abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_187080083
Beste FOK’ers,

Ik zou graag jullie mening over het volgende willen weten.. het zit me momenteel erg hoog en ik word er ongelukkig van. :N

Ik ben 28 en al een jaar of 10 heb ik twee goede vrienden waar ik wekelijks mee omga. Dit zijn eigenlijk mijn enige twee echte vrienden waar ik op structurele basis mee omga. Nu merk ik dat ik sinds een tijdje vaak geen zin meer heb om met ze af te spreken, omdat het me begint te vervelen. Steeds dezelfde koppen, steeds dezelfde dingen die we doen, steeds dezelfde situaties en steeds dezelfde grappen/gedrag. Ik betrap me er steeds vaker op dat ik me irriteer aan beide of aan 1 vd 2.

De twee jongens waar ik op doel hebben ook steeds meer andere interesses dan dat ik heb. Meerdere keren per week veel bier drinken, steeds naar dezelfde plekken gaan, beide nog thuiswonend en momenteel geen werk hebben. Ik heb gewoon het gevoel dat ik dit allemaal wel een beetje gezien heb en ik ben in dat opzicht veel verder dan zij. Ik ben ze een beetje moe. We kunnen er daarnaast onderling ook niet uitkomen welke dingen we kunnen ondernemen waar we beiden wél genoeg voldoening uit halen. -O-

Nu vraag ik me steeds vaker af of ik wel door moet gaan met deze vriendschap. Er zit geen uitdaging meer in en alles is steeds hetzelfde. Ik haal er geen voldoening meer uit. Maarja.. wat moet ik anders? Zij zijn de enige waarmee ik echt omga, als zij wegvallen zit ik elke dag thuis. Dit laatste is trouwens de laatste tijd sowieso al het geval, omdat ik geen zin meer heb in de dingen die zij doen.

Ja.. ik weet wat jullie misschien denken. Leer nieuwe mensen kennen, verbreed je horizon etc! Dat snap ik ook, maar dit is makkelijker gezegd dan gedaan. Ik zou niet weten hoe ik dit kan bewerkstelligen.

Ik ben op een punt in mijn leven dat ik niet vaak meer op plekken kom waar je heel snel nieuwe contacten opdoet, zoals tijdens je studie. Ook op mijn werk zie ik hier geen leuke mogelijkheden toe.

Clubs of verenigingen bezoeken is een mogelijkheid, alleen kom ik er gewoon niet achter wat voor club/vereniging ik dan zou kunnen bezoeken. Ik zou het geweldig vinden om nieuwe mensen te leren kennen! Deze oude en verroeste situatie waar ik in zit komt me onderhand wel de spuigaten uit.

Los van jullie reacties op mijn topic, vind ik het al fijn genoeg om het gezegd te hebben :p Ik wil niet enkel klagen, maar ik weet gewoon niet waar ik moet beginnen en welke stappen ik moet ondernemen.

Wie herkent dit? Ik ben erg benieuwd of jullie iets soortgelijks hebben meegemaakt of er ervaring mee hebben. Graag hoor ik jullie reacties/meningen/suggesties/adviezen of whatever. :)

Bij voorbaat dank!
pi_187080130
Zoek een vriending die je alle hoeken van je kamer kunt laten zien als uitlaatklep.
pindazakje
pi_187080280
Tsja, ik heb meer dan 2 vrienden gelukkig, want ik heb de afgelopen 5 jaar meerdere vriendschappen afgekapt. De een zeikte alleen maar over haar vreemdgaande vriend maar bleefbij hem, de ander begon te veel drugs te gebruiken en een derde ging opeens met een veel jongere meid daten die echt bloedirritant was (type alto, hyper en luid).
Ditto.
  Spellchecker zaterdag 25 mei 2019 @ 14:45:18 #4
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_187080942
Jullie zijn een beetje uit elkaar gegroeid. Dat gebeurt soms.

Je kunt beginnen met wat minder afspreken .... of het er met ze over hebben.
pi_187083572
Ik ben ook je vrienden zat ts.
pi_187084130
Herken het wel man. Ik zat elk weekend met dezelfde mensen, zelfde gesprekken, zelfde situatie's. Ik heb afscheid genomen van dat leventje, heb nu paar goede maten. Heb ik meer aan. Mis het ook totaal niet.

Zou gewoon het contact minderen en daarna kijken of je er nog behoefte aan hebt.
pi_187084131
Gewoon geen vrienden hebben, easy peasy.
pi_187085768
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 17:56 schreef Harlekien het volgende:
Herken het wel man. Ik zat elk weekend met dezelfde mensen, zelfde gesprekken, zelfde situatie's. Ik heb afscheid genomen van dat leventje, heb nu paar goede maten. Heb ik meer aan. Mis het ook totaal niet.

Zou gewoon het contact minderen en daarna kijken of je er nog behoefte aan hebt.
Dit dus. Hier zelfde gedaan. Ik mis het ook niet. Maar had wel meerdere redenen. Ze hadden slechte invloed op mijn leven.
Voel me nu veel meer opgelucht en vrolijker.
pi_187086432
Misschien eens zelf wat meer aangeven wat je van die vriendschappen verwacht?

Edit: Laat maar, je zit al in de 'beter dan zij' modus.
"Pools are perfect for holding water"
pi_187086461
Je kunt verschillende soorten vriendschappen hebben denk ik. Je zou ook kunnen besluiten om met deze mensen gewoon 1 of 2 keer per maand lekker een avond te zuipen of iets doen wat jullie samen doen. En andere vrienden zoeken met wie je andere dingen doet.
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
  zaterdag 25 mei 2019 @ 20:29:24 #11
450978 MisterMaster
Money destroys the world
pi_187086529
Tering. Op mijn 28e was ik al 10 jaar uit huis. Had twee kinderen en werkte ik al 13 jaar. Weer het andere uiterste dat wel maar op je 28e nog thuis wonen en werkeloos bier zuipen is ook wat. Schoppen die ouders ze niet de deur uit onderhand?
'De mens leert uit de geschiedenis dat de mens niets leert uit de geschiedenis.'
'Geboren worden is een nodeloos storende episode in de gelukzalige rust van het niets.'
pi_187086542
Wordt wat als je ooit een vriendin krijgt voor langere tijd. En tjah ze dan wat minder vaak zien voor een tijdje. Zou niet te overhaast allerlei rare dingen gaan doen, je klinkt voor mij ook niet als een geweldige vriend ofzo dus ja.
pi_187088080
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 19:44 schreef Smicky het volgende:

[..]

Dit dus. Hier zelfde gedaan. Ik mis het ook niet. Maar had wel meerdere redenen. Ze hadden slechte invloed op mijn leven.
Voel me nu veel meer opgelucht en vrolijker.
Dit had ik inderdaad ook. Slechte invloeden en 'slechte vibes'. Werd negatief door negatieve mensen om me heen.
pi_187088107
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 20:30 schreef phoenyx het volgende:
Wordt wat als je ooit een vriendin krijgt voor langere tijd. En tjah ze dan wat minder vaak zien voor een tijdje. Zou niet te overhaast allerlei rare dingen gaan doen, je klinkt voor mij ook niet als een geweldige vriend ofzo dus ja.
?
  zondag 26 mei 2019 @ 11:12:21 #15
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_187094996
Goede vrienden zou ik niet zomaar dumpen. Het lijkt me dat je eerder graag meer variatie wilt. Dus zorg dat er contacten bij komen.

En hoe je dat moet doen kan ik niet zomaar zeggen want ik weet namelijk niet wat je leuk vind. Vaak krijg je vrienden omdat je een band hebt met iemand doordat je iets deelt. Dus wat vind je leuk? Daarbij kun je vrienden vinden.
pi_187095136
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 20:30 schreef phoenyx het volgende:
Waarom klink ik niet als een 'geweldige' vriend?
  Moderator zondag 26 mei 2019 @ 11:51:41 #17
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_187095592
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 11:21 schreef robinhood90 het volgende:

[..]

Waarom klink ik niet als een 'geweldige' vriend?
Tekenend dat van alle posts uitgerekend dát je triggert.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_187095752
Naast dat de vrienden van TS misschien niet zoveel van hun leven bakken vind ik het ook weer zo wat om er haast 'officieel' afstand van te doen of iets dergelijks. Zoals ik het lees wil je vooral meer om handen dan wat je nu hebt. Dus ja misschien is het handig om een hobby/sport te gaan doen op een vereniging waarbij je weer wat andere mensen ontmoet. En ja als die mensen je tegenhouden in wat je wil kun je inderdaad minder afspreken en je kunt eventueel zeggen waarom.

Het is ook verder niet erg als je wat uit elkaar groeit natuurlijk.
pi_187096219
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 11:12 schreef Hexagon het volgende:
Goede vrienden zou ik niet zomaar dumpen. Het lijkt me dat je eerder graag meer variatie wilt. Dus zorg dat er contacten bij komen.

En hoe je dat moet doen kan ik niet zomaar zeggen want ik weet namelijk niet wat je leuk vind. Vaak krijg je vrienden omdat je een band hebt met iemand doordat je iets deelt. Dus wat vind je leuk? Daarbij kun je vrienden vinden.
Eens. Bovendien wordt het contact met je huidige vrienden waarschijnlijk ook minder saai als je in ieder geval zelf iets kan delen over dingen die jij ondernomen hebt en mensen die je hebt ontmoet. En het is onwaarschijnlijk dat de levens van je vrienden ook voor altijd stil blijven staan.
pi_187096377
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 11:51 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Tekenend dat van alle posts uitgerekend dát je triggert.
Waarom is dat tekenend? Ik begrijp het niet :P Ik kan toch niet op iedere post reageren? En als iemand dan iets dergelijks zegt, wil ik graag weten waarom diegene zo denkt. Uit interesse. Lijkt me normaal, niet?
pi_187096410
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 12:00 schreef Bill_Hillie het volgende:
Naast dat de vrienden van TS misschien niet zoveel van hun leven bakken vind ik het ook weer zo wat om er haast 'officieel' afstand van te doen of iets dergelijks. Zoals ik het lees wil je vooral meer om handen dan wat je nu hebt. Dus ja misschien is het handig om een hobby/sport te gaan doen op een vereniging waarbij je weer wat andere mensen ontmoet. En ja als die mensen je tegenhouden in wat je wil kun je inderdaad minder afspreken en je kunt eventueel zeggen waarom.

Het is ook verder niet erg als je wat uit elkaar groeit natuurlijk.
Hier ben ik het mee eens. Ik ga onze vriendschap ook op een wat lager pitje zetten. Nu moet ik er alleen nog achter komen waar ik mij precies mee bezig kan houden in de toekomst en waar ik moet zijn! Tuurlijk heb ik hobby's, en die hobby's kunnen zeker aanknopingspunten zijn.

Wat ik in ieder geval heb besloten is dat ik niet meer zo veel met deze vrienden ga afspreken als voorheen. Het lijkt me niet gezond dat afspreken meer als een sociale verplichting voelt dan dat je er daadwerkelijk lol aan beleeft.
  Moderator zondag 26 mei 2019 @ 12:55:12 #22
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_187096451
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 12:47 schreef robinhood90 het volgende:

[..]

Waarom is dat tekenend? Ik begrijp het niet :P Ik kan toch niet op iedere post reageren? En als iemand dan iets dergelijks zegt, wil ik graag weten waarom diegene zo denkt. Uit interesse. Lijkt me normaal, niet?
Nou kijk.

Jij maakt onderdeel uit van de dynamiek tussen je vrienden en jou. Maar in wat je beschrijft leg je de schuld eigenlijk bij hun, en laat je jezelf buiten schot. Vervolgens reageert er iemand dat jij ook niet de beste vriend voor hun lijkt te zijn, en dáár reageer je dan op, want dat lijkt je te verrassen, wat in lijn lijkt te zijn met dat je het bij je vrienden neer legt.

Dat is niet per se erg natuurlijk, maar ik vond het wel opvallend :P

Hoe dan ook, kijk, het kan zijn dat jij en je vrienden uit elkaar zijn gegroeid. Daar 'moet' je niet per se wat mee. Je kunt het contact laten verwateren. Je kunt benoemen 'dit werkt voor mij niet meer'. Je kunt van de een op andere seconde gewoon alles afkappen en spreekwoordelijk van de wereld verdwijnen.

Er zijn meerdere wegen naar Rome, maar dan moet je wel zeker weten wat je wil. Kijk, zij zijn zoals zij zijn, en het zou oneerlijk zijn als jij zou verwachten dat zij zich aanpassen aan wat jij wil. Soms gebeurt het gewoon dat mensen niet meer op 1 lijn zitten, dat is niet erg, dat is het leven helaas :)
Breitling - Instruments for Professionals
  zondag 26 mei 2019 @ 13:22:45 #23
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_187096829
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 12:50 schreef robinhood90 het volgende:

[..]

Hier ben ik het mee eens. Ik ga onze vriendschap ook op een wat lager pitje zetten. Nu moet ik er alleen nog achter komen waar ik mij precies mee bezig kan houden in de toekomst en waar ik moet zijn! Tuurlijk heb ik hobby's, en die hobby's kunnen zeker aanknopingspunten zijn.

Wat ik in ieder geval heb besloten is dat ik niet meer zo veel met deze vrienden ga afspreken als voorheen. Het lijkt me niet gezond dat afspreken meer als een sociale verplichting voelt dan dat je er daadwerkelijk lol aan beleeft.
Wat zijn die hobby's dan?
pi_187109559
quote:
2s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 20:29 schreef MisterMaster het volgende:
Tering. Op mijn 28e was ik al 10 jaar uit huis. Had twee kinderen en werkte ik al 13 jaar. Weer het andere uiterste dat wel maar op je 28e nog thuis wonen en werkeloos bier zuipen is ook wat. Schoppen die ouders ze niet de deur uit onderhand?
En dat zie je als een prestatie?
pi_187110585
Goede vrienden zijn er ook nog als je ze minder vaak ziet. Ik zou de frequentie afbouwen :) zeker wanneer er relaties om de hoek komen en later kinderen gebeurd dat van zelf. Dan ben je blij dat je deze nog hebt, let maar op!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')

Het lijkt erop dat je onze advertenties blokkeert

Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.

Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.

Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe

Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop