Tarado | maandag 27 mei 2019 @ 09:37 |













 # De aero regels voor 2019 # Hoe kiest Pirelli de compounds voor elk circuit? # Hoe kan je een F1 Super licentie krijgen? # Hoe werkt engine mapping en wat heb je eraan? |
Tarado | maandag 27 mei 2019 @ 09:39 |
quote: Op maandag 27 mei 2019 09:34 schreef Monolith het volgende:[..] Je hebt ook al snel een reputatie waar je vervolgens heel lastig vanaf komt. Kijk naar een Kvyat die maar heel lastig van z'n Torpedo-imago afkomt, terwijl hij een heel degelijk seizoen rijdt tot dusver, Verstappen die eigenlijk al een seizoen lang geen onbesuisde inhaalacties plaatst die in tranen eindigen maar voor velen nog steeds 'Crashstappen' is, Vettel die gewoon heel volwassen is op de boordradio en ga zo maar door sommigen nog steeds wordt beticht van 'janken op de boordradio' en ga zo maar door. Aan Leclerc kleeft nog geen smetje, maar je ziet toch wel dat rijden in een Ferrari met de druk er vol op en een goede teamgenoot toch wel andere koek is dan goed presteren bij Sauber. Als hij vaker in een wanhoopspoging dit soort acties gaat ondernemen dan kan het positieve beeld dat er over hem bestaat ook wel snel kantelen. Tot nu toe maakt hij op mij geen uitzonderlijke indruk, natuurlijk is hij snel maar maakt gewoon fouten die jonge rijders maken, het gaat erom hoe snel hij er van leert. |
Sjemmert | maandag 27 mei 2019 @ 09:48 |
quote: Op maandag 27 mei 2019 09:08 schreef Donderkonijn het volgende: [..] Dat was de vraag niet... de vraag was waarom Max zo laat pas echt ging aanvallen. Dit zijn 3 van de redenen. En banden had ik genoemd. De vraag is ook niet correct maar het was wel het juiste antwoord. De redenen die jij noemt waren niet aan de orde. De vraag klopt eigenlijk niet want Max ging al in de aanval vanaf het moment dat hij over de radio doorkreeg dat hij een 5sec penalty had gekregen maar pas toen Lewis zijn banden eraan gingen kwam het tot serieuze poging. |
Weltschmerz | maandag 27 mei 2019 @ 10:20 |
quote: Op maandag 27 mei 2019 09:34 schreef Monolith het volgende:[..] Je hebt ook al snel een reputatie waar je vervolgens heel lastig vanaf komt. Kijk naar een Kvyat die maar heel lastig van z'n Torpedo-imago afkomt, terwijl hij een heel degelijk seizoen rijdt tot dusver, Verstappen die eigenlijk al een seizoen lang geen onbesuisde inhaalacties plaatst die in tranen eindigen maar voor velen nog steeds 'Crashstappen' is, Vettel die gewoon heel volwassen is op de boordradio en ga zo maar door sommigen nog steeds wordt beticht van 'janken op de boordradio' en ga zo maar door. Dat is op zich een zeer juist observatie, maar in het geval van Verstappen maakt een zwaluw nog geen zomer. In de laatste (dikke?)10 races is het toch 2 keer gebleken dat Verstappen moeite heeft om zich zonder crash te laten passeren.
quote: Aan Leclerc kleeft nog geen smetje, maar je ziet toch wel dat rijden in een Ferrari met de druk er vol op en een goede teamgenoot toch wel andere koek is dan goed presteren bij Sauber. Als hij vaker in een wanhoopspoging dit soort acties gaat ondernemen dan kan het positieve beeld dat er over hem bestaat ook wel snel kantelen.
Ik vond het ook weer geen doldwaze actie waarmee hij lek reed, en als je stapvoets naar de pits rijdt dan sta je op 2 ronden en kun je helemaal niks meer laten zien. Hij haalde de pits wel en het kon ook zomaar meevallen met de schade. Hij nam iets teveel risico en het pakte verkeerd uit, dat is geen reden om te doen alsof hij als een kip zonder kop reed. |
Gruj0 | maandag 27 mei 2019 @ 11:18 |
quote: Op maandag 27 mei 2019 10:20 schreef Weltschmerz het volgende:Ik vond het ook weer geen doldwaze actie waarmee hij lek reed, en als je stapvoets naar de pits rijdt dan sta je op 2 ronden en kun je helemaal niks meer laten zien. Hij haalde de pits wel en het kon ook zomaar meevallen met de schade. Hij nam iets teveel risico en het pakte verkeerd uit, dat is geen reden om te doen alsof hij als een kip zonder kop reed. Hij is niet eens de enige die dit zo gedaan heeft. Er gingen hem wel meer voor.
Viel me wel op dat zowel VET als LEC in sommige sectors wel weg leken te glijden van het circuit, alsof die wagens meer dan de andere problemen hebben met de grip en/of stabiliteit. |
Tarado | maandag 27 mei 2019 @ 11:28 |
quote: Op maandag 27 mei 2019 10:20 schreef Weltschmerz het volgende:[..] Dat is op zich een zeer juist observatie, maar in het geval van Verstappen maakt een zwaluw nog geen zomer. In de laatste (dikke?)10 races is het toch 2 keer gebleken dat Verstappen moeite heeft om zich zonder crash te laten passeren. [..] Ik vond het ook weer geen doldwaze actie waarmee hij lek reed, en als je stapvoets naar de pits rijdt dan sta je op 2 ronden en kun je helemaal niks meer laten zien. Hij haalde de pits wel en het kon ook zomaar meevallen met de schade. Hij nam iets teveel risico en het pakte verkeerd uit, dat is geen reden om te doen alsof hij als een kip zonder kop reed. hij bezorgde Vettel hiermee nog wel een indirect een podiumplek |
vosss | maandag 27 mei 2019 @ 11:36 |
Was hier al langsgekomen dat Perez bijna 2 marshalls dood reed?  |
Nattekat | maandag 27 mei 2019 @ 11:37 |
quote: Dat was  |
Tarado | maandag 27 mei 2019 @ 11:38 |
quote: scheelde weinig inderdaad |
vosss | maandag 27 mei 2019 @ 11:42 |
Is daar nog iets over gecommuniceerd vanuit de wedstrijdleiding of de FIA? |
Ener-G | maandag 27 mei 2019 @ 11:44 |
Dat was kiele kiele:
 |
Kleffe_Dop | maandag 27 mei 2019 @ 11:44 |
quote: Jammer dat we sinds 2017 geen beelden meer krijgen van de briefing van de coureurs, dit gaat ongetwijfeld door Perez aan de kaak gesteld worden in de Canada briefing. |
vosss | maandag 27 mei 2019 @ 11:46 |
quote: Op maandag 27 mei 2019 11:44 schreef Kleffe_Dop het volgende:[..] Jammer dat we sinds 2017 geen beelden meer krijgen van de briefing van de coureurs, dit gaat ongetwijfeld door Perez aan de kaak gesteld worden in de Canada briefing. Zal volgend seizoen wel in die Netflix serie voorbij komen. Jammer dat ze niet meer van die beelden laten zien inderdaad. |
Mothzor | maandag 27 mei 2019 @ 11:50 |
quote: Op maandag 27 mei 2019 10:20 schreef Weltschmerz het volgende:[..] Dat is op zich een zeer juist observatie, maar in het geval van Verstappen maakt een zwaluw nog geen zomer. In de laatste (dikke?)10 races is het toch 2 keer gebleken dat Verstappen moeite heeft om zich zonder crash te laten passeren. [..] Ik vond het ook weer geen doldwaze actie waarmee hij lek reed, en als je stapvoets naar de pits rijdt dan sta je op 2 ronden en kun je helemaal niks meer laten zien. Hij haalde de pits wel en het kon ook zomaar meevallen met de schade. Hij nam iets teveel risico en het pakte verkeerd uit, dat is geen reden om te doen alsof hij als een kip zonder kop reed. Regel 1 bij lekker banden is om niet volgas naar de pits te sturen.
Ben fan van Leclerc, maar dit was echt heel dom. |
SiGNe | maandag 27 mei 2019 @ 11:59 |
quote: Op maandag 27 mei 2019 10:20 schreef Weltschmerz het volgende:[..] Ik vond het ook weer geen doldwaze actie waarmee hij lek reed, en als je stapvoets naar de pits rijdt dan sta je op 2 ronden en kun je helemaal niks meer laten zien. Hij haalde de pits wel en het kon ook zomaar meevallen met de schade. Hij nam iets teveel risico en het pakte verkeerd uit, dat is geen reden om te doen alsof hij als een kip zonder kop reed. De stukken band en carbon vlogen in 't rond, er zijn zelfs mensen die denken dat Bottas daardoor z'n lekke band kreeg en niet door de actie van Max in de pit. Hij hinderde andere rijders en ging regelmatig op 3 banden de bochten door. Hij reed te hard, sloopte z'n vloer en uiteindelijk moest ie daardoor uitvallen. Je stelt dat als ie stapvoets gereden had dat ie op 2 ronden gezet zou zijn maar dan was ie in elk geval nog gefinished.
Leclerc is een prima rijder maar net zoals Max in z'n beginjaren moet ie meer rust zien te vinden tijdens de meest frustrerende momenten en dat is geen makkelijke opgave. |
MakkieR | maandag 27 mei 2019 @ 12:07 |
Is de Formule 1 eigenlijk een racesport of een jurysport, het begint bijna op dressuur te lijken.  |
Fir3fly | maandag 27 mei 2019 @ 12:08 |
Ik vind het wel opvallend, Mercedes die Hamilton de medium banden geeft is een strategische blunder van jewelste. Maar je hoort er niemand over omdat het Monaco is en omdat Mercedes zoveel marge heeft dat het niet uitmaakt. Dat ergert me nog het meest, Mercedes en Hamilton maken constant domme fouten maar komen er altijd mee weg omdat de auto zoveel beter is dan de rest van het veld . |
Weltschmerz | maandag 27 mei 2019 @ 12:09 |
quote: Op maandag 27 mei 2019 11:59 schreef SiGNe het volgende:[..] De stukken band en carbon vlogen in 't rond, er zijn zelfs mensen die denken dat Bottas daardoor z'n lekke band kreeg en niet door de actie van Max in de pit. Hij hinderde andere rijders en ging regelmatig op 3 banden de bochten door. Hij reed te hard, sloopte z'n vloer en uiteindelijk moest ie daardoor uitvallen. Je stelt dat als ie stapvoets gereden had dat ie op 2 ronden gezet zou zijn maar dan was ie in elk geval nog gefinished. Leclerc is een prima rijder maar net zoals Max in z'n beginjaren moet ie meer rust zien te vinden tijdens de meest frustrerende momenten en dat is geen makkelijke opgave. Ik zeg ook niet dat hij de juiste balans heeft gevonden, maar je kunt de band ook niet heel houden en als het karkas begint rond te slingeren is het niet zo dat alles heel blijft als je een stuk langzamer gaat. |
Monolith | maandag 27 mei 2019 @ 12:10 |
quote: Op maandag 27 mei 2019 10:20 schreef Weltschmerz het volgende:[..] Dat is op zich een zeer juist observatie, maar in het geval van Verstappen maakt een zwaluw nog geen zomer. In de laatste (dikke?)10 races is het toch 2 keer gebleken dat Verstappen moeite heeft om zich zonder crash te laten passeren. Ach, dat geldt voor meerdere coureurs en die twee crashes waren niet zozeer te wijten aan Verstappen. |
Kleffe_Dop | maandag 27 mei 2019 @ 12:11 |
quote: Op maandag 27 mei 2019 12:08 schreef Fir3fly het volgende:Ik vind het wel opvallend, Mercedes die Hamilton de medium banden geeft is een strategische blunder van jewelste. Maar je hoort er niemand over omdat het Monaco is en omdat Mercedes zoveel marge heeft dat het niet uitmaakt. Dat ergert me nog het meest, Mercedes en Hamilton maken constant domme fouten maar komen er altijd mee weg omdat de auto zoveel beter is dan de rest van het veld . Kleine kanttekening: Met deze call zouden ze op ieder ander circuit de mist in zijn gegaan, maar in de straten van Monaco heb je zelfs aan een half functionerende wagen genoeg om de rest achter je te houden (zie Ricciardo vorig jaar). In dit geval heeft de marge van Mercedes daar niet zoveel mee te maken. |
SiGNe | maandag 27 mei 2019 @ 12:19 |
quote: Op maandag 27 mei 2019 12:09 schreef Weltschmerz het volgende:[..] Ik zeg ook niet dat hij de juiste balans heeft gevonden, maar je kunt de band ook niet heel houden en als het karkas begint rond te slingeren is het niet zo dat alles heel blijft als je een stuk langzamer gaat. Als ie wat langzamer gereden had was die band mogelijk niet zo ut elkaar gerukt, was z'n vloer heel gebleven, etc.
Maar 't was niet alleen zondag, 't hele weekend is een opbouw naar dat moment dat de frustratie eruit komt. Ferrari maakt domme fouten en beslissingen en zijn zoveel op Vettel gefocussed dat ze Leclerc daarmee benadelen. Ferrari zal dat halverwege 't seizoen misschien wel in gaan zien maar dan is 't al te laat voor 2019, moeten ze hopen dat ze het in 2020 beter gaan doen. |
Weltschmerz | maandag 27 mei 2019 @ 12:19 |
quote: Een was gewoon helemaal zijn schuld en de ander had hij makkelijk kunnen voorkomen. |
Tarado | maandag 27 mei 2019 @ 12:25 |
quote: Op maandag 27 mei 2019 12:19 schreef SiGNe het volgende:[..] Als ie wat langzamer gereden had was die band mogelijk niet zo ut elkaar gerukt, was z'n vloer heel gebleven, etc. Maar 't was niet alleen zondag, 't hele weekend is een opbouw naar dat moment dat de frustratie eruit komt. Ferrari maakt domme fouten en beslissingen en zijn zoveel op Vettel gefocussed dat ze Leclerc daarmee benadelen. Ferrari zal dat halverwege 't seizoen misschien wel in gaan zien maar dan is 't al te laat voor 2019, moeten ze hopen dat ze het in 2020 beter gaan doen. beetje onzin natuurlijk dat ze alleen op Vettel focussen, dat ze teveel fouten maken ben ik wel mee eens |
Weltschmerz | maandag 27 mei 2019 @ 12:36 |
quote: Op maandag 27 mei 2019 12:19 schreef SiGNe het volgende:[..] Als ie wat langzamer gereden had was die band mogelijk niet zo ut elkaar gerukt, was z'n vloer heel gebleven, etc. Mogelijk wel, waarschijnlijk niet.
quote: Maar 't was niet alleen zondag, 't hele weekend is een opbouw naar dat moment dat de frustratie eruit komt. Ferrari maakt domme fouten en beslissingen en zijn zoveel op Vettel gefocussed dat ze Leclerc daarmee benadelen. Nee, dat velen zich al zaten te verkneukelen over Vettel die er in Q1 uit zou gaan wil niet zeggen dat ook team Leclerc zich daarop focuste. Leclerc had zichzelf in een situatie gemanouvreerd die door Ferrari verkeerd werd ingeschat. Ja kut, het zit strategisch ook niet goed bij Ferrari maar dat is geen Vettel-Leclerc ding hoe graag menigeen dat ook zou willen.
quote: Ferrari zal dat halverwege 't seizoen misschien wel in gaan zien maar dan is 't al te laat voor 2019, moeten ze hopen dat ze het in 2020 beter gaan doen.
Dat is de waan van de dag, terwijl Ferrari nu gewoon in de hoek zit waar de klappen vallen. Maar Monaco zou een ramp worden voor deze auto met zijn probleem in langzame bochten, maar Vettel kon gewoon goed volgen. Daarnaast is het de vraag of Ferrari een structurele achterstand heeft in te lopen of achterloopt in het begrijpen van de auto en de banden. Als dat laatste het geval is dan kan een keerpunt dichtbij zijn en is het seizoen nog niet verloren. |
sasquatsch | maandag 27 mei 2019 @ 12:53 |
quote: Op maandag 27 mei 2019 12:08 schreef Fir3fly het volgende:Ik vind het wel opvallend, Mercedes die Hamilton de medium banden geeft is een strategische blunder van jewelste. Maar je hoort er niemand over omdat het Monaco is en omdat Mercedes zoveel marge heeft dat het niet uitmaakt. Dat ergert me nog het meest, Mercedes en Hamilton maken constant domme fouten maar komen er altijd mee weg omdat de auto zoveel beter is dan de rest van het veld  . Omdat je niet kunt inhalen op Monaco. Op elk ander circuit had hij dit niet vol kunnen houden. |
Fir3fly | maandag 27 mei 2019 @ 12:58 |
quote: Op maandag 27 mei 2019 12:19 schreef SiGNe het volgende:[..] Ferrari maakt domme fouten en beslissingen en zijn zoveel op Vettel gefocussed dat ze Leclerc daarmee benadelen. Complete onzin. |
Fir3fly | maandag 27 mei 2019 @ 12:58 |
quote: Dat... is precies wat ik zeg. |
sasquatsch | maandag 27 mei 2019 @ 13:01 |
quote: In dit geval kwam het dus niet doordat de auto zoveel beter is dan de rest.  |
Fir3fly | maandag 27 mei 2019 @ 13:14 |
quote: Ook. Als het andersom was geweest had Hamilton Verstappen kunnen verschalken uit de tunnel, het verschil in power was echt bizar groot. |
Tarado | maandag 27 mei 2019 @ 13:15 |
quote: Op maandag 27 mei 2019 13:14 schreef Fir3fly het volgende:[..] Ook. Als het andersom was geweest had Hamilton Verstappen kunnen verschalken uit de tunnel, het verschil in power was echt bizar groot. je kan het niet laten hè |
Nattekat | maandag 27 mei 2019 @ 13:16 |
Jaaaaaa, toch nog een Honda bash gehad dit weekend 
Dat het het best presterende merk was vergeten we voor het gemak. |
Fir3fly | maandag 27 mei 2019 @ 13:18 |
quote: Het is eerder andersom, zoals de dorpsidioot beneden je ook al laat zien . |
Donderkonijn | maandag 27 mei 2019 @ 13:30 |
quote: Stal Perez had er 1 geraakt he. Dan had hij echt niks kunnen doen. Remmen? Waarschijnlijk nog steeds iemand geraakt. Bijsturen c.q ontwijken? Dan had hij ook iemand geraakt. Dit was de enige juiste oplossing. Dat moet je hem toch nageven. Hij had misschien 0,5 sec reactietijd oid. |
Nattekat | maandag 27 mei 2019 @ 13:31 |
quote: Op maandag 27 mei 2019 13:30 schreef Donderkonijn het volgende:[..] Stal Perez had er 1 geraakt he. Dan had hij echt niks kunnen doen. Remmen? Waarschijnlijk nog steeds iemand geraakt. Bijsturen c.q ontwijken? Dan had hij ook iemand geraakt. Dit was de enige juiste oplossing. Dat moet je hem toch nageven. Hij had misschien 0,5 sec reactietijd oid. Je kan op z'n stuur zien dat ie vol in de ankers gaat, maar desondanks niet op tijd stil kwam. |
Sjemmert | maandag 27 mei 2019 @ 13:39 |
quote: Die marshall ging ook nog net op tijd op de ankers gelukkig iedereen goed weggekomen, had makkelijk heel anders kunnen aflopen inderdaad. |
Nattekat | maandag 27 mei 2019 @ 13:41 |
quote: Op maandag 27 mei 2019 13:39 schreef Sjemmert het volgende:[..] Die marshall ging ook nog net op tijd op de ankers  gelukkig iedereen goed weggekomen, had makkelijk heel anders kunnen aflopen inderdaad. Maar goed ook, Perez had echt bijna geen enkele kans. Wij kunnen nog over dat heuveltje kijken, hij zit veel lager. |
THEFXR | maandag 27 mei 2019 @ 18:36 |
|
#ANONIEM | maandag 27 mei 2019 @ 18:42 |
quote: Nee ze vragen hem in 2 races om Vettel niet te proberen in te halen, in 1 race om Vettel er voorbij te laten en nu verkloten ze zijn kwalificatie, maar het is complete onzin dat het team te veel gefocussed is op Vettel. 
Als Mercedes dit met Bottas had gedaan dan was iedereen inclusief jijzelf over de zeik hierzo (en terecht).
[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 27-05-2019 18:43:48 ] |
Donderkonijn | maandag 27 mei 2019 @ 20:03 |
quote: Op maandag 27 mei 2019 18:42 schreef dz5b604 het volgende:[..] Nee ze vragen hem in 2 races om Vettel niet te proberen in te halen, in 1 race om Vettel er voorbij te laten en nu verkloten ze zijn kwalificatie, maar het is complete onzin dat het team te veel gefocussed is op Vettel.  Als Mercedes dit met Bottas had gedaan dan was iedereen inclusief jijzelf over de zeik hierzo (en terecht). Omdat Mercedes zeer sporadisch strategische blunders maakt. Ferrari echter.... dat hoort gewoon bij ze. Niemand gaat echt over de zeik omdat het in geval van Ferrari ook totaal niet vreemd is. Ze zijn al jaren aan het prutsen op dat gebied. |
opreis | maandag 27 mei 2019 @ 20:30 |
quote: Op maandag 27 mei 2019 12:36 schreef Weltschmerz het volgende:[..] Mogelijk wel, waarschijnlijk niet. [..] Nee, dat velen zich al zaten te verkneukelen over Vettel die er in Q1 uit zou gaan wil niet zeggen dat ook team Leclerc zich daarop focuste. Leclerc had zichzelf in een situatie gemanouvreerd die door Ferrari verkeerd werd ingeschat. Ja kut, het zit strategisch ook niet goed bij Ferrari maar dat is geen Vettel-Leclerc ding hoe graag menigeen dat ook zou willen. [..] Dat is de waan van de dag, terwijl Ferrari nu gewoon in de hoek zit waar de klappen vallen. Maar Monaco zou een ramp worden voor deze auto met zijn probleem in langzame bochten, maar Vettel kon gewoon goed volgen. Daarnaast is het de vraag of Ferrari een structurele achterstand heeft in te lopen of achterloopt in het begrijpen van de auto en de banden. Als dat laatste het geval is dan kan een keerpunt dichtbij zijn en is het seizoen nog niet verloren. Heb je nog niet gehoord over hoe Mercedes/Toto altijd Hamilton willen laten winnen ten koste van Bottas. Hier kreeg Bottas een setje harde banden en Hamilton mediums. Gezien de keuze van Ferrari en Red Bull die ook harde banden kozen voor Vettel en Max lijkt het me dat Bottas bevoordeeld werd ten nadelen van Hamilton. Hoe verklaar jij dit? |
Fir3fly | maandag 27 mei 2019 @ 20:35 |
quote: Op maandag 27 mei 2019 20:30 schreef opreis het volgende:[..] Heb je nog niet gehoord over hoe Mercedes/Toto altijd Hamilton willen laten winnen ten koste van Bottas. Hier kreeg Bottas een setje harde banden en Hamilton mediums. Gezien de keuze van Ferrari en Red Bull die ook harde banden kozen voor Vettel en Max lijkt het me dat Bottas bevoordeeld werd ten nadelen van Hamilton. Hoe verklaar jij dit? Bottas pitte twee keer. Wat een voordeel zeg. |
opgebaarde | maandag 27 mei 2019 @ 20:55 |
quote: Op maandag 27 mei 2019 20:30 schreef opreis het volgende:[..] Heb je nog niet gehoord over hoe Mercedes/Toto altijd Hamilton willen laten winnen ten koste van Bottas. Hier kreeg Bottas een setje harde banden en Hamilton mediums. Gezien de keuze van Ferrari en Red Bull die ook harde banden kozen voor Vettel en Max lijkt het me dat Bottas bevoordeeld werd ten nadelen van Hamilton. Hoe verklaar jij dit? Hamilton won, heeft de hele race aan kop gereden. Elke centimeter.
Hoe verklaar jij dat? |
opreis | maandag 27 mei 2019 @ 21:30 |
quote: Kwam door lekke band door de botsing met Max |
Peterselieman | maandag 27 mei 2019 @ 21:32 |
quote: Mercedes kreeg het deksel op de neus |
opgebaarde | maandag 27 mei 2019 @ 21:42 |
quote: Bottas kreeg ook de mediums he, net zoals Hamilton. Dus er was geen verschil |
sasquatsch | dinsdag 28 mei 2019 @ 00:03 |
quote: Dus werd hij niet bevoordeeld aangezien hij eerst mediums kreeg en na de lekke band harde banden omdat hij geen mediums meer had |
#ANONIEM | dinsdag 28 mei 2019 @ 08:36 |
Vraag me trouwens af of Vettel bij had kunnen blijven als Hamilton niet Verstappen had afgeremd.
Iig mag Seb wel even een bedankje richting Max doen. |
Peterselieman | dinsdag 28 mei 2019 @ 18:12 |
quote: Op dinsdag 28 mei 2019 08:36 schreef wolfjeamadeus het volgende:Vraag me trouwens af of Vettel bij had kunnen blijven als Hamilton niet Verstappen had afgeremd. Iig mag Seb wel even een bedankje richting Max doen. Dat had hij moeten doen door Bottas in de slotronde af te remmen  |
mikieu | dinsdag 28 mei 2019 @ 19:44 |
Eigenlijk heeft Marko wel een punt dat Ham straf moet krijgen. Max pakt gewoon de binnenkant, dan kun je inderdaad niet meer insturen als Ham zijnde.. Max haalt de bocht min of meer nog wel.. |
franske19 | dinsdag 28 mei 2019 @ 19:47 |
quote: Op dinsdag 28 mei 2019 19:44 schreef mikieu het volgende:Eigenlijk heeft Marko wel een punt dat Ham straf moet krijgen. Max pakt gewoon de binnenkant, dan kun je inderdaad niet meer insturen als Ham zijnde.. Max haalt de bocht min of meer nog wel.. Gewoon hard verdedigt niks mis mee. Dit was anders dan bocht 1 waar Verstappen gewoon vrijwel volledig naast Bottas zat en Bottas gewoon instuurde. Als Verstappen niet van het gas was afgegaan was het einde race geweest voor beide. |
autoleip202 | dinsdag 28 mei 2019 @ 21:34 |
quote: Op dinsdag 28 mei 2019 19:44 schreef mikieu het volgende:Eigenlijk heeft Marko wel een punt dat Ham straf moet krijgen. Max pakt gewoon de binnenkant, dan kun je inderdaad niet meer insturen als Ham zijnde.. Max haalt de bocht min of meer nog wel.. Sowieso had Ham straf moeten krijgen. Max deed niks verkeerd.. |
ShaoliN | dinsdag 28 mei 2019 @ 21:52 |
quote: Op maandag 27 mei 2019 13:14 schreef Fir3fly het volgende:[..] Ook. Als het andersom was geweest had Hamilton Verstappen kunnen verschalken uit de tunnel, het verschil in power was echt bizar groot. Maar de 8000pk Ferrari motor van Vettel kon Verstappen niet voorbij in de tunnel? Ik zou wat voorzichtiger zijn met anderen idioot noemen... |
ShaoliN | dinsdag 28 mei 2019 @ 21:54 |
quote: Op dinsdag 28 mei 2019 08:36 schreef wolfjeamadeus het volgende:Vraag me trouwens af of Vettel bij had kunnen blijven als Hamilton niet Verstappen had afgeremd. Iig mag Seb wel even een bedankje richting Max doen. Eerste 10 ronden reden ze met zijn 4en 2 seconde per rondje sneller dan de rest. Ook vettel. |
ShaoliN | dinsdag 28 mei 2019 @ 21:57 |
quote: Op dinsdag 28 mei 2019 19:44 schreef mikieu het volgende:Eigenlijk heeft Marko wel een punt dat Ham straf moet krijgen. Max pakt gewoon de binnenkant, dan kun je inderdaad niet meer insturen als Ham zijnde.. Max haalt de bocht min of meer nog wel..
quote: Op dinsdag 28 mei 2019 19:47 schreef franske19 het volgende:[..] Gewoon hard verdedigt niks mis mee. Dit was anders dan bocht 1 waar Verstappen gewoon vrijwel volledig naast Bottas zat en Bottas gewoon instuurde. Als Verstappen niet van het gas was afgegaan was het einde race geweest voor beide. Vind beide onzin. Bottas kon niet veel verder naar buiten zonder heel veel te verliezen dus gewoon prima opgelost door beide. En Hamilton kon nooit normaal op track blijven al had hij gewild door die kamikaze avtie van Max. Lewis liet hem echt leven hier. |
sasquatsch | dinsdag 28 mei 2019 @ 22:20 |
quote: Max zat er niet ver genoeg naast, dus Hamilton had recht op die bocht. |
Monolith | dinsdag 28 mei 2019 @ 22:25 |
quote: Op dinsdag 28 mei 2019 21:52 schreef ShaoliN het volgende:[..] Maar de 8000pk Ferrari motor van Vettel kon Verstappen niet voorbij in de tunnel? Ik zou wat voorzichtiger zijn met anderen idioot noemen... Die zat in de tunnel eigenlijk nooit vlak achter Verstappen. Daarbij hoefde hij ook niet. Gewoon binnen vijf seconden blijven. |
Evenstar | dinsdag 28 mei 2019 @ 23:26 |
Nu ik weet dat Mercedes ook meedoet met volgende seizoen van Netflix serie snap ik dat extra veel gezeik van Hamilton op de boordradio wel beter. Het is gewoon één grote show en straks krijgen we de GP van Monaco heerlijk aangedikt terug te zien in de serie.
Mooi ook dat o.a. Helmut Marko er nu wel klaar mee is. Heel veel mensen zijn er echt klaar mee ondertussen. |
Fir3fly | dinsdag 28 mei 2019 @ 23:28 |
Motorsportsites zijn sowieso al niet al te best, maar maandag was het wel echt heel erg. De grote Hamilton die tegen alle verwachtingen in toch nog die overwinning voor Lauda in de wacht kon slepen... bah bah bah . |
KillerBee4ever | woensdag 29 mei 2019 @ 06:23 |
quote: Op dinsdag 28 mei 2019 21:57 schreef ShaoliN het volgende:[..] [..] Vind beide onzin. Bottas kon niet veel verder naar buiten zonder heel veel te verliezen dus gewoon prima opgelost door beide. En Hamilton kon nooit normaal op track blijven al had hij gewild door die kamikaze avtie van Max. Lewis liet hem echt leven hier. Het is een poging, het is racen, DAT is wat het is, er is geen 'kamikaze' aan te vinden, VER was het juist die deze GP leuk maakte.
En wat vind je trouwens dan van de 'kamikaze' actie van Leclerc? Want hier heb je het dan niet over, en juist deze actie is fout afgelopen (en gelukkig alleen voor hem zelf).
Maar als jij niet van dergelijke actie houdt, en alleen naar een soort van treintje rijden wil kijken met verder totaal geen actie, kijk dan gewoon geen F1 meer... |
ShaoliN | woensdag 29 mei 2019 @ 08:04 |
quote: Op woensdag 29 mei 2019 06:23 schreef KillerBee4ever het volgende:[..] Het is een poging, het is racen, DAT is wat het is, er is geen 'kamikaze' aan te vinden, VER was het juist die deze GP leuk maakte. En wat vind je trouwens dan van de 'kamikaze' actie van Leclerc? Want hier heb je het dan niet over, en juist deze actie is fout afgelopen (en gelukkig alleen voor hem zelf). Maar als jij niet van dergelijke actie houdt, en alleen naar een soort van treintje rijden wil kijken met verder totaal geen actie, kijk dan gewoon geen F1 meer... Ik vond Leclerc zijn actie dom en bestrafbaar, begrijp niet wat dat met de actie van Max te maken heeft. Ook de acties van Max vind ik leuk, je weet dat hij het gaat proberen. Dus weet niet waarom je me woorden in de mond probeert te leggen. Maar om Hamilton te willen bestraffen voor een onmogelijke actie van Max (Hamilton kan alleen van de baan af sturen of chrashen) is nogal zwakzinnig.
Liep allemaal prima af, was leuk. Maar laten we niet opzoek gaan naar onzin. |
tja77 | woensdag 29 mei 2019 @ 08:14 |
Users die het rijgedrag van Leclerc goedpraten en tegelijkertijd kritiek uiten op het rijgedrag van Verstappen.
Beide knapen zorgen ervoor dat er wat gebeurt op de baan. Wellicht is Leclerc nog te druistig, maar dat was Max ook. Max is al een vol seizoen (vanaf VT3 in Monaco 2018) zeer goed en vrijwel foutloos bezig. Ik zou niet weten welke coureur op dit moment meer uit het materiaal haalt dat hij ter beschikking heeft. |
franske19 | woensdag 29 mei 2019 @ 14:00 |
quote: Op dinsdag 28 mei 2019 21:57 schreef ShaoliN het volgende:[..] [..] Vind beide onzin. Bottas kon niet veel verder naar buiten zonder heel veel te verliezen dus gewoon prima opgelost door beide. En Hamilton kon nooit normaal op track blijven al had hij gewild door die kamikaze avtie van Max. Lewis liet hem echt leven hier. Lewis liet helemaal niemand leven. Hij stuurde gewoon in zoals elk ander rondje. Maar Max zat achter Lewis dus had ook geen recht op ruimte.
Bocht 1 had Verstappen gewoon wel recht op die ruimte maar kreeg hij die niet. |
mikieu | woensdag 29 mei 2019 @ 14:24 |
quote: Op woensdag 29 mei 2019 08:04 schreef ShaoliN het volgende:[..] Ik vond Leclerc zijn actie dom en bestrafbaar, begrijp niet wat dat met de actie van Max te maken heeft. Ook de acties van Max vind ik leuk, je weet dat hij het gaat proberen. Dus weet niet waarom je me woorden in de mond probeert te leggen. Maar om Hamilton te willen bestraffen voor een onmogelijke actie van Max (Hamilton kan alleen van de baan af sturen of chrashen) is nogal zwakzinnig. Liep allemaal prima af, was leuk. Maar laten we niet opzoek gaan naar onzin. Mwa, ik vind hem vergelijkbaar met een van de vele divebombs van Ric. Hij zorgt er gewoon voor dat Ham niet kan insturen. Wat je dan kunt is je verlies nemen en er achter aansluiten.
Over Leclerc hier, ik kan er echt heel slecht tegen dat hij geen straffen krijgt.
Snijd bocht 1 af; haalt er 2 in. Geen straf. Dan die actie op Hulk (die kreeg een lekke band toch?!) Vervolgens gooit hij de hele baan vol rotzooi.
Max had voor alles straf gekregen. |
Rembrand21 | woensdag 29 mei 2019 @ 14:30 |
quote: Op woensdag 29 mei 2019 14:24 schreef mikieu het volgende:[..] Mwa, ik vind hem vergelijkbaar met een van de vele divebombs van Ric. Hij zorgt er gewoon voor dat Ham niet kan insturen. Wat je dan kunt is je verlies nemen en er achter aansluiten. Over Leclerc hier, ik kan er echt heel slecht tegen dat hij geen straffen krijgt. Snijd bocht 1 af; haalt er 2 in. Geen straf. Dan die actie op Hulk (die kreeg een lekke band toch?!) Vervolgens gooit hij de hele baan vol rotzooi. Max had voor alles straf gekregen. Voor die actie op Hulk ga je toch geen straf uitdelen? Leclerc raakte de vangrail, daardoor spinde hij. Maar of hij Hulk raakte is maar de vraag en als hij hem raakte, was het minimaal. En voor de rotzooi is volgens mij nog nooit iemand gestraft. Hooguit een zwarte meatball vlag als hij buiten was gebleven. |
Lokale_Notabele | woensdag 29 mei 2019 @ 14:55 |
quote: Op dinsdag 28 mei 2019 23:26 schreef Kyran het volgende:Nu ik weet dat Mercedes ook meedoet met volgende seizoen van Netflix serie snap ik dat extra veel gezeik van Hamilton op de boordradio wel beter. Het is gewoon één grote show en straks krijgen we de GP van Monaco heerlijk aangedikt terug te zien in de serie. Mooi ook dat o.a. Helmut Marko er nu wel klaar mee is. Heel veel mensen zijn er echt klaar mee ondertussen. Ja Hamilton doet net alsof zijn leven een Hollywood film is. Jacques Villeneuve heeft het een keer heel treffend verwoord: https://www.gpfans.com/nl(...)llywood-door-elkaar/
Het vervelendste aan de hele Mercedes dominantie vind ik nog dat clowntje Lil' Lewis als "greatest of all time" de boeken in zal gaan. In zijn eigen hoofd althans. Zijn race engineer moet toch ook moe worden van dat eeuwige theater en gejank op de radio? "Oh nee, ik heb de verkeerde banden! You guys fucked up." Vervolgens weet Lewis met vereende krachten op heroïsche wijze alsnog de overwinning in de wacht te slepen, zoals we afgelopen weekend hebben mogen aanschouwen en zoals alleen Lil' Lewis dat kan natuurlijk. Misselijkmakend zeg. Ik begrijp niet dat een man als Toto zin heeft om met zo'n kleuter te dealen. Zet Hulkenberg of Ricciardo in die auto en de prijzen stromen ook binnen. |
twiFight | woensdag 29 mei 2019 @ 15:21 |
quote: Op woensdag 29 mei 2019 14:55 schreef Lokale_Notabele het volgende:[..] Ja Hamilton doet net alsof zijn leven een Hollywood film is. Jacques Villeneuve heeft het een keer heel treffend verwoord: https://www.gpfans.com/nl(...)llywood-door-elkaar/Het vervelendste aan de hele Mercedes dominantie vind ik nog dat clowntje Lil' Lewis als "greatest of all time" de boeken in zal gaan. In zijn eigen hoofd althans. Zijn race engineer moet toch ook moe worden van dat eeuwige theater en gejank op de radio? "Oh nee, ik heb de verkeerde banden! You guys fucked up." Vervolgens weet Lewis met vereende krachten op heroïsche wijze alsnog de overwinning in de wacht te slepen, zoals we afgelopen weekend hebben mogen aanschouwen en zoals alleen Lil' Lewis dat kan natuurlijk. Misselijkmakend zeg. Ik begrijp niet dat een man als Toto zin heeft om met zo'n kleuter te dealen. Zet Hulkenberg of Ricciardo in die auto en de prijzen stromen ook binnen. Je klinkt een beetje erg butt-hurt dat je op de kartbaan steeds eindigde achter de 11 jarige meisjes en iemand anders wél kan racen. |
Lokale_Notabele | woensdag 29 mei 2019 @ 15:28 |
quote: Op woensdag 29 mei 2019 15:21 schreef twiFight het volgende:[..] Je klinkt een beetje erg butt-hurt dat je op de kartbaan steeds eindigde achter de 11 jarige meisjes en iemand anders wél kan racen. Dit zegt meer over jouw gebrek aan mensenkennis dan dat het iets over mijn zorgvuldig samengestelde post zegt.  |
zoem | woensdag 29 mei 2019 @ 15:36 |
On that bombshell it's time to end the show.
Tot over ruim een week voor de GP van Canada  |
Nattekat | donderdag 6 juni 2019 @ 19:46 |
F1 / [live] Formula 1 Pirelli Grand Prix du Canada 2019 #57 |