De zwartkop tuinfluiter? Ik neem aan dat je de Zwartkop bedoelt?quote:Op woensdag 8 april 2020 17:01 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Racist.
Vandaag het nestje van de zwartkop tuinfluiter in de tuin gespot.

Heb je geen pinda’s hangen? Zijn meesjes dol op, ik heb veel vliegende bezoekers op mijn balkon aan de voorkantquote:Op vrijdag 10 april 2020 17:35 schreef _Hestia_ het volgende:
Weten jullie nog dat ik zei dat er hier nooit een vogel op het balkon kwam ondanks voer vorig jaar?
Vanmiddag had ik het daar met mijn ma aan de telefoon over. Want zij heeft wel een nestje koolmezen in haar nestkastje op het balkon zitten. Nou volgens mij hebben de vogels me afgeluisterd 🤣🤣🤣
Lig net lekker met mn ogen dicht op mn balkon te chillen. Hoor ik opeeens wel van heel dichtbij gekwetter. Doe ik mn ogen open, zie ik dit:
[ afbeelding ]
Gewoon een koolmeesje dat een aantal seconden tegen de muur aan hangt

Nee ik heb nu niks hangen. Had vorig jaar pinda's, silo's met voer en pindakaaspot en daar werd echt niks uit gegeten en heb nooit een vogel gezien. En nu hangt er niks, heb ik het er aan de tel over en meteen paar uur daarna zit er 1 🤣 Misschien nu dan toch maar weer pinda's ophangen dan iddquote:Op vrijdag 10 april 2020 17:49 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Heb je geen pinda’s hangen? Zijn meesjes dol op, ik heb veel vliegende bezoekers op mijn balkon aan de voorkant

Oh, cute!quote:Op vrijdag 10 april 2020 17:35 schreef _Hestia_ het volgende:
Weten jullie nog dat ik zei dat er hier nooit een vogel op het balkon kwam ondanks voer vorig jaar?
Vanmiddag had ik het daar met mijn ma aan de telefoon over. Want zij heeft wel een nestje koolmezen in haar nestkastje op het balkon zitten. Nou volgens mij hebben de vogels me afgeluisterd 🤣🤣🤣
Lig net lekker met mn ogen dicht op mn balkon te chillen. Hoor ik opeeens wel van heel dichtbij gekwetter. Doe ik mn ogen open, zie ik dit:
[ afbeelding ]

Volgens mij is het een pimpelmeesje.quote:Op vrijdag 10 april 2020 17:35 schreef _Hestia_ het volgende:
[ afbeelding ]

Je hebt gelijkquote:Op vrijdag 10 april 2020 22:13 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Volgens mij is het een pimpelmeesje.
Maakt niet uit verder, vogeltjes zijn altijd goed!

Haha oeps je hebt gelijkquote:Op vrijdag 10 april 2020 22:13 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Volgens mij is het een pimpelmeesje.
Maakt niet uit verder, vogeltjes zijn altijd goed!

Fijn dat je in de stad ook vrije vogeltjes tegenkomt!quote:Op zondag 12 april 2020 10:45 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

Ik zit op mijn balkon achter op mijn schommelstoel te chillen er er komt een koolmees buurten. Eerst even op de rand van mijn balkon, dan de plantjes op de tafel en vervolgens hopt hij via mijn schoen naar de vloer waar hij uitgebreid onder mijn schommelstoel gaat scharrelen
Even later weer een liefhebber van pluisjes boven mij
https://imgur.com/gallery/gLCIC5K

Ja als ik volgende week weer geld heb ga ik toch maar vast beginnen met mn balkon opfleuren. Was eigenlijk pas het plan voor als ik eind mei vakantiegeld binnen heb. Maar ga toch volgende week maar vast een paar dingen kopenquote:Op vrijdag 10 april 2020 23:06 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Leuk joh, zeker op een balkon! Lok em naar je toe met lekkers of nestmaterialen

Wat super leuk zeg!quote:Op zondag 12 april 2020 10:45 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

Ik zit op mijn balkon achter op mijn schommelstoel te chillen er er komt een koolmees buurten. Eerst even op de rand van mijn balkon, dan de plantjes op de tafel en vervolgens hopt hij via mijn schoen naar de vloer waar hij uitgebreid onder mijn schommelstoel gaat scharrelen

Gaaf! Ik had gister in het park gewandeld en hoorde daar ook allerlei vogels, maar zag ze niet. Ik heb een app op mn telefoon waarmee je vogelgeluiden kunt opnemen en analyseren en die gaf toen met "vrijwel zeker" aan dat het een zwartkop was in mijn geval.quote:Op zondag 12 april 2020 16:22 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Fijn dat je in de stad ook vrije vogeltjes tegenkomt!
Ik heb vandaag in het bos mijn eerste Tuinfluiter gehoord......of was het toch de Zwartkop? Hun liedjes lijken zoveel op elkaar, en ze zijn meesters in verstoppen.
Heerlijk, de lentevogels!

Hij heet "BirdNet".quote:Op zondag 12 april 2020 16:31 schreef Kanaroe het volgende:
Ooh, ik zal eens kijken voor die app, goeie tip!
Heb zelf geen smartfoon maar mijn man wel
En zo zie je maar dat je geen tuin nodig hebt om vogels te spotten!

Bedankt, ik geef em doorquote:Op zondag 12 april 2020 16:34 schreef _Hestia_ het volgende:
[..]
Hij heet "BirdNet".
En idd, ik kijk ook heel vaak met mn verrekijker daar naar de bomen of gewoon in de tuinen van de overburen waar wel laagbouw is🙈 Ik woon op 4 hoog. Kan ook altijd heel leuk de vogels OP de daken zien aan de overkant. Liggen ook zonnepanelen op. Eksters huppen daar echt grappig overheen bijvoorbeeld 😂

Graag gedaan! En haha dat is ook leuk tochquote:Op zondag 12 april 2020 16:37 schreef Kanaroe het volgende:
[..]
Bedankt, ik geef em door
Ja, ik woon op de grond en kijk naar merels op het gras enzo

Leuk! En ja koolmezen kunnen nu al jongen hebben. Mijn moeder heeft het eerste nestje al gehad en zijn ze al uitgevlogen ook.quote:Op zondag 12 april 2020 17:11 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Ik woon op 1 hoog midden in de stad en heb koolmezen, duiven, eksters en veel halsbandparkieten op bezoek.
Hebben koolmezen nu al jongen? Ik zag er twee bij mijn pinda’s waarbij eentje zat te bedelen om eten (piepen, fladderen met vleugeltjes)

Oh, liefquote:Op zondag 12 april 2020 10:45 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

Mooi! Halsbandparkieten zie ik hier op het 'platteland' niet, lijken me ook bijzondere en brutale birdiesquote:Op zondag 12 april 2020 17:11 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
Ik woon op 1 hoog midden in de stad en heb koolmezen, duiven, eksters en veel halsbandparkieten op bezoek.
Hebben koolmezen nu al jongen? Ik zag er twee bij mijn pinda’s waarbij eentje zat te bedelen om eten (piepen, fladderen met vleugeltjes)

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |