FOK!forum / Formule 1 / [nabeschouwing] Formula 1 2019 Monaco Grand Prix #56
Taradomaandag 27 mei 2019 @ 09:37
KZ8auZU.jpg

gSY2zPu.png
uBV8BqT.png

aRSEvM8.png
YlIlg1b.jpg

lqM0oFw.png
oVgoldK.png

PQQJgLz.png
o0aJfqO.jpg

J9cr0FD.png
f1stats.php

5ST1zqV.png
kVHbq0m.png

N5yJvov.png
# De aero regels voor 2019
# Hoe kiest Pirelli de compounds voor elk circuit?
# Hoe kan je een F1 Super licentie krijgen?
# Hoe werkt engine mapping en wat heb je eraan?
Taradomaandag 27 mei 2019 @ 09:39
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 09:34 schreef Monolith het volgende:

[..]

Je hebt ook al snel een reputatie waar je vervolgens heel lastig vanaf komt. Kijk naar een Kvyat die maar heel lastig van z'n Torpedo-imago afkomt, terwijl hij een heel degelijk seizoen rijdt tot dusver, Verstappen die eigenlijk al een seizoen lang geen onbesuisde inhaalacties plaatst die in tranen eindigen maar voor velen nog steeds 'Crashstappen' is, Vettel die gewoon heel volwassen is op de boordradio en ga zo maar door sommigen nog steeds wordt beticht van 'janken op de boordradio' en ga zo maar door.
Aan Leclerc kleeft nog geen smetje, maar je ziet toch wel dat rijden in een Ferrari met de druk er vol op en een goede teamgenoot toch wel andere koek is dan goed presteren bij Sauber. Als hij vaker in een wanhoopspoging dit soort acties gaat ondernemen dan kan het positieve beeld dat er over hem bestaat ook wel snel kantelen.
Tot nu toe maakt hij op mij geen uitzonderlijke indruk, natuurlijk is hij snel maar maakt gewoon fouten die jonge rijders maken, het gaat erom hoe snel hij er van leert.
Sjemmertmaandag 27 mei 2019 @ 09:48
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 09:08 schreef Donderkonijn het volgende: [..] Dat was de vraag niet... de vraag was waarom Max zo laat pas echt ging aanvallen. Dit zijn 3 van de redenen. En banden had ik genoemd.
De vraag is ook niet correct maar het was wel het juiste antwoord. De redenen die jij noemt waren niet aan de orde. De vraag klopt eigenlijk niet want Max ging al in de aanval vanaf het moment dat hij over de radio doorkreeg dat hij een 5sec penalty had gekregen maar pas toen Lewis zijn banden eraan gingen kwam het tot serieuze poging.
Weltschmerzmaandag 27 mei 2019 @ 10:20
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 09:34 schreef Monolith het volgende:

[..]

Je hebt ook al snel een reputatie waar je vervolgens heel lastig vanaf komt. Kijk naar een Kvyat die maar heel lastig van z'n Torpedo-imago afkomt, terwijl hij een heel degelijk seizoen rijdt tot dusver, Verstappen die eigenlijk al een seizoen lang geen onbesuisde inhaalacties plaatst die in tranen eindigen maar voor velen nog steeds 'Crashstappen' is, Vettel die gewoon heel volwassen is op de boordradio en ga zo maar door sommigen nog steeds wordt beticht van 'janken op de boordradio' en ga zo maar door.
Dat is op zich een zeer juist observatie, maar in het geval van Verstappen maakt een zwaluw nog geen zomer. In de laatste (dikke?)10 races is het toch 2 keer gebleken dat Verstappen moeite heeft om zich zonder crash te laten passeren.

quote:
Aan Leclerc kleeft nog geen smetje, maar je ziet toch wel dat rijden in een Ferrari met de druk er vol op en een goede teamgenoot toch wel andere koek is dan goed presteren bij Sauber. Als hij vaker in een wanhoopspoging dit soort acties gaat ondernemen dan kan het positieve beeld dat er over hem bestaat ook wel snel kantelen.
Ik vond het ook weer geen doldwaze actie waarmee hij lek reed, en als je stapvoets naar de pits rijdt dan sta je op 2 ronden en kun je helemaal niks meer laten zien. Hij haalde de pits wel en het kon ook zomaar meevallen met de schade. Hij nam iets teveel risico en het pakte verkeerd uit, dat is geen reden om te doen alsof hij als een kip zonder kop reed.
Gruj0maandag 27 mei 2019 @ 11:18
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 10:20 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik vond het ook weer geen doldwaze actie waarmee hij lek reed, en als je stapvoets naar de pits rijdt dan sta je op 2 ronden en kun je helemaal niks meer laten zien. Hij haalde de pits wel en het kon ook zomaar meevallen met de schade. Hij nam iets teveel risico en het pakte verkeerd uit, dat is geen reden om te doen alsof hij als een kip zonder kop reed.
Hij is niet eens de enige die dit zo gedaan heeft. Er gingen hem wel meer voor.

