgende:
Aan Calvé pindakaas worden, om het makkelijk smeerbaar te maken, transitvetten toegevoegd die je cholesterol verhogen . Je moet de pindakaas hebben die je moet roeren omdat de olie naar beneden zakt
http://www.lucardiefitnes(...)an-een-gezond-leven/
quote:In pindakaas van Albert Heijn zit 0,2% transvetzuren. Dat werd zaterdag bekend gemaakt door Kassa op Nederland 1. In de Calvé pindakaas zat 0% transvetzuren. Daar kreeg Unilever een complimentje voor, want Calvé is van hen.
Hoeveel smeer jij er op dan?quote:Op dinsdag 28 mei 2019 17:01 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Volledig gehard palmvet zoals in Calvé bevat juist geen transvetten.quote:Op woensdag 29 mei 2019 09:59 schreef kl1172 het volgende:
Ik eet altijd AH 100% pindakaas naturel, zitten enkel pinda's in, geen andere toevoegingen.
In die Calvé zit gehard palmvet, geharde plantaardige vetten zijn mogelijks transvetten en dat vinden je hart- en bloedvaten geen fijne vetjes.
Er wordt daar niet gezegd dat Calvé suker toevoegt maar dat er aan pindakaas in het algemeen suiker, zout en transitvetten worden toegevoegd.quote:Op woensdag 29 mei 2019 09:58 schreef Elan het volgende:
[..]
Klopt van geen kanten dat verhaal. Ze reppen ook over suiker, terwijl Calvé pindakaas helemaal geen suiker bevat.
[..]
Je kan zelf wel verzinnen dat de smeerbaarheid niet door de kabouterjes komt. Waarom zou je palmvet in je pindakaas willen?quote:Op woensdag 29 mei 2019 10:07 schreef Elan het volgende:
[..]
Volledig gehard palmvet zoals in Calvé bevat juist geen transvetten.
Als emulgator. De smeerbaarheid komt door palmvet, alleen bevat volledig gehard palmvet geen transvet. Het is dus een fabeltje dat het omdat het beter smeerbaar is ongezonder zou zijn voor hart en bloedvaten dan de 100% puur natuur versie.quote:Op woensdag 29 mei 2019 10:10 schreef the-eye het volgende:
[..]
Je kan zelf wel verzinnen dat de smeerbaarheid niet door de kabouterjes komt. Waarom zou je palmvet in je pindakaas willen?
De prijs is hetzelfde en dan heb ik toch liever de real stuf dan een gram extra suiker en een gram extra verzadigde vetten per 100grquote:Op woensdag 29 mei 2019 10:17 schreef Elan het volgende:
[..]
Als emulgator. De smeerbaarheid komt door palmvet, alleen bevat volledig gehard palmvet geen transvet. Het is dus een fabeltje dat het omdat het beter smeerbaar is ongezonder zou zijn voor hart en bloedvaten dan de 100% puur natuur versie.
Is gewoon uitgebreid onderzocht allemaal.
Uit jouw bron:quote:Op woensdag 29 mei 2019 10:08 schreef the-eye het volgende:
[..]
Er wordt daar niet gezegd dat Calvé suker toevoegt maar dat er aan pindakaas in het algemeen suiker, zout en transitvetten worden toegevoegd.
Ik heb het niet over AH pindakaas maar over de AH 100% pindakaas
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vergelijk ik de 100% pindakaas dan zit er in de 100% een gram minder suiker per 100gr dan in de Calvé
Tenzij ze doelen op de versies met nootjes, crunch of god mag weten wat voor additieven is dat dus gewoon pertinente onzin. Aangezien de naturel geen van beide bevat.quote:In de loop der jaren heeft de grootste pindakaasfabrikant van ons land de receptuur van zijn pindakaas aangepast. Tot 2008 bestond deze uit 93% pinda’s, in 2012 was dit nog slechts 85%. De daling van het percentage pinda’s in de pindakaas is het gevolg van toevoegingen als transvetten, suiker en zout.
Waar komt die gram extra suiker vandaan?quote:Op woensdag 29 mei 2019 10:23 schreef Elan het volgende:
[..]
Uit jouw bron:
[..]
Tenzij ze doelen op de versies met nootjes, crunch of god mag weten wat voor additieven is dat dus gewoon pertinente onzin. Aangezien de naturel geen van beide bevat.
Calvé Pindakaas; wie is er niet groot mee gewordenquote:Op woensdag 29 mei 2019 09:45 schreef the-eye het volgende:
[..]
Wat ben je toch een slim kereltje. Zeker altijd veel pindakaas gegeten?
Ieder z'n meug. Wat eigenlijk relevanter is in de gezondheidsdiscussie zou de hoeveelheid acrylamide per merk zijn.quote:Op woensdag 29 mei 2019 10:20 schreef the-eye het volgende:
[..]
De prijs is hetzelfde en dan heb ik toch liever de real stuf dan een gram extra suiker en een gram extra verzadigde vetten per 100gr
Okee en wat zijn daar de scores vanquote:Op woensdag 29 mei 2019 10:29 schreef Elan het volgende:
[..]
Ieder z'n meug. Wat eigenlijk relevanter is in de gezondheidsdiscussie zou de hoeveelheid acrylamide per merk zijn.
Licht dat eens toe.quote:
Zo dik als het kan, en neem nog wat flinke mespunten uit de potquote:Op woensdag 29 mei 2019 10:04 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Hoeveel smeer jij er op dan?
10-20 gram is zat, is ongeveer 54-108 kcal
vooral op een verse witte boterham met boterquote:Op woensdag 29 mei 2019 16:43 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Zo dik als het kan, en neem nog wat flinke mespunten uit de pot![]()
Mja ik weet dat het dun moet maar kan mezelf dan niet beheersen.
Wut Nutella met boter? Dat is nieuw voor mijquote:Op woensdag 29 mei 2019 17:09 schreef devlinmr het volgende:
[..]
vooral op een verse witte boterham met boter
Wel echte boter.... niet van die marga/halvarine shitquote:Op woensdag 29 mei 2019 17:11 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Wut Nutella met boter? Dat is nieuw voor mij
Wel nog steeds harde transvettenquote:Op dinsdag 28 mei 2019 17:55 schreef Elan het volgende:
Calve is het enige of een van de weinige merken die geen suiker bevatten trouwens
Welke boter dan precies? Dan ga ik morgen naar de bakker voor een witbrood en naar de appie voor Nutella + 'de boter' . Misschien maak ik er een fotoreportage van en post ik het hier. + het effect op mijn BMI na één dag.quote:Op woensdag 29 mei 2019 17:14 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Wel echte boter.... niet van die marga/halvarine shit
gewoon roomboterquote:Op woensdag 29 mei 2019 17:16 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Welke boter dan precies? Dan ga ik morgen naar de bakker voor een witbrood en naar de appie voor Nutella + 'de boter' . Misschien maak ik er een fotoreportage van en post ik het hier. + het effect op mijn BMI na één dag.
Ik eet altijd een boterham met pindakaas, kaas en slagroom.quote:Op woensdag 29 mei 2019 21:52 schreef the-eye het volgende:
Het lekkerste is een broodje met pindakaas met iets van zuur er op zoals een augurk of atjar tamboer of als je dat niet hebt gefrituurde uitjes.
Die van Jumbo bevat meer verzadigd vet. Helaas moet ik (pindakaas-liefhebster) op zulke dingen letten --> gezondheids-issues, met om de zoveel tijd een cholesterol-meting en zo.quote:Op vrijdag 25 september 2020 22:12 schreef TechnoCat het volgende:
Ik heb eens het huismerk van Jumbo geprobeerd, dit is een pot van 850 gram en die kost maar ¤ 2,80.
De pindakaas is niet zo smeuïg als de Calvé, maar als je het niet te koud bewaard is het prima smeerbaar en ik moet zeggen, qua smaak merk ik eigenlijk nauwelijks verschil.
Als je geen verschil is het prima!quote:Op vrijdag 25 september 2020 22:12 schreef TechnoCat het volgende:
Even een update dan maar, want de Calve Pindakaas rijst nu de pan uit qua prijs, die nu, anno September 2020 op zo'n ¤4,40 zit (bij de Jumbo) voor een pot van 650 gram.
Ik heb eens het huismerk van Jumbo geprobeerd, dit is een pot van 850 gram en die kost maar ¤ 2,80.
De pindakaas is niet zo smeuïg als de Calvé, maar als je het niet te koud bewaard is het prima smeerbaar en ik moet zeggen, qua smaak merk ik eigenlijk nauwelijks verschil.
Nu zal je zeggen, hoeveel potten pindakaas vreet jij wel niet per week? Tja, zo hard gaat het niet, de Calve potten kon ik ongeveer 1,5 week mee doen. Met deze Jumbo huismerk langer. En scheelt het geld? Ja, een beetje. Zo ben ik ook overgestapt van Friesche Vlag romige koffiemelk naar het huismerk van Jumbo, en dat is ook bijna de helft minder in prijs. En ik proef amper verschil in de koffie.
Bij de Dirk 3,75.quote:Op vrijdag 25 september 2020 22:12 schreef TechnoCat het volgende:
Even een update dan maar, want de Calve Pindakaas rijst nu de pan uit qua prijs, die nu, anno September 2020 op zo'n ¤4,40 zit (bij de Jumbo) voor een pot van 650 gram.
Inderdaad, en dan voor die paar dubbeltjes verschil op een aantal producten voor een paar euro aan extra benzine verreden.quote:
Kipfilet met bieslook is lekker, vetarm, caloriearm alleen het heeft als nadeel dat als dat in de koelkast ligt je het ook zo kunt pakken en opeten, vergelijkbaar met een zakje chips. Pindakaas is iets dat ik niet 'los' van brood zo opeet, dat is 10x niks.quote:Op zaterdag 26 september 2020 07:07 schreef Eightyone het volgende:
Géén pindakaas kan ook nog, maar eigenlijk is er met bijna al het enigszins lekkere broodbeleg wel wat. Veel verzadigd vet, te zout, teveel suiker, enzovoort.
De Jumbo had tot voor kort cheapass pindakaas van het merk Bongo.quote:Op vrijdag 25 september 2020 22:12 schreef TechnoCat het volgende:
Nu zal je zeggen, hoeveel potten pindakaas vreet jij wel niet per week? Tja, zo hard gaat het niet, de Calve potten kon ik ongeveer 1,5 week mee doen. Met deze Jumbo huismerk langer. En scheelt het geld? Ja, een beetje. Zo ben ik ook overgestapt van Friesche Vlag romige koffiemelk naar het huismerk van Jumbo, en dat is ook bijna de helft minder in prijs. En ik proef amper verschil in de koffie.
Deze baas weetquote:Op zaterdag 26 september 2020 21:57 schreef Mubassie het volgende:
[..]
De Jumbo had tot voor kort cheapass pindakaas van het merk Bongo.
Die was hemels, lekker zacht.![]()
Meeste pindakaas lig je half in te stikken.
RIP Bongo
Ja hoor, Seth Gaaikema heeft weer iemand bezeten.quote:
Doe jij niet het laatste uit de pot lepelen? Is toch lekker man!quote:Op zaterdag 26 september 2020 21:32 schreef TechnoCat het volgende:
Pindakaas is iets dat ik niet 'los' van brood zo opeet, dat is 10x niks.
Nee dat smeer ik nog steeds op m'n bammetje, maar als ik klaar met smeren ben lik ik wel altijd het mes afquote:Op zondag 27 september 2020 00:36 schreef the-eye het volgende:
[..]
Doe jij niet het laatste uit de pot lepelen? Is toch lekker man!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |