abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator vrijdag 24 mei 2019 @ 06:28:43 #51
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_187058498
quote:
Sjaak Troost volgt bij Feyenoord Martin van Geel op als technisch directeur

VOORLOPIG 1 Seizoen Feyenoord komt met een verrassende nieuwe technisch directeur op de proppen. Sjaak Troost stopt als commissaris en wordt in elk geval komend seizoen de opvolger van de vaak bekritiseerde Martin van Geel.

Ruim acht weken geleden kondigde Martin van Geel aan dat hij Feyenoord komende zomer zou gaan verlaten. Acht weken lang zochten de beleidsbepalers van de nummer 3 van de eredivisie naarstig naar een adequate opvolger. Maar dé droomkandidaat, die konden ze in de Kuip gewoon niet vinden.

Toch presenteert Feyenoord eerdaags officieel een nieuwe technisch directeur. Een verrassende zet. De 59-jarige Sjaak Troost zal Van Geel, die nog altijd op trainingscomplex 1908 zit om de lopende zaken af te handelen, per direct opvolgen. Troost neemt de leiding bij de transferperiode van komende zomer en gaat hoogstwaarschijnlijk ook als technische eindverantwoordelijke fungeren bij de window die op 1 februari 2020 sluit. De viervoudig international zal normaal gesproken na die periode weer terugtreden.

Feyenoord benoemt Troost dus op interim-basis, het vastleggen van de voormalig speler moet de club de tijd geven om alsnog de droomkandidaat te kunnen vinden. Daar heeft de clubleiding nu dus maanden extra de tijd voor. Troost werd recent wel genoemd als een van de mensen in de ‘denktank’ die actief zou meepraten over het beleid en vooral de aan te trekken spelers. Samen met hoofd opleidingen Stanley Brard en prominent jeugdtrainer Dirk Kuyt.

Weg uit rvc

Maar Troost gaat nu dus de kar zelf trekken. Om die reden zal hij tijdelijk terugtreden uit de raad van commissarissen, het controlerend orgaan van de club. Troost kan immers onmogelijk zichzelf controleren.

Troost was in januari 2018 toegetreden tot de raad van commissarissen van Feyenoord. Hij vulde toen de vacature in die was ontstaan door het vertrek van Rob Slotboom.

De voormalige verdediger werd als voetballer opgeleid op Varkenoord en speelde tussen 1978 en 1992 liefst 397 wedstrijden in de hoofdmacht. Hij veroverde één landstitel, vier KNVB-bekers en een Supercup met de club. Na zijn spelerscarrière diende Troost de club veertien jaar als commercieel directeur. Tussen september 2006 en februari 2007 maakte Troost ook al deel uit van de rvc van Feyenoord. De nieuwe technische baas heeft een eigen bedrijf in sales en consultancy en is tevens directeur van de Dirk Kuyt Foundation.

Jaap Stam

Voor de nieuwe trainer Jaap Stam is de komst van een technisch directeur uiteraard goed nieuws. Troost heeft zich in zijn nieuwe rol weliswaar nog nooit bewezen, maar de nieuwe hoofdtrainer wil uiteraard met een uitgebalanceerde selectie eind volgende maand aan zijn nieuwe klus beginnen.

Stam, die Said Bakkati (37) als rechterhand meeneemt naar de Kuip, weet dat er volop werk aan de winkel is in Rotterdam-Zuid. De voormalige speler van Manchester United en Lazio Roma zal afscheid willen nemen van enkele spelers die bij Feyenoord al geruime tijd op een dood spoor zitten. Tevens hoopt hij dat de club ondanks de lege portemonnee zal toeslaan als er zich buitenkansjes voordoen op de transfermarkt. Die taak is vanaf nu aan Troost, die de komende weken nog wordt ingewerkt door Martin van Geel.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_187058721
In plaats van expertise toe te voegen middels een nieuwe TD met een eigen netwerk gaan we dus lekker het laatste stukje voetbal-knowhow dat nog aanwezig was binnen de club uit de eigen RvC trekken.

Flopshow
blablablabla
pi_187058798
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2019 22:52 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Met als nuanceverschil dat je bij Feyenoord een paar idioten in je voortuin aan kan treffen als het even wat minder gaat.
Van Geel is toch nooit bedreigd? Of heb je het nu over dat uit z’n verband getrokken incident bij Veijnovic thuis? Wat meer weg had van een totaal onsmakelijke grap dan dat het iets met de situatie bij Feyenoord had te maken.
#12 is not for sale!
  vrijdag 24 mei 2019 @ 07:28:31 #54
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_187058807
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 07:26 schreef Haringkop het volgende:

[..]

Van Geel is toch nooit bedreigd? Of heb je het nu over dat uit z’n verband getrokken incident bij Veijnovic thuis? Wat meer weg had van een totaal onsmakelijke grap dan dat het iets met de situatie bij Feyenoord had te maken.
Waarom zou je genuanceerd doen als je ook gewoon dom Derksen en co. kan nablaten
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_187058820
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2019 22:54 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Nou, als er echt helemaal niks mogelijk is en we het volledig op onze jeugd moeten gooien dan kun je in zo'n eerste seizoen best eens 7e of 8e worden als het niet helemaal meezit.

Maar volgens jou zou je dan terecht de kop van jut zijn.

Dan heb ik het dus over een situatie waarin we bijvoorbeeld noodgedwongen 5 of 6 jeugdspelers structureel het diepe in zouden moeten gooien zoals destijds onder Mario Been.
Maar niks mogelijk betekent dat spelers als Berghuis, Vilhena en Jorgensen blijven. Als die gaan dan is er wel wat ruimte om iets te doen. Daarnaast kan je ook creatief met huurspelers omgaan.
Je zal, in het ergste geval, best moeten strijden voor een top vijf notering, maar lager zou gezien de begroting die er is natuurlijk gewoon onzin zijn. Het is niet dat Groningen wel bulkt van de mogelijkheden.
#12 is not for sale!
pi_187058827
Nou, een tijdelijke TD van 1 jaar.

Ik heb echt geen idee wat ik er van moet vinden _O-
  Moderator vrijdag 24 mei 2019 @ 07:37:24 #57
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_187058856
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 07:26 schreef Haringkop het volgende:

[..]

van Geel niet, maar een Gudde bijvoorbeeld wel. Je weet dat wanneer je bij Feyenoord aan de slag gaat het sentiment en de emotie hoog liggen. Het Feyenoordpubliek heeft zich meermaals bewezen meer dan 'een luis in de pels' te kunnen zijn. Dus ja, ik kijk er niet zo van op dat mensen zoiets in het achterhoofd zouden houden.
4045
onlogisch
  Moderator vrijdag 24 mei 2019 @ 07:39:11 #58
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_187058863
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 07:32 schreef Scrummie2.0 het volgende:

Een brevet van onvermogen.

Ze weten het gewoon helemaal niet meer en voelen enorme tijdsdruk. Iets wat natuurlijk niet zo verwonderlijk is. Eigenlijk past het helemaal in het straatje van Feyenoord :')
4045
onlogisch
pi_187058879
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 07:39 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Een brevet van onvermogen.

Ze weten het gewoon helemaal niet meer en voelen enorme tijdsdruk. Iets wat natuurlijk niet zo verwonderlijk is. Eigenlijk past het helemaal in het straatje van Feyenoord :')
Ja. Krabby zegt:

quote:
Volgens ingewijden binnen de club zal hij wel heel nauw gaan samenwerken met Dirk Kuijt, trainer Feyenoord Onder-19 en hoofd opleiding Stanley Brard.
Opdoeken die handel.
pi_187058882
Eigenlijk gewoon dat technisch hart gezeik dus.
  vrijdag 24 mei 2019 @ 07:49:10 #61
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_187058920
Ik dacht heel even dat het John Troost waar, dus dit valt mee.
pi_187058923
Ik weet niet hoe ik die Sjaak Troost moet inschatten wat betreft zijn voetbalkennis en netwerk, maar ik heb het gevoel dat we van de regen in de drup gaan.

Dan waren we - achteraf gezien - misschien niet eens zo slecht af met van Geel. Goed gedaan degenen die hem hebben weggepest. :')

Maar goed, een tussenjaar werd het toch al.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_187058979
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2019 19:50 schreef kapiteintje het volgende:

[..]

