Een vast onderdeel van de AA is dat je moet geloven in een hogere macht.quote:Op woensdag 29 mei 2019 16:48 schreef Droopie het volgende:
[..]
Nee hoor en zeker in Nederland niet. Wel een minuutje stilte om te denken waarom en met welke reden je er bent.
Wel is er gebedje van 3 zinnen aan het einde van de sessie.
Leestip:quote:Op woensdag 22 mei 2019 16:38 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik drink niet elke dag. Vorige week nog gelukt om bijna een hele week niet te drinken. Maar ik wil helemaal stoppen. Tips? Ervaringen?
Praktische tips voor je:quote:Op woensdag 29 mei 2019 11:27 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Was laatst 3 dagen gestopt, daarna 1 per dag tot gisteren...
Goh, dat verwacht je toch ook niet zeg.quote:Op woensdag 29 mei 2019 13:00 schreef Cryptocoryne het volgende:
Iedereen is welkom maar je mag niet onder invloed zijn ten tijde van de meeting.
Als je het tot het weekend weet te beperken, is er niet zo veel aan de hand op zich. Maar je onderliggende bagage is wel een potentieel gevaar.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 15:35 schreef Keep_Walking het volgende:
Vandaag ben ik weer iets meer aan het drinken. Heb deze week alleen dinsdag niet gedronken.
Wat is de bedoeling van je topic?quote:Op vrijdag 31 mei 2019 15:35 schreef Keep_Walking het volgende:
Vandaag ben ik weer iets meer aan het drinken. Heb deze week alleen dinsdag niet gedronken.
Ik ga vanavond uit. En vanaf volgende week ga ik naar AA.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 15:47 schreef Droopie het volgende:
[..]
Wat is de bedoeling van je topic?
Waarom ben je gaan drinken om 15.30 blijkbaar al?
Alleen internet gaat je probleem niet oplossen, zeker in jouw geval niet.
Ik wil stoppen. Definitief, of in ieder geval langdurig. Maar ik ben er nog niet klaar voor.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 15:47 schreef Droopie het volgende:
[..]
Wat is de bedoeling van je topic?
Waarom ben je gaan drinken om 15.30 blijkbaar al?
Alleen internet gaat je probleem niet oplossen, zeker in jouw geval niet.
Wat dus niet luktquote:Op vrijdag 31 mei 2019 15:40 schreef Maharski het volgende:
[..]
Als je het tot het weekend weet te beperken, is er niet zo veel aan de hand op zich.
Wel eens overwogen om refusal te gebruiken, dat medicijn dat je s'morgens inneemt en daardoor de hele dag niet kan drinken?quote:Op vrijdag 31 mei 2019 15:48 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik wil stoppen. Definitief, of in ieder geval langdurig. Maar ik ben er nog niet klaar voor.
schrijven ze ook niet zo gauw meer voorn toch? Zeker niet als je alleen woont. Want best gevaarlijk middeltje als je het dan tóch doet.quote:Op vrijdag 31 mei 2019 15:56 schreef Droopie het volgende:
Wel eens overwogen om refusal te gebruiken, dat medicijn dat je s'morgens inneemt en daardoor de hele dag niet kan drinken?
Meer een ingeburgerd fenomeen.quote:Op donderdag 6 juni 2019 02:53 schreef Vollenhoven het volgende:
Mensen hier die roepen dat 6 biertjes weinig zijn
Blijkbaar is overmatig alcohol gebruiken een grote maatschappelijke taboe.
Als je regelmatig 6 biertjes in je eentje drinkt op een avond (dus dan ook door de weeks naast het weekend), dan kan dat zeker wel een begin van iets zijn.quote:Op woensdag 22 mei 2019 17:23 schreef inslagenreuring het volgende:
Drankprobleem en dan rep je over 6 biertjes? Kom op kerel.
6 biertjes is natuurlijk niet zo heel veel onder sociale omstandigheden een keer per week of eens per twee weken oid.quote:Op donderdag 6 juni 2019 02:53 schreef Vollenhoven het volgende:
Mensen hier die roepen dat 6 biertjes weinig zijn
Blijkbaar is overmatig alcohol gebruiken een grote maatschappelijke taboe.
Dat kan zeker. Maar hij geeft 6 als zijn maximum. Kijk als hij zich nu knockout zuipt elke keer, dan had je er wat conclusies aan kunnen verbinden. Maar lees in zijn verhaal niets onacceptabels.quote:Op donderdag 6 juni 2019 09:02 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Als je regelmatig 6 biertjes in je eentje drinkt op een avond (dus dan ook door de weeks naast het weekend), dan kan dat zeker wel een begin van iets zijn.
Uiteindelijk gaan we allemaal dood.quote:Op donderdag 6 juni 2019 10:18 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik drink al minder. 6 biertjes in je eentje drinken is a een teken dat het slecht met je gaat. Fokkers kunnen stoer doen, maar uiteindelijk sterft zo’n 5 tot 10% van de mensen van alcoholgebruik.
Je hebt helemaal gelijk.quote:Op donderdag 6 juni 2019 10:18 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik drink al minder. 6 biertjes in je eentje drinken is a een teken dat het slecht met je gaat. Fokkers kunnen stoer doen, maar uiteindelijk sterft zo’n 5 tot 10% van de mensen van alcoholgebruik.
Is toch stoer om iedere dag lam te zijn, super gezellig niet voor andere onder te doen in het aantal dat je achterover kunt slaan, lekker luidruchtig te zijn en anderen te intimideren en al je negatieve gevoelens weg te zuipen totdat je labiliteit aan het licht komt wanneer je nuchter bent zodat je dit zoveel mogelijk vermijd?quote:Op vrijdag 7 juni 2019 07:47 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb dit topic globaal gelezen en hetgeen wat me het meest zorgen maakt is de grote hoeveelheid reacties dat 6 bier per dag wel meevalt.
Bij zes bier per dag heb je een alcoholprobleem. Bij élke dag 1 bier heb je ook een alcoholprobleem. De grootte van je probleem wordt niet gekenmerkt door het aantal halve liters dat je drinkt, maar door het feit dat je elke dag weer drinkt, en daar dus kennelijk niet zonder kan of wil. Je hebt een afhankelijkheid gecreëerd.
Mensen die altijd elke dag drinken hebben een drankprobleem. Ja, ook als je soms een keer een dagje overslaat omdat het bier op is![]()
Anyway, TS, supergoed dat je dit onderkent en het wil gaan aanpakken. Voor mij stopte het dagelijks drinken toen ik meer structuur en regelmaat in mijn leven kreeg met werk en dergelijke. Maar als het niet lukt zijn er genoeg hulplijnen die je kan en mag inzetten!
Het gaat om de dagelijkse gewoonte, niet om de hoeveelheid per keer. In het weekend drink ik ongeveer een halve tot tweederde fles sterk en vijf drankjes op het feestje. Doordeweeks geen druppel. Geen idee hoeveel glazen bier dat is, maar ik heb alcoholgebruik bewust gekoppeld aan uitgaan om een glijdende schaal naar een verslaving te voorkomen. Doordeweeks bij het eten drink ik ook alleen maar water, thee, melk en heel af en toe fris.quote:Op donderdag 6 juni 2019 10:07 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dat kan zeker. Maar hij geeft 6 als zijn maximum. Kijk als hij zich nu knockout zuipt elke keer, dan had je er wat conclusies aan kunnen verbinden. Maar lees in zijn verhaal niets onacceptabels.
Zo zwart-wit als jij het stelt is het ook weer niet. Ik drink elke dag koffie, maar om nou te zeggen dat ik een cafeïneprobleem heb, nou nee.quote:Op vrijdag 7 juni 2019 07:47 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb dit topic globaal gelezen en hetgeen wat me het meest zorgen maakt is de grote hoeveelheid reacties dat 6 bier per dag wel meevalt.
Bij zes bier per dag heb je een alcoholprobleem. Bij élke dag 1 bier heb je ook een alcoholprobleem. De grootte van je probleem wordt niet gekenmerkt door het aantal halve liters dat je drinkt, maar door het feit dat je elke dag weer drinkt, en daar dus kennelijk niet zonder kan of wil. Je hebt een afhankelijkheid gecreëerd.
Mensen die altijd elke dag drinken hebben een drankprobleem. Ja, ook als je soms een keer een dagje overslaat omdat het bier op is![]()
Anyway, TS, supergoed dat je dit onderkent en het wil gaan aanpakken. Voor mij stopte het dagelijks drinken toen ik meer structuur en regelmaat in mijn leven kreeg met werk en dergelijke. Maar als het niet lukt zijn er genoeg hulplijnen die je kan en mag inzetten!
Als je elke dag een sigaret rookt, ben je dan niet verslaafd?quote:Op dinsdag 11 juni 2019 00:12 schreef Linkse_krijger het volgende:
[..]
Zo zwart-wit als jij het stelt is het ook weer niet. Ik drink elke dag koffie, maar om nou te zeggen dat ik een cafeïneprobleem heb, nou nee.
Dat laatste herken ik trouwens wel. Daardoor drink ik alleen in het weekend maximaal een handvol biertjes, maar dat is het wel.
Als je verslaafd bent rook je meestal wat meer dan 1 sigaret per dag, maar het gaat mij niet zo zeer om de hoeveelheid, maar om de lichamelijke/geestelijke afhankelijkheid van het middel. Als jij elke dag na het werk thuis een biertje pakt vind ik dat een ander verhaal dan dat je in de ochtend een biertje nodig hebt om jezelf minder verrot te voelen.quote:Op dinsdag 11 juni 2019 08:22 schreef so.original het volgende:
[..]
Als je elke dag een sigaret rookt, ben je dan niet verslaafd?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |