Zou eens gaan kijken hoe het werkt in de Tuinen van Mien Ruys in Dedemsvaart. Enorm veel variatie hoe je kan omgaan met kleine tuinen en zo min mogelijk onderhoud.quote:Op woensdag 22 mei 2019 11:01 schreef seekelot het volgende:
Tegels weg en een mooi gazon aanleggen. Omarm de natuur
Lekker de hele dag gras maaien = nog veel meer werkquote:Op woensdag 22 mei 2019 11:01 schreef seekelot het volgende:
Huh? Eens 1 de maand een uurtje, zomers iets vaker. Anders een robot maaier.quote:Op woensdag 22 mei 2019 11:10 schreef De_Onnoembare het volgende:
[..]
Lekker de hele dag gras maaien = nog veel meer werk
Je bedoelt een verwaarloosd hok vol onkruid. Nee dank je, die heb ik genoeg gezien toen ik nog in de achterbuurt woonde.quote:Op woensdag 22 mei 2019 11:13 schreef seekelot het volgende:
[..]
Maar je kan er ook een wilde tuin van maken, veel minder werk
Dit inderdaad.. altijd weer die tegels tussen je gras!quote:Op woensdag 22 mei 2019 11:01 schreef seekelot het volgende:
Als je het gras daarmee weg hebt kun je ook meteen herbestraten. Je kunt ook meteen alles eruit trekken, sla je een flink stuk moeite overquote:
Ja, raketbrandstof ook, malloot.quote:
Wat te denken van napalm?quote:Op donderdag 23 mei 2019 18:34 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ja, raketbrandstof ook, malloot.
Bull, adblue is opposing van 32,5% ureum in gedemineraliseerd water, En is daarmee een kunstmest, geen herbicide.quote:
Dan gaat het onkruid wel kapot vanwege overbemesting als de wet van de verminderde meeropbrengst in werking treedt.quote:Op donderdag 23 mei 2019 20:17 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Bull, adblue is opposing van 32,5% ureum in gedemineraliseerd water, En is daarmee een kunstmest, geen herbicide.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Ureum
Natriumhydroxide en kokend water, goed idee, draag veiligheidskleding en brilquote:Op donderdag 23 mei 2019 20:18 schreef Ticootje het volgende:
Gootsteenontstopper. Van die korrels. En dan kokend water.
Teveel stikstof bij warm weer en de boel verbrand wel. Maar idd,ureum wordt ook gebruikt als meststof.quote:Op donderdag 23 mei 2019 20:17 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Bull, adblue is opposing van 32,5% ureum in gedemineraliseerd water, En is daarmee een kunstmest, geen herbicide.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Ureum
Twee regenbuitjes, en het komt extreem terugquote:Op donderdag 23 mei 2019 20:27 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Teveel stikstof bij warm weer en de boel verbrand wel. Maar idd,ureum wordt ook gebruikt als meststof.
Dat wel waarschijnlijkquote:Op donderdag 23 mei 2019 20:29 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Twee regenbuitjes, en het komt extreem terug
Aluminium korrels tochquote:Op donderdag 23 mei 2019 20:18 schreef Ticootje het volgende:
Gootsteenontstopper. Van die korrels. En dan kokend water.
Dat is alleen zo klote om je auto op te zetten een deel van je tuin moet bestraat zijn al is het maar om het in de winter bereikbaar te houden.quote:Op vrijdag 24 mei 2019 12:53 schreef qajariaq het volgende:
https://www.horta.org/nl/(...)atief-voor-glyfosaat
Ik snap die steenparadijzen ook nooit, je hebt er best nog wel werk aan en als je het een beetje laat gaan is het gelijk een echt rot gezicht. Dan liever hier en daar een paardenbloem in de tuin.
Een gazon wat je met een robotmaaier laat maaien heb je echt minder werk aan dan aan tegels terwijl je gebruiksmogelijkheden veelzijdiger zijn.
Heb dat bij onze tweede oprit, ideaal want de rioolbelasting gaat naar gesloten grond oppervlakquote:Op zaterdag 25 mei 2019 10:49 schreef Fietsertje70 het volgende:
En als je er nou zo iets neerlegt? Dan heb je en gras, en je auto kan er staan.
[ afbeelding ]
Misschien zijn de beslissers wel de mensen die nog gezond zijn in een gezonde omgeving waar een meerderheid van de kiezers vertrouwen in heeft.quote:Op zaterdag 25 mei 2019 12:48 schreef Sounddragon het volgende:
Vergif is ook een optie als je geen huisdieren of kids hebt die in de tuin hangen, maar helaas is alles wat fatsoenlijk werkt verboden door onze vrienden van de EU.. De mensen die zulke dingen beslissen hebben allemaal een tuinman denk ik.
Kudo's voor je vertrouwen in 'het systeem', beetje jammer alleen dat de land- en tuinbouw toch wel wat andere middeltjes gebruikt voor op ons voedsel.. maar ik mag thuis op mijn oprit alleen maar half werkende producten gebruiken die ook nog eens best prijzig zijn.quote:Op zondag 26 mei 2019 19:18 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Misschien zijn de beslissers wel de mensen die nog gezond zijn in een gezonde omgeving waar een meerderheid van de kiezers vertrouwen in heeft.
Sowieso, of de boer spuit een keer (met een machine van zeker 33m breed) of hij schoffels zes keer met een machine van 6m breed.quote:Op zondag 26 mei 2019 19:58 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Kudo's voor je vertrouwen in 'het systeem', beetje jammer alleen dat de land- en tuinbouw toch wel wat andere middeltjes gebruikt voor op ons voedsel.. maar ik mag thuis op mijn oprit alleen maar half werkende producten gebruiken die ook nog eens best prijzig zijn.
Herbiciden zijn meestal niet giftig voor dierenquote:Op zondag 26 mei 2019 20:25 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Sowieso, of de boer spuit een keer (met een machine van zeker 33m breed) of hij schoffels zes keer met een machine van 6m breed.
Het ene doodt misschien wat beestjes, het andere heeft een veel hogere CO2 uitstoot.
Zeer matig. Rijden er alleen omdat professioneel geen round up op verhard terrein gebruikt mag worden.quote:Op zondag 26 mei 2019 21:02 schreef seekelot het volgende:
https://www.hornbach.nl/s(...)usOGYkxoCzNsQAvD_BwE
Dat met zo'n brander, maatje dakbrander, werkt dat een beetje? Vreet dat erg veel gas? Hier in het dorp rijden er zelfs karretjes rond met branders om de stoepen van onkruid te ontdoen.
Kun je zo kopen, maar dat is de meuk versie. In Polski hebben ze nog de ekte, zit een knakker op feestboek die het verkoopt, maar die denkt dat er Moët & Chandon op de fles staat.quote:Op maandag 27 mei 2019 12:26 schreef Barry1986 het volgende:
Ik spuit altijd roundup.
Dit trekt door tot in de wortel.
Na het spuiten duurt het een week voordat het kapot gaat en vervolgens 3 maand onkruid vrij.
Beetje creatief zijn met zoeken en je kunt het her en der wel verkrijgen
Gisteren nog gedaan,quote:Op zondag 26 mei 2019 21:14 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Zeer matig. Rijden er alleen omdat professioneel geen round up op verhard terrein gebruikt mag worden.
CO2 voetprint van branden is veel hoger en het is niet efficiënt.
In mijn geval heb ik inmiddels zoveel onkruid tussen mijn tegels zitten dat er geen beginnen meer aan is. En de oprit bestaat uit betonnen 'delen', waar ook het onkruid weelderig tussen groeit. Tot dusver gebruik ik elk jaar Roundup om in elk geval de (door)groei te stoppen. Totdat er een mooi egaal betonlaagje overheen gaat. Beton scheuren? Zal wel meevallen, moet de auto heel wat mans zijn om door 10cm gewapend beton te komen. En een enkel scheurtje waar net 1 stukje onkruid door zou kunnen komen is ook veel makkelijker te onderhouden.quote:Op maandag 10 juni 2019 09:59 schreef qajariaq het volgende:
Beton heeft ook randen waar gras in kan groeien en binnen een paar jaar zitten er scheurtjes is waar ook spul op kan groeien. Bovendien ben je nog niet van algen af. Vergeet ook niet dat als je grote oppervlakten maakt dat je dan ook afwatering moet verzorgen. En eh, hoe aantrekkelijk is een grijs blok beton van 60 vierkante meter in je tuin?
Waarom altijd maar bestrijden in plaats van een nood een deugd te maken.
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |