abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_187170628
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 17:28 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Denk dat het ook veel met mannelijke trots te maken heeft.
Spijker op z'n kop ^O^
pi_187170639
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 17:27 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Al mijn dates tot nu toe waren hoog opgeleide mannen. Maar goed ik heb geen studie gedaan dus voor mij is het wat lastig om een nog lager opgeleide man te vinden :P

Maar bij geen enkele date was het een probleem dat ik geen studie had gedaan. Het zal wel een probleem worden ja als je geen zinnig gesprek kan voeren maar dat ligt niet perse aan een studie,
Interessant, des temeer omdat dat omgekeerd maar heel weinig voorkomt.
pi_187170648
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 17:32 schreef black-soldier het volgende:

[..]

Mee eens. Maar een universitaire studie afronden getuigt wel van bepaald inzicht en analytisch vermogen. En juist dat maakt een persoon intelligent. Diegene kan dan allerlei onderwerpen aan elkaar koppelen en daar een mening over geven of bepaalde gezichtspunten nuanceren. Dus de kijk op het leven en de manier van leven is anders. Een academici leeft over het algemeen veel gezonder dan een lager opgeleide. Dat heet niet perse te maken hoe iemand is, maar diegene die hoog opgeleid is heeft wel een goed inkomen.

Daarnaast de mannelijke ego. De man wil het mannetje zijn in de relatie. Met een lager opgeleide of zelfde opleidingsniveau voelt hij als een vis in het water. Maar als jij als man laag bent opgeleid, weinig verdient, veel rotzooi eet omdat je het niet kan betalen, maar jouw vrouwelijke partner een advocate is, dan voelt hij dat wel in zijn ego. Het voelt alsof zij 'het mannetje' in huis is. Dat is ook vaak de reden waarom hoger opgeleide vrouwen niet met een lager opgeleide man willen. Die vrouwen willen ook een gevoel hebben van, ja echt een kerel die net als zij goed verdient, goede baan heeft etc.
Oh begrijk ik allemaal ja :P Voor vrouwen is het als je geen of laag opleidingsniveau hebt toch nog mogelijk om een man te vinden die dat wel allemaal heeft. Andersom is het haast denk ik onmogelijk en de vraag is of je dan ook zo'n man wilt hebben :P
pi_187170656
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 17:27 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Al mijn dates tot nu toe waren hoog opgeleide mannen. Maar goed ik heb geen studie gedaan dus voor mij is het wat lastig om een nog lager opgeleide man te vinden :P

Maar bij geen enkele date was het een probleem dat ik geen studie had gedaan. Het zal wel een probleem worden ja als je geen zinnig gesprek kan voeren maar dat ligt niet perse aan een studie,
Voor hoog opgeleide mannen maakt dat vaak helemaal niet zoveel uit. Zij zijn het mannetje thuis, kunnen voor je zorgen, je beschermen. Dat is gewoon oerinstinct. En die mannen vinden het super leuk en geil dat ze het mannetje kunnen zijn in de relatie.

Andersom komt bijna nooit voor.
pi_187170678
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 17:25 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Zal uiteindelijk wel veranderen ja. Wat je nu volgens mij ziet is dat natuurlijk veel vrouwen ook studeren en daarna financieel onafhankelijk zijn. Veel vrouwen die goede banen hebben en goed verdienen klagen ook vaak dat mannen dat intimiderend vinden en dat ze het lastig vinden om een partner te vinden.
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij las ik ergens dat er veel meer hoogopgeleide vrouwen dan mannen zijn. Het lijstje van beschikbare hoogopgeleide mannen zal voor vrouwen dus meer en meer slinken.

Het is een kwestie van tijd als je het mij vraagt, voor een lager opgeleide man, een hoger opgeleide vrouw accepteert (dus niet meer intimiderend vindt) en een vrouw de lager opgeleide man ook een kans zal geven.
pi_187170681
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 17:34 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Oh begrijk ik allemaal ja :P Voor vrouwen is het als je geen of laag opleidingsniveau hebt toch nog mogelijk om een man te vinden die dat wel allemaal heeft. Andersom is het haast denk ik onmogelijk en de vraag is of je dan ook zo'n man wilt hebben :P
Inderdaad. Andersom (hoog opgeleide vrouw met lager opgeleide man) komt gewoon bijna nooit voor. Een advocate kiest niet voor een loodgieter of buschauffeur. Is hard, maar wel de realiteit.

Een pilote kiest niet voor een schoonmaker.

Terwijl een advocaat echt wel voor een hbo'er kan gaan of zelfs lager, een mbo'er. Andersom zie je bijna nooit.
pi_187170690
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 17:37 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Ik weet het niet zeker, maar volgens mij las ik ergens dat er veel meer hoog opgeleide vrouwen dan mannen zijn. Het lijstje van beschikbare hoogopgeleide mannen zal voor vrouwen dus meer en meer slinken.

Het is een kwestie van tijd als je het mij vraagt, voor een lager opgeleide man, een hoger opgeleide vrouw accepteert (dus niet meer intimiderend vindt) en een vrouw de lager opgeleide man ook een kans zal geven.
Als dat zo is dan zullen we uiteindelijk onze eisen allemaal moeten bijstellen ja :P
pi_187170703
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 17:37 schreef black-soldier het volgende:

[..]

Inderdaad. Andersom (hoog opgeleide vrouw met lager opgeleide man) komt gewoon bijna nooit voor. Een advocate kiest niet voor een loodgieter of buschauffeur. Is hard, maar wel de realiteit.

Een pilote kiest niet voor een schoonmaker.

Terwijl een advocaat echt wel voor een hbo'er kan gaan of zelfs lager, een mbo'er. Andersom zie je bijna nooit.
Ik zie het in mijn omgeving idd ook niet.
pi_187170749
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 15:34 schreef Heeinz het volgende:

[..]

Ik ken mensen die hbo deden/doen en die bij wijze van spreken te dom zijn om te poepen en mensen die niet of laagopgeleid zijn en waar je alles mee kan bespreken
Dit dus.

Maar toch... als h
Je gaat generaliseren... wat je in feite doet op datingsites... of je het leuk vind of niet..
Merk je dat je snel dezelfde terugkerende keuzes maakt.
pi_187170756
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 17:37 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Ik weet het niet zeker, maar volgens mij las ik ergens dat er veel meer hoog opgeleide vrouwen dan mannen zijn. Het lijstje van beschikbare hoogopgeleide mannen zal voor vrouwen dus meer en meer slinken.

Het is een kwestie van tijd als je het mij vraagt, voor een lager opgeleide man, een hoger opgeleide vrouw accepteert (dus niet meer intimiderend vindt) en een vrouw de lager opgeleide man ook een kans zal geven.
Dat klopt helemaal. Er zijn meer hoger opgeleide vrouwen dan mannen. Kijk eens in Leiden en Utrecht. Daar wemelt het van de hoog opgeleide vrouwen aan de universiteit. De mannen zijn in Utrecht en Leiden gewoon in de minderheid. Dus hoger opgeleide vrouwen hebben inderdaad minder te kiezen.

Ik denk eerder dat je de redenering moet omdraaien. Het is niet dat de laag opgeleide man de hoog opgeleide vrouw tolereert en accepteert, maar dat de hoog opgeleide vrouw de lager opgeleide man accepteert. Tot op heden zie ik dit nog niet. Zeker in de studentensteden waar een universiteit, hbo- en- mbo-instelling zijn gevestigd zie je dit nog niet. Je ziet heel duidelijk de verschillende werelden. Ik zie in mijn universiteitsstad nog weinig tot geen vermenging plaatsvinden.

Wellicht dat dat in de toekomst nog zal gebeuren. Maar ik ben van mening dat dat niet zal gaan gebeuren. Zie bijvoorbeeld de situatie in China, waar de hoger opgeleide vrouwen ook de hoger opgeleide mannen ver overstijgen en de vrouwen aldaar weigeren om met lager opgeleide mannen te trouwen en kinderen te krijgen. Dat is ook in Nederland zo. Mijn vrouwelijke vriendinnen weigeren om met een mbo'er of hbo'er te daten. Maakt niet uit wat voor studie hij heeft, als het maar een wo'er is.
pi_187170768
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 17:32 schreef black-soldier het volgende:

[..]

Mee eens. Maar een universitaire studie afronden getuigt wel van bepaald inzicht en analytisch vermogen. En juist dat maakt een persoon intelligent. Diegene kan dan allerlei onderwerpen aan elkaar koppelen en daar een mening over geven of bepaalde gezichtspunten nuanceren. Dus de kijk op het leven en de manier van leven is anders.
Niet helemaal mee eens. Voor sommigen is een universitaire opleiding gewoonweg niet te betalen. Dat zegt niets over inzicht en analytisch vermogen.

In de VS heb je mensen die zwervers waren voor jaren, geen uni opleiding hebben genoten en door een of meer geniale ingevingen (inzicht, analytisch vermogen) opeens CEO zijn van eigen miljoenbedrijf. Dat zijn mannen waar hoogopgeleide vrouwen tegen op kijken ondanks dat die mannen laag of lager opgeleid zijn.
pi_187170777
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 17:43 schreef black-soldier het volgende:

[..]

Dat klopt helemaal. Er zijn meer hoger opgeleide vrouwen dan mannen. Kijk eens in Leiden en Utrecht. Daar wemelt het van de hoog opgeleide vrouwen aan de universiteit. De mannen zijn in Utrecht en Leiden gewoon in de minderheid. Dus hoger opgeleide vrouwen hebben inderdaad minder te kiezen.

Ik denk eerder dat je de redenering moet omdraaien. Het is niet dat de laag opgeleide man de hoog opgeleide vrouw tolereert en accepteert, maar dat de hoog opgeleide vrouw de lager opgeleide man accepteert. Tot op heden zie ik dit nog niet. Zeker in de studentensteden waar een universiteit, hbo- en- mbo-instelling zijn gevestigd zie je dit nog niet. Je ziet heel duidelijk de verschillende werelden. Ik zie in mijn universiteitsstad nog weinig tot geen vermenging plaatsvinden.

Wellicht dat dat in de toekomst nog zal gebeuren. Maar ik ben van mening dat dat niet zal gaan gebeuren. Zie bijvoorbeeld de situatie in China, waar de hoger opgeleide vrouwen ook de hoger opgeleide mannen ver overstijgen en de vrouwen aldaar weigeren om met lager opgeleide mannen te trouwen en kinderen te krijgen. Dat is ook in Nederland zo. Mijn vrouwelijke vriendinnen weigeren om met een mbo'er of hbo'er te daten. Maakt niet uit wat voor studie hij heeft, als het maar een wo'er is.
Proberen ze het niet eens? Tis wel wat kort door de bocht.
pi_187170812
Op datingssites is het ook wel erg makkelijk om selectief te zijn ja :P Voor het zelfde geld gaan die vrouwen een keer op stap raken aan de praat met een leuke man en blijkt die mbo te hebben gedaan. Wat doen ze dan?
pi_187170814
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 17:44 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Niet helemaal mee eens. Voor sommigen is een universitaire opleiding gewoonweg niet te betalen. Dat zegt niets over inzicht en analytisch vermogen.

In de VS heb je mensen die zwervers waren voor jaren geen uni opleiding hebben genoten en door een of meer geniale ingevingen opeens CEO zijn van eigen miljoenbedrijf. Dat zijn mannen waar hoogopgeleide vrouwen tegen op kijken ondanks dat die mannen laag of lager opgeleid zijn.
Dat ben ik niet met je eens. Steve Jobs en al die andere geniale mensen waren (zoals Bill Gates) waren 'college dropouts'. Dus ze studeerden aan de universiteit (Harvard e.d.) en dat geldt ook voor Mark Zuckerberg. Allemaal mensen die op de universiteit studeerden.

Ik heb nog nooit een iemand gehoord die maar middelbare school had en een miljoenenbedrijf oprichtte? Nee.

Al die geniale mensen hebben ooit op de universiteit gezeten ;) Dus ze zijn ook gewoon slim en zijn gevormd door de jaren op de universiteit.
pi_187170823
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 17:45 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Proberen ze het niet eens? Tis wel wat kort door de bocht.
Wel geprobeerd. Maar totaal geen succes. Komt door de redenen zoals hiervoor al is genoemd.
pi_187170831
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 17:45 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Proberen ze het niet eens? Tis wel wat kort door de bocht.
Ik wil niet alle vrouwen over een kam scheren, maar je hebt wel dat soort vrouwen die dat niet willen nee, terwijl ze SOMS zelf een uni/wo opleiding hebben gedaan waar geen zak mee te verdienen valt of überhaupt een passende baan bij is te vinden.

Zit je dan niet ergens op het niveau van een lager opgeleide man? Je hebt immers tijd geïnvesteerd in een opleiding die je bijna niks gaat brengen terwijl die lager opgeleide man misschien wel goed verdient. :P
pi_187170835
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 17:47 schreef Yasmin23 het volgende:
Op datingssites is het ook wel erg makkelijk om selectief te zijn ja :P Voor het zelfde geld gaan die vrouwen een keer op stap raken aan de praat met een leuke man en blijkt die mbo te hebben gedaan. Wat doen ze dan?
Naar mijn ervaring worden die mannen gewoon weggefilterd. Het is heel hard ja.... maar dat komt ook doordat bijvoorbeeld hbo'ers niet op universitaire feestjes mogen komen. En elkaar alleen tegenkomen in een open nachtclub. Dus er is weinig vermenging zoals ik al zei.
pi_187170854
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 17:50 schreef black-soldier het volgende:

[..]

Naar mijn ervaring worden die mannen gewoon weggefilterd. Het is heel hard ja.... maar dat komt ook doordat bijvoorbeeld hbo'ers niet op universitaire feestjes mogen komen. En elkaar alleen tegenkomen in een open nachtclub. Dus er is weinig vermenging zoals ik al zei.
Hmm oke. Begrijp het opzich wel hoor. Denk dat het mensenlijk gedrag is.
pi_187170860
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 17:49 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Ik wil niet alle vrouwen over een kam scheren, maar je hebt wel dat soort vrouwen die dat niet willen nee, terwijl ze SOMS zelf een uni/wo opleiding hebben gedaan waar geen zak mee te verdienen valt of überhaupt een baan passende baan bij is te vinden.

Zit je dan ergens niet op het niveau van een lager opgeleide man? Je hebt immers tijd geïnvesteerd in een opleiding die je bijna niks gaat brengen terwijl die lager opgeleide man misschien wel goed verdient. :P
Gaat niet alleen om inkomen. Geloof me, een vrouw die een beetje een goede wo-studie heeft gedaan overstijgt die lager opgeleide man binnen 5 jaar met minstens 2k of 3k per maand.
pi_187170888
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 17:51 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Hmm oke. Begrijp het opzich wel hoor. Denk dat het mensenlijk gedrag is.
Yep. Maa eerlijk. Als je kon kiezen, dan koos je toch ook voor een hoger opgeleide man? Aangezien je met hoog opgeleide mannen date, ligt je voorkeur daar toch licht voor. Hoezo is dat dan?

Ik vul het voor je in: financiële stabiliteit, geen zorgen om vaste lasten, gezond kunnen eten en drinken en niet onbelangrijk, goede toekomst voor een eventuele kind. Ik denk dat een vrouw toch vaker voor mannen die een goede baan hebben omdat zulke mannen voor het kind kunnen zorgen en het kind alles kan doen dat het kind kan doen. Zoals studeren en misschien een sport of hobby. Daar denk je misschien niet meteen aan, maar in je onderbewustzijn selecteer je denk ik wel vaak daarop.

Een loodgieter (ik heb niets tegen loodgieters, ze hebben mijn respect) of schoonmaker kan dit veel minder bieden. Verdient minder en hebben minder sociale status. Daarom zoeken soort hun eigen soort.
pi_187170953
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 17:54 schreef black-soldier het volgende:

[..]

Yep. Maa eerlijk. Als je kon kiezen, dan koos je toch ook voor een hoger opgeleide man? Aangezien je met hoog opgeleide mannen date, ligt je voorkeur daar toch licht voor. Hoezo is dat dan?

Ik vul het voor je in: financiële stabiliteit, geen zorgen om vaste lasten, gezond kunnen eten en drinken en niet onbelangrijk, goede toekomst voor een eventuele kind. Ik denk dat een vrouw toch vaker voor mannen die een goede baan hebben omdat zulke mannen voor het kind kunnen zorgen en het kind alles kan doen dat het kind kan doen. Zoals studeren en misschien een sport of hobby. Daar denk je misschien niet meteen aan, maar in je onderbewustzijn selecteer je denk ik wel vaak daarop.
Vaak heb ik gematched op uiterlijk en kwam daarna pas achter de baan of opleiding :P Maar daar geef ik ook voorkeur aan ja.

Voornamelijk omdat ik dan denk dat we wel een goed gesprek kunnen voeren. Hij mij ook nog wat kan leren. Een open en brede kijk op de wereld etc. Niet omdat ik er van uit ga dat hij mij zal onderhouden ofzo maar dat hij bv wel in staat is om om verre reizen te maken. Of uitstapjes ofzo.

Het kan mij ook afschrikken trouwens. Heb wel eens gedacht voor de date dat ik misschien te dom zou zijn of te saai. Wat mij ook afschrikt als iemand heel erg ambitieus is bv :P
pi_187170965
Ik denk trouwens dat loodgieters, klusjesmannen etc best veel kunnen verdienen als ze bv als zzp-er aan de slag gaan.
pi_187170993
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 17:48 schreef black-soldier het volgende:

[..]

Dat ben ik niet met je eens. Steve Jobs en al die andere geniale mensen waren (zoals Bill Gates) waren 'college dropouts'. Dus ze studeerden aan de universiteit (Harvard e.d.) en dat geldt ook voor Mark Zuckerberg. Allemaal mensen die op de universiteit studeerden.

Ik heb nog nooit een iemand gehoord die maar middelbare school had en een miljoenenbedrijf oprichtte? Nee.

Al die geniale mensen hebben ooit op de universiteit gezeten ;) Dus ze zijn ook gewoon slim en zijn gevormd door de jaren op de universiteit.
Facebook, Microsoft, Apple, enz zijn bedrijven van een geheel ander kaliber. De VS heeft 325 miljoen inwoners en ter wereld de meeste miljonairs (4,5 mlj). Dat zijn zeker niet alleen mensen die aan de uni hebben gezeten want Amerika is een zwaar geindistrualiseerd land.

Zuckerberg heeft het FB idee overigens gejat dus een geheel eigen iets was het zeker niet.

Er zijn genoeg voorbeelden op TV geweest van mensen zonder uni of HBO opleiding en dan toch succesvol door inzicht en analytisch vermogen.

Ik denk overigens dat dit iets is wat vooral in het Westen speelt. In het Oosten zie ik best vaak stelletjes waarbij de vrouw hoogopgeleid is en de man lager en dan toch geen problemen, niks.

quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 17:59 schreef Yasmin23 het volgende:
Ik denk trouwens dat loodgieters, klusjesmannen etc best veel kunnen verdienen als ze bv als zzp-er aan de slag gaan.
Dat is zeker zo. Ik ken er een paar en die zitten er vele malen warmer bij qua inkomen en materieel bezit en dat ook nog eens binnen een veel kortere tijd dan stelletjes met een uni opleiding.
  donderdag 30 mei 2019 @ 18:05:18 #249
263417 Keyos
Like a Boss
pi_187171040
quote:
0s.gif Op donderdag 30 mei 2019 17:21 schreef Yasmin23 het volgende:

[..]

Het schijnt zo te zijn dus dat mannen er over het algemeen juist geen probleem mee hebben om een vrouwelijke partner te hebben die laag opgeleid is of tenminste lager dan henzelf. Vrouwen vinden dat blijkbaar wel een groter probleem in het algemeen en geven de voorkeur aan minimaal hetzelfde of hoger niveau.

Dus weet niet wat voor opleiding jij hebt gedaan maar aangezien je aangeeft niet met dames te daten die mbo gedaan hebben ben jij dus een beetje een uitzondering op de regel :P

Ik denk dat dit komt door de rolverdeling die er vroeger was. De vrouw doet huishouden en kinderen opvoeden, de man verdient het geld.
Ik herken mijzelf hier niet zo in in ieder geval, maar moet dan ook eerlijk bekennen dat ik heel erg val op intelligentie. Ben zelf WO-master geschoold en heb recentelijk voor langere periode een hbo’er gedate (en mijn eerste vriendin deed hbo), en je merkt gewoon dat ondanks dat het heel leuk is om elkaar een avondje per week te zien, maar dat ik voor de langere termijn de intellectuele klik met haar mis.

Al is het alleen maar om het taalgebruik op de app soms bijvoorbeeld bij het gebruik van het woord ‘chillen’, dan gaan mijn nekharen écht spontaan overeind staan.

Ik zou het trouwens verschrikkelijk vinden een partner te hebben die stopt met werken voor de kids e.d. Iemand moet volledig onafhankelijk van me kunnen zijn. Het laatste waar ik behoefte aan heb als ik thuiskom is dat de partner haar belevingswereld alleen maar het huishouden, de kinderen, en de problemen van de kinderen is. Dan ben je vrij snel met elkaar uitgepraat.
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
pi_187171064
quote:
1s.gif Op donderdag 30 mei 2019 18:05 schreef Keyos het volgende:

[..]

Ik herken mijzelf hier niet zo in in ieder geval, maar moet dan ook eerlijk bekennen dat ik heel erg val op intelligentie. Ben zelf WO-master geschoold en heb recentelijk voor langere periode een hbo’er gedate (en mijn eerste vriendin deed hbo), en je merkt gewoon dat ondanks dat het heel leuk is om elkaar een avondje per week te zien, maar dat ik voor de langere termijn de intellectuele klik met haar mis.

Al is het alleen maar om het taalgebruik op de app soms bijvoorbeeld bij het gebruik van het woord ‘chillen’, dan gaan mijn nekharen écht spontaan overeind staan.

Ik zou het trouwens verschrikkelijk vinden een partner te hebben die stopt met werken voor de kids e.d. Iemand moet volledig onafhankelijk van me kunnen zijn. Het laatste waar ik behoefte aan heb als ik thuiskom is dat de partner haar belevingswereld alleen maar het huishouden, de kinderen, en de problemen van de kinderen is. Dan ben je vrij snel met elkaar uitgepraat.
Natuurlijk flauw wat ik nu zeg maar mensen die wo geschoold zijn kunnen toch ook dat soort woorden gebruiken :P Net zoals dat er mbo-er zullen zijn die perfect abn spreken en straattaal niet bezigen :P

Maar dan ben jij de ideale man voor veel vrouwen die hoogopgeleid zijn met een goede baan.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')