Beste FOK’ers,
Ik zou graag jullie mening over het volgende willen weten.. het zit me momenteel erg hoog en ik word er ongelukkig van.
Ik ben 28 en al een jaar of 10 heb ik twee goede vrienden waar ik wekelijks mee omga. Dit zijn eigenlijk mijn enige twee echte vrienden waar ik op structurele basis mee omga. Nu merk ik dat ik sinds een tijdje vaak geen zin meer heb om met ze af te spreken, omdat het me begint te vervelen. Steeds dezelfde koppen, steeds dezelfde dingen die we doen, steeds dezelfde situaties en steeds dezelfde grappen/gedrag. Ik betrap me er steeds vaker op dat ik me irriteer aan beide of aan 1 vd 2.
De twee jongens waar ik op doel hebben ook steeds meer andere interesses dan dat ik heb. Meerdere keren per week veel bier drinken, steeds naar dezelfde plekken gaan, beide nog thuiswonend en momenteel geen werk hebben. Ik heb gewoon het gevoel dat ik dit allemaal wel een beetje gezien heb en ik ben in dat opzicht veel verder dan zij. Ik ben ze een beetje moe. We kunnen er daarnaast onderling ook niet uitkomen welke dingen we kunnen ondernemen waar we beiden wél genoeg voldoening uit halen.
Nu vraag ik me steeds vaker af of ik wel door moet gaan met deze vriendschap. Er zit geen uitdaging meer in en alles is steeds hetzelfde. Ik haal er geen voldoening meer uit. Maarja.. wat moet ik anders? Zij zijn de enige waarmee ik echt omga, als zij wegvallen zit ik elke dag thuis. Dit laatste is trouwens de laatste tijd sowieso al het geval, omdat ik geen zin meer heb in de dingen die zij doen.
Ja.. ik weet wat jullie misschien denken. Leer nieuwe mensen kennen, verbreed je horizon etc! Dat snap ik ook, maar dit is makkelijker gezegd dan gedaan. Ik zou niet weten hoe ik dit kan bewerkstelligen.
Ik ben op een punt in mijn leven dat ik niet vaak meer op plekken kom waar je heel snel nieuwe contacten opdoet, zoals tijdens je studie. Ook op mijn werk zie ik hier geen leuke mogelijkheden toe.
Clubs of verenigingen bezoeken is een mogelijkheid, alleen kom ik er gewoon niet achter wat voor club/vereniging ik dan zou kunnen bezoeken. Ik zou het geweldig vinden om nieuwe mensen te leren kennen! Deze oude en verroeste situatie waar ik in zit komt me onderhand wel de spuigaten uit.
Los van jullie reacties op mijn topic, vind ik het al fijn genoeg om het gezegd te hebben :p Ik wil niet enkel klagen, maar ik weet gewoon niet waar ik moet beginnen en welke stappen ik moet ondernemen.
Wie herkent dit? Ik ben erg benieuwd of jullie iets soortgelijks hebben meegemaakt of er ervaring mee hebben. Graag hoor ik jullie reacties/meningen/suggesties/adviezen of whatever.
Bij voorbaat dank!