abonnement Unibet Coolblue
pi_187088305
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 22:04 schreef Poison-Ivy het volgende:

[..]

Vraag eens of het mij boeit of jij mijn mening waardeert... :*
Ik vraag me gewoon af waar die negatieve grondhouding vandaan komt. Noem het interesse :)
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 25 mei 2019 @ 22:09:10 #202
163650 Greys
pi_187088311
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 21:37 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Specialer dan First Aid Kit? Dat weet ik nog niet. Maar als Davina Michelle op Pinkpop kan, dan Duncan ook.
Of Maan. Die stond er zelfs.
Dan is Duncan toch wel echt een véél betere live artiest. Nu al. Alleen al op basis van het esf en z'n showcase daar. :Y
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 25 mei 2019 @ 22:11:21 #203
163650 Greys
pi_187088375
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 22:04 schreef Poison-Ivy het volgende:

[..]

Vraag eens of het mij boeit of jij mijn mening waardeert... :*
Op een forum is het op zich wel wat om op elkanders mening te reageren toch. ;) Ook al is het niet dezelfde mening. Maar het kan idd van beide kanten wel ietsje vriendelijker. *glitter strooit*

Ik vond het ook erg mooi bij The Voice, maar het was natuurlijk wel gewoon gebaseerd op Pannecoucke & Co. en bijna hetzelfde. Tis niet alsof ze in België een geheel eigen act bedacht hebben voor hem toch?

[ Bericht 2% gewijzigd door Greys op 25-05-2019 22:16:23 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_187088483
quote:
5s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 21:54 schreef BillDauterive het volgende:

[..]

Ik heb nergens gezegd dat de Nederlandse act minder is, alleen dat de vervanging wat matig is. En dat klopt toch ook? Depeche Mode heeft veel meer albums verkocht dan Krezip en heeft internationaal ook veel meer aanzien.
Dat Duncan nu First Aid Kit vervangt, ligt ook in die lijn. Een band die al jaren aan de weg timmert, wordt vervangen door een artiest die net komt kijken. Alleen is deze vervanging wel iets specialer, want Duncan is ineens een stuk bekender dan FAK :D
Daarom ook het woord 'alsof' ;). En tuurlijk... als je een internationale topper verwacht en Maan op het podium krijgt voel je je flink genaaid. En voor de een is de vervangende act een domper en voor de ander juist een opsteker. Maar daar ging het mij niet eens om. In jouw voorbeeld over FAK lijkt het alsof zij weggestuurd worden om Duncan op te laten treden. En dat is niet het geval.
Maar goed...
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_187088553
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 21:19 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Ik kan me dat juist heel goed voorstellen. Hij heeft dagen in Israël aan een stuk gewerkt; na de finale gelijk diverse verplichtingen tot zondagavond na de uitzending van Pauw. En dan maandag even een dagje rust en dan vervolgens weer diverse verplichtingen.
Ik heb Boulevard terug geluisterd en het is duidelijk dat er nog niets is geregeld. En niet vanwege dat hij zo druk is. Hij zou het erg leuk vinden, hij heeft er alleen nog niets over gehoord. Daarom focust hij zich vooralsnog even op de muzikale dingen. Mocht er wel alsnog een huldiging komen dan laat hij het op zich af komen.
pi_187088569
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 22:11 schreef Greys het volgende:

[..]

Op een forum is het op zich wel wat om op elkanders mening te reageren toch. ;) Ook al is het niet dezelfde mening. Maar het kan idd van beide kanten wel ietsje vriendelijker. *glitter strooit*

Ik vond het ook erg mooi bij The Voice, maar het was natuurlijk wel gewoon gebaseerd op Pannecoucke & Co. en bijna hetzelfde. Tis niet alsof ze in België een geheel eigen act bedacht hebben voor hem toch?
Ja natuurlijk reageren we allemaal op elkaars mening. Dat is wat een forum is about.
Maar ik vind het niet terecht als iemand mij afschildert als alwéér negatief terwijl ik gewoon respectvol mijn mening geef.
Daarbij wordt er toch ook niet gereageerd op 9 van de 10 mensen die elke keer hun vreugde uiten al tig x achter elkaar.
Is precies hetzelfde.

Anyway kom maar maar op met die glitter ;)
The secret of getting ahead is getting started
pi_187088583
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 22:08 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Ik vraag me gewoon af waar die negatieve grondhouding vandaan komt. Noem het interesse :)
Uit mijn hoofd blijkbaar.
Uit mijn verwachtingspatroon.
The secret of getting ahead is getting started
pi_187088684
Op dinsdag 11 juni 2019 22:17 schreef MC-Morgan het volgende:
Leuk om te zien dat @ZwevendToetsenbord een betere speler aan het worden is.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 25 mei 2019 @ 22:28:11 #209
163650 Greys
pi_187088721
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 22:21 schreef Poison-Ivy het volgende:

[..]

Ja natuurlijk reageren we allemaal op elkaars mening. Dat is wat een forum is about.
Maar ik vind het niet terecht als iemand mij afschildert als alwéér negatief terwijl ik gewoon respectvol mijn mening geef.
Daarbij wordt er toch ook niet gereageerd op 9 van de 10 mensen die elke keer hun vreugde uiten al tig x achter elkaar.
Is precies hetzelfde.

Anyway kom maar maar op met die glitter ;)
*strooit*
*O*

En blackswangreen post dingen soms net iets 'bruter' dan ie ze bedoelt. Jullie moeten gewoon nog ff aan elkaar wennen. Komt vast goed. :P
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_187088806
quote:
🤡
The secret of getting ahead is getting started
pi_187088829
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 22:28 schreef Greys het volgende:

[..]

*strooit*
*O*

En blackswangreen post dingen soms net iets 'bruter' dan ie ze bedoelt. Jullie moeten gewoon nog ff aan elkaar wennen. Komt vast goed. :P
Hahahahahaha.....dat zal t zijn.
Bruter 😂.
Ik ben lief dus komt wel goed.
The secret of getting ahead is getting started
pi_187088864
Voelt net alsof de finale al een paar weken geleden was, raar :+
pi_187089036
Ik heb nog steeds geen last van PED *O* Het is zo'n heerlijk gevoel dat we hebben gewonnen. Dit ga ik nog een lange tijd vasthouden.
~The present is all there is~
pi_187089222
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 22:09 schreef Greys het volgende:

[..]

Of Maan. Die stond er zelfs.
Dan is Duncan toch wel echt een véél betere live artiest. Nu al. Alleen al op basis van het esf en z'n showcase daar. :Y
Maan hoort gewoon niet op een Pinkpop, Duncan juist wel.
Absoluut beter en imho een èchte artiest itt een Maan of Davina bijv.
Is echt niet alleen dat hij sympathiek is.
Hij heeft er verdomde hard voor gewerkt.
pi_187089253
Laten we ook niet net doen alsof er heel veel mensen speciaal voor FAK een Pinkpop-kaart hebben gekocht... dus als die niet kunnen en je geen grote namen kunt krijgen (want dan had je die al geboekt) en als je een act hebt die nu hotter dan hot is is het natuurlijk Duncan, dus 1 en 1 is twee.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_187089339
quote:
14s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 22:50 schreef superrmama het volgende:

[..]

Maan hoort gewoon niet op een Pinkpop, Duncan juist wel.
Absoluut beter en imho een èchte artiest itt een Maan of Davina bijv.
Is echt niet alleen dat hij sympathiek is.
Hij heeft er verdomde hard voor gewerkt.
No offence, maar Duncan wordt hier weggezet als een superieure God. Natuurlijk heeft hij geweldige dingen gedaan en bereikt, maar zoiets moet geen andere artiesten uit gaan vlakken. Maan, daar ben ik ook niet kapot van, maar Davina, die is live gewoon prima. Misschien van een iets ander kaliber als Duncan ondertussen, maar wat maakt dat uit?

[ Bericht 0% gewijzigd door Sunshine1982 op 25-05-2019 23:08:15 ]
  † In Memoriam † zaterdag 25 mei 2019 @ 22:56:45 #217
368283 ato
pi_187089369
quote:
_O-
Life can be a bitch, so like it..
pi_187089451
G
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 22:51 schreef TheVulture het volgende:
Laten we ook niet net doen alsof er heel veel mensen speciaal voor FAK een Pinkpop-kaart hebben gekocht... dus als die niet kunnen en je geen grote namen kunt krijgen (want dan had je die al geboekt) en als je een act hebt die nu hotter dan hot is is het natuurlijk Duncan, dus 1 en 1 is twee.
Geen idee, kan best zijn dat mensen speciaal voor iemand kaarten kopen, doe ik zelf ook weleens.
Iig weet ik wel dat Duncan een heel aangename verrasssing gaat zijn. Absoluut.
Hij is echt zoveel meer dan het winnende ESF 'liedje'.
Volg hem al heel lang :)
  † In Memoriam † zaterdag 25 mei 2019 @ 23:00:39 #219
368283 ato
pi_187089453
Ps ik kijk nog zo vaak zijn finale act, ik vind het echt zo goed gezongen en complimenten hoe hij in de camera kijkt. Sinds The Common linnits weer een act waar wij niet voor hoeven te schamen. Douwe Bob tussen door was prima, maar zijn ogen zaten bijna dicht en de 10 minuten stilte blijft ackward.
Life can be a bitch, so like it..
pi_187089489
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 23:00 schreef ato het volgende:
Ps ik kijk nog zo vaak zijn finale act, ik vind het echt zo goed gezongen en complimenten hoe hij in de camera kijkt. Sinds The Common linnits weer een act waar wij niet voor hoeven te schamen. Douwe Bob tussen door was prima, maar zijn ogen zaten bijna dicht en de 10 minuten stilte blijft ackward.
Ik weet dat het lang aanvoelde ato, maar dit is wel iets teveel naar boven afgerond :D :*
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_187089494
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 22:55 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

No offence, maar Duncan wordt hier weggezet als een superieure God. Natuurlijk heeft hij geweldige dingen gedaan en bereikt, maar zoiets moet geen andere artiesten uit gaan vlakken. Maan, daar ben ik ook niet kapot van, maar net zoals een Davina, die is live gewoon prima. Misschien van een iets ander kaliber als Duncan ondertussen, maar wat maakt dat uit?
Maan live prima? Dat is serieus nieuw voor mij. :P (geen grap :@ )
pi_187089517
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 23:02 schreef libranl het volgende:

[..]

Maan live prima? Dat is serieus nieuw voor mij. :P (geen grap :@ )
Dat had ik niet gezegd.
pi_187089583
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 22:55 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

No offence, maar Duncan wordt hier weggezet als een superieure God. Natuurlijk heeft hij geweldige dingen gedaan en bereikt, maar zoiets moet geen andere artiesten uit gaan vlakken. Maan, daar ben ik ook niet kapot van, maar net zoals een Davina, die is live gewoon prima. Misschien van een iets ander kaliber als Duncan ondertussen, maar wat maakt dat uit?
Superieure God? Nou nee, zo bedoelde ik het zeker ook niet. Maar echt wel van een heel ander kaliber. Zegt eik ook meer over de 'Maans en Davina's, zeg maar.
pi_187089586
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 23:03 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Dat had ik niet gezegd.
Zo las ik het wel. :P _O- Ik las het als dat je schreef: 'Maan, ben ik ook niet kapot van, maar net als Davina, die is live gewoon prima.' Alsof Maan net als Davina live wel gewoon prima is. Begrijp nu dus dat je dat niet bedoelde :P
pi_187089619
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 23:06 schreef libranl het volgende:

[..]

Zo las ik het wel. :P _O- Ik las het als dat je schreef: 'Maan, ben ik ook niet kapot van, maar net als Davina, die is live gewoon prima.' Alsof Maan net als Davina live wel gewoon prima is. Begrijp nu dus dat je dat niet bedoelde :P
Ah :') My bad. Even editen :)
  † In Memoriam † zaterdag 25 mei 2019 @ 23:16:28 #226
368283 ato
pi_187089833
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 23:02 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Ik weet dat het lang aanvoelde ato, maar dit is wel iets teveel naar boven afgerond :D :*
Oh ja 10 seconden _O-
Life can be a bitch, so like it..
pi_187089843
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 23:06 schreef superrmama het volgende:

[..]

Superieure God? Nou nee, zo bedoelde ik het zeker ook niet. Maar echt wel van een heel ander kaliber. Zegt eik ook meer over de 'Maans en Davina's, zeg maar.
Dat superieure God was niet alleen op jouw post bedoeld. Maar dat constant ophemelen van die kerel... Ik vind het ook echt retetof dat hij heeft gewonnen en hij maakt ook prima muziek, maar op een gegeven moment weten we dat ook wel. Misschien ligt het ook aan mij hoor, misschien ben ik gewoon te nuchter hiervoor :)
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 25 mei 2019 @ 23:27:06 #228
163650 Greys
pi_187090059
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 23:17 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Dat superieure God was niet alleen op jouw post bedoeld. Maar dat constant ophemelen van die kerel... Ik vind het ook echt retetof dat hij heeft gewonnen en hij maakt ook prima muziek, maar op een gegeven moment weten we dat ook wel. Misschien ligt het ook aan mij hoor, misschien ben ik gewoon te nuchter hiervoor :)
Tis niet onverwacht voor je dat mensen hier nog steeds heel tof vinden dat ie gewonnen heeft, kaarten voor z'n concerten willen kopen etc toch? Na zo'n unieke overwinning. ;) Zal ook nog best even duren. Je vond ons eerst al bakvissen en nu vinden we hem een 'superieure god'. Welnee, hij is heus niet ineens beter dan iedereen, maar wmb wel beter dan Maan. :+

Laat mensen hier maar gewoon lekker blij zijn. Ook al voelt het voor jou mss overdreven. Tis overwinning-euforie. Hij heeft na 44 jaar het esf naar NL gehaald en daar mag toch wel langer dan een weekje over opgehemeld worden.. En tis ook niet dat het alleen hier zo is, op Twitter hebben buitenlanders het ook nog steeds uitgebreid over hoe goed ie was en is. Lees maar niet de reacties onder de youtube van z'n optreden in The Voice want dan word jij helemaal misselijk ben ik bang. :P En die zijn alles behalve alleen uit NL.

Je mag het vinden hoor, zeker! Staat je natuurlijk vrij. En het voelt ook totaal niet alsof je het rot bedoelt, helemaal niet. Maar ik denk dat het niet heel realistisch is om te verwachten dat er na slechts een weekje al een stuk minder gejubeld zou worden. :@

[ Bericht 2% gewijzigd door Greys op 25-05-2019 23:47:11 ]
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_187090092
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 23:17 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Dat superieure God was niet alleen op jouw post bedoeld. Maar dat constant ophemelen van die kerel... Ik vind het ook echt retetof dat hij heeft gewonnen en hij maakt ook prima muziek, maar op een gegeven moment weten we dat ook wel. Misschien ligt het ook aan mij hoor, misschien ben ik gewoon te nuchter hiervoor :)
Zelf ben ik best nuchter daarin, ik begrijp jou wel wdb.
Het is puur omdat ik hem volg vanaf 2014, zelf ook in de muziek zit.
Zie hem echt als uitschieter dan, begrijp waar hij vandaan komt enz enz.
Doe m'n best, maar wil niet echt lukken om het uit te leggen, thats me..
;)
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 25 mei 2019 @ 23:34:07 #230
163650 Greys
pi_187090178
Als bv AJAX had gewonnen hadden we ook niet na een week in een AJAX topic geroepen 'we weten het nu wel'. (En dat zou ik zelf dan inderdaad wel weer weten na een dag of drie :D Maar dan zou ik wel van anderen snappen dat ze nog veel langer jubelen.)