Viel me wel op dat zowel VET als LEC in sommige sectors wel weg leken te glijden van het circuit, alsof die wagens meer dan de andere problemen hebben met de grip en/of stabiliteit.
Taradomaandag 27 mei 2019 @ 11:28
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 10:20 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat is op zich een zeer juist observatie, maar in het geval van Verstappen maakt een zwaluw nog geen zomer. In de laatste (dikke?)10 races is het toch 2 keer gebleken dat Verstappen moeite heeft om zich zonder crash te laten passeren.
[..]

Ik vond het ook weer geen doldwaze actie waarmee hij lek reed, en als je stapvoets naar de pits rijdt dan sta je op 2 ronden en kun je helemaal niks meer laten zien. Hij haalde de pits wel en het kon ook zomaar meevallen met de schade. Hij nam iets teveel risico en het pakte verkeerd uit, dat is geen reden om te doen alsof hij als een kip zonder kop reed.
hij bezorgde Vettel hiermee nog wel een indirect een podiumplek
vosssmaandag 27 mei 2019 @ 11:36
Was hier al langsgekomen dat Perez bijna 2 marshalls dood reed? :X
Nattekatmaandag 27 mei 2019 @ 11:37
quote:
11s.gif Op maandag 27 mei 2019 11:36 schreef vosss het volgende:
Was hier al langsgekomen dat Perez bijna 2 marshalls dood reed? :X
Dat was :X
Taradomaandag 27 mei 2019 @ 11:38
quote:
11s.gif Op maandag 27 mei 2019 11:36 schreef vosss het volgende:
Was hier al langsgekomen dat Perez bijna 2 marshalls dood reed? :X
scheelde weinig inderdaad
vosssmaandag 27 mei 2019 @ 11:42
Is daar nog iets over gecommuniceerd vanuit de wedstrijdleiding of de FIA?
Ener-Gmaandag 27 mei 2019 @ 11:44
Dat was kiele kiele:

kDniBpM.gif
Kleffe_Dopmaandag 27 mei 2019 @ 11:44
quote:
7s.gif Op maandag 27 mei 2019 11:42 schreef vosss het volgende:
Is daar nog iets over gecommuniceerd vanuit de wedstrijdleiding of de FIA?
Jammer dat we sinds 2017 geen beelden meer krijgen van de briefing van de coureurs, dit gaat ongetwijfeld door Perez aan de kaak gesteld worden in de Canada briefing.
vosssmaandag 27 mei 2019 @ 11:46
quote:
7s.gif Op maandag 27 mei 2019 11:44 schreef Kleffe_Dop het volgende:

[..]

Jammer dat we sinds 2017 geen beelden meer krijgen van de briefing van de coureurs, dit gaat ongetwijfeld door Perez aan de kaak gesteld worden in de Canada briefing.
Zal volgend seizoen wel in die Netflix serie voorbij komen. Jammer dat ze niet meer van die beelden laten zien inderdaad.
Mothzormaandag 27 mei 2019 @ 11:50
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 10:20 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat is op zich een zeer juist observatie, maar in het geval van Verstappen maakt een zwaluw nog geen zomer. In de laatste (dikke?)10 races is het toch 2 keer gebleken dat Verstappen moeite heeft om zich zonder crash te laten passeren.
[..]

Ik vond het ook weer geen doldwaze actie waarmee hij lek reed, en als je stapvoets naar de pits rijdt dan sta je op 2 ronden en kun je helemaal niks meer laten zien. Hij haalde de pits wel en het kon ook zomaar meevallen met de schade. Hij nam iets teveel risico en het pakte verkeerd uit, dat is geen reden om te doen alsof hij als een kip zonder kop reed.
Regel 1 bij lekker banden is om niet volgas naar de pits te sturen.

Ben fan van Leclerc, maar dit was echt heel dom.
SiGNemaandag 27 mei 2019 @ 11:59
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 10:20 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik vond het ook weer geen doldwaze actie waarmee hij lek reed, en als je stapvoets naar de pits rijdt dan sta je op 2 ronden en kun je helemaal niks meer laten zien. Hij haalde de pits wel en het kon ook zomaar meevallen met de schade. Hij nam iets teveel risico en het pakte verkeerd uit, dat is geen reden om te doen alsof hij als een kip zonder kop reed.
De stukken band en carbon vlogen in 't rond, er zijn zelfs mensen die denken dat Bottas daardoor z'n lekke band kreeg en niet door de actie van Max in de pit.
Hij hinderde andere rijders en ging regelmatig op 3 banden de bochten door.
Hij reed te hard, sloopte z'n vloer en uiteindelijk moest ie daardoor uitvallen.
Je stelt dat als ie stapvoets gereden had dat ie op 2 ronden gezet zou zijn maar dan was ie in elk geval nog gefinished.

Leclerc is een prima rijder maar net zoals Max in z'n beginjaren moet ie meer rust zien te vinden tijdens de meest frustrerende momenten en dat is geen makkelijke opgave.
MakkieRmaandag 27 mei 2019 @ 12:07
Is de Formule 1 eigenlijk een racesport of een jurysport, het begint bijna op dressuur te lijken. :R
Fir3flymaandag 27 mei 2019 @ 12:08
Ik vind het wel opvallend, Mercedes die Hamilton de medium banden geeft is een strategische blunder van jewelste. Maar je hoort er niemand over omdat het Monaco is en omdat Mercedes zoveel marge heeft dat het niet uitmaakt. Dat ergert me nog het meest, Mercedes en Hamilton maken constant domme fouten maar komen er altijd mee weg omdat de auto zoveel beter is dan de rest van het veld :{.
Weltschmerzmaandag 27 mei 2019 @ 12:09
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 11:59 schreef SiGNe het volgende:

[..]

De stukken band en carbon vlogen in 't rond, er zijn zelfs mensen die denken dat Bottas daardoor z'n lekke band kreeg en niet door de actie van Max in de pit.
Hij hinderde andere rijders en ging regelmatig op 3 banden de bochten door.
Hij reed te hard, sloopte z'n vloer en uiteindelijk moest ie daardoor uitvallen.
Je stelt dat als ie stapvoets gereden had dat ie op 2 ronden gezet zou zijn maar dan was ie in elk geval nog gefinished.

Leclerc is een prima rijder maar net zoals Max in z'n beginjaren moet ie meer rust zien te vinden tijdens de meest frustrerende momenten en dat is geen makkelijke opgave.
Ik zeg ook niet dat hij de juiste balans heeft gevonden, maar je kunt de band ook niet heel houden en als het karkas begint rond te slingeren is het niet zo dat alles heel blijft als je een stuk langzamer gaat.
Monolithmaandag 27 mei 2019 @ 12:10
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 10:20 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat is op zich een zeer juist observatie, maar in het geval van Verstappen maakt een zwaluw nog geen zomer. In de laatste (dikke?)10 races is het toch 2 keer gebleken dat Verstappen moeite heeft om zich zonder crash te laten passeren.
Ach, dat geldt voor meerdere coureurs en die twee crashes waren niet zozeer te wijten aan Verstappen.
Kleffe_Dopmaandag 27 mei 2019 @ 12:11
quote:
7s.gif Op maandag 27 mei 2019 12:08 schreef Fir3fly het volgende:
Ik vind het wel opvallend, Mercedes die Hamilton de medium banden geeft is een strategische blunder van jewelste. Maar je hoort er niemand over omdat het Monaco is en omdat Mercedes zoveel marge heeft dat het niet uitmaakt. Dat ergert me nog het meest, Mercedes en Hamilton maken constant domme fouten maar komen er altijd mee weg omdat de auto zoveel beter is dan de rest van het veld :{.
Kleine kanttekening: Met deze call zouden ze op ieder ander circuit de mist in zijn gegaan, maar in de straten van Monaco heb je zelfs aan een half functionerende wagen genoeg om de rest achter je te houden (zie Ricciardo vorig jaar).
In dit geval heeft de marge van Mercedes daar niet zoveel mee te maken.
SiGNemaandag 27 mei 2019 @ 12:19
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 12:09 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat hij de juiste balans heeft gevonden, maar je kunt de band ook niet heel houden en als het karkas begint rond te slingeren is het niet zo dat alles heel blijft als je een stuk langzamer gaat.
Als ie wat langzamer gereden had was die band mogelijk niet zo ut elkaar gerukt, was z'n vloer heel gebleven, etc.

Maar 't was niet alleen zondag, 't hele weekend is een opbouw naar dat moment dat de frustratie eruit komt.
Ferrari maakt domme fouten en beslissingen en zijn zoveel op Vettel gefocussed dat ze Leclerc daarmee benadelen.
Ferrari zal dat halverwege 't seizoen misschien wel in gaan zien maar dan is 't al te laat voor 2019, moeten ze hopen dat ze het in 2020 beter gaan doen.
Weltschmerzmaandag 27 mei 2019 @ 12:19
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 12:10 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ach, dat geldt voor meerdere coureurs en die twee crashes waren niet zozeer te wijten aan Verstappen.
Een was gewoon helemaal zijn schuld en de ander had hij makkelijk kunnen voorkomen.
Taradomaandag 27 mei 2019 @ 12:25
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 12:19 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Als ie wat langzamer gereden had was die band mogelijk niet zo ut elkaar gerukt, was z'n vloer heel gebleven, etc.

Maar 't was niet alleen zondag, 't hele weekend is een opbouw naar dat moment dat de frustratie eruit komt.
Ferrari maakt domme fouten en beslissingen en zijn zoveel op Vettel gefocussed dat ze Leclerc daarmee benadelen.
Ferrari zal dat halverwege 't seizoen misschien wel in gaan zien maar dan is 't al te laat voor 2019, moeten ze hopen dat ze het in 2020 beter gaan doen.
beetje onzin natuurlijk dat ze alleen op Vettel focussen, dat ze teveel fouten maken ben ik wel mee eens
Weltschmerzmaandag 27 mei 2019 @ 12:36
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 12:19 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Als ie wat langzamer gereden had was die band mogelijk niet zo ut elkaar gerukt, was z'n vloer heel gebleven, etc.
Mogelijk wel, waarschijnlijk niet.

quote:
Maar 't was niet alleen zondag, 't hele weekend is een opbouw naar dat moment dat de frustratie eruit komt.
Ferrari maakt domme fouten en beslissingen en zijn zoveel op Vettel gefocussed dat ze Leclerc daarmee benadelen.
Nee, dat velen zich al zaten te verkneukelen over Vettel die er in Q1 uit zou gaan wil niet zeggen dat ook team Leclerc zich daarop focuste. Leclerc had zichzelf in een situatie gemanouvreerd die door Ferrari verkeerd werd ingeschat. Ja kut, het zit strategisch ook niet goed bij Ferrari maar dat is geen Vettel-Leclerc ding hoe graag menigeen dat ook zou willen.

quote:
Ferrari zal dat halverwege 't seizoen misschien wel in gaan zien maar dan is 't al te laat voor 2019, moeten ze hopen dat ze het in 2020 beter gaan doen.
Dat is de waan van de dag, terwijl Ferrari nu gewoon in de hoek zit waar de klappen vallen. Maar Monaco zou een ramp worden voor deze auto met zijn probleem in langzame bochten, maar Vettel kon gewoon goed volgen. Daarnaast is het de vraag of Ferrari een structurele achterstand heeft in te lopen of achterloopt in het begrijpen van de auto en de banden. Als dat laatste het geval is dan kan een keerpunt dichtbij zijn en is het seizoen nog niet verloren.
sasquatschmaandag 27 mei 2019 @ 12:53
quote:
7s.gif Op maandag 27 mei 2019 12:08 schreef Fir3fly het volgende:
Ik vind het wel opvallend, Mercedes die Hamilton de medium banden geeft is een strategische blunder van jewelste. Maar je hoort er niemand over omdat het Monaco is en omdat Mercedes zoveel marge heeft dat het niet uitmaakt. Dat ergert me nog het meest, Mercedes en Hamilton maken constant domme fouten maar komen er altijd mee weg omdat de auto zoveel beter is dan de rest van het veld :{.
Omdat je niet kunt inhalen op Monaco. Op elk ander circuit had hij dit niet vol kunnen houden.
Fir3flymaandag 27 mei 2019 @ 12:58
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 12:19 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Ferrari maakt domme fouten en beslissingen en zijn zoveel op Vettel gefocussed dat ze Leclerc daarmee benadelen.
Complete onzin.
Fir3flymaandag 27 mei 2019 @ 12:58
quote:
1s.gif Op maandag 27 mei 2019 12:53 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Omdat je niet kunt inhalen op Monaco. Op elk ander circuit had hij dit niet vol kunnen houden.
Dat... is precies wat ik zeg.
sasquatschmaandag 27 mei 2019 @ 13:01
quote:
9s.gif Op maandag 27 mei 2019 12:58 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Dat... is precies wat ik zeg.
In dit geval kwam het dus niet doordat de auto zoveel beter is dan de rest. :)
Fir3flymaandag 27 mei 2019 @ 13:14
quote:
1s.gif Op maandag 27 mei 2019 13:01 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

In dit geval kwam het dus niet doordat de auto zoveel beter is dan de rest. :)
Ook. Als het andersom was geweest had Hamilton Verstappen kunnen verschalken uit de tunnel, het verschil in power was echt bizar groot.
Taradomaandag 27 mei 2019 @ 13:15
quote:
7s.gif Op maandag 27 mei 2019 13:14 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ook. Als het andersom was geweest had Hamilton Verstappen kunnen verschalken uit de tunnel, het verschil in power was echt bizar groot.
:) je kan het niet laten hè
Nattekatmaandag 27 mei 2019 @ 13:16
Jaaaaaa, toch nog een Honda bash gehad dit weekend _O_

Dat het het best presterende merk was vergeten we voor het gemak.
Fir3flymaandag 27 mei 2019 @ 13:18
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 13:15 schreef Tarado het volgende:

[..]

:) je kan het niet laten hè
Het is eerder andersom, zoals de dorpsidioot beneden je ook al laat zien _O-.
Donderkonijnmaandag 27 mei 2019 @ 13:30
quote:
11s.gif Op maandag 27 mei 2019 11:44 schreef Ener-G het volgende:
Dat was kiele kiele:

[ afbeelding ]
Stal Perez had er 1 geraakt he. Dan had hij echt niks kunnen doen. Remmen? Waarschijnlijk nog steeds iemand geraakt. Bijsturen c.q ontwijken? Dan had hij ook iemand geraakt. Dit was de enige juiste oplossing. Dat moet je hem toch nageven. Hij had misschien 0,5 sec reactietijd oid.
Nattekatmaandag 27 mei 2019 @ 13:31
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 13:30 schreef Donderkonijn het volgende:

[..]

Stal Perez had er 1 geraakt he. Dan had hij echt niks kunnen doen. Remmen? Waarschijnlijk nog steeds iemand geraakt. Bijsturen c.q ontwijken? Dan had hij ook iemand geraakt. Dit was de enige juiste oplossing. Dat moet je hem toch nageven. Hij had misschien 0,5 sec reactietijd oid.
Je kan op z'n stuur zien dat ie vol in de ankers gaat, maar desondanks niet op tijd stil kwam.
Sjemmertmaandag 27 mei 2019 @ 13:39
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 13:31 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Je kan op z'n stuur zien dat ie vol in de ankers gaat, maar desondanks niet op tijd stil kwam.
Die marshall ging ook nog net op tijd op de ankers :P gelukkig iedereen goed weggekomen, had makkelijk heel anders kunnen aflopen inderdaad.
Nattekatmaandag 27 mei 2019 @ 13:41
quote:
1s.gif Op maandag 27 mei 2019 13:39 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Die marshall ging ook nog net op tijd op de ankers :P gelukkig iedereen goed weggekomen, had makkelijk heel anders kunnen aflopen inderdaad.
Maar goed ook, Perez had echt bijna geen enkele kans. Wij kunnen nog over dat heuveltje kijken, hij zit veel lager.
THEFXRmaandag 27 mei 2019 @ 18:36
#ANONIEMmaandag 27 mei 2019 @ 18:42
quote:
14s.gif Op maandag 27 mei 2019 12:58 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Complete onzin.
Nee ze vragen hem in 2 races om Vettel niet te proberen in te halen, in 1 race om Vettel er voorbij te laten en nu verkloten ze zijn kwalificatie, maar het is complete onzin dat het team te veel gefocussed is op Vettel. :+

Als Mercedes dit met Bottas had gedaan dan was iedereen inclusief jijzelf over de zeik hierzo (en terecht).

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 27-05-2019 18:43:48 ]
Donderkonijnmaandag 27 mei 2019 @ 20:03
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 18:42 schreef dz5b604 het volgende:

[..]

Nee ze vragen hem in 2 races om Vettel niet te proberen in te halen, in 1 race om Vettel er voorbij te laten en nu verkloten ze zijn kwalificatie, maar het is complete onzin dat het team te veel gefocussed is op Vettel. :+

Als Mercedes dit met Bottas had gedaan dan was iedereen inclusief jijzelf over de zeik hierzo (en terecht).
Omdat Mercedes zeer sporadisch strategische blunders maakt. Ferrari echter.... dat hoort gewoon bij ze. Niemand gaat echt over de zeik omdat het in geval van Ferrari ook totaal niet vreemd is. Ze zijn al jaren aan het prutsen op dat gebied.
opreismaandag 27 mei 2019 @ 20:30
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 12:36 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Mogelijk wel, waarschijnlijk niet.
[..]

Nee, dat velen zich al zaten te verkneukelen over Vettel die er in Q1 uit zou gaan wil niet zeggen dat ook team Leclerc zich daarop focuste. Leclerc had zichzelf in een situatie gemanouvreerd die door Ferrari verkeerd werd ingeschat. Ja kut, het zit strategisch ook niet goed bij Ferrari maar dat is geen Vettel-Leclerc ding hoe graag menigeen dat ook zou willen.
[..]

Dat is de waan van de dag, terwijl Ferrari nu gewoon in de hoek zit waar de klappen vallen. Maar Monaco zou een ramp worden voor deze auto met zijn probleem in langzame bochten, maar Vettel kon gewoon goed volgen. Daarnaast is het de vraag of Ferrari een structurele achterstand heeft in te lopen of achterloopt in het begrijpen van de auto en de banden. Als dat laatste het geval is dan kan een keerpunt dichtbij zijn en is het seizoen nog niet verloren.
Heb je nog niet gehoord over hoe Mercedes/Toto altijd Hamilton willen laten winnen ten koste van Bottas. Hier kreeg Bottas een setje harde banden en Hamilton mediums. Gezien de keuze van Ferrari en Red Bull die ook harde banden kozen voor Vettel en Max lijkt het me dat Bottas bevoordeeld werd ten nadelen van Hamilton.
Hoe verklaar jij dit?
Fir3flymaandag 27 mei 2019 @ 20:35
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 20:30 schreef opreis het volgende:

[..]

Heb je nog niet gehoord over hoe Mercedes/Toto altijd Hamilton willen laten winnen ten koste van Bottas. Hier kreeg Bottas een setje harde banden en Hamilton mediums. Gezien de keuze van Ferrari en Red Bull die ook harde banden kozen voor Vettel en Max lijkt het me dat Bottas bevoordeeld werd ten nadelen van Hamilton.
Hoe verklaar jij dit?
Bottas pitte twee keer. Wat een voordeel zeg.
opgebaardemaandag 27 mei 2019 @ 20:55
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 20:30 schreef opreis het volgende:

[..]

Heb je nog niet gehoord over hoe Mercedes/Toto altijd Hamilton willen laten winnen ten koste van Bottas. Hier kreeg Bottas een setje harde banden en Hamilton mediums. Gezien de keuze van Ferrari en Red Bull die ook harde banden kozen voor Vettel en Max lijkt het me dat Bottas bevoordeeld werd ten nadelen van Hamilton.
Hoe verklaar jij dit?
Hamilton won, heeft de hele race aan kop gereden. Elke centimeter.

Hoe verklaar jij dat?
opreismaandag 27 mei 2019 @ 21:30
quote:
6s.gif Op maandag 27 mei 2019 20:35 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Bottas pitte twee keer. Wat een voordeel zeg.
Kwam door lekke band door de botsing met Max
Peterseliemanmaandag 27 mei 2019 @ 21:32
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 21:30 schreef opreis het volgende:

[..]