Iemand van naam gaat daar niet instappen, maar je zou toch verwachten dat de Ferry de Haantjes van deze wereld zo'n once-in-a-lifetime kans niet laten lopen.
Zo'n once-in-a-lifetime kans is het niet, misschien goed dat dat ook eens een keer bij de supporters gaat landen.
  vrijdag 24 mei 2019 @ 08:21:36 #64
279824 Mansjester
City>United
pi_187059079
quote:
0s.gif Op donderdag 23 mei 2019 19:54 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Inderdaad.. de weigering van Ferry zegt meer over hem dan over Feyenoord. Kennelijk heeft hij een rubberen ruggengraat en denkt hij dat hij het niet aankan.
Haha mad
  vrijdag 24 mei 2019 @ 08:32:02 #65
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_187059126
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 07:32 schreef Scrummie2.0 het volgende:

Ik wel.
pi_187059131
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 08:32 schreef maxi-mus het volgende:

[..]

Ik wel.
Op naar VBL / Feyenoord is een parodie op een voetbalclub ?
  vrijdag 24 mei 2019 @ 08:36:39 #67
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_187059153
quote:
:Y. Je gaat toch geen TD voor één seizoen aantrekken. Man man man. En dan de onvermijdelijke Dirk Kuyt erbij, niet geremd door enige kennis van zaken. Wanneer leert men nou eens dat een goede (nou ja goede) voetballer niet per se een goede man is voor andere functies in de organisatie. Nee, dit is niet goed.
pi_187059185
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 08:36 schreef maxi-mus het volgende:

[..]

:Y. Je gaat toch geen TD voor één seizoen aantrekken. Man man man. En dan de onvermijdelijke Dirk Kuyt erbij, niet geremd door enige kennis van zaken. Wanneer leert men nou eens dat een goede (nou ja goede) voetballer niet per se een goede man is voor andere functies in de organisatie. Nee, dit is niet goed.
Op FR12 lees ik een hoop lovende reacties omdat Troost "een echte Feyenoorder" is en een goeie gast zou zijn. :')

Nu weet ik echt wel dat ik FR12 met een korreltje zout moet nemen, maar het is wel degelijk een graadmeter voor wat een deel van de aanhang denkt en vindt.

Met die walgelijke "echte Feyenoorder" instelling iedere keer (het komt keer op keer weer terug) kunnen we onze club wel opdoeken. Over topsportmentaliteit gesproken. Dat boeit een groot deel eigenlijk helemaal niks, zolang er maar "echte Feyenoorders" aangesteld worden. :r
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  vrijdag 24 mei 2019 @ 08:43:09 #69
2796 Rocket Ride
Na regen komt prijzenregen
pi_187059199
Echte Feyenoorder of niet, het is natuurlijk wel een keuze uit armoede, bij gebrek aan iets anders beschikbaar. Dat is een treurige conclusie.

Maar goed het is in ieder geval een keuze, nu kan er tenminste gewerkt worden aan de selectie voor komend seizoen.
pi_187059205
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 08:41 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Nu weet ik echt wel dat ik FR12 met een korreltje zout moet nemen, maar het is wel degelijk een graadmeter voor wat een deel van de aanhang denkt en vindt.
Nee, niet echt.
  vrijdag 24 mei 2019 @ 09:04:05 #71
2796 Rocket Ride
pi_187059377
Ach, laten we eerlijk zijn. Na afgelopen jaar kunnen we allemaal wel wat Troost gebruiken.
  Moderator vrijdag 24 mei 2019 @ 09:06:15 #72
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_187059419
Misschien pakken we volgend seizoen wel een Troostprijs.

:T
4045
onlogisch
  vrijdag 24 mei 2019 @ 09:10:03 #73
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_187059475
quote:
9s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 09:06 schreef onlogisch het volgende:

vrijdag 24 mei 2019 @ 09:11:03 #74
2796 Rocket Ride
pi_187059488
quote:
9s.gif Op vrijdag 24 mei 2019 09:06 schreef onlogisch het volgende:

:)
pi_187059510
Ik vind het sowieso wel vreemd dat je vanuit een toezichthoudende functie nu een operationele functie gaat bekleden. Hoetmer had er ook een handje van om tijdens de presentatie van de FC plannen zich bijna als directeur te manifesteren. Die functies zouden beter gescheiden moeten blijven.

Uiteindelijk kan ik mij niet voorstellen dat we op deze wijze nu echt de gehoopte koerswijziging gaan realiseren.
#12 is not for sale!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')