Ieder z'n ding toch. w/ *O*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_187090221
Ik ben zo blij met dit forum dat ik hier uitgebreid kan bakvissen over Duncan *O* Hoeft mijn man niet zo gek van me te worden. Niet meer dan normaal dan :+

Tja, ik vind het ook niet gek, deze euforische status hier. Na 44 jaar weer winnen en de manier waarop Duncan heeft gewonnen en ermee omgaat, hebben veel mensen bewondering voor denk ik.
And so the lion fell in love with the lamb
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 25 mei 2019 @ 23:44:03 #232
163650 Greys
pi_187090388
Het voelt voor mij zelf niet als bakvissen iig want dat woord heeft voor mij een soort idool/verliefd-achtig gevoel (maar mss betekent het dat helemaal niet hoor) en Duncan zou met gemak m'n kind kunnen zijn dus nee zo voelt het niet. :+ (ieuw..)
Maar tis voor mij wel een soort 'held' dat het hem gelukt is. Dat ie als onervaren artiest met een zelfgeschreven nummer dit geflikt heeft zonder zenuw-vals voor miljoenen kijkers enzo. En dat we door hem het esf nu echt in NL hebben. Dat we dat gaan meemaken. Als het Anouk was geweest had ik er destijds net zo hard over 'gebakvist' zeg maar.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_187090448
quote:
12s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 23:44 schreef Greys het volgende:
Het voelt voor mij zelf niet als bakvissen iig want dat woord heeft voor mij een soort idool/verliefd-achtig gevoel (maar mss betekent het dat helemaal niet hoor) en Duncan zou met gemak m'n kind kunnen zijn dus nee zo voelt het niet. :+ (ieuw..)
Maar tis voor mij wel een soort 'held' dat het hem gelukt is. Dat ie als onervaren artiest met een zelfgeschreven nummer dit geflikt heeft zonder zenuw-vals voor miljoenen kijkers enzo. En dat we door hem het esf nu echt in NL hebben. Dat we dat gaan meemaken. Als het Anouk was geweest had ik er destijds net zo hard over 'gebakvist' zeg maar.
Maar Ilse niet hè :(
pi_187090461
Haha ik ben ook wel wat te oud om het echt bakvissen te noemen, maar idd een soort adoratie/heldstatus kun je het beter als omschrijven.

Neemt niet weg dat hij me wel "pakt" met z'n charmes :+
And so the lion fell in love with the lamb
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 25 mei 2019 @ 23:50:50 #235
163650 Greys
pi_187090527
quote:
12s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 23:46 schreef superrmama het volgende:

[..]

Maar Ilse niet hè :(
Die is er nog niet solo geweest. :P Tuurlijk zou ik megaknettergelukkig geweest zijn als The Common Linnets toen zouden hebben gewonnen. Misschien zelfs nog wel blijer dan nu. Geen idee. Maar wel héél blij. O+ (Nou ja behalve als ze dan ook ruzie hadden gehad meteen na afloop, dat had dan wel een beetje een feestvreugdedomper geweest. _O-)

En ik vind deze overwinning van nu ook wel een beetje van Ilse hoor. :Y Zonder haar hadden we deze overwinning namelijk helemaal niet.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zaterdag 25 mei 2019 @ 23:55:12 #236
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_187090613
Haha waar ik me vooral niet zo in herken is dat mensen nu allemaal kaarten willen voor zijn concert. Ja, ik ben reteblij met de winst, het was een prachtig optreden en Arcade is een heel goed nummer, maar ik hoef echt niet ineens een heel concert van hem bij te wonen omdat hij het is die gewonnen heeft.

Snap wel een klein beetje wat Sunshine1982 bedoelt.

(maar 'bakvis' gerust lekker door ;))
Koel en donker bewaren
pi_187090689
quote:
12s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 23:44 schreef Greys het volgende:
Het voelt voor mij zelf niet als bakvissen iig want dat woord heeft voor mij een soort idool/verliefd-achtig gevoel (maar mss betekent het dat helemaal niet hoor) en Duncan zou met gemak m'n kind kunnen zijn dus nee zo voelt het niet. :+ (ieuw..)
Maar tis voor mij wel een soort 'held' dat het hem gelukt is. Dat ie als onervaren artiest met een zelfgeschreven nummer dit geflikt heeft zonder zenuw-vals voor miljoenen kijkers enzo. En dat we door hem het esf nu echt in NL hebben. Dat we dat gaan meemaken. Als het Anouk was geweest had ik er destijds net zo hard over 'gebakvist' zeg maar.
Het is ook niet alleen DAT hij gewonnen heeft, maar ook de manier waarop. Zo autonoom, zo authentiek, zo zichzelf, rustig vaak maar ook af en toe een blij ei. Arrogantie lijkt die jongen niet te hebben of te kennen. De manier waarop hij met pers en media omgaat is bewonderenswaardig. En dan heeft hij ook nog in het Zonnehuis getoond dat er heel wat moois en nieuws aan muziek aankomt. Deze winnaar wordt niet snel vergeten, daar ben ik van overtuigd. Niet alleen hier in Nederland, maar ook internationaal. Hij heeft niet zomaar een liedje gezongen, hij heeft zichzelf laten zien op dat podium in Tel Aviv. En dat hebben mensen gezien en gehoord. En daarom hebben ze op hem gestemd. Ik heb het al eens eerder gezegd hier en ik zeg het graag nog een keer: dit gaat een hele grote worden.
pi_187090721
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 00:00 schreef Aadrianus het volgende:

[..]

Het is ook niet alleen DAT hij gewonnen heeft, maar ook de manier waarop. Zo autonoom, zo authentiek, zo zichzelf, rustig vaak maar ook af en toe een blij ei. Arrogantie lijkt die jongen niet te hebben of te kennen. De manier waarop hij met pers en media omgaat is bewonderenswaardig. En dan heeft hij ook nog in het Zonnehuis getoond dat er heel wat moois en nieuws aan muziek aankomt. Deze winnaar wordt niet snel vergeten, daar ben ik van overtuigd. Niet alleen hier in Nederland, maar ook internationaal. Hij heeft niet zomaar een liedje gezongen, hij heeft zichzelf laten zien op dat podium in Tel Aviv. En dat hebben mensen gezien en gehoord. En daarom hebben ze op hem gestemd. Ik heb het al eens eerder gezegd hier en ik zeg het graag nog een keer: dit gaat een hele grote worden.
+1 Dit was wat ik bedoelde, jij zegt het alleen veel logischer en in mooiere woorden _O_
And so the lion fell in love with the lamb
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 26 mei 2019 @ 00:04:14 #239
163650 Greys
pi_187090756
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 23:55 schreef Guanabana het volgende:
Haha waar ik me vooral niet zo in herken is dat mensen nu allemaal kaarten willen voor zijn concert. Ja, ik ben reteblij met de winst, het was een prachtig optreden en Arcade is een heel goed nummer, maar ik hoef echt niet ineens een heel concert van hem bij te wonen omdat hij het is die gewonnen heeft.

Snap wel een klein beetje wat Sunshine1982 bedoelt.

(maar 'bakvis' gerust lekker door ;))
Ik heb bv ook geen concertkaarten want ik bewaar m'n geld echt ff liever voor het Eurovisie waar hij ook optreedt en dat is voorlopig voor mij even prima ook.

Maar ik denk dat er oprecht veel mensen zijn die hem als muzikant gewoon ook goed vinden en al diverse andere nummers van hem gehoord hebben in Amsterdam bij het concert en tijdens de showcase in Tel Aviv en als dat je muzieksmaak is, dan snap ik helemaal dat iemand kaarten koopt. Want live zingen kan ie.

Ik zal dus zelf bv nooit kaarten voor voetbalwedstrijden kopen. :D Maar snap wél dat heel veel mensen het wel geweldig vinden om live te zien ipv op tv. Dan gaan we niet daar tegen ze zeggen 'mjah ik snap niet wat je hier leuk aan vindt' bv. (We kunnen het wel eens gaan proberen maar dan ga jij voorop dat stadion in en loop ik achter jou, deal? Ik zie dit nu dus voor me. :D :') )
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 26 mei 2019 @ 00:04:44 #240
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_187090763
quote:
12s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 23:44 schreef Greys het volgende:
Maar tis voor mij wel een soort 'held' dat het hem gelukt is.
Dit gevoel heb ik niet per se op hem gericht (want hij kwam niet zelf met zijn liedje onder zijn arm aankloppen bij de AVROTROS eisen dat hij het mocht zingen op het ESF) maar vooral ook naar AVROTROS/Ilse/de commissie dat ze voor deze inzending zijn gegaan en hierin kans zagen. Is echt allemaal zo mooi op zijn plek gevallen op deze manier.
En natuurlijk heeft Duncan het geweldig gezongen en goed gedaan in Tel Aviv, dat ontken ik niet. :P
Koel en donker bewaren
  Moderator / Redactie Sport zondag 26 mei 2019 @ 00:08:27 #241
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_187090826
Ik ben echt geen fan van Duncan hoor, maar hij heeft het gewoon van A tot Z prima gedaan.

Je kan Davina echt niet vergelijken met Duncan. Davina wordt kapot geplugged om maar iets te kunnen bereiken op dit moment en ik vind alles wat uit haar strot komt irritant en nep klinken (beetje zoals die chick van Griekenland). Alles is opgezet/gemaakt/nep.

Duncan is qua muzikaliteit en talent toch echt wel minstens 10x een Davina. Niet mijn ding en ik zal nooit naar een concert van hem gaan (in tegenstelling tot Waylon bijvoorbeeld), maar dat is wat anders.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 26 mei 2019 @ 00:08:47 #242
163650 Greys
pi_187090834
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 00:04 schreef Guanabana het volgende:

[..]

Dit gevoel heb ik niet per se op hem gericht (want hij kwam niet zelf met zijn liedje onder zijn arm aankloppen bij de AVROTROS eisen dat hij het mocht zingen op het ESF) maar vooral ook naar AVROTROS/Ilse/de commissie dat ze voor deze inzending zijn gegaan en hierin kans zagen. Is echt allemaal zo mooi op zijn plek gevallen op deze manier.
En natuurlijk heeft Duncan het geweldig gezongen en goed gedaan in Tel Aviv, dat ontken ik niet. :P
Dat gevoel heb ik dus anders maar snap ik van anderen ook zeker. Hij heeft het lied geschreven en alles daar honderd procent goed gedaan, qua gunfactor ook. Voor mij staat ie dus qua 'eer' bovenaan maar zeker, zonder Ilse hadden we de overwinning niet. En zonder de commissie ook niet. Nou ja zonder Jan misschien wel.. (GRAPJE JAN, GRAPJE MURP)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  zondag 26 mei 2019 @ 00:10:53 #243
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_187090866
En zonder Wouter Hardy niet, want die gast heeft het nummer een enorme boost gegeven (ben zelf niet zo heel kapot van de originele versie, maar de studioversie is geweldig geworden).
Koel en donker bewaren
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 26 mei 2019 @ 00:11:18 #244
163650 Greys
pi_187090873
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 00:08 schreef Kyran het volgende:
Ik ben echt geen fan van Duncan hoor, maar hij heeft het gewoon van A tot Z prima gedaan.

Je kan Davina echt niet vergelijken met Duncan. Davina wordt kapot geplugged om maar iets te kunnen bereiken op dit moment en ik vind alles wat uit haar strot komt irritant en nep klinken (beetje zoals die chick van Griekenland). Alles is opgezet/gemaakt/nep.

Duncan is qua muzikaliteit en talent toch echt wel minstens 10x een Davina. Niet mijn ding en ik zal nooit naar een concert van hem gaan (in tegenstelling tot Waylon bijvoorbeeld), maar dat is wat anders.
Toch denk ik dat ze een keer naar het ESF gaat. En als het met een beter nummer is dan Skyward gaat ze het goed doen denk ik. :P
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 26 mei 2019 @ 00:11:45 #245
163650 Greys
pi_187090881
quote:
14s.gif Op zondag 26 mei 2019 00:10 schreef Guanabana het volgende:
En zonder Wouter Hardy niet, want die gast heeft het nummer een enorme boost gegeven (ben zelf niet zo heel kapot van de originele versie, maar de studioversie is geweldig geworden).
Oh ja die ook.
Zeker! _O_

Al denk ik dat ik straks de nieuw opgenomen akoestische versie met strijkers nog mooier ga vinden. Maar dat weet ik nog niet zeker. Ff een paar keer om en om luisteren.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator / Redactie Sport zondag 26 mei 2019 @ 00:13:03 #246
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_187090904
quote:
1s.gif Op zondag 26 mei 2019 00:11 schreef Greys het volgende:

[..]

Toch denk ik dat ze een keer naar het ESF gaat. En als het met een beter nummer is dan Skyward gaat ze het goed doen denk ik. :P
Ik vond dat Skyward dus echt verschrikkelijk, zonder dat ik wist dat het van Davina was. Was wel fijn voor mij dat het in ieder geval geen vooroordelen zijn. Als ik haar hoor wil ik gewoon meteen een vork in mijn oor steken en als ik haar zie ook in mijn ogen.

Sorry! Davina rant out.
pi_187090905
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 22:16 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Daarom ook het woord 'alsof' ;). En tuurlijk... als je een internationale topper verwacht en Maan op het podium krijgt voel je je flink genaaid. En voor de een is de vervangende act een domper en voor de ander juist een opsteker. Maar daar ging het mij niet eens om. In jouw voorbeeld over FAK lijkt het alsof zij weggestuurd worden om Duncan op te laten treden. En dat is niet het geval.
Maar goed...
Ah, zo bedoelde ik het niet. FAK kan gewoon niet en dan is Duncan een ideale vervanger. Voor de niet-songfestival-fans zal dit wel de zoveelste teleurstellende vervangende act zijn. Hopelijk worden die verrast door Duncan :D

Vorige week rond deze tijd zag ik het nog helemaal zitten en ging ik er vanuit dat Duncan de meeste jurypunten zou krijgen :D En keek ik uit naar Madonna!
Een half uur later zat ik in een dipje en een uur later konden we allemaal massaal juichen O+ Wat was dat mooi en fijn!
pi_187090917
quote:
14s.gif Op zondag 26 mei 2019 00:08 schreef Greys het volgende:

[..]

Dat gevoel heb ik dus anders maar snap ik van anderen ook zeker. Hij heeft het lied geschreven en alles daar honderd procent goed gedaan, qua gunfactor ook. Voor mij staat ie dus qua 'eer' bovenaan maar zeker, zonder Ilse hadden we de overwinning niet. En zonder de commissie ook niet. Nou ja zonder Jan misschien wel.. (GRAPJE JAN, GRAPJE MURP)
Mijn dank gaat ook uit naar de zwakke concurrentie dit jaar. _O_ Dit jaar heeft hij terecht gewonnen. In een sterker deelnemersveld had Duncan het wel lastiger gehad.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 26 mei 2019 @ 00:16:54 #249
163650 Greys
pi_187090970
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 00:13 schreef libranl het volgende:

[..]

Mijn dank gaat ook uit naar de zwakke concurrentie dit jaar. _O_ Dit jaar heeft hij terecht gewonnen. In een sterker deelnemersveld had Duncan het wel lastiger gehad.
Ik vond Soldi toch wel echt een heel sterke tegenstander, als ie daarvan won had ie van veel kunnen winnen denk ik.

(Of laat me anders maar gewoon in die waan. _O-)
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_187091016
quote:
14s.gif Op zondag 26 mei 2019 00:16 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik vond Soldi toch wel echt een heel sterke tegenstander, als ie daarvan won had ie van veel kunnen winnen denk ik.

(Of laat me anders maar gewoon in die waan. _O-)
Met een goede act had Soldi een sterke tegenstander kunnen zijn. Stelde nu niet veel voor. Dat ze tweede zijn geworden zegt ook veel over de rest. Mijn mening tenminste. :P (Ik denk dat ik je beter in de waan had kunnen laten :@ :P )
  Moderator / Redactie Sport zondag 26 mei 2019 @ 00:20:54 #251
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_187091048
quote:
10s.gif Op zondag 26 mei 2019 00:19 schreef libranl het volgende:

[..]

Met een goede act had Soldi een sterke tegenstander kunnen zijn. Stelde nu niet veel voor. Dat ze tweede zijn geworden zegt ook veel over de rest. Mijn mening tenminste. :P (Ik denk dat ik je beter in de waan had kunnen laten :@ :P )
Wel een beetje mee eens. Soldi vond ik echt geen sterk nummer, maar weet niet ook niet of dat puur door mijn smaak komt :P Europa was er positief over in ieder geval en in vele lijstjes stond het hoog, dus zal het ook wel goed zijn geweest denk ik dan.
pi_187091805
En ik heb kekker WEL kaartjes van zijn clubtour :Y
Waar vind je dat nou?: esf winnaar die om de hoek optreed voor nog geen twee tientjes.. dat wil ik wel zien :s) !
dag
pi_187091829
En dat er geen huldiging gepland is, is wel raar..
dag
pi_187093271
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 23:27 schreef Greys het volgende:

[..]

Tis niet onverwacht voor je dat mensen hier nog steeds heel tof vinden dat ie gewonnen heeft, kaarten voor z'n concerten willen kopen etc toch? Na zo'n unieke overwinning. ;) Zal ook nog best even duren. Je vond ons eerst al bakvissen en nu vinden we hem een 'superieure god'. Welnee, hij is heus niet ineens beter dan iedereen, maar wmb wel beter dan Maan. :+

Laat mensen hier maar gewoon lekker blij zijn. Ook al voelt het voor jou mss overdreven. Tis overwinning-euforie. Hij heeft na 44 jaar het esf naar NL gehaald en daar mag toch wel langer dan een weekje over opgehemeld worden.. En tis ook niet dat het alleen hier zo is, op Twitter hebben buitenlanders het ook nog steeds uitgebreid over hoe goed ie was en is. Lees maar niet de reacties onder de youtube van z'n optreden in The Voice want dan word jij helemaal misselijk ben ik bang. :P En die zijn alles behalve alleen uit NL.

Je mag het vinden hoor, zeker! Staat je natuurlijk vrij. En het voelt ook totaal niet alsof je het rot bedoelt, helemaal niet. Maar ik denk dat het niet heel realistisch is om te verwachten dat er na slechts een weekje al een stuk minder gejubeld zou worden. :@
Je hebt helemaal gelijk :)
pi_187093463
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 00:20 schreef Kyran het volgende:

[..]

Wel een beetje mee eens. Soldi vond ik echt geen sterk nummer, maar weet niet ook niet of dat puur door mijn smaak komt :P Europa was er positief over in ieder geval en in vele lijstjes stond het hoog, dus zal het ook wel goed zijn geweest denk ik dan.
Soldi is een heel sterk nummer, beter dan veel winnaars van de laatste jaren. Het optreden in de finale was ook prima, daar leek het aanvankelijk niet op maar alles viel op tijd op z'n plek. Je ziet het nummer nu in de hitlijsten ook richting Arcade kruipen, en soms erboven. Dit was dus wel degelijk een heel serieuze tegenstander.
pi_187093759
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 00:13 schreef libranl het volgende:

[..]

Mijn dank gaat ook uit naar de zwakke concurrentie dit jaar. _O_ Dit jaar heeft hij terecht gewonnen. In een sterker deelnemersveld had Duncan het wel lastiger gehad.
We hadden niet een duidelijke tegenstander zoals in de aflopen jaren vaak het geval was, dat het echt tussen 2/3 landen ging, maar nu waren er juist meerdere. Ik weet niet wat lastiger is, want nu werden de punten veel meer verdeeld en was het zelfs tijdens de finale niet duidelijk wie er tweede (en zelfs eerste eigenlijk) ging worden. Eén duidelijke tegenstander is misschien wel ‘makkelijker’.

Al de commentatoren zeiden tijdens Nederland dat Duncan de favoriet was, maar dit werd niet bij Italië of een ander land (zo duidelijk) gezegd. Zo ontstond er ook geen strijd, wat mensen ook kan beïnvloeden. Misschien is dat ook de reden dat we de jury/televote niet hebben gewonnen. Je weet het natuurlijk nooit zeker, maar gewonnen door de zwakke concurrentie lijkt me wel een beetje te negatief gedacht :P
pi_187093778
Ik vond de concurrentie best sterk eigenlijk. Ok, het gros leek nergens op, maar wat er wel op leek waren wel prima liedjes voor het songfestival.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 26 mei 2019 @ 09:58:11 #258
163650 Greys
pi_187094102
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 08:30 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Soldi is een heel sterk nummer, beter dan veel winnaars van de laatste jaren. Het optreden in de finale was ook prima, daar leek het aanvankelijk niet op maar alles viel op tijd op z'n plek. Je ziet het nummer nu in de hitlijsten ook richting Arcade kruipen, en soms erboven. Dit was dus wel degelijk een heel serieuze tegenstander.
Ben ook echt blij dat ie tweede werd. En had idd ook zomaar een winnaar kunnen zijn. *clap clap*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 26 mei 2019 @ 10:25:21 #259
862 Arcee
Look closer
pi_187094395
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 08:30 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Soldi is een heel sterk nummer, beter dan veel winnaars van de laatste jaren. Het optreden in de finale was ook prima, daar leek het aanvankelijk niet op maar alles viel op tijd op z'n plek. Je ziet het nummer nu in de hitlijsten ook richting Arcade kruipen, en soms erboven. Dit was dus wel degelijk een heel serieuze tegenstander.
Ja, in 3 landen nog nummer 1 en Duncan nog in 2: http://esctracker.com/
pi_187094508
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 10:25 schreef Arcee het volgende:

[..]

Ja, in 3 landen nog nummer 1 en Duncan nog in 2: http://esctracker.com/
Itunes zegt niet zoveel in die kleine landen, maar op Spotify doet hij het ook heel goed.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 26 mei 2019 @ 10:46:38 #261
163650 Greys
pi_187094654
quote:
1s.gif Op zondag 26 mei 2019 09:22 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik vond de concurrentie best sterk eigenlijk. Ok, het gros leek nergens op, maar wat er wel op leek waren wel prima liedjes voor het songfestival.
Ja eens, we wilden natuurlijk graag dat NL won maar ik vond Zweden dit jaar bv ook zelfs beter dan enkele eerdere winnaars.
Wat was jouw top vijf ongeveer?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_187095023
quote:
1s.gif Op zondag 26 mei 2019 09:20 schreef Em31 het volgende:

[..]

We hadden niet een duidelijke tegenstander zoals in de aflopen jaren vaak het geval was, dat het echt tussen 2/3 landen ging, maar nu waren er juist meerdere. Ik weet niet wat lastiger is, want nu werden de punten veel meer verdeeld en was het zelfs tijdens de finale niet duidelijk wie er tweede (en zelfs eerste eigenlijk) ging worden. Eén duidelijke tegenstander is misschien wel ‘makkelijker’.

Al de commentatoren zeiden tijdens Nederland dat Duncan de favoriet was, maar dit werd niet bij Italië of een ander land (zo duidelijk) gezegd. Zo ontstond er ook geen strijd, wat mensen ook kan beïnvloeden. Misschien is dat ook de reden dat we de jury/televote niet hebben gewonnen. Je weet het natuurlijk nooit zeker, maar gewonnen door de zwakke concurrentie lijkt me wel een beetje te negatief gedacht :P
Hoe bedoel je er waren meerdere tegenstanders? Ik zou niet weten wie er serieus in de buurt mag komen bij Duncan. Soldi misschien, al vond ik die act niet zo bijzonder. Op basis van dit deelnemersveld heeft Duncan meer dan terecht gewonnen.

Blijkbaar werd Arcade toch nog in het fantasieloze rijtje van Zweden, Noord Macedonië (jury's) en Noorwegen (bij de kijker) ingeschat. Als de jury's en tv kijker je hiervan al niet massaal de betere vonden tussen die inzendingen (zoals bij een Euphoria), dan lijkt het me lastig met een nog sterker deelnemersveld.
pi_187095058
quote:
14s.gif Op zondag 26 mei 2019 10:46 schreef Greys het volgende:

[..]

Ja eens, we wilden natuurlijk graag dat NL won maar ik vond Zweden dit jaar bv ook zelfs beter dan enkele eerdere winnaars.
Wat was jouw top vijf ongeveer?
Hmmm... Lastig.

Ik vond Nederland, Italië, Polen, Frankrijk en Spanje erg leuk, maar de volgorde weet ik niet zo. Ze liggen voor mij te dicht bij elkaar :)
pi_187095060
quote:
1s.gif Op zondag 26 mei 2019 09:22 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik vond de concurrentie best sterk eigenlijk. Ok, het gros leek nergens op, maar wat er wel op leek waren wel prima liedjes voor het songfestival.
Serieus? Ik vond het het zwakste festival in jaren.
pi_187095061
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 22:51 schreef TheVulture het volgende:
Laten we ook niet net doen alsof er heel veel mensen speciaal voor FAK een Pinkpop-kaart hebben gekocht... dus als die niet kunnen en je geen grote namen kunt krijgen (want dan had je die al geboekt) en als je een act hebt die nu hotter dan hot is is het natuurlijk Duncan, dus 1 en 1 is twee.
Fak zou juist voor mij wel een reden zijn geweest om kaarten te kopen als ik nog twijfelde (omdat er bv maar 1 hoofdact zou zijn die ik graag wil zien ....) :@
Hou van hun sound....maar waarschijnlijk zou ik daar een van de weinige in zijn geweest :+

Maar eens met je redenatie.... Hoorde in mijn omgeving net na de winst al paar keer vallen " nu zal hij ook wel op pinkpop komen.." ....

Btw hoe gaat het met de verkoop voor ziggodome ? Nog geen berichten gelezen dat het uitverkocht is , of ik lees erover heen ;)
pi_187095101
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 11:16 schreef libranl het volgende:

[..]

Serieus? Ik vond het het zwakste festival in jaren.
Ja, serieus. Er waren ook wat liedjes die prima waren, maar de uitvoering wat minder (denk aan Malta en Griekenland). Vooral Malta vond ik echt heel jammer.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 26 mei 2019 @ 11:21:08 #267
163650 Greys
pi_187095133
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 11:16 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Hmmm... Lastig.

Ik vond Nederland, Italië, Polen, Frankrijk en Spanje erg leuk, maar de volgorde weet ik niet zo. Ze liggen voor mij te dicht bij elkaar :)
Van Polen snap ik nog steeds niet dat ze de finale niet eens haalden. :o Die vond ik ook echt heel tof. Maar die hadden de staging van Eurovision in Concert moeten houden denk ik..

Naast NL zijn Soldi en Polen denk ik wel de enigen van dit jaar waar ik in de komende jaren nog regelmatig vrijwillig naar zal luisteren. :@ En Spanje idd misschien voor de leuk.

En Griekenland had idd veel hoger kunnen eindigen als het prettiger gezongen was. Want het lied vond ik erg tof.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 26 mei 2019 @ 11:23:04 #268
163650 Greys
pi_187095160
quote:
1s.gif Op zondag 26 mei 2019 11:16 schreef Eowyn5 het volgende:
Btw hoe gaat het met de verkoop voor ziggodome ? Nog geen berichten gelezen dat het uitverkocht is , of ik lees erover heen ;)
Nee volgens mij nog zeker niet uitverkocht. Had het ook niet binnen een dag verwacht want veel fans hadden mss net kaarten voor een van z'n andere concerten verkocht.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_187095187
W
quote:
1s.gif Op zondag 26 mei 2019 11:21 schreef Greys het volgende:

[..]

Van Polen snap ik nog steeds niet dat ze de finale niet eens haalden. :o Die vond ik ook echt heel tof. Maar die hadden de staging van Eurovision in Concert moeten houden denk ik..

Naast NL zijn Soldi en Polen denk ik wel de enigen van dit jaar waar ik in de komende jaren nog regelmatig vrijwillig naar zal luisteren. :@ En Spanje idd misschien voor de leuk.

En Griekenland had idd veel hoger kunnen eindigen als het prettiger gezongen was. Want het lied vond ik erg tof.
Wat ik van Polen had gehoord is dat ze in de semi's elfde waren geworden en dat het maar twee punten scheelde met nummer 10 :'( Maar inderdaad, de staging was echt belachelijk saai.
  Moderator zondag 26 mei 2019 @ 11:27:03 #270
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_187095217
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 11:24 schreef Sunshine1982 het volgende:
W
[..]

Wat ik van Polen had gehoord is dat ze in de semi's elfde waren geworden en dat het maar twee punten scheelde met nummer 10 :'( Maar inderdaad, de staging was echt belachelijk saai.
En Polen was wel door geweest als een paar juryleden niet per ongeluk onderste boven hadden gestemd, echt zo stom :(
  † In Memoriam † zondag 26 mei 2019 @ 11:31:15 #271
368283 ato
pi_187095270
quote:
12s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 23:44 schreef Greys het volgende:
Het voelt voor mij zelf niet als bakvissen iig want dat woord heeft voor mij een soort idool/verliefd-achtig gevoel (maar mss betekent het dat helemaal niet hoor) en Duncan zou met gemak m'n kind kunnen zijn dus nee zo voelt het niet. :+ (ieuw..)
Maar tis voor mij wel een soort 'held' dat het hem gelukt is. Dat ie als onervaren artiest met een zelfgeschreven nummer dit geflikt heeft zonder zenuw-vals voor miljoenen kijkers enzo. En dat we door hem het esf nu echt in NL hebben. Dat we dat gaan meemaken. Als het Anouk was geweest had ik er destijds net zo hard over 'gebakvist' zeg maar.
Wij als ESF fans zijn gewoon blij met deze overwinning omdat wij dat eens een keer mee maken na jaren lang ellende (op de successen van Anouk, The Common linnits na). Er was altijd wel wat met een artiest of een act en dan komt een onbekende gast met eigen lied, die maanden vooraf succes heeft bij odds, polls.
De voorpret was er al en dan zingt hij nog tijdens de halve finale en finale met een sober maar toch prima act de sterren van de hemel.

Duncan is ook nog een leuke symphatiek en nuchter persoon die na zijn ESF avontuur succes heeft.
Wij raken niet uitgepraat over hem.
Ik zie Duncan ook als een held.
Life can be a bitch, so like it..
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 26 mei 2019 @ 11:37:11 #272
163650 Greys
pi_187095356
Ik had stiekem trouwens wel verwacht dat er een EP of album klaar zou zijn ten tijde van het winnen. Maar dat was wellicht niet helemaal realistisch van me..
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  † In Memoriam † zondag 26 mei 2019 @ 11:40:05 #273
368283 ato
pi_187095399
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 23:55 schreef Guanabana het volgende:
Haha waar ik me vooral niet zo in herken is dat mensen nu allemaal kaarten willen voor zijn concert. Ja, ik ben reteblij met de winst, het was een prachtig optreden en Arcade is een heel goed nummer, maar ik hoef echt niet ineens een heel concert van hem bij te wonen omdat hij het is die gewonnen heeft.

Snap wel een klein beetje wat Sunshine1982 bedoelt.

(maar 'bakvis' gerust lekker door ;))
Ik ga naar zijn concert omdat hij heeft laten horen dat hij muzikaal is en dat ik erg nieuwsgierig ben naar zijn muziek of debuut cd die hij straks uitbrengt. Want de muziek die hij liet horen bij zijn uitzwaai concert vind ik ook mooi. Het is voor mij niet een zoveelste cover artiest, maar die straks komt met eigen, nieuwe muziek.
Bovendien vind ik dat hij een mooi eigen stem geluid heeft.
Life can be a bitch, so like it..
  Moderator zondag 26 mei 2019 @ 11:40:57 #274
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_187095419
quote:
11s.gif Op zondag 26 mei 2019 11:37 schreef Greys het volgende:
Ik had stiekem trouwens wel verwacht dat er een EP of album klaar zou zijn ten tijde van het winnen. Maar dat was wellicht niet helemaal realistisch van me..
Ik denk dat ze echt dit succes niet hadden verwacht, anders dan hadden ze wel in Januari/Februari/Maart hier harder aan gewerkt, maar er gaat ook veel tijd inzitten om het goed te doen. Verwacht wel iets in het najaar, nieuwe single misschien in de zomer?
Epica komt met een nieuw album in December maar heeft laatst alles al opgenomen bijvoorbeeld
pi_187095484
Heb al een stuk of 100000x het moment teruggekeken dat Duncan bekend wordt gemaakt als winnaar, krijg er maar geen genoeg van :P
  zondag 26 mei 2019 @ 11:46:30 #276
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_187095504
quote:
1s.gif Op zondag 26 mei 2019 11:40 schreef ato het volgende:

[..]

Ik ga naar zijn concert omdat hij heeft laten horen dat hij muzikaal is en dat ik erg nieuwsgierig ben naar zijn muziek of debuut cd die hij straks uitbrengt. Want de muziek die hij liet horen bij zijn uitzwaai concert vind ik ook mooi. Het is voor mij niet een zoveelste cover artiest, maar die straks komt met eigen, nieuwe muziek.
Bovendien vind ik dat hij een mooi eigen stem geluid heeft.
Is toch prima ^O^
Koel en donker bewaren
  zondag 26 mei 2019 @ 11:47:42 #277
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_187095520
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 11:45 schreef Chocoladesoes het volgende:
Heb al een stuk of 100000x het moment teruggekeken dat Duncan bekend wordt gemaakt als winnaar, krijg er maar geen genoeg van :P
Bedek jij dan ook John Lundvik met je hand omdat het zo zielig is? ;)
Koel en donker bewaren
pi_187095535
quote:
10s.gif Op zondag 26 mei 2019 11:47 schreef Guanabana het volgende:

[..]

Bedek jij dan ook John Lundvik met je hand omdat het zo zielig is? ;)
Ja, dat doe ik serieus _O-
  zondag 26 mei 2019 @ 11:49:31 #279
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_187095551
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 11:48 schreef Chocoladesoes het volgende:

[..]

Ja, dat doe ik serieus _O-
:D _O-
Koel en donker bewaren
  † In Memoriam † zondag 26 mei 2019 @ 11:53:19 #280
368283 ato
pi_187095622
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 11:16 schreef libranl het volgende:

[..]

Serieus? Ik vond het het zwakste festival in jaren.
Niet de zwakste maar de zoveelste ok ESF jaar op rij. Naast Italië, vond ik een paar landen goed en de rest ok tot matig. Arcade stak inderdaad er bovenuit.
Euphoria stak er in 2012 ook bovenuit, maar dat vond ik ook een ok jaar. Laatste sterk jaar van de 2000, vind ik tot nu toe 2015.
Life can be a bitch, so like it..
  † In Memoriam † zondag 26 mei 2019 @ 11:56:19 #281
368283 ato
pi_187095685
quote:
1s.gif Op zondag 26 mei 2019 11:46 schreef Guanabana het volgende:

[..]

Is toch prima ^O^
En het kost maar 17 euro :P
Life can be a bitch, so like it..
  zondag 26 mei 2019 @ 11:58:46 #282
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_187095731
quote:
1s.gif Op zondag 26 mei 2019 11:53 schreef ato het volgende:

[..]

Niet de zwakste maar de zoveelste ok ESF jaar op rij. Naast Italië, vond ik een paar landen goed en de rest ok tot matig. Arcade stak inderdaad er bovenuit.
Euphoria stak er in 2012 ook bovenuit, maar dat vond ik ook een ok jaar. Laatste sterk jaar van de 2000, vind ik tot nu toe 2015.
Die top 10 van 2015, boh :9~
Koel en donker bewaren
  † In Memoriam † zondag 26 mei 2019 @ 12:00:57 #283
368283 ato
pi_187095764
quote:
1s.gif Op zondag 26 mei 2019 11:58 schreef Guanabana het volgende:

[..]

Die top 10 van 2015, boh :9~
Ja echt veel goede liedjes en goed uitgevoerd.
Life can be a bitch, so like it..
pi_187095856
quote:
1s.gif Op zondag 26 mei 2019 11:58 schreef Guanabana het volgende:

[..]

Die top 10 van 2015, boh :9~
Goodbye to yesterday O+
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
  zondag 26 mei 2019 @ 12:07:25 #285
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_187095867
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 12:06 schreef Bartjebart het volgende:

[..]

Goodbye to yesterday O+
Jaaa O+
Koel en donker bewaren
  † In Memoriam † zondag 26 mei 2019 @ 12:07:53 #286
368283 ato
pi_187095879
Bovendien had Tsjechië dik top 10 moeten scoren, ipv niet gekwalificeerd te worden. Beste nummer van Tsjechië ooit. Ierland vond ik ook prachtig.
Life can be a bitch, so like it..
pi_187095942
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 11:13 schreef libranl het volgende:

[..]

Hoe bedoel je er waren meerdere tegenstanders? Ik zou niet weten wie er serieus in de buurt mag komen bij Duncan. Soldi misschien, al vond ik die act niet zo bijzonder. Op basis van dit deelnemersveld heeft Duncan meer dan terecht gewonnen.

Blijkbaar werd Arcade toch nog in het fantasieloze rijtje van Zweden, Noord Macedonië (jury's) en Noorwegen (bij de kijker) ingeschat. Als de jury's en tv kijker je hiervan al niet massaal de betere vonden tussen die inzendingen (zoals bij een Euphoria), dan lijkt het me lastig met een nog sterker deelnemersveld.
Meerdere nummers die punten afpakken bedoelde ik, geen echte tweestrijd van te voren. Maar ik vond het dus geen mega zwak jaar zo achteraf dus denk dat we sowieso verschillend denken haha. Soldi is wat mij betreft ook de beste nummer 2 sinds jaren.
pi_187095955
quote:
1s.gif Op zondag 26 mei 2019 11:58 schreef Guanabana het volgende:

[..]

Die top 10 van 2015, boh :9~
2015 was echt fantastisch _O_
  zondag 26 mei 2019 @ 12:16:29 #289
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_187096007
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 23:36 schreef Bamba het volgende:
Ik ben zo blij met dit forum dat ik hier uitgebreid kan bakvissen over Duncan *O* Hoeft mijn man niet zo gek van me te worden. Niet meer dan normaal dan :+

Tja, ik vind het ook niet gek, deze euforische status hier. Na 44 jaar weer winnen en de manier waarop Duncan heeft gewonnen en ermee omgaat, hebben veel mensen bewondering voor denk ik.
_O-
Ik voel me weer jong _O_
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_187096045
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 mei 2019 23:50 schreef Greys het volgende:

[..]

Die is er nog niet solo geweest. :P Tuurlijk zou ik megaknettergelukkig geweest zijn als The Common Linnets toen zouden hebben gewonnen. Misschien zelfs nog wel blijer dan nu. Geen idee. Maar wel héél blij. O+ (Nou ja behalve als ze dan ook ruzie hadden gehad meteen na afloop, dat had dan wel een beetje een feestvreugdedomper geweest. _O-)

En ik vind deze overwinning van nu ook wel een beetje van Ilse hoor. :Y Zonder haar hadden we deze overwinning namelijk helemaal niet.
Zitten toch best op één lijn nog :D
Denk er echt hetzelfde over, niet alleen dat over Ilse.
Geweldig jaar dit iig, dat sowieso O+
  zondag 26 mei 2019 @ 12:22:06 #291
476221 GeorgeM
1963-2016
pi_187096086
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 00:00 schreef Aadrianus het volgende:

[..]

Het is ook niet alleen DAT hij gewonnen heeft, maar ook de manier waarop. Zo autonoom, zo authentiek, zo zichzelf, rustig vaak maar ook af en toe een blij ei. Arrogantie lijkt die jongen niet te hebben of te kennen. De manier waarop hij met pers en media omgaat is bewonderenswaardig. En dan heeft hij ook nog in het Zonnehuis getoond dat er heel wat moois en nieuws aan muziek aankomt. Deze winnaar wordt niet snel vergeten, daar ben ik van overtuigd. Niet alleen hier in Nederland, maar ook internationaal. Hij heeft niet zomaar een liedje gezongen, hij heeft zichzelf laten zien op dat podium in Tel Aviv. En dat hebben mensen gezien en gehoord. En daarom hebben ze op hem gestemd. Ik heb het al eens eerder gezegd hier en ik zeg het graag nog een keer: dit gaat een hele grote worden.
DIT :D
Dat laatste denk ik ook en had ik hier ook al een keer geroepen (give me a medal :+) *O*
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_187096140
quote:
1s.gif Op zondag 26 mei 2019 12:11 schreef Em31 het volgende:

[..]

Meerdere nummers die punten afpakken bedoelde ik, geen echte tweestrijd van te voren. Maar ik vond het dus geen mega zwak jaar zo achteraf dus denk dat we sowieso verschillend denken haha. Soldi is wat mij betreft ook de beste nummer 2 sinds jaren.
Ik snap denk ik wel wat je bedoelde :Y alleen vind ik die situatie eerder van toepassing voor 2015. Daar waren meerdere sterke tegenstanders, die onderling punten van elkaar konden afpakken.

Dit jaar vond ik de tegenstand dus zo matig dat ik nu eerder een Euphoria had verwacht. Duncan stak er wat mij betreft bovenuit, al bleek dat niet in de uitslag. In de praktijk pakten -in mijn ogen- mindere inzendingen dus veel punten af. Kan natuurlijk dat jij die concurrentie wel sterk vond dit jaar en als terechte puntenpakkers beoordeeld. Dat is persoonlijk uiteraard.
pi_187096443
quote:
14s.gif Op zondag 26 mei 2019 12:26 schreef libranl het volgende:

[..]

Ik snap denk ik wel wat je bedoelde :Y alleen vind ik die situatie eerder van toepassing voor 2015. Daar waren meerdere sterke tegenstanders, die onderling punten van elkaar konden afpakken.

Dit jaar vond ik de tegenstand dus zo matig dat ik nu eerder een Euphoria had verwacht. Duncan stak er wat mij betreft bovenuit, al bleek dat niet in de uitslag. In de praktijk pakten -in mijn ogen- mindere inzendingen dus veel punten af. Kan natuurlijk dat jij die concurrentie wel sterk vond dit jaar en als terechte puntenpakkers beoordeeld. Dat is persoonlijk uiteraard.
Je kunt ook objectief vaststellen dat Soldi het qua streams heel goed doet, veel beter dan de winnaars van de afgelopen jaren. Het is dus misschien niet jouw smaak, maar objectief gezien wel een grote hit.
pi_187096476
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 12:54 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Je kunt ook objectief vaststellen dat Soldi het qua streams heel goed doet, veel beter dan de winnaars van de afgelopen jaren. Het is dus misschien niet jouw smaak, maar objectief gezien wel een grote hit.
Ik heb het dan ook niet over Soldi, ik heb het over de rest ;) Em31 had het over dat er niet één tegenstander was, maar meerdere tegenstanders. Veel puntenpakkers in vergelijking met één/ twee tegenstander(s) in andere jaren. Dat zie ik anders.

Ik heb namelijk al eerder gezegd dat op Soldi na misschien er in mijn ogen geen sterke concurrentie was.
  zondag 26 mei 2019 @ 14:08:45 #295
341750 Piperidine
Is een baas(e).
pi_187097507
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 17:01 schreef Kyran het volgende:
Iemand die niet eens heel ver is gekomen in Voice moet even ESF winnen :D
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2019 17:17 schreef La_Moustache het volgende:
:') Wat een grap. Denk je dat ze het eindelijk geleerd hebben om een lekker dancenummertje te sturen zoals Zweden vaak doet en won. Krijgen we vast weer zo'n simpel zelfgeschreven zeiknummertje die totaal niet opvalt. Hoeveel kost dit grapje? Beter stoppen we er gewoon lekker mee.
Oude topics doorlezen is best leuk.
  Moderator / Redactie Sport zondag 26 mei 2019 @ 14:11:36 #296
416575 crew  Evenstar
Also known as Kyran or Theoden
pi_187097561
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 14:08 schreef Piperidine het volgende:

[..]

Oude topics doorlezen is best leuk.
Hey, dat was voordat ik zijn nummer hoorde he, ben daarna wel bijgedraaid :P Ik kende hem niet echt, was even bang voor een Davina.

Duncan is echt niet mijn ding, maar hij heeft alles top gedaan. Van staging, tot het nummer, tot pers te woord staan. Veel betere kandidaat kan je niet krijgen.
  Moderator zondag 26 mei 2019 @ 14:24:44 #297
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_187097752
Ik zie nu pas dat Joel Sjoo, ook mee heeft geschreven aan Mr.Unicorn in de voorronde van Noorwegen :D
pi_187100362
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 14:24 schreef Momo... het volgende:
Ik zie nu pas dat Joel Sjoo, ook mee heeft geschreven aan Mr.Unicorn in de voorronde van Noorwegen :D
Dat is ene Jonny Sjo, de bassist van die band.
pi_187100386
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 14:11 schreef Kyran het volgende:

[..]

Hey, dat was voordat ik zijn nummer hoorde he, ben daarna wel bijgedraaid :P Ik kende hem niet echt, was even bang voor een Davina.

Duncan is echt niet mijn ding, maar hij heeft alles top gedaan. Van staging, tot het nummer, tot pers te woord staan. Veel betere kandidaat kan je niet krijgen.
Jouw Davina-afkeer is wel een beetje extreem. Geef haar een goed nummer en ze kan ook heel hoog eindigen.
  Eurovisie Songfestival Queen zondag 26 mei 2019 @ 16:59:48 #300
163650 Greys
pi_187100933
quote:
0s.gif Op zondag 26 mei 2019 16:34 schreef blackswangreen het volgende:

[..]

Jouw Davina-afkeer is wel een beetje extreem. Geef haar een goed nummer en ze kan ook heel hoog eindigen.
Eens.
Maar dan idd wel 'geef haar een goed nummer'. Want met een eigen nummer (zoals Duncan, vind ik daardoor wel extra tof) gaat het hem niet worden denk ik. :P
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')