Kwam door lekke band door de botsing met Max
Mercedes kreeg het deksel op de neus
opgebaardemaandag 27 mei 2019 @ 21:42
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 21:30 schreef opreis het volgende:

[..]

Kwam door lekke band door de botsing met Max
Bottas kreeg ook de mediums he, net zoals Hamilton. Dus er was geen verschil
sasquatschdinsdag 28 mei 2019 @ 00:03
quote:
0s.gif Op maandag 27 mei 2019 21:30 schreef opreis het volgende:

[..]

Kwam door lekke band door de botsing met Max
Dus werd hij niet bevoordeeld aangezien hij eerst mediums kreeg en na de lekke band harde banden omdat hij geen mediums meer had
#ANONIEMdinsdag 28 mei 2019 @ 08:36
Vraag me trouwens af of Vettel bij had kunnen blijven als Hamilton niet Verstappen had afgeremd.

Iig mag Seb wel even een bedankje richting Max doen.
Peterseliemandinsdag 28 mei 2019 @ 18:12
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 08:36 schreef wolfjeamadeus het volgende:
Vraag me trouwens af of Vettel bij had kunnen blijven als Hamilton niet Verstappen had afgeremd.

Iig mag Seb wel even een bedankje richting Max doen.
Dat had hij moeten doen door Bottas in de slotronde af te remmen ;)
mikieudinsdag 28 mei 2019 @ 19:44
Eigenlijk heeft Marko wel een punt dat Ham straf moet krijgen. Max pakt gewoon de binnenkant, dan kun je inderdaad niet meer insturen als Ham zijnde.. Max haalt de bocht min of meer nog wel..
franske19dinsdag 28 mei 2019 @ 19:47
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 19:44 schreef mikieu het volgende:
Eigenlijk heeft Marko wel een punt dat Ham straf moet krijgen. Max pakt gewoon de binnenkant, dan kun je inderdaad niet meer insturen als Ham zijnde.. Max haalt de bocht min of meer nog wel..
Gewoon hard verdedigt niks mis mee. Dit was anders dan bocht 1 waar Verstappen gewoon vrijwel volledig naast Bottas zat en Bottas gewoon instuurde. Als Verstappen niet van het gas was afgegaan was het einde race geweest voor beide.
autoleip202dinsdag 28 mei 2019 @ 21:34
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 19:44 schreef mikieu het volgende:
Eigenlijk heeft Marko wel een punt dat Ham straf moet krijgen. Max pakt gewoon de binnenkant, dan kun je inderdaad niet meer insturen als Ham zijnde.. Max haalt de bocht min of meer nog wel..
Sowieso had Ham straf moeten krijgen. Max deed niks verkeerd..
ShaoliNdinsdag 28 mei 2019 @ 21:52
quote:
7s.gif Op maandag 27 mei 2019 13:14 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Ook. Als het andersom was geweest had Hamilton Verstappen kunnen verschalken uit de tunnel, het verschil in power was echt bizar groot.
Maar de 8000pk Ferrari motor van Vettel kon Verstappen niet voorbij in de tunnel? Ik zou wat voorzichtiger zijn met anderen idioot noemen...
ShaoliNdinsdag 28 mei 2019 @ 21:54
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 08:36 schreef wolfjeamadeus het volgende:
Vraag me trouwens af of Vettel bij had kunnen blijven als Hamilton niet Verstappen had afgeremd.

Iig mag Seb wel even een bedankje richting Max doen.
Eerste 10 ronden reden ze met zijn 4en 2 seconde per rondje sneller dan de rest. Ook vettel.
ShaoliNdinsdag 28 mei 2019 @ 21:57
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 19:44 schreef mikieu het volgende:
Eigenlijk heeft Marko wel een punt dat Ham straf moet krijgen. Max pakt gewoon de binnenkant, dan kun je inderdaad niet meer insturen als Ham zijnde.. Max haalt de bocht min of meer nog wel..
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 19:47 schreef franske19 het volgende:

[..]

Gewoon hard verdedigt niks mis mee. Dit was anders dan bocht 1 waar Verstappen gewoon vrijwel volledig naast Bottas zat en Bottas gewoon instuurde. Als Verstappen niet van het gas was afgegaan was het einde race geweest voor beide.
Vind beide onzin. Bottas kon niet veel verder naar buiten zonder heel veel te verliezen dus gewoon prima opgelost door beide. En Hamilton kon nooit normaal op track blijven al had hij gewild door die kamikaze avtie van Max. Lewis liet hem echt leven hier.
sasquatschdinsdag 28 mei 2019 @ 22:20
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 21:34 schreef autoleip202 het volgende:

[..]

Sowieso had Ham straf moeten krijgen. Max deed niks verkeerd..
Max zat er niet ver genoeg naast, dus Hamilton had recht op die bocht.
Monolithdinsdag 28 mei 2019 @ 22:25
quote:
9s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 21:52 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Maar de 8000pk Ferrari motor van Vettel kon Verstappen niet voorbij in de tunnel? Ik zou wat voorzichtiger zijn met anderen idioot noemen...
Die zat in de tunnel eigenlijk nooit vlak achter Verstappen. Daarbij hoefde hij ook niet. Gewoon binnen vijf seconden blijven.
Evenstardinsdag 28 mei 2019 @ 23:26
Nu ik weet dat Mercedes ook meedoet met volgende seizoen van Netflix serie snap ik dat extra veel gezeik van Hamilton op de boordradio wel beter. Het is gewoon één grote show en straks krijgen we de GP van Monaco heerlijk aangedikt terug te zien in de serie.

Mooi ook dat o.a. Helmut Marko er nu wel klaar mee is. Heel veel mensen zijn er echt klaar mee ondertussen.
Fir3flydinsdag 28 mei 2019 @ 23:28
Motorsportsites zijn sowieso al niet al te best, maar maandag was het wel echt heel erg. De grote Hamilton die tegen alle verwachtingen in toch nog die overwinning voor Lauda in de wacht kon slepen... bah bah bah :r.
KillerBee4everwoensdag 29 mei 2019 @ 06:23
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 21:57 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

[..]

Vind beide onzin. Bottas kon niet veel verder naar buiten zonder heel veel te verliezen dus gewoon prima opgelost door beide. En Hamilton kon nooit normaal op track blijven al had hij gewild door die kamikaze avtie van Max. Lewis liet hem echt leven hier.
:')
Het is een poging, het is racen, DAT is wat het is, er is geen 'kamikaze' aan te vinden, VER was het juist die deze GP leuk maakte.

En wat vind je trouwens dan van de 'kamikaze' actie van Leclerc? Want hier heb je het dan niet over, en juist deze actie is fout afgelopen (en gelukkig alleen voor hem zelf).

Maar als jij niet van dergelijke actie houdt, en alleen naar een soort van treintje rijden wil kijken met verder totaal geen actie, kijk dan gewoon geen F1 meer...
ShaoliNwoensdag 29 mei 2019 @ 08:04
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 06:23 schreef KillerBee4ever het volgende:

[..]

:')
Het is een poging, het is racen, DAT is wat het is, er is geen 'kamikaze' aan te vinden, VER was het juist die deze GP leuk maakte.

En wat vind je trouwens dan van de 'kamikaze' actie van Leclerc? Want hier heb je het dan niet over, en juist deze actie is fout afgelopen (en gelukkig alleen voor hem zelf).

Maar als jij niet van dergelijke actie houdt, en alleen naar een soort van treintje rijden wil kijken met verder totaal geen actie, kijk dan gewoon geen F1 meer...
Ik vond Leclerc zijn actie dom en bestrafbaar, begrijp niet wat dat met de actie van Max te maken heeft.
Ook de acties van Max vind ik leuk, je weet dat hij het gaat proberen. Dus weet niet waarom je me woorden in de mond probeert te leggen.
Maar om Hamilton te willen bestraffen voor een onmogelijke actie van Max (Hamilton kan alleen van de baan af sturen of chrashen) is nogal zwakzinnig.

Liep allemaal prima af, was leuk. Maar laten we niet opzoek gaan naar onzin.
tja77woensdag 29 mei 2019 @ 08:14
Users die het rijgedrag van Leclerc goedpraten en tegelijkertijd kritiek uiten op het rijgedrag van Verstappen. :')

Beide knapen zorgen ervoor dat er wat gebeurt op de baan. Wellicht is Leclerc nog te druistig, maar dat was Max ook.
Max is al een vol seizoen (vanaf VT3 in Monaco 2018) zeer goed en vrijwel foutloos bezig.
Ik zou niet weten welke coureur op dit moment meer uit het materiaal haalt dat hij ter beschikking heeft.
franske19woensdag 29 mei 2019 @ 14:00
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 21:57 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

[..]

Vind beide onzin. Bottas kon niet veel verder naar buiten zonder heel veel te verliezen dus gewoon prima opgelost door beide. En Hamilton kon nooit normaal op track blijven al had hij gewild door die kamikaze avtie van Max. Lewis liet hem echt leven hier.
Lewis liet helemaal niemand leven. Hij stuurde gewoon in zoals elk ander rondje. Maar Max zat achter Lewis dus had ook geen recht op ruimte.

Bocht 1 had Verstappen gewoon wel recht op die ruimte maar kreeg hij die niet.
mikieuwoensdag 29 mei 2019 @ 14:24
quote:
2s.gif Op woensdag 29 mei 2019 08:04 schreef ShaoliN het volgende:

[..]

Ik vond Leclerc zijn actie dom en bestrafbaar, begrijp niet wat dat met de actie van Max te maken heeft.
Ook de acties van Max vind ik leuk, je weet dat hij het gaat proberen. Dus weet niet waarom je me woorden in de mond probeert te leggen.
Maar om Hamilton te willen bestraffen voor een onmogelijke actie van Max (Hamilton kan alleen van de baan af sturen of chrashen) is nogal zwakzinnig.

Liep allemaal prima af, was leuk. Maar laten we niet opzoek gaan naar onzin.
Mwa, ik vind hem vergelijkbaar met een van de vele divebombs van Ric. Hij zorgt er gewoon voor dat Ham niet kan insturen. Wat je dan kunt is je verlies nemen en er achter aansluiten.

Over Leclerc hier, ik kan er echt heel slecht tegen dat hij geen straffen krijgt.

Snijd bocht 1 af; haalt er 2 in. Geen straf.
Dan die actie op Hulk (die kreeg een lekke band toch?!)
Vervolgens gooit hij de hele baan vol rotzooi.

Max had voor alles straf gekregen.
Rembrand21woensdag 29 mei 2019 @ 14:30
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 14:24 schreef mikieu het volgende:

[..]

Mwa, ik vind hem vergelijkbaar met een van de vele divebombs van Ric. Hij zorgt er gewoon voor dat Ham niet kan insturen. Wat je dan kunt is je verlies nemen en er achter aansluiten.

Over Leclerc hier, ik kan er echt heel slecht tegen dat hij geen straffen krijgt.

Snijd bocht 1 af; haalt er 2 in. Geen straf.
Dan die actie op Hulk (die kreeg een lekke band toch?!)
Vervolgens gooit hij de hele baan vol rotzooi.

Max had voor alles straf gekregen.
Voor die actie op Hulk ga je toch geen straf uitdelen? Leclerc raakte de vangrail, daardoor spinde hij. Maar of hij Hulk raakte is maar de vraag en als hij hem raakte, was het minimaal. En voor de rotzooi is volgens mij nog nooit iemand gestraft. Hooguit een zwarte meatball vlag als hij buiten was gebleven.
Lokale_Notabelewoensdag 29 mei 2019 @ 14:55
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 mei 2019 23:26 schreef Kyran het volgende:
Nu ik weet dat Mercedes ook meedoet met volgende seizoen van Netflix serie snap ik dat extra veel gezeik van Hamilton op de boordradio wel beter. Het is gewoon één grote show en straks krijgen we de GP van Monaco heerlijk aangedikt terug te zien in de serie.

Mooi ook dat o.a. Helmut Marko er nu wel klaar mee is. Heel veel mensen zijn er echt klaar mee ondertussen.
Ja Hamilton doet net alsof zijn leven een Hollywood film is. Jacques Villeneuve heeft het een keer heel treffend verwoord: https://www.gpfans.com/nl(...)llywood-door-elkaar/

Het vervelendste aan de hele Mercedes dominantie vind ik nog dat clowntje Lil' Lewis als "greatest of all time" de boeken in zal gaan. In zijn eigen hoofd althans. Zijn race engineer moet toch ook moe worden van dat eeuwige theater en gejank op de radio? "Oh nee, ik heb de verkeerde banden! You guys fucked up." Vervolgens weet Lewis met vereende krachten op heroïsche wijze alsnog de overwinning in de wacht te slepen, zoals we afgelopen weekend hebben mogen aanschouwen en zoals alleen Lil' Lewis dat kan natuurlijk. Misselijkmakend zeg. Ik begrijp niet dat een man als Toto zin heeft om met zo'n kleuter te dealen. Zet Hulkenberg of Ricciardo in die auto en de prijzen stromen ook binnen.
twiFightwoensdag 29 mei 2019 @ 15:21
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 14:55 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

Ja Hamilton doet net alsof zijn leven een Hollywood film is. Jacques Villeneuve heeft het een keer heel treffend verwoord: https://www.gpfans.com/nl(...)llywood-door-elkaar/

Het vervelendste aan de hele Mercedes dominantie vind ik nog dat clowntje Lil' Lewis als "greatest of all time" de boeken in zal gaan. In zijn eigen hoofd althans. Zijn race engineer moet toch ook moe worden van dat eeuwige theater en gejank op de radio? "Oh nee, ik heb de verkeerde banden! You guys fucked up." Vervolgens weet Lewis met vereende krachten op heroïsche wijze alsnog de overwinning in de wacht te slepen, zoals we afgelopen weekend hebben mogen aanschouwen en zoals alleen Lil' Lewis dat kan natuurlijk. Misselijkmakend zeg. Ik begrijp niet dat een man als Toto zin heeft om met zo'n kleuter te dealen. Zet Hulkenberg of Ricciardo in die auto en de prijzen stromen ook binnen.
Je klinkt een beetje erg butt-hurt dat je op de kartbaan steeds eindigde achter de 11 jarige meisjes en iemand anders wél kan racen.
Lokale_Notabelewoensdag 29 mei 2019 @ 15:28
quote:
0s.gif Op woensdag 29 mei 2019 15:21 schreef twiFight het volgende:

[..]

Je klinkt een beetje erg butt-hurt dat je op de kartbaan steeds eindigde achter de 11 jarige meisjes en iemand anders wél kan racen.
Dit zegt meer over jouw gebrek aan mensenkennis dan dat het iets over mijn zorgvuldig samengestelde post zegt. :s)
zoemwoensdag 29 mei 2019 @ 15:36
On that bombshell it's time to end the show.

Tot over ruim een week voor de GP van Canada :W
Nattekatdonderdag 6 juni 2019 @ 19:46
F1 / [live] Formula 1 Pirelli Grand Prix du Canada 2019 